שיחה:מלגזה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מישהו יכול לעזור לי לתרגם את החלק המכני אודות פעולת המלגזה במלגזה#בטיחות? בעיקר החלק עם ה"גלגילון" (או כך לפחות אני קראתי לזה)... אני לא מבין מה מיוחד כל כך בגלגלים האחוריים של המלגזה, מלבד העובדה כי ההיגוי הוא היגוי אחורי. ממש לא הבנתי את מה שהיה כתוב בוויקי האנגלי בחלק הזה. תודה, Yonidebest Ω Talk 19:15, 13 ספטמבר 2005 (UTC)

הרחבתי והוספתי קישור לגבי ה-Caster (נקרא בעברית 'קדם אופן'-http://www.tireclub.co.il/Hebrew/mitlimHeb.asp).Poo 21:21, 24 ספטמבר 2005 (UTC)

חשוב מאוד...[עריכת קוד מקור]

האם מישהו יודע אם כעיקרון למלגזה מותר לנוע בכביש לפי החוק ואם כן מה המהירות המותרת? נא לשלוח תשובה למייל-0skar007-at-walla.com

ראה [1]. ‏Yonidebest Ω Talk21:46, 17 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

הגדרת המלגזה בתקנות התעבורה[עריכת קוד מקור]

הגדרת תקנות התעבורה למלגזה גורסת כך: "מכונה ניידת בעלת תורן הרמה או זרוע שליפה שלהם מחובר מזלג או התקן אחר המיועדים להרמה ושינוע של משאות אשר צוינה ברשיונה כמלגזה".

  • המושג "זרוע שליפה" מתייחס למלגזות מסוג "מעמיס טלסקופי".

לפיכך מלגזה מיועדת מעצם הגדרתה לשינוע של משאות ולא להובלתם. "שינוע משאות" - הובלה פנים גיאוגרפית (בתוך שטחי המפעל ובסביבתו המיידית)ולא להובלת מטען המכוונת לטווחים ארוכים יותר. מהירותן המרבית של רוב המלגזות נעה סביב 20 קמ"ש ולפיכך ובהתאם לתקנות התעבורה בישראל מלגזה (כמו כל מכונה ניידת אחרת) שמהירותה המרבית אינה עולה על 30 קמ"ש תוכל לנוע בכביש בתנאים הבאים: 1. לחצות את הכביש למטרת ביצוע העבודה של המלגזה. 2. לנסוע בדרך עירונית בלבד ובתחום של עד 500 מטר מהמפעל או מאתר העבודה.

  • ישנן מלגזות כגון: מלגזות שדה, מלגזות לנשיאת מכולות, מלגזות טלסקופיות ומלגזות צד המיועדות מטבע עיסוקן לנסיעה למרחקים ארוכים יחסית. מלגזות אלה מתוכננות לנסוע במהירות העולה על 30 קמ"ש וכדי 40 קמ"ש (שהיא המהירות המרבית המותרת למכונות ניידות לסוגיהן). מלגזות אלה תוכלנה לנסוע בכל דרך למעט דרך מהירה.

בהתאם לתקנות התעבורה יותר לכל מלגזה כמו לכל מכונה ניידת אחרת לנסוע בדרך, בתנאי שאינן פוגעות, מסכנות או מפריעות לתנועה בדרך.