שיחה:נחל ראש פינה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

על כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

הערך על נחל ראש פינה נכתב על ידי קבוצה של 14 תלמידי כתות ה-ו בפרויקט שומרי הנחל בשיתוף עם רשות ניקוז ונחלים כנרת והמשרד להגנת הסביבה במסגרת למידה מבוסס פרויקטים בבית הספר וילקומיץ אשר במושבה הגלילית ראש פינה.
לכתיבת הערך קדם תהליך ארוך בו התלמידים בחרו לחקור סוגיות מעניינות בנחל ראש פינה, זיהו בעיה כי המידע הקיים ברשת על הנחל מועט ואינו מספק. לאחר תהליך של העלאת שאלות, סיירו התלמידים בנחל, ערכו סקר צמחים ובעלי חיים ונפגשו עם אנשי מקצוע מקומיים כמו ד"ר דידי קפלן אקולוג רשות הטבע והגנים לשעבר, מר רן בנצ'ק איש המים של הרשות המקומית. במהלך פגישתם עם אנשי המקצוע התלמידים ראיינו אותם והציגו בפניהם שאלות המעניינות אותם.
כל המידע שהוקלט, שוקלט והועבר לכתב (שיכתבו ההקלטה)למסמך שיתופי של גוגל, המידע מוין על ידי התלמידים לתתי הנושאים השונים אותם הם מעוניינים להציג בערך. בשלב הבא נפגשו התלמידים עם אילן בר שלום, מדריך תקשוב מחוזי שהשתלם בכתיבת ערכים בוויקיפדיה שלימד אותם את חוקי וכללי הכתיבה בוויקיפדיה. תהליך כתיבת הערך עצמו נמשכה כחודש וחצי בו התלמידים כתבו את מה שנראה להם חשוב. המידע שנכתב עבר תהליכי טיוט רבים הן על ידי הצוות החינוכי שליווה את התהליך והעיר על ניסוחים והן על ידי עורכת מתנדבת בוויקיפדיה חנה שליוותה את התהליך בדף השיחה ולימדה אותנו את רזי כתיבת ערך אנציקלופדי על כלליו השונים: כתיבה אובייקטיבית, הבאת ציטוטים באמצעות הערות שוליים, כתיבה זורמת, נאמנות למקורות המידע, שמירה על זכויות יוצרים בשימוש בתמונות ועוד.
בתאריך 16.6.14 עלה הערך לאוויר בגירסתו המקורית מתוך ידיעה שנכונו לו עוד שינויים רבים ותוספות, הן של הילדים והן של עורכי וויקיפדיה נוספים.
אנו רוצים להודות לכל מי שסייע לנו בתהליך המופלא שחווינו בכתיבת ערך אנציקלופדי עם ילדים Shomry - שיחה 06:07, 26 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

המיזם שלכם יפה מאד, ואני מקווה שערכים נוספים יועלו על ידכם במודל זה. רק הערה קטנה, לא כדאי להמציא לי שמות משפחה, ובנוסף, כשמתייחסים לעורך בויקיפדיה יש להשתמש בשם המשתמש שלו כפי שהוא מציג את עצמו בוויקיפדיה, ולא לציין את שם המשפחה גם אם הוא ידוע. ובמקרה זה הוא היה גם שגוי. תיקנתי בהתאם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:51, 26 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]