שיחה:שר בלי תיק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הגדרת התפקיד[עריכת קוד מקור]

" אלא אחראי על תיאום עניינים חברתיים" - זה לא נראה לי מדויק. שרים ללא תיק מופקדים על כל מיני נושאים, כולל למשל הקשר בין הכנסת לממשלה, ירושלים וכו'. צריך לציין שמדובר בתפקידים ללא סמכויות ממשיות, אלא בעיקר בתואר של כבוד (ראו גם ויקיציטוט). המשמעות הממשית היחידה היא פתרון של בעיות קואליציוניות וזכות הצבעה בממשלה. אגב בויקי אנגלית שפוט מצוין שמדובר בשר שאין לו אחריות על משרד ממשלתי. DGtal 23:29, 30 אפריל 2006 (IDT)

זה לא מדוייק - שר ללא תיק שאחראי על רשות השידור - זה לא תואר של כבוד בלבד. יש לו אחריות מסויימת, גם אם מוגבלת. ההגדרה המתאימה היא באמת בנוגע לכך שאין לו אחריות על משרד ממשלתי. אסף 00:35, 1 מאי 2006 (IDT).

הסבר- שרים בלי תיק הממונים על נושא מסוים, ממונים בד"כ על ביצועם של חוקים מסוימים, למשל- תפקידו של השר איתן כבל הוא השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור. החוק מפרט אילו סמכויות יש לשר- למנות מועצות שונות וכו'.

האמנם חמישה מיליון?[עריכת קוד מקור]

"משכורת שנתית ומענקים: בתקציב הנוכחי, 5 מיליון ש"ח בשנה" - משכורת שר אינה קרובה לכך, וכשמקזזים את משכורת הח"כ שגם כך היה מקבל, היא גם לא אחוז אחד מזה. איך מגיעים למספר הזה? צביקה 23:30, 8 מאי 2006 (IDT)

הכוונה כנראה לעלות הכוללת של משרד, מזכירות, עוזרים, רכב, מנהלה, משכורות וכו'. גם אם המספר מדויק, צריך לתקן את זה. לכל הפחות להעביר את זה תחת הכותרת "בישראל", כי זה לא המצב בכל העולם. גם "עניינים חברתיים" רחוק ממחייב. יש גם שר בלי תיק שמקשר בין הכנסת לממשלה, ללא ספק נושא חברתי חשוב. DGtal 23:35, 8 מאי 2006 (IDT)

תיקון קטן: אביגדור ליברמן אינו שר בלי תיק[עריכת קוד מקור]

בערך נכתב:

הורדתי שורה זו מהערך מאחר וסגן ראש הממשלה והשר לעניינים אסטרטגיים אביגדור ליברמן אינו שר בלי תיק. לשר בלי תיק יש לשכה אך עבור השר ליברמן הוקם משרד ממשלתי, בעלות של 30 מיליון שקלים בשנה (פי 6 מתקציב לשכת שר בלי תיק) והוא מורשה להעסיק 30 עובדים (פי 5 ממס' העובדים שרשאי להעסיק שר בלי תיק). כיום קיים משרד ממשלתי עצמאי ששמו "המשרד לעניינים אסטרטגיים" ולא מדובר בלשכת שר בלי תיק.

מה עם הביקורת על שר בלי תיק? למה לא מוזכר בערך הביקורת הנפוצה על התפקיד? רונלד - שיחה 17:26, 27 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

רשימת שרי ישראל[עריכת קוד מקור]

הרשימה העמוסה מיותרת, וצריכה להיות מומרת בקטגוריה מתאימה. שלא לדבר על כך, שישראל אינה מרכז העולם. ויקיפד ~ אהמ ~ בית המשפטים העליון 07:31, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

צודק. גילגמש שיחה 07:49, 11 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

בעד לשנות ל-שר ללא תיק. גם, בחיפוש גוגל ניכר פער עצום לטובת ההצעה. eli - שיחה 18:28, 20 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

נגד חזק. "שר בלי תיק" הוא מושג, כך זה מופיע בחקיקה ובחוק יסוד: הממשלה, כך זה כתוב באתר הרשמי של מדינת ישראל. חיפוש בגוגל: "שר בלי תיק" - כ-10,500 תוצאות. "שר ללא תיק" - כ-3,020 תוצאות. יוניון ג'ק - שיחה 04:01, 21 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]
שר ללא תיק - 3,000,000 תוצאות, שר בלי תיק 571,000 תוצאות. בטוח שחיפשת בגוגל ?
לגופו, כמובן שאני מכיר את לשון החוק אך זה לא מנע ממני להגיש את ההצעה. eli - שיחה 04:10, 21 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]
חיפשתי. עם סוגריים. וזה מה שיצא. בכל מקרה, שם הערך צריך להיות שר בלי תיק. אפשר שתהיה הפניה שר ללא תיק, אם רוצים. יוניון ג'ק - שיחה 18:45, 21 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]
בחיפוש ביטוי בגוגל יש לשים את הביטוי במרכאות, אחרת אין משמעות למספר התוצאות. חיפוש כזה מציג עדיפות ברורה לצורה "שר בלי תיק".
אם לשון החוק ולשון העם היא "שר בלי תיק", אין הצדקה לשינוי המוצע. דוד שי - שיחה 20:12, 21 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

שר בלי תיק ושר במשרד ראש הממשלה[עריכת קוד מקור]

הערך פותח במילים "שר בלי תיק (לעיתים מכונה: שר במשרד ראש הממשלה)" - האמנם שר בלי תיק ושר במשרד ראש הממשלה חד המה? אני רואה הבדל בין השניים: שר בלי תיק אינו משויך למשרד כלשהו, ואילו שר במשרד ראש הממשלה משויך למשרד ראש הממשלה. הייתה גם תופעה של שר במשרד האוצר (מאיר שיטרית) שאינו שר האוצר, וכעת יש שר במשרד הביטחון (מיכאל ביטון) שאינו שר הביטחון. נדמה לי שמעמדם של שרים אלה שונה מזה של שר בלי תיק, אבל אין לי ידיעה בנושא. לפחות בטבלת השרים בלי תיק ראוי להבחין בין שר בלי תיק לשר במשרד ראש הממשלה.
בממשלה הנוכחית ההבדל בין השניים מוגדר: סעיף 43ד(ז) לחוק יסוד: הממשלה קובע: "ממשלת חילופים רשאית להחליט, באישור הכנסת, כי במשרד שממונה עליו שר יתמנה שר נוסף, שיהיה אחראי, בכפוף לשר שממונה על המשרד, לתחומים מסוימים בתחומי פעילות המשרד". זהו סטטוס שונה מזה של שר בלי תיק, שמוזכר בסעיף 5(ג) לחוק הנ"ל. דוד שי - שיחה 19:59, 23 במאי 2020 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשר בלי תיק שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:43, 17 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשר בלי תיק שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:02, 24 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 11:23, 13 באפריל 2023 (IDT)[תגובה]