שיחה:סרט בורקס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון

יש למישהו מושג למה נקרא "בורקס" (מה הקשר?)

זה לא מאומת אבל לפי הסברה הרווחת העובדה שבורקס נחשב מאכל עממי וזול מקביל לעובדה שהסרטים נחשבים לסרטים עממים וזולים--יום טוב 19:01, 17 אוגוסט 2005 (UTC)

ממה שהבנתי כשצפיתי בתוכנית דוקומנטרית על הז'אנר, אחד הבמאים הסביר שזה בגלל שהאוכל על הסט היה בדרך כלל בורקס,וזה ביטוי שנטמע בינהם.


"בן עדות המזרח, כמעט תמיד נבון אך עני" 1. המילה ערמומי או פיקח מתארת בצורה יותר מדויקת את דמות הגיבור המזרחי בסרטי הבורקס מאשר נבון, שכן ערמומיות היא התכונה העיקרית. 2. מילת הקישור אך מציינת ניגוד. איו ניגוד בין נבון לעני. יש להחליפה ב-וו החיבור המשפט יהיה: "בן עדות המזרח, כמעט תמיד יהיה עני וערמומי" ניתן גם לכתוב "עני ערמומי ובעל חוכמת חיים רבה"

יש קשר לבורקס שהיתה מכינה אשתו של השוטר אזולאי למפקד שלו מיקרוז - שיחה 13:59, 18 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

האם "אסקימו לימון" ו"אלכס חולה אהבה" אינם סרטי בורקס?--Metal-wikiped 09:11, 17 פברואר 2006 (UTC)

__ 1. האשכנזים לא תוארו כטיפשים. הם היו בעמדות כוח לכן מחקתי את ההערה על הטיפשות שלהם. 2. כל הסוף על היעלמות המתח בין מזרחים ואשכנזים הוא שטות וכל חוג לסוציולוגיה שנה א' ופעילות הקשת וגופים אחרים יספקו מידע מידע מפורט לגבי העובדה כי המתח חי וקיים ומתקיים בסוגים רבים ומגוונים של צורות.

"והתמעטות הצורך בסרטי קולנוע כאלו. היעלמותן של חלק מהתימות שאפיינו את סרטי הבורקס, ובמיוחד זו של העימות בין אשכנזים ומזרחים נבע ככל הנראה מהיחלשות המתח הזה בחברה הישראלית, השתלבות הולכת וגוברת של מזרחיים בעמדות כוח, והפיכתם של נישואים בין עדתיים מחזון חריג לתופעה נפוצה ושגרתית."

המנהיגות הצבאית בפוליטיקה לא הורידה את המתח העדתי דווקא כי עם עליית הניאו ליברליזם והלאומיות הלבנה (למשל שינוי ועוד גופים) אזי הגזענות האנטי מזרחית גברה. מה גם שנישואים עדתיים לעולם לא עברו את ה-17 אחוז ולכן המשיכו הקולקטיבים השונים לחיות בתוכם. כדי שהאתר הזה לא יהיה סוג של דעות קדומות - אנא ממכם לכו ללמוד בחוג למדעי החברה לפני שאתם כותבים על החברה. אומברטו

אל תשכח רק שהקשת והתיאוריות שלה נדחות על ידי רוב הציבור שרואה בהן דבר מאוס, לרבות רוב המזרחים. זה שכל חוג לסוציולוגיה בארץ דוחף נקודת מבט אנטי-ציונית ואנטי-אשכנזית, לא אומר שהיא נכונה. אני יהודי ערבי (לא 'מזרחי') ואני דוחה את השטויות האלו מכל וכל. הדעות הקדומות הן של הקשת. בויקיפדיה אין מקום לדרעק הזה. לך תלמד קצת באופן עצמאי ואל תתן ליהודה שנהב להאכיל אותך שקרים בכפית. 85.64.228.215

דיון מדף שיחה[עריכת קוד מקור]

אני וקולנואני דשנו בסוגיית העריכה הזו, שלשונה: "בנוסף, תהליך החילון שעבר על החברה הישראלית גרם לעליית יחס נישואי התערובת, וכן התקדמה השתלבות המזרחים בישראל והגעתם לעמדות כוח[דרוש מקור]" קביעה זו באה לבאר את הסיבה לירידתם של הסרטים.

היי. החזרתי לערך שורה שמחקת, בטענה שלא ניתן לה סימוכין, והוספתי "[דרוש מקור]" בסוף המשפט. זה נראה לי יותר נכון. קולנואני - שיחה 15:27, 28 במאי 2011 (IDT)[תגובה]

האם "הקולנוע הישראלי: מזרח/מערב והפוליטיקה של הייצוג מאת אלה שוחט, האוניברסיטה הפתוחה" הוא מקור מספיק מוסמך עבורך על מנת להחזיר את השורה האבודה לערך? קולנואני - שיחה 01:42, 29 במאי 2011 (IDT)[תגובה]

אם שוחט אכן אמרה זאת, אפשר להביא דברים בשמה ואך ורק בשמה. העניין גם לא מבאר את הסיבה לשקיעת סוגים רבים של סרטי בורקס שזה לא היה מוקדם. הייתשלהדוס - שיחה 22:59, 29 במאי 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:27, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:31, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בסרט בורקס שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 20:59, 20 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]