שיחה:ממלכת הכוזרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם הייתה קבוצת טורקו-ארים שרלוונטית לערך?[עריכת קוד מקור]

הבנתי שהמגיארים (הונגארים), הבולגארים, הטאטארים, האווארים הכוזארים ואולי גם סבארים (Sabir people) הם כולם קבוצות טורקיות קרובות מבחינה אתנית או שבטית כאשר כיום רק השלושה הראשונים נשארו קיימים כעם אך לטטרים אין מדינה לאומית משלהם.

האם אכן שמותם של קבוצות סמוכות אלה נגמר ב ar בשל הקרבה למונח aryan (די תואם גאוגראפית עם ההיפותזה ההינדו-ארית). אם אכן מדובר בקבוצה אחת לדעתי שווה לכתוב על כך בערך.

אשמח אם משתמשת:Ruchka43 שערכה את הערך בצורה נרחבת ונהדרת תחווה דעה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

תודה על המחמאה. כתיבה ועריכה בויקיפדיה מרגילה אותי לעבוד ללא פידבק, ושכרי הוא בדרך כלל רק ההרגשה שעשיתי כמיטב יכולתי וכתבתי טוב ונכון. ולכן כל דבר עידוד ושבח מאוד משמח. לצערי איני יכולה לענות על שאלתך. איני מומחית באטימולוגיה של שמות השבטים האלה, אך ככל שחיפשתי לא מצאתי התייחסות לסיומת r שבשמותיהם ובכל אופן אין שום התייחסות למוצא אריאני (ארי) משותף. Ruchka43 - שיחה 17:17, 25 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]
סיומת "ar" כמרמזת על קשר בין עמים טורקיים לעמים אריים נשמעת כמו מחקר מקורי מופרך ביותר. על כך מתווספת העובדה שהמגיארים־הונגרים הם פינו־אוגרים ולא טורקים, והסאבירים מסתיימים ב־ir. פעמי-עליון - שיחה 19:59, 12 בנובמבר 2022 (IST)