שיחה:שיעור האנטומיה של ד"ר טולפ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העברה מהערך לכאן לברור[עריכת קוד מקור]

תוספת של אלמוני:ניתן לראות כי התלמידים אינם מסתכלים לא על ד"ר טולפ ולא על הגופה אלא קוראים בספר שמונח על כן. בתקופה ההיא ספרי האנטומיה היו למעשה מבוססים על הידע בתקופת יוון העתיקה, מה שבא לבטא את הסתמכות הסטודנטים לא על המרצה שלהם שמייצג את הקדמה (ד"ר טולפ היה אנטומאי מוביל בימיו) ואל על ניסיון אמפירי (הגופה) אלא על מסורות הגובלות האמונות תפלות.

שתי עובדות מדוע הציור מתאר מצב בלבד ולא מתאר את המציאות המדוייקת של אותו הרגע: ידוע כי באותה תקופה נהוג היה להתחיל ולנתח את הראש (שהיה ראשון להירקב) וממנו להמשיך לגוף עצמו. לזרועות ולגפיים הגיעו רק בסוף. אלו האברים שנרקבים אחרונים. בתמונה - ראש הגופה שלם והיד מנותחת. עובדה שניה - היד המנותחת ארוכה מן היד השלמה ולא פרופורציונלית.

בציור ניתן לראות כי התלמידים אינם מסתכלים לא על ד"ר טולפ ולא על הגופה אלא קוראים בספר שמונח לפניהם. באותה התקופה ספרי האנטומיה היו למעשה מבוססים על הידע בתקופת יוון העתיקה, מה שבא לבטא את הסתמכות הסטודנטים לא על המרצה שלהם שמייצג את הקדמה (ד"ר טולפ היה אנטומאי מוביל בימיו) ולא על ניסיון אמפירי (הגופה) אלא על מסורות הגובלות באמונות תפלות.

אחת המסכנות שהסיקו החוקרים לגבי תמונה זו היא שהדוקטור המנתח הזמין כפי הנראה את התמונה בכדי להאדיר את שמו ובכדי להתפס על ידי הציבור כמנתח בעל שם.

למרות שדבריו נשמעים משכנעים, האם מישהו יכול לספק אסמכתא לדבריו? talmoryair - שיחה 09:49, 29 במאי 2008 (IDT)[תגובה]