שיחה:קרב סן סימון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות קטנות[עריכת קוד מקור]

במהלך סיור אלף מילים לקטמון, תמרה סיפרה בהרחבה את סיפורו המאלף של הקרב וזה יפה שסוף סוף מישהו הרחיב את הערך עליו. אבל חלק מהדברים שהיא דיברה עליהם חסרים ושווה לבדוק אותם:

  • החשיבות האסטרטגית הגדולה של המנזר - כחולש על כל החלק הזה של העיר וכאזור התוואי בדרך לשכונות היהודיות בדרומה של העיר (מוזכר רק בפרק האחרון - צריך להיות מוזכר כבר בהתחלה - כסיבה ליציאה לקרב).
  • הקרב היה על המנזר ועל המבנה הסמוך ששימש כאכסניה (אם אני זוכר נכון). הכוח שכבש את המנזר בהתקפה השניה אכן מצא אותו שומם, אבל הכוח הנוסף שהתקדם לעבר מבנה האכסניה נתקל בהתנגדות עזה.
  • בין מבנה המנזר לבין האכסניה התמקמה שיריונית ערבית שחלשה באש על הרחוב ומנעה קשר בין הכוחות.
  • ישנו נאום מפורסם של חיים בר-לב, שלפיו (עד כמה שאני זוכר) הקרב הזה הוא הקרב או אחד הקרבות החשובים בתולדות המדינה.
  • הנאום "אם יורד גשם עלינו יורד גשם גל על האויב", ניתן על ידי בני מרשק, ולא על ידי דדו. יש לי סימוכין לזה מהספר 'הקרב על סן סימון', שאותו אני מוכן להעביר לכותב הערך. לפי תמרה הנאום הזה ניתן כאשר כבר עמדו לסגת מהמנזר וכאשר בישרו על כך למרשק שהיה פצוע בפניו, הוא הוריד מעליו את התחבושות, ונשא נאום חוצב להבות ששיכנע את חבריו להשאר ולהלחם. לאחר הנאום הקשר חזר לפעול, והגיע הידיעה שהכוחות הערבים נסוגים.
  • הנסיגה הערבית החלה לפני הגעתם של כוחות תגבור - והגיע כהפתעה לכוחות הנצורים.

זהו בנתיים, שווה לדבר עם תמרה, וכאמור אני יכול להשאיל לכותב הערך את הספר 'הקרב על סן סימון' או הוא חפץ בכך. טוקיוני 02:13, 17 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

תודה, תיקנתי את הציטוט ופניתי לתמרה, אטפל בשאר בהמשך Valleyofdawn - שיחה 11:03, 17 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

חוליית הפריצה הייתה של פלוגתו של אורי בן ארי ובפיקודו האישי[עריכת קוד מקור]

חוליית הפריצה הייתה של פלוגתו ( פלוגה א של גדוד הפורצים ) של אורי בן ארי ובפיקודו האישי . הם ( אורי ואנשיו ) הראשונים שכבשו את המנזר.- מקור- ספרו של אורי בן ארי "אחרי" עמ' 128

בין הלוחמים... עוזי נרקיס[עריכת קוד מקור]

עוזי נרקיס לא היה בקרב על סן סימון, כשמופיע נתון כ"כ לא מדויק בדף ערך, זה מוריד אצלי, ונדמה לי אצל רבים את היחס לויקיפדיה.

אביחי, ביס"ש שער הגיא

במקום להתבכיין, תקן. Valleyofdawn - שיחה 11:53, 15 ביוני 2012 (IDT)[תגובה]

משוב מ-6 בינואר 2016[עריכת קוד מקור]

לא נכון... כל מה שכתוב אינו מאומת 95.86.101.167 17:01, 6 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

השלמה חשובה[עריכת קוד מקור]

חסרה רשימת הנופלים בקרב 199.203.77.61 11:39, 2 במרץ 2016 (IST)[תגובה]

חילוקי הדעות סביב הקרב[עריכת קוד מקור]

נשמח אם אפשר לקבל קצת פרספקטיבה על חילוקי הדעות שיש בנוגע לקרב בין אורי בן ארי, למשל, ואורי מילשטיין,אריה חשביה ועוד ולהביא גם אותם. כל המספרים, המהלכים, המניעים ואפילו שמות חלק מהאנשים נתונים במחלוקת נרחבת.