שיחה:משה זמר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא מכיר, לא יודע, וגם גוגל לא הכי עוזר. לכן מבקש הבהרת חשיבות • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!15:04, 23 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

הנה מה שאמר בן גוריון כתגובה לעלייתו של הרב משה זמר לארץ: "בנובמבר 1963 כתב הרב מל זגר לדוד בן גוריון: "ברצוני להודיעך כי עליתי ארצה - מארצות הברית - על מנת להשתקע כאן וכדי לפעול כרב של החוג ליהדות מתקדמת באזור השרון". בן גוריון, שפרש באותה שנה לשדה בוקר, הגיב בהתלהבות: "אומר לך קודם כל - ברוך בואך. אני מצפה לכל יהודי שיעלה ארצה, ובמיוחד ליהודים המסוגלים לרענן, אם לא לחדש, את היהדות... אני שמח שנוסדות פה ושם קהילות מתקדמות, שאינן זקוקות לרבנים קנאים ומאובנים, שאינם רואים צורכי האדם בתקופתנו ואינם מבינים למה מחייבת עצמאות וחיים ממלכתיים - כי השולחן ערוך נולד בגולה"."

הנה ארוע שעלה לכותרות ב-1967: "ב-1967, ביושבו בראש בית דין של מועצת הרבנים המתקדמים בישראל (מר"ם), הוא גייר את הלן זיידמן, נוצרייה שבאה לנחל עוז בעקבות אהובה. אחרי שמשרד הפנים סירב לרשום אותה כיהודייה, היא עתרה לבג"ץ והמפד"ל איימה במשבר קואליציוני. הרב שלמה גורן, אז הרב הצבאי הראשי, נחלץ לעזרה ובהליך בזק גייר אותה ואת שני ילדיה גיור אורתודוקסי. העולם החרדי היה כמרקחה, אך הרב עובדיה יוסף, אז אב בתי הדין הרבניים של תל אביב, דווקא תמך ברב גורן. הרב זמר ראה בכך הישג גדול, ובמאמר בכתב העת "פתחים", אמר על הרב גורן באירוניה "אחינו אתה", וציין כי בית דין רפורמי לא היה מגייר אדם שעות ספורות בלבד אחרי הפגישה הראשונה עמו."

הנה קטע מההקדמה שכתב השופט העליון חיים כהן לספרו של זמר יהדות שפויה: "איך אנחנו, היהודים, יכולים להתלונן על השורשים הדתיים של האנטישמיות, על חוסר סובלנות והגבלות דתיות ותרבותיות, בזמן שאנו עצמנו מיישמים חוסר סובלנות והגבלות דומות במדינת ישראל?" הוא עודד את הרב זמר לא להתכופף מול התקפות הרבנים האורתודוקסים והחרדים: "בל תיפול רוחך! אין לך כבוד גדול מזלזולם של הללו, מחרמותיהם ומנידוייהם, שמבזים הם מדורי דורות את המוכיחים בשער. ההתקדמות איננה ניתנת לעצירה; הלמדנות פורצת לה דרך לחידוש פני המסורת; ויקוים בנו מקרא שכתוב: 'סולו סולו פנו דרך, הרימו מכשול מדרך עמי'".

בנוסף זמר היה שותף להקמת מוסדות היהדות המתקדמת בארץ. שימש בתפקידי מפתח ביהדות המתקדמת, ביניהם, יושב ראש מועצת הרבנים המתקדמים בישראל (מר"ם), חבר הנהלת התנועה ליהדות מתקדמת בישראל, חבר הנהלת מועצת הרבנים המתקדמים בארה"ב (CCAR) וכמרצה בכיר ללימודי הלכה בהיברו יוניון קולג' בירושלים.

הרב זמר, בעל תואר שלישי (DHL) מהיברו יוניון קולג', עשה לו שם כחוקר מעמיק בשדה השיח ההלכתי הלא-אורתודוכסי. זמר שרת כאב בית הדין של מר"ם וייסד את המכון על שם פריהוף להלכה מתקדמת, המקיים ימי עיון ואחראי על שורת פרסומים בתחום. מבין פרסומיו הרבים בעברית ובאנגלית בולט במיוחד ספרו הלכה שפויה שראה אור בעברית בשנת 1993 ותורגם מאז גם לאנגלית ולגרמנית.

די לי בכל אלה להוכחת חשיבותו. --Yoavd - שיחה 17:26, 23 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

אכן זוהי הבהרת חשיבות שמבהירה היטב. שילבתי קטע ממנה בפתיח של הערך. Magisterשיחה 00:47, 24 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]