שיחה:WinRAR

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני אישית מרוצה מן התוכנה. אך השאלה היא האם בויקיפדיה, יש מקום לאזכר תוכנות שיש לרכשו אותן. נראה לי שזוהי מעין פרסומת לאותה תוכנה, וזה אולי לא המקום המתאים לכך. ואם את WINRAR אנחנו מאזכרים אז מה עם כל היתר ?. אין לי בעיה עם ערכים על תוכנות חופשיות.

מה דעתכם ? ^^ דּוֹד1 03:48, 16 יולי 2004 (UTC)

באופן כללי, איני רואה את הפעילות העסקית כבזויה, או ככזו שאינה ראויה לאזכור באנציקלופדיה. כאשר מוצר שנוצר במסגרת פעילות עסקית הופך לחלק משמעותי מהחברה האנושית, ראוי לעסוק בו באנציקלופדיה. יש לנו ערך Windows, ואיש אינו חושב שהוא מהווה פרסומת. במסגרת הדיון במוצר עסקי או בחברה עסקית הגישה צריכה להיות עניינית כמקובל באנציקלופדיה, ולא לגלוש לפרסומת. ראו גם עמדתי הדומה בשיחה:פזגל. עד כאן ברמה העקרונית. ברמה הספציפית, האם כל תוכנה לדחיסת קבצים ראויה לערך נפרד, על זה עוד אחשוב לאחר שאקרא את הערכים. דוד שי 05:10, 16 יולי 2004 (UTC)
לא ברור לי למה הערך הוא על תוכנה ספציפית, ולא על הפורמט. כמו שהוספתי לערך עצמו, פורמט rar נתמך על ידי כמה וכמה תוכנות.
יש משהו בדבריך, בנוסף לתאור התוכנה בערך הנ"ל יש מקום לתאר את הפורמט בערך המתאים (RAR) שכרגע מפנה לערך הזה. המממ 08:26, 21 יולי 2004 (UTC)

לדעתי זהו ערך מיותר מכוון שהוא לא מספק שום מידע ממשי. הפונתי לעמוד זה מהערך של RAR וחוץ מכמה פיסות מידע בנוגע לתוכנות אחרות שמממשות את האלגוריתם (באילו הבדלים?) אין כאן כלום. כמו כן נדמה לי שהאלגוריתם מוגן בזכויות יוצרים (כמו ACE, בשונה מZIP) וגם זה לא מוזכר. בנוסף, משפטים מהסוג הזה : "תוכנת WinRAR הינה תוכנה שיתופית והיא בסוף 2004 בגרסה 3.3. בגרסת הניסיון שלה היא פחות מטרידה בהודעות מאשר תוכנת הWinZip. ובהפעלתה בעכבר ימני איננה שואלת שאלות כלל. לסיום, אולי תוכנה זו פחות מעוצבת חיצונית מאשר ה-WinZip, אבל היא עושה את עבודתה כהלכה." או "התוכנה מוסיפה בסייר החלונות בסימון קובץ תפריטי עכבר ימני לדחיסה ופריסה מהירים של הקובץ הנוכחי" מקומם בכתבות ביקורת במדורי מחשבים ולא באנציקלופדיה. טיעונים דומים יש לי בנוגע לערך של ZIP, גם שם אין שום מידע על האלגוריתם והמון מידע מיותר על תוכנה אחת ספציפית. DaFLM 21:41, 5 יוני 2005 (UTC)

לא הבנתי מה אתה מציע. אתה רוצה לאחד בין RAR ל-WINRAR? גילגמש שיחה 21:42, 5 יוני 2005 (UTC)
אני מסכים עם DaFLM, ומציע שיכתוב את הערכים RAR ו-ZIP כהבנתו. דוד שי 04:01, 6 יוני 2005 (UTC)
כרגע אין ערך על אלגוריתם RAR. האלגוריתם, כמו ACE, מוגן בזכויות יוצרים. לא ממש ברור אם מותר לנו לפרט איך הוא עובד והאם מידע זה זמין בכלל. ישנם קבצי מקור של תוכנה חופשית שמשחזרת קבצים הדחוסים בRAR, לא בטוח שאפשר יהיה להבין אותם בפרק זמן סביר. בכל מקרה, אזכור התוכנה (ותוכנות אחרות הקשורות לאלגוריתם) צריכות להופיע תחת הערך RAR, יחד עם ההיסטוריה של האלגוריתם, בצורה תמציתית הרבה יותר. כנ"ל לגבי ZIP, ACE וכו'. DaFLM 16:18, 6 יוני 2005 (UTC)