שיחה:שש סיגמא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מחקתי את הפסקה הבאה:

"שיטת שש סיגמה איננה "פתרון קסם" לכל הבעיות בפירמה, אולם, פירמה המיישמת את תורת שש סיגמה מייעלת את מערך העבודה והייצור ובכך מקטינה את עלויות הייצור, מגבירה את שביעות רצון לקוחותיה ומגדילה את רווחיה."

היא נראית כאילו שהיא נלקחה מעלון פרסומי. ההסתייגות בהתחלה לא ממש עושה רושם כשאחר כך מופיעות כל ההבטחות האלו. זאת בסה"כ שיטה אחת מני רבות, אי-אפשר לכתוב באנציקלופדיה, בתור עובדה, שהיא מגבירה את שביעות רצון הלקוחות ומגדילה את רווחי החברה, למשל.

מקובל. אורי דטינקה 17:11, 16 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

אין כזה דבר[עריכת קוד מקור]

את הערך אפשר לסכם כך: "יום אחד, בשנת 1986, קם מישהו ואמר: כמה חבל שבתהליכי ייצור יש פגמים, וכמה נחמד יהיה אם נצמצם אותם. כמה שאפשר. עד שיהיו ממש ממש מעטים. למשל, אחד למליון". כל השאר הם יחסי ציבור.

  1. במשפט הראשון מוגדר המושג כ"מתודולוגיה". בשני כבר מדברים על "יכולת של שש סיגמא" - הכיצד.
  2. הפסקה הראשונה אינה מסבירה מדוע שש ומדוע סיגמא. למה השיטה אינה נקראת "חמש דלתא"?
  3. "פירמה המגיעה ליכולת של שש סיגמה בתהליך או במוצר, מתקרבת לרמה של לא יותר מאשר מספר תקלות בודדות על כל מיליון אפשרויות לתקלה" - זו הגדרה, חזון או תאוריה?
  4. "יישום גישת שש סיגמה מתבצע באמצעות שימוש בכלים סטטיסטיים" - כל הטיפול בשגיאות ייצור ובקרה נעשה "בכלים סטטיסטיים".
  5. "חשוב להדגיש כי זוהי אינה שיטה סטטיסטית, אלא רק נעזרת בכלים סטטיסטיים לשם נוחות השימוש בהם". נעזרים בכלים בגלל הנוחות, לא לשמה.
  6. "מתודולוגיית שש סיגמה הינה בין היתר בגישות שיטתיות לפתרון בעיות ובהתמקדות בלקוח". במתודולוגיות אחרות עובדים בגישות מבולגנות? ומתי הגיע לכאן הלקוח? חשבתי שמצמצמים פגמי ייצור.
  7. "מוטורולה השיגה חיסכון חסר תקדים של 17 מיליארד דולר (נכון ל-2006)" - חיסכון של מה ביחס למה? זו פרסומת חסרת שחר.
  8. "סיגמה ("s") היא יחידת מידה סטטיסטית המתארת את התפלגות הסטיות בכל תהליך" - ראה סטיית תקן.
  9. "'שש סיגמה' הינו מונח המתאר מרחב בקרה של 1.5+/- סטיות תקן (כמתואר בין היתר בגרף ההתפלגות הנורמלית)" אם 1.5, למה שש?
  10. "העקרונות האסטרטגיים המנחים בשיטת שש סיגמה הינם: ... יישום העקרונות מתואר כמעגל המורכב מחמישה צעדים: ..." - אין שום אבחנה בין עקרונות יסוד שכל "מתודולוגיה" כוללת, לבין הייחוד בשיטה הזו (אם יש כזה).
  11. "מונחי יסוד בשש סיגמה: חלקים למיליון, מספר פגמים למיליון הזדמנויות, מספר פגמים למערכת, תוצרת תקינה בעיבוד ראשון, המבוטאת באחוזים" - מזל שלא "בית-חרושת, מכונת חריטה, שיווק". המושגים האלה לא נולדו במוחם של מהנדסי מוטורולה. עוזי ו. 16:57, 27 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]


בהמשך לדבריך, הקפדתי על דיוק ההגדרה וניפוי מידע לא אוביקטיבי ו/או חסר. אורי דטינקה 17:11, 16 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

התעלמת כמעט מכל ההערות. מה הקשר בין מספר הקסם 3.4 למליון, לבין המספר שש? עוזי ו. 17:19, 16 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
תיקנתי ושיפרתי את הנדרש.

הערות:

  1. הוספתי את פירוש מקור השם ובקישור התפלגות נורמלית, ניתן לעיין בחישוב שהוביל ל"מספר הקסם" 3.4. אנני רואה צורך בהבאת החישוב וזה לא מטרת הערך.
  2. "שש סיגמה" הינו יישים גם בפירמות הנותנות שירותים.
  3. מצאתי לנכון להדגים את המתודולוגיה לשם ביאור התהליך.

אם ישנם עוד אי-דייוקים או תוספות, אתה יותר ממוזמן להוסיף. אורי דטינקה 22:21, 17 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

הטענה כאילו יש משהו בערך התפלגות נורמלית שמסביר את הקפיצה משלוש סיגמאות ל3.4 מליוניות אינה אי-דיוק (זה משהו שאין לו רגליים והוא לא נחש). המשלים ל-99.73% הוא 2.7 אלפיות, מרחק רב מאד מ- 3.4 מליוניות. אם אינך יודע מניין הגיע המספר הזה, אמור "אינני יודע. כך קראתי". עוזי ו. 17:54, 18 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
באשר לתיקון האחרון - המספר המתאים לשלוש סטיות תקן הוא (אכן) 99.73 ולא 99.9997. המספר שלנו נשאר לא מוסבר. עוזי ו. 18:20, 18 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
הבלבול נובע מהסברה שההתפלגות היא סמטרית סביב 0. ההתפלגות אומנם סמטרית, אך יכולה להיות סביב כל סטיית תקן. על-כן, מרחב 6 סיגמא מכסה 99.99966 אחוזים מהשטח תחת הגרף ולא החישוב הפרטני של 3 +/- סטיות תקן סביב 0. המספר נלקח מתוך טבלת ההתפלגויות (6)P, כאשר 1 פחות (6)P נותן את ההסתברות למציאת פסול (10*8^2).אורי דטינקה 11:16, 20 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

במאמר החשוב הזה, שכותרתו "Six Standard Deviations Suffice" מוכיח ג'ואל ספנסר שלכל n תבניות לינאריות ב-n משתנים עם מקדמים שערכם המוחלט קטן מ-1, אפשר לבחור הצבה של סימנים במשתנים כך שכל התבניות מקבלות ערכים החסומים על-ידי 6 פעמים שורש-n. למעשה הוא מוכיח שאפשר להסתפק ב-5.32 שורש-n; ובכל זאת נבחרה הכותרת הזו, וכל זה ב-1985. כל זה גורם לי לחשוד שהמושג "שש סיגמא" לא נולד ב-1986. עוזי ו. - שיחה 23:10, 16 ביולי 2014 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשש סיגמא שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:20, 1 בדצמבר 2023 (IST)[תגובה]