שיחה:תורת השדות הקוונטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה כתוב, לדעתי, באופן גרוע במיוחד מהמשפט הראשון שלו.(א) תורת שדות אינה "בסיס תיאורטי". (ב) לכל אורך המאמר לא מוסבר מהו שדה. (ג) חסרות דוגמאות (ד) חסר הקשר לקוונטיזציה שנייה. (ה) חסר הקשר לאלגברה גרסמנית ולמשתנים גרסמניים. (ו) חסר הקשר למצבים קוהרנטיים. (ז) חסר ההקשר הכללי והמיקום של תורת שדות בפיזיקה (ביחס למשל לתורת מיתרים). אני מציע להוסיף לו את תבנית השיכתוב. עלומים 18:05, 8 מרץ 2006 (UTC)

  • אני אמנם לא אובייקטיבי במיוחד ואולי הערך צריך הגהה, אבל אני לא מסכים להערות הספציפיות שלך (א) תורת השדות הקוונטית היא כן תיאוריה, וככזו היא בסיס תיאורטי לכל התופעות הידועות. אתה מוזמן לתקן את הניסוח של המשפט הספציפי הזה אם הוא לא טוב לדעתך, אבל ההערה שלך לא נכונה. (ב) לדעתי ההסבר של מהו שדה פיסיקלי - מקומו בערכים "שדה" "תורת השדות הקלאסית" (ערך שעדיין לא נכתב). ערך זה צריך לכלול רק מה הקשר של אלה לתורת השדות הקוונטית. לשדה במובנו הקוונטי יש משמעות רק בהקשרים שצוינו, אבל אני מסכים שאפשר להוסיף תיאור מתמטי שלהם (כלומר של אינטגרלי פיינמן ושל הפורמליזם של אופרטורי יצירה וחיסול). (ג) מסכים. (ד) ר' ב'. (ה) לדעתי מספיק להכניס את אלה בערך על שדה פרמיוני. (ו) הזכרתי את הקשר. צריך לכתוב גם ערך על מצבים קוהרנטיים. (ז) תורת השדות הקוונטית אינה תלויה בתורת המיתרים - למה צריך להזכיר את תורת המיתרים, שהיא התורה הכי פחות מוכחת בפיזיקה, בתוך ערך על תורת השדות הקוונטית, שהיא התורה המוכחת באופן המדוייק ביותר בפיזיקה? אי אפשר לדבר על תורת המיתרים בלי להזכיר את תורת השדות הקוונטית, אבל ההיפך אפשרי ואף רצוי. לגבי QED, QCD והכוח החלש - אני מסכים שיש להוסיף אזכורים לזה, לצערי לא היה לי זמן לזה ולכן הסתפקתי בקישורים לערכים (שעוד לא קיימים). Shokopuma 23:09, 21 אפריל 2006 (IDT)

מישהו יכול להוסיף פסקה[עריכת קוד מקור]

על הקשר לאלגבראות סי-כוכב? לירן (שיחה,תרומות) 12:40, 22 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

Compton scattering[עריכת קוד מקור]

have improved the Compton scattering image with an SVG version. Please, consider to use the new vectorial version. Cheers. Chanchicto - שיחה 17:40, 3 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]