שיחה:עוגייה (אינטרנט)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף שיחה:קוקית)
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון


דווקא כן טכנולוגיית צד-שרת[עריכת קוד מקור]

קוקית היא טכנולוגיית צד שרת מפני שהיא מספקת שרות לישומי צד-שרת. לישומי צד לקוח, כמו JavaScript, אין יכולת לגשת לעוגיות, עד כמה שאני מכיר. הא? 17:53, 25 פברואר 2006 (UTC)

דווקא לא. העוגייה נשמרת על המחשב הלקוח, וודאי שתוכנות לקוח יכולות לגשת אליה. חיפוש גוגל פשוט היה עזור לך כאן:
נסה את זה. :)
וכמובן הלינק שאני עוד שניה מוסיף למאמר, הסבר ב-w3schools:
קריאה מהנה. :)
מה שחורה לי זה שבד בבד עם הדיון כאן, החזרת את הקטגוריה, לפני מיצוי הדיון. חבל. conio.hשיחה 18:17, 25 פברואר 2006 (UTC)
הייתי צריך להמתין, אבל חששתי שאשכח. אנא קבל התנצלותי.
אז זה מיועד להיות כלי תומך לטכנולוגיות צד-שרת, אבל בפועל שימושי יותר. נדמה לי שעדיף להשאיר את ההכללה בקטגוריה, כי זה *גם* טכנולוגיית צד-שרת. מה אתה אומר? הא? 18:24, 25 פברואר 2006 (UTC)
בגדול, זה לא נראה ממש מתאים לקטגוריה, כי היא מתייחסת דווקא לטכנולוגיות שמתבצעות על השרת(FPSE וקודי ASP‏, ASP.NET‏, CGI‏, JSP‏, PHP‏, CF, וכו' ממש רצים על השרת). לקרוא לעוגיות טכנולוגיות צד-שרת זה כמו לקרוא לכותרי HTTP או ל-XML טכנולוגיית צד-שרת. conio.hשיחה 18:32, 25 פברואר 2006 (UTC)
נשמע משכנע. אני אסיר. הא? 18:36, 25 פברואר 2006 (UTC)
אני דווקא לא השתכנעתי. כשאני כותב ב-PHP (טכנולוגיית צד שרת קלאסית), אני משתמש בקוקיות (שם נפלא, ד"א). כשאני כותב בג'אווה, שהיאר צד לקוח, אני יכול להשתמש בקוקיות - אבל זה הרבה פחות מקובל. גם אם נחליט שזו גם טכנולוגיית צד לקוח, אין (לי) ספג שהיא שייכת גם לצד-שרת. נדב 05:08, 26 פברואר 2006 (UTC)
זה שאתה משתמש בעוגיות כשאתה כותב ב-PHP לא רלבנטי לשאלה האם הן טכנולוגיית צד-לקוח, צד-שרת, או אף לא אחת מהן. כשאני כותב PHP אני עושה את זה ב-notepad, האם זה אומר ש-notepad הוא טכנולוגיית צד-שרת(או ZDE, שיהיה לך יותר נחמד)?
טכנולוגיות צד-שרת מתייחסות לשירותים שהם ייחודיים לצד-השרת. קוד ASP רץ רק על השרת. כנ"ל שאר הקטגוריה, מלבד PHP שאפשר להשתמש בה למטרות כלליות, אבל המטרה עיקרית שלה היא יישומי ווב. עוגיות נשמרות אצל הלקוח, והטיפול בהן יכול להעשות מכל מקום. זה שהתוכן שלהן נשלח לשרת לא הופך אותן עצמן לדבר ייחודי עבור השרת.
ונאמר זאת שוב - הקטגוריה נוצרה רק עבור טכנולוגיות שהן צד-שרת אופן מובהק, לא כאלו שהן "גם צד-שרת". כל דבר יכול לפעול "גם על השרת". ראה דיון ישן בנושא בשיחת קטגוריה:שפות תכנות צד שרת. conio.hשיחה 05:25, 26 פברואר 2006 (UTC)
אז אני לא מבין מה אמור להיכלל בקטגוריה. הרי תיאורטית, אני יכול להריץ סקריפטים של ASP על המחשב שלי (זה לא יהיה יעיל במיוחד, אבל אני יכול). אז גם זה לא טכנולוגיית צד שרת? ההנחה שלי היא שקוקיות צריכות להיכלל בקטגוריה בגלל שהשימוש העיקרי שלהן הוא בידי טכנולוגיות צד שרת. כמו שמכונית נמצאת בקטגוריה:טכנולוגיה תחבורתית, כי השימוש העיקרי שלה הוא לתחבורה, ולא בקטגוריה:דיור למרות שרבים גרים במכוניות. נדב 06:12, 26 פברואר 2006 (UTC)
פשוט לא נכון. ASP תמיד רץ על השרת. זה שכבמקרים מסויימים גם השרת וגם הלקוח(מונחים לוגיים) נמצאים על המחשב המקומי פיסית לחלוטין לא משנה. הטכנולוגיה היחידה מאלו שהנמצאות בקטגוריה המסוגלת לרוץ שלא במסגרת שרת ווב היא PHP. האחרות רצות רק תחת שרת, גם אם אתה חושב שלא. ויותר מזה, אם אתה טוען ש-ASP יכולה לרוץ שלא במסגרת שרת ווב - אני דורש הוכחה לכך.
בינתיים, למעט PHP, כל הטכנולוגיות בקטגוריה רצות רק תחת שרת ווב. עוגיות לא נכללות בקטגוריה הזאת(באמת), ולכן אין סיבה שיכללו בקטגוריה הזאת(בויקי). conio.hשיחה 06:28, 26 פברואר 2006 (UTC)
קיבלתי את התיקון, אבל זה לא משנה את הטיעון העיקרי שלי. קוקית משמשת בעיקר, אם לא כמעט רק, טכנולוגיות צד-שרת. היא נוצרה (למיטב ידיעתי) לצורך זה. האם זה שאפשר להשתמש בה גם לצרכים אחרים מוציאה אותה מהקטגוריה? נדב 06:38, 26 פברואר 2006 (UTC)
ראה את דברי להא? למעלה - טכנולוגיית צד-שרת בהקשר הזה אינה כזו שניתן להשתמש במידע שהיא מספקת על גבי השרת, אלא כזו שהיא עצמה מתבצעת על השרת.
זה לא ממש משנה את מי היא "משמשת בעיקר". גם הדפדפן משמש בעיקר את השרת(רוב השימושים בו הם צפיה בדפים אונליין ולא בדפי HTML מקומיים), גם זה עדיין לא הופך אותו לטכנולוגיית צד-שרת. צד, as in, המקום שעליו היא מתפקדת. conio.hשיחה 12:57, 26 פברואר 2006 (UTC)
שמי הא?, עם סימן שאלה בסוף. אני מבקש לדייק, אלקס :-). הא? 13:15, 26 פברואר 2006 (UTC)
הטיעון של נדב זה ניסוח טוב יותר למה שאני חשתי.
אין ממש בטענה "שדפדפן משמש בעיקר את השרת". האבסור שיצרת מטעמים רטוריים אינו רלוונטי.
כשאומרים "טכנולוגיה", מתכוונים ל"מכלול השיטות". קוקיות הן נדבך מרכזי בשיטות המקובלות והמסורתיות בפיתוח ישומי צד-שרת. שימוש מקומי בקוקיות אינו כה נפוץ, והוא גם לא נובע מהכוונה המקורית בקוקיות, כנראה. יש כאן תחום אפור, ולכן עמדתי בעניין אינה נחרצת. נדמה לי שעדיף דווקא לכלול את קוקית בקטגוריה. הא? 13:15, 26 פברואר 2006 (UTC)
כפי שכתבתי במשך כל הדיון - השאלה היא אינה מה המטרה(ואז זה אכן יוצר אבסורדים, רק לפעמים הם "מובנים" ולפעמים לא), אלא היכן מתבצע הקוד/נשמר המידע/בלה בלה.
אגב, נדבך מרכזי בפיתוח יישומי צד-שרת הוא בדיקתם על מגוון רחב של דפדפנים, כך שגם לפי הניסוח החדש והמתחכם שלך דפדפנים הם בהחלט טכנולוגיית צד-שרת(או לפחות טכנולוגיית פיתוח עבור צד-שרת; בסביבת פרודקשן לא משתמשים בהם על השרת). conio.hשיחה 13:27, 26 פברואר 2006 (UTC)
זה דווקא לא נכון. הגדרת התחום "טכנולוגיות צד-שרת" היא "מכלול השיטות והכלים שמשתמשים ישירות ליצירת ישומי Web". מה שאומר שקוקית צריך להיות בפנים. דפדפן, מחשב, וכו' בחוץ, מפני שהשימוש בהם עקיף לגמרי.
צודק. טענתי בעניין היעוד העיקרי/המקורי של קוקית אכן מבוססת על הערכה, ולא על הוכחות. אולי אלך לחפש "הוכחות".
ובעניין דפדפנים, שוב האבסורד שיצרת מסיבות רטוריות אינו רלוונטי. הא? 13:50, 26 פברואר 2006 (UTC)
זה נכון מאוד. מדובר בעברית פשוטה: טכנולוגיות צד-שרת, הן אלה שפועלות על השרת. אתה מדבר על מגוון הטכנולוגיות המשמשות לייצור יישומי ווב, וכוללות גם את דברים כמו XML,‏XMLHTTP/XMLHttpRequest, ובגדול יותר AJAX.
טכנולוגיות צד-שרת מתייחסות רק למה שנמצא על השרת. לכן המילה צד. הכוונה היא למה שנמצא באותו צד. עוגיות נשמרות על מחשב הלקוח. לא ברור לי האם אתה רוצה לשנות את שם הקטגוריה או את חוקי העברית...
תודה לך, אלכס. חסכת לשנינו מאמץ רב בזה שעלית על לב הדיון. לשיטתי, AJAX זו בהחלט "טכנולוגיית צד-שרת". ההיתפסות שלך לפרשנות מילולית נראת לי שגויה. ההגדרה "צד-שרת" אינה גאוגרפית, אלא טכנית.
אולי נתקדם מכאן: תחת איזו קטגוריה היית אתה ממקם את AJAX ודומיה? הא? 14:22, 26 פברואר 2006 (UTC)
אני לוקח את זה חזרה. AJAX דווקא "טכנולוגיית צד-שרת" רק בערך. הא? 14:26, 26 פברואר 2006 (UTC)
לעומת זאת LAMP ו-WIMP הן טכנולוגיות צד-שרת, פרט לזה שהן לא ממש טכנולוגיות, אלא יותר מתודלוגיות, בערך. הא? 14:30, 26 פברואר 2006 (UTC)
זו איננה היתפסות, אלא הכוונה המקורית שלי ביצירת הקטגוריה, והכנסת הערכים לשם. הנחתי שמעשרה ערכים לדוגמה ברורה הכוונה. טעיתי. לוקח עלי את מלוא האשמה, אבל הנה עכשיו אני מנסה לתקן.
תחת טכנולוגיות צד-שרת אני רואה רק את הטכנולוגיות שנמצאות בצד-השרת, לא את מכלול הטכנולוגיות והשיטות המשמשות לפיתוח אפליקציות ווב. AJAX ו-XML נמצאות בעיני תחת קטגוריית "(פיתוח) יישומי ווב"(שכוללת את טכנולוגיות צד-שרת כתת-קטגוריה). conio.hשיחה 14:32, 26 פברואר 2006 (UTC)
וכמובן שהקטגוריה "(פיתוח) יישומי ווב" תכלול גם את "קוקית". מקובל.
הרבה מילים נשפכו עד שהגענו להסכמה. אני מציע שנחגוג את זה בעזרת שקית של במבה. הא? 14:51, 26 פברואר 2006 (UTC)
אהה, וברכות. שמת רווח אחרי סגרית סוגריים. הידד! הא? 14:51, 26 פברואר 2006 (UTC)
רק תחליט האם אתה רוצה "פיתוח יישומי ווב" או "יישומי ווב"(אני נוטה ל"פיתוח יישומי ווב" כרגע). כדאי גם לקבל תגובה מנדב ומטרול"ר לגבי הסיכום הפרטי שלנו... :)
ולגבי הסוגריים: אחריהם אני תמיד שם רווח(תמיד!), לפניהם אינני(שם רווח). :) conio.hשיחה 14:57, 26 פברואר 2006 (UTC)
אני די בטוח ש"פיתוח ישומי ווב" זה מה שאנחנו רוצים. תכל'ס, "ישומי ווב" צריך לכלול מימושים, יעני דברים כמו PHP-Nuke ו-phpBB.
אולי תנסה? בבקשה. בשבילי :-). הא? 15:02, 26 פברואר 2006 (UTC)
בערכים - כן; בשיחות - לעולם לא! :)
בכ"א, נחכה להסכמה מצד החבר'ה האחרים ונטפל בזה. conio.hשיחה 15:08, 26 פברואר 2006 (UTC)
פיתוח יישומי Web איננו שם מדויק, יש גם יישומים דומים שמשתמשים בטכנולוגיות ישנות יותר של האינטרנט (בעיקר FTP) וכן VoIp שאינם משתמשים בפרוטוקול http, כך שהשם בעייתי. פרט לכך האם אתם חושבים שכלי דיבאג גם כן צריכים להיכלל בקטגוריה? טרול רפאים 16:12, 26 פברואר 2006 (UTC)
לא ממש הבנתי אותך. אנחנו מדברים על דברים כמו עוגיות או AJAX, והם מתייחסים לפיתוח ווב. FTP ו-VoIP צריכים להשתייך לקטגוריית "פרוטוקולי תקשורת באינטרנט" או "פרוטוקולי אינטרנט" או משהו כזה(FTP כרגע שייכת לקטגוריה:תקנים בתקשורת מחשבים; נראה מתאים גם ל-VOIP). הם בכלל לא קשורים לעניין שלנו.
מה הבעיה? אתה מתכוון לעניין של "שרת FTP"? אם כן, גם זה לא ממש קשור אלינו, כי מתכתחילה סייגנו את כל העסק לווב.
כלי ניפוי שגיאות, בעקרון, אינם מתאימים לכאן, אלא אם כן מדובר בכלים ספציפיים לפיתוח לווב. כרגע לא עולה לי משהו ספציפי בסגנון לראש(מלבד VID, אולי). conio.hשיחה 16:28, 26 פברואר 2006 (UTC)
אני דווקא שמעתי על מספר כלים לדיבאג ב-Web, אבל התעסקתי עם זה ממזמן...
השאלה היתה לא מה עם VoIP עצמו אלא על התוכנות שבעזרתן משתמשים בפרוטוקול... טרול רפאים 16:26, 26 פברואר 2006 (UTC)

שבירונת[עריכת קוד מקור]

אני דווקא שמעתי על מספר כלים לדיבאג ב-Web, אבל התעסקתי עם זה ממזמן...
השאלה היתה לא מה עם VoIP עצמו אלא על התוכנות שבעזרתן משתמשים בפרוטוקול... טרול רפאים 16:26, 26 פברואר 2006 (UTC)

ודאי שיש כלים שתומכים בדיבוג בווב, אבל מגיע להם להכנס לקטגוריית "פיתוח בווב" רק אם זו המטרה היחידה או הבלעדית שלהם.
לגבי VOIP - התוכנות שממשות אותו הן סתם תוכנות. למה שייכנסו לאחת הקטגוריות שהוזכרו כאן? אנחנו מדברים על פיתוח... conio.hשיחה 16:46, 26 פברואר 2006 (UTC)


משהו אחר בכלל[עריכת קוד מקור]

אסבך את חייכם עוד יותר, ניתן להריץ את notepad גם על שרת (קרי אני יכול להשתמש ב-notepad של שרתי ויקיפדיה, בתנאי כמובן שהם Windows...). האם תוכנות שניגשות ל-Database מרכזי הן תוכנות צד שרת? ותוכנות שמשתמשות בשרת משתמשים מרכזי? טרול רפאים 11:47, 26 פברואר 2006 (UTC)

שום סיבוך, אם כבר אז שאלה שכבר נענתה כמה וכמה פעמים(דוגמה שלי). notepad אינה תוכנת צד-שרת, כי אין בינה לבין שרתים שום קשר. זה שפיסית מחשב מסויים יכול להריץ גם notepad וגם שרת אחר(ווב, מסד נתונים, או מה שבא לך), לא הופך אותה לתוכנת שרת. בדיוק כפי שאם נריץ על מחשב שמתפקד כשרת ווב דפדפן, תוכנת השרת לא תהפוך פתאום ל"תוכנת צד-לקוח"... conio.hשיחה 12:57, 26 פברואר 2006 (UTC)


טכנולוגיות צד שרת (ווב!!)[עריכת קוד מקור]

אולי זה לא היה ברור משם הקטגוריה, אבל הכוונה הייתה לטכנולוגיות שרת web, בדיוק כמו בקטגוריה המחוקה קטגוריה:שפות תכנות צד שרת(שיחה). אין הכוונה לשרתי מסדי נתונים, שרתי דוא"ל, שרתי ביזור וטרנזקציות למיניהם(MTS, Corba ORBs, וכו'). באמת שאני לא מבין למה צריך לסבך הכל. conio.hשיחה 12:57, 26 פברואר 2006 (UTC)

אז כדאי שתכתוב בדיוק את זה בקטגוריה. הא? 13:15, 26 פברואר 2006 (UTC)
שמתי הפניה בדף השיחה שם לדיון פה. כשנסיים פה, אני אשים איזשהו סיכום שם. conio.hשיחה 13:27, 26 פברואר 2006 (UTC)
אחלה בחלה! סחתיין עליך. הא? 13:50, 26 פברואר 2006 (UTC)

אז מה סוכם?[עריכת קוד מקור]

התאמצנו כל כך להגיע להסכמה, ובסוף לא ניישם אותה. חבל. הא? 19:17, 28 פברואר 2006 (UTC)

הנחתי שאתה תעשה את זה. עמדתי לפתוח הרגע את הקטגוריה, ואז זה הכה בי. חשבנו לשים בקטגוריה דברים כמו עוגיות וAJAX. זה נחמד. לאן נשים כלי פיתוח לווב כמו פרונט-פייג', dreamweaver וכו'?
אולי קטגוריה:פיתוח ישומי ווב עבור העוגיות ו-AJAX וקטגוריה:כלי פיתוח לווב עבור כלי הפיתוח (וקטגוריה:טכנולוגיות צד-שרת תישאר למה שרץ על השרת עצמו, כפי שסוכם)?
רק תגיד את המילה, ואני פותח(זה לא עולה לי כסף:)), אבל אני חייב גיבוי ממישהו כאן. לפתוח 80 קטגוריות על דעת עצמי לא נראה נחמד :) conio.h ‏• ‏שיחה‏ 22:09, 1 מרץ 2006 (UTC)
נשמע סביר, במיוחד אם "כלי פיתוח לווב" תהה כלולה ב"פיתוח ישומי ווב". אבל רק כדי שלא נצא צעירים, בו נכין רשימה של מה צריך להיות בכל אחד וכבר קיים, כדי שלא ניצור קטגוריה של שלושה ערכים.
כשאני אומר ניצור, אני מתכוון שאתה תיצור, כי אני באמצע תהליך איסוף של כתובות IP שנחסמו לצמיתות, כדי שניתן יהיה להסיר את החסימה.
אהה, ואנחנו ממש צריכים לזכור להעביר את הדיון הזה למקומו התקין כאשר הוא יסתיים. הכל למען הדורות הבאים. הא? 22:26, 1 מרץ 2006 (UTC)

ערכתי בדיקה, והתוצאות הן שאני אדיוט. כבר קיימת קטגוריה:עורכי HTML, וחסרים בה לא מעט ערכים. אולי נשנה את שמה ל"כלי פיתוח לווב"(אבל את זה נעלה בדף השיחה שם). אז בינתיים אני יוצר רק את קטגוריה:פיתוח ישומי ווב שבינתיים ניתן להכניס לתוכה את עוגייה (אינטרנט) היקרה שלנו, את XSD, את DHTML, את CSS, את XML, את WSDL, את SOAP, את Web service, את JavaScript, את VBScript, את DOM וכמובן את HTML. מספיק בתור התחלה? conio.h ‏• ‏שיחה‏ 22:39, 1 מרץ 2006 (UTC)

גם אני לא מבריק. איזו קטגוריה כבר קיימת, ומה צריך להיות בה? הא? 22:47, 1 מרץ 2006 (UTC)
קיימת קטגוריה:עורכי HTML, ובה צריך להוסיף ערכים לפי המפורט בלינק.
אני הולך ליצור את קטגוריה:פיתוח ישומי ווב ולהוסיף אליה את כל הרשימה לעיל, אם איש לא יראה שרק 2 מהם באמת מתאימים, ואת כל השאר סתם דחפתי. :) conio.h ‏• ‏שיחה‏ 23:00, 1 מרץ 2006 (UTC)
נראה לי שצריך להחליף לקטגוריה הזאת את השם ל"כלי פיתוח לווב". הוא מאד מגביל ולא ממש משקף את המציאות. יאללה עם "כלי פיתוח לווב" שתוכלל ב"פיתוח ישומי ווב".
אם אתה צריך עזרה בהעברה נכונה של קטגוריה, תגיד, ואני אעזור/אסביר. הא? 07:52, 2 מרץ 2006 (UTC)
בוא נחלק את העבודה. :) אני אתעסק בקטגוריה:פיתוח יישומי ווב, ואתה תשנה את קטגוריה:עורכי HTML באופן נכון(אני אצפה ואלמד:)) לקטגוריה:כלי פיתוח לווב. conio.h ‏• ‏שיחה‏ 08:03, 2 מרץ 2006 (UTC)
דיל סביר. הא? 08:13, 2 מרץ 2006 (UTC)
בוצע. וגם לקח הרבה פחות זמן ממה שחשבתי, אולי בגלל שהיו רק שני ערכים בקטגוריה. הא? 08:29, 2 מרץ 2006 (UTC)
הפעם אתה הקדמת אותי. לחצתי על כפתור העריכה כדי להוסיף אינטרויקי, וראיתי שהוא כבר שם. זה בלבל אותי לרגע. הא? 08:32, 2 מרץ 2006 (UTC)
הוספתי לשם את קטגוריה:תכנות ורשימה נבחרת על ערכים להשלמה. conio.h ‏• ‏שיחה‏ 08:49, 2 מרץ 2006 (UTC)

הצעה: שינוי שם הערך חזרה לעוגייה (אינטרנט)[עריכת קוד מקור]

זה שהאקדמיה ללשון עברית החליטה משהו לא אומר שהוא מתקבל. אנחנו לא אומרים מרשתת אלא אינטרנט, וכך גם לא נאמר קוקית אלא עוגייה. אם החידוש יתקבל - נשנה. בינתיים אני לא רואה הרבה אנשים שמשתמשים בו. ‏– rotemlissשיחה 16:24, 26 פברואר 2006 (UTC)

תומך. עוגייה (אינטרנט) אולי אפילו עדיף. conio.hשיחה 16:27, 26 פברואר 2006 (UTC)
אני דווקא אוהב את קוקית, אבל מילא. הא? 16:46, 26 פברואר 2006 (UTC)
מסכים. אף אחד לא משתמש בקוקית. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 22:26, 1 מרץ 2006 (UTC)
כבר בוצע, אבל הפידבק גורם לי להרגיש קצת פחות לא נעים :) conio.h ‏• ‏שיחה‏ 22:32, 1 מרץ 2006 (UTC)

כדאי שתהיו מציאותיים: העוסקים בנושא זה אינם אומרים עוגייה, אלא קוקי (כלומר cookie). שם הערך "עוגייה" ביזארי לחלוטין. המילה "קוקית" היא חידוש מקסים של האקדמיה ללשון, ואין סיבה לדחותו. הביקורת של אלכס, שמופיעה בתקציר שינוי השם, חסרת טעם לחלוטין. האקדמיה אינה אויב, ודחיית חידושה בנימוק שהופיע בתקציר פשוט מעליבה. אני מבקש להחזיר את הערך לקוקית. דוד שי 04:57, 2 מרץ 2006 (UTC)

מצטרף. הקוקיה ידועה הלא בכך שהיא מטילה את ביציה (הלא רצויות) בקיני אחרים, ו"קוקית" הוא שם מצויין לביצה שכזו; מה טוב שטובעי המונח האנגלי קלעו כל-כך קרוב אל המטרה. עוזי ו. 05:04, 2 מרץ 2006 (UTC)


מצטער, דוד שי.
ראשית, סיבת ההעברה הייתה ארוכה יותר והפנתה לדף השיחה, עכשיו אני רואה שחלק ממנה נחתך ויש איזה סימן מוזר(�) במקום שבו הטקסט נקטע. לא צריך לקחת קשה כל-כך את ההערה לגבי האקדמיה.
שנית, אני מציאותי. אתה לא. באמריקה, באנגליה, באוסטרליה ובשאר מדינות שבהן מדברים אנגלית אכן אומרים "קוקי", בארץ משתמשים ב"עוגיה". הטיעון שלך חסר משמעות כל עוד הביסוס היחיד שלו הוא "וואלה גבר אני אומר לך סמוך עלי". מאחר וחיפוש גוגל מוצא המון תוצאות לא קשורות("קוקי" בתור פנייה לאנשים ועוגיות כאלה שאופים) עשיתי את הדבר הטוב הבא. ביצעתי חיפוש במערכת פורומים מסויימת, בשלושה פורומים: ASP, PHP ובניית אתרים על הביטוי "*קוקי*" מול הביטוי "*עוגי*". התוצאות הן 48 לקוקי ו234 לעוגיות.
שלישית, לעוזי, לאף-אחד לא באמת אכפת מהקוקיה. אני לא אומר את זה כדי להעליב. לאף-אחד לא אכפת מזה. כשמתכנתי ווב מתכנתים, הם עוסקים בתכנות, ומתרכזים בו. לא בצפרות. זו אסוציאציה נפלאה. יופי. הצליל דומה למילה האנגלית. נפלא. עדיין זה לא המונח שנמצא בשימוש, ולכן כל היתרונות שלו חסרי משמעות. יש המון מילים טובות שהמציאה אקדמיה ולא הצליחו להכנס לתפוצה רחבה כמו המקבילות ה"טבעיות". הנה עוד אחת...
ורביעית. איכשהו כולם תמיד מגיבים אחרי שהעברות מבוצעות. זה כבר מתחיל לעצבן. אם לא אכפת לכם(ואני לא מדבר לשניכם אישית, אלא באופן כללי) מזה, ואתם לא עוקבים אחרי הדיונים, אל תתעסקו בזה. נראה כאילו יש המון אנשים שצופים ביומן ההעברות, ותמיד יש להם מה לומר אחרי שההעברות מתבצעות... conio.h ‏• ‏שיחה‏ 06:28, 2 מרץ 2006 (UTC)
תוספת: ניסיתי לחפש באותם פורומים "*קוקית*". לא נמצאו תוצאות כלל. conio.h ‏• ‏שיחה‏ 13:26, 2 מרץ 2006 (UTC‏)

אולי "קוקי" נפוץ יותר מ"עוגייה" ואולי לא (ובטח שלא בכתיבה - שם "עוגייה" נפוץ, אם כי אפשר גם Cookie), אבל "קוקית" הוא בבחינת בל ייראה ובל יישמע. אפשר Cookie, ואפשר עוגייה, אבל את השם קוקית, בלי קשר לשאלה האם השם טוב או לא, לא שומעים בשום מקום. אם תחזרו בעוד עשר-עשרים שנה ותגידו "הנה, כולם משתמשים בקוקית עכשיו", אני אודה שיש להעביר את הערך ל"קוקית". עכשיו, בכל אופן, השם "קוקית" ממש, אבל ממש, לא נפוץ. ‏– rotemlissשיחה 11:59, 2 מרץ 2006 (UTC)
רותם, ממולץ לקרוא. השם המדובר הוא קוקית. הא? 13:06, 2 מרץ 2006 (UTC)
בהחלט קראתי, והתכוונתי לומר קוקית ולא קוקיה - אני מתקן. הנימוקים שלי נשארים אותו הדבר. ‏– rotemlissשיחה 13:11, 2 מרץ 2006 (UTC)
אכן הטעות הקטנה לא משנה את טענתך. הא? 13:22, 2 מרץ 2006 (UTC)
ודוד שי, שאליו רותם הגיב, דיבר על "קוקי". conio.h ‏• ‏שיחה‏ 13:19, 2 מרץ 2006 (UTC)
ראה היסטוריית הדף - כתבתי "קוקיה" במקום "קוקית" בטעות. ‏– rotemlissשיחה 13:46, 2 מרץ 2006 (UTC)
הבנתי. אופסי. אבל כמו ששניכם כבר סיכמתם - לא עקרוני. :) conio.h ‏• ‏שיחה‏ 13:49, 2 מרץ 2006 (UTC)

שבירה[עריכת קוד מקור]

ראשית רצוני למחות על תגובתו של ‏conio.h המתחילה במילים "איכשהו כולם תמיד מגיבים אחרי שהעברות מבוצעות" וממשיכה בהנחיה "אם לא אכפת לכם (ואני לא מדבר לשניכם אישית, אלא באופן כללי) מזה, ואתם לא עוקבים אחרי הדיונים, אל תתעסקו בזה". אכפת לי מאוד מהדיונים, אבל למרבה הפלא יש לי חיים (מצומצמים) גם מחוץ לוויקיפדיה, ולכן קורה שאני מחמיץ דיון מסוים בעת שהוא בשיאו. האם זה סוגר דלתות בפני (או בפני כל ויקיפד אחר)? הרי לא התקיימה כאן הצבעה, אלא שיחה ידידותית, וכדאי לשמור אותה ידידותית.

לגופו של עניין: ויקיפדיה העברית כתובה, הפלא ופלא, בעברית. אין זה אומר שעלינו לקפוץ לדום לכל חידוש של האקדמיה, אבל יש הצדקה לקבל באהבה חידוש סביר. המונח קוקית איננו בקטגוריית החידושים שנדחו בבוז על-ידי הציבור, והוא חידוש מקסים, ולכן בעיני יש הצדקה לכך שנשתמש בו, גם אם עדיין לא נעשה נפוץ. דוד שי 18:26, 3 מרץ 2006 (UTC)

כשייעשה נפוץ, נשתמש בו - אנחנו משתמשים בשם הנפוץ יותר, בתנאי כמובן שהוא נכון, ובמקרה זה אין נכון ולא נכון. בינתיים, אנשים ככל הנראה לא יחפשו אותו בשם זה, והוא לא מספיק נפוץ כדי שנשתמש בו. "עוגייה" (או "קוקי", אבל ברור לכל בר דעת מה יהיה המונח באנציקלופדיה עברית...) הוא המונח המתבקש, ואותו יחפשו. ‏– rotemlissשיחה 18:57, 3 מרץ 2006 (UTC)
הנושא לא כל כך אנציקלופדי, כך שאינני יודע מה יחפשו. בכל מקרה, לא חשוב אם יחפשו עוגייה או קוקית, בכל מקרה ימצאו הפניה שתוביל אותם לערך הנכון, הרי איש לא יחפש "עוגייה (אינטרנט)". דוד שי 19:11, 3 מרץ 2006 (UTC)
ראשית, רצוני למחות על הנסיון של דוד "להבין" מדברי דברים שלא נאמרו, ושאיש לא התכוון אליהם.
אכן, לא הייתה כאן הצבעה, אלא דיון בלבד, ואינני מונע או אפילו מבקש למנוע מאיש להביע דעתו. כל שאני עושה הוא לאמר, שזה מעט לא נעים לקבל רק תגובות לאחר מעשה. בכל-אופן, להבא אעשה כפי שגילגמש הציע לחייב במזנון - לפני כל נסיון העברה אפרסם בלוח המודעות.
לגופו של עניין:
אכן, ויקיפדיה העברית כתובה בעברית, ואכן, במידת האפשר עדיף להשתמש במילים עבריות ולא בלועזיות. העניין הוא שאין משתמשים במונח קוקית(כמו בגם בשני, ראה תגובה שם בקרוב), ולכן אין להשתמש בו גם פה. החידוש המרתק הזה לא נדחה בבוז, סתם התעלמו ממנו. איש לא שמע עליו, כך שאיש לא טרח "לדחות" אותו, לא כל שכן בבוז(או בלעדיו). לטעמי, יש להשתמש בביטוי הנפוץ, גם אם החידוש ההזוי עדיין לא נדחה בבוז, אלא "רק" איננו נמצא בשימוש.
את ההערה השניה שלך לא ממש הבנתי. הבעיה שלך היא ששם הערך הוא כזה שלא יחפשו, ויחפשו רק את ההפניות? משום מה אינני רואה בכך רע. איש איננו מחפש "שם אלבום (אלבום)" או "שם משחק-מחשב (משחק מחשב)", ולמרות זאת כך אנו קוראים לערכים. אם מישהו יחפש עוגייה(המקרה הסביר), הוא יגיע לערך אודות המאפה, שמפנה לכאן. אם אתה מעדיף, אפשר להפוך את עוגייה לפירושון וממנו להפנות לעוגייה (אינטרנט) ולעוגייה (מאכל), אבל זה לא ממש קשור לענייננו. ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 21:59, 4 מרץ 2006 (UTC)
אל תפרסם בלוח המודעות לפני כל העברה. זה לא רעיון טוב. כמו כל עריכה, גם העברה היא לא אסון. תמיד אפשר להעביר חזרה.
מי שעוקב אחרי דף הוא זה שיתרום לדיון בעניין העברה. פרסומים בלוח המודעות דרושים רק כאשר יש להסב את תשומת הלב של כל הויקיפדים לעניין כלשהו. אם כל העברה תפורסם בלוח, הוא יוזל וכל שטות תגיע לשם. זה לא רצוי. הא? 22:14, 4 מרץ 2006 (UTC)


תזכורת (וסלחו לי על השבירה הנוספת): בטיעונים שמסתמכים על שימושיות אין ממש, שכן הפניות ישמרו תמיד על אותה שימושיות. הדיון כאן הוא רק מה השם הנכון לערך מבחינה אנציקלופדית.
דיון כזה הוא יותר עקרוני וכללי, מאשר הוא פרטני למקרה זה. השאלה העקרונית היא האם שם ערך צריך להיות "זה הנפוץ ביותר בקרב דוברי שפת יומיום תקינה" או דווקא "זה שמקובל ע"י דוברי עברית מושלמת של בית מרקחת". נדמה לי שהמקובל בוויקיפדיה עד כה הוא הראשון (לדעתי צריך לזוז קצת אל השני). הובהר כאן כבר ש"קוקית" לא עונה לקריטריון הראשון, ולכן על פי הנהוג כיום בוויקיפדיה יש להשתמש ב"עוגיה".
כל זה לא אומר, כמובן, שזה לא המקום ליוצא מן הכלל, אך צריך להיות ברור ששימוש ב"קוקית" כאן יהיה בגדר יוצא מן הכלל לנהוג היום בוויקיפדיה. הא? 22:36, 4 מרץ 2006 (UTC)

אלכס, לא באתי לקשור לך את הידיים, ואל תרגיש שכל צעד שלך עליך לפרסם בלוח המודעות, רק אל תתרגש כאשר אני שולל צעד שלך לאחר שעשית אותו - בוויקיפדיה הכל הפיך.
אני מסכים עם הניתוח של הא? - שימוש ב"קוקית" כאן יהיה בגדר יוצא מן הכלל לנהוג היום בוויקיפדיה. העיקר שיהיה קוקית - סוף סוף יש חידוש של האקדמיה שאני נהנה ממנו, אל תהרסו לי את הכיף (ורק חבל שהכיף שלי הוא הצער של אלכס). דוד שי 01:47, 5 מרץ 2006 (UTC)
אני לא מתרגש מזה שאתה חושב שעל הערך להקרא אחרת. זה סביר שלאנשים שונים יהיו דעות שונות. הבעיה ה"כללית" היא שהעברה היא משהו "גדול"(בניגוד לתיקון שגיאת הקלדה, לדוגמה), וזה קצת לא נעים כשאתה מציע הצעה בדף שיחה, מקבל תגובה או שתיים, מבצע את הפעולה, ואז all hell breaks loose. לא שמישהו ממש אשם בזה, אבל זה עדיין לא נעים לקבל תגובות לאחר מעשה, במקום לפני...
ולעניין: זה לא שאני מחפש אותך או משהו, אבל נדמה לי שכדי לקרוא לערך בשם הפחות-נפוץ-בהרבה שסותר על הנחיות ויקיפדיה, צריך סיבות קצת יותר כבדות משקל מאשר "לפחות שאני אהנה מזה". באופן אישי, יכלתי "לוותר", אבל זה לא ערך פרטי של שנינו, וכרכוש של כלל קוראי העברית בעלי האינטרנט, אין לי מנדט לעשות "ג'סטות" כאלה. אני חושב שזה לא נכון לקרוא כך לערך, ויותר מזה - גם אתה חושב כך, אבל נעים לך לראות מילים עבריות תופסות מקומן של לועזיות או מעוברתות. זה באמת נחמד, אבל זו עדיין מילה בלתי נפוצה, שעדיין תיראה מוזר בתור כותרת לקורא.
וחוץ מזה, אני חושב שיציאות מן הכלל זה ממש לא נחמד. :) ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 02:07, 5 מרץ 2006 (UTC)

עריכת ויקיפדיה מדפדפן בלי עוגיות[עריכת קוד מקור]

איך אוכל מטלפון דור 3 (שאין בו עוגיות למיטב ידיעתי - או שאינני יודע איך לקבוע אותם בו) לערוך את הויקיטקסטים היומיים שלי?
אגב - מצאתי את הערך כי חיפשתי "עוגיה". לא הייתי מחפש קוקית... אם כי הבחירה נחמדה. אשתדל לעזור לה להיתפש ברשת.
אם השאלה אינה במקומה, אנא הפנו אותי למקומו. תודה ושבוע טוב! --משה אור לי"ז בכסליו התשס"ט Pashute - שיחה 00:31, 14 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

דף זה עוסק בערך עוגייה (אינטרנט). לקבלת ייעוץ בנושאים אחרים, כמו תפעול מכשירים, פנה לפורום מתאים באינטרנט. ‏Yonidebest Ω Talk19:46, 14 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

שכתוב והשלמה[עריכת קוד מקור]

ביצעתי הגהה מקיפה לערך, שלדעתי היה במצב לא רע בכלל עוד לפני שנגעתי בו. לדעתי הערך מקיף במידה מספקת כדי להוריד גם את תבנית ההשלמה. אם מישהו חושב שיש עוד חוסרים משמעותיים - שיצביע עליהם ואני אשתדל להשלים. רציונל - שיחה 20:18, 6 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

חוסרים מהותיים, אני לא חושב שיש, אבל יש מידע שחסר, וראוי לתת הודעה מתאימה על כך. אם אתה חושב שהודעה כללית זה לא טוב, אפשר לפתוח כותרות ריקות ולשים שם תבניות השלמה ספציפיות. ‏Yonidebest Ω Talk21:41, 6 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
מה יהיו הכותרות האלה? תומר א. - שיחה 21:44, 6 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
הוספתי בערך. ‏Yonidebest Ω Talk21:54, 6 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
זה היה ברצינות? בערך יש פרקים טובים על תפיסות מוטעות, הגדרות דפדפן, פרטיות ועוגיות צד ג', חסרונות ואלטרנטיבות. מה חסר בפרקים האלו? גם נושא הפקיעה מפורט באופן מספק בערך. הדבר היחיד שאולי הייתי מוסיף כפרק להשלים זה כיצד משתמשים בעוגיות לאימות. יש שם כמה סוגיות חשובות שלא קיימות בערך. אני משנה בהתאם. רציונל - שיחה 22:17, 6 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
לא, זו טעות שלי. לא שמתי לב (עבר הרבה מאוד זמן מאז שכתבתי את הערך). בסדר מבחינתי. ‏Yonidebest Ω Talk22:34, 6 במאי 2009 (IDT)[תגובה]
אחלה ערך. תומר א. - שיחה 11:41, 11 במאי 2009 (IDT)[תגובה]

מרשימת המתנה להצבעה[עריכת קוד מקור]

מועבר היום להצבעה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 21:29, 3 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

אשמח לדעת כיצד אפשר לשפר את הערך. ‏Yonidebest Ω Talk16:28, 5 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
האם שאלה מסוג זה לא אמורה להופיע בדף ביקורת עמיתים?. לגופו של עניין - בקריאה שלא לעומק - חלקים גדולים כתובים בסגנון של מדריך למשתמש ולא כערך באנציקלופדיה. נטעדי - שיחה 11:45, 26 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
את הערך תרגמתי מערך מומלץ בוויקיפדיה האנגלית. חלף זמן מה ולא נעשו בו שינויים מהותיים מאז שנכתב, ולכן הצעתי להפוך אותו לממולץ עם השאלה המתבקשת "כיצד אפשר לשפר אותו לרמה של מומלץ עברי" או במילים אחרות "האם זה מספיק", ולכן זה כאן.
לגבי סגנון "מדריך למשתמש", אשמח אם תבהיר לאילו חלקים הכוונה. אם אתה מדבר על פסקת "אופן המימוש" -- כיצד אתה מציע לכתוב פסקה זו אם לא על ידי הסברת אופן המימוש? ‏Yonidebest Ω Talk14:07, 26 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
ברשותך, אני מעולם לא כתבתי ערך בנוגע למחשבים ולא קראתי את הערך שלך לעומק. מה שנראה לי שפת מדריך למשתמש מופיע (שוב, לעניות דעתי) בסעיף "הגדרות הדפדפן" למשל. נטעדי - שיחה 20:59, 28 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
אוקיי, הסרתי את הרשימה המלאה בסעיף זה. ‏Yonidebest Ω Talk21:46, 28 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:39, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:39, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:39, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

שלום זה אמור להיות ו\או. זה הכי מדויק כי זה ו\או מספרים, בגלל שזה סטרינג. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]