שיחה:תוכנית השלבים של אש"ף

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם תכנית השלבים היא מדיניות מוצהרת של אש"ף, מדיניות חשאית (ושיש עדויות כל שהן עליה) או השערה בלבד?עמית אבידן 06:47, 30 אפר' 2005 (UTC)

בוודאי שמדובר במדיניות רשמית (היא לא בוטלה מעולם), האמת היא שהסכם אוסלו מבוסס עליה (זה מה שראשי הרשות אומרים...), אבל כמובן שלשמאל נוח להתעלם מכך ואז מגיעים למצב בו אתה שואל את השאלה הזאת... טרול רפאים 07:32, 30 אפר' 2005 (UTC)
אני מניח שאתה מייחס לי תמימות, לא שמלאניות... שוב, יש כל מני סוגים של "רשמיות". האם "דוקטורינת בגין" היא רשמית? אין לי מושג. כשמדברים על "תכנית" מדברים על נייר כתוב, וזה כבר לא ניתן לפרשנות. כשמדברים על "מדיניות", זה כבר נתון לפרשנות. ושים לב: שם הערך הוא "תכנית השלבים", לא "מדיניות השלבים". מובלעת כאן הנחה שאכן יש תכנית כזאת (כמו, למשל, "תכנית ד'" של הנהגת היישוב). האמנם?--עמית אבידן 07:40, 30 אפר' 2005 (UTC)
הייתה תקופה שתוכנית השלבים הייתה מדיניות רשמית או חצי-רשמית, אולם הסכם אוסלו מבטל אותה לחלוטין, ולמעשה כבר "הכרזת העצמאות" הפלסטינית מ-1988 מבטלת אותה. אפשר להניח שערפאת או אנשים אחרים באש"ף שיקרו, ובסתר לבם שאפו ליישם את תוכנית השלבים, אבל אנחנו עוסקים בהיסטוריה ולא בפסיכולוגיה. בהיסטוריה מקובל להסיק מסקנות ממסמכים אותנטיים, ולא נהוג לעשות ניתוחים פסיכואנליטיים למי שחתום על המסמכים האלה. עובדתית שני המסמכים "הכרזת העצמאות" (שהוקראה באלג'יר) ו"הסכמי אוסלו" סותרים את תוכנית השלבים, כיוון שהם מכירים במדינת ישראל, בין אם במרומז ("הכרזת העצמאות") או במפורש ("הסכמי אוסלו"). דבר אחד יש לומר - ערפאת, כמו אנשים אחרים באש"ף, מעולם לא ראו בהסכמי אוסלו סוף פסוק. הם הביעו שוב ושוב את שאיפתם לכונן מדינה פלסטינית בכל שטחי הגדה והרצועה, ולהביא לפינוי ההתנחלויות הישראליות באזורים אלה. אם היו כנים בהצהרותיהם או לא? את זה רק בוחן כליות ולב יכול לומר בוודאות. Dror_K 07:46, 30 אפר' 2005 (UTC)
דרור: תכנית או מדיניות? תחליטו.--עמית אבידן 07:59, 30 אפר' 2005 (UTC)
תוכנית ומדיניות, תסתכלו על מבט פלשתיני לפתרון הסכסוך ב-NFC ובעיקר על המקורות עליהם הוא מסתמך (מופיעים בתור הערות). זה מופיע בעוד המון מקומות. טרול רפאים 08:28, 30 אפר' 2005 (UTC)
משיטוטים שערכתי באתרים ערביים וזרים בווב, עולה שהמדיניות הזו אכן התקבלה כתוכנית בכינוס ה-12 של "המועצה הלאומית הפלסטינית" (יוני 1974). חתימת הסכמי אוסלו לא נעשתה על דעת המועצה ההיא, ואכן ההסכמים האלה הובילו לפילוג ולהשבתת עבודתה של המועצה הזו. יש פלסטינים המפרשים את הסכמי אוסלו כשלב ב"תוכנית השלבים". זה בפירוש נכתב בכמה פורומים פוליטיים שגלשתי אליהם, ובכמה מאמרים באתרים של "החזית העממית" וה"חמאס". במאמרים האלה הטענה היא, שגם אם ההסכמים משרתים את תוכנית השלבים, הם אינם ראויים ואפילו משפילים ולכן לא היה צריך לחתום עליהם. עם זאת, הסכמי אוסלו מדברים במפורש על הכרה במדינת ישראל, דבר שלא מתיישב עם תוכנית השלבים, אלא אם חתימתו של אבו-מאזן (בשם אש"ף וערפאת) על ההסכמים הייתה מזויפת, או אם הוא לא קרא היטב על מה הוא חותם. כמו כן, ב"הכרזת העצמאות" הפלסטינית מ-1988 מוזכרת החלטה 181 של העצרת הכללית של האו"ם ("כ"ט בנובמבר") כצידוק להקמת מדינה פלסטינית. ההחלטה ההיא, כזכור, מדברת גם על הקמת מדינה יהודית, ושימשה צידוק במגילת העצמאות שלנו להקמת מדינת ישראל. לפיכך, גם בהכרזה ההיא יש הכרה מרומזת במדינת ישראל, ואולי גם אירוניה מסוימת ברומזה לנוסח של מגילת העצמאות שלנו.
Dror_K 09:50, 30 אפר' 2005 (UTC)
לא הבנתי מה רצית לבסוף להגיד בתגובה האחרונה שלך, אתה מסכים או לא מסכים? טרול רפאים 09:58, 30 אפר' 2005 (UTC)
אני מביא את העובדות כפי שמצאתי אותן. אני לא מסכים לפרשנות שלך את העובדות, לי יש פרשנות אחרת, אבל העובדות הן עובדות, ואנחנו מסכימים על רובן. אגב, שכתבתי את הערך, ואני מקווה שהוא לשביעות רצונך.
Dror_K 10:19, 30 אפר' 2005 (UTC)
עם הרוב אני מסכים, יש עוד כמה נקודות בעייתיות, במיוחד בנושאים של מה בדיוק אומרת התוכנית ובעניין הלחץ הישראלי לביטולה ותוצאותיו, אני אטפל בזה ואחר כך תוכל לעבור על זה. טרול רפאים 12:47, 30 אפר' 2005 (UTC)
עדכנתי את זה, אבל לא הסרתי את תבנית השכתוב, הניסוח הנוכחי בעייתי, אבל לא רציתי להתאמץ כי ברור לי שיהיו כאלה שלא יסכימו איתו. טרול רפאים 12:55, 30 אפר' 2005 (UTC)
לא ברורות לי המחיקות הבאות:
  1. מדוע הושמטה העובדה כי חלק מהמצהירים על הסכמי אוסלו היו מאש"ף וחלקם גם מהרשות הפלסטינית? זאת נקודה קריטית.
  2. כנ"ל לגבי סירובו של ערפאת לפרסם הודעה רשמית לגבי ביטול התוכנית (למרות הלחץ הישראלי).
שאר התיקונים סבירים בעיני, אבל שני אלו הם אולי הנקודות האקטואליות ביותר בכל הערך, כך שהשמטתם תמוהה למדי. טרול רפאים 17:07, 30 אפר' 2005 (UTC)
תראה טרול, את דעותיי הפוליטיות אני משאיר בצד. אני מביא עובדות כפי שמצאתי אותן, ופרשנות סבירה לעובדות האלה, או פרשנות שהייתה או עודנה מקובלת (בתנאי שהיא לא מופרכת). יש לי הרגשה לפעמים, שבכל נושא שקשור בסכסוך היהודי-ערבי, אתה מנסה למתוח את החבל ולראות מתי הוא ייקרע. יש לי סבלנות, ואני אסביר מה לא היה מוצלח בהערות שהוספת:
  • עם זאת ההחלטה מציינת כי המאבק המזוין יימשך תוך שימוש בשטחי פלסטין ש"ישוחררו" כבסיס לתקיפת ישראל. לא מצאתי את הסיפא של מה שכתבת בנוסח התוכנית. ליתר ביטחון, וכדי למנוע טענות, תרגמתי את שני הסעיפים המרכזיים בתוכנית (מהנוסח האנגלי שמצאתי ברשת) והבאתי אותם בערך.
  • (כמו החלטות רבות מראשית ימי אש"ף, כמו האמנה הפלסטינית וההחלטה שירדן היא חלק מהמדינה הפלסטינית) - מה עניין שמיטה להר סיני? לא די לנו בתוכנית אחת של המועצה הלאומית הפלסטינית, וכעת אנחנו צריכים לדוש בכולן? אני לא מכיר את הפרוצדורה המדויקת של ביטול החלטות במועצה דנן. מקובל עליי, לפי מה שמצאתי, שההחלטה לא בוטלה באופן רשמי, אם כי החל מסוף שנות ה-80 התקבלו החלטות שסותרות אותה במובהק (אם תרצה תוכל להשתמש בכך כראיה לחוסר הדמוקרטיה או להיעדר מינהל תקין בהנהגה הפלסטינית). אני לא מוכן להתחייב לגבי החלטות אחרות, אם בוצעה בהן הפרוצדורה הנדרשת או לא.
  • (כולל אישים מאש"ף ואף מהרשות הפלסטינית) - על כגון דא נאמר "שמות! שמות!". אם תוכל לצטט אישיות פלסטינית כזאת, אני אשמח. אבל להגיד "מישהו מהרשות הפלסטינית" כל אחד יכול.
  • עם זאת, למרות לחץ ישראלי בתקופת בנימין נתניהו, סירב יאסר ערפאת בתוקף לפרסם הודעה בערבית על ביטולה של תוכנית השלבים. בעקבות הכשלון של ביטול האמנה הפלסטינית ב־1996, חדלה ישראל לדרוש את ביטולה הרשמי של תוכנית השלבים. אני לא מכיר סיפור כזה. תוכל לכתוב איפה מצאת אותו? חוץ מזה, היה איזשהו טקס שבו השתתף הנשיא קלינטון ובו בוטלו סעיפי האמנה הפלסטינית הרלוונטיים. תוכל לטעון שזו לא הפרוצדורה הנכונה לביטול, אבל עם כל הכבוד, אתה אזרח ישראלי ולא פלסטיני, ולכן מי שמך לקבוע את הפרוצדורות של המחוקקים הפלסטינים? ערפאת, אגב, במכתב לראה"מ רבין הכריז על סעיפי האמנה ההיא (שאגב לא כל כך קשורה לערך הזה) כ"בלתי תקפים" ו"בלתי ישימים". האם הוא כתב זאת בהיעדר סמכות? אולי, אבל מי אנחנו שנקבע זאת? אני לא מתכוון להתמנות לבית המשפט העליון של הרשות הפלסטינית, ואני מבטיח שגם לא אציע אותך כמועמד.
Dror_K 17:11, 30 אפר' 2005 (UTC)
  • רצוי לקרוא מה שכתבתי, לא תהיתי למה מחקת את הקטע הזה, המשמעות של הציטוט שהכנסת היא זהה, זה אפילו יותר טוב.
  • גם על זה לא טענתי כלום, לטעמי הניסוח שלך יותר מוצלח בנושא.
  • תסתכל במאמר שהפניתי אליו קודם ומאיפה הוא לקח את החומר.
  • אני לא כתבתי שהתוכנית בוטלה או לא בוטלה, העובדה היא שיאסר ערפאת סירב בתוקף להוציא הודעה כזאת בערבית, למרות לחץ מסיבי של ישראל. אתה יכול בהחלט לבדוק בעיתונות של ראשית תקופת נתניהו. אתה מוזמן לפרש את העובדה הזאת כרצונך, אבל לא להעלים אותה!
בכלל אני ממליץ לך לקרוא את הטקסט של כל דף השיחה לפני שאתה כותב דברים... טרול רפאים 17:29, 30 אפר' 2005 (UTC)
את התגובה המקורית כתבתי אחרי שתיקנתי את הניסוח, ובטרם קראתי את תגובתך לשינויים. אחרי שקראתי את תגובתך, החלטתי שבכל זאת רצוי להעיר על כל השינויים, ליתר ביטחון, ולא רק על אלה שהגבת עליהם. אגב, הסיבה שהחלטתי לצטט, היא לא מפאת חשיבות ההחלטה. למעשה, מבחינה היסטורית, זאת החלטה בעלת חשיבות בינונית, לא יותר. הסיבה לציטוט היא העובדה שמדובר בניסוחים מעורפלים שנתונים לפרשנות. ההחלטה חוזרת כמו תוכי על ניסוחים לוחמניים קודמים, ואת החידוש (לכאורה) היא מחביאה ביניהם באמצעות שורות מעורפלות. נראה, שכוונת המנסחים הייתה להשאיר תחום פרשנות רחב לחידושים שבהחלטה, ולפיכך כדאי לצטט ולתת לקורא לנסות את כוחו בהבנת הטקסט בלי להאכיל אותו בכפית. עכשיו לשני העניינים האחרונים שהעלית:
  1. אם שמות האנשים מהרשות הפלסטינית, שטענו שהסכמי אוסלו הם חלק מתוכנית השלבים, מופיעים באתר שהבאת, למה שלא תביא אותם גם כאן? אין בכך הפרת זכויות יוצרים, בייחוד אם אתה נותן קרדיט לאתר.
  2. לא זכורה לי דרישה של נתניהו שערפאת יפרסם הודעה כלשהי בערבית. אם יש לך ידיעה שעוסקת בנושא, אנא הבא אותה. אני חושב שהמדיניות לגבי נושאים רגישים ושנויים במחלוקת חייבת להיות הבאת ראיות לגבי עובדות כאלה. אני מוכן לקבל שבכתיבה שלנו לא מביאים ראיות לכל עובדה, אבל כאן מדובר בנושאים פוליטיים בוערים, ואם אתה רוצה לטעון טענה מסוג זה, אתה חייב לגבות אותה בציטוט עם תאריך, בידיעה מעיתון ידוע, פרסום רשמי כלשהו, או כל דבר אחר שאפשר לבדוק ולהתרשם ממנו באופן בלתי אמצעי.
Dror_K 18:20, 30 אפר' 2005 (UTC)

קראתי. אמנם ביקשתי מ"טרול רפאים" שיביא את הציטוטים הרלוונטיים לכאן, אבל הסקרנות הביאה אותי לקריאת המאמר בעצמי. אז נתחיל מכמה הערות: אתר NFC הוא אתר לא-רע בכלל, אבל חשוב לציין שהעורך שלו הוא העיתונאי יואב יצחק (לשעבר מ"מעריב"). את המאמר "מבט פלשתיני לפתרון הסכסוך" כתב יהונתן דחוח הלוי, שבחלק מהמקומות חותם "סא"ל יהונתן דחוח הלוי". זו הפעם הראשונה שאני נתקל בשמו. עכשיו לעניין:

  1. כל הציטוטים המובאים (למעט הציטוטים מ"תוכנית השלבים" עצמה) נאמרו אחרי פרוץ "אינתפאדת אלאקצא". עניין זה חשוב ביותר, שכן האינתפאדה הזו סתמה את הגולל על הסכמי אוסלו. גם בצד הישראלי נשמעו קולות (גם של אנשים שמאל) ששאלו איפה טעינו, ותהו אם היינו צריכים לסמוך על הפלסטינים. אני לא מופתע לגלות שגם בצד הפלסטיני היו קולות כאלה.
  2. כותב המאמר מכיר בכך שהפלסטינים הציבו באחרונה דרישות רק לגבי הגדה המערבית ורצועת עזה (כולל מזרח ירושלים). הוא מציין עובדה נכונה, לפיה הפלסטינים דרשו גם את היישום של החלטה 194 של האו"ם, שקוראת להניח לפליטים לשוב לבתיהם או לפצות אותם. הפלסטינים לא רואים סתירה בין הכרתם במדינת ישראל בגבולות 1967 לבין הדרישה ליישום 194. ישראל רואה בכך סתירה (בצדק לדעתי).
  3. הכותב עושה הבחנה בין "פתרון מדיני" ל"פתרון היסטורי", הבחנה שלפי טענתו עושים הפלסטינים, כש"הפתרון המדיני" הוא השלב הראשון ב"תוכנית השלבים" בעוד "הפתרון ההיסטורי" הוא השלב האחרון. לעניין זה הכותב כבר אינו מביא ראיות חד-משמעיות, אלא רק אוסף של ציטוטים, מפי פלסטינים שונים, שאפשר לפרשם לכאן או לכאן (הפרשנות של הכותב למושג "שלום כולל וצודק", למשל, היא בפירוש לא הכרחית). בצירוף תוכנית השלבים, הוא מגיע למסקנה דלעיל. כל זה דעה יפה ובהחלט ראויה להיכתב, וראויה לפולמוס, אבל אין פה שום עובדה. אני באותה מידה יכול לאסוף ציטוטים שונים של מנהיגים ישראליים, בצירוף החלטות של ממשלת ישראל, ולהוכיח שישראל שואפת כביכול לייהד את "השטחים" ולסלק משם את הפלסטינים (ואתרים פלסטיניים אכן עושים זאת לפעמים). בקיצור, מעניין לקרוא, אבל לא עוזר לכתיבת הערך שלנו.

Dror_K 18:45, 30 אפר' 2005 (UTC)

  1. אפשר למצוא ציטוטים אחרים, מתקופה של 1994, לצערי אין לי את "סיפור פשוט" של בני בגין והאתר של ממר"י (מהם הוא לקח את הציטוטים), לא מכיל את השנים שלפני 2000.
  2. לא הבנתי את הקשר.
  3. אגיד לך יותר מכך, הכותב הוא ימני, לדעתי על גבול ההגדרה של ימני קיצוני, זאת הסיבה למה אני לא מפנה אותך לטיעונים שלו (שחלקם בכלל לא מקובלים עלי) אלא למקורות שלו. טרול רפאים 20:29, 30 אפר' 2005 (UTC)
מה שניסיתי לעשות הוא להפריד בין העובדות שהכותב מביא לבין הפרשנות שלו, שהיא לגיטימית, אבל לא הכרחית. הסיפור של יחסי ישראל והפלסטינים הוא סיפור קשה ומורכב. אפשר להתמודד עם סיפורים קשים ומורכבים, אבל מה שמכביד על העניין הוא שמדובר ב"אירוע בהתהוות", ועוד אירוע שמעורר כל כך הרבה יצרים פוליטיים ולאומניים. גם בני בגין, דרך אגב, הוא איש פוליטי בעל דעה קיצונית. אני מעריך מאוד את היושר ואת היושרה שלו, אבל גם הפרשנות שלו לאירועים ולעובדות היא קיצונית ומושפעת מאוד מהאידיאולוגיה של "ארץ ישראל השלמה". את הפרויקט של ממר"י אני מכיר רק בצורה שטחית, אבל למה לי ללכת למתווכים? בעצמי ערכתי חיפוש בערבית באמצעות "גוגל" ומצאתי דעות שונות בעניין "תוכנית השלבים" ובעניין הקשר שלה ל"הסכמי אוסלו". אני אחזור שוב על מה שכבר כתבתי: אני יכול להביא את מה שכתוב ב"תוכנית השלבים", אני יכול להציג את האופן שבו צדדים שונים פירשו את ההחלטות ההן, אני יכול לומר ש"הסכמי אוסלו" יוצרים סתירה לתוכנית ההיא, ולהציע כמה פרשנויות סבירות לסתירה הזו. אני לא יכול לומר שאנשים ברשות הפלסטינית אמרו דברים שאני לא בטוח שהם אמנם אמרו. אני לא יכול לפרש דברים שנאמרו ככל העולה על רוחי. אני לא יכול להתייחס לדברים שנאמרו ב-2001 בעיצומה של האנתפאדה באותו אופן שאני מתייחס לדברים שנאמרו בשנות ה-90 בעיצומו של המשא ומתן. אני לא יכול לקחת דברים של אדם אחד לצרף אותם לדבריו של אדם אחר ולבנות מזה תיאוריה (אלא אם כן אני מוכיח קשר ברור בין האנשים). כל הדברים האלה אפשריים אולי במאמר פובליציסטי (לא תמיד), אבל ודאי אין להם מקום בערך אנציקלופדי. Dror_K 21:38, 30 אפר' 2005 (UTC)
אני מניח שזה יאלץ לחכות עד שאמצא את הציטוטים המדויקים. אני מציע לך להסתכל על האתר של ממר"י, הם מתרגמים את מרבית טורי הדעות החשובים והכתבות החשובות בעולם הערבי. אני יודע שכל הפוליטיקאים שרוצים לצטט משהו ממה שכתבו בערבית מצטטים מהם (למרות שבדרך כלל הם לא מציינים את זה :-(, כנראה רק אנחנו מקפידים...).
לגבי אי הכנסת תיאוריות אני מסכים. טרול רפאים 21:42, 30 אפר' 2005 (UTC)

רבים אומרים[עריכת קוד מקור]

אמנם ויקיפדיה אינה מקפידה על כללי כתיבה אקדמית, אבל בעניינים השנויים במחלוקת או טעונים פוליטית, יש להקפיד יותר על הבאת דברים בשם אומרם. נכתב כאן: "רבים בארץ רואים בפרוץ אינתיפאדת אל אקצא דווקא בשיא המו"מ הוכחה לטענה זו." מיהם אותם הרבים שאומרים? האם יש להם שמות? האם הם שייכים למפלגה מסוימת? לתנועה מסוימת? האם דבריהם זכו לתגובה? ניחא אם היה מדובר בוויכוח על מספר הכתמים על גבה של חיפושית משה רבנו, אבל בנושא רגיש כמו "תוכנית השלבים"? ועניין אחר: אנחנו לא פטורים מדיוק בעובדות: האינתיפאדה לא פרצה בעיצומו של המשא ומתן. כזכור, דיוני קמפ דיוויד התפוצצו עוד לפני אינתיפאדת אל-אקצה. אינתיפאדת אל אקצה פרצה בזמן ביקורו של אריאל שרון בהר הבית, ביקור שנתפס על-ידי הפלסטינים כפרובוקציה. אמנם יש עדויות לכך שהאינתיפאדה תוכננה עוד קודם לכן, אבל קשה מאוד לומר שמדובר באמצע המשא ומתן. נכון שזמן קצר לאחר פרוץ האינתיפאדה החלו שיחות טאבה, אבל זה היה ניסיון נואש לעצור את האינתיפאדה ולהציל את ממשלתו של ברק, והוא התחיל בדצמבר 2000 אחרי פרוץ האינתיפאדה. Dror_K 18:56, 22 ינואר 2006 (UTC)


החלק החשוב ביותר הרלוונטי לתוכנית השלבים, המובא בנוסח המקורי בסעיף 8, והנוגע לחתירה ל"שחרור" כל השטחים ולאיחוד כלל ערבי גם לאחר הקמת המדינה עצמה, לא תורגם ולא נכלל בערך. נא לתקן.

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית. את/ה מוזמן/ת להביא לכאן את הנוסח ואני אכניס אם זה יתאים. (הייתי מציע לך לכתוב אבל נראה כאילו את/ה לא סובל/ת מעודף NPOV) בברכה, ישרון - איך אני נוהג? 00:23, 15 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]

התייחסות הפלסטינים לתוכנית השלבים[עריכת קוד מקור]

כתוב תוכנית השלבים מעולם לא בוטלה באופן רשמי, אולם באופן כללי ההנהגה הפלסטינית חדלה להתייחס אליה מסוף שנות ה-80 ואילך מה זה אומר "באופן כללי"? כמה אזכורים צריך למצוא כדי שזה לא יהיה "באופן כללי"? הנה כמה אזכורים:

  • ערפאת, ספטמבר 1993
"[oslo] will be a basis for an independent Palestinian state in accordance with the Palestine National Council resolution issued in 1974.... The PNC resolution issued in 1974 calls for the establishment of a national authority on any part of Palestinian soil from which Israel withdraws or which is liberated."

[1]

  • ערפאת, ינואר 1998
"Prior to the 1974 meeting, the PLO's position was that it would never accept anything but the immediate destruction of Israel. At the 1974 meeting, the PLO decided to seek Israel's destruction in phases, by first establishing a small PLO state, then later seeking to conquer the rest of Israel. Point #2 of its 10-point 1974 platform declared that the PLO should create a 'national, independent fighting authority on every part of the Palestinian land to be liberated.' Point #8 explains that 'the Palestinian national entity, after it comes into existence,' will seek 'to complete the liberation of the entire Palestinian soil.'"

[2]

  • ערפאת, אפריל 1998
Question: Were you under pressure from the Arab states then?


Arafat: No. In 1974, at the Palestinian National Council meeting in Cairo, we passed the decision to establish national Palestinian rule over any part of the land of Palestine which is liberated. [3]
  • פייסל אל חוסני, יוני 2001
The Oslo Accords Were a Trojan Horse; The Strategic Goal is the Liberation of Palestine from the [Jordan] River to the [Mediterranean] Sea'

[4]

לעניות דעתי, אין זה ניסוח ראוי, כי בכלל לא ברור מה זה אומר "באופן כללי", וניסוח זה נותן רושם מוטעה שלא היו הרבה התייחסויות ואז פתאום הגיע הזאקי הזה והתחיל לדבר על תוכנית השלבים. אולי מספר ההתייחסיות קטן יחסית לעבר, ואם אפשר למצוא לכך סימוכין, מה טוב. אבל צריך להבהיר את המציאות העובדתית, שהיא שהפלסטינים מאזכרים את תוכנית השלבים, בין מהחמאס ובין מהפתח מאז ועד היום.--KDar - שיחה 18:39, 22 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

המאמר כאן חסר במלא פרטים, ובמלא החלטות שקיבלו בתכנית השלבים כגון שאש"ף ישתדל לשתף פעולה עם תנועות ליברליזם והומניות בין לאומיות כגון זכויות אדם למען שחרור פלסטין כולה. הוצגו כאן כולה 3 ציטוטים, יש בתכנית השלבים כ-10 החלטות ודרכי פעולה אפשריים. כמו כן יש מלא התייחסויות לתכנית זו בזמנים מאוד מאוחרים. עליכם לעשות עבודה רבה על ערך זה והוא ערך חשוב. ElizabethHaydon - שיחה 13:09, 1 באוגוסט 2012 (IDT)[תגובה]

האם הסירוב לקבל את הצעת ברק בקמפ דיוויד היא ויתור על תוכנית השלבים?[עריכת קוד מקור]

משתמש אלמוני הוסיף את הפסקה הבאה:

"בהקשר זה, חוסר הנכונות של ערפאת לחתום על הסכם עם ישראל בועידת קמפ דייוויד (2000) מפריך את הרלוונטיות של תוכנית השלבים, שהרי יישום של הסכם קמפ דייוויד עם מדינה פלסטינית על 94% משטחי הגדה והרצועה היה מהווה התקדמות משמעותית של תוכנית זו. בפועל, הצעה זו נזנחה ע"י ערפאת בניגוד מוחלט לרעיון המרכזי של תורת השלבים."

זה נראה כמו סוג של הסקת מסקנות שאפשר להתווכח עליה. האם יש חוקרים שמציעים את התיזה הזו? ערןב - שיחה 17:54, 26 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]

לי לפחות לא ידוע על כאלו.

מחקתי את העריכה הזו בנימוק שעראפת לא יכל לחתום על הסכם שלום שיחייב אותו לנטוש את דרך הטרור. אם העריכה הזו שוחזרה, למרות שאין שום ביסוס מטעם המשתמש וקישור למאמר או לספר, אני בעצמי יכול להוסיף את נימוק "סרבנות השלום" שהרגע הצגתי כמקור אמיו בדיוק באותה המידה ולא להסכים למחוק אותו עד שטענה זו תימחק.

תמחקו את הפסקה הזו! בתודה מראש המתוק בחמוציות ! - שיחה 21:51, 26 בדצמבר 2012 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:18, 9 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]