שיחה:סיגפריד ששון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בנו היחיד של זיגפריד ששון נפטר לאחרונה[עריכת קוד מקור]

מצאתי ברשת הודעה על פטירתו של בנו היחיד של המשורר זיגפריד ששון: It is with great sadness that we have to report the death of George Sassoon, only son of Siegfried and Hester Sassoon, on 8th March 2006. The funeral took place on the Isle of Mull, and a memorial service was held at Heytesbury parish church. האם יש עניין לציין זאת בערך של המשורר?Alosha38 07:17, 28 יוני 2006 (IDT)

לדעתי, אין לעובדת פטירת בנו מקום בערך, אלא אם הבן קנה לו פרסום כלשהו בזכות עצמו. אבל, על רקע נטייתו ההומוסקסואלית של סיגפריד ששון (בתרגום הספר לעברית מופיע סיגפריד למרות שהוא קרוי על שם זיגפריד, גיבורו של ריכרד וגנר, שאת יצירותיו העריצה אמו), יכול להיות שכדאי לציין את נישואיו.אודי 08:39, 28 יוני 2006 (IDT)
משפחת ששון, או נכון יותר משפחות ששון, הן ענף מאד מיוחס ועשיר ביהדות אנגליה מאז גלות ספרד. ויש ששונים שבאו לאנגליה מהודו ומעירק. זיגפריד ששון שבר המון מוסכמות בדרכו אל תהילת העולם. הומוסכסואל מוצהר ופרוע, משורר - מקצוע מוקצה מחמת מיאוס ועוני אצל העשירים, חייל בחפירות, פציפיסט ומה לא. לכן חשוב בעיני לדווח גם על בנו, וגם על אגודת מעריציו באנגליה.Alosha38 11:43, 28 יוני 2006 (IDT)
בבקשה, אתה מוזמן להוסיף זאת בערך. אם לא תעשה זאת, אני אשתדל מאוחר יותר היום להוסיף משהו. דרך אגב, בנו ג'ורג' זכה לערך בויקי האנגלית ומעניין גם שהוא כתב שני ספרים על קבלה.אודי 12:55, 28 יוני 2006 (IDT)

תודה לך אודי. אני מעדיף שאתה תוסיף משלך. אני הגעתי לששונים, המשורר ובנו, רק בדרך מקרה. ובכל אופן אני אחפש תרגומים שלו לעברית, אפילו של שירים בודדים. רביעיית משוררי מלחה"ע הראשונה: רופרט ברוק, איזק רוזנברג, וילפרד אוון וזיגפריד ששון - זוהי תופעה שירית מהממת! ארבעה ענקים! הוסף להם את ארצ'יבלד מקליש האמריקאי ותקבל חבורת עלית מדהימה. התוכל להעלות את ערכם של המשוררים הללו?Alosha38 13:23, 28 יוני 2006 (IDT)

אודה על האמת, הגעתי לששון דרך ספרו המתאר גם את מלחמת החפירות ולא דרך שירתו. תחום השירה הוא זר לי למדי ולכן יכולתי לתת ערך מוסף להעתקת העובדות מויקי האנגלית היא מוגבלת מאוד. עם זאת, תחום ספרות מלחמת העולם הראשונה דווקא קרוב לליבי ולכן אנסה את כוחי, אם כי הדבר יארך עוד זמן רב כי קצב עבודתי הוא איטי למדי.אודי 15:03, 28 יוני 2006 (IDT)

מדוע סיגפריד ולא זיגפריד?[עריכת קוד מקור]

לי נראה שהז' עדיפה. דוד 12:27, 11 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

כיוון שכך נכתב שמו בתרגום ספרו לעברית "זכרונות צייד שועלים". יש לזכור שאמנם מקור השם הוא גרמני, אך הוא עצמו היה אנגלי.אודי 08:18, 19 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

מיהו יהודי?[עריכת קוד מקור]

לסיגפריד ששון נוספה קטגוריה יהודים בריטיים. אני סבור שאין לה מקום. ראשית, על פי דת אמו הוא איננו יהודי. בנוסף, הוא לא התחנך כיהודי ולמיטב ידיעתי, לא נטה אחרי היהדות גם בבגרותו וגם לא סבל מאנטישמיות בגין שמו ובגין מוצא אביו. מעניין דווקא שבנו, שמצוין כאן בדף השיחה למעלה, כתב ספרים על קבלה. אני סבור על כן שמוצא אביו היהודי ושמו היהודי לא מקנים לו אוטומטית קטגוריה של יהודי.אודי 08:34, 19 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

הערה נוספת בקשר ליהדותו. בקריאה מחודשת של הפרק על שהייתו בארץ ישראל לא יכולתי להתעלם ממשפט שלו לגבי הופעתו החיצונית של יהודי אחד. משפט שהיום היה זוכה לתואר "אנטישמי".אודי 16:42, 16 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

מכתם אנטי מלחמתי[עריכת קוד מקור]

ראוי לציין כי את השיר המצוטט בערך כתב אמנם סיגפריד ששון, אך הוא מקדים לשיר משפט האומר כי זוהי השקפתו של אחד מרעיו הקצינים על הצבא וכי אם אותו רע היה כותב שירה, כך היה נכתב שירו.אודי 16:42, 16 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

האם ישנו תרגום בעברית לשיר The general של סיגפריד ששון? Infidel - שיחה 15:52, 17 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:20, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]