שיחה:שירות ייעוץ לאזרח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מקורות למידע בערך[עריכת קוד מקור]

המידע נמסר על ידי ד"ר נורית גילת על סמך הדו"ח השנתי של שי"ל מ-2009. [1]

שלומית,
יש פיסקה בתוספת שהוספת לערך שי"ל שסותרת את מה שדוד שי כתב. אני מניח שאת יודעת יותר טוב, מפני שאת מתנדבת באירגון הזה, אז הכרעתי לטובתך. אנא הסתכלי בשינויים לוודא שאכן מה שכתוב נכון (אני הרי גר בלוס אנג'לס ואין לי שמץ של מושג). --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 04:47, 26 ::דצמבר 2005 (UTC)

באתר של שי"ל כתוב "המופעל על-ידי משרד הרווחה". דוד שי 05:07, 26 דצמבר 2005 (UTC)
שלומית, נהוג לענות באותו הדף שבוא מתנהלת השיחה, כדי לשמור רצף (גם אני עשיתי את השגיאה הזאת כאשר הייתי חדש)
הקטע הבא הועתק מדף השיחה של Asbl
שלום ASBL, ותודה על שהסבת את תשומת לבי לחילוקי דעות אפשריים בערך שי"ל. בעקבות הערתך הוספתי הסבר בדף השיחה של שי"ל, ומסתבר שבכך חנכתי אותו. אפשר להגיד, שמשרד הרווחה נותן את התוכן לשי"ל והרשויות המקומיות את הקנקן, ושניהם חיוניים לפעולת השירות.--שלומית קדם 16:30, 26 דצמבר 2005 (UTC)
אולי ראוי לציין זאת בערך במקום בדף השיחה? --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 16:39, 26 דצמבר 2005 (UTC)

כדי להבהיר אי-הבנה בנושא שי"ל - השירות הוא אכן של משרד הרווחה, אך הרשויות המקומיות אחראיות להקצות מקום מתאים (פחות או יותר...) ללשכה ולקיים את פעילותה שם. משרד הרווחה אחראי לכל יתר הנושאים, שהם מהותו של השירות - אינפורמציה, השתלמויות, אתר אינטרנט, קו טלפון ארצי וכן הלאה.--שלומית קדם 16:24, 26 דצמבר 2005 (UTC)

למרות שיש הרבה מתנדבים, אני מניח שיש גם עובדים, והשאלה היא מי משלם להם את המשכורת? אני מניח שזאת ההוצאה הכי גדולה (זה מה שבדרך כלל קורא). --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 16:42, 26 דצמבר 2005 (UTC)
כאן תוכל לראות מי משלם את המשכורת של האיש שבראש הפירמידה. אל תתרגש משם המשרד שמופיע שם, הם שכחו לעדכן אותו. דוד שי 18:25, 26 דצמבר 2005 (UTC)

עוד שאלה: האם השירות הזה נועד רק לאזרחים שהם מעוטי יכולת, ואם כן בשביל להשתמש בשירות הזה האם האזרח חייב להוכיח שהוא בעל הכנסה נמוכה? --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 04:29, 27 דצמבר 2005 (UTC)

תשובה לשאלתך - השירות נועד לכל פונה, בלי קשר לגובה הכנסתו. גם אדם מבוסס עשוי להיזקק לאינפורמציה, לייעוץ, להדרכה או סתם לאוזן קשבת.סיוע משפטי, לעומת זאת, (בניגוד לייעוץ טרום-משפטי של סטודנטים למשפטים) ניתן לנצרכים בלבד, וכאן שי"ל משמש מסננת ובודק הכנסות בהתאם לכללים הקבועים בחוק.

בתשובה לשאלה הקודמת - בכל לשכת שי"ל יש רכז (לרוב רכזת) בחצי משרה. ככל הידוע לי, הרכזות נחשבות לעובדות עיריה. אם יש או אין התחשבנות בנושא בין הרשות המקומית לבין משרד ממשלתי, אינני יודעת. כל יתר הפעילים בלשכות שי"ל הם מתנדבים. בדרג המנהלי, המחוזי והארצי, יש כמובן עובדים בשכר, של משרד הרווחה.--שלומית קדם 13:27, 29 דצמבר 2005 (UTC)

תודה, הוספתי לערך. התשובה מביאה עוד שאלה. האם הסטודנטים המתנדבים מקבלים בשביל זה קרדיט של שעות ניסיון? אם כן, ראוי להוסיף את זה לערך. --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 19:51, 29 דצמבר 2005 (UTC)