שיחה:מצפה (עיר מקראית)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה נכתב או הורחב או נערך במסגרת
מיזם משותף של עמותת ויקימדיה ישראל
עם קבוצות של תלמידים מחוננים

שיניתי את המשפט "עיר מרכזית בממלכת יהודה" ל"עיר מרכזית בארץ". מכיוון שהקביעה מתבססת על המלכתו של שאול שם, הרי שבתקופה זו לא היתה כלל "ממלכת יהודה" כממלכה נפרדת. הפיצול בין ממלכת ישראל לממלכת יהודה התרחש רק לאחר מותו של שלמה המלך.עזר - שיחה 21:20, 9 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

שיניתי את המשפט "המלכתו השניה של שאול" ל"המלכתו הפומבית הראשונה". שאול הומלך שלוש פעמים: פעם אחת בנוכחות שמואל בלבד, ברמה, עירו של שמואל, והמלכה זו לא הקנתה לו כל מעמד רשמי. פעם שניה באופן פומבי, במצפה, אז למעשה הומלך בפועל לראשונה. ופעם נוספת באופן פומבי, בגלגל: "לכו ונלכה הגלגל ונחדש שם המלוכה" - שמואל א יא,יד. מכיוון ש"המלכתו השניה" עלולה להתפרש על השלישית ("חידוש המלוכה") - שיניתי כאמור.

חסרה בערך התייחסות לאירועים במצפה בימי השופטים, וכן לישיבה בה בימי שיבת ציון. במקבים א כתוב שהיא שימשה גם כמקום ריכוז ותפילה לצבאו של יהודה המכבי.

צריך גם לבדל בינה לבין מקום בשם זהה בעבר הירדן המזרחי.עזר - שיחה 21:43, 9 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

התיקון השני טוב בעיני, התיקון הראשון לא אבל אני לא יכול לנמק את זה כרגע (מאוחר מכדי לחשוב בהגיון). את השאר - עשה! זו אנציקלופדיה חופשית... אדם נבושיחה 01:27, 14 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

האם זה: 31.906562,35.231609 המיקום הנכון? Sreifa - שיחה 13:51, 1 בנובמבר 2010 (IST)[תגובה]

המצפה, לכאורה היתה בצפונה של ארץ ישראל, שכן הר חרמון היה במצפה. מצודת דוד (יהושע יא ג) [ואם המצפה היא מצפה גלעד (שופטים יא כט) כמבואר ברש"י (בראשית לא מט), וכן יפתח וזקני גלעד היו במצפה (שופטים יא יא) הרי גלעד הוא בלבנון (ירמיהו כב ו)]. והוא היה מקום שהיו ישראל רגילים להתקבץ שם. רד"ק (יהושע יא ג) ומצודת דוד (שופטים יא יא). וכן גדליה בן אחיקם ישב במצפה (ירמיהו מ ו-י, מא א-ו). דרך המצפה היו רגילים לעלות לרגל. מלבי"ם (ירמיהו מא ט, הושע ה א [ביאור המלות]).מאידך גלעד ידוע כמקום בעבר הירדן המזרח. שמואל הנביא שהיה סובב בכל מקומות משבות ישראל לשפוט אותם היה חונה במצפה יש את 'מצפה' שעשו שם יעקב ולבן 'גל-עד'(בראשית לא מט). וצריך עוד בירור נוסף.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במצפה (עיר מקראית) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:49, 16 באפריל 2023 (IDT)[תגובה]