שיחה:עיכבון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תמהני מדוע מוצבת תבנית שכתוב עם הערות כוללניות ללא כל הסבר בדף השיחה. בהחלט ייתכן שיש דברים לא ברורים, בוודאי בערך לא פשוט כמו זה, אולם הדרך לטפל בזה היא תיקון או כתיבת הערות בדף השיחה, כפי שאני משתדל לעשות בפירוט, לצורך טיפול ולא שחזור גורף אשר אינו תורם דבר לקורא. אולם מששוחזר הערך למצבו המקורי, איני פטור מלהצביע על הבעיות הקשות בקצרמר, אשר למרות היותו כה קצר מכיל שגיאה ומשפטים לא ברורים.

  1. סעיף 11 לחוק המטלטלין אכן אינו קובע מתי חלה זכות העכבון שכן לא זאת מטרתו. הזכות יסודו בימים קדומים במשפט העברי ובמשפט המקובל ועל כן, ככל הנראה, הוגדר בחוק רק בפרטים ולא בכללי. מטרת סעיף 11 היא להגדיר מגבלות על העכבון ולמרבה הצער מגבלות אלו אינן כלולות בערך.
  2. הערך מביא שתי דומאות אקראיות לזכות העכבון אשר לא ברור מדוע נבחרו מתוך מגוון הדוגמאות. ראוי להביא רשימת דוגמאות יותר שלמה.
  3. המשפט "זכותו של קבלן לעכב בידו נכס שמכר לו מזמין העבודה עד לתשלום עבור שירותיו" - שגוי וחסר פשר.
  4. גם המשפט "כנגדה עומדת זכותו של הקונה לעכב את הממכר אם זה כבר נמסר לידיו, ועליו להחזירו למוכר, עד קבלת כספו בחזרה." - מורכב מדי וקשה להבנה.
  5. ציון העובדה ש"צדדים להסכם רשאים לקבוע זכות עכבון בהסכם ביניהם." מטעה. אין לצדדים צורך לקבוע זכות עכבון שכן זה קיים על פי החוק והנוהג גם ללא ההסכם. מה שצדדים יכולים לעשות זה לקבוע תנאים שונים מהנהוג לגבי העכבון ביניהם. עדירל - שיחה 23:28, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

הכתיב התקני[עריכת קוד מקור]

של המילה הוא "עיכבון". אשרי המתקן את שם הערך. Ors - שיחה 02:15, 2 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

שמי אייל כהן ואני עו"ד מ\ה כ-16 שנים בתחום חדלות פירעון והוצאתי ספר בהוצאת בורסי (ההוצאה המשפטית הגדולה בישראל) ובו חקרתי את העיכבון בשלב חדלות פירעון. הערך שלכם בויקיפדיה אינו מתייחס בכלל לעיכבון בשלב הזה והצעתי להפנות לספר שלי ולסיכום שלו בנושא חדשני זה. אני גם מנתח שם את העיכבון לפי החוק הקיים ולפי החוק החדש שעומד לצאת - חוק חדלות פירעון.

נראה לי שרצוי שהערך עיכבון יכלול התייחסות גם לשלב של חדלות פירעון.

אשמח לסייע לכם.

אייל


מקור:ספר "עיכבון בעת חדלות פירעון" הוצאת בורסי 2016 . מחבר: עו"ד אייל כהן. דווח על ידי: עו"ד אייל כהן 85.65.32.209 22:03, 7 באוקטובר 2016 (IDT)[תגובה]

אתה מוזמן לערוך את הערך ולצטט את החוקים ופסקי הדין עליהם התבססת בספרך.‏ Uziel302שיחה 05:31, 18 באוקטובר 2016 (IDT)[תגובה]