שיחה:שריעה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בעקבות יצירת הערך[עריכת קוד מקור]

זהו ערך מעניין מאוד, מקיף ופוקח עיניים. כיוון שזו היכרותי הראשונה עם הנושא, אינני יודע האם הערך זקוק להרחבות. מובן שממש מתבקש להשלים את הערך בכתיבת הערכים האדומים: פיך, מוג'תהידון, איג'מה, מדהב. עניין שאבקש עליו תשובה: האם ראוי להשאיר את הסעיפים "חוקי כשרות המזון" ו"מילה" כאן, או להפוך אותם לערכים עצמאיים, שכאן יינתן להם ייצוג בפסקה או שתיים שיפנו לערכים אלה. דוד שי 06:09, 22 אוקטובר 2005 (UTC)

דווקא כאן נמצאת התרגמת במלוא גדולתה. לא פיך אלא פיק או פיקה, לא איג'מה אלא איג'מע, וזו רק בדיקה ראשונית. דרוש דובר ערבית שיעבור על הערך בדחיפות! אלמוג
ועוד הערה - מהו מעמדה של השריעה בישראל? האם זה לא חשוב יותר לקורא העברית ממעמדה בקנדה? לשריעה השפעה בשני כיוונים - תוקפה כיום במסגרת דיני האישות החלים על המוסלמים ובבתי הדין השרעים הנוהגים לפיה, והשפעתה ההיסטורית על המשפט הישראלי באמצעות החוק העותומני והמג'לה. כלום לא ראויה כאן פיסקה או שתיים? אלמוג 07:12, 22 אוקטובר 2005 (UTC)

האם יש מקום להפיכת השריעה לתת קטגוריה בפני עצמה?

כן, אם יהיו מספיק ערכים לאכלס קטגוריה זו. דוד שי 09:56, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
טיפלתי בבעיות התרגום הספציפיות שעליהן הצביע אלמוג, אך מובן שנחוץ טיפול בבעיות האחרות שהעלה. אלמוג, בעניין השריעה בישראל יש לי רושם שאתה יכול לתרום משהו כהתחלה. דוד שי 09:59, 22 אוקטובר 2005 (UTC)
הוספתי פסקה בנוגע למעמד השריעה בישראל. זה ערך ארוך מאוד, ואולי יש בו עודף אינפורמציה. יכול להיות שכדאי לדלל קצת עודף של פרטים. חלק מהפרטים אפשר להעביר לערכים נפרדים - למשל "חלאל" (בשר כשר בגרסה המוסלמית). ייקח לי זמן לעבור על הערך כולו, כך שבינתיים, פרט לפסקה שהוספתי, עברתי על מילים שתועתקו מערבית ותיקנתי שגיאות. Dror_K 23:18, 23 אוקטובר 2005 (UTC)

פיצול הערך[עריכת קוד מקור]

את הסעיפים "חוקי כשרות המזון" ו"מילה (אל ח'תאן)" הפכתי לערכים עצמאיים חלאל) ומילה (אסלאם), וכל הזכר שנותר להם בערך זה הוא ב"ראו גם". מה דעתכם? דוד שי 23:19, 24 אוקטובר 2005 (UTC)

שאלה בערבית[עריכת קוד מקור]

بنام خداو یاد شهیدان. شما حق ندارید با کسانی که با این دایره المعارف صادقانه کمک و همکاری می کنند عنوان و القاب خودستا و غیره بدهید این امر جرم است و پیگرد قانونی دارد. گردانندگان این این دایره المعارف باید احترام به نویسندگان و پایبندی به حق تالیف را در اولویت و در راس امور خود قرار دهند و از نویسندگان مطالب سودمند و اسلامی استقبال کنند. به امید پیروزی دوستان. ۲ پیش از ریاست جمهوری

ה'קיאס' לעומת ה'איג'מע'[עריכת קוד מקור]

בפירוט המקורות ישנה קדימות ל'קיאס', ולאחר מכן נטען באופן מסתורי שישנם ארבעה מקורות עיקריים, שלאחריהם ישנם כלים משניים, ביניהם גם ה'איג'מע'. כמי שלמד קצת את הנושא, ה'איג'מע' נחשבת למקור השלישי בחשיבותו, ולאחר מכן ה'קיאס', ואלו הן ארבעת המקורות החשובים ביותר לשריעה (ואולי להם התכוון הכותב בכותבו 'ארבעת המקורות'?). ניתן למצוא זאת כמעט בכל מקור בר סמכא, למשל: 1. Abdullahi Ahmed An-Na’im, Towards an Islamic Reformation: Civil Liberties, Human Rights and International Law (Syracuse UP 1990) 11-33).


MOCO

            תלוי מאוד לאיזה מהאסכולות הערביות אתה משתייך. האסכולה החנבלית לא מקבלת את האיג'מע חוץ מאלו של           המעגל של חברי הנביא מוחמד. דורון.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:52, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

ענישה על פי האיסלאם[עריכת קוד מקור]

חסר בערך ענישה על פי האיסלאם. סוגי ענישה על עבירות נפוצות והיכן נוהגים כך. גניבה, ניאוף, רמאות, וכד' 46.117.24.150 15:36, 21 בינואר 2016 (IST)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

רשמו סונים במקום שונים דווח על ידי: רותם גרינוולד 109.65.24.27 12:39, 17 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]

לא שגיאה. חזרתישיחה 15:43, 17 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]