שיחה:פיזיקאי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בערכי מקצועות שונים כדוגמת פיזיקאי וכימאי, מופיע בתחתית הערך תחת הכותרת 'ראו עוד', קישור לקטגוריה של בעלי המקצוע. ובדוגמאות שלנו 'קטגוריה:פיזיקאים' ו'קטגוריה:כימאים'.

אולי יש לבטל קישור זה ובמקומו להוסיף את הערכים ל'קטגוריה:פיזיקאים|*' ול'קטגוריה:כימאים|*'. בהתאמה.

מלח השמים 12:07, 2 יולי 2005 (UTC)

אני חושב שזה רעיון טוב. נדמה לי שדוד שי מוסיף את הקישורים שהצבעת עליהם. גילגמש שיחה 12:09, 2 יולי 2005 (UTC)
רעיון מעניין, אבל קשה לי להתרגל אליו. דוד שי 13:52, 2 יולי 2005 (UTC)
בשימוש בכוכביות בקטגוריות, הבחנתי בוויקי האנגלית, שם נעשה שימוש בזה לערכים ראשים בקטגוריהCategory:Multinational corporations. וההרגל שלך כנראה מזמן שהרשימות היו יותר דומיננטיות בוויקי העברית. מלח השמים 15:01, 2 יולי 2005 (UTC)

הגדרה שגויה של מקצוע הפיסיקאי העיוני[עריכת קוד מקור]

"אך בעוד שהפיזיקאי הניסויי בוחן את השערותיו באמצעות ניסוי, הפיזיקאי העיוני בוחן את השערותיו באמצעות סימולציה. הפיזיקאי העיוני עשוי לפתח תוכנות מחשב אשר יסייעו לו בביצוע סימולציות, בעוד שהפיזיקאי הניסויי עשוי לפתח מכשירי מדידה ושיטות חדשות לביצוע ניסויים."

פיזיקאים עיוניים (או תיאורטיים) היו קיימים הרבה לפני הופעת המחשב. וגם כיום, אני סבור שהרוב המוחץ של עבודת הפיסיקה התיאורטית בעולם נעשית בעזרת דף ועט. סימולציה נומרית לא נופלת בשום מקום ברור בתוך החלוקה הזאת.

מה דעתכם על ההגדרה הבאה? "אך בעוד שהפיזיקאי הניסויי בוחן את השערותיו באמצעות ניסוי, הפיזיקאי העיוני מנסה להסביר את תוצאות הניסויים באמצעות מודל מתמטי ולספק תחזיות לתוצאות של ניסויים עתידיים".

מיהו פיזיקאי?[עריכת קוד מקור]

בעבר הכרתי אדם שהשלים תואר ראשון בפיזיקה ואחרי 10 שנים, עדיין לא גילה עניין רב בהמשך לתואר שני בנושא. מה שכן, הוא הציג עצמו דיי בגאווה הלוך ושוב כפיזיקאי וכמדען. קטונתי מלקבוע מיהו פיסיקאי ולכן אני שואל מי הוא. איך כידוע לכם, פיזיקאים מתייגים מישהו כפיזיקאי?, האם גם בוגרי תואר ראשון נחשבים לכאלה בקהילת הפיזיקאים?, האם יש מוסכמה בין לאומית בנושא?, תודה רבה. Ben-Natan - שיחה 21:55, 22 במאי 2013 (IDT)[תגובה]