שיחת ויקיפדיה:דיווח על טעויות/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

אנו מפצירים?[עריכת קוד מקור]

"אנו ממליצים" או "אנו מבקשים" יותר מתאים לדעתי. חזרתישיחה 00:10, 4 בנובמבר 2013 (IST)

מבקשים Nveyalle - שיחה 16:54, 26 בנובמבר 2019 (IST)

  1. העריכה הזאת הייתה מיועדת לדף השיחה של משתמש:טיפוסי בעקבות העריכה הזאת שהוא ביצע. כדי למנוע בלבול כזה, אני מציע שהקישור "דיווח על טעות" יופיע רק במרחבי התוכן.
  2. כאשר מישהו מדווח על טעות הדיווח מתווסף לדף הזה ובדף השיחה של הערך נוספת הפניה בנוסח "נוסף דיווח על טעות בערך כאן". מכיוון שאת הדיונים על ערך רצוי לנהל בדף השיחה שלו, אני מציע להפוך את מיקומי ההודעות: הדיווח עצמו יופיע בדף השיחה של הערך וכאן תופיע הפניה לדיווח בדף השיחה. תבנית המצב (ויקיפדיה:דיווח על טעויות/מצב) תישאר פה וכך יהפוך דף זה ללוח מודעות לדיווחי טעויות.
  3. המיקום של הקישור "דיווח על טעות" לא טבעי - הוא מופיע באזור הקישורים הכללים. מקום נכון יותר הוא תחת "כלים", שם מופיעים קישורים הנוגעים לעמוד הנוכחי. כך או כך, הקישור יחסית נסתר. יחד עם זאת, יש לנו כלי נוסף בעל מטרה דומה - תיבת המשוב. אני חושב שעדיף למזג את דיווח הטעויות לתיבת המשוב שבולטת יותר ונמצאת במקום מרכזי. ניתן להציג למשתמש Drop-down list שבה יוכל לבחור אם ברצונו: לדווח על טעות, לתת משוב כללי על טיב הערך, להעיר הערה, אחר. לאחר מכן תופיע התיבה שבה יוכל לכתוב את דבריו.

Crazy Ivanשיחה 17:31, 11 בנובמבר 2013 (IST)

  1. +1. גם לדעתי כדאי לא להציג כלל את הסעיף בתפריט "דיווח על טעות" מחוץ למרחב התוכן.
  2. לדעתי חשוב שהדיווח עצמו, וכן הטיפול, יהיו כאן, כדי שאפשר יהיה לראות באופן מרוכז את הדיווחים והטיפולים. מצד שני, בדף השיחה כדי לשים יותר מאשר רק קישור - אולי העתק של הדיווח. הצצתי בוויקיפדיות שמפעילות את הכלי, ובכמה מהן הדף הזה נשטף תוך ימים ספורים, כך שתוך זמן לא רב, הקישור בדף השיחה מאבד את ערכו. אצלנו, עד כה, אין פעילות ברמות כאלו, אבל אולי עם הזמן, הקוראים ילמדו להשתמש בדיווח יותר.
  3. את הסעיף בתפריט כדאי להציג במקום הבולט ביותר. היו שהציעו להציג בתפריט העליון, ליד "עריכה", "גרסאות קודמות" וכן הלאה. זה אולי נכון, אבל התפריט העליון צפוף וכל פיסת דלא ניידי שם יקרה מפז. מצד שני, חשוב לדעתי להציג זאת בתפריט שאינו נותן לקיפול (כמו "כלים"), כך שנרלי שהמיקום הנוכחי הוא פשרה טובה. לגבי "תיבת המשוב": יש בהחלט חפיפה מסוימת בתפקוד, אבל המשובים לא הביאו לרמת ההשתתפות שציפינו - אפשר לומר שזה היה ניסוי שהצליח פחות מהמקווה. אפשר אולי ללמד את טופס "דיווח על טעות" אפשרות לרשום משוב כללי שאינו דווקא דיווח על טעות, אבל יש חשש שניפול למצב של תפסת מרובה לא תפסת.
קיפודנחש 17:54, 11 בנובמבר 2013 (IST)
  1. אחלה.
  2. תבנית המצב עדיין תאפשר לראות במרוכז מה טופל ומה לא. אתה צודק לגבי בעיית ניקוי הדף ושבירת ההפניות משיחות הערכים, וזו סיבה נוספת לאמץ את מה שהצעתי. שכפול ההודעה לשני הדפים עלול להביא למצב שמתפתחים שני דיונים במקביל, וזה לא טוב.
  3. אני מסכים איתך לגבי התפריט העליון ולא הצעתי להעביר לשם.
    לפי דעתי יש שתי סיבות לכך ש"המשובים לא הביאו לרמת ההשתתפות שציפינו": ראשית, משובים רבים חומקים מעיני רבים ולא זוכים למענה, והחידוש המרכזי ב"דיווח על שגיאות", דף הריכוז, הוא פיתרון לכך. שנית, לאנשים מעטים יש משהו להגיד מעבר ל: טוב/לא טוב/מעניין/לא מעניין/קצר מדי וכו'. לכתוב משוב מעמיק על ערך דורש השקעה וזה משהו שמעט אנשים מוכנים לעשות. גם ההוראות שלנו ("נקודות מומלצות להתייחסות: שלמות, אובייקטיביות, אמינות ורמת הכתיבה") נותנות הרגשה שאנחנו נותנים לקורא מטלה. לעומת זאת, הרבה יותר פשוט לדווח על דברים ספציפים יותר, כמו שגיאה שראית או מידע שציפית למצוא ואינו מופיע. בקיצור:
    דיווח על שגיאות: שימושי ביותר, ממשק נסתר, דף ריכוז הדיווחים מאפשר טיפול בפניות.
    תיבת משוב כללי: לא כל כך שימושי, ממשק זמין ונוח, פניות רבות לא מקבלות התייחסות.
Crazy Ivanשיחה 22:56, 11 בנובמבר 2013 (IST)
המשובים מביאים ללא מעט השתתפות של הקוראים. אפשר לראות במיוחד:תגיות כמה פעמים הם הופעלו או להתרשם מדף השינויים האחרונים עם סינון של משוב. יש טעויות שתוקנו בעקבות זאת, אבל המשוב מערב דיווח על טעויות והערות כלליות על הערך ולא תמיד מגיעים לטפל בכולם. כיוון שלדיווח על טעויות יש דחיפות גדולה יותר וייתכן שלא מגיעים לכל המשובים המטרה היא לרכז הכל בדף זה. אני גם חושב שיש חפיפה, ואעדכן בהמשך את הסקריפט של המשוב כך שדיווח על טעות יעשה בצורה אחידה. ערן - שיחה 08:02, 12 בנובמבר 2013 (IST)
הצעותיו של קרייזי הן טובות. גילגמש שיחה 05:55, 14 בנובמבר 2013 (IST)

אני לא מתלהבת מהתוסף הזה - ואולי כן[עריכת קוד מקור]

ראו הערה לגבי הערך היסטוריה של מצרים העתיקה. הערה זאת צריכה להופיע בדף שיחה:היסטוריה של מצרים העתיקה שם יש סיכוי שאי פעם מישהו יתייחס ויבדוק. מה שנכנס לכאן סיכוי סביר שלא יטופל. כי מה שלא מטופל מידית יעלם ויישכח עם הזמן. אם רוצים ליצור דרך קלה ולרכז דיווח של טעויות צריכים לסדר כך שהדיווח ייכתב בדף השיחה של הערך, ומקסימום כאן תהיה הפניה לפסקה בדף השיחה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:10, 13 בנובמבר 2013 (IST)

אישית גם לי זה נראה די מיותר. ‏Lionster‏ • שיחה 00:11, 13 בנובמבר 2013 (IST)
כתבתי בערך את אותם דברים בסעיף השני של פסקת הדיון הקודמת בדף זה (#הצעות). Crazy Ivanשיחה 00:31, 13 בנובמבר 2013 (IST)
צודק, עכשיו ראיתי. מלכתחילה נראה לי הדף הזה לא הכרחי. כי יש את אפשרות המשוב, אבל חשבתי שאולי כדאי לראות ולתת הזדמנות, אבל עכשיו אני משוכנעת שבמתכונתו הנוכחית הוא לא מוסיף אלא גורע. אני מקווה שיעשה מידית תיקון בהתאם למה שנאמר כאן. אם זה בלתי אפשרי, אז עדיף להקפיא את התוסף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:37, 13 בנובמבר 2013 (IST)
אני ממש, אבל ממש לא מסכים ובגדול.
  1. להערה של חנה, שימי לב שיש הפניה להערה זאת בדף שיחה:היסטוריה של מצרים העתיקה.
  2. אם ההערה הנוצרת ממנגון המשוב הישן היא לערך שלא נמצא בדף המעקב של מישהו (או שהוא במקרה לא נכנס לוויקיפדיה באותו יום) אין סיכוי שהיא תטופל. לעומת זאת הדף הנוכחי נמצא ברשימת המעקב של (כרגע) 14 עוקבים, ואין סיכוי ששינוי בו יתחמק.
  3. יש מנגנון פשוט שמראה מה טופל, ומה עדיין דורש טיפול.
אביהושיחה 00:54, 13 בנובמבר 2013 (IST)
לומר שהוא גורע זה מוגזם לדעתי. הסברתי למעלה מדוע לדעתי לכלי הזה יש יתרונות שחסרים בתיבת המשוב (ולהפך) ולכן הצעתי למזג אותם. ערן ענה שהוא "יעדכן בהמשך". בואי נמתין לשינוי שלו לפני שמציעים "להקפיא". Crazy Ivanשיחה 01:07, 13 בנובמבר 2013 (IST)

לי נראה, שהכי טוב, היה, לו היה מנגנון אוטומטי שלאחר X זמן, מעביר את הדיווח על הטעות מהעמוד הזה לעמוד השיחה של הערך. בצורה הזאת, מחד, הדיווח זוכה לתשומת לב (ובינתיים הדיווחים פה מטופלים במהירות), מצד שני, הדיווח והטיפול לא הולכים לאיבוד, זה חשוב בפרט למקרים בהם היה דיון, או שהטיפול בהם סבוך. בברכה, --איש המרק - שיחה 08:06, 13 בנובמבר 2013 (IST)

הדף הזה כפי שנבנה מתבסס על ההנחה, שכל מה שדווח כטעות הוא אמנם טעות ושפשוט וקל לטיפול בתיקון. גם עד עכשיו היו דיווחים על טעויות בדפי השיחה, וראיתי מקרים שזה שדיווח היה משוכנע שזאת טעות, אבל הוא שגה. יש גם מקרים של נושאים הנתונים לוויכוח. יש לנו מקרים שונים:
  1. דיווח של טעות אמיתית שקל מאד לתקן. למשל 2+2=5
  2. דיווח על טעות אמיתית שצריך בעל ידע ספציפי שיכל להתמודד איתו. ראו למשל הפניה בשיחה:תקופת האבן התיכונה#למחוק את הערך?. במקרה זה הכותבים שם הם שני ארכאולוגים שמתמחים בתקופה. וגם הם צריכים השקעה רבה כדי לתקן את הערך או יותר נכון לכתוב אותו מחדש. אז נניח שהיה דיווח על טעות זאת על ידי אנונימי? מה היה נעשה אתו? אני חושבת שעדיף שהתגובה במקרה זה תהיה בדף השיחה. כדי לתעד את הטעות במקום הנכון כך שאולי בעתיד יגיע מישהו שירצה ויוכל לטפל בבעיה.
  3. דיווח שגוי מסוג "הפירמדות נבנו על ידי בני ישראל". גם זה קל לטיפול (אם מישהו יודע את התשובה) אומרים לו אתה טועה.
  4. דיווח על נושא הנתון לוויכוח במחקר - זו הבעיה הגדולה בשיטה הנוכחית. זה מקרה שבו צריך לקיים דיון. אז היכן הוא יתנהל בדף זה או המקום הראוי בדף השיחה של הערך?
ומה קורה עם דיווח שלא טופל כי לא היה מי שידע להתמודד עם הנושא הזה? האם יעלם במעמקי הארכיון?
גם לפני מנגנון זה היה מנגנון לדווח על טעויות בדף השיחה. אני מצאתי דיווח כזה לאחר מספר שנים ותיקנתי את הטעות, כי הוא הופיע בדף השיחה. יש הבדל ברמת תשומת הלב של הודעה לקונית בדף השיחה המודיעה על טעות ומפנה למקום אחר לבין ההודעה המספרת ישירות על הטעות ושורדת על פני הזמן. ראו גם המקרה שהוביל לדיון הזה. גילגמש בתחילה לא הבין מהי הטעות המדווחת. ייתכנו גם מקרים נוספים כאלה. לכן חשוב מאד לשנות את מיקום ההודעה על הטעות ומיקום הדיווח שניתנה הודעה כזאת בדף זה שצריך לשמש למעקב בלבד. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:03, 13 בנובמבר 2013 (IST)
לא צריך לפתח תאוריות. הבה ניתן לדבר הזה לעבוד מספר חודשים, ואז נוכל לדון בדבר לא לפי ספקולציות ותאוריות, אלא לפי ניסיון ממשי. אם לאחר מספר חודשי עבודה המסקנה תהיה שהכלי לא מועיל ולא יעיל, נוכל להסירו. לפי מה שנראה במספר ויקיפדיות שמפעילות אותו, זה כלי מעולה, ולניסיון הזה יש לדעתי יותר משקל מספקולציות. קיפודנחש 09:27, 13 בנובמבר 2013 (IST)
חבל שכושר הניתוח שלך שאתה מפעיל במקרים רבים לא בא לידי ביטוי בתגובה זאת. התגובה שלך היא מסוג "יהיה בסדר". נא התייחס עניינית לטענותיי במיוחד למקרים 2 ו-4. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:30, 13 בנובמבר 2013 (IST)
אני לא רואה בזה משהו רע. תיקנתי היום את הטעות לגבי הפירמידות. אני חושב שהצעתו של איש המרק טובה - בוט צריך להעביר את הדיווח לאחר זמן מה לדף שיחת הערך. דיווח על טעות הוא רק דיווח. זה לא אומר שיש טעות או שאפשר לטפל בה. בחלק מהטעויות קל לטפל ובהן נטפל ובמה שקשה, אין מה לעשות. גם הערה בדף שיחה לא תעזור כל כך. אבל לא צריך לשפוך את התינוק עם המים. מקסימום הטעות לא תטופל ורק תוצף. גילגמש שיחה 09:37, 13 בנובמבר 2013 (IST)
חנה, למה התוקפנות? עלו כאן שאלות משמעותיות, בייחוד השאלה שהעלה משתמש:Crazy Ivan, לגבי פיצול הדיון בין דף זה לדף השיחה, שאלה עליה חזרת את. נכון שעד עכשיו לא הגענו לתשובה משביעת רצון לשאלה הזו, אבל הדרך להגיע לתשובה הטובה ביותר היא, לדעתי, לתת לעסק לרוץ זמן מה, לראות אילו דיווחים מגיעים בפועל, לתרגל דרכי תגובה, ולבצע שינויים בהתאם. אתן לך דוגמה: כשערן ייבא את התוסף ויצר את החלקים המקוריים, הוא הגדיר שני "מצבי טיפול": "חדש" ו"טופל". אחרי שהגיעו כמה דיווחים ראשונים נוכחנו שנחוצים "מצבי טיפול" נוספים, וכך הוספתי אנוכי שני מצבים חדשים: "דיווח שגוי", ו"ללא תוכן". עם הזמן, כשיגיעו דיווחים נוספים, נוסיף מצבים חדשים לפי הצורך. בינתיים יתכן שיצוצו רעיונות חדשים לשאלת פיצול הדיון (למשל, עלה בדעתי הרעיון להשתמש ביכולת "קטע" שנוספה לוויקיפדיה לא מזמן לצורך זה - עלי לדון בכך עם ערן). כך או כך, יש לתת לדבר לרוץ זמן מה, ולראות מה הערך האמתי ומה הבעיות האמתיות של הדבר, ובמקביל להציע ולנסות פתרונות לבעיות אלו. קיפודנחש 15:58, 13 בנובמבר 2013 (IST)
ועדיין לא קיבלתי תשובה לגבי המקרה הרביעי. אם צריך לנהל דיון על הערה היכן הדיון יתנהל כאן או בדף השיחה? אני מקווה שתגובתי זאת לא תחשב כתוקפנות על ידך. גם המקרה השני לא קיבל פתרון מה עושים במקרה כזה כשאין לנו יכולת לטפל בהערה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 20:48, 13 בנובמבר 2013 (IST)
אני מסכים עם נימוקיו של אביהו בעד מנגנון זה. יתרה מזו, המנגנון מוכיח עצמו מדי יום בשימוש שעושים בו קוראים. אין שום ביטחון שכל הקוראים הללו היו מדווחים על טעויות ללא מנגנון מזמין זה.
לשאלותיך, חנה, התשובה היא שבמקרים קשים ניתן להעתיק את ההערה לדף השיחה של הערך, ולקיים שם כל דיון שנדרש. דוד שי - שיחה 21:16, 13 בנובמבר 2013 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: (ניסיון תגובה לדברי חנה): לגבי השאלה "מה עושים אם לא יודעים": כשלא יודעים לא עושים, בתקווה שבמוקדם או במאוחר יגיע מישהו שכן יודע ויוכל לתקן. זה נכון לגבי משובים, לגבי הערות כלשהן בדף השיחה, וזה נכון גם לגבי "דיווח על טעות".
לשאלת המקום המתאים לדיון: ברור לכולם, וכך גם הכלי הנוכחי נוהג, שיש להשאיר עקבה הן בדף זה והן בדף השיחה של הערך. הבעיה אליה התייחס Crazy Ivan ואותה הזכרנו גם את וגם אנוכי, היא איך למנוע פיצול הדיון, כשנראה שיש קונצנזוס שהמקום המתאים יותר לדיון כזה הוא דף השיחה של הערך (הסיבה היא גם עניינית וגם טכנית: עיניינית, המקום המתאים לדיון בערך הוא דף השיחה של אותו ערך, וטכנית, לפי מה שקורה בוויקיפדיות בהן נעשה שימוש בכלי, הדף הזה "נשטף" די מהר, וקישור מדף השיחה של הערך לכאן יישבר ברגע שהסעיף מאורכב). כפי שכתבתי בתגובתי הקודמת, לשאלה הזו טרם נמצא פתרון משביע רצון. בנוסף, הזכרתי רעיון עוברי עליו חשבתי שאולי יוכל לעזור בפתרון. קיפודנחש 21:28, 13 בנובמבר 2013 (IST)
אני חושבת שיש הסכמה ביני ובין Crazy Ivan שיש להחליף בין המקום הדיווח של הטעות והמקום שבו מנהלים מעקב. אם תעשו זאת, אז לא תהיה לי בעיה. אני לא מצליחה להבין את ההתנגדות לשינוי הזה. השיטה המוצעת שלאחר זמן נעביר את הדיווח לדף השיחה דורשת תחזוקה נוספת. בשיטה שקרייזי הציע ואני אחריו. הדיווח נמצא קרוב לערך, ועדיין יש מעקב על הדיווחים בדף זה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:38, 13 בנובמבר 2013 (IST)
אם השינוי הזה אפשרי טכנית, כדאי לעשותו. דוד שי - שיחה 21:59, 13 בנובמבר 2013 (IST)
הצעתי קודם שהעברה של הדיווח לדף השיחה תעשה אוטומטית על ידי בוט לאחר זמן מה, אם הדבר אפשרי, אז הוא עדיף. וזאת משום, שאם ויקיפד נכנס לעמוד זה, סקירה של הערות מהירה יותר מסקירה של לינקים. בברכה, --איש המרק - שיחה 08:24, 14 בנובמבר 2013 (IST)
וזה חלק מהבעיה למה אני חושבת שצריך להיות הפוך, מי שנכנס לדף השיחה של הערך בסקירה מהירה הוא רואה רק לינקים. וסיכוי סביר שלא יתעמק בהערה. בדף זה יש קישור לשם הערך, כך שמי שמתעניין בנושא יכול להיכנס לדף השיחה ולראות את הערה. ההצעה של הבוט לא מוגדרת עד הסוף. איש המרק אחרי כמה זמן לדעתך יש להעביר את ההערה לדף השיחה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:10, 14 בנובמבר 2013 (IST)
אין ספק, שהדף הזה, אם יצליח, יהיה נצפה מאוד, בוודאי יותר מדפי שיחה, ואני משער שבעיות שיודווחו בו יטופלו מהר יותר מבעיות שמדווחות היום באחד מ-100 אלף דפי השיחה, ולכן כדאי להקל על (בתקווה) עשרות הוויקיפדים שייכנסו לדף, ולא להקשות עליהם בלחיצה סיזיפית על לינקים. צריך לזכור שהאופי של ההערות יכול להיות מאוד שונה, אחת תהיה טעות שכל ויקיפד יכול לתקן, והערה אחרת יכולה להיות הערה שרק מומחה יכול לתקן, ורצוי שהוויקיפדים יכולו לזהות את הטעות שהם יכולים לתקן במעבר מהיר על הדף. לשאלתך, זה דורש קצת נסיון עם הכלי, ותלוי בקצב הדיווחים והטיפול בהם, אבל נראה לי שיש שני מקרים:
  1. עבור הערה שלא טופלה, חודש נראה לי זמן סביר.
  2. הערה שטופלה יכולה לעבור לדף השיחה כעבור יום. בברכה, --איש המרק - שיחה 11:44, 14 בנובמבר 2013 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הדף בהחלט עושה את שלו. כבר הצטברו כמה וכמה דיווחים שחלקם טופלו. אני חושב שטוב יעשה ערן או מישהו אחר אם יכתוב בוט שיעביר את ההדעות לדף שיחת הערך כעבור זמן מוסכם מראש (נגיד שבוע). אפשר לחשוב על תבנית בראש דף השיחה (משהו כמו התבנית לערכים מומלצים) בצבע זוהר כדי להתריע על בעיה אפשרית. גילגמש שיחה 11:24, 14 בנובמבר 2013 (IST)

הצעה משולבת[עריכת קוד מקור]

לכולם ברור שהמקום הנכון לנהל דיונים בקשר לטעויות הוא דף השיחה של הערך, ושם גם צריך להיות מאורכב דיווח על טעות. ברור כי הדף הזה מועיל בכך שהוא מודיע על שגיאות לכלל העוקבים גם בדפים שלא נמצאים במעקב שוטף, אך חשוב גם שמי שעוקב אחרי דף זה יוצף ישירות בבעיה ולא רק בקישור. לכן הצעתי היא כזאת ההודעה תשוכפל גם כאן וגם בדף השיחה עם קישור מכאן לדף השיחה ויעודכנו כאן תבניות המצב אליה יתווסף מצב "בטיפול בדף השיחה". ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 11:49, 14 בנובמבר 2013 (IST)

השאלה האם אפשר לעשות את זה בצורה אוטומטית גילגמש שיחה 12:10, 14 בנובמבר 2013 (IST)
אם ניתן אז נראה שזה הפתרון הטוב ביותר ועונה על כל הצרכים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:15, 14 בנובמבר 2013 (IST)
שיניתי את הכותרת, לאחר שראיתי שהמודול הזה מעודד קוראים לדווח על טעויות. למשל בערך ארנון מילצ'ן. מוזר שעד כה בן משפחתו לא העיר על הטעות בערך, למרות שהייתה לו את אפשרות המשוב. כנראה שהשם "דיווח על טעויות" מעודד דיווח. יחד עם זאת אני חוזרת ומבקשת למצוא דרך שההערות תתועדנה בדף השיחה של הערך. כי לאחר שהערה כאן תאורכב, כל מי שייכנס לדף השיחה של הערך לא ידע במה מדובר כי הקישור לא יוביל להערה. אני קוראת לערן ולקיפודנחש למצוא פתרון בהתאם להערות כאן. תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 09:48, 17 בנובמבר 2013 (IST)
בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים דיונים מאורכבים לדפי השיחה של התבניות הרלוונטיות ללא "התחכמויות טכניות" - בסופו של דבר זו אחריות של המארכב לארכב בצורה נכונה את הדף. בכל אופן הגיוני שתוכן הדיווח יופיע בדף השיחה ולחסוך אם אפשר מהמארכב את העיסוק בכך, ועדכנתי בהתאם את הסקריפט כך שיכתוב את הדיווח בדף השיחה של הערך, ויכליל את התוכן שלו בדף זה. אני מקווה שהתגיות הנוספות של "קטע" ו"סוף קטע" לא יבלבלו עורכים בהמשך. ערן - שיחה 23:07, 3 בדצמבר 2013 (IST)

הדיווח בדף על התיקון בערך גוסט ריידר: רוח הנקמה[עריכת קוד מקור]

דיווח זה נעשה בדף השיחה של הערך לא על ידי מערכת זאת. משתמש:Nurick נתקל בדיווח תיקן ותעד אותו כאן. לדעתי המערכת לא נועדה לתיעוד כל טעות שמישהו דיווח עליה בדף השיחה ללא שימוש במערכת זאת. אני חושבת שבמקרה כזה אין צורך ואין מקום ליצור דווח כאן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:10, 16 בנובמבר 2013 (IST)

אולי באמת אין תועלת, אבל מה הנזק? קיפודנחש 08:15, 16 בנובמבר 2013 (IST)
ראשית יצירת מצג מלאכותי מה דווח דרך המערכת הזאת וניפוח הדף ללא צורך, שנית בשביל מה כן? שלשום תיקנתי טעות בערך סח'נין שאנונימי דיווח עליה בחודש פברואר 2013. לא דיווחתי על כך כאן, כי כאמור זאת לא מערכת לתיעוד כל טעות שדווחה אי פעם על ידי אנונימי, אלא דרך נוספת לדיווח בגלל חשש שלא יטופלו אם דווחו רק דרך דפי השיחה. במקרה זה הדיווח זוהה ותוקן. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 08:21, 16 בנובמבר 2013 (IST)
אכן, מטרתו של הדף היא לדווח על טעויות כדי שמישהו אחר יתקן אותן - במקרים שהמדווח אינו יודע (או אינו פנוי) לתקן בעצמו --א 158 - שיחה 10:10, 16 בנובמבר 2013 (IST)
אסביר, דיווחתי כי לא היה לי מושג איך לתקן את הבעיה וקיוותי שמישהו אחר ימצא פתרון, אחרי כמה דקות חזרתי לערך וחשבתי לבדוק את הגרסה האנגלית שם נמצא מקור הבעיה ותיקנתי בהתאם. ברור שאין שום צורך לדווח אם מתקנים את הטעות בעצמך. נשאלת השאלה אם חשוב כן לדווח במקרים בהם מושאר משוב (של שגיאה) בדף השיחה של הערך ובכך 'לאסוף' דיווחים על שגיאות באם לא יודעים לתקנן, בברכה, Nurick - שיחה 00:20, 17 בנובמבר 2013 (IST)
אולי במקרה כזה עדיף למחוק את הפיסקה ולציין בתקציר העריכה "בסופו של דבר תיקנתי בעצמי" או בדומה לכך.--א 158 - שיחה 15:25, 18 בנובמבר 2013 (IST)

איך זה צריך לעבוד לדעתי[עריכת קוד מקור]

הדגמתי (ידנית) בויקיפדיה:דיווח על טעויות#יצחק בן-צבי. הרעיון הוא שהדיווח עצמו, והטיפול בו, יופיעו בדף שיחת הערך *בלבד*. בדף הזה תופיע "הכללה", בעזרת שימוש במילת הקסם "קטע". לכל דיווח יווצרו שתי כותרות, אחת ברמה 2 ואחת ברמה 3. לחיצה על "עריכה" על הכותרת ברמה 2 תחשוף את "מצב הטיפול" ואת ההכללה בלבד, ולחיצה על הכותרת ברמה 3 פותחת לעריכה את הפסקה המתאימה בדף השיחה של הערך. אנא חוו דעתכם אם זה נראה פתרון משביע רצון - אם כן, זה צריך להיות די פשוט לאלף את סקריפט "דיווח" לפעול כך. קיפודנחש 22:14, 21 בנובמבר 2013 (IST)

טעות בדף דיווח על טעויות?[עריכת קוד מקור]

בראש הדף מופיע ויקיפדי אחראי, אני מכיר את המילה ויקיפד, זו לא טעות?Uziel302 - שיחה 21:45, 22 בנובמבר 2013 (IST)

hanay תיקנה, תודה Uziel302 - שיחה 10:43, 23 בנובמבר 2013 (IST)

ויקיפד אטימולוגית מדובר במושג תרבות מהירה כלומר כינון של מושג מרק אביטן - שיחה 18:55, 4 ביוני 2019 (IDT)

למי נועד דף זה[עריכת קוד מקור]

לפי הבנתי הדף נועד לאנונימיים שלא יודעים או חוששים לערוך בויקיפדיה, אבל לא לעורכים רשומים מנוסים. אם הדף הזה יתמלא בהערות לערכים של עורכים רשומים נחטיא את המטרה שלו. עורך רשום יודע להעלות נושא לדיון בדף השיחה ולפרסם בלוח המודעות ולהזמין את הקהילה לדיון. הוא לא זקוק לסיוע בדף הזה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך

אני לא חושב שזה רע. זה סוג של לוח מודעות שיש לו עוקבים רבים. אני לא רואה בעיה בכפילות שיכולה להווצר. שישאלו גם פה וגם בדף שיחה. גילגמש שיחה 11:27, 24 בנובמבר 2013 (IST)
אני מסכים עם חנה שעדיף שהדיון יתנהל בדף השיחה ולא כאן. בלי קשר, דיון/דיווח שמסתיים הטיפול שלו כאן, מאורכב בדף השיחה של הערך? יונה ב. - שיחה 11:48, 24 בנובמבר 2013 (IST)
אין ספק שכך עדיף. ‏Lionster‏ • שיחה 11:49, 24 בנובמבר 2013 (IST)
אתם מתלהבים כי זה חדש, אבל אם הדף יתמלא בשפע של הערות של עורכים רשומים שיודעים איך לטפל בכך, אז פחות ייכנסו ופחות יטפלו. ראו למשל הדיווח על הערך מלון גת רימון. למה הדיווח הזה בכלל כאן? למה לא בדף השיחה של הערך? אני גם לא רואה שלמרות הבקשות בדף שונה הנוהל של מקום הדיווח. אז במקום שהערות על הערך יהיו בדף השיחה של הערך, הדף זה יתמלא, ודפי השיחה יהיו בקישורים לדף שיאורכב, ולא נדע בכלל שיש בעיה. דיווחים מסוג זה רק מחמירים את הבעיה שהעליתי. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:45, 24 בנובמבר 2013 (IST)
הדף עדיין בהרצה, לכן טבעי שעדיין יהיו בעיות. אני לא מבין מה הבעיה בכך שיהיה דיווח גם בדף שיחה וגם בדף זה. איך כפילות זו מפריעה? עובדים כרגע על פתרון טכני שיאפשר את מיזוג ההערות בדף שיחת הערך ובדף דיווח טעויות. אני (או מישהו אחר אם ירצה להחליף אותי) אדאג לכך שהקשר יתקיים הלכה למעשה. גילגמש שיחה 14:03, 24 בנובמבר 2013 (IST)
חנה, למה לכעוס? כשמישהו מזהה טעות ויודע לתקנה, כמובן שעדיף לתקן. כשמישהו מזהה טעות אך אינו יודע לתקן, הדף הזה הוא מקום מצוין להתריע. צריך כמובן שהדיון יתנהל (רק או בעיקר או גם) בדף השיחה של הערך, אבל זה לא נושא הפסקה הזו: הפסקה הזו שואלת "למי מיועד הדף", והתשובה, לדעתי, היא כל מי שמודע לטעות אבל מסיבה כזו או אחרת לא יכול או לא פנוי לתקן אותה כרגע, בין אם אלמוני ובין אם רשום. דיווחים של משתמשים רשומים בדף הזה לא יגרמו לו "להחטיא את מטרתו": אם כבר אז ההפך - הם יעזרו לו להיות פורה ומועיל יותר. את אומרת "אם הדף יתמלא בשפע של הערות של עורכים רשומים שיודעים איך לטפל בכך, אז פחות ייכנסו ופחות יטפלו". מעבר לכך שהקביעה הזו לא מבוססת על שום ראיה עובדתית, הרי שלדעתי היא פשוט לא נכונה: ככל שהדף יהיה פעיל יותר, ויכיל יותר דיווחים רלוונטיים, תהיה סיבה טובה יותר לוויקיגמדים לבוא לכאן ולתקן. הלוואי ורבע מהאנרגיה ותשומת הלב שחברים מסוימים מעניקים לוק:הכה יוקדש לתיקון טעויות, וככל שהדף הזה יהיה עשיר יותר בדיווחים רלוונטיים, ללא תלות בזהות המדווח, גדול יותר הסיכוי שכך יקרה. נושא העברת הדיון לדפי השיחה של הערכים בהם מדובר הוא כמובן נושא חשוב, ותקוותי שיוסדר בקרוב. קיפודנחש 18:22, 24 בנובמבר 2013 (IST)
קיפודנחש, זו הפעם השנייה שאתה משתמש במילה לכעוס בהתייחס לתגובות שלי, זה לא נכון ומיותר ואני מבקשת שתפסיק זאת. ולעצם העניין לך יש את הדעה שלך לגבי השפעת הודעות של עורכים פעילים כאן ולי יש את דעתי. נראה מי יצדק. אבל בכל מקרה הדיווח שבדוגמה מקומו בדף שהשיחה של הערך ולא כאן, ואני מקווה שמהר מאד התיקון יעשה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 18:33, 24 בנובמבר 2013 (IST)
במה זה שונה מ"אתם מתלהבים"? את זיהית בתגובות החברים התלהבות, ואני זיהיתי בטון הכתיבה שלך כעס. כמובן שיתכן שכל אחד מאתנו שגה, אבל אם אסור ליחס לתגובות של אחרים רגש, שימי של שגם את לא מקפידה בכך (לדעתי זה לגיטימי, אם לא מדובר בניסיון להקניט). בכולופן, בעתיד אשתדל להימנע מלייחס לתגובותייך רגש כלשהו. לגבי מה יקרה בעתיד (כלומר, איך ישפיע גודש הדף על הטיפול בדיווחים): את כמובן צודקת שמה שיהיה הוא מה שיהיה. שימי לב שאת קביעתך ש"אם הדף יתמלא בשפע של הערות של עורכים רשומים שיודעים איך לטפל בכך, אז פחות ייכנסו ופחות יטפלו" ניסחת כעובדה מוסכמת וידועה, לא כספקולציה שאולי נכונה ואולי לא. קיפודנחש 19:35, 24 בנובמבר 2013 (IST)
התלהבות הוא רגש חיובי, כעס הוא רגש שלילי. כשאדם כותב הוא תמיד מביע את דעתו. האם אני צריכה לכתוב תמיד "לדעתי" או "In my opinion" כמו שדורשת השופטת בסדרה האישה הטובה? חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 19:42, 24 בנובמבר 2013 (IST)


קישור מהדף הראשי[עריכת קוד מקור]

שלום, ראיתי שהיום - 10/12 אין קישור ל"דיווח על טעות" מהדף הראשי של ויקיפדיה. לא שמתי לב אם זה היה קודם (נראה לי שכן). מדפים אחרים יש קישור. האם זה בכוונה או בטעות? אמא של גולן - שיחה 10:04, 10 בדצמבר 2013 (IST)

הקישור וטופס הדיווח על טעות מקורו מקוד של ויקיפדיה הפולנית. בוויקיפדיה הפולנית בחרו שלא לאפשר לדווח על טעות ממספר דפים, בהם העמוד הראשי בטענה שזה מעודד דיווח על מגוון בעיות לא קשורות, וכך גם אנו נוהגים. אם יש עניין בכך אפשר לאפשר את הדיווח גם מהעמוד הראשי. ערן - שיחה 00:16, 17 בדצמבר 2013 (IST)

צורת הקישור לדפי השיחה[עריכת קוד מקור]

כעת מופיע ציטוט של התוכן מדף השיחה, אך התגובות בדף השיחה לרוב מתווספות לאחר סוף הציטוט (לדוגמה הדיווח בנושא קירה רדינסקי). אולי כדאי להוסיף שורה מוסתרת ובה יכתב שיש לכתוב תגובות בתוך האזור המצוטט? בברכה, Nurick - שיחה 17:23, 16 בדצמבר 2013 (IST)

אנא בדוק אם השינוי שעשיתי עונה על ההצעה (על הדרך - לא מדובר ב"ציטוט" אלא ב"הכללה". ההערה אולי קטנונית, אבל ההבדל חשוב...). קיפודנחש 22:48, 18 בדצמבר 2013 (IST)
תודה :) (באיחור קל), Nurick - שיחה 18:02, 11 במרץ 2014 (IST)

דוח ראשון לקהילה[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

מדור דיווח הטעויות הופעל בנובמבר 2013 וקיבלתי על עצמי את ניהולו. הינה דוח הפעילות לשנת 2013 שוסכמה היום עם גמר הטיפול בדיווח האחרון משנת 2013 שהתצבע במהלך ינואר 2014. במסגרת תפקידי טיפלתי בדף, סיכמתי את הדיווחים בדף הסטטיסטיקה ואף פניתי למשתמשים שונים כדי שיטפלו בהערות אם הטיפול בהם לא בוצע באורח שוטף.

בסך הכל קיבלנו 60 דיווחים במהלך חודשיים של שנת 2013. 40 מתוכם גרמו לשיפור הערך על ידי טיפול בהתאם לדיווח. יתרת הדיווחים היו שגויים, חסרי תוכן או הצעות כלליות לשיפור שלא ניתנות לטיפול במסגרת הדף. הדף מעודד את הקוראים שלנו לדווח על הטעויות שיש בערכים ואני מציע לחשוב על מנגנון שיבליט את הקישור (אולי בצמוד לבקשת משוב).

בסך הכל, להרגשתי האישית מדובר בדף מצוין שאם השימוש בו יגבר יגרום לשיפור מתמיד של הערכים שלנו. אשמח למשוב מצד הוויקיפדים לגבי תפקוד המדור והצעות נוספות לשיפורו. גילגמש שיחה 08:45, 23 בינואר 2014 (IST)

אכן, התפקוד של הדף ושל האחראי עליו ראויים לכל שבח. קיבלנו דרכו תיקונים חשובים שספק גדול אם היו מגיעים בדרך אחרת, ובכלל הוא הפתרון המושלם לאנשים הרבים שהיה להם משהו לתקן אך פחדו לערוך ממש, או שערכו בצורה לא טובה ושוחזרו. גם לדעתי יש להבליט אותו, אפילו יותר מבקשת המשוב. יאירשיחה 15:08, 23 בינואר 2014 (IST)
כמו יאיר. Liad Malone - שיחה 15:52, 23 בינואר 2014 (IST)
מצטרף! כל הכבוד לעמלים. בורה בורה - שיחה 16:31, 23 בינואר 2014 (IST)
תודה על המחמאות, אך אשמח לקבל גם המלצות להמשך הדרך. כיצד הייתם מציעים לשפר את המדור. כיצד להבליט את הלינק לדיווח על הטעויות. גילגמש שיחה 16:32, 23 בינואר 2014 (IST)
מה ההבדל המהותי בין משוב ודיווח על טעויות? למה לא לאחד את שניהם (נניח ל"משוב או דיווח על טעויות")? נרו יאירשיחה • כ"ג בשבט ה'תשע"ד • 13:07, 24 בינואר 2014 (IST)
המשוב מיועד לכל ביקורת כללית על הערך (ובפרט ביקורת חיובית, הצעות לשיפור וכו'), ודיווח על טעות מיועד לסוג מאוד מסוים של ביקורת שפשוט יותר לטפל בה (מאוד ממוקדת) ולפעמים דחוף יותר הטיפול בה.
בפועל, כלי המשוב הניב עד היום כמות רבה מאוד של משובים (כמעט 28,000 משובים; לפי מיוחד:תגיות), ורבים מהם סייעו לשפר לתקן ולשפר ערכים, ודיווח על טעות כנראה פחות בולט ומביא פחות הערות, אבל הערות הן איכותיות ומאוד ממוקדות בבעיות ספציפיות.
ערן - שיחה 16:35, 24 בינואר 2014 (IST)
מצאתי עוד מקום שאפשר להוסיף בו הפניה למדור דיווח הטעויות: ויקיפדיה:יצירת קשר. צריך לערוך בהתאם כך שנקבל את הלינק הרלוונטי לדף השיחה באופן אוטומטי. אולי יש טעם לערב את משתמש:Hanay שמקבלת הרבה פניות בOTRS - אולי גם שם אפשר איכשהו לקשר לדף הזה. מצד אחד זה יחסוך פניות מיותרות למערכת OTRS ומצד שני הדיווח יגיע למקום הראוי לו. אשמח אם יעלו רעיונות נוספים כיצד להבליט את הקישור הזה. גילגמש שיחה 23:29, 24 בינואר 2014 (IST)
לא הבנתי את הרעיון. ב-0TRS מתקבלות גם פניות להכנסת תיקונים בערכים. הפניה כוללת את בקשת התיקון. אבל זה החלק היותר קטן מהפניות. כל פניה כזאת מטופלת בהתאם לעניין. אני מתקנת במקום שצריך. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:30, 25 בינואר 2014 (IST)
בסדר. גילגמש שיחה 10:58, 26 בינואר 2014 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הצעה: להוסיף לאלמונים בלבד קישורית נוספת עבור "דווח על טעות בדף זה" בתפריט העליון (במרחב הערכים בלבד), באותו המקום בערך שאנו מציגים לרשומים "דף טיוטה", בלי להסיר את הקישורית שמוצגת בתפריט הימני. קיפודנחש 17:56, 27 בינואר 2014 (IST)

הוספתי כקישור בתפריט העליון. בברכה, ערן - שיחה 07:22, 29 בינואר 2014 (IST)


סוף העברה

כל הכבוד[עריכת קוד מקור]

כל הכבוד על דף המיזם הזה , זה כביר. ישר כוח לגילגמש ולכל משתתפי ומתפחי המיזם. מי-נהר - שיחה 17:15, 22 באפריל 2014 (IDT)

דו"ח שני לקהילה[עריכת קוד מקור]

למי שלא יודע, אני אחראי על מדור ויקיפדיה:דיווח על טעויות. בסוף ינואר 2013 הוספנו קישור במקום בולט יותר בדף וכך זכינו לעליה גדולה מאוד בדיווחים. ממוצע של 33 דיווחים בחודש עלינו ל88.5 דיווחים בממוצע בשני החודשים העוקבים. בשני החודשים האחרונים קיבלנו 177 דיווחים מהם 97 דיווחים אמיתיים שהביאו לתיקון הערכים, 72 דיווחים שגויים והיתר דיווחים כפולים והצעות לשיפור.

אני מודה לכל מי שלוקח חלק בטיפול בערכים במסגרת המדור ומבקש מכולם לשים את הדף ברשימת המעקב ולהציץ בו. הטענות שעולות שם קשורות לכל מרחב הערכים וככל שהדף יזכה לחשיפה גדולה יותר בקהילה, כך נשפר את יעילות הטיפול שלנו במרחב הערכים. גילגמש שיחה 06:04, 8 באפריל 2014 (IDT)

המדור הזה הוא מרכיב נפלא של ויקיפדיה, התורם לאמינותה בהגשימו את בקשת המשורר: ”שְׁגִיאוֹת מִי יָבִין? מִנִּסְתָּרוֹת נַקֵּנִי” (ספר תהלים, פרק י"ט, פסוק י"ג). דוד שי - שיחה 07:20, 8 באפריל 2014 (IDT)
:) Dalila - שיחה 07:37, 8 באפריל 2014 (IDT)
אכן מדור חשוב, כל הכבוד למתקנים ולמנהלים. יואב נכטיילרשיחה 11:18, 8 באפריל 2014 (IDT)
מדור חשוב. אני עוקב אחריו ואף מגיב שם, ואני ממליץ לכולם לעקוב אחריו. הוא מקל על דיווח של קוראים שמחליטים לא לשנות מידע. ובמקום שדיווח כזה ימצא בדף השיחה של הערך ולא יטופל עם אותו ערך לא נמצא במעקב או מנטרים לא ראו את ההערה הזו. אם כי צריך לחשוב על דרך להקטין את 40% דיווחי השווא. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:59, 8 באפריל 2014 (IDT)
אולי אפשר לבקש מהמדווח לציין מקור לתלונתו. אולי בתפריט שהוא מקבל אפשר להוסיף מספר אופציות כמו למשל: ידע אישי (למשל יפתח ספקטור דיווח על טעות בטייסת שהוא שירת בה). אם המדווח ציין ידע אישי, אפשר לבקש ממנו לפרט קצת איזה מן ידע זה: נסיון מעשי בתחום, אזור מגורים, קרבה משפחתית ועוד. כמו כן, אפשר לבקש להוסיף מקור מקוון (אפשרות נוחה להוספת לינק) ומקור מודפס (גם כן עם אופציה נוחה לצרף מקור עם פירוט אוטומטי שמדווח רק צריך למלא: שם המחבר, שם הספר, שנת ההוצאה, שם ההוצאה והעמוד הספציפי) אני בספק כמה מדווחים ישתמשו באופציה לצרף מקור, אבל אם אפשר אולי בכל זאת כדאי לתת לזה סיכוי. אולי משתמש:קיפודנחש יכול לעשות משהו בכיוון זה. גילגמש שיחה 16:03, 8 באפריל 2014 (IDT)
בס"ד גילגמש, אופן הדיווח על טעויות מסובך מדיי. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 16:19, 8 באפריל 2014 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

האמת שבימים הראשונים של המדור הייתי סקפטי למדי לגבי התועלת והצורך בו. עם זאת, אני שמח לראות שהתבדיתי, וככל שעובר הזמן נראה כי אכן מדובר בכלי בעל תועלת רבה למיזם. וזו ההזדמנות להודות לכל העוסקים במלאכה, ובמיוחד לגילגמש, אחראי המדור. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 17:43, 8 באפריל 2014 (IDT)

אם להודות, צריך להתחיל מהפולנים שיצרו את הכלי (ולספרדים, דרכם התוודענו אליו), וכמובן, לפני הכל, לערן שגילה את הכלי אצל הספרדים, ייבא אותו אלינו, והתאימו לצרכינו לפי הערות הקהילה. די ברור עכשיו שמדובר בפתרון אפקטיבי לבעיה שהתחבטנו בה שנים, וניסינו למצוא לה פתרון זמן רב בדרכים שונות, של איסוף משובים מועילים מקהילת הקוראים-שאינם-עורכים. קיפודנחש 18:50, 8 באפריל 2014 (IDT)
קיפודנחש, מה דעתך על ההצעות שלי? גילגמש שיחה 19:41, 8 באפריל 2014 (IDT)
@Gilgamesh: כרגע, כשפותחים את טופס הדיווח (או ליתר דיוק, כשלוחצים בטופס על כפתור "דיווח לעורכים"), מופיעה בקשה מפורשת לציין מקור במידת האפשר. אפשר לחזק זאת קצת, למשל, להוסיף קופסה נוספת ל"מקור המידע", ולא לאפשר שמירת הטופס כל זמן שהקופסה הזו ריקה. אם עושים זאת, אפשר לנסות ליצור מבנה (נניח שלוש אפשריות: "ידע אישי" - במקרה זה נשאל מי האיש מאחורי ה"אישי", מקור כתוב, שם נבקש את שם הפרסום ומספר העמוד, ואפשרות שלישית "מקור מקוון" שם נבקש URL). אולי למישהו אחר יש רעיון יותר טוב.
צריך גם לזכור שבחלק מהמקרים לא נחוץ "מקור" - היו לנו דיווחים על שגיאות לשוניות, השחתות, סתירות פנימיות בערכים, ודיווחים על טענות שמנוגדות למה שכתוב בערך אחר בוויקיפדיה. מצד שני, היו דיווחים בהם המדווח ציין את המקור גם בלי מנגנון שמכריח לעשות זאת, כך שלא ברור אם אכן כדאי להפוך את "מקור" לסעיף מחייב. תוכל אולי לנסות להעריך כמה מהדיווחים שקיבלנו עד היום היו מועילים יותר אם היינו מחייבים "מקור", ולעומתם בכמה מהדיווחים זה רק היה מציק למדווח בלי תועלת ממשית? אפשר כנראה להגביל את הסקר לדיווחים שנמצאו מועילים. קיפודנחש 23:14, 8 באפריל 2014 (IDT)
קיפודנחש, אני לא חושב שצריך לחייב לציין מקור. הצעתי רק אופציה נוחה למילוי מקור משהו כמו שאלון אמריקאי קצר בן 3-4 שאלות. להערכתי כמעט אף פעם לא סופק מקור כלשהו שיתמוך בטענות המתלונן. מה שכן, פעמים רבות אנשים חותמים בשמם, במיוחד אם הם קשורים לאירוע המדובר. למשל - יפתח ספקטור ציין במפורש שזה הוא ושהוא שירת בטייסת המדוברת (או משהו אחר שקשור לחיל האוויר, יתכן שאני מתבלבל מעט) גם במקרים אחרים אנשים נוטים לציין את שמם. אני לא יודע עד כמה זה יעיל לבקש מקור ויתכן שכדאי להשאיר את הנושא כמו שהוא. רק העלתי רעיון לדיון. גילגמש שיחה 05:49, 9 באפריל 2014 (IDT)
אכן אפקטיבי ומוצלח. ויבוא גילגמש על הברכה גם על היוזמה שהוא נוקט בהפניית שאלות לויקיפדים שלא מגלים אותן בעצמם, אבל שיכולים לעזור. שמחתי על ההזדמנות שניתנה לי בזכותו לסייע בכמה התלבטויות כאלה. Ijon - שיחה 00:27, 10 באפריל 2014 (IDT)

דו"ח לתנועה?[עריכת קוד מקור]

בנוסף, אני מברך גם על עצם הדו"ח לקהילה על היוזמה, ומעודד בחום שיתוף גרסה של הדו"ח הזה, באנגלית, עם שאר התנועה. אני חושב שנוכל לסייע בכך לויקיפדיות אחרות, אולי בגודל דומה לשלנו, לשקול אם לאמץ מנגנון דומה. אני מתנדב לסייע בתרגום/הגהה באנגלית, אם יש צורך. Ijon - שיחה 00:27, 10 באפריל 2014 (IDT)

אני לא חושב שאפשר לתרגם דוח זה לאנגלית. צריך לכתוב איך נולד הרעיון ואיך מיישמים אותו הלכה למעשה. לתרגם רק את הקטע הזה, זה לא מספיק. גילגמש שיחה 00:43, 10 באפריל 2014 (IDT)
הייתי בודק קודם אם לא הוגש דו"ח לתנועה על ידי הוויקיפדיות האחרות שכבר מפעילות אותו לפנינו (הוזכרו פה הפולנית והספרדית, יש סה"כ 12 לפי הבינוויקי). Uziel302 - שיחה 11:07, 10 באפריל 2014 (IDT)
אגיש דוח מסכם גדול לאחר שהמדור יקבל את צורתו הסופית. גילגמש שיחה 14:05, 19 במאי 2014 (IDT)

אליפויות של מכבי ת"א[עריכת קוד מקור]

כל מי שמתעסק עם הדף הזה, תסתכלו שנייה בארבע הפסקאות האחרונות בשיחה:מכבי תל אביב (כדורגל). אפשר לעשות שאם מנסים לדווח על טעות בערך מכבי תל אביב (כדורגל) מופיע הסבר לשאלה הזו? ‏ישרוןשיחה 17:30, 14 במאי 2014 (IDT)

אפשר לצפות מקוראי הערך להציץ בפיסקה העוסקת בסוגיה לפני שהם ממהרים לדווח. אני לא רואה צורך ביותר מזה. אוהדים שמתעקשים לדווח שוב ושוב כנראה ישארו ואם רואים שזה מישהו קבוע יש להזהירו ולחוסמו. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:02, 14 במאי 2014 (IDT)
זה ערך גדול ולא כולם מודעים לקיום הפסקה שלא קיימת בערכים אחרים. למכבי ת"א יש יחסי ציבור טובים ואם מבין האלפים שמבקרים בערך מדי חודש 4 תוהים מדוע כתוב 20 אליפויות כשהקבוצה חוגגת את האליפות ה-21 זה הגיוני. ‏ישרוןשיחה 19:12, 14 במאי 2014 (IDT)
אז שילחצו על ההערה בתבנית או יעשו חיפוש בערך. או שיקראו משובים קודמים בדף השיחה. אני לא רואה דרך יעילה לשנות את המצב. אולי כדאי להחליף את הקישור "דף היסטורית דיווחים על טעויות" שבחלון הדיווח לקישור לדף השיחה תוך המלצה לקרוא משובים קודמים על הערך כי יתכן שהטעות על הערך כבר דווחה. גילגמש, אשמח אם תבהיר מדוע הקישור להיסטוריית הגירסאות נחוץ בחלון הדיווח. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:27, 14 במאי 2014 (IDT)
אני שאלתי שאלה, היא מתחילה ב"אפשר לעשות..." והיא כוללת הצעה. אבל לא משנה. הבעיה הזו גדולה יותר מ"הדיווח על טעויות" ונראה לי שהפתרון הוא תבנית עם ההסבר. ‏ישרוןשיחה 17:16, 15 במאי 2014 (IDT)
אני לא חושב שניתן לטפל בזה במסגרת המדור. מדובר בדיווח שגוי שחוזר על עצמו. אין מה לעשות נגד זה. המדווח בלאו הכי לא יבדוק בקישורים ואני חושב שזה פגם שלא ניתן לטפל בו. יחד עם זאת, מדובר במספר מאוד קטן של מקרים, כך שאני לא חושב שיש פה בעיה. הדבר היחיד שאפשר לעשות אולי זה משוב חוזר - להודיע למדווח שהודעתו התקבלה. גילגמש שיחה 14:04, 19 במאי 2014 (IDT)
אפשר לחשוב על טיפול בעזרת הכלי, אבל לדעתי לא מוצדק להשקיע אם מדובר בערך יחיד כזה. אם תתפתח תופעה נרחבת של דיווחים שגויים שחוזרים על עצמם בערכים ספציפיים, נוכל ללמד את הכלי לחפש בגוף הערך סמן כלשהו (נניח הערה מוסתרת עם מבנה מוגדר היטב, או תבנית מיוחדת לדבר שלא מציגה את התוכן שלה, אבל ), ולהציג את תוכן הסמן בטופס הדיווח בצורה בולטת. למשל בערך מכבי תל אביב, הטקסט יגיד משהו כמו "אם ברצונכם לדווח על טעות במספר האליפויות, אנא קראו תחילה את הסעיף "מספר אליפויות" " (שם הסעיף יכול אפילו להיות קישור). כרגע אין הצדקה, לדעתי, לבנות מנגנון כזה, אבל כדאי לזכור שהדבר אפשרי, ואפילו לא קשה במיוחד. קיפודנחש 16:53, 19 במאי 2014 (IDT)
קיפודנחש, תופעה של דיווחים חוזרים קיימת אבל לדעתי היא לא רחבה. מה שכן כדאי לעשות כדי להפחית את מספר הדיווחים הכפולים הוא לבקש ממהמדווח לא לדווח פעם שנייה על אותו הדבר, אלא להפנות אותו לדף שיחה. היו מקרים שקיבלנו דיווחים שלא היו דיווחים, אלא פניות שהיו אמורות להכתב בדף שיחה. זה קרה כי המדווח לא הבין את משמעות המושגים שלנו. דוגמה לכך היא בשיחה:סולו יורמן. קיבלנו בערך עשרה דיווחים שונים שצומצמצו בסוף ל-2 דיווחים בלבד כי התכתבנו עם המתלונן בעזרת הכלי הזה. הפניה ברורה לדף שיחה יכול למנוע את הצפת המדור בדיווחים שגויים - לא מדובר בדיווח חדש על טעות כלשהי, אלא המשך שיחה. לדעתי, זה יכול לחסוך חלק מאותם דיווחים כפולים ושגויים.
כמו כן, אפשר לשקול להציע למדווח לערוך את הפרק הרלוונטי בדף שיחה, תוך כדי שהוא עדיין משתמש בכלי הדיווח. כלומר, המדווח ילחץ על "דווח על טעות", אך יהיה לו קישור לפרק הרלוונטי בדף שיחה ושיהיה כבר במצב עריכה ועליו רק ללחוץ "שמור". זה יכול לסייע גם בקבלת משוב חוזר מהמדווח לאחר גמר הטיפול בדיווח שלו. גילגמש שיחה 08:36, 20 במאי 2014 (IDT)
מפה לשם, ערן שיפצר את הטופס, כך שכאשר יש לדף הודעת עריכה, ההודעה מוצגת בטופס. התשובה אם כן פשוטה מאד: כשיש ערך בו מתחילים להופיע דיווחי סרק כאלו, זה הזמן ליצור לערך "הודעת עריכה" שמסבירה זאת בצורה נאה, וההודעה תופיע בטופס הדיווח. קיפודנחש 18:28, 17 ביוני 2014 (IDT)
ערן וקיפודנחש, בינתיים נוספו עוד דיווחים. כשבדקתי כיצד נראה הטופס, הבנתי שהודעת העריכה לא מספיק בולטת בטופס. אני ממליץ לשנות את הטופס ולהכניס אותה בין "באפשרותכם לדווח כאן על טעות בערכי ויקיפדיה" ל"שימו לב שכל אחד יכול לערוך כמעט כל דף בוויקיפדיה..." או לעצב את ההודעה באמצעות {{תיבת הודעה}} כך שיופיע לוגו כלשהו. מה דעתכם? ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 01:38, 5 במאי 2016 (IDT)

אני רוצה לברך על המיזם החשוב הזה! אני חושב שמשוב כזה מרוכז זהו רעיון חשוב מאוד!

העברת אחריות[עריכת קוד מקור]

אני אחראי על מדור זה מיום היווסדו בוויקיפדיה העברית. אני מקווה שכולכם מרוצים מהתפקוד שלי בתחום זה. במהלך הזמן הזה פעלתי לשיפור הדיווחים, הוספת מערכת מתקדמת ויעילה להוספת דיווחים לדף שיחה, הכרתי את המדור למשתמשים שונים ועוד. כל היוזמות האלה נעשו בשיתוף פעולה הדוק עם ויקיפדים רבים ואני מודה להם מאוד על שיתוף הפעולה.

אני מרגיש שמיציתי את התפקיד שלי בתחום זה ואשמח אם מישהו אחר ייקח על עצמו את ניהול המדור. העבודה הנדרשת היא פשוטה - צריך למחוק דיווחים ישנים ולעדכן את הסטטיסטיקה, לדאוג למענה על דיווחים שלא זכו לתשובה על ידי המבקרים הקבועים במדור על ידי פנייה למשתמש פוטנציאליים שעשויים לדעת את התשובה לשאלה הנשאלת ולדווח מדי פעם לקהילה על התקדמות המדור.

אני חושב שאחראי על המדור צריך להיות ויקיפד ותיק שמכיר היטב את המערכת ובעיקר מכיר את הוויקיפדים האחרים כדי שידע למי עליו לפנות במקרה של דיווח שלא זכה למענה, אבל גם ויקיפד חדש יחסית שמעוניין לנהל את המדור יכול להשתלב בו. גילגמש שיחה 11:01, 4 בספטמבר 2014 (IDT)

אני שוקל לקחת על עצמי את האחריות, אני במילא פעיל בדף וזה לא נשמע הרבה עבודה. רק דבר אחד נראה לי מסבך ומיותר: הסטטיסטיקות. אני מבין שבהתחלה היה צורך להראות שהמדור יעיל ותורם. המדור קיים קרוב לשנה והוא לא זקוק לסטטיסטיקות כדי להצדיק את קיומו. אם כל הסרה של דיון ישן דורשת עדכון של הסטטיסטיקה, ולפעמים המצב של הדיווח ניתן לפרשנות, זה מעודד ארכוב מרוכז מפעם לפעם במקום מחיקה ברגע שנפתרה הבעיה (או לאחר תקופת התיישנות קבועה מראש). הדיונים הם דיונים בדף השיחה, שום תוכן ממשי לא הולך לאיבוד, וההתארכות של הדף פוגעת לדעתי ביעילותו. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 12:22, 7 בספטמבר 2014 (IDT)
לא חובה להשתמש בסטטיסטיקה כמובן. גילגמש שיחה 12:30, 7 בספטמבר 2014 (IDT)
אם לא יהיו מתנדבים אחרים אקח על עצמי את הטיפול בדף. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 12:33, 7 בספטמבר 2014 (IDT)
אני חושב שאתה מתאים מאוד לתפקיד. גילגמש שיחה 20:52, 7 בספטמבר 2014 (IDT)
שלום עוזיאל, נראה לי שתתאים לתפקיד. האם תהיה מוכן להצהיר על תוכנית עבודה? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 21:13, 7 בספטמבר 2014 (IDT)
אני אמשיך להשתתף בטיפול בדיווחים כפי שעשיתי עד כה. אתייג ויקיפדים שאני מכיר את תחומי פעילותם. אמחק מהדף דיונים שאינם דיווחי טעויות או שהיו טעויות ברורות וטופלו. דיווחים שיש בהם מקום לדיון ישארו בדף כשבוע ואם לא יקבלו מענה הולם ישארו יותר. אעביר דיונים מהדף לדפי שיחה מתאימים כאשר הדיווח נפתח במקום שגוי. יש עוד משהו שצריך לעשות? ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 06:21, 8 בספטמבר 2014 (IDT)
לא. די סיכמת את הפעילות הנדרשת במדור זה. גילגמש שיחה 10:56, 8 בספטמבר 2014 (IDT)
תודה, Uziel302! ‏ Ijon - שיחה 20:48, 8 בספטמבר 2014 (IDT)
Uziel302 - כל הכבוד על התנדבותך, ובהצלחה!
גילגמש - תודה על תרומתך בנושא עד עתה, ישר כוח! . בברכה, דני. Danny-wשיחה 21:37, 8 בספטמבר 2014 (IDT)
גילגמש, תודה רבה על עבודתך במדור הזה עד עכשיו. הוא ללא ספק הצלחה גדולה. עוזיאל, תודה על ההתנדבות, שיהיה בהצלחה! Liad Malone - שיחה 00:49, 6 במאי 2016 (IDT)

שילוב בתיבת "משוב"[עריכת קוד מקור]

מתחת לכל ערך מופיעה תיבת "משוב" ובה כבר מופיע הקישור "משובים קודמים". האם אפשר לשלב שם את הקישור הקיים בתפריט הצד "דיווח על טעות"? ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 05:37, 5 במאי 2016 (IDT)

מתייג את ערן וקיפודנחש. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 16:35, 5 במאי 2016 (IDT)
אפשר להוסיף הפניה לדיווח על טעויות בתבנית:הוראות למשוב שמופיעה מתחת למשוב, אבל אם עושים את זה חשוב שלא ניצור לקוראים בלבול בין יותר מדי אפשרויות, ואני לא בטוח שזה באמת נחוץ - הדיווח על טעויות מופיע במקום הרבה יותר בולט. מצד שני זה גם לא מזיק להוסיף קישור ערן - שיחה 18:57, 5 במאי 2016 (IDT)
גם לי לא ברור הצורך בקישור נוסף, אולי Hummingbird יוכל לפרט יותר למה זה נחוץ ואיפה הוא רוצה שזה יופיע. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:35, 5 במאי 2016 (IDT)
לגבי עניין בולטות הקישור-לכם יש היכרות מוקדמת עם הקישור, אבל לא בטוח שכל מי שנכנס הרגע לערך מסוים יצפה לראות את הקישור במקום שבו הוא קיים. מציע לערוך משאל קצר, כי לקח לי יותר מדי זמן למצוא את "דיווח על טעות" (כשלא זכרתי איך הדף נקרא) כי כלל לא ציפיתי למצוא אותו באזור של "ערכים מומלצים", "פורטלים" ו"ערך אקראי" (נקרא לזה "אזור הדרכים השונות לעיין בוויקיפדיה").
למען הסר ספק, אני לא אומר שבהכרח צריך להסיר את הקישור מהמקום הנוכחי שלו (למרות שאם כבר, הייתי מעביר אותו אל "כלים" כי הקישור עובד על דף ספציפי; או באזור הלשוניות, כי אנשים לא תמיד מגיעים עד לתחתית הדף).
אזור תיבת המשוב הוא יותר הגיוני בעיניי לשים את הקישור אם אנשים שמו לב אליו ובאים לכתוב משוב. זה די הגיוני לשים את זה שם כי מי שרושם משוב בד"כ רושם שיש מידע חסר ("למה לא רשמתם שיש לו חברה?!?!?!") או שיש צורך בעריכה ("יש קאן ארבה שגיעוט קטיוו!", "למה אין תמונות?") אבל הם לא פעם מדווחים באותו כלי על טעויות ("הוא לא נפטר ב1983 אלא ב1893") ואז המידע מופיע בדף השיחה אבל לא בהכרח יופיע בדיווח על טעויות, שם יש את המעקב על הדיווחים. אז במקרה הזה עדיף לעצור אותם רגע לפני שהם שולחים את המשוב בדרך זו ולהפנות אותם לדיווח לטעויות.
לגבי המקום הספציפי-חשבתי לשים את זה כקישור לצד "משובים קודמים", אבל אפשר לשים את זה בתבנית ההנחיות. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 20:44, 9 במאי 2016 (IDT)
Hummingbird, אם כך אולי זה רעיון לא רק להוסיף את זה להנחיות. אשמח אם תוסיף זאת. בברכה, ערן - שיחה 21:09, 9 במאי 2016 (IDT)
ערכתי אבל זה יצא טיפה ארוך לטעמי, אז עוד לא שמרתי. בהזדמנות זו שעברתי על כמה משובים, חיפשתי דוגמה טרייה והנה אחת. לגבי הוספה לא רק להנחיות, אין לי מושג איך לערוך את תיבת המשוב עצמה (אחרי בדיקה קצת יותר מעמיקה הבנתי שמדובר בגאדג'ט ברירת מחדל) ולכן ערכתי רק את ההנחיות. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 18:10, 14 במאי 2016 (IDT)
זה ישב הרבה זמן בצד, נתתי היום פיניש אחרון לתבנית ושחררתי את זה. מקווה שזה יעזור למקד את המשובים העתידיים. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 06:20, 19 ביולי 2016 (IDT)
כל הכבוד על השיפור. לדעתי כדאי שהלינק "דיווח על טעות" יופיע, בסוף כל ערך בויקיפדיה קרוב ככל האפשר ל"משוב על הערך", גם למי שלא לוחץ עם העכבר על המילים: "כאן ניתן לכתוב משוב על הערך...", זאת אומרת גם לפני שנפתח חלון הפירוט של אפשרויות המשוב על הערך. הסיבה לכך: לא כל מי שמצא טעות בערך, וצריך עידוד קל לדווח עליו, מקשר זאת עם המילה "משוב". משוב מתקבל אצל חלק מהישראלים כשבח או גנאי, ולאו דווקא כאופציה לשיפור ישיר. כמו כן, אני מסכים עם הכותבים לפני, שלא מספיק הלינק במעלה העמוד מצד ימין, אלא נדרש גם בסוף העמוד, לאחר שהאדם גמר לקרוא את הערך. אשמח לתגובותכם. ינון גלעדי - שיחה 21:27, 16 במרץ 2017 (IST)

מתייג את: Hummingbird , Uziel302, קיפודנחש, ערן. ינון גלעדי - שיחה 21:34, 16 במרץ 2017 (IST)

לדעתי די בקישורים הקיימים לדיווח על טעויות - יש אחד מימין בתפריט הצד, ואחד משמאל בתפריט העליון. בתחתית הערך יש כבר משוב ואפשר גם דרכו לדווח על טעויות בערך (וכאמור בשיחה הנידונה - ימ שינסה לעשות זאת יקבל גם הפניה בולטת יותר לדיווח על טעויות). צריך לא להכביד על הממשק בהצגה של קישורים רבים לאותו הדף זה מעמיס ויוצר בלבול (על איזה "דיווח על טעות" צריך ללחוץ?). ערן - שיחה 22:14, 16 במרץ 2017 (IST)
איפה יש קישור משמאל בתפריט העליון?? אצלי זה לא מופיע. ינון גלעדי - שיחה 22:30, 16 במרץ 2017 (IST)
ינון גלעדי: הוא מופיע למשתמשים אנונימיים. תוכל לנסות זאת באמצעות יציאה מהחשבון או באמצעות פתיחת דפדפן במצב גלישה פרטית. ערן - שיחה 22:40, 16 במרץ 2017 (IST)
תודה. לא ידעתי. אם כך אני מסכים איתך. אין צורך במקום נוסף. ינון גלעדי - שיחה 22:45, 16 במרץ 2017 (IST)
ינון, השאלה אם באופן טבעי היית מגלה את הקישור הזה אם ערן לא היה מספר לך ממשק צריך להיות בנוי באופן טבעי וצריך להיות ברור מאליו למשתמשים-אנשים לא צריכים להידרש לעזרה נוספת כדי להשתמש בו ואם זה קורה, משהו לא בנוי כמו שצריך. ינון, דעתי כדעתך-תיבת המשוב היא המקום שאנשים מעדיפים לדווח ממנו טעות וכפתור דיווח הטעות נמצא בסוף התיבה כך שמי שבא לדווח על טעות מעדיף בתחילה לדלג על המשוב. המבחן אם הממשק עובד הוא פשוט להגיד לאותו בן אדם להתנתק מהחשבון ולנסות לדווח על הטעות, ולראות מהצד בלי להתערב מה החוויה שלו.
הצעד שהמלצתי עליו בעבר-להבליט יותר את דיווח הטעויות בתיבת המשוב עוד לפני שלוחצים עליה, ולהעלות את הכפתור לחלק העליון של התיבה (ראו בסוף #שינויים נחוצים במימשק הדיווח על טעויות). ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 12:47, 21 במרץ 2017 (IST)

דיווח על טעויות בקטגוריות[עריכת קוד מקור]

ראיתי מספר דיווחים על קטגוריות, אך הדיווח לא נוסף לדף השיחה של הקטגוריה. האם יש מקום לתקן זאת או שמא להעלים את הקישור בקטגוריות? ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 17:47, 16 באוגוסט 2016 (IDT)

מניסיוני הדיווחים על קטגוריות לרוב מבקשים הוספת ערכים ואין צורך בהם בדף השיחה של הקטגוריה. אם אני רואה צורך אני מעביר ידנית. הקישור טוב, הוא מאפשר גישה מהירה לקטגוריה לשם בדיקת הדיווח.‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:24, 16 באוגוסט 2016 (IDT)
הכוונה שלי לא הייתה לקישור האוטומטי שנוסף בדף הדיווחים אל הקטגוריה הרלוונטית, אלא שאחת האפשרויות היא למנוע דיווחים על קטגוריות, על ידי העלמת הקישור לדיווח על טעות. אני מבין שלעיתים הפניות מועילות, אז אין מקום להעלים את הקישור.
אני עדיין חושב שכדאי להוסיף את הדיווח גם לשיחת הקטגוריה אבל זה לא כזה קריטי. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 19:10, 18 באוגוסט 2016 (IDT)
אני אתן דוגמה שהייתה לאחרונה ולדעתי די אופיינית: מישהו דיווח שבקטגוריה:נחלי ישראל הנשפכים לים התיכון חסרים נחל כזיב ונחל בצת. הוספתי אותם. לדעתי אין צורך שזה יופיע בדף השיחה של הקטגוריה.‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:46, 20 באוגוסט 2016 (IDT)

סטטוס "בטיפול"[עריכת קוד מקור]

אני ממליץ להוסיף סטטוס נוסף לדף-"בבדיקה"/"בטיפול". לעיתים קורה שניתן מענה ראשוני לדיווח אבל לא ניתן לקבוע באופן מיידי האם הוא מהימן או לא. על מנת להבדיל בין דיווחים חדשים (כאלו שעוד לא קיבלו מענה) לדיווחים שהחל בהם הטיפול, אני ממליץ להוסיף את הסטטוס הנ"ל. אם לאחר כשבוע לא תהיה התקדמות בבדיקה ולא ניתן יהיה לאמת את הדיווח, הדיווח יקבל סטטוס "לא ניתן לטפל" וכך יאורכב. אפשר אולי לשנות את סטטוס "ללא תוכן" הקיים שלדעתי לא בשימוש כי פשוט מוחקים דיווחים כאלו. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 19:10, 18 באוגוסט 2016 (IDT)

רעיון טוב. מתייג את ערן, יוצר הדף.‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 19:44, 20 באוגוסט 2016 (IDT)
הוספתי. ערן - שיחה 20:34, 20 באוגוסט 2016 (IDT)
תודה. אני שמח שמצאתם את הרעיון מועיל. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 20:21, 27 באוגוסט 2016 (IDT)

החלפת התבנית "שגוי" בתבנית "לא טעות"[עריכת קוד מקור]

האם אפשר להחליף את המילה "שגוי" ב"לא טעות"? וכדאי גם להחליף את הצבע האדום בצבע אחר, נניח תכלת. תודה. PelicanTwo - שיחה 14:56, 16 בדצמבר 2016 (IST)

למה? מישהו נפגע מזה?‏ Uziel302שיחה 16:07, 16 בדצמבר 2016 (IST)
זה קצת פוגעני, וגם לא ברור מהמילה עצמה אם הדיווח שגוי או שהערך היה שגוי. לכן לדעתי "לא טעות" מתאים יותר. אפשר גם פשוט לכתוב "טופל", כי הנושא נבדק. PelicanTwo - שיחה 16:54, 16 בדצמבר 2016 (IST)
אוקיי, מסכים. מתייג את ערן שיחליף את שגוי ב"לא טעות".‏ Uziel302שיחה 19:53, 17 בדצמבר 2016 (IST)
התבנית רק כותבת את מה שנותנים לה. לדוגמה

מצב טיפול: קטסטרופה

עדכנתי את התבנית כך שהצבע של "לא טעות" יהיה זהה לשל "דיווח שגוי", וכעת פשוט צריך להקפיד לציין "לא טעות" במקום "שגוי". ערן - שיחה 20:26, 17 בדצמבר 2016 (IST)
אאז"נ ראיתי בעבר שימוש ב"לא דיווח טעות". בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א בטבת ה'תשע"ז • 19:23, 18 בינואר 2017 (IST)
אני השתמשתי בזה בתקצירי עריכה. "לא טעות" מספיק טוב.‏ Uziel302שיחה 13:40, 20 בינואר 2017 (IST)

מצב טיפול: לא דיווח טעות

שקנאי, שים לב שלא "הוסכם" להשתמש ב"לא טעות" במקום "שגוי", זה רק אופשר. בכל מקרה האנונימי לא רואה את מצב הטיפול מכאן (למיטב ידיעתי) ולכן אין זה סיבה שייפגע. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"ב בטבת ה'תשע"ז • 13:12, 20 בינואר 2017 (IST)

שינויים נחוצים במימשק הדיווח על טעויות[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#שינויים נחוצים במימשק הדיווח על טעויות

  1. נפתח חלון גדול מדי וברובו ריק כאילו הוא נועד לכתיבה, צריך להקטין את החלון.
  2. בכפתור בתחתית החלון לשנות את הכיתוב "דיווח לעורכים" ל"דיווח על טעות", שזה הנוסח הנקוט בהסברים, ו"דיווח לעורכים" נשמע כאופציה אחרת.
  3. דיווח על טעות הוא משוב על הערך, וצריך להוסיף כפתור דיווח על טעות ליד כפתור המשוב בתחתית הערך. כעת כפתור הדיווח על טעות נסתר למדי בטור הימני לצד הערך. PelicanTwo - שיחה 06:41, 23 בדצמבר 2016 (IST)
  1. דיווח על טעות באמת מיועד לכתיבת דיווח והחלון לא גדול מדי לטעמי. ייתכן שאם תצרף צילום מסך יהיה ברור יותר מה הבעיה.
  2. השלב הראשון הוא "דיווח על טעות" בשלב הדיווח יש למשתמש שתי אפשרויות: או לתקן בעצמו במצעות עריכה או לדווח לעורכים. אני לא מוצא בעיה בכיתוב השונה, להפך.
  3. דיווח על טעות מופיע גם בצד שמאל למעלה (למשתמשים אנונימים), ויש קישור מודגש לדיווח על טעות בפינת המשוב.
ערן - שיחה 12:22, 25 בדצמבר 2016 (IST)
ערן לאן אפשר להעלות את התמונות, יש לנו איזה קליפבורד להעלות אליו? PelicanTwo - שיחה 12:49, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אפשר או דרך אתר חיצוני כלשהו, או להעלות לוויקיפדיה דרך מיוחד:העלאת קובץ לשרת. ערן - שיחה 13:05, 25 בדצמבר 2016 (IST)
אני אוהב את מנגנון דיווח הטעויות, יש שם פנינים ולא מעט טעויות מתוקנות ככה. נראה לי שאם המימשק היה פשוט יותר מספר הדיווחים היה מוכפל. ניסיתי לשלוח הודעת טעות (כי רציתי להסב את תשומת לב הויקיפדים לבעיה בערך מסוים), והדיווח הוא מהחוויה שלי עם המימשק:
זה החלון שנפתח אחרי לחיצה על "דיווח על טעות". א: גודל השטח הריק הוא חריג ונראה כאילו צריך לכתוב בו, וניסיתי, אבל כמובן אי אפשר. אז פשוט להקטין את החלון. ב: החלון נפתח בעקבות לחיצה על "דיווח על טעות" וזו היתה מטרתי, אבל הגעתי למסך שאין בו אופציה כזאת (ואני צריך לקרוא את ההסבר הלא קצר כדי להבין). אז פשוט לשנות שם המקש ל"דיווח על טעות", והמקש השני נשאר כמו שהוא "עריכת הדף".
חלון הסברים שנפתח אחרי התחלת הקלדה בחלון "משוב". אני מציע לבטל את הקישור "דיווח על טעות" שבצד שמאל של הדף, ולשים במקומו ליד חלון המשוב כפתור "דיווח על טעות". הסיבה היא שמשוב הוא גם דיווח על טעות, ובאופן טבעי יהיו קוראים שיחפשו שם את האופציה הזאת. בתוך הטקסט יש אמנם יש לינק לדיווח על טעות, אבל הטקסט ארוך ומלא הוראות, ואנשים לא יקראו אותו. רובם רוצים לדווח וזהו.
אם אתה יכול להכניס את השינויים האלה זה יהיה מעולה, ומעניין אם נקבל יותר דיווחים. חן חן PelicanTwo - שיחה 18:14, 25 בדצמבר 2016 (IST)
תיוג שנשכח ערן -PelicanTwo - שיחה 18:15, 25 בדצמבר 2016 (IST)
  • לגבי גודל החלון - החלון שומר על גודל אחיד בשלבי התהליך. אני חושב ששינוי גודל החלון לאחר המשך התהליך הוא לא אינטואיטיבי ולכן אני לא רואה בזה בעיה. כמו כן החלון מסביר בקצרה שמומלץ לתקן בצורה עצמאית את הערך באמצעות עריכה או להפנות את הדיווח לעורכים - המעבר מ"דיווח על טעות" ל"דיווח לעורכים" הוא לא טריוויאלי ויש בו שינוי משמעות - ב"דיווח על טעות" הקורא רוצה ליידע את "ויקיפדיה" שיש טעות בערך (ייתכן שאת העורכים, ייתכן שאת הקוראים) ואילו ב"דיווח לעורכים" הוא מעביר את האחריות לטיפול לעורכים.
  • לגבי ההסברים - ההסברים הם שיקוף של תבנית:הוראות למשוב. יש צדק בכך שחלק מהמשובים נוגעים לטעויות בערכים, ובהחלט אפשר לשפר את ההסבר למשוב כך שיהיה ברור יותר שיש מקום יעודי לדיווח כזה. אם יש לך הצעה לניסוח תמציתי יותר או כזה שידגיש יותר את הדיווח על טעות (שינוי מיקום הקישור וכו'), כדאי להעלות אותה בדף השיחה של התבנית הנ"ל. בברכה, ערן - שיחה 00:28, 26 בדצמבר 2016 (IST)
ערכתי מעט את ההוראות במשוב כך שיהיו תמציתיות יותר וההפניה לדיווח על טעות תהיה בולטת יותר. בברכה, ערן - שיחה 01:07, 26 בדצמבר 2016 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ההוראות הרבה יותר טובות, יש כמה ניסוחים לא ברורים, אפשר לתמצת עוד ולהשמיט את האזהרות.

הסבר למילוי משוב:
אתם מוזמנים לכתוב בשפה חופשית. אפשר להתייחס גם לבהירות הערך, כיסוי הנושאים המרכזיים, הצגה נייטרלית של ההשקפות, והאם יש די סימוכין
אם מצאתם טעות בערך השתמשו בטופס דיווח על טעות (בצורת כפתור)
המשוב שלכם יישמר בדף השיחה של הערך. אתם מוזמנים לעקוב אחרי הטיפול במשוב.
באפשרותכם גם לתקן טעויות בעצמכם (בצורת כפתור), להסברים נוספים נא ראו ברוכים הבאים לויקיפדיה

את שם הכפתור צריך לשנות כי בעצמך אמרת שיש לשם משמעות שונה וזה מבלבל את המשתמש (אני התבלבלתי), הרי מימשק טוב זה מימשק אינטואיטיבי.

לגבי גודל החלון, הראשון הוא חלון ניווט והשני הוא חלון לכתיבה אז אין עניין של אחידות. -PelicanTwo - שיחה 04:57, 26 בדצמבר 2016 (IST)

סוף העברה

העברתי את הדיון לכאן בשל רלוונטיות הנושא והדיונים הקודמים. אני שמח לראות שאני לא היחיד שחושב שיש מקום לשלב את נושא המשובים בנושא הדיווח על הטעויות.
1. לגבי שינויים בתיבת המשוב, הייתי ממליץ אפילו להעלות את הכפתור של דיווח הטעויות ולשים אותם בסמוך לתיבת המשוב ואולי אפילו לשים אותם מעל או לצד התיבה (אולי שלושה כפתורים-אחד שיוביל למסך דיווח הטעות, אחד שיוביל ל"אשף כתיבת משוב" ויכלול את ההנחיות ואחר שיוביל להסבר מהיר על עריכת ערכים עם אפשרות לדלג מיד לעריכת הערך)-הדבר הראשון שהקורא צריך לעשות הוא לא לכתוב משוב, אלא לפני כן בכלל להחליט אם הוא מדווח על טעות ספציפית או מידע חסר (כמו שקורה לא מעט במשובים), כותב משוב כללי על הערך (שזו מטרת המשוב) או עורך את הערך בעצמו (מה שאולי היינו מעדיפים שיקרה). מה שקורה כרגע זה שהכפתורים מוסתרים בחלק התחתון של המסך ואנשים לא תמיד מודעים לקיומם וחבל.
2. לגבי ממשק דיווח הטעויות, לחלון דיווח הטעויות הייתי ממליץ לשנות את הכיתוב בכותרת ל"דיווח על טעות-מסך פתיחה" (כי הדבר הראשון שבן אדם שואל את עצמו כשהחלון נפתח זה "איך אני מדווח בחלון על זה על טעות?" והוא צריך להבין שהוא עדיין לא מדווח על טעות במסך הזה) ואת הכפתור "דיווח לעורכים" הייתי ממליץ לשנות ל"פתיחת דיווח טעות חדש". גם כאן יש מספר שינויים שהייתי ממליץ לעשות (כמו הוספת כפתור "חזרה" והחלפת הכיתוב "ביטול" ב"יציאה"). גם סיום התהליך לדעתי צריך להיות בדף השיחה של הערך ולא בדף הדיווח על טעויות כי אם מישהו מתחיל לפתוח הרבה דיווחים אחד אחרי השני, הוא כנראה לא מבין איזו הטרדה הוא יוצר במערכת שלא לצורך (כמו שקרה לאחרונה בשיחה:שמריהו ויניק).
3. ערן, האם יש דרך שבה אוכל לעשות את השינויים בממשק בעצמי או שזה דורש הרשאת עורך ממשק?‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 18:42, 3 בינואר 2017 (IST)

טעות במידע[עריכת קוד מקור]

בערך על השנה 1947, באחת התמונות, מצולמת רוסיה ובה מוקדה של אירוע טונגוסקה וטווח השפעת הפיצוץ, ומתחת כתוב "12 בפברואר 1947: אירוע טונגוסקה", כאשר אירוע זה התרחש ב-30 ביוני 1908. איתי מרלוב מקס הרצליה (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תוקן, תודה. (למרות שלא כאן הדף לדיווח על טעויות). Dovno - שיחה 18:05, 5 ביולי 2018 (IDT)

בעקבות עדכון בממשק לניידים[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמש:Dovno
כל הכבוד שלך שאתה מצליח להשתלט על ההצפה הזאת. השאלה היא מה עושים עם כל הפניות הללו שאינן דיווח על טעויות. הן ממשיכות להצטבר מבלי שניתן לטפל בהן ולהעיף אותן מהרשימה. Liad Malone - שיחה 17:25, 20 בנובמבר 2018 (IST)

"להשתלט" זה נדיב :-). להבנתי, טעויות שטופלו אפשר להעביר לדפי השיחה של הערכים הרלוונטיים. דיווחים שאינם טעויות אפשר למחוק, אך אני לא בטוח אם מיד, או שראוי להשאיר לכמה ימים למקרה שמי שדיווח על הטעות רוצה להסביר למה התכוון. מתייג את דגש חזק שלהבנתי הוא אחראי המיזם כרגע. Dovno - שיחה 17:29, 20 בנובמבר 2018 (IST)
הייתי אחראי על זה תקופה, אולם נבצר ממני לטפל בזה עקב עומסים; אך אני מקווה להתפנות לזה החל משבוע הבא. אני עדיין לא הבנתי מה ערן עשה ומה קורה עכשיו.
כעיקרון, מה שהיה פעם, זה שזה היה מועבר אוטומטית לדפי השיחה של הערכים ומוצג דרך תבנית בדף. עכשיו (אם אני מבין נכון), זה פשוט לא מגיע לדף השיחה אלא רק בדף הנוכחי? דגש - שיחה 17:33, 20 בנובמבר 2018 (IST)
לא שיחקתי עם הממשק, אך אכן, ההודעות מופיעות ישירות בדף דיווח השגיאות, לא בדף השיחה של הערך. בנוסף, כיוון שזו אפשרות שהתווספה לממשק הנייד (ויש הרבה קוראי ויקיפדיה בנייד), הדף מוצף בהמון דיווחי טעויות ביחס לעבר, וכרגיל, חלקם נכונים, חלקם שגויים, וחלקם הבלים. הסטטיסטיקה של הכניסות לדף זה מהימים האחרונים (ביחס לעבר) מרשימה מאוד... Dovno - שיחה 17:37, 20 בנובמבר 2018 (IST)
זו בעיה חמורה אם כן. חלק ניכר מהדיווחים על הטעויות נפתרים על ידי הקהילה, בכך שההודעה נרשמת בדף השיחה של הערך, ועוקבי הערך מחווים דעתם. בערכים בעלי רמת עניין נמוכה, הייתי נכנס ומנסה לתייג את מי שיכול להיות קשור. כעת, כשיש דף שלם שחלקים נרחבים ממנו ספאם, המאמינים יכולים להגיד עליו קדיש והאתאיסטים יפזרו את אפרו בים. זה גם נעשה ללא ידיעת הקהילה. יש לפעול לבטל מצב זה מיידית.
למצב העכשווי – דעתי היא שדיווחי הבל יש למחוק מיידית, דיווחי "לא טעות" להשאיר יום אחד ולמחוק, דיווחים נכונים להעביר אחרי שלושה ימים לדף שיחת הערך. דגש - שיחה 17:43, 20 בנובמבר 2018 (IST)

סוף העברה

מתייג את ערן לגבי הנקודות שהועלו ע"י דגש חזק. Dovno - שיחה 17:46, 20 בנובמבר 2018 (IST)

שאלות למי שבפועל מטפל בדיווחים:
  • עד כמה זה דחוף ללמד את דיווחי הניידים לעבוד כמו הדיווחים ממחשבים (כלומר דיווח בדף השיחה של הערך, והכללה בדף הזה)?
  • האם נראה שהדיווחים מניידים מכילים יותר רעש? או, למקד את השאלה: האם איסוף דיווחים מניידים מועיל? (השאלה הזו לא מחייבת תשובה מיידית, אבל בסופו דבר יש להחליט)
  • האם יועיל לנתב את הדיווחים מניידים לדף אחר?
קיפודנחש 19:40, 20 בנובמבר 2018 (IST)
שאלה מקדימה: אין לי מושג היכן מופיע דיווח על טעות בתצוגת מחשבים (!) ולכן גם אין לי מושג אם קיימת כיום הפרדה בתצוגה הזו בין "דיווח על טעויות" לבין "משוב על הערך". אשמח לתשובות. Liad Malone - שיחה 23:46, 20 בנובמבר 2018 (IST)
Liad Malone: דיווח על טעות בתצוגת מחשבים מופיע בתפריט הצד (ולמשתמשים לא רשומים גם ליד כניסה לחשבון), ואילו משוב מופיע בתחתית הדף. ערן - שיחה 00:53, 21 בנובמבר 2018 (IST)
קיפודנחש וערן, אין ספק שההצפה הזאת מוכיחה שרוב הכניסות לויקיפדיה נעשות מהניידים ולא ממחשבים. השאלה היא מה גורם לכך שפתאום, בניגוד לאחוזי ההצלחה שהיו עד לאחרונה, חלק גדול מדי מהדיווחים אינם דיווחים על טעויות כלל. אני רק יכול להניח שהסיבה לכך היא אי ההפרדה בניידים בין טעויות למשוב על הערך. אולי ברגע ששתי האפשרויות תוצגנה לניידים, קל יהיה יותר למיין את הדיווחים ולטפל בהם. מלבד זאת, אני חושב שטוב שהדיווח יופיע במקביל גם בדף השיחה של הערך. מעבר לכך, אני רוצה לציין שזה ממש לרגש לראות עד כמה אכפת לקוראים וכמה הם רוצים להשתתף ולהשפיע. Liad Malone - שיחה 18:56, 21 בנובמבר 2018 (IST)
Liad Malone, איך שאני רואה אצלי בנייד, כפתור המשוב הוחלף בכפתור דיווח על טעויות, וכל המשובים בניידים במקום להגיע לשיחות הערכים הגיעו ישירות לדף הדיווחים, בין אם הם דיווחים טעויות או לא (הדרך היחידה שהגולש רואה להגיב על הערך היא כפתור דיווח על טעות, בעבר זה היה כפתור משוב). Uziel302 - שיחה 19:00, 23 בנובמבר 2018 (IST)
הועבר משיחת משתמש:ערן 00:53, 21 בנובמבר 2018 (IST)

שלום ערן, וערב טוב.

להבנתי, ביצעתי שינוי במערכת הדיווח על טעויות. אינני בקיא מספיק בטכנולוגיה של המערכת, אך הבעיה שצצה היא עובדתית. הדיווחים על הטעויות אינם תצוגת ראי של דף השיחה, אלא מופיעים מקומית בדף הדיווח. הפעולה הזו מזיקה, כיוון שאין הרבה אנשים שישקיעו זמן לטפל בכל הטעויות. המב הקודם היה שכל טעות מתרכזת בדף השיחה של הערך, ושם עוקבי הערך לרוב מתקנים. כמובן שהיה אפשר גם להגיע דרך הדף למי שרצה לפקח על הדיווחים, אבל כרגע רק הדף עצמו מציג. לדעתי זה בעייתי, ומחסל את המיזם. לא ראיתי דיון בטרם ביצוע השינוי הזה, ואני מבקש שתשיב את המצב לקדמותו. תודה. דגש - שיחה 17:55, 20 בנובמבר 2018 (IST)

מש:דגש חזק: זה לא בדיוק ״שינוי״ כמו שאתה מתאר, אלא תוספת. הדיווחים כפי שהיו קודם, מתצוגת מחשבים, ממשיכים להופיע כשם שהופיעו קודם.
ערן הוסיף לאחרונה פונקציונליות חדשה, של דיווח טעויות מניידים, לתקופת ניסיון.
בינתיים, הפונקציונליות הזו היא פשוטה יותר, ומוסיפה את הדיווח בדף הדיווח עצמו, ולא בדף השיחה של הערך. אחרי תקופת הרצה, בה ננסה להחליט אם זה בכלל רעיון טוב לאסוף דיווחים מניידים, אפשר יהיה לשפר את הדיווח, כך שיתנהג כמו הדיווחים מתצוגת מחשבים, או אולי נחליט שהדיווחים הללו מהניידים בכלל לא מועילים, או שעדיף שינותבו לדף נפרד.
בכולופן זו הפרזה פראית לומר ״מחסל את המיזם״. למעשה, מערכת הדיווח נכתבה במקור בוויקיפדיה אחרת (פולנית?) ואומצה על ידי כמה עשרות מיזמים (לא באמת ספרתי). למיטב ידיעתי, בכל המיזמים פרט לעברית, הדיווחים עצמם מופיעים בדף הדיווח (כמו הדיווחים מניידים אצלנו כרגע), ורק בוויקיפדיה בעברית הוסף ערן את השכלול (במידה רבה לפי דרישתיה של משתמשת:Hanay), כך שהדיווח עצמו בדף השיחה של הערך, ורק ההכללה מופיעה בדף הדיווח עצמו. כל אותן עשרות ויקיפדיות מפעילות את המערכת בהצלחה, כך ש״מחסל את המיזם״ זו היסחפות רצינית. (נצל״ש: ערן, היה דיווח בוק:ד שדיווח על טעות מדף הקטגוריות לא מוסיף נקודתיים לפני קטגוריה:. שמתי פלסטר). קיפודנחש 18:22, 20 בנובמבר 2018 (IST)
שלום גם לך קיפודנחש. אם אני מבין אותך נכון, גם כעת, מי שמדווח על טעות ממחשב זה מגיע לדף שיחת הערך. הבנתי נכון? דגש - שיחה 18:26, 20 בנובמבר 2018 (IST)
הבנת נכון, אבל אתה לא צריך להאמין לי, ומוזמן לנסות - אם תמצא שטעיתי, אשמח לקבל דיווח. קיפודנחש 18:47, 20 בנובמבר 2018 (IST)
בגרסת מחשבים דיווח על טעויות לא השתנה. קיפודנחש העיר (ולא בפעם הראשונה) שהאפשרות הזו חסרה בגרסה הניידת והוספתי את התמיכה המינימלית הנדרשת לכך בשלב הראשון. אף על פי שהכפתור החדש מופיע בתחתית הדף, הופתעתי לטובה מהחשיפה שלו, ומהמעורבות של אנונימים חדשים בדיווח על טעויות. אומנם חלקן שגויות או שטויות, אך לא מעטות מהן הן בעיות אמתיות. ערן - שיחה 23:57, 20 בנובמבר 2018 (IST)
הי, מתלבטת אכן אני חושבת שחסר הקישור לדף השיחה של הערך. מצד אחד, העלייה בשטויות חוסכת ללכת ולהוריד גם משם את השטויות.. אמא של גולן - שיחה 09:37, 21 בנובמבר 2018 (IST)
כשמדובר בדיווח על טעות אמיתית, המצב הרצוי הוא שיופיע בדף השיחה של הערך (שם אולי עוקבי הערך יראו את הדיווח), עם קישור לכך בדף הדיווחים. כשמדובר בהבלים, או דיווח על משהו שבעליל אינו טעות, היה רצוי שיופיע רק בדף הדיווחים (כי אז אפשר לנקות/להתייחס במקום אחד, ולא בשני דפים שונים). הבעיה, כמובן, שאי אפשר לדעת מראש, והוספת הממשק לניידים גרמה להצפה של דיווחים מכל הסוגים (נכונים, לא נכונים, והבלים). אני בעצמי עוד לא בטוח היכן כדאי שכולם יהיו: בדף הדיווחים (ואז בעלי עניין פחות יראו את הדיווחים על הטעויות האמיתיות), או בדפי השיחה (ואז יש יותר טרחה לנקות). Dovno - שיחה 10:09, 21 בנובמבר 2018 (IST)


קיפודנחש, אני לא מבין למה הגדרת דיווח טעויות מניידים כתוספת. זה בא במקום כפתור המשוב ולכן באופן טבעי התעבורה שזרמה למשוב עכשיו עוברת לדיווח טעויות. אין לגולשים בנייד דרך ברורה אחרת להגיב על הערך. אם אכן הכפתור היה תוספת לכפתור המשוב, לא היינו רואים כזו הצפה. Uziel302 - שיחה 19:04, 23 בנובמבר 2018 (IST)
למיטב ידיעתי זה לא נכון. לפני שערן הוסיף דיווח, היו בתחתית הדף שני כפתורים ("שיחה" וקטגוריות") למי שהפעיל אפשרויות בטא, וכפתור אחד למי שלא (בלי קטגוריות). כרגע יש שלושה ("שיחה", "קטגוריות" ו"דיווח") או שניים. לא זכור לי שאי פעם היה בתצוגת ניידים כפתור "משוב", וגם אם פעם היה כזה ששכחתי, לא התוספת הזו הורידה אותו. קיפודנחש 19:23, 23 בנובמבר 2018 (IST)
אני דיברתי על הכפתורים לגולשים לא מחוברים, לא המיעוט שמחוברים עם אפשרויות בטא. לי זכור בבירור שהיה כפתור משוב למי שאינו מחובר. Uziel302 - שיחה 15:45, 24 בנובמבר 2018 (IST)

אין קשר בין מחובר/לא מחובר לבטא/לא בטא. גם אלמוני יכול לבחור "בטא", בחירה שהדפדפן זוכר. לאלמונים אין קישור לדף השיחה, כך שהיום, כל מה שיש להם זה "דיווח", ואם בחרו בטא, גם קטגוריות. אולי היה פעם משוב כדבריך (לי לא זכור), אך בכל מקרה, הוספת כפתור הדיווח לא גרמה לו להיעלם - אם אכן היה, הוא הוסר (עם או בלי בטא) לפני שנוסף הדיווח. בוויקיפדיה באנגלית, אלמוני רואה אפס כפתורים בלי בטא, וכפתור קטגוריות עם. קיפודנחש 18:56, 27 בנובמבר 2018 (IST)

קיפודנחש, לא ידעתי. איפה אלמוני יכול לבחור בטא? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:09, 27 בנובמבר 2018 (IST)
באותו מקום שרשום בוחר בטא בנייד (כבר מזמן רציתי לבקש ממישהו שיוסיף ל{{כפתור}} את הציור של סנדוויץ' שלושת הקווים בינתיים, חיקוי: Ξ). קיפודנחש 21:04, 27 בנובמבר 2018 (IST)
אין שם שום דבר כזה, קיפודנחש. יש כפתור המבורגר, אבל יש שם רק דף הבית, אקראי, בסביבה, כניסה לחשבון והגדרות. בטוח שאנו מדברים על אותו דבר - תצוגת ניידים מחוץ לחשבון? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:17, 27 בנובמבר 2018 (IST)
IKhitron, בתוך הגדרות. Uziel302 - שיחה 23:05, 27 בנובמבר 2018 (IST)
יגאל, הפתעת אותי. כתבתי שזה באותו מקום כמו לרשומים, והיה לי ברור שאתה יודע להפעיל בטא. כמו שעוזיאל כתב, מפעילים בטא ב"הגדרות", שתחת ההמבורגר, בין אם רשום או אלמוני. עדכון: הצצתי שוב בקוד שמש:ערן כתב, מדיה ויקי:Mobile.js לטופס הדיווח, במטרה לראות אם זה בכוחי לאלף אותו להתנהג כמו השולחני (דיווח בדף שיחה, הכללת קטע בדף הכללי) - זה לא. קיפודנחש 23:09, 27 בנובמבר 2018 (IST)
תודה לכם. מעולם לא עבדתי בגרסה לניידים. וקיפודנחש, מזל שפספסתי, כי באותו מקום כמו ברשומים - זה קישור בשורה העליונה של המסך. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:53, 27 בנובמבר 2018 (IST)

הי, לאור עכשיו שאין תיעוד אוטומטי בדפי השיחה, האם ארכוב הוא העברה לכל דף שיחה רלוונטי בהנחה שזה טעות באמת? אמא של גולן - שיחה 17:26, 29 בנובמבר 2018 (IST)

לדעתי יש מקום ליצור ארכיון לדף, הטיעון "לדף זה אין ארכיון וכל הדיווחים מאורכבים בדפי השיחה של הערכים הרלוונטיים" היה קל ליישום כשזה היה קורה אוטומטית, להעביר ידנית דיווח דיווח ולהתלבט מה כן ומה לא נראה לי עבודת נמלים שתיזנח. Uziel302 - שיחה 20:47, 30 בנובמבר 2018 (IST)
אני לא רואה שום טעם ליצור ארכיון עבור הדף המוצף הזה. מי יכנס אליו בכלל ולשם מה? זה לא שמתפתחים פה דיונים ששוה לשמור אותם. אם יש טעות שתוקנה או שאין טעות, צריך פשוט להסיר את הדיווח, במתכונת בקשות ממפעילים. כל הדיווחים על תוכן חסר אני מציע להעביר לדפי השיחה של הערכים, כי רק שם יש סיכוי שמישהו יראה את הדיווח בעתיד ואולי ירצה לעשות עם זה משהו. אין אפילו צורך בשימוש בתבנית הועבר, רק לציין שמדובר בהעברה בתקציר העריכה. אגב, מה קורה כרגע בתצוגת ניידים, האם המדווחים בכלל רואים שאנחנו עונים להם? אני לא רואה שום עדות לכך ב-310 הדיווחים הקיימים כרגע. המדווחים פשוט ממשיכים הלאה, כאילו הם בכלל לא רואים את הדף הזה ושמישהו ענה להם. מעתה אני מפסיק להגיב לפונים בדף, כי רק אנחנו רואים את זה. הוספת כפתור הדיווח בניידים נראית כרגע רק חצי אפויה. מצטבר כאן הר של ניירת שאנחנו לא מצליחים להשתלט עליו כראוי. Liad Malone - שיחה 05:18, 1 בדצמבר 2018 (IST)
Liad Malone, גם לארכיונים של הכה את המומחה וכדומה לא נכנסים הרבה, ארכיון מאפשר להגיע למידע בחיפוש. אמנם הרבה מהמידע פה מיותר אבל חלק יכול להיות רלוונטי. Uziel302 - שיחה 08:59, 3 בדצמבר 2018 (IST)
ליעד מי שנרשם לויקיפדיה כדי לדווח, שווה לענות לו. לאנונימי אכן לא בטוח שרואים. קיבלתי את דעתכם ואני מוחקת מה שאינו טעות ומעבירה לדף השיחה רק מה שנראה לי ששווה שישמר הלאה. אמא של גולן - שיחה 12:49, 1 בדצמבר 2018 (IST)

מעל 400 דיווחים[עריכת קוד מקור]

יש כרגע כבר מעל 400 דיווחים בדף והערימה רק מצטברת. צריך להחליט כיצד מטפלים בערימה הזאת. מה פרק הזמן שאחריו מסירים דיווחים ישנים (בין אם בארכוב, העברה לדף שיחה או פשוט מחיקה)? Liad Malone - שיחה 15:02, 7 בדצמבר 2018 (IST)

העלתי למעלה הצעה שאולי תשפר את הטיפול בדיווחים כאן, אך לא ברור לי אם היא אפשרית טכנית. אחזור כאן בפיסקה נפרדת לקלות מעקב: Dovno - שיחה 17:27, 7 בדצמבר 2018 (IST)
דיווחים שנענו אפשר לארכב בצורה מיידית: אם הם נמצאים בדף השיחה די במחיקתם מכאן, אם הם לא נמצאים בדף השיחה ניתן להעביר ולהסירם מכאן. אדאג לכתוב סקריפט לארכוב מהיר של בקשות. ערן - שיחה 19:33, 9 בדצמבר 2018 (IST)
אם נארכב בצורה מיידית, כיצד יידע המדווח שפנייתו נענתה? הרי הפנייה פשוט תיעלם לו פתאום. והאם כל דיווח זכאי לארכוב? Liad Malone - שיחה 20:29, 9 בדצמבר 2018 (IST)
לדעתי סביר מאוד שמי שלוחץ על הכפתור החדש בממשק הנייד של "דווח על טעות" בכלל לא מודע לקיום דף זה ולא יראה אף תגובה. Dovno - שיחה 21:03, 9 בדצמבר 2018 (IST)
מש:Liadmalone, מש:Dovno, מש:ערן, מש:התו השמיני ומש:דגש חזק - לאחר השקעה מאומצת הצלחתי לטפל במאות דיווחים. נשארו עוד כמה עשרות דיווחים שממתנים לטיפול. אודה לכל אחד אם יוכל לסייע בניקוי טוטאלי של המיזם. תודה רבה! יוני דוד - שיחה 21:26, 22 במאי 2019 (IDT)

הצעה לגאדג'ט/סקריפט לשיפור[עריכת קוד מקור]

  1. דיווחי הטעויות יופיעו בתור התחלה רק בדף הדיווחים (כפי שקורה כרגע מהניידים).
  2. ליד כל פסקת דיווח על טעות יהיה כפתור/קישור בשם "אישור דיווח" (או משהו דומה), שיאפשר בלחיצה להוסיף את תוכן הדיווח לדף השיחה של אותו ערך, וכן יוסיף לפסקה בדף הדיווחים תבנית {{מצב}} עם פרמטר "חדש" (או אפילו עם בחירת ערך לפרמטר, למשל "טופל").
  3. ליד כל פסקת דיווח על טעות יהיה כפתור/קישור בשם "דחיית דיווח" (או משהו דומה), שיאפשר בלחיצה להוסיף את תוכן הדיווח לדף השיחה של אותו ערך, וכן יוסיף לפסקה בדף הדיווחים תבנית {{מצב}} עם פרמטר "לא טעות" (או אפילו עם בחירת ערך לפרמטר, למשל "בקשה שינוי").
  4. הבלים, או דיווחים לא באמת קשורים לערך פשוט יימחקו מדף הדיווחים ע"י מנטרים, כמו כל הבל. Dovno - שיחה 10:09, 21 בנובמבר 2018 (IST)
בעד בורה בורה - שיחה 10:13, 21 בנובמבר 2018 (IST)
קיפודנחש, ערן, מה דעתכם? אפשרי? הגיוני? Dovno - שיחה 17:27, 7 בדצמבר 2018 (IST)
זו שאלה מעניינת. האם זה אפשרי? סביר שכן. האם משהו כזה הוא ביכולתי? לא. האם לדעתי זה פתרון נכון (או איך שניסחת את זה, "הגיוני")? לדעתי לא. לעומת זאת, עלה במוחי רעיון, שהרבה יותר נראה לי, טכנית. בקליפת אגוז: דרך ללמד את הדיווחים מניידים להתנהג בדיוק כמו דיווחים משולחני. השאלה היא, אם יש סיבה לחשוב ששינוי כזה אינו רצוי, או ישבש את העבודה. אם לא, ואם אנשי הבוט יכולים לעזור, אז נדמה לי שיש פתרון לא נורא קשה (כלומר _לי_ לא יהיה קשה לעשות את "חלקי" - אין לי מושג אם בצד של הבוט זה קל או קשה. קיפודנחש 09:48, 9 בדצמבר 2018 (IST)

בעיה בכותרת המכילה מרכאות[עריכת קוד מקור]

קיפודנחש, ערן, נראה לי שיש בעיה בממשק החדש כשמדווחים על טעות בקטגוריה (או בערך) עם שם המכיל מרכאות. במקרה זה כותרת הפסקה שנוצרת בדף דיווח הטעויות נקטעת במרכאות, והקישור הפנימי גם לא מסתיים כראוי. ראיתי מספר מקרים כאלו. הנה הדוגמה האחרונה. Dovno - שיחה 08:54, 9 בדצמבר 2018 (IST)

לא הייתי קוראת לזה "הממשק החדש". ממשק הדיווח הרגיל נשאר ללא שינוי, מה שנוסף זה אפשרות שלא הייתה, לדווח טעויות מניידים. כרגע, בניידים שמתנהג קצת אחרת. לגבי הבעיה עצמה, שמתי לב לזה כבר מזמן, אבל לא בטוח שכדאי להתעסק דווקא בזה. אם להשקיע, אז לדעתי מה ש"דחוף" זה ללמד את הדף, אם אפשר, לשים את הדיווח בדף השיחה של הערך. אם ערן יתפנה לזה אז סבבה, אבל אני הצצתי בקוד הזה, וזה מעל יכולתי לשנות אותו.
שאלה למשתמש:בורה בורה, משתמש:ערן, או משתמש:Kotz: אם נגיד הטופס מהניידים ישים את הדיווח _רק_ בדף השיחה של הערך במקום ב"דיווח על טעויות" (שינוי כזה כנראה כן ביכולתי לעשות), זה סביר לבקש שאיזה בוט ירוץ פעמיים שלוש ביום, יצוד את הדיווחים האלה, ויעשה מה שצריך כדי שהכללות תופענה בדף הדיווח הכללי? (אפרופו, שינוי כזה גם ימנע את השגיאה שמשתמש:Dovno דיווח עליה). קיפודנחש 09:39, 9 בדצמבר 2018 (IST)
אין היום בוטים של kotzbot שרצים "כל כמה שעות" אבל אני לא מניח שזו תהיה בעייה ליישם. בורה בורה - שיחה 11:10, 9 בדצמבר 2018 (IST)
יש לי בוט שרץ בוויקיפדיה האנגלית כל הזמן לדיווח על העתקות (הוא רק קורא, וכותב לDB חיצוני). הניסיון מראה שלא כל כך רצוי שבוט יכתוב באופן שוטף לוויקיפדיה ועדיף להגדיר תהליך נכון מלכתחילה. אני לא בטוח גם שיש בעיה בצורה הנוכחית בהינתן שזה נוח כך להסיר דיווחים שגויים/שטויות. ערן - שיחה 19:37, 9 בדצמבר 2018 (IST)

הצעה לשינוי גישה[עריכת קוד מקור]

שלום לחברים.

בעקבות התחלת דיווחי הניידים, התגלו כמה דברים מעניינים. חשבתי קצת על איך אפשר להיעזר בכלים - סקריפטים, בוטים, וכן הלאה, והגעתי למסקנה שאולי כדאי לנו לחשוב קצת אחרת. במקום לחשוב על הדף הזה כ"דיווח על טעויות", אולי נחשוב עליו כ"דיווחי אלמונים", ואז בעצם, אין שום סיבה ושום צורך להבדיל "דיווח על טעות" מ"משוב", אז הנה ההצעה:

  • הדיווח מהניידים, יתחיל להיכתב בדף השיחה של הערך במקום בדף זה (עם כותרת מתאימה, נגיד "דיווח על טעות מ-<תאריך>")
  • יופעל בוט שיסרוק את דפי השיחה של הערכים, ובכל מקום שהבוט מוצא פסקה חדשה של אלמוני, בין אם "דיווח על טעות" או "משוב", או כל דבר אחר, הבוט יעטוף בעטיפה שממשק הדיווח השולחני עוטף היום, והבוט ייצר הכללת פסקה בדף זה.
  • נוסיף לתבנית "מצב דיווח" מצבים חדשים, שיורו לאותו הבוט, או לבנדוד שלו, לנקות את הדיווח מדף הדיווח ("לא דיווח על טעות"), או גם מדף הדיווח וגם מדף השיחה ("הבל"), כך שההתעסקות הידנית בהשחתות תמוזער - מספיק לשנות את המצב בתבנית, ובוטים יעשו את הניקיונות.
  • את ממשק השולחני אפשר להשאיר בלי שינוי, ואפשר להעביר אותו לשמור בדף השיחה, ולתת לבוט לטפל גם בדיווחים מהשולחני.

שתי שאלות:

  1. בהנחה שזה ישים, האם זה רעיון טוב?
  2. האם אנשי הבוטים יכולים ומוכנים לעשות בוטים כאלה, והאם יש מנגנון להריץ אותם אוטומטית, לפחות כמה פעמים ביום?

גילוי נאות - לדעתי זה רעיון טוב, אבל אין לי יכולת לעזור במימוש - אם זה ייעשה, מישהו אחר יצטרך לממש זאת. קיפודנחש 10:09, 9 בדצמבר 2018 (IST)

אני חושב שזה רעיון נהדר! גילגמש שיחה 10:12, 9 בדצמבר 2018 (IST)
הכיוון בהחלט טוב, אם כי כמו שכבר אמרתי כמה פעמים, אני לא לגמרי מבין למה אנחנו מקפחים את הרשומים. אני מבין שאי אפשר להשתלט על כמות עצומה של הודעות שמרוכזות בדף אחד, אבל אם נשכיל לנהל ביעילות את תהליך הטיפול בהודעות ולהעיף בזריזות הודעות שטופלו או שאינן רלבנטיות, האם ההבדל באמת כל כך גדול? בכל מקרה אני בעד ההצעה שלך, רק מבקש שתהיה אופציה גם למשתמש רשום לכתוב "משוב מרוכז" כזה מבלי לצאת מהחשבון, בדיוק כמו שניתן היום להשתמש במנגנון דיווח על טעות גם מתוך החשבון. ראובן מ. - שיחה 15:49, 9 בדצמבר 2018 (IST)
דרך אגב הצעות לשיפור: ההצעה שלי למעלה גם אמורה להקל מאוד על סימון דיווחים כדיווחי אמת הדורשים התייחסות או כדיווחים שגויים. Dovno - שיחה 15:55, 9 בדצמבר 2018 (IST)
מש:ראובן מ. - אין שום הכרח לקפח את הרשומים - הם יוכלו להמשיך לדווח על שגיאות כמו היום (על הדרך: סליחה על הבורות, אבל האם יש לנו דיווחים מרשומים במספרים משמעותיים?). הסיבה ל"אלמונים" בהצעתי מתייחסת רק לבוט התאורטי: כשמשתמש רשום שפותח נושא חדש בדף שיחה, זה דבר סטנדרטי, ואין צורך להפעיל בוט שיעשה משהו בקשר לזה. לעומת זאת, אלמונים מטילים ביצה בדף השיחה (למשל דרך "משוב" בתחתית הערך) ואז פורחים לבלי שוב, ובמקרים רבים או שאין בכלל עוקבים פעילים, או שמעט העוקבים מתעלמים מההודעה. זו הסיבה שבהצעתי, הבוט מתרכז בטיפול בנושאים שנפתחו על ידי אלמונים. קיפודנחש 04:15, 10 בדצמבר 2018 (IST)
אני לא חושב שצריך או כדאי להפעיל בוט לטיפול בכל דפי שיחה, ואם יש בעיה בתהליך עדיף לתקן אותו במקור ולא בדרך עקיפה. אם הבעיה היא לעקוב אחרי תגובות בדפי שיחה, אפשר להבליט בדף השינויים האחרונים את האפשרות לסינון דפי שיחה, או אם זה נוגע רק למשוב אפשר להבליט את האפשרות לעקוב אחרי תגית משוב. לגבי ארכוב של דיווחים, הוספתי כעת גדג'אט שעשוי להקל את הארכוב. ערן - שיחה 07:59, 10 בדצמבר 2018 (IST)

טיפול מהיר בדיווחים על שגיאות[עריכת קוד מקור]

סרגתי סקריפט לטיפול במהיר בדיווחים על שגיאות. ניתן להפעיל אותו במיוחד:העדפות => גדג'אטים => "טיפול בדיווחים על שגיאות". הסקריפט מוסיף לכל כותרת שתי אפשרויות נוספות: הסרה וארכוב.

  • ארכוב - ארכוב מיועד להעברה של דיון מדף זה לדף השיחה. אם הדיון כבר קיים בדף השיחה (פסקאות שיש בהן lst) זה שקול בערך להסרה. הכוונה היא לארכב דיווחים על טעויות שהם שימושיים - בין אם סייעו לתקן את הערך, ובין אם יש בהם בקשה שעשויה לשפר את הערך, שאינה דווקא טעות (למשל בקשה להשלמה/הרחבה).
  • הסרה - הסרה מיועד להסרה של פסקה מהדף. הכוונה היא להסרה מהירה של שטויות ודיווחים לא ברורים. אפשר להשתמש בזה גם לצורך הסרה של דיונים שכבר נמצאים בדף השיחה.

ערן - שיחה 00:10, 10 בדצמבר 2018 (IST)

מעולה! תודה רבה. מתחיל להשתמש. Dovno - שיחה 00:17, 10 בדצמבר 2018 (IST)
ערן, הארכוב לא עובד כשמדובר בדיווח על קטגוריה (לא עושה כלום - לא מסיר מדף הדיווחים ולא מוסיף לדף השיחה של הקטגוריה). Dovno - שיחה 00:20, 10 בדצמבר 2018 (IST)
ועוד מקרה קצה: אני לא מצליח לארכב את הפסקה על ערן חזן - זה ערך שאינו קיים (כי נמחק), אולם יש לו דף שיחה. Dovno - שיחה 00:25, 10 בדצמבר 2018 (IST)
כנ"ל אי אפשר להסיר עם הגאדג'ט את הפסקה על רון פרומר (ערך לא קיים). Dovno - שיחה 00:30, 10 בדצמבר 2018 (IST)
תיקנתי את המקרים הנ"ל. ערן - שיחה 00:50, 10 בדצמבר 2018 (IST)
ניסיתי לארכב עכשיו וזה ארכב לדף הערך עצמו ולא לדף השיחה שלו. מה עשיתי לא בסדר? Liad Malone - שיחה 00:56, 10 בדצמבר 2018 (IST)
Liad Malone: זו טעות שלי. תיקנתי כעת, אבל כדאי לחכות כמה דקות ולרענן רענון עמוק לפני שימוש נוסף. ערן - שיחה 00:59, 10 בדצמבר 2018 (IST)
ערן זה ממש להיט, תודה רבה! אמא של גולן - שיחה 10:39, 10 בדצמבר 2018 (IST)
אכן. מסוג השיפורים שברגע שמתחילים להשתמש בהם, לא ברור איך הסתדרנו קודם. תודה! Dovno - שיחה 10:42, 10 בדצמבר 2018 (IST)

ארכוב לדף שיחה של הפנייה[עריכת קוד מקור]

ערן, ראה מה קרה לי כשארכבתי את הדיווח על ארנסט המינגווי. זה ארכב לדף השיחה של ההפנייה. האם יש דרך לפתור את זה? או רק להעביר ידנית למקום הנכון? מה שהכי חסר לי זה קישור לדף שהעברתי אליו לשם בדיקה. מרגע הארכוב, אני צריך בעצם לחפש את הדף כדי להגיע אליו. Liad Malone - שיחה 10:35, 10 בדצמבר 2018 (IST)

הוספתי קישור לדף השיחה שאליו זה מאורכב (הקישור מופיע לזמן קצר בצד שמאל למעלה).. במקרים של הפניות זה זה יארכב לדף השיחה של ההפניה, אבל אפשר לארכב באופן ידני בצורה מתאימה. (יכול להיות שהדיווח הוא על ההפניה ששגויה, ויכול להיות שהוא על הערך עצמו) ערן - שיחה 23:03, 10 בדצמבר 2018 (IST)
אני לא רואה את הקישור המדובר. האם זה המלבן שכתוב בו "אורכב בהצלחה"? Liad Malone - שיחה 00:18, 11 בדצמבר 2018 (IST)
כן. ערן - שיחה 00:45, 11 בדצמבר 2018 (IST)
לחצתי עליו כמה פעמים. לא קרה שום דבר. הוא אמור היה להביא אותי לדף השיחה של הערך? Liad Malone - שיחה 23:43, 11 בדצמבר 2018 (IST)

בעיה בארכוב[עריכת קוד מקור]

ערן הי בפסקה על התנגדות לחיסונים, למרות שלחצתי על "הסרה" (כבר כמה פעמים) הפסקה עדיין מופיעה בדף. אמא של גולן - שיחה 11:01, 10 בדצמבר 2018 (IST)

נראה לי שזה מפני שבמקרה זה שם הפסקה הוא לא שם הערך (קראו לה "התנגדות לחיסונים דיווח על טעות"). Dovno - שיחה 11:08, 10 בדצמבר 2018 (IST)
הארכוב יתבצע רק אם מבנה הכותרת והפסקה הוא עם קישורים מתאימים - זה צריך לעבוד עבור דיווחים חדשים שנוצרים מדיווח על טעויות. במקרים אחרים זה פשוט יכשל ואפשר להעביר בצורה ידנית. ערן - שיחה 23:05, 10 בדצמבר 2018 (IST)
אבל גם מחיקה נכשלת במקרה זה. Dovno - שיחה 23:44, 10 בדצמבר 2018 (IST)

חלק מהדיווחים עדיין מסרבים לשתף פעולה עם הארכוב או ההסרה. לפעמים זה מצליח אחרי שאני לוחץ שלוש פעמים ולפעמים לא מצליח כלל. כרגע, למשל, הדיווחים על ידיעות אחרונות ושדה התעופה רמון נכשלים בארכוב. מה הסיבה לכך? Liad Malone - שיחה 15:09, 2 בפברואר 2019 (IST)

גואל רצון[עריכת קוד מקור]

תחת הגדרת העיסוק מופיע גואל כהילר. זה פוגעני ושקרי. ניסיתי לשנות זאת לכך שכינה את עצמו הילר וזה נמחק. מדוע? Ednagb - שיחה 08:50, 28 בדצמבר 2018 (IST)

תאריכי דיווח[עריכת קוד מקור]

ערן, קיפודנחש, האם יש דרך להוסיף אוטומטית חתימת תאריך לדיווחים המתווספים דרך הממשק החדש בניידים? מצטברים לנו הרבה דיווחים וכשבאים לטפל/לארכב/למחוק כדאי לדעת האם זה דיווח מהימים האחרונים או מלפני חודשיים. Dovno - שיחה 09:28, 2 בינואר 2019 (IST)

באופן כללי הדיווח דרך הממשק הנייד הוא מינימליסטי מתוך כוונה לא לסבך את הקוד או את הממשק הנדרש. כן אפשר להעלות את זה כדרישה למפתחים שתהיה חתימה כשחסרה כזו בהודעה חדשה בדפי שיחה. ערן - שיחה 23:09, 2 בינואר 2019 (IST)

הסתרת הדף ממנועי החיפוש[עריכת קוד מקור]

זה נראה לי צעד מתבקש, כי בדף הזה עלולים לכתוב לשון הרע ואפילו להפר צו איסור פרסום. אגסי - שיחה 19:13, 17 בינואר 2019 (IST)

בעד אביהו - שיחה 19:14, 17 בינואר 2019 (IST)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

הדף גואה וגואה, ולא נראה שאף אחד מתכנן לארכב אותו ביום מן הימים. היה דיון בדף השיחה שלא התקדם לשום מקום. פנינו לאן? התו השמיניהבה נשוחחתובנות 23:43, 23 בדצמבר 2018 (IST)

ההתעניינות של קהל הקוראים שמוסיף עשרות דיווחים על טעויות מדי יום, לצד ההשתתפות של הקהילה בהתייחסות להערות ובתיקון הערכים מעוררת התפעלות (קצרה ידי מלמנות את כל העורכים שמסייעים בכך אבל אפשר למצוא סטטיסטיקות מעניינות בנושא ב[1]). הפעילות הרבה שהמיזם מושך אליו גורמת כמובן להתארכות דף המיזם, אך בעקבות הדיון בדף השיחה נוצר סקריפט לארכוב מהיר ועורכים חרוצים מסייעים לארכב הערות שטופלו. אפשר לסייע בכך באמצעות הגדרה של הסקריפט במיוחד:העדפות => גדג'אטים => "טיפול בדיווחים על שגיאות" (מופיע בתחתית) ושמירה, ולארכב הערות שזכו להתייחסות. ערן - שיחה 01:33, 24 בדצמבר 2018 (IST)
תודה, ערן. התו השמיניהבה נשוחחתובנות 23:49, 24 בדצמבר 2018 (IST)

סוף העברה

מסקנה מדף הדיווח על טעויות[עריכת קוד מקור]

רבים מהדיווחים הם בסגנון "פלוני כבר לא גר בירושלים" "אלמוני גרוש פלוס שלושה" ו"לאשתו של פלמוני קוראים ברטה". בתור מנטר של הדף, הרבה פעמים אין לי יכולת לטפל בדיווח מסיבה אחת פשוטה - אין לי מושג על סמך מה נוסף המידע הנוכחי בערך, כך שאני לא יכול לעמת אותו עם דברי המדווח. מה שיוצא, הוא שאני לא מתקן את הערך, כי דברי המדווח אינם מקור מהימן, אבל מצד שני גם לא מסמן את הדיווח כטעות, כי אני לא יודע שהוא כזה.

לכן יש לי בקשה אישית מכל הכותבים בויקיפדיה. אנא, כשאתם מוסיפים פרטים אישיים על בן אדם, הוסיפו בהערת שוליים את המקור שלכם. זה רק יקל על כולנו. תודה. david7031שיחה • י"ז בטבת ה'תשע"ט • 19:09, 24 בדצמבר 2018 (IST)

רוב גדול של קוראי הדיון הזה לא משתמשים בדף הדיווח על טעויות. אפשר אולי לבקש בדף הדיווח שאנשים יכתבו את המקור (אם לא כתוב כבר), אבל בדרך כלל המקור שלהם הוא ידע אישי. נרו יאירשיחה • י"ז בטבת ה'תשע"ט • 20:29, 25 בדצמבר 2018 (IST)
נרו יאיר, לצערי כנראה שלא הובנתי. אני יודע שהמדווחים לא רואים את המזנון. הכוונה שלי היא שדווקא אלה שכותבים את הערך יכתבו את המקור, ואז אני אוכל לכתוב בדף הדיווח "לפני שבועיים היה איתו ראיון, והיו לו שלושה ילדים, אז עכשיו אין לו חמישה" וכן על זה הדרך, או שאוכל לכתוב "באמת העדכון האחרון הוא מכתבה מלפני עשור, אם למישהוא יש מידע מעודכן אשמח לשמוע" david7031שיחה • כ' בטבת ה'תשע"ט • 00:39, 28 בדצמבר 2018 (IST)
גם בלי דף הדיווח ברור שהיה עדיף שיהיו כמה שיותר מקורות. מצד שני אפשר להבין שלכותבי הערכים קשה לשים מקור בסוף כל משפט. נרו יאירשיחה • כ' בטבת ה'תשע"ט • 00:44, 28 בדצמבר 2018 (IST)
נכון. לכן ביקשתי ספציפית בפרטי מידע אישיים. כי מידע על יצירה ופועלו של אדם יותר קל להשיג מאשר מידע ביוגרפי מעודכן david7031שיחה • כ' בטבת ה'תשע"ט • 01:06, 28 בדצמבר 2018 (IST)
david7031 אם אין מקור עדיף להוסיף תבנית בקשת מקור על התעלמות. Assafn שיחה 20:26, 28 בדצמבר 2018 (IST)
אני מניח שמשתמש:אגסי יכול לעזור עם זה. הוא נוהג לעדכן ערכי אישים בפרטים אלה. גילגמש שיחה 20:32, 28 בדצמבר 2018 (IST)
אני מעדכן פרטים אישיים, אם היה פרסום על חתונה או לידה, לא מעבר לכך. פעמים רבות אנשים יודעים היכן הסלבס גרים, אבל אין לנו דרך לאמת את זה, כי זה לא מופיע ב"גוגל". אגסי - שיחה 01:16, 29 בדצמבר 2018 (IST)
יתכן שבמקרה כזה עלינו להשמיט את המידע אם אין אפשרות לאמת אותו. בסך הכל לא מדובר בפרט קריטי. עדיף שלא יהיה כתוב מאשר לקבל טעות. בנוסף, מדובר בפרט שקשה לעדכנו. יתכן שפלוני גר היום במקום מסוים ומחר יעבור למקום אחר. גילגמש שיחה 16:22, 30 בדצמבר 2018 (IST)

סוף העברה

הי חברים, מוזמנים למיזם האח, ויקיפדיה:דיווח על תקלדות. יש גאדג'ט ארכוב והסרה דומה לזה שפה. Uziel302 - שיחה 22:02, 2 באפריל 2019 (IDT)

מחיקת פסקאות סיטונאית בדף[עריכת קוד מקור]

מה שקורה זה שכותבים תגובה, ואחרי דקה מוחקים גם את הדיווח וגם את התגובה, זה מצב בלתי סביר בעליל; מצד אחד גם המדווח הראשוני לא יכול לקרוא את התגובה שניתנה על הדיווח, ומצד שני ייתכן מצב שהתגובה שגויה ואין אפשרות לביקורת עליה; ולעתים יש גם מצב שהדיווח בכלל נמחק כאשר התגובה ניתנת בתור תקציר עריכה, דבר שהמדווח אפילו לא יכול לחשוב על חיפוש שלו; לדעתי אין למחוק דיווח מהדף לפני שעברו 48 שעות מהתגובה האחרונה לדיווח.

מה דעתכם? – ירח אפלשיחה 20:47, 6 בנובמבר 2019 (IST)

ארכוב סיטונאי הוא לא בעיה אבל בהחלט ראוי להשאיר דיווח עם התשובה לדיווח למשל כמה ימים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:49, 7 בנובמבר 2019 (IST)

החלפת הכותרת סטנדרטית בדיווח[עריכת קוד מקור]

הועבר משיחת משתמש:ערן

ערן שלום, אשמח אם תנעל את האפשרות לשנות את הכותרת כשמשתמשים רוצים לדווח על טעות. במרבית הפעמים הם משנים את הכותרת או מסירים את הסוגריים הכפולות ומחמת כן קשה לטפל בדיווח או לארכב אותו. כעת עשינו מבצע לטיפול ב-200 דיווחים ישנים, היה קשה מאוד בגלל שינויי הכותרת. חידקל - שיחה 17:23, 28 באוקטובר 2019 (IST)

אני אבדוק את זה בימים הקרובים. בצורה טכנית יותר - אין דרך ישירה לעשות זאת במדיה ויקי כדי לשנות את הטופס הקיים (כפרמטרים לURL), והשאיפה היא לא להמציא טפסים ייחודים לוויקיפדיה בעברית (לא לכתוב JS ליצירת טופס). אפשר אולי להשתמש בעיצוב (CSS) ולהגביל אותו רק לדף המסוים של דיווח על טעויות ורק במקרים הרלוונטים (צריך לעשות זאת בזהירות עם סלקטור נכון שלא ישפיע על תיבת התקציר הרגילה). ערן - שיחה 06:46, 30 באוקטובר 2019 (IST)
אני סומך עליך שתעשה את זה בצורה הכי טובה שאפשר לעשות. תודה! חידקל - שיחה 16:27, 30 באוקטובר 2019 (IST)
טופל. ערן - שיחה 06:44, 27 בנובמבר 2019 (IST)
תודה! חידקל - שיחה 12:05, 20 בדצמבר 2019 (IST)

קונספציה שגויה[עריכת קוד מקור]

אם כולם ידווחו טעויות ולא יהיו מספיק אנשים לטפל בפניות זה לא יגמר לעולם ולא נצא מזה, בערך כמו מה שקרה עם ספר האורחים...הדרך שלי לדלל את הפניות שם הייתה לעבור כל הפניות הלא רלוונטיות ולשים את ספר האורחים כאופציה אחרונה בכל הדפים המפנים. כנ"ל לגבי המזנון

המוצא מכך בעיניי זה לקרב אנשים לעריכה ולהוסיף עוד שלב ניפוי לחבר'ה הלא רציניים. אם מקור הבעיה הוא הממשק הנייד ובמיוחד בהנחיות שניתנות למי שכותב את המשוב או מדווח על טעות, שם צריך לשנות. וזה בלי להתייחס לנושא הסטטוס שחסר ולפחות בעבר עשה סדר.

אנחנו צריכים להוריד מעצמנו עומס ולהוסיף עוד ידיים עובדות. אם התהליך לא יוביל אנונימיים לרישום ועריכה בעצמם, זה רק יוסיף עומס. בעיניי הדרך הכי בטוחה לגרום לאנשים להירשם זה להתריע בפניהם שהמשוב יחשוף את כתובת הIP שלהם ולכן מומלץ להירשם. אבל אם אין יכולת עריכה של ממש דרך הממשק הנייד, המשוב בנייד לא מוסיף כמו שהוא גורע. אני חושב שבתור התחלה יש לשקול להשבית את ממשק המשוב לנייד לתקופה ולחשוב על תהליך העבודה מחדש. ‏Hummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 08:06, 31 בדצמבר 2019 (IST)

עוד באותו ענייןHummingbird° כולי אוזן ° יש לך הודעה 08:19, 31 בדצמבר 2019 (IST)