שיחה:T-64

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש כאן אי דיוק: T-64B אינו הטנק הראשון בעולם אשר שיגר טילי נ"ט מהקנה. בבריה"מ פותחה, הרבה לפני T-64B, גרסת T-55 עם יכולת שיגור טילי נ"ט מהקנה. עם זאת, הגרסה מעולם לא הגיעה לשלב הייצור הסדרתי. בברכה, דניוס.

כתבתי את כל הערך מחדש. הוספתי המון מידע אבל גם הורדתי מספר שורות. מבקש הערות והארות. אני מת על הטנק הזה :-) דניוס 20:20, 23 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

כעקרון הערך טוב ולא סובל מבעיות חריפות. ציינתי כמה דברים שקפצו לעיני, אך הם כולם עוסקים בסגנון ונהלים מקובלים ולא במשהו מהותי.

  1. בפרק "רקע" - אין קישור לערך "טנק מערכה" (תחילת השורה ראשונה) - זה ליקוי חמור כי זה קישור נחוץ.
  2. בתקופה זו מדינה בשם "אוקראינה" לא הייתה קיימת. יש שתי אפשרויות לטפל בזה: לא לכתוב כלום או לכתוב בסוגרים "כיום באוקראינה".
  3. כתוב ואני מצטט: "...לאחר שהות ממושכת בעיר NIZHNY TAGIL, בה..." טעות - צריך להיות: "לאחר שהות ממושכת בעיר NIZHNY TAGIL, שבה...."
  4. בהמשך פרק הרקע יש קישור לטנק מערכה - הקישור הזה בא מאוחר מדי. כפי שציינתי לעיל, יש לקשר במופע הראשון של המושג.
  5. כתוב ואני מצטט: "הטנק שנוצר נחשב בעת הצגתו לטנק המתקדם בעולם" - מי קבע שזהק המתדקם ביותר בעולם? על מנת להמנע מבעיות מהסוג הזה עדיף לכתוב "הטנק שנוצר נחשב לעת הצגתו לאחד הטנקים המתקדמים בעולם" - זה עדיף כי זה מוריד את הפוקוס מהטנק הספציפי הזה ועדיין מתאר אותו בצורה נאותה. בנוסף, כדאי לציין מי חשב שהוא מתקדם כל כך.
  6. כתוב ואני מצטט: "יצויין כי המיגון השכבתי ..." - אם צריך לציין, ציין. לא צריך לכתוב "יצויין כי". המילים האלה מיותרות.
  7. הערה כללית: שימוש באנגלית. בברה"מ השפה הרשמית היתה רוסית, לכן כל המופעים של מילים ושמות זרים צריכים להכתב ברוסית. יש הרבה דוברי רוסית בוויקי שאפשר להעזר בהם. בכל אופן, בשום פנים ואופן אין לכתוב בתעתיק אנגלי. אם יש בעיה להשתמש בקירילית, צריך לזנוח את זה ולכתוב בתעתיק עברי.
  8. הערה כללית נוספת: כל ערך צריך להתחיל בפסקת פתיחה. היא יכולה להיות קצרה, אבל היא חייבת להופיע ולו גם עם תיאור כללי בנוסח של "טנק T-64 היה טנק מערכה סובייטי שייצורו החל בשנת ...."וכך הלאה ממש כמה משפטים.

גילגמש שיחה 08:35, 24 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה, תיקנתי[עריכת קוד מקור]

תיקנתי בהתאם להערותייך. תודה רבה על ההכוונה. החלטתי להשאיר, במקרה פרטי זה, את הביטוי "יצויין כי"- מכיוון שהוא מבטא את היות שורה זו "פרט פיקנטי" ו"העשרה". נדמה לי שהיא מתאימה מאוד בהקשר שבו היא מופיעה. דניוס 11:21, 24 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 21:29, 13 במאי 2013 (IDT)[תגובה]