שיחת ויקיפדיה:ויקימדיה ישראל/סקרים/סקר עורכים 2015

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בקרוב אצלכם - סקר עורכים בוויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון 00:55, 18 באוגוסט 2015 (IST)

שלום לכולם, בימים אלו אנו עובדים על בניית סקר עורכים, אשר יתפרסם בשבועות הקרובים. סקר דומה נערך בוויקיפדיה ההולנדית ועתיד להערך גם בוויקיפדיה השבדית. הסקר נועד לקבל תובנות בנוגע לחווית העריכה שלכם. הוא מיועד לעורכים בוויקיפדיה העברית, אך הוא משמש כצעד ראשוני במסגרת תהליך ארוך ומקיף יותר שיכלול גם עורכים בקהילות מיזמי האחות של ויקיפדיה. בתום איסוף הנתונים, נשתף אתכם בניתוח התוצאות. Chenspec-WMIL - שיחה 14:47, 30 ביולי 2015 (IDT)

אפשר לקבל קישורים לסקרים קודמים? עוזי ו. - שיחה 18:10, 30 ביולי 2015 (IDT)
ויקיפדיה:סקר קוראים. גילגמש שיחה 18:17, 30 ביולי 2015 (IDT)
"הסקר נועד לקבל תובנות בנוגע לחווית העריכה שלכם." - מעניין יהיה לראות גם נתונים על זהותו של הויקיפד העברי, כלומר: נתונים סטטיסטיים על גיל, עדה, אזור, הגדרה דתית, השכלה וכדו'... - נעשה בעבר? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
גילגמש, מדובר על סקר עורכים. עוזי כמובן מכיר היטב את סקרי הקוראים... ראובן מ. - שיחה 23:47, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
זה קישור לסקר העורכים של הקרן משנת 2011. בקשר לנתוני רקע: הסקר הנוכחי מכיל שאלות על מגדר, גיל, השכלה ושפות שבהן העורך פעיל. Chenspec-WMIL - שיחה 10:48, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
ראיתי שפנו לאנשים ספציפיים כדי שיענו על הסקר. האם הוא מיועד רק להם? Mbkv717שיחה • א' באלול ה'תשע"ה • 11:08, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
הסקר מיועד לכל העורכים של ויקיפדיה העברית, אבל הוא נפתח בהדרגה. הזמנות נוספות ימשיכו להישלח לדפי השיחה של העורכים במהלך הימים הקרובים. כל ויקיפד שמעוניין לענות על הסקר ומשום מה לא קיבל הזמנה עד יום חמישי, מוזמן לפנות אל Ldorfman בכתובת המייל Liron-at-wikimedia.org.il . תודה רבה! על שיתוף הפעולה והרצון הטוב Chenspec-WMIL - שיחה 12:38, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
סקר יפה מאוד. נהנתי להשתתף. גילגמש שיחה 12:40, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה שענית ותודה על המשוב. Ldorfmanשיחה 17:40, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
רק הערה לסקרים עתידיים - אני מציע לתת אופציה להרשם ולענות תוך חשיפת פרטים אישיים (למשל כינוי). כמובן רק מי שמעוניין להחשף. גילגמש שיחה
אני לא בטוח שהמערכת תאפשר לנו לשמור סט של נתונים מקושר לשם מסויים, כאשר כל האחרים נותרים לא מקושרים לשם המשיב. בבחירה בין השניים, האנונימיות נראתה לנו חשובה יותר לצורך קיומו התקין של המחקר. עם זאת, השאלה האחרונה-אחרונה של הסקר מאפשרת לך להשאיר כתובת מייל, לצורך שימוש במקרה של "קבוצות מיקוד" לפי "בעיות" שנזהה בסקר. לא בטוח שנקיים קבוצות מיקוד כאלה, אבל אם כן, תהינה לנו כתובות מייל של חלק מאלה שבחרו לענות, אולם גם אז, ללא שיוך למידע שמסרו בסקר. Ldorfmanשיחה 17:59, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
לא חייבים לקשר. אפשר סתם להוסיף שאלה: "מה הכינוי שלכם". מייל השארתי :) גילגמש שיחה 18:02, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
סקר מעניין, עניתי. ‏Hyuna‏ • שיחה • חציל-צילון • 00:55, 18 באוגוסט 2015 (IDT)


עדכונים לגבי סקר העורכים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון 16:55, 28 באוגוסט 2015 (IST)

סמליל ויקימדיה ישראל

כפי שאתם ודאי יודעים, בשבועיים האחרונים הפיצה ויקימדיה ישראל סקר בקרב עורכיה הקבועים של ויקיפדיה העברית. למתאימים לאוכלוסייה הנבדקת הושארו בסדר אקראי הזמנות לענות עליו. עד כה, מעל ל-100 מוזמנים כבר מילאו את השאלון שעסק בהכרת האוכלוסייה המדוברת, אפיון הדרך בה מתבצעת מלאכת העריכה והבנת האתגרים עמם הם מתמודדים במהלך עבודתם. שמחנו על ההיענות הרבה והעניין שהמחקר יצר בקרב קהילת העורכים.

חשוב לנו להכיר גם את הכותבים החדשים בוויקיפדיה וכן כותבים פחות פעילים. לפיכך, כותבים חדשים וכותבים מזדמנים יוכלו לענות על השאלון שייפתח עבורם, באמצעות קישור ייעודי, החל מראשית השבוע הבא למשך כשבועיים. לאחר איסוף הנתונים ועיבודם נוכל לקבל תמונת מצב של האנציקלופדיה החופשית בעברית שטרם הייתה לנו - נוכל להבין בין היתר מהם הקשיים עמם מתמודדים כותבים ותיקים, לעומת בעיות בהן נתקלים חדשים, כיצד רואים העורכים את עבודת הצוות במיזם מול הדרך בה עובדים אלה שמטרתם לתרום בנושאים ספציפיים, ושכולנו מקווים שיישארו עמנו ויצטרפו לצוות המוביל את הפעילות.

אנו מודים לכל אלה מכם שכבר ענו על השאלון ומזמינים את אלה שלא הוזמנו אליו עד כה, לענות על הסקר שיופץ בימים הקרובים.

חן ספקטור ולירון דורפמן, בשם עמותת ויקימדיה ישראל

Ldorfmanשיחה 14:56, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
סליחה על ההטרדה, אבל אני לא מצליח לקרוא את מדיניות הפרטיות (מה שאמור להיות קישור אליה בדף לא עובד. סביר להניח שמדובר על בעיה בדפדפני הפרטי עם ההגדרות הלא סטנדרטיות שלו). מישהו יכול לשים כאן קישור למדיניות הפרטיות? Tzafrir - שיחה 19:08, 27 באוגוסט 2015 (IDT)
הנה השורה הרלוונטית, עם הקישור: ”הסקר מועבר באמצעות מערכת Qualtrics. הצהרת הפרטיות זמינה בקישור הזה. אתה מוזמן לפנות אלי בשאלות נוספות וכמובן שנשמח אם תענה על הסקר, אם טרם עשית זאת. סופ"ש נעים. Ldorfmanשיחה 13:44, 28 באוגוסט 2015 (IDT)
תודה. Tzafrir - שיחה 16:55, 28 באוגוסט 2015 (IDT)


תמו הסקרים - לקהילת העורכים ולכותבים החדשים והמזדמנים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון 01:22, 18 בספטמבר 2015 (IST)

סמליל ויקימדיה ישראל

כפי שוודאי הבחנתם, ה-SiteNotice בראש ויקיפדיה העברית, המזמין כותבים חדשים וכותבים מזדמנים לענות על סקר, הוסר. בסוף השבוע הסתיים סקר שביצעה עמותת ויקימדיה ישראל בקרב כותבים חדשים וכותבים מזמנים בוויקיפדיה העברית ועוד קודם לכן הסתיים הסקר שהפיצה העמותה בקרב עורכיה הקבועים של ויקיפדיה העברית. זה המקום לסכם את השלב הזה ולספר מראש שהנתונים שקיבלנו מעניינים מאוד ופירוט מלא שלהם ימסר לקהילת הכותבים ולגורמים נוספים. קיבלנו תמונת מצב של האנציקלופדיה החופשית בעברית שטרם הייתה לנו ואנו מקווים שתהנו מקריאת המידע ושכולנו נעזר בו לטובת המשך העשייה פה.

אנו יכולים לספר כבר מעתה ששני השאלונים נסגרו לאחר שבכל אחד מהם נספרו 136 כותבות וכותבים שסיימו למלאם. לפיכך, יש ברשותנו 272 "שאלונים מלאים", שלצורך העניין, הם שאלונים שהנשאלים בהם הגיעו עד לשאלה האחרונה ואז הקישו על הלחצן המציין שאין ברצונם לחזור אחורה או לשנות משהו, ושמבחינתם, סיימו לענות. מעבר לזה, בחרנו לשמור גם שאלונים שלא מולאו, כלומר כאלה שהעונים עליהם לא הגיעו לסופם. זאת, מתוך הבנה שהסקר לא נחשב לקצר ושויתור על שאלונים לא-מלאים היה גורם לחשיפה לדעותיהם של פחות אנשים. בסה"כ יש בידינו תשובות מ-322 כותבים בוויקיפדיה: 136 שאלונים מלאים מ-151 עורכים, בעלי זכות הצבעה וכאלה שהינם בעלי השפעה רבה על ויקיפדיה העברית + 136 מלאים מ-171 כותבים חדשים/מזדמנים בוויקיפדיה העברית.

אנו מודים לכל אלה מכם שהקדישו מזמנם למענה על הסקרים ומברכים את כל התורמים למיזמי ויקימדיה בברכת גמר חתימה טובה.

חן ספקטור ולירון דורפמן, בשם עמותת ויקימדיה ישראל

Ldorfmanשיחה 15:07, 17 בספטמבר 2015 (IDT)

כל הכבוד לכל העושים במלאכה! נקבל תוצאות מתישהו? ביקורת - שיחה 21:53, 17 בספטמבר 2015 (IDT)
בוודאי. כפי שכתבתי לעיל, פירוט מלא ימסר לקהילת הכותבים ולגורמים נוספים. אני לא יכול להתחייב כאן לגבי תאריך, כי יש לפנינו עוד עבודה של ניתוח הנתונים ואריזה של כל המידע, אבל בהחלט אני יכול להבטיח שהעמותה תשקיע בזה הרבה כדי שהמידע שהתקבל יהיה זמין, ברור ויוכל לשמש אותנו בשנים הבאות. Ldorfmanשיחה 01:22, 18 בספטמבר 2015 (IDT)


הצצה לתוצאות ניתוח הסקר בקרב העורכים + הכותבים המזדמנים בוויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:מזנון 11:16, 31 באוקטובר 2015 (IST)

סמליל ויקימדיה ישראל

שלום,
במעלה דף זה סיפרנו על סיומם של שני הסקרים שערכה עמותת ויקימדיה ישראל בקרב שתי אוכלוסיות כותבים בוויקיפדיה העברית: 1. קבוצת העורכים - עורכים קבועים, בעלי זכות הצבעה בהצבעות השונות וכאלה שיש להם השפעה רבה על ההווה של המיזם ועל עתידו; 2. קבוצת כותבים חדשים/מזדמנים, שתרומתם למיזם חשובה גם כן, ושאנו מקווים שבקרוב יהפכו לקבועים-יותר פה. הבטחנו לעדכן תוך פרק זמן קצר ככל הניתן לגבי ניתוח הנתונים. מכיוון שדובר על סקרים בהם נשאלו שאלות רבות (לאלה שהשיבו ודאי זכור שהמענה על הסקר לא היה קצר), ולאור זה שהמידע אשר ניתן להוציא מן הנתונים שקיבלנו הוא רב מאוד וראוי להמשיך לחקור ולהבינו, החלטנו להציג כמה נתונים כאן כעת - לעת עתה לא את הכל, אבל מספר דברים שוודאי תמצאו בהם עניין. בחרנו לעשות זאת היום, עוד לפני שהמידע יארז בצורה גרפית נאה ויועבר לגורמים שונים, תוך שאנו מבטיחים כי ברגע שהכל יסוכם, נפרסם את המידע במלואו והוא יהיה זמין לכל. לעת הזו, ראינו לנכון להביא את עיקרי המידע קודם כל לקהילה שאותה "ויקימדיה ישראל" משרתת במובנים רבים.

זה המקום לספר שלמעשה לא מדובר בשני סקרים שונים. השאלות שהוצגו לשתי הקבוצות היו זהות, למעט שינויים קלים מאוד בנוסחים ובדף הפתיחה, כדי שאלה יתאימו לטבען של שתי הקבוצות המשיבות. בצורה זאת, יש בידינו לבצע השוואה בין התשובות שהתקבלו מכל אחת מהן, כאשר היתרון הוא שהמידע מפולח בבירור לשתי האוכלוסיות הללו, השונות באופיין. מבלי להכביר כעת במילים על המתודה המחקרית, נציין רק שבסה"כ ענו 322: 151 עורכות ועורכים ו-171 כותבות וכותבים. כעת, לנתונים:

דמוגרפיה
הקבוצה הגדולה ביותר ב"עורכים" (34%) היא כזו המכונה פעמים רבות בסטטיסטיקה "גיל הביניים" (40-64). ל-16% טרם מלאו 22 שנים. בקרב הכותבים המזדמנים/חדשים, שתי הקבוצות הגדולות ביותר הן בגילאים 22-29 ו-12-17.

פעילויות העריכה
רוב העורכים טענו שבאו לוויקיפדיה מפני שהם אוהבים את הרעיון של התנדבות ושל שיתוף מידע ו(אחוז אחד פחות בשאלה בה ניתן היה לסמן יותר מאפשרות אחת) מכיוון שזו "פעילות נחמדה לשעות הפנאי – כתחביב". לאחר מכן, התשובה הנפוצה היתה ש"ידעו הרבה על נושא עליו היה כתוב מעט". שאלנו אז מדוע הם ממשיכים. שתי התשובות המובילות (של 62% מהמשיבים) היו "כי זה פשוט כיף" ו"אני אוהב לתרום בנושאים שבהם אני מומחה". בהפרש קטן אחר כך: "אני מאמין שמידע צריך להיות זמין בחופשיות לכולם". אחסוך מכם את האושר שמילא אותי בקריאת סיכום התשובות לשאלות הללו ובכלל, אמנע ברשותכם מהבעת תחושותי בהודעה זו. אסתפק בכך שאכתוב רק עתה שאני אוהב את החברה שאני נמצא בה... בקרב הכותבים המזדמנים, הרוב ציינו שבאו מכיוון שמצאו טעות ורצו לתקנה (55%) ובהפרש די ניכר אחר כך, כי הם אוהבים את הרעיון של ההתנדבות ושיתוף המידע. הם חוזרים לוויקיפדיה מכיוון שגם הם מוצאים את זה "כיף" (49%). מייד אחר כך, מכיוון שהם אוהבים לתרום בנושאים בהם הם מחשיבים עצמם מומחים ובאותו אחוז, מכיוון שהם מוצאים במקרה עוד ועוד שגיאות, או מחפשים אותן בכוונה.
מעל לחצי מהעורכים ציינו שהם עסוקים בענייני המיזם במשך למעלה מחמש שעות שבועיות בעוד בקרב הכותבים המזדמנים מתקבלת תמונת ראי משולמת: שם, רוב אלה שבחרו לענות על הסקר מקדישים לפעילות פחות משעה בשבוע. 60% מהעורכים נמצאים עמנו מעל ל-5 שנים ובקרב הכותבים, 32% מבקרים פה מעל לשנתיים, אולם כמות זהה, עד חצי שנה.

עבודת הצוות בוויקיפדיה ושיתופי פעולה קהילתיים
בשתי הקבוצות, ציינו רוב העונים שהיו מעדיפים לעבוד לבד, על פני תוך שיתוף פעולה עם אחרים: 56% בקרב העורכים ו-62% בקרב הכותבים החדשים/מזדמנים.
יש הסכמה בין שתי הקבוצות כי "הדרך הטובה ביותר לזכות במוניטין בקהילת ויקיפדיה העברית" היא באמצעות כתיבת ערכים חדשים. רוב המשיבים בשתי הקבוצות גם מסכימים כי "המשוב מכותבים אחרים באמצעות ביטולים, דיונים וכו' עוזר לי להשתפר - להפוך לכותב טוב יותר" 76% בעורכים ו-62% בכותבים החדשים/מזדמנים.
70% מהעורכים ידעו למי לפנות כאשר יתקלו בבעיה כלשהי בוויקיפדיה העברית, לעומת רק 52% שמנבאים שידעו מה לעשות במצב כזה מקרב המזדמנים/חדשים.

אווירת העבודה במיזם
רצינו לדעת אם בסך הכל הכותבים במיזם שבעי רצון מאווירת העבודה בוויקיפדיה העברית. בעורכים: 52% הם שבעי רצון עד שבעי רצון מאוד ; 21% השיבו שאינם מרוצים או לא מרוצים מאוד ובכותבים התקבלו תוצאות דומות מאוד: 53% - שבעי רצון ושבעי רצון מאוד ; 20% השיבו שאינם מרוצים עד לא מרוצים מאוד. מייד לאחר מכן ביקשנו מהמשיבים לדרג את התיאורים שמתאימים ביותר לאווירת העבודה בוויקיפדיה בשפה העברית. בעת הכנת הסקר, הקדשנו לא מעט זמן לניסוח האפשרויות פה. גם הפעם, גילינו שהעורכים והכותבים המזדמנים והחדשים די תמימי דעים: בשתי הקבוצות התיאור שדורג כמתאים ביותר היה לשמחתנו "אווירה בונה ומקדמת - פרודוקטיבית, יצרנית, מניבה תוצאות ממשיות" - ציון המקביל ל-66 מתוך 100 בקרב העורכים ו-ציון 64.5 מ-100 בקרב הכותבים. אגב, גם ההיגד מהעֵבֶר הנגדי, זה שהכי רחוק מלתאר את האווירה, היה זהה בשתי הקבוצות: "שוחרת ריב - אנשים באים לפה רק כדי לריב עם אחרים", ובהפרש ניכר מזה שלפניו, בשתי הקבוצות.

סכסוכים וישוב סכסוכים במיזם
המשכנו ושאלנו באופן ספציפי לגבי עימותים בין המשתתפים במיזם: "מספר העימותים בוויקפידיה העברית הוא:"... זה פילוג התשובות שהתקבלו: עורכים: 74% המספר גבוה עד גבוה מאוד ; רק 7% השיבו "נמוך" ואף אחד לא ציין "נמוך מאוד"; כותבים חדשים/מזדמנים: 41% חושבים שהמספר גבוה-גבוה מאוד ו-19% ציינו שהוא נמוך-נמוך מאוד. 39% (התשובה המקובלת ביותר) העניקו את התשובה "בינוני - סביר". כנראה שהעורכים הוותיקים חשים הרבה יותר בעימותים ממה שנתקלים בהם כותבים שלא ותיקים או שלא מבקרים אותנו באופן תדיר...


היה חשוב לנו לקבל תמונת מצב גם לגבי עמדות באשר לפער המגדרי בוויקיפדיה, אולם לאור השעה... נבקשכם להתאזר בסבלנות עד הערב. אז, נציג נתונים גם לגבי זה.

נשמח לענות על שאלות ולבהיר נקודות שאינן ברורות (ברמה הרלוונטית לשלב זה בחשיפת הנתונים).

בברכת "אחרי החגים-נעימים" לכולם ובתקווה לפגוש את כולכם בפעילויות הבאות מטעם ויקימדיה ישראל,
מיכל לסטר, חן ספקטור ולירון דורפמן, בשם עמותת ויקימדיה ישראל

Ldorfmanשיחה 05:01, 6 באוקטובר 2015 (IDT)

בהתייחס לאווירת העבודה, מה הכוונה לציונים? זה "ממוצע" של האווירות? Mbkv717שיחה • כ"ג בתשרי ה'תשע"ו • 10:33, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
משה, זו בהחלט שאלה במקום. תודה ששאלת. בסעיף הזה התבקשו המשיבים לדרג תשעה תיאורים של האווירה, כאשר הציון 1 יסמל את התיאור המתאים ביותר ו-9 ינתן להגדרה שאינה משקפת כלל את האווירה במיזם. בסיטואציה הזו, ממוצע התשובות שהתקבלו יוצר מצב שהוא לכאורה מנוגד להגיון לו אנשים רגילים בדרך כלל, שבו הציון הגבוה הוא "טוב" וציון נמוך מסמל "אי הסכמה". כדי להציג את הנתונים בצורה ברורה ולפשט את המידע שהתקבל, בעת ניתוח הנתונים, המרנו את הציונים שהתקבלו לסקאלה הפוכה בין 1 ל-100 בדומה לציוני מבחן, אותם קל יותר להבין. הממוצע הנמוך ביותר קיבל אם כך את הציון הגבוה ביותר, באופן יחסי למיקומו בסקאלה של 1 עד 9. Ldorfmanשיחה 11:51, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
כל הכבוד לעורכי הסקר ומשתתפיו. המידע מעודד. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 13:14, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
גם המידע אודות מספר הסכסוכים? לא שיש לי הצעה קונסטרוקטיבית שתעזור בעניין, אבל אני מכיר ימבה עורכים "כבדים" שנטשו את ויקיפדיה עם משקעי מרירות. אני מדבר על אנשים ותיקים ומוערכים כמו אייתלאדאר ונעמה, ועוד לא נגענו בפרשות כאובות כמו חגי אדלר. אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 21:26, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
קיום סכסוכים מרים אכן אינו מעודד, המידע עליהם יכול להיות מעודד עבור מי שהעריך את היקפם יותר ממה שעולה מהסקר. גם לי אין הצעה קונסטרוקטיבית בעניין, אני נוטה להאמין שברוב המקרים האשמה על הידרדרות הוויכוח לסכסוך מוטלת על אחד או יותר מהמשתתפים בו. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:48, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
תודה לכול המשקיעים בסקר. הכי חשוב תמיד לשאוף להשתפר ולנקוט צעדים לשיפור המצב במגוון היבטים, ולא רק בנושא סכסוכים, (כפי שמשקיעים בענינים הטכניים). צריך תוכנית עבודה. אפשר לקחת דברים טובים מוויקיפדיות אחרות. כבר 5 שנים שאני קורא לטפל בסכסוכים. הם מתפשטים למזנון, לדף הבירורים, לדפי השיחה, להצבעות ואפילו למרחב הערכים. בלי טיפול, הסכסוכים לא נעלמים מעצמם, עד שאחד הצדדים פורש חלקית או לגמרי. לא יתכן מצב שיאפשרו חיסולי חשבונות בכלל ובפרט בדפים עם הכי הרבה רייטינג (מזנון, דף הבירורים והצבעות) או במרחב הערכים.אגסי - שיחה 09:58, 7 באוקטובר 2015 (IDT)
רוב הסכסוכים לא פתירים. יש הבדל בין מה שאנשים שונים רואים כגסות רוח ופגיעה בכבודם. צד אחד מעביר מה שנראה לו כביקורת לגיטימית, השני נפגע ומתלהט ואז השני מחרה-מחזיק אחריו. סמכויות בוררות בקהילה כה קטנה בהכרח קשורות לצד אחד יותר מאשר לשני. למעט חלוקת תרופות הרגעה לעורכים (בקופסת זכוכית, עם תווית במקרה של ויקיעצבים שבור את הויקיזכוכית), אינני רואה לזה פתרון. אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 11:45, 7 באוקטובר 2015 (IDT)
גם אם אי אפשר להשיג "שלום עולמי", צריך לנסות להרגיע, להנמיך להבות, למחוק מיד דברי התלהמות- (לכבות מיד שריפות לפני שיתפשטו), לפתור מחלוקות נקודתיות (בשקט בהגינות וללא אפליה), לעשות הפרדת כוחות קבועה ככל שניתן, ולמנוע מעשיי איבה, במיוחד לא לעייני כל הוויקיפדים. לאחרונה נעשה ניסיון פישור והרגעה כזה שהצליח לא רע (זמנית) :)אגסי - שיחה 12:47, 7 באוקטובר 2015 (IDT)
פעמים רבות מחיקת דברי התלהמות מביאה לליבוי הלהבות. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 16:08, 14 באוקטובר 2015 (IDT)