שיחה:פונקציית אוריסון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני חושב שהערך צריך להקרא הלמה של אוריסון, ופונקציית אוריסון לכל היותר צריכה להיות הפניה. זה ידרוש עריכה קלה של המבוא. עוזי ו. 21:07, 25 ספטמבר 2005 (UTC)

למה? בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 21:25, 25 ספטמבר 2005 (UTC)
זה אולי נכון שלכל פונקציה שמפרידה שתי קבוצות סגורות קוראים 'פונקצית אוריסון', אבל הסיבה היא (כמובן) הלמה של אוריסון שמוכיחה שדברים כאלה קורים בכלל. הלמה היא טענה אוניברסלית על מרחבים נורמליים, בעוד שהפונקציה היא עניין מקרי-כמעט, ואם היא קיימת 'כמעט תמיד', אין לזה שום חשיבות. אני לא טוען שאסור שיהיה ערך על פונקציית אוריסון, אלא שהלמה יותר חשובה ומגיע לה ערך משלה. שים לב שבינתיים אין בערך על פונקציות אוריסון שום תוכן למעט הלמה, וזה לא במקרה. עוזי ו. 22:01, 25 ספטמבר 2005 (UTC)
אני מסכים איתך בכך. הסיבה לכך שבחרתי בשם "פונקציית אוריסון" היא שכאשר הוכחנו משפטים מתקדמים יותר בטופולוגיה בנושא זה, תמיד השתמשנו במשפטים כמו: "תהי f פונקציית אוריסון על A ו B (קיימת כזאת כי המרחב נורמלי)..." ולכן כדאי להשאיר לפחות הפנייה משם זה. הכוונה כאן לא לפונקציה ספציפית (כמו פונקציית דיריכלה) אלא לסוג של פונקציה, שקיים לפי הלמה של אוריסון. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:17, 25 ספטמבר 2005 (UTC)