שיחה:פיני שטיינדלינג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אדם פרטי, שהצליח לגנוב 230 מליון יורו, כן ראוי לערך אנציקלופדי. הגברת הזו תרמה לשינוי העולם הרבה יותר מרוב מי שיש לו ערך בויקיפדיה.

יש בזה משהו. גילגמש שיחה 08:56, 6 באוקטובר 2014 (IDT)[תגובה]

האם יש מקום לקטע מספרו של בן כספית על אהוד ברק ופיני שטיינדלינג?[עריכת קוד מקור]

שבס עבר לסיפור השני: "אתה זוכר", אמר לברק, "פעם, כשהיית ראש האופוזיציה, נסעת עם נאוה לסופשבוע בווינה, והייתה תקרית בדרך חזרה לשדה התעופה. אתם הגעתם לווינה עם שתי מזוודות, וחזרתם עם שתים-עשרה מזוודות. לא עדכנו את קצין המנהלה, לא היה רכב מתאים, ההגעה לשדה התעכבה, נוצרה שערורייה, זה הגיע לקצין התורן של השגרירות, שדיווח לארץ. ואתה פחדת שזה ידלוף ודאגת שהשגריר נתן מרון ישתיק את זה, ומנכ"ל משרד החוץ בנצור התערב. היה צריך לסגור את זה בשקט, שלא ידלוף. ואתה יודע, אהוד, אחר כך בדקתי איך גדלו המזוודות שלכם משתיים לשתים-עשרה, והתברר שהסתובבתם עם פיני שטיינדלינג כל הסופשבוע, והיא פשוט מילאה לכם את המזוודות בבגדים מכל חנויות היוקרה של וינה. ארונות שלמים היא קנתה לכם. זוכר?".ברק הנהן. שבס לא הסתפק בהנהון.

"סיכמנו שהשיחה תהיה פתוחה וכנה, אהוד. דיברת על הנורמות שלי ועל טוהר המידות שלי, אז אני מדבר על שלך. אני מבקש שתאשר באוזני אלדד שאני מדייק בסיפור". "כן", אמר ברק. "כן מה?", שאל שבס. "כן, אתה מדייק", אמר ברק. "פיני", הוסיף שבס, "גם תרמה לכם לעמותות בקמפיין". "אני אבדוק עם דורון", אמר ברק.


פיני שטיינדלינג היא יהודייה ממוצא מזרח גרמני שהתעשרה מאוד לאחר נפילת מסך הברזל. הונה נאמד בעשרות ואולי מאות מיליונים, בטרם הפסידה חלקים ניכרים ממנו. היא מקורבת למרטין שלאף ונחשבת לאחת התורמות הגדולות ביותר למחנה השמאל בישראל. היא גם נהגה לפנק את ראשי מפלגות השמאל, בעיקר מפלגת העבודה, כשאלה הגיעו לסופי שבוע בווינה. היא תרמה ביד רחבה לקמפיינים, בדרך כלל מתחת לשולחן. היא אהבה לתת. שטיינדלינג נפטרה בחודש אוקטובר 2012. לא מעט אנשים, כולל פוליטיקאים, נשמו לרווחה כשמתה. היא לקחה איתה לא מעט סודות אל הקבר. 147.236.146.34 10:28, 27 בספטמבר 2020 (IDT)[תגובה]