שיחה:אסלאם שיעי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף שיחה:שיעה)

|אז במה בעצם שונה הזרם השיעי מהזרם הסוני ?

ההבדל ביניהם הוא אקוטי. מן הערך עלול להתקבל רושם לא נכון שההבדל אינו משמעותי, אך למעשה מדובר בתפישה שונה לחלוטין. אם תרצה עוד פרטים אתה יכול לחכות לעדכון הערך או לכתוב אליי לדואל. Amitayk 18:10, 5 דצמ' 2004 (UTC)
לדעתי הערך לא קצרמר. יש בו מספיק חומר כדי להכיר ולהבין מה זה "שיעה". מהו הגבול לקצרמר ? שהרי ניתן לכתוב על נושא זה ספר. אבל לא נלך לרב על זה. John Doe 10:15, 29 ינו' 2005 (UTC)
האמת היא שאין מה לדון איתי, אמיתי ניהל על זה בזמנו דיון שלם, אני רק מייצג את הדעה שלו בזמן שהוא בחופשת ויקי. הוא טען שכמות החומר היא מגוחכת ולכן מתאימה לקצרמר, אבל אני לא מבין גדול בזה. טרול רפאים 10:20, 29 ינו' 2005 (UTC)
חבל להשחית את הזמן על דיון כזה. שיהיה. John Doe 10:24, 29 ינו' 2005 (UTC)

העמוד השישי[עריכת קוד מקור]

לצערי אין כאן מולי את לצרוס-יפה, אבל אני מאוד משוכנע שהעמוד השישי המדובר אינו עוסק בזרע מוחמד, אלא מתייחס לקידוש בית עלי ומכאן גם שמו: ואליה. אמיתי 14:49, 19 מאי 2005 (UTC)

כמה סתירות במאמר[עריכת קוד מקור]

  • "השיעים מאמינים כי את כל הסיפורים על הנביא יש לבחון בצורה רציונלית, תוך כדי בדיקה של דיוק הסיפור ומקורו". דווקא השיעים נחשבים ליותר מיסטיים בגישתם ואף במאמר זה הם מוצגים כיותר רגשניים בגישתם...
  • "השיעים מאמינים כי האל ממנה בכל תקופה אדם מושלם על מנת להיות יורשו של הנביא ומגן האיסלאם. הסונים חושבים כי יש גם אופנים אחרים למנהיגות באיסלאם (כגון מלוכה). עבור השיעים, במקרה שבו המנהיג שמונה על ידי האל אינו מצוי, אז כל ממשלה אחרת שקרובה ביותר לממשלה צודקת היא אפשרית (למשל דמוקרטיה)". דווקא דמוקרטיה, באופן עקרוני , מבוססת יותר ממלוכה על הרעיון שעל האדם לבחור בעצמו, ללא עזרת האל, מי יותר מתאים לשלטון. באיראן, המרכז העיקרי של השיעה, המלוכה החזיקה מעמד קרוב ל1300 שנות איסלאם, גם אם לאו דוקא ייחסו למלכים תכונות של "נבחרי אללה". כמו כן, באנציקלופדיה העברית כתוב בערך "שיעה" כי השיעה מאופינת בתפיסות אוטוקרטיות (הכונה היא לאמונה שהשליט נבחר ע"י האל) וזאת בניגוד לאיסלם האורתודוכסי (קרי הסוני)שמלכתחילה דגל בתפיסות דמוקרטיות. גם לקביעה אחרונה זו אני מתנגד, שלא לומר עד כמה היא מגוחכת בעיני, ואשמח לנמק מדוע במידה ותרצה. Amirpedia 08:18, 25 יולי 2005 (UTC)
מצטער על הזמן הארוך שלקח לי לענות, אני פשוט מנותק בימים אלה ממחשב נורמלי ומחיבור נורמלי. בדקתי בלצרוס-יפה ולא מצאתי שום איזכור לנקודה הראשונה. אני מקווה לבדוק בשבוע הקרוב בגולציהר כדי לוודא. כוונת המשורר במקרה השני צריכה הבהרה. על פי האיסלאם השיעי בכל זמן היה קיים בעולם אדם שנשא עמו את "הניצוץ האלוהי" שהגן עליו מפני טעות (יש מילה ערבית מדוייקת למושג זה). הניצוץ האלוהי עבר מסבו של מוחמד לשניים מבניו. מאחד נולד הנביא ומן השני נולד עלי. הניצוץ האלוהי התאחד כשבתו של מוחמד התחתנה עם עלי. לאחר מות עלי עבר הניצוץ האלוהי אל בניו (אם הבנתי נכון, אחד אחר השני): חסן וחוסיין. משם המשיך הניצוץ האלוהי לעבור (על פי הזרם השיעי המרכזי, האתנא-עשרייה, התריסריים, האימאמיים או כל שם אחר) עד האימאם ה-12 שלפי האמונה השיעית המקובלת נעלם. לאחר מכן קמו "שגרירים" שדיברו עמו בהחבאו ולאחר מכן נוצר ממסד דתי שלם של מתקשרים ברמות שונות של "חזון" ו"חלום".
פה מגיעים להבהרה: האייתולות כיום (נראה לי שלכך התכוון המשורר) הם למעשה אנשי דת שיעים בעלי רמת תקשורת גבוהה מאוד עם האימאם הנעלם ולכן בעלי זכות לשלוט. לזה ולדמוקרטיה אין שום קשר.
מכאן כי נשמע לי שהפסקה שרשומה כעת לא אומרת דבר או חצי דבר, אבל אני מעדיף לבדוק במקום אחר. אמיתי 11:22, 30 יולי 2005 (UTC)

הערך שיעה מצריך עריכה ותיקונים[עריכת קוד מקור]

תיקונים הן של שמות, הן של ניסוח. יש לעבור עליו ולבדוק אותו בצורה מקיפה. אלדד 21:10, 31 יולי 2006 (IDT)

טעות נוספת שמצאתי[עריכת קוד מקור]

"יש הטוענים, כי השיעים מייחסים לאימאמים דרגה של אלוהות, מכיוון שהם מחשיבים אותם כמושלמים ובעלי כוח נבואי. אך השיעים אינם רואים את הכוח הזה כאלוהי, אלא כתלוי ברצונו של האל."

רשום פעמיים שיעים, אחד מהם כנראה אמור להיות סונים, אני מניח שהשני מהם שגוי, מישהו שמבין קצת יותר ממני יכול לתקן? Mar Mor 03:20, 2 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

לא ניתן להחליף את המופע הראשון בקבוצה הכלולה בשיעים, כי אז המשפט לא יהיה הגיוני. לכן, אם הסונים הם סוג של שיעים, לבטח המופע השני צריך להיות סונים (או אולי קבוצה שיעית אחרת). ‏Yonidebest Ω Talk 03:29, 2 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
ואני דווקא הבנתי שבחלקו השני של המשפט מנסים לערער על המובע בחלקו הראשון (ובשני המקרים מדובר על השיעים). אלדד 03:39, 2 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

שיעים בסוריה[עריכת קוד מקור]

בסוריה, מסיבות פוליטיות, לא מבחינים בין שיעים לעלווים. לפיכך, אני לא יודע אם הנתונים המופיעים בערך לגבי מספר השיעים בסוריה מדויקים. בהחלט ייתכן שהכוונה לעלווים, עדה שנחשבת בדרך-כלל לדת בפני עצמה, ולא לשיעים. ‏DrorK‏ • ‏שיחה23:54, 10 במרץ 2008 (IST)[תגובה]

חוסר התאמה במספרים[עריכת קוד מקור]

שלום, בערך "שיעה" אחוז השיעים מכלל המוסלמים שונה משמעותית מהאחוז המופיע בערך איסלאם. לתשומת לבכם

טעות קריטית[עריכת קוד מקור]

"""אך האשערים מאמינים כי לאל יש גוף ולכן גם צורה.הם גם בעלי אמונות שונות ביחס להיבטים אחרים של התווחיד, לדוגמה, הם מאמינים כי האל יכול לגמול רעה על טובה. לפי האשערים, גורלם ועתידם של בני האדם קבוע מראש. רוב המוסלמים הסונים מאמינים שאין לאף מוסלמי את האפשרות ו/או היכולת לחזות או לדמיין את צורתו של האל"""

זה דבר חמור מאוד,כי אשאערה,לא מייחסים לאל גוף או צורה,את זה ניתן לראות באל עקידה אל טחאוויה,אף הם מסתכלים בחומרה למי שמייחס לאל גוף או איברים,ואף טוענים שהוא כופר. מי שטוען שאלא יש גוף אלה אל מוג'סמה. לתקן במהרה!!!. אגב אשאערה זו האידיולוגיה של הסונים, שיעים זה מועתזלה הם אותו דבר,אבל לא כל מועתזלי הוא שיעי.

לדעתי הפרק כתוב בצורה בעייתית: "אף אדם אינו יודע בוודאות את מקור מוצאו" (אפשר לבדוק את זה?) ומנגד - "מכל מקום אין ספק כי מקור השם הוא ורסיה זו או אחרת של השם "עלי"." - אין כל ספק? Wess - שיחה 11:07, 5 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

כתוב גרוע[עריכת קוד מקור]

לדעתי הערך כולו כתוב בצורה חובבנית מאוד, ונראה כמו סיכום למבחן ב'מבוא לאסלאם' ולא כמו ערך באנציקלופדיה. דרושים שכתוב ועריכה מקיפים.

סתירה בין ערך זה לבין הערך "ח'ליפה"[עריכת קוד מקור]

בערך ח'ליפה נכתב כי המומר הראשון\השני לאסלאם הוא אבו בכר, ואילו בערך זה נאמר כי האיש הינו עלי.

משוב מ-26 בדצמבר 2012[עריכת קוד מקור]

השיעים מאשמים אותנו את האסלאם הסוני הטהור בחיסולו של חוסיין הבן של הנביא עליי = וחיד עם 70 מבני משפחתו == ישראל אסלאם אוהב את ישראל הסונים מבני ישראל [[[[[ 87.68.243.13 20:28, 26 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

  • http://www.al-shia.com
    • In שיעה on 2013-06-21 10:42:54, Socket Error: 'Name or service not known'
    • In שיעה on 2013-06-24 01:08:06, Socket Error: 'Name or service not known'
    • In שיעה on 2013-07-09 01:06:28, Socket Error: 'Name or service not known'

--Matanyabot - שיחה 04:06, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

השוואה מוטעית לקראים[עריכת קוד מקור]

הערך משווה את השיעים לקראים, אך אין זה נכון - לשיעים יש קובצי חדית' משלהם, ולא יהיה נכון להשוותם לקראים, שמאמינים בתנ"ך בלבד.

נכון.--סתארה - שיחה 15:28, 18 באוגוסט 2015 (IDT)[תגובה]

ספר מנהגים שיעי.[עריכת קוד מקור]

בהנ"ו שלום. יש ברשותי ספר עב קרס 12 פרקים בכתב יד בערבית מהמאה השש עשרה על כול המנהגים וההלכות של הזרם השיעי באיסלם עם המון המון הגהות בשוליי הדפים...הספר נבדק ע"י מומחים שאישרו בכתב את האוטנטיות שלו ועומד למכירה למרבה במחיר בארץ או בחו"ל. בברכה משה 0549904688 (לא בשבת) 192.232.81.1 17:43, 7 ביוני 2016 (IDT)[תגובה]