שיחה:שיחת צבים עם קראש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם באמת צריך ערך על כל מתקן בכל פארק של דיסני בעולם? אנחנו מוחקים ערכים הרבה יותר חשובים לגבי נושאים שקשורים בישראל וסביר להניח שנוגעים ליותר אנשים - השאלה היא מה החשיבות של ערך על כל מתקן קיים בפארקים של דיסני ברחבי העולם? אסף 11:50, 17 יוני 2006 (IDT).

מסוג השאלות שכבר ניקרו בראשי לא פעם. Harel - שיחה 11:51, 17 יוני 2006 (IDT)
אני חייב לציין שיש לי הערכה רבה ל-Deroravi ועל שלל הערכים המעניינים והחשובים שהוא כותב על שלל אתרים מעניינים וחשובים בעולם, אך בנוגע לערכים אלו באמת שיש לי ספק רב לגבי נחיצותם. אסף 11:54, 17 יוני 2006 (IDT).
א. אותי הנושא מעניין ואני סבור שהוא יעניין גם אחרים. אם נלך לפי תחומי עניין וחשיבות הייתי מוחק את כל הערכים על משפטים מתמטיים ומעביר אותם לויקיטסקט.
ב. על מרבית ערכי דיסני אפשר לכתוב ערכים ארוכים ומלאים ראה הטירה המכושפת, הר החלל וכו'.
ג. גם ערך זה אמנם קצר אך אורכו עולה על ערכים אחרים כגון דגל איטליה.
ד. הכנסת כל המידע לערך הראשי תהפוך אותו למסורבל וגדול ועולה על 1000K (סיכום גודל הערכים).
ה. רוב המתקנים של דיסני מתפתחים לאורך הזמן, ולדעתי ההיסטוריה שלהם מעניינת. זה מתקן חדש ובעל יכולות טכנולוגיות מיוחדות (אין לדעתי בכל מדינת ישראל מתקן דומה לזה - ואני בספק היכן יש). ככזה הוא בהחלט ראוי לערך. דרור 11:27, 29 יוני 2006 (IDT)
טוב, ההבדל נובע ככל הנראה מעמדות שונות שיש לנו לגבי אלו ערכים צריכים להיות בויקיפדיה ואלו לא. אני לרוב מחפש את הערך המוסף או המיוחדות שיש בערכים, ולא אורכם או האם יש סבירות שזה מעניין מישהו (אין לי בעייה עם ערכים שלא מעניינים אותי - אני לא המדד פה). אין לי התנגדות למשל ל-10 ערכים (או אפילו 20) של המתקנים הכי פופולרים בעולם או הכי "מיוחדים". כן יש לי בעייה עם ערך על כל מתקן של דיסנילנד (לדורותיו) בכל מדינה בעולם - שזאת המגמה המסתמנת. אסף 11:32, 29 יוני 2006 (IDT).
דעתי כדעתך. אם תעלה את הערך להצבעת מחיקה אתמוך בכך. אין צורך לכלול כאן כל ערך חסר ערך מהוויקי האנגלית. odedee שיחה‏ 11:37, 29 יוני 2006 (IDT)
בעיני - הערך המוסף הוא עצם המידע שלא ניתן למצוא אותו במבט על המתקן עצמו (נתוני המתקן וכו', וההיסטוריה שלו). כאשר תייר בא לארץ זרה ורואה משהו שמרשים אותו, הוא יחפש את המידע אחר כך, ואנו צריכים לספק אותו, בין אם זה בניין מרשים, מופע מיוחד או מתקן. כל אחד ואחד מהמתקנים של דיסני הוא ייחודי. במדינת ישראל יש מקבילה אחת למתקן של דיסני - עיר המלכים באילת, והיא בהחלט ראוייה לערך (לא ביקרתי בה). גם מלונות בעלי חשיבות ארכיטקטונים או היסטורית ראויים לערך.
ההבנה שלי של מהי "אינציקלופדיה" ושלך כנראה הם שונים. אני לא בא לקבוע מהו "הפופולרי" ביותר בעולם (זה לא ספר השיאים של גינס) ולא מה המיוחד בעולם (בעיני משפטים מתמטיים הם משעממים ולא מיוחדים ואין להם מקום כאן כלל וכלל). דרור 11:39, 29 יוני 2006 (IDT)
בהחלט - ההגדרה שלך לויקיפדיה כמאגר מידע, הרבה יותר רחבה מההגדרה שלי, של ויקיפדיה כאנציקלופדיה אינטרנטית. אני לא רואה צורך למשל בערך על רחוב ביאליק בנצרת עלית, גם אם ממבט ראשון אי אפשר לדעת מה האורך שלו וכמה בתים יש בו (אלא אם קרה בו משהו היסטורי חשוב). עיר המלכים באילת בהחלט ראוייה לערך. לעומת זאת, אין צורך בכל ערך על כל מתקן בסופרלנד או בימית 2000. זה ההבדל מבחינתי - בחינת ה-"ייחודי/חשוב היסטורי" מבחינתי הוא מאד קריטי - רחוב דיזינגוף למשל בתל אביב מבחינתי ראוי לערך - בגלל שיש לו היסטוריה משמעותית והשפעה תרבותית רחבה. רחוב ברזיל למשל ברמת אביב אני בספק מאד אם ראוי לכך - גם אם אני לא יודע כרגע את אורכו וכמות התושבים ברחוב. אסף 13:22, 29 יוני 2006 (IDT).
עד כה אני מסכים עם כל מה שאמרת. רחוב ימית בבת ים (אם יש כזה) אינו ראוי סימטה פלונית בתל אביב ראוייה כמו גם רחוב אבן גבירול. מתקן הסחרחרת בלונהפארק בגני התערוכה אינו ראוי לערך (גני התערוכה עצמם כן, ואני סבור שגם הלונפארק כן). מתקנים של דיסני הם יחודיים (לדעתי). בדרך כלל כל אחד הוא יחיד במינו. הפיתוח ייחודי לדיסני (ואם כבר יש שם מוצר מדף יש עליו ביקורת רבה ולכן גם הוא ראוי לערך - רק בגלל הביקורות - אבל זה נדיר). בדרך כלל העלות של כל מוצר ומוצר ייחודי כזה עולה על כל הלונהפארק שבגני התערוכה. ולכן הערכים בעניי ראויים בשל ייחודם. (דווקא שיחת צבים עם קראש הוא מתקן מיוחד גם מבחינה טכנולוגית. קרוסלת המלך ארתור הינה מתקן יותר מקובל (קרוסלה) - אף שגם לה יש היסטוריה מעניינת והיא, לדעתי, ראוייה לערך.
אבל, גילוי נאות, אני מעריץ נלהב. דרור 13:29, 29 יוני 2006 (IDT)
הוחלט להשאיר ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־3 בפברואר 2007
הוחלט להשאיר ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־3 בפברואר 2007