שיחה:שמואל אבידור הכהן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

A&D כתב: "הטקסט היה דומה במידה חשודה למאמר שהתפרסם השבת במקור ראשון". ראה "גרסאות קודמות", A&D, ותראה בהן שכתיבתו של הערך שלנו נסתיימה עוד ביום שלישי שלפני השבת, כך שאם קיימת העתקה, זו העתקה שלהם מאיתנו, בוודאי לא להיפך. אולי יש לשנות את שם העיתון ל"מקור שני"? דוד שי 20:05, 12 יולי 2005 (UTC)

יתכן... A&D 06:30, 13 יולי 2005 (UTC)

רב אורטודוקסי או קונסרבטיבי?[עריכת קוד מקור]

הרב רשום בקטגוריית רבנים אורתודוקסים, ומאידך רשום שכיהן בין השאר 10 שנים כרב של קהילה קוסרבטיבית. בלי להיכנס לאישיותו (אינני מכירו), האם לא כדאי למחוק אותו מהקטגוריה ההיא, או לחלופין להכניס אותו גם לקטגוריה של רבנים קונסרבטיבים (כדי שיהיה עוד יותר מבלבל)?

אגב, שאלה דומה אפשר לשאול על הרב מרדכי גפני, אם כי לפי הציטוט מהאתר שלו (את "בית חדש" מוביל הרב מרדכי גפני, רבי שמחויב ואוהב את העולם הרוחני וההלכתי של עם ישראל לדורותיו ואינו כפוף לאף זרם או ממסד.) הוא לא שייך לאף זרם (קטגוריית רבנים לכאורה?). DGtal 20:31, 12 פברואר 2006 (UTC)

לדעתי בדמויות ששיוכם גבולי כמו הרב אבידור הכהן, הרב מרדכי גפני והרב אוהד אזרחי- עדיף לא להסתבך עם הגדרות. מספיק לרשום רבנים ישראלים. --Hmbr 16:29, 15 פברואר 2006 (UTC)

כהן שנשא גרושה?[עריכת קוד מקור]

שמעתי גירסה שהרב אבידור ככהן היה אסור בנשיאת גרושה, ולכן את נישואיו השניים עם גרושה לא ערך כדת משה וישראל, וזאת כדי שלא יהיו לנישואים תוקף הלכתי ובכך לא יעבור על ההלכה. אם יש דברים בגו, ראויים הם להשתלב בערך. פטר רחם 08:11, 16 פברואר 2006 (UTC)

עיין בדיון הזה [1] בפורום "בחדרי חרדים", שבו מתברר שהדברים אינם נכונים (קרא עד סוף העמוד). נתנאל 08:30, 16 פברואר 2006 (UTC)

על פי הערך אריאנה הרן הכהן היא לא נשאה למישהו אחר לפניו, מדובר בכהן גרוש שנשא רווקה, לא בכהן שנשא גרושה! Cbbv - שיחה • י"ח באדר ה'תשפ"א • 15:47, 2 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

הקישורים החיצוניים לא עובדים[עריכת קוד מקור]

רק אצלי או גם אצלכם?

כמה תיקונים והוספות[עריכת קוד מקור]

ערכתי כמה תיקונים מתבקשים: שם סבו אברהם צבי ולא אברהם יצחק (ראה השם הנכון בערכים "מנחם הכהן" ו"פנחס פלאי". בנו של אבידור הכהן המוזכר בהמשך הערך קרוי על שם אותו סב).

אגב, האחים לבית הכהן הם בני דודים מדרגה שניה של הרב לאו. כולם צאצאים של הרב שמואל יצחק שור בעל "מנחת שי". שמו המלא של אבידור הכהן היה שמואל יצחק, על שם אבי סבו. גם לנפתלי לאו-לביא יש בן בשם ש"י. בספרו "אל תשלח ידך אל הנער" מספר הרב לאו על התארחותו בבית משפחת הכהן בירושלים בשנותיו הראשונות לאחר הגיעו ארצה כפליט שואה. ועוד פרט משפחתי: גיסו בעל אחותו טובה, הרב וכטפוגל, הוא דודנו של אדם ברוך.

שמו אבידור הוא ראשי תיבות "אבי יעקב-דוד ורינה" ולא "אבי יעקב, דוד ורינה".

בנו אברהם צבי איננו דיין אצל הרב וואזנר אלא דיין ומורה-צדק עצמאי. בנו השני יעקב דוד נישא לבת משפחת לייזר מבלגיה, שאחד מחתניה הוא אחיו של מרטין שלאף הידוע. מעולם לא שימש ברבנות בכפר שמריהו.

מגד - שיחה 07:48, 24 במרץ 2010 (IST)[תגובה]

הידע הנרחב שלך בתולדות המשפחה מעורר הערכה, אך הסיפא מוטעית: יעקב דוד שימש משך ארבע שנים לאחר פטירת אביו כרבה הרשמי של כפר שמריהו. (גם היום כבר אינו מתגורר באנטוורפן). בברכה, בןאישאחד - שיחה 10:45, 25 במרץ 2010 (IST)[תגובה]