שיחה:קלאודיוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הקטעים הבאים הוצאו שכן הם אינם מובנים:


כשרוצחי קליגולה (שהם בעצם שומרי ראשו), הקיסר המטורף, תכננו את הרצח, הם הוציאו מעליהם את כל האויבים לרצח זה ורצחוהו (את קליגולה). וכאשר כל המתמודדים לשלטון הרעילו אחד את השני וכולם מתו, הם החליטו לעלות את קלאודיוס לקיסרות.


אחת מהפרובינציות סררה, וקלאודיוס חילקה לשניים, שהחלק הצפוני יהיה שייך לפרובינציה אחרת, ולעומת זאת החלק הדרומי יהיה פרובינציה אחת.


קלאודיוס והיהודים באלכסנדריה[עריכת קוד מקור]

הגיעו אל הקיסר [קלאודיוס] שתי משלחות מאלכסנדריה שבמצרים, אחת יוונית, ואחת יהודית.

הם התלוננו על דברים מסוימים, וקלאודיוס טיפל בזאת בזה שהפסיק את פרשה זו ונתן זכויות ליהודים באלכסנדריה.

אבל אחר כך באה משלחת יוונית ואמרה שהיהודים התחילו את כל העניין, אבל קלאודיוס התרגז ואמר שליהודים אלכסנדריה היא עיר זרה, והוא לא רצה עוד שיגיעו משלחות.


מי שמצליח להבין, שינסח אותם מחדש וישיבם למאמר.

אלון 10:31, 29 פבר' 2004 (UTC)

למיטב ידיעתי, רוברט גרייבס לא תרגם אוטוביוגרפיה של קלאודיוס, אלא בדה אותה מליבו. למעשה, הגם ששני ספרי "אני קלאודיוס" כוללים עובדות רבות לגבי התקופה, הם גם כוללים כמה שינויים והמצאות של גרייבס, לצרכי דרמטיזציה. אין לציין את ספריו של גרייבס כ"אוטוביוגרפיה" של קלאודיוס.

עריכה ב-10.2.06[עריכת קוד מקור]

הערך הינו תרגום של ערך מקיף וממצה מהויקי האנגלית. נראה שצריך להוסיף קצת "קלאודיוס והיהודים" אבל כרגע זה עדיף על הקצמרמר שהיה, וודאי על פעולתו ההיסטורית של משתמש העבר עדן קוגן. אלמוג 16:27, 10 פברואר 2006 (UTC)

"בשנת 1937 נעשה נסיון כושל להסריט את הספרים, על ידי הבמאי" - מה שם הבמאי? דוד שי 19:28, 10 פברואר 2006 (UTC)
תוקן. אלמוג 19:39, 12 יוני 2006 (IDT)

עוד משפט לא ברור[עריכת קוד מקור]

"במהלך התקופה שלאחר מותו של טיבריוס, דרוסוס, היו שהציעו את קלאודיוס כיורש מוסכם לטיבריוס." לפי מה שרשום בהמשך משתמע כי צריך היה להיות רשום "לאחר מות אחיו של טיבריוס, דרוסוס", אבל ליתר ביטחון עדיף שמישהו שמבין בזה יותר ממני ישנה זאת למה שנכון. Mr. boo 10:17, 30 יולי 2006 (IDT)

כדאי להוסיף תמונות לערך. מלמד כץ 00:40, 9 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מוקדם ומאוחר[עריכת קוד מקור]

המשפט "ישנה הסכמה כללית כי ידה של אגריפינה הייתה במעשה. בשלב זה התקרב בריטניקוס לגיל הבגרות, והצורך בנירון כיורש הלך וקטן. קלאודיוס עצמו החל לדבר על גירושין. אגריפינה פעלה על מנת להבטיח את עלייתו של נירון לשלטון וסילוקו של בריטניקוס." זה המשפט הראשון בערך המספר על אגריפינה ועל נירון מבלי להסביר קודם לכן מי היו. נכון שבפסקת "חייו האישים" מוסבר מי הייתה אגריפינה ואיך היא קשורה לנירון, אלא שפסקה זו באה אחר כך. לפיכך יש צורך כבר בערך על מותו להסביר בקצרה מי היו ומה הקשר שלהם לקלאודיוס. אביהושיחה 20:37, 24 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

אני קלאודיוס?[עריכת קוד מקור]

בסעיף 'עבודותיו המדעיות והשפעתן' כתוב: "כן כתב קלאודיוס אוטוביוגרפיה בשמונה כרכים אשר סווטוניוס העיד עליה כי היא "בלא טעם רב אך בסגנון נאה". מכיוון שבנאומיו נהג סווטוניוס לבקר את קודמיו ואת קרוביו ניתן לשער מה היה תוכנו של החיבור עליו מתח סווטוניוס את הביקורת."

האם השם המודגש לא אמור להיות קלאודיוס?

ד.ט 17:31, 12 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

שגיאת כתיב[עריכת קוד מקור]

בפסקה:ביוגרפיה רקע משפחתי, ילדות ונעורים במשפט: "כאשר הגיע לגיל הנעורים נחלשו מעת הסימפטומים מהם סבל ומשפחתו החלה להכיר בכשרונותיו כמלומד" ישנה שגיאת כתיב, מן הסתם הכוונה היא למילה "מעט" ולא "מעת".

תודה, תוקן. שים לב כי נהוג לחתום בסוף כל הודעה באמצעות ~~~~ שהופך לחתימה עם שמירת הדף. בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk 14:12, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

ערך מומלץ דל סימוכין?![עריכת קוד מקור]

הכיצד?!. עִדּוֹ (Eddau) הוצא תורה מציון - תרגם ערכים לאנגלית - שיחה 16:20, 28 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]

זה ערך ישן מאוד ובעבר לא היתה דרישה כזאת. בחודשים האחרונים נערך רענון מומלצים ישנים ותוכל לקחת בו חלק. הרענון מרוכז בדף זה: ויקיפדיה:איך להקים אסם/רענון רשימת המומלצים ואילו הסבב הבא יתחיל בשבוע הבא ויתנהל בויקיפדיה:איך להקים אסם/רענון רשימת המומלצים/2005ג. תוכל להביע את דעתך על הערכים שיעמדו להצבעה. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 16:34, 28 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]
הערך תורגם ע"י אלמוג מהערך המומלץ באנגלית מבלי שהוא העתיק את שפע המקורות ששם. שנילישיחה 16:37, 28 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]
אם כך, הכי קל זה להעתיק את המקורות. מי מרים את הכפפה?. עִדּוֹ (Eddau) הוצא תורה מציון - תרגם ערכים לאנגלית - שיחה 17:26, 28 בנובמבר 2009 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 07:41, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

תוקן, אביהושיחה 22:33, 2 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]

הצעת הסרה מהמומלצים[עריכת קוד מקור]

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

דיון[עריכת קוד מקור]

מומלץ ותיק זה לא עומד בסטנדרטים. יש לכך שתי סיבות:

הראשונה - הערך פשוט לא טוב מספיק. אסקור למשל את פרק "הרחבת האימפריה" כתוב: "הפרובינקיות תראקיה, מאוריטניה, נוריקום, פאמפיליה, ליקיה ויהודה סופחו במהלך שלטונו" - מה זה סופחו בהקשר זה? האם נכבשו? הפכו מממלכות עצמאיות לחלק מהאימפריה? לא ברור... למה סופחו? לא כתוב. בהמשך - "בשנת 43 שלח קלאודיוס את אאולוס פלאוטיוס, בראש ארבעה לגיונות על מנת לכבוש את האי הבריטי לאחר שקיבל פניה מאחד מראשי השבטים היריבים באי" - ממתי הרומאים זקוקים לתירוץ כדי לפלוש? ומה זה התירוץ הזה? מה הם שכירי חרב של אחד השבטים? בהמשך - בריטניה הייתה מטרה אטרקטיבית לרומאים בשל עושרה במחצבים ובעבדים - אמירה כללית שנכונה לכל אזור אחר בעולם. זאת לא סיבה יחידה לפלישה הרומית. הרומאים אהבו לפלוש למען הפלישה עצמה, למען תהילת המלחמה. זה לא כתוב משום מה. בהמשך - " האי שימש גם כמקלט למורדים מפרובינקיות אחרות, ולא ניתן היה להניחו לנפשו עוד זמן רב." - תאוריית דומינו דטרמיניסטית שמזכירה לי את התירוצים ששימשו את ארה"ב בפלישתה לווייטנאם. לא מרשים בדיוק באותה המידה... מה זה "שימש מקלט" אפשר לחשוב שהמוני עבדים נהרו לבריטניה והאימפריה התרוקנה מעבדיה. זה בוודאי לא היה שיקול מכריע בפלישה לבריטניה. אפשר לסקור את יתר הערך ולהעלות על בעיות נוספות.

עניין נוסף הוא כמובן העדר כמעט מוחלט של הערות שוליים. גילגמש שיחה 06:43, 3 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]


גרמניקוס[עריכת קוד מקור]

למ גרמניקוס, לא מופיע ברשימת הצאצאים של קלאודיוס? Tamarnet - שיחה 17:12, 8 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

בערך על בנו בריטניקוס, בעברית ובאנגלית, כתוב שהוא נולד בשם "גרמניקוס" ולאחר מכן הוחלף ל"בריטניקוס". Liad Malone - שיחה 18:13, 8 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
בעריכה הזו שלך שינית את המשפט "בן נוסף שנקרא גרמניקוס, ולאחר מכן בריטניקוס, נולד לאחר עלייתו של קלאודיוס לשלטון", למשפט "בן נוסף שנקרא גרמניקוס, ולאחר מכן בן בשם בריטניקוס, שנולד לאחר עלייתו של קלאודיוס לשלטון", וכך הפכת את גרמניקוס/בריטניקוס, לשני בנים שונים. Liad Malone - שיחה 18:39, 8 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]