שיחה:פטרה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

על העיר הנבטית הקסומה ידעתי כבר מסיפורם של לוחם אגדי וחלוצת פלמ"ח מרביבים, וגם משיר נהדר שהוחרם, אך בעיקר מעלילותיו של תושב באר מנוחה. מאז כה רציתי לשאת רגליי ולצאת אל הרי אדום, לראות את עמודי המקדשים מלאי המסתורין, ולבקר בארמונות הקבורה החצובים בסלע המרהיב. ידעתי כי הדרך רצופה סכנות ותלאות רבות יפקדוני, אבל, עצם החוויה האדירה שמפיק, במקום היפהפה הזה, השוהה בין תליו, הצליחה לעורר את רוחי ההרפתקנית שאינה יודעת גבולות. את החלטתי זו לא יעכבו, הגדר האלקטרונית, שדות המוקשים, פטרולי הלגיון הירדני ובדווים עוינים, וגם לא מלאי החששות שצופן בחובו המדבר הרחב. גם החוק הנוקשה כנגד מסתנן לארץ אויב לא יכול להרתיעני, אף שהעונש הוא אכן כבד, ונראה כי אם יהיו בידיי מפה מתאימה, נשק דרוך ומים רבים, דבר כבר לא יעצרני בדרך לפטרה השוממה. כה רציתי לחוש את ההרגשה הכבירה שחש מטפס ההרים שכבש את הפסגה, אולם, המקום הינו זר ומעט קשה לזאב הבודד, גם אילו הייתי חייל קומנדו ואף מרגל. אם איחטף בידי מחבלים בלב העיר, אהיה בטוח יותר מאשר לבדי בירדן. את שותפי למסע לא מצאתי. פעם נתקלתי בדרוזי, אך הוא התחרט וביטל את הצטרפותו, ובלי חבר למסע לא אוכל לצאת, לכן לא אדע אם הייתי גובר על כל המכשולים ואולי הייתי אובד ובכלל מת, אולם נראה שהחיים הועידו לי הרפתקאות אחרות, שונות משהתנסו אחרים וכאלה שלא ידע אף אחד מעולם.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 08:22, 22 אוק' 2004 (UTC)

קישורים מיותרים[עריכת קוד מקור]

אני מעביר לכאן שני קישורים חיצוניים שמספרים על המיתוס הישראלי של ההתגנבויות לפטרה, נושא שבקושי נידון בערך, ובצדק. אולי שווה ערך נפרד, אבל האתר הארכיאולוגי עצמו מספיק כדי למלא ערך ארוך מאוד ויפה מאוד, בלי סיפורים צדדיים.

הקישורים:

עוד קישור שהסרתי הוא הקישור הבא - מאוד פרסומי ומסווה עצמו כאילו מדובר במאמר רציני. אולי בעבר היה שם משהו כזה, אולי לא:

בברכה, יוסאריאןשיחה 11:50, 26 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]

למה הערך נמצא בתבנית "לטיפול דחוף"?[עריכת קוד מקור]

אביתר ג'שיחהתרומות • כ"א באב ה'תשע"א • 11:50, 21 באוגוסט 2011 (IDT).[תגובה]

כי מצבו קשה ‏Ori‏ • PTT13:27, 21 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפטרה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:31, 29 במאי 2023 (IDT)[תגובה]

האם היו מסעות לפטרה גם בשנות ה-80?[עריכת קוד מקור]

תגובה מספר 63 מתאריך 01.09.04: "אם הסיפור היה או לא היה לא חשוב אבל היום מותר לספר שבשנות ה 80 היו הרבה קבוצות שעברו לפטרה ( הסלע האדום ) ישירות מכושי ה 101 ובצד הירדני חיכו מדרכים ירדנים שהובילו אותם - המעבר היה דרך ואדי נמלה מה שמוכר היום כדרך הבשמים ומי שרוצה לראות מוזמן לנסוע לירדן" https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2970348,00.html כפתורופרררח - שיחה 06:42, 19 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]