שיחה:שמואל תמיר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אורי אבנרי היה חבר אצ"ל זמן קצר ביותר ופעילותו בארגון הייתה שולית (ראה ויכוח במוסף "הארץ" בשלושת השבועות האחרונים), לכן הורדתי פרט זה. דוד שי 20:56, 7 דצמ' 2004 (UTC)

הערך כולל הרבה הערכות סוביקטיביות שמובאות ללא סימוכין, כגון "תמיר היה עורך דין חריף וממולח, בעל כושר ביטוי עז" או "תמיר בכשרונו הרב הצליח לא רק להפוך את המשפט ל"משפט קסטנר". היה רצוי לכתוב זאת בצורה ניטרלית יותר ובהחלט ניתן להפנות אולי לעיתונים מהתקופה. בעיה נוספת היא שהמקור היחיד המובא הוא האוטוביוגרפיה של שמואל תמיר.

בנוסף, יש טעויות עובדתיות רבות: כתוב "כחבר הכנסת, היה תמיר נכס יקר ערך לתנועה, שרבים מאנשיה כידין, מאיר עמית, אנשי תנועת שינוי ואחרים, לא היו חברי הכנסת, ולפיכך התנועה לא הייתה יכולה לקבל זמן רב בתשדירי הבחירות בטלוויזיה." למעשה, תנאי לקבלה לד"ש היה התפטרות מהכנסת, ותמיר אכן התפטר ב 21.1.1977 (ראה הדף בכנסת), כך שודאי לא יכול היה לתרום בחברותו בה לד"ש. כדאי אולי גם להוסיף שבנימין הלוי, השופט ממשפט קסטנר, עזב גם הוא את סיעת הליכוד, התפטר מהכנסת והצטרף לד"ש. האם אהוד אולמרט אכן היה ממקימי המרכז החופשי, כפי שמשתמע מהכתוב, או שהצטרף מאוחר יותר? האם אכן "הייתה זו קריאת התגר הראשונה והאחרונה על מנהיגותו של בגין מתוך מפלגתו." דומני שהיו קודמות לה, כולל הנרמזות בערך (ערי ז'בוטינסקי, הלל קוק...).

פרשת חילופי השבויים: הכתוב מאוד אפולוגטי, כנראה על רקע הדמיון האפשרי למשא ומתן שניהל קסטנר. בפרט מתעורר הרושם שלפני התפטרותו של תמיר לא שוחררו מחבלים שנשפטו בישראל - הדבר אינו נכון: בעסקה עם הפתח, שנעשתה בתווכו של שמואל תמיר, שוחררו 65 מחבלים שנשפטו בישראל (ראה אתר צה"ל אודות עסקאות השבויים לדורותיהם).

על חשיבות היתר האנכרוניסטית שזוכה לה אולמרט ועוד[עריכת קוד מקור]

נראה שמעמדו ופרסומו הנוכחיים של אהוד אולמרט משפיעים על הצגת האירועים בערך. "ביחד עם אהוד אולמרט קרא תיגר בוועידת חרות על בגין" - כאילו דובר בשני אנשים שווי מעמד, שחברו לקריאת תיגר, או אף שתמיר הוא זה שהצטרף לאולמרט. למעשה, היה תמיר ראש האופוזיציה הפנימית לבגין, ומי שדובר בו כיורש אפשרי, ואולמרט פעיל צעיר מאוד מן השורה. אין ספק שהוא כלל לא היה מוזכר בהקשר זה לולא פרסומו הנוכחי.

לאחר מכן מצויין אולמרט כאחד ממנהיגי המרכז החופשי (ועוד שני אחרי תמיר). למרכז החופשי היה מנהיג אחד: תמיר. יתר השלושה שצוינו כיהנו כחברי כנסת מטעמה. ביניהם אולמרט היה הרביעי.

בנוסף, אין מילה על פועלו של תמיר כשר משפטים. 5.29.52.106 00:00, 30 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

משפחה ואילן יוחסין[עריכת קוד מקור]

האם הפסקה "משפחה ואילן יוחסין" לא מעט מפורטת מדי לעומת מה שנהוג בויקיפדיה? הפסקה "שנותיו הראשונות" היא למעשה השושלת המשפחתית אליה נולד, וכן נראה לי חשוב לציין את הבן שנפל, אבל מעבר לזה כל בני המשפחה המצויינים לא נראים לי רלוונטיים לערך. --חמוטלחמוטל - שיחה 19:54, 16 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

פעילותו הרבה בהצלת חיילי צה"ל בודדים תוך ביצוע משא ומתן עם האויב, והסכמה לשחרור מחבלים רבים כל כך עבור זה, העמידו באור אירוני את דעותיו אותם הפגין כעורך דין צעיר שנבנה רבות מהיותו סנגורו של גרינוולד במשפט המכונה "משפט קסטנר", בו טען כנגד קסטנר שמכר נפשו לשטן, כאשר בהגיעו למצב דומה בחר באותן בחירות קשות כמו של קסטנר. 129.69.140.138 16:54, 9 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

הסרתי קטע זה, שנראה כהרהוריו של מי שכתב אותו. למותר לציין שאין שמץ דמיון בין תמיר, שהיה חופשי בארצו, ובין קסטנר. דוד שי - שיחה 21:16, 9 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]
אכן דעה אישית, אולם לא רק שלי ככותב. בהתייחסו לכך כותב יוסף (טומי) לפיד: "שמואל תמיר, היודע בדיוק כיצד היה צריך קסטנר לנהוג מול אייכמן הקטן, הוא אותו שמואל תמיר, שמכר לג'בריל הגדול יותר מאלף מחבלים תמורת ארבעה [צ"ל שלושה] שבויים. [...] ראיתי את פניו המעונות של תמיר, שניהל את המו"מ [...] לא מתוך פחד ועזובה מול אויב אדיר, אלא מתוך הרגשת כוח מול קבוצת מחבלים קטנה – ראיתי את ייסורי לבו וחשבתי בלבי: עכשיו אתה מבין את קסטנר? עכשיו אתה מבין איזה עוול עוללת לו?". מעריב, 11.10.1985. מצוטט מתוך: ויץ יחיעם, "האיש שנרצח פעמיים". הוצאת כתר, ירושלים, 1995. עמ' 356. בהצלחה כעורך/מוחק.62.90.122.231 00:16, 10 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשמואל תמיר שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:50, 17 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]