שיחה:Haskell

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

". היא אחת משפות התכנות הפונקציונליות הפופולריות ביותר, והשפה הפונקציונלית העצלה (דחיית החישוב עד לרגע שהתוצאה של החישוב חיונית) בה מרבית המחקר מתבצע."

1. איזה מחקר מתבצע בה? היש מקור לכך שהיא השפה בה "מרבית המחקר מתבצע"?

2. האם המשפט על הפופולאריות עדיין רלוונטי? האם יש מקור?

יוסאריאןשיחה 18:28, 14 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

המשפטים האלה מבוססים על גירסה ישנה של הערך האנגלי ועל מידע באתר האסקל. נכון שמדובר במקור ראשוני, אבל עומדים מאחוריו מדענים רציניים שלא נראה שסתם ישקרו בפרצוף.
אני לא מכיר מדד מסודר לפופולריות של האסקל, אבל כמעט בכל דיון שיצא לי לקרוא על תכנות פונקציונלי מזכירים את ליספ ואת ML בתור הדוגמאות הוותיקות ואת האסקל ואו'קאמל בתור השפות המודרניות ומאגניבות. גם ארלנג קצת באופנה, אבל בעיקר בשוק הטלפוניה. שאר השפות הפונקציונליות הן נישות קטנות.
כל הנ"ל - התרשמות אישית שלי, והספק שלך מוצדק, אז תרגיש חופשי למחוק טענות שנראות לך בעייתיות. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • י' בניסן ה'תשס"ח • 19:12, 14 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
ואיזה מחקר מתבצע בה? יוסאריאןשיחה 21:03, 14 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
מחקר של סטודנטים ודוקטורנטים במדעי המחשב על אלגוריתמים מתקדמים, פרדיגמות חדשות של תכנות - תכנות מונחה בדיקות, תכנות מקבילי, וכיו"ב. אני יחסית חובבן - עובד כתוכניתן, אבל אין לי תואר במדמ"ח.
למדתי את השפה הזו קצת בזמני הפנוי בגלל העניין שלי ב-Perl 6 (וזה - בגלל העניין שלי בבלשנות). זה באמת עולם אחר לגמרי מכל מה שאני מכיר, אבל עם קצת מוטיבציה אפשר להבין אותה וגם להבין למה שאנשי אקדמיה מתחום המתמטיקה ומדמ"ח ירצו להשתמש בה.
אני עסוק נורא בזמן האחרון ואין לי זמן לחפש עוד מקורות, אבל האתר הראשי של האסקל הוא לדעתי האתר הטוב ביותר שיש לאיזו שהיא שפת תכנות, גם באיכות החומר וגם ברוח הקהילה החיובית של האנשים שעוסקים בזה. בוודאי יש בו הרבה קישורים חיצוניים לדברים המוזרים שעושים עם השפה הזאת בעולם האקדמי ונדמה לי שגם בעולם המסחרי. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • י' בניסן ה'תשס"ח • 00:21, 15 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]