שיחה:מקלט גרעיני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ולא תזכירו כאן את הסרט הנהדר "פגז מן העבר" (1999) בכיכובו של ברנדן פרייז'ר שעוסק בדיוק בנושא זה? או במקלט גרעיני כפי שמשתקף בתרבות הפופולארית? 84.111.25.135 11:21, 31 במרץ 2010 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:41, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

תרגום מכונה!![עריכת קוד מקור]

הכתיבה קצת תמוהה ולא מובנת (כמו "אופן בניית מקלט גרעיני"). נראה כמו תרגום מכונה.

הנה קטע מוזר. [אלה] ההערות שלי:


לרוב, מקלט גרעיני אפקטיבי מהווה מחפורת, בעלת גג חזק הקבור תחת מטר עפר. שני קצוות המחפורת מכילים כניסות בזוויות חדות כך שקרינה לא תוכל להיכנס. כדי להפוך את המחפורת אטומה למים (במקרה של גשם), יריעת פלסטיק צריכה להמתח מספר סנטימטרים מתחת לאדמה ולהיות מחוזקת על ידי סלעים ולבנים [בטח תרגום מאנגלית. ככה לא כותבים בעברית!].

כדור הארץ מהווה מבודד תרמי מעולה, ולאורך מספר שבועות של מגורים במקלט הקבור באדמה [קבור??], יחומם המקלט לחלוטין על ידי חום הגוף [איזה גוף?]. ללא אוורור מספק, דרי המקלט עלולים להתעלף. המאוורר האפקטיבי הפשוט ביותר למקלט הוא מאוורר רחב עם מסגרת המכילה כנפונים [כלומר כנפיים קטנות?] המסתובבים בכניסה למקלט ותלויים מזיזים בתקרה. הזיזים נפתחים בכיוון אחד ונסגרים באחר, ושואבים אוויר. יש לקשור למאוורר חבל ולסובב את המאוורר ידנית, לפי תור. (זוהי משאבת האוויר של קארני) [מי זה קארני?].


חייבים לתקן את הערך הזה!! פוני - שיחה 16:46, 16 ביולי 2021 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במקלט גרעיני שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 21:10, 29 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]