שיחה:מכללת אורין שפלטר/ממרחב המשתמש של ישרון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

עשיתי התאמה בסיסית לעיצוב של ויקיפדיה מבלי לגעת בתוכן.

אם אתה מתכנן להמשיך לערוך בוויקיפדיה אני יכול להסביר את צעדיי, אם הגעת רק כדי לערוך ערך זה - נסתפק בזה שעשיתי אותם.

אשמח לדעת יותר על חשיבות המכללה, כי בויקיפדיה העברית הקריטריונים לחשיבות ערכים הם מחמירים יחסית לוויקיפדיות אחרות. ישרון - שיחה 16:22, 13 ביולי 2010 (IDT)

האמת שכבר יצא לי לערוך מספר ערכים ויזמתי הוספה של ערך אחר בעזרת כותב שהעלה אותו. אני אשמח אם תסביר לי את צעדיך, אני יודע גם שיש עוד הרבה ערכים שאני צריך לעשות להם קישורים פנימיים בתוך הערך.

החשיבות של המכללה היא בהטמעת המקצועיות של יועצי ההשקעות בישראל. יועצי ההשקעות הם הבסיס האיתן של הכלכלה במדינות שונות, עד כדי כך שבמשבר האחרון, כלכלנים בכירים האשימו את חוסר המקצועיות של יועצי ההשקעות כחלק מהסיבות שהביאו לפריצתו.

המכללה והמייסדים שלה פועלים כבר שנים מתוך חזון ומטרה לשפר את רמתם המקצועית של יועצי ההשקעות ובכלל העוסקים בפיננסים בישראל. בנוסף, הם הגדולים ביותר בישראל, יותר מ- 40% מהניגשים לבחינות למדו אצלם ובעוד אחוז המעבר הכללי הוא 50%, אצלם הוא עומד על 80%. yarale - שיחה 16:49, 13 ביולי 2010 (IDT) ובכל מקרה תודה רבה על העזרה yarale - שיחה 16:54, 13 ביולי 2010 (IDT)

1) איפה המכללה נמצאת? 2) כמה לומדים בה?
בכל מקרה: בפסקת הפתיחה יש להדגיש את שם הערך כששמים שלוש גרשים מצדדיו כך: '''מכללת אורין שפלטר''' והתוצאה המתקבלת היא מכללת אורין שפלטר. כמו כן יש לחלק לפסקאות ולפסקאות משנה. כדי ליצור פסקה חדשה שמים שני סימני שווה (=) משני צידי הכותרת. כך-==חזון==, בפסקאות משנה שמים שלושה סימנים, ואפשר גם ארבע (בתת פסקאות משנה) וחמש (בתת-תת פסקאות משנה). ישרון - שיחה 17:06, 13 ביולי 2010 (IDT)

היי, תודה על ההסברים, אני אלמד לאט ובטוח :). קיבלתי הודעה שתוך שבוע הערך יורד אם לא אצדיק את החשיבות שלו ? איך אני עושה את זה ? אשמח לעזרתך. yarale - שיחה 11:00, 15 ביולי 2010 (IDT)

לוויקיפדיה יש הגבלה על ערכים, רק ערכים שיש להם חשיבות ברורה ראויים להיכנס לאנציקלופדיה. כמה דברים מצדיקים חשיבוץ של מכללה ובתוכם: מספר תלמידים וייחודיות. ואשמח אם תאמר לי היכן נמצאת המכללה. אם תסביר לי מדוע הערך חשוב - אנסה לשכנע את הגורמים הרלוונטיים. בברכה, ישרון - שיחה 18:19, 15 ביולי 2010 (IDT)

מצ"ב התגובה שהעליתי בדף השיחה של הערך לגבי חשיבותו. בינתיים הבנתי שאחרי שבוע מורידים ערך שלא הוכחה חשיבותו והשבוע הזה אמור להסתיים. אני אשמח אם תוכל לבדוק את הערך מבחינה הכתיבה שלו ולמה בדיוק הוא נתפס כבעל אלמנטים שיווקיים.


הנוסח שהעליתי -

"העליתי את הערך הזה השבוע כיוון שאני די בטוח שעם כל המכללות שרשומות בויקיפדיה, יש מקום גם למכללה העוסקת בתחום ההשכלה הפיננסית. מדובר במכללה הגדולה ביותר בישראל בתחום, כאשר כל שנה משנת הקמתה לומדים אצלה אלפי סטודנטים.

בנוסף, מייסדיה פועלים במסגרות שונות בתרומה לקהילה ואת זאת לא ציינתי כי הם לא רוצים שיידעו על זה.

החשיבות של הערך האינציקלופדי נובע מהעובדה שכמו שיש ערך של ייעוץ השקעות מצד אחד ושל מכללות אחרות מצד שני, המכללה היא מוסד מכובד בישראל שמוכר על ידי מרבית הבנקים, בתי ההשקעות, מוסדות ההשכלה האקמית והסמי אקדמית ומוסדות פיננסים אחרים.

היא אמנם פועלת רק 6 שנים במתכונת שלה, אך היא הספיקה לרכוש את כבודם של הבכירים בשוק ההון הישראלי, כאשר רבים מהם גם התחנכו על ידה.

אני לא עוסק בתוכן שיווקי ו/או פרסומי, אלא באמונה שהערך ראוי ורלוונטי מאוד.

אשמח לקבל הערות לטקסט על מנת שאולי ייראה פחות שיווקי, כפי שאולי הוא נראה לחלק. בוודאי אשמח להערות נוספות, אני משתמש חדש בויקיפדיה."


המכללה נמצאת בת"א ויש לה שלוחות במרכזים אקדמיים וסמי אקדמיים בכל הארץ. לגבי מספר תלמידים הם מעבירים 40% מהניגשים כל שנה לבחינות הרשות לני"ע ומשרד האוצר והמספר הזה רק הולך וגדל. מבחינת מספר תלמידים מדובר בכמה אלפים כל שנה.

הייחודיות של המכללה היא בערך המוסף שהיא נותנת - שעות ייעוץ, חוברות וספרי לימוד ותרגול ייחודיים שהמכללה מוציאה, ימי חזרה ומרתונים לקראת המבחנים, ערבי תרבות והרצאות העשרה, ערבי פתרון הבחינות (לאחר הבחינות), עזרה בהגשת ערעורים וייצוג סטודנטים מול הועדות, הגשות קובלנות ייצוגיות (במבחן האחרון השיגו 20 נקודות פקטור - הישג חסר תקדים), שת"פ עם חברת חבר הון אנושי להשמת הבוגרים וכדומה, כאשר היתרון שלהם בראש ובראשונה הוא האיכפתיו מהתלמידים ובאמת הרצון לשפר את רמת ההשכלה הפיננסית בישראל.

אם זה לא מספיק לערך אז אני לא יודע מה כן.

אשמח מאוד לעזרתך yarale - שיחה 10:42, 18 ביולי 2010 (IDT)

לפי דעתי כדאי להוריד את הערך לגמור לעבוד עליו פה - בדף המשתמש שלי, ואז להעלות כשהוא מוכן וחשיבותו ברורה ממנו. כיון שאתה העלית אותו אני מחכה לאישורך למחוק אותו ממרחב הערכים ולשחרר אותו רק כשהוא ראוי להיות שם בלי תבנית השכתוב והחשיבות. (חוץ מזהאתה יכול לתת לי מספר מדוייק של תלמידים ושלוחות?) ישרון - שיחה 22:01, 18 ביולי 2010 (IDT)

חשוב לי לדעת אם אתה מבין את החשיבות של הערך ?

אני באמת מאמין שיש לו מקום בויקיפדיה ולכן אני סומך עליך ועל שיקול דעתך. הבנתי שאם מוחקים ערך אפשר להעלות אותו מחדש רק לאחר חצי שנה או משהו כזה ? בכל מקרה, אני אודה לך מאוד אם נוכל לעבוד עליו בדף שלך ולהעלות אותו לכשיהיה מוכן לחלוטין. לגבי מספר מדוייק של סניפים יש 8, כאשר המרכזי נמצא בת"א, אבל הם מרצים ועובדים מול מספר בנקים גדולים ומגוון רחב של בתי השקעות מהגדולים בארץ. לגבי סטודנטים יש כ - 1000 כל סימסטר, כלומר בסביבות 2000 בשנה. תודה רבה רבה. yarale - שיחה 11:39, 19 ביולי 2010 (IDT)

פי דעתי יש לערך חשיבות שמספיקה לוויקיפדיה. אסור להעלות מחדש ערך רק אם הוא ירד בהצבעת מחיקה לא אם הורידו כי הוא עוד לא מוכן. ישרון - שיחה 16:59, 19 ביולי 2010 (IDT)

אז איך אנחנו מתקדמים מכאן ? yarale - שיחה 14:14, 20 ביולי 2010 (IDT)

אני צם בתשעה באב כך שאני לא אערוך אותו היום. תן לי כמה ימים אני אעבור עליו ואז תעיר את הערותיך, ומשם נמשיך. ישרון - שיחה 14:18, 20 ביולי 2010 (IDT)

היי, עוד מספר פרטים רלוונטים-

1. לגבי מסלול ההכשרה, הקורסים שנלמדים אצלם הם: מימון וסטטיסטיקה, כלכלה, חשבונאות, דיני ניירות ערך/יסודות הביטוח, מקצועית א, מקצועית ב/גמר פנסיוני. בהמשך, הם מקבלים תעודת גמר לימודים (המעידה כי סיימת לימודי הכנה אצל אורין שפלטר השכלה פיננסית. לצורך העניין זה חשוב מאוד איפה למדת, כי יכולים ללמוד אצל מישהו לא מקצועי ועדיין לעבור בקושי, אבל מוסד הלימודים מעיד על האיכות והמקצועיות שלך) וניגשים למבחנים של הרשות לני"ע ושל משרד האוצר.

לאחר שעוברים את הבחינות פונים לסטאז' של חצי שנה (9 חודשים במקרה של ניהול תיקים) ולאחר סיומו להמשך עבודה. האפשרויות העומדות בפני מי שמסיים את תהליך ההכשרה המלא הן: יועץ השקעות, משווק השקעות, יועץ פנסיוני, משווק פנסיוני, מנהל תיקי השקעות, אנליסט, סוחר בניירות ערך.

כל מי שמלאו לו 18 ויש לו רקע בסיסי במתמטיקה, יכול ללמוד במכללה. לא מדובר על מקצוע אקדמי, אלא על מקצוע שדורש יותר התמקצעות ונסיון.

בהמשך אם זה רלוונטי, אז ישנם בוגרים שלהם שמחזיקים בתפקידי מפתח בגופים פיננסים גדולים בארץ, אני אצטרך לבדוק איתם את זה קודם.

שוב תודה yarale - שיחה 11:09, 22 ביולי 2010 (IDT)

בשביל ויקיפדיה יותר חשוב ההשפעה של המכללה (כמו בוגרים בעלי עמדות מפתח) מאשר פרטים על הנעשה בתוכה, שזה רלוונטי רק למי שרוצה ללמוד שם. נסה למכור את הערך בשביל אנשים בני שבעים ושתיים, נסה להסביר להם למה הוא חשוב ולא דווקא לאדם שייתכן ויילמד שם. אחלה, אני מקווה שבעוד יום או יומיים תתחיל לראות את עריכותיי. בברכה, ישרון - שיחה 00:53, 25 ביולי 2010 (IDT)


1. שאלה: מה זה ' לתת מענה לסטודנטים שביקשו להוציא רישיון במקצועות הייעוץ הפיננסי, בהתאם לתקנות העיסוק של הרשות לניירות ערך.'? מדובר בתקנות חדשות או ישנות? אם ישנות אז יש עוד הרבה מכללות שנותנות רישיון לעסוק בייעוץ פיננסי? ישרון - שיחה 10:58, 26 ביולי 2010 (IDT)

תשובה: אני לא יודע כמה הרבה מכללות יש. קיימות עוד מספר מכללות רציניות וכל השאר זה אנשים פרטיים שמעבירים קורסים וסדנאות. לא מדובר על מכללות ולרוב לא מדובר כלל על לימודים מקצועיים אלא על הדרכה. בנוסף, אמנם יש עוד מספר מכללות, אבל אורין שפלטר מכסים 40% מהסטודנטים וכ - 1000 בכל סימסטר. ביטוי למקצועיות שלהם הוא אחוז המעבר של הסטודנטים שלהם שעומד על 80% מול הממוצע הארצי שעומד על 50%. תראה את התשובה לשאלה הבאה לגבי הרפורמות ומעבר לזה אתה יכול לראות ואפילו צריך לקשר לערך יועץ השקעות.

2. הפסקה שנקראה "חזון" ששיניתי ל"הרקע להקמה", לא ברורה - אם המכללה הוקמה ב2004 אז מה הקשר לביקורות שבאו כתוצאה מהמשבר הכלכלי ארבע שנים אחר כך? ישרון - שיחה 11:02, 26 ביולי 2010 (IDT)

תשובה: אין קשר ישיר. הכוונה הייתה להראות את החשיבות של הלימודים בצורה מקצועית. יש בארץ הרבה מאוד פרילנסרים שמעבירים שיעורים והרצאות אבל הם לא באמת מקצועיים. את הדוגמא על ארה"ב נתתי כדי לחדד עד כמה ליועצי הפיננסים יש כוח בהזזת הכלכלה המקומית. בישראל המקצוע עדיין בהתהוות בעקבות שינויים ורפורמות שהרשות לני"ע ערך מעדכנת מדי פעם. אין לשכה או איגוד של יועצי ההשקעות וכדומה. אחת הרפורמות הייתה אמורה לצאת ממש בשבועות האחרונים ובמקום זה הרשות הוציאה עדכון והקלות ביניים שאומרות שניתן יהיה לגשת לבחינה המקצועית באותו מועד עם בחינות היסוד, אך רק אם עברו קודם לכן את בחינת היסוד. מכללת אורין שפלטר נתנו את המלוצותיהם לרפורמה וככל הנראה המלצות אלו ייושמו באופן מלא.

3. היו לימודים לייעוץ השקעות באופן ישיר לפני החוק של 1995? או שהיה רק מנהל עסקים? ישרון - שיחה 19:03, 26 ביולי 2010 (IDT)

תשובה: לא היו לימודים יעודיים. העיסוק במקצוע התבסס בעיקר על ניסיון. אני מניח שלימודי כלכלה, מנהל עסקים ותחומים מקבילים היו יכולים להיות פלטפורמה טובה למי שרצה לעסוק אז בייעוץ השקעות, אך אלו לא היו דרישות חובה ובטח לא מעוגנות בחוק.

4. לא הבנתי מה זה "פיתוח מערכי הדרכה" ולמי זה מיועד, זה מין סמינריונים קצרים לחברות? ישרון - שיחה 19:03, 26 ביולי 2010 (IDT)

תשובה: מדובר על מספר דברים בעצם - 1. העברת קורסים, סדנאות וסמינריונים לעובדי החברה או המוסד הפיננסי. 2. פיתוח מערכי הדרכה פנימיים לגופים שונים, אשר מפתחים או במסגרת מחלקה ייעודית להכשרה של עובדיהם. במסגרת הזו הם מדריכים את המרצים של אותו גוף וממקצעים אותם. מדובר כאן יותר על ייעוץ, הכוונה, מיקוד והתמקצעות לאותם גופים.הדבר נעשה בהתאם לצרכים של כל חברה וגוף, השירותים הניתנים וכד'. לדוגמא: זה כמו שאיש שיווק יגיע לחברה מסויימת ויתווה אסטרטגיית שיווק בשיתוף עם מחלקת השיווק באותה חברה.

5. יש אתרים נוספים שנותנים מידע מסודר על המכללה שאפשר לקשר אליהם? ישרון - שיחה 19:05, 26 ביולי 2010 (IDT)

תשובה: כרגע יש האתר שלהם http://www.rashut.com/about.aspx . בסוף אוגוסט אמור לעלות אתר מקצועי שלהם עם סקירות שוק ועם מידע וחומר רב בתחומי הפיננסים. כמובן שאפשר לקשר גם לאתר של הרשות לני"ע - http://www.isa.gov.il/

6. מה שכתבתי ב"הרקע להקמה", נכון? ישרון - שיחה 13:16, 27 ביולי 2010 (IDT)

תשובה: בעיקרון כן, אני בודק את זה.

7. מה היה המקצוע של יבגני אורין לפני ההקמה? ישרון - שיחה 13:16, 27 ביולי 2010 (IDT)

תשובה: יבגני מאז ומתמיד היה מרצה למקצועות הכלכלה והפיננסים. בתוך כך הוא הרצה כמעט בכל גוף פיננסי בישראל, אם זה בנקים, בתי השקעות, מוסדות השכלה שונים וכדומה.

ב. אז איזה תואר יש לו?

יש לו תואר בכלכלה - מרצה כ- 14 שנה. למה זה רלוונטי ? רלוונטי גם הרקע ההשכלתי של נעם שפלטר ?

8. באתר רשות 'אורין שפלטר' מוגדרת כחברה (חברת אורין-שפלטר השכלה פיננסית בע"מ), ומובא בה כתובת בראשון לציון אך המילה 'תל אביב' לא מוזכרת אף פעם, אם המכללה הגדולה נמצאת בתל אביב למה זה לא מוזכר? ואולי עדיף לכתחוב על הערך כחברה ולא כמכללה? ישרון - שיחה 13:16, 27 ביולי 2010 (IDT)

תשובה: האתר אמור להשתדרג בימים הקרובים. לאחרונה הם עוברים תהליך צמיחה ושדרוג, כאשר בתוך כך מעבר למשכן החדש בתל אביב (רח' יגאל אלון) שיהווה את משכן המכללה. עד היום לא היה משכן קבע אלא הפעילות נעשתה במוסדות אקדמיים, כיתות מושכרות וכדומה. בגלל היקף הפעילות הם הגיעו למסקנה שהם חייבים למסד את הפעילות באמצעות משכן קבע.

אם ככה אז עדיף לקרוא לזה חברה ולא מכללה. לפחות עד שמשכן הקבע יתבסס ויקבל מעמד. (אני נוסע עכשיו.) ישרון - שיחה 10:37, 28 ביולי 2010 (IDT)

משכן הקבע מבוסס והם כבר מלמדים שם.

לאן אתה נוסע? נסיעה טובה.

אני גר במצפה רמון ומדי פעם אני נמצא לתקופה במרכז, כשאני לא בבית אני כותב בצורה פחות סדירה. לתואר יש משמעות כי אם אנחנו כותבים 'יבגני אורין הקים מכללה' אז אנשים תוהים מי זה ומה הוא היה קודם ואיך הוא קשור לתחום. עדיין נראה לי שעדיף לקרוא לזה חברה כי קיבלתי את הרושם (תקן אותי אם אני טועה) שרוב הפעילות שלהם היא מחוץ למכללה כך שעיקר המשמעות של 'אורין שפלטר' היא בכלל הפעילות ולא במכללה. ישרון - שיחה 19:11, 28 ביולי 2010 (IDT)

1. המוניטין הרב שצבר יבגני בתחום נובע לא מתוך תואר כזה או אחר שהוא עשה, אלא מתוך שנים של כתיבת חומרים, פרסום ספרי לימוד, הרצאות וכד'. הוא קשור לתחום על-ידי הניסיון הרב שיש לו בהרצאות והדרכה. מעבר לזה, האם צריך גם את הרקע של נעם שפלטר? הרי גם הוא אחד ממייסדי המכללה.

2. לגבי הניסוח מכללה/חברה - עד עכשיו רוב הפעילות שלהם הייתה חיצונית, כלומר מוסדות וגופים שונים לקחו אותם להעביר את ההדרכה הספציפית, אפילו שקורסים רבים הועברו גם בכיתות שהם לקחו לטובת ההרצאות. השינוי עכשיו הוא שפשוט הם עברו למשכן קבוע, כך שלא יצטרכו למצוא כל פעם כיתות אחרות. הם מכללה לכל דבר ותיאורם כחברה רק יהפוך אותם למשהו מסחרי ועסקי פרופר, דבר שהם לא. הם ייסדו ארגון בוגרים (של המכללה) ושיתוף פעולה עם חברת השמה לבוגרים (של המכללה), יש להם במכללה ספריה עדכנית ומגוונת, מיחשוב, פלטפורמות טכנולוגיות לימודיות נוספות והכל במסגרת המכללה. מעבר לזה שאנשים מכירים אותם בתור מכללת אורין שפלטר....

3. בכל מקרה, ברשותך הייתי רוצה לבצע שינויי ניסוח, שינויים לשוניים וכדומה. האם זה בסדר מבחינתך ? yarale - שיחה 11:44, 29 ביולי 2010 (IDT)

1. כן ברור, אבל אם, לצורך הדוגמה, נכתוב (לו לא היית שומע על מארי קירי) "מארי קירי גלתה שני יסודות חדשים" זה יהיה חסר לעומת "הכימאית מארי קירי...". (מקווה שעשיתי את עצמי נקי [made my self clear])
2. אוקיי קיבלתי אתה מבין בזה יותר.
3. בכיף, ברור, תעשה מה שאתה רוצה (מלבד להעלות את הערך למרחב הערכים - שזה לא כדאי) ישרון - שיחה 14:43, 29 ביולי 2010 (IDT)

אתה נקי מאוד...

בכל מקרה אני מבין מה שאתה אומר, אבל לעומת תואר מקדים כמו עו"ד או ד"ר אני חושב שיהיה פחות רלוונטי לכתוב "הכלכלן" יבגני אורין, כיוון שאמנם התואר שלו בכלכלה אך הוא לא כלכלן אלא מרצה בתחום הכלכלה. אפשר לציין שהשכלתו היא בתחום הכלכלה ומנהל עסקים.

תודה ושיהיה סופ"ש נעים.


היי,

לא שמעתי ממך הרבה זמן, רציתי לשאול איך אנחנו יכולים להתקדם ?

תודה.

שלום. טוב שהערת אותי כי הערך הזה הוא משימה יחסית קשה בשבילי כי אני לא מכיר את הנושא אז הדחקתי את קיום הערך. בכל מקרה הורדתי עכשיו כל מיני משפטים שלך שהיו נחמדים לו היו נכתבים באתר המכללה אבל פה הם נראים דרמטיים ולחינם, ובעיני ויקיפדים אחרים זה נראה כמו פרסומת. למשל: "המכללה שמה לה למטרה וחרטה על דגלה." או: "משנה לשנה מתפתח תחום הכלכלה, הפיננסים ומנהל העסקים וכבר בשנים האחרונות קיים מודעות וצורך ממשי בקרב האוכלוסייה להתעדכן ולרכוש ידע בתחומי הפיננסיים הציבוריים." שזה נחמד אבל לא נותן שום מידע על מה שעשו אורין-שפלטר. מצדי זה בסדר עכשיו. כעת תעבור אתה על הערך עד שהוא יהיה מוכן בעיניך (אני מניח שתגיב לשינויים שעשיתי) ואני אעבור על המעבר שלך עד שנסיים ואז נפעל להעלאת הערך. בברכה, ישרון - שיחה 14:34, 9 באוגוסט 2010 (IDT)
שים לב שהמידע בערך צריך להיות ספציפית על המכללה ולא באופן כללי על התחום כך שהקישור לאתר הרשות לני"ע נראה לי מיותר. ישרון - שיחה 11:55, 11 באוגוסט 2010 (IDT)

אוקיי פשוט חשבתי שזה יכול לתת מידע נוסף, כי יש שם כמה דברים שקשורים ללימודי המקצוע, אבל מבחינתי אפשר להוריד.

בכל מקרה, אין לי עוד הערות, אם מבחינתך הערך שלם אז אפשר להעלות אותו. תודה. 212.199.175.121 10:46, 15 באוגוסט 2010 (IDT)

ביום שישי אני אטפל בזה. ישרון - שיחה 19:29, 16 באוגוסט 2010 (IDT)

עוד שתי שאלות[עריכת קוד מקור]

1) עד כמה הספרים שמופיעים בערך משמעותיים? זה רק ספרי לימוד של המכללה או שזה יוצא החוצה? צריך שתהיה לזה חשיבות בשביל שזה יופיע בערך. 2) יש לך תמונה/ות חופשייה/ות שקשורות לערך? סמל העמותה? תמונה של המכללה? אורין? שפלטר? ישרון - שיחה 12:33, 20 באוגוסט 2010 (IDT)

1. הספרים מאוד חשובים, כיוון שאלו הספרים המקצועיים וכמעט היחידים בישראל שמאגדים את החומר בצורה ממוקדת מצד אחד אבל רחבה וממצה מצד שני. מחר הם הולכים לחשוף ספר חדש, שאני לא חושב שאפילו כתוב בערך, בתחום "גמר פנסיוני". הספר הראשון והיחיד בישראל שמאגד את החומר לבחינה בנושא. יש חוברות ואוגדנים של מכללות ומרצים, אבל אין ספר אחד גדול שמרכז את הכל. גם הספר דיני ני"ע הוא ייחודי, אם כי יש כמה גרסאות אחרות. בכל מקרה, הם המכללה היחידה שמוציאה לאור באופן עצמאי סדרת ספרים כזו ובין היתר, זה אחד מהאלמנטים המייחדים שלה.

2. יש לי תמונות שלהם, יש לי לוגו של המכללה ויש לי תמונות של הספרים. להעלות אותן לערך ? yarale - שיחה 10:45, 23 באוגוסט 2010 (IDT)

1. אוקיי, אני לא מבין בזה.
2. כן, אתה יודע איך עושים את זה? אם לא תראה עזרה:תפריט ראשי/תמונות וקבצים. ישרון - שיחה 10:55, 23 באוגוסט 2010 (IDT)

אני ממש לא מצליח להעלות תמונות. מה עושים? yarale - שיחה 13:03, 27 באוגוסט 2010 (IDT)

אני תמיד מסתבך בזה, תבקש בויקיפדיה:דלפק הייעוץ. ישרון - שיחה 14:41, 27 באוגוסט 2010 (IDT)
מה קורה? ישרון - איך אני נוהג? 23:35, 7 בספטמבר 2010 (IDT)

היי ישרון,

אני מצטער על הנתק. שמחתי לראות שהעלית את הערך. אני רוצה להגיד המון תודה על כל העזרה. אני מקווה שאצליח להעלות גם תמונות. בכל מקרה שתהיה שנה טובה. yarale - שיחה 13:52, 19 בספטמבר 2010 (IST)