שיחה:ע'סאן כנפאני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מספר הערות[עריכת קוד מקור]

  • פעיל טרור: לא ברור לי מה ההגדרה של פעיל טרור, כנפאני היה פעיל מרכזי בחזית העממית אך עיקר פעילותו היה כדובר התנועה וערך הביטאון שלה, לא ידוע לי על מעורבותו "בפעילותיה המבצעיות"...
  • י ספריו הראשונים של כנפאני...: שני ספריו הראשונים של כנפאני היו קובצי סיפורים קצרים, כאן מדובר בשתי הנובלות הראשונות שפירסם.
  • שני ספריו הראשונים של כנפאני נגעו לשפה וצורה ונחשבו לספרים המסובכים ביותר בשפה הערבית בזמן ההוא: פה חייבים מקור כי ממש לא נראה לי, גברים בשמש היא בסך הכל נובלה ריאליסטית עם רובד סמלי (הגברים בפלסטינים מסמלים את הפלסטינים, הנהג הפלדטיני את ההנהגה הפלסטינית והפקידים את מדינות ערב). בכל מה שנשאר לכם הוא משתמש בטכניקות ספרותיות יותר מוחכמות אבל ממש לא "הספר הערבי המודני ביותר" כתביו של ג'ברא אברהים ג'ברא או למשל אמיל חביבי יותר מתוחכמים (למרות שספרו הראשון של חביבי פורסם ב-68 אבל זה כמעט באותה תקופה והם הרבה יותר מתוחכמים מבחינת טכניקה ספרותית, ברור לי שאין כאן מקום לסופרלטיבים מסוג זה במיוחד כשאין מקור).
  • ולבסוף הם נספים בתוך מכלית מים על גבול עיראק-כווית בגלל שחיתותם של פקידים שונים: הם מתו לא בגלל שחיתותם של הפקידים אלא בגלל שהם רצו להסתנן לכווית -לשם מציאת עבודה - ולכן היו בתוך המיכלית הריקה, במעבר הגבול המדברי, הנהג איחר והם מתו.
  • הספר שימש כהשראה לסרטו של הבמאי המצרי תאופיק סאלח "הפתי". הסרט נאסר להקרנה בארצות ערביות מסוימות מכיוון שביקר את השלטון במדינות ערב ואת תרבות השוחד הנהוגה בהן.: תיקנתי את שם הבמאי, שם הסרט אמור להיות ברבים אל-מח'דועון שמשמעותו המרומים (מלשון רימה) אך הוא תורגם לאנגלית כ-The dupes. צריך מקור לגבי איסור ההקרנה שלו במדינות ערב (במצריים לא נאסר להקרנה אין לי מידע לגבי ארצות אחרות).
  • ". למרות שחאמד מת כתוצאה מן המאבק עם החייל, הוא נקבר באדמת המולדת וכך זוכה להגשים את זכות השיבה.": סוף הספר היה פתוח כאשר חאמד הורג את החייל ולא ידוע מה קורה לו אח"כ... כל עניין הקבורה במולדת אינם מוזכרים בכלל.
  • "פרט לכתיבת פרוזה התפרסם כנפאני גם ככותב מחזות, ביקורות ספרותיות, סיפורים קצרים, והיסטוריה פלסטינית": אז אני מבין שסיפורים קצרים, מחזות וספרי עיון אינם נחשבים כפרוזה.

אולי בזמן הקרוב אתקן חלק מהשגיאות שציינתי לעיל Histolo2 - שיחה 04:19, 11 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

בנוסף, מהערך על הטבח בנמה"ת משתמע שהיה מדובר במפעגים גברים, אבל כאן כתוב שכנפאני הצטלם עם אחת המחבלות. JavaMan - שיחה 05:08, 11 בספטמבר 2009 (IDT)[תגובה]

יצירותיו[עריכת קוד מקור]

היצירות שכתב, עוררו השראה לאנשים רבים, כיום , בשיעורי הערבית בבתי הספר בישראל, עובדים על מידע על כנפאני.

קובץ מוויקישיתוף שנמצא בשימוש בדף מועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

קובץ מוויקישיתוף שבשימוש בדף זה הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 13:51, 17 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]