שיחה:מעיין טלמון/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

אלימות מתנחלים[עריכת קוד מקור]

בימים האחרונים אנחנו רואים לעתים קרובות אירועים של התפרעויות מתנחלים, היורדים רעולי פנים ממאחזי הגבעות הלא-חוקיים שלהם לתקוף פלסטינים ופעילי שמאל שבאים לעזור להם בעיבוד שטחיהם. איך שהוא, איש איננו נעצר והחיילים, אם הם שם, תוהים אם מצפים מהם לעצור השתוללות של יהודים פורעים. ובכן, כן. בהחלט מצפים. והנה מקור: https://www.ynet.co.il/news/article/r1pdbzopy. אני מקווה ש-Ynet איננה נחשבת לאנטישמית.שלומית קדם - שיחה 04:46, 28 בינואר 2022 (IST)

ובימים האחרונים אנחנו רואים מתיחות בין רוסיה לאוקראינה.
מה זה קשור?! שמיה רבהשיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"ב • 11:03, 28 בינואר 2022 (IST)
מצטרף לשאלת שמיה רבה מה הקשר? מדובר בכתבה שהיא חלק מהקמפיין השקרי תחת הכותרת "אלימות המתנחלים" שמתבצע בחודשים האחרונים (בתמיכת עמותות השמאל הקיצוני והאיחוד האירופי) להראות שהמתנחלים אלימים וברברים (תוך התעלמות מזריקות האבנים הבקתב"ים וכו... שנערים פלסטינים מבצעים על בסיס יום יומי) למרות שבפועל מדובר בכמה נערי גבעות שבכלל לא מייצגים את כמעט חצי מיליון המתנחלים. לא מבין למה הכתבה רלוונטית לערך הזה... בנבה - שיחה - 🔧גם תחזוקה זה דבר חשוב!👷‍♂️ 14:19, 28 בינואר 2022 (IST)
@שלומית קדם מסכים אתך שהמידע הזה חסר מאוד בכל הערכים שדנים בשולחנות הפיקניק שהוצבו בכל מעיין. ללא התייחסות לתהליך הניכוס הלא חוקי על ידי המתנחלים והאלימות שכרוכה בתהליך זה, ספק אם בכלל יש חשיבות לערכים אלה. --- Ommnia - שיחה 14:30, 28 בינואר 2022 (IST)
הוא לעולם יהיה חסר כי אין לו מקום כפי שכתבו מעלי. בורה בורה - שיחה 15:44, 28 בינואר 2022 (IST)
מסכים עם שמיה רבה ובנבה. משום מה לא מפריע לכם לייחס לציבור שלם של חצי מיליון איש - שמכונים בתקשורת "מתנחלים" במטרה לתייג אותם כפורעי חוק וקולוניאליסטים לדעתם - מעשים שלא רק שהם לא עשו אותם, אלא ש-99.999% מהם מוקיעים אותם ומתנערים מהם. העיקר להוציא את "המתנחלים" כפורעי חוק ואלימים. משום מה כשמוחקים (לא רק לא מביאים, מוחקים) כאן תיעוד של פי כמה וכמה אירועי אלימות של פלסטינים כלפי "מתנחלים", אתם שותקים ולא נראה שזה מפריע לכם, למרות ששם ההנהגה הפלסטינית מגבה את המעשים ואף מתמרצת אותם בדרכים שונות, ולא מגנה אותם. קשה לזהות קוהרנטיות בעמדותיכם. יאיר דבשיחה • כ"ו בשבט ה'תשפ"ב • 16:06, 28 בינואר 2022 (IST)
כתבת ש-99.999% מהמתנחלים מוקיעים אותם ומתנערים מהם, כלומר כל המתנחלים פרט לחמישה (באומדן "על האצבע" של חצי מיליון מתנחלים).
אם אכן 499,495 אלף אנשים "מתנערים" מפעילותם של חמישה, התגובה הנכונה אינה "התנערות והוקעה" אלא עצירת ההתנהגות הזו - כשנערים בני 16 דוהרים במכוניות הוריהם לביצוע פיגועים, הם בדרך כלל קיבלו את המפתחות,, לא גנבו את הרכב. אם ההורים היו "מוקיעים ומתנערים", לנערים לא היו גלגלים.
האמת העצובה היא שגם אם חלק מהמתנחלים, אולי אפילו רוב, לא תומכים בהתנהגות, חלק עצום מהמתנחלים כן תומכים, וגרוע מכך: המתנחלים כקבוצה תומכים בפורעים ומעודדים אותם. כאשר מכונית עם ארבעה פוגרומיסטים (לדבריך, כולם, פרט אולי לאחד שנשאר מאחור), הנהוגה על ידי עבריין בן 16 חסר רישיון נהיגה התהפכה ואחד הפורעים נהרג, קהילת המתנחלים לא "התנערה" או "הוקיעה" את העבריינים, אלא פתחה במסע תקיפה והשמצות נגד המשטרה, שהעזה לרדוף אחריהם ולנסות לעצרם, ובכך היא לכאורה "אשמה" במותו של אחד מהם, במקום להטיל את האשמה על הורים שנתנו מפתחות והקהילה שהייתה אמורה ב"התנערות והוקעה" למנוע מהפוגרומיסטים לפעול.
הטענה שאירועי אלימות של פלסטינים נגד מתנחלים לא מקבלים כיסוי בוויקיפדיה היא שקר כה גס, וה"אתם שותקים" שלך כל כך חסר שחר, שלא אטרח אפילו לנסות להפריכו.
המציאות היא שאלימות מתנחלים מקבלת פחות כיסוי יחסי בוויקיפדיה (כלומר ביחס לתופעה עצמה) לעומת אלימות נגד מתנחלים. זה אולי טבעי ואולי נכון, אבל לטעון ההפך זו טענת הקוזאק הנגזל. קיפודנחש 18:27, 28 בינואר 2022 (IST)
לא רק הכתבה שבקישור. היום יכולנו כולנו (ושומרי שבת יוכלו לראות לאחר צאתה) את עשרות הפורעים שירדו בריצה מגבעת רונן, חמושים באלות והצליפו באכזריות בפלסטינים שיצאו לעבד את חלקותיהם ובפעילי השמאל שבאו לעזור להם, הצעיר בהם בן 62 שזרועו נשברה במהלומת אלה מרושעת. בין יתר הפעילים שהותקפו הייתה קשישה בת 78, שראשה היה חבוש ופניה פצועים ומדממים. אינני יודעת מה תגובת כלל המתנחלים, ואיש איננו טוען שכל מתנחל באשר הוא נוהג באלימות כלפי פלסטינים ופעילי שמאל, אבל אינני רואה כל נסיון מצד הנהגת המתנחלים למנוע את השתוללות הפורעים ולהשתלט עליהם, או להרחיק אותם מקרבם.שלומית קדם - שיחה 00:57, 29 בינואר 2022 (IST)
מה הקשר? הקשר הוא אותו אפשור ועידוד של האלימות הזו, שכוללת בתוכה את סיפורו של המעיין הפסטורלי שמוקף בעצי זית מקסימים ומטופח על ידי מיטב הנוער. בוסתן - שיחה 17:28, 29 בינואר 2022 (IST)
קיפודנחש, אם תעשה סקר בקרב המתנחלים כמה תומכים במעשי קומץ הגבעונים הללו, וכמה בוחלים ממעשיהם, אתה תקבל תוצאה הרבה הרבה יותר קרובה למה שהזכרתי לעיל, מאשר "גם אם חלק מהמתנחלים, אולי אפילו רוב, לא תומכים בהתנהגות, חלק עצום מהמתנחלים כן תומכים". אין כאן בכלל שאלה. הטענה שחלק עצום מה"מתנחלים" כן תומכים, מצביעה על חוסר היכרות מוחלט עם הציבור הזה. כל זאת כמובן בניגוד לטרור פלסטיני, ששם ההנהגה הפלסטינית מגבה אותו, ואף משלמת מכיסה כסף רב למחבלים שרצחו יהודים. והדברים ידועים.
כמו כן, לא טענתי ש"אירועי אלימות של פלסטינים נגד מתנחלים לא מקבלים כיסוי בוויקיפדיה", כפי שטענת בשמי והאשמת אותי בשקר גס, אלא אמרתי שכשיש ניסיון מחיקה של אירועים של טרור פלסטיני כלפי "מתנחלים" - שעובדתית קורים פי כמה וכמה וכמה מאירועי אלימות של קומץ גבעונים כלפי פלסטינים, למעשה הם קורים על בסיס יומיומי שלצערי מושתק - לא ראיתי שזה מפריע לאלו שהביעו כאן מורת רוח על העלמת "אלימות המתנחלים". אז ביקשת להבין למה כאן זה מפריע להם וכאן לא. זה הכל.
אגב, הטענה שאם היה חשוב להורים של הנערים האלו, הם היו עוצרים את זה, היא מגוכחת, ואפשר לומר אותה על כל מעשי עבריינות של נוער, וברור שברוב המוחלט של מקרי עבריינות של נוער, לא מדובר על מעשים שההורים מגבים אותם. יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ב • 20:19, 29 בינואר 2022 (IST)
שלומית קדם, ההנהגה ביו"ש מגנה אותם, וקוראת לגורמי אכיפת החוק למצות איתם את הדין. מה עוד את רוצה שהיא תעשה? תשמש בתפקיד המשטרה במקום משטרת ישראל? למה את לא באה בטענות למשטרה איך זה שהיא לא עצרה עדיין את הפורעים? יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ב • 20:22, 29 בינואר 2022 (IST)
מסכים עם Ommnia, שלומית קדם וקיפודנחש. אקסינו - שיחה 22:12, 29 בינואר 2022 (IST)

אכן אין לי כל היכרות עם הציבור הזה, וכנראה גם לא תהיה לי היכרות כזו, אבל הרשתות שלהם (ויש להם רשתות, שמצוטטות בוויקיפדיה כמקורות לאורך ולרוחב) מצביעות על תמיכה שקטה או לא שקטה במיעוט האלים בקרב חלק גדול מהציבור הזה. לא כולם תומכים, אבל לדבר על 99.999% "מתנערים" זו היתממות או שקר. לא ראיתי המון ביקורת על הורים שמאפשרים לנער גבעות שימוש במכונית, ואין למעשה גינוי סוחף לתופעת "נוער הגבעות" בכללה, ובו בזמן מגוחך להכחיש שנוער הגבעות אלים, שובר, הורס, מנתץ, משסף צמיגים, ולפעמים יורה. קיפודנחש 22:10, 29 בינואר 2022 (IST)

דיון על הלגיטימיות של "נוער הגבעות" יכול להימשך לנצח ואין זה המקום לערוך אותו. הדיון הוא על הוספת הקישור ששלומית קישרה אליו בתחילת הדיון.
אני לא רואה קשר ישיר בין "אלימות המתנחלים" שמתוארת בכתבה לבין מעיין טלמון, לכן אני לא רואה צורך בהוספת הקישור לערך. גופיקו (שיחה) 22:19, 29 בינואר 2022 (IST)
קיפודנחש, אשמח למיסמוך ההאשמה החמורה ש"הרשתות שלהם... שמצוטטות בוויקיפדיה כמקורות לאורך ולרוחב, מצביעות על תמיכה שקטה או לא שקטה במיעוט האלים בקרב חלק גדול מהציבור הזה", כי מה שאני ראיתי ב"רשתות שלהם שמצוטטות בוויקיפדיה" זו הבאת גינוי חד משמעי של מועצת יש"ע לאלימות הפורעים.[1].[2] אז אם אתה לא מכיר את הציבור שחי שם, וגם אין לך מסמוך חזק לטענה ש"חלק גדול מהציבור הזה" תומך במעשי האלימות, מוטב להחריש. יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ב • 23:13, 29 בינואר 2022 (IST)
אני תומך בהוספת כל המידע של שלומית, בתנאי שהאתר הזה יחליף את שמו מויקיפדיה ל"חמאס:הדף הרשמי". יושב אוהלשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ב 00:43, 30 בינואר 2022 (IST)
נגד הוספת הקישור. אפס קשר לערך הנוכחי וכתבה מוטה לחלוטין. בנבה - שיחה - 🔧גם תחזוקה זה דבר חשוב!👷‍♂️ 00:45, 30 בינואר 2022 (IST)
"כתבה מוטה לחלוטין"?!? אין מדובר כאן בהבעת דעה אלא בתיעוד מצולם ומוקלט של מעשי בריונות ואלימות מזעזעים מצד צעירים כלפי קשישים וזקנים. כשמופיעה כתבה כזאת על צעירים פלסטינים המשתלחים באלות ובאבנים במתנחלים, אתם תומכים בפרסומה בכל פה ובהתלהמות ותובעים פעולה מיידית נגד הפורעים, אבל כשהמצב הפוך, פתאום זה "מוטה לחלוטין" ונטול קשר. יש גבול כמה אפשר לעצום עיניים ולהתעלם מעדויות כשהן אינן נוחות לציבור מסויים.שלומית קדם - שיחה 01:17, 30 בינואר 2022 (IST)
מי שטוען שהכתבות האלה מוטות או מסולפות, חי בלה לה לנד או גרוע מזה, עושה שקר בנפשו. התיעודים האלה הם דבר של יום ביומו, הם לא נראים בתקשורת המיינסטרימית, לא בערוץ 7 ו-20 ולא בערוצים מגויסים האחרים, ואתם, כנראה, לא יודעים. צריך להכיר במציאות ולא לרחוץ בנקיון כפיים דמיוני, מקום להתחיל הוא כאן - הטוויטר של מסתכלים לכיבוש בעיניים. וכאן בבצלם על מתנחלי טלמון - מתנחלי דולב וטלמון. ‏- La Nave Partirà06:49, 30 בינואר 2022 (IST)
אתמול אב ובתו יהודים שיצאו לראות קצת שלג, כמעט ונרצחו בידי המון ערבי פורע. אבל זה בסדר ואין צורך לציין, כי ערבים מטבעם עושים לינץ' ואין טעם באזכור. בורה בורה - שיחה 06:59, 30 בינואר 2022 (IST)
האירוע הזה לא צוין? הוא צוין בתקשורת המיינסטרימית לכן שמעת עליו, אבל על החוליגנים מההתנחלויות לא שמעת, על כפר קליל, גבעת רונן, חוות מעון, הכפר בורקא - קומץ עוללות מהחודש הזה לא כולל ירי של צה"ל, דריסות, והריסות. אם לא שומעים ולא מסתכלים הכל נראה כמו המצאות. ‏- La Nave Partirà09:25, 30 בינואר 2022 (IST)
עוד לא ראיתי את הגיבוי התקשורתי שנטען כאן שלו זוכים מעשי האלימות הפראיים של קומץ של נוער גבעות, שאינני יודע למה אתם לא מתלוננים על המשטרה שלא עצרה אותם עדיין. אבל תמשיכו להאשים את כל ה"מתנחלים" בכמה מקרי אלימות כלפי ערבים, בשעה שמדי יום נזרקות אבנים מסכנות חיים ובקת"בים על ידי מחבלים פלסטינים שרוצים לרצוח יהודים. וגם מעט המקרים של האלימות של נוער הגבעות, שזוכה לגינוי מוחלט על ידי הנהגת תושבי יו"ש (בשונה ממעשי האלימות של פלסטינים, שכאמור זוכים לגיבוי מהרש"פ), הם כמעט תמיד תגובה למעשי רצח ואלימות של מחבלים פלסטינים. אבל את זה כמובן אף אחד לא יספר, כי זה יהרוס את האפקט של הכתמת כל ה"מתנחלים" ויצירת דה-לגיטימציה כלפיהם, ולא יאפשר לקרוא להם "חוליגנים" כפי שהם כונו כאן לעיל.
כפי שאמרתי קודם, מי שלא מכיר לעומק את תושבי יהודה ושומרון מקרוב, וניזון מאתרי אינטרנט או פייסבוק פרו-פלסטינים, מוטב שלא יביע עמדה בנושאים שהוא לא יכול לראות את התמונה המאוזנת בהם.
כולי תקווה שמתישהו תבינו את ההבדל המאד פשוט בין 500,000 תושבי יהודה ושומרון, שהם אנשים נורמטיבים שרק רוצים לחיות בשקט בארצם ומתעבים אלימות כלפי ערבים חפים מפשע, לבין קבוצה של כמה עשרות, רובם הגדול בני נוער, שלא רואים עצמם מחוייבים להנהגה ביו"ש, לוקחים את הדין לידיים ועושים פעולות שונות של תג מחיר בתגובה על אלימות של פלסטינים, ובהחלט גם מידרדרים לעוינות מתמשכת שיושבת על האלימות הפלסטינית רבת השנים, ושעליהם אני שואל למה אתם לא מתלוננים על המשטרה שלא עוצרת אותם. יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ב • 10:44, 30 בינואר 2022 (IST)

הדיון כאן אינו עוסק בערך מעיין טלמון, ולא נראה שהוא מעודד את המשתתפים בו לפעילות פרודוקטיבית באתר, ועל כן אורכב בדף הארכיון הזה. דגש - שיחה 11:53, 30 בינואר 2022 (IST)