שיחת ויקיפדיה:מזנון/פורנוגרפיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אסור לדון פה בנושא!??!? למה משחזרים את הגירסאות הקודמות כשאני מוסיף הערה!? ממש אינציקלופדיה חופשית! Eranb, זה שאתה בעד מחיקות וחסימות בערכים עצמם, לא אומר שאתה צריך למחוק/לצנזר דברים שנכתבים בשיחה הנוכחית! זה ממש מוזר שמצנזרים ערכים שקשורים לפורנוגרפיה אבל יש ערך על גילה גמליאל! מעניין אם גם ב'שיחה' על הערך עצמו של השיחה(מזנון/פורנוגרפיה) מצנזרים את מה שאנשים כותבים...

הסיבה לשחזור היא הכנסת ההשמצות שלך, אם יש לך משהו להגיד, תגיד, אל תשמיץ. טרול רפאים 16:39, 20 מרץ 2005 (UTC)

אמרתי גם אמרתי[עריכת קוד מקור]

אני חושב שצנזורה היא פסולה, אם יורדים נמוך עד לערכים על ח"כ זוטרה אפשר גם לשים ערכים הקשורים בפורנוגרפיה! מה שיותר אירוני זה שההבהרה המפשטית מתגאה בזה שהיא כפופה לחוקים של פלורידה, של התיקון הראשון לחוקה ושל ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם של האומות המאוחדות ועדיין מצנזרים ערכים.... יש כנראה עוד הרבה מה ללמוד מויקיפדיה האנגלית ששם לא פעלו בצורה דורסנית כמו כאן.

מר חנוכה היקר, מה דעתך על כך שהאיכות העלובה היא הסיבה העיקרית למחיקת הערכים הללו? מילא היו ערכים מעניינים אבל כמו שאין לנו ערכים על כל ראש עיר אין צורך בערך על כל דוגמנית. טרול רפאים 16:45, 20 מרץ 2005 (UTC)

נא להגיב לעניין[עריכת קוד מקור]

מה קשור חנוכה?! אני לא יודע עם מי אתם מסוכסכים עוד קודם להערותיי. אינני חנוכה וכעת אתה הוא זה שמנסה להשמיץ. יש ערכים לא איכותיים גם בנושאים אחרים ועדיין הם לא יורדים. עצם זה שהייתה פה הצבעה על הנושא כדי להחליט אם לצנזר או לא מוכיח שהסיבה העיקרית הייתה תוכן הנושאים ולא העומק שלהם. בנוסף, אני לא חושב שאנחנו צריכים להחליט מה מעניין או לא.. זו שוב תסמונת של אנשים שחושבים שיודעים מהו טוב ומהו רע. לתת דוגמה ע"י דוגמה שלילית זה דבר פסול! זה שאין ערך על כל עיר לא אומר שצריך למחוק ערכים אחרים. אני בכלל לא ראיתי את הערכים שצנזרתם אבל אני שונא כפייה של דעות ומה שהצגתם פה זו כפייה של דעות.

הם לא יורדים? כדאי שתבדוק שוב פעם. אתה יכול לראות את הערכים בדף המשתמש של חנוכה בויקיפדיה באנגלית. וכדאי שתקרא שוב פעם את הדיון, זאת לא הייתה הסיבה להעלאת ההצעה אבל זאת הייתה הסיבה לקבלתה. טרול רפאים 17:15, 20 מרץ 2005 (UTC)

לצערי אני לא מצליח למצוא את אותו דף של מר חנוכה, אודה לך אם תפנה אותי אל הדף עצמו. תוכל להגיד בדיוק מה הסיבה לקבלת ההצעה, כי דיברנו על כמה דברים והנושא של המשפט לא ברור...

הכוונה בדף של חנוכה לen: User:Haham hanuka. בכל מקרה ההצעה למחוק את הערכים התקבלה כי הם פשוט עלובים. טרול רפאים 17:33, 20 מרץ 2005 (UTC)

הערכים שלו לא כאלה נוראיים.... הם יחסית קרובים לגירסה האנגלית... באחד הערכים הוא מציין את עבודתה של אחת השחקניות במשחק מחשב.. לדעתי זה מספיק עמוק.. וזה גם נותן את המידע הדרוש על אותה שחקנית. לדוגמה הערך על העיר משהד הוא נורא קצר ויתכן שיחשב כלא איכותי אבל אני מצאתי בו את מה שחיפשתי... לדעתי זו שטות למחוק ערכים שלא נראים לחלק מאיתנו.. במיוחד אם הם כמעט באותה רמה כמו של הגירסה האנגלית שלהם.

חנוכה אינו רלבנטי, אף שהוא שדחף אותנו לדיון הזה. ברוב מובהק של הויקיפדים שהשתתפו בדיון הוחלט שלא יהיו בויקיפדיה ערכים העוסקים בשחקניות פורנו ובסרטי פורנו. זו ההחלטה, ואם מישהו רואה בזה צנזורה וסתימת פיות, לא אתווכח אתו - כן, חופש הביטוי בויקיפדיה מוגבל, ולא יהיו בה ערכי פורנו. איני מקבל את הצגתו של טרול רפאים שהערכים נמחקו "כי הם פשוט עלובים". הערכים נמחקו כי אנו רואים בפורנוגרפיה פגיעה בכבוד האדם, ואנו מעדיפים את כבוד האדם על-פני חופש הביטוי. דוד שי 17:41, 20 מרץ 2005 (UTC)
זה רק אומר שהערכים באנגלית עלובים, ויקיפדיה לא אמורה להכיל ערכים על כל האנשים בעולם. טרול רפאים 17:43, 20 מרץ 2005 (UTC)

אנציקלופדיה אמורה להכיל ערכים על דברים שיש בעולם, ותרצו או לא פורנוגרפיה זה חלק ממנו. כמו שלא מצנזרים ערכים על אנטישמיות, גזענות, שנאת זרים וכו' שגם פוגעים באנשים אז לא מצנזרים את השאר! אם מתחילים לעשות שיקולים קטנוניים מגיעים למחוזות הזויים! בנוסף הקריאה בערכים על אותן שחקניות פורנו רק מראה שבחלק מהמקרים הן נשים בעלות יוזמה שלא עוסקות רק בפורנו.. חלקן מקימות חברות וחלקן עוסקות בקולנוע הוליוודי רגיל... גם רונלד רייגן התחיל כשחקן סוג ב' בהוליווד... אם מישהו הוא מפורסם (והן כן מפורסמות) אין סיבה שלא יהיה להן ערך בויקיפדיה שבו אנשים יוכלו לבוא ולקרוא מי הם אותם אנשים. בויקיפדיה האנגלית זה הובן.. חבל שכאן יש אנשים שחושבים שהם צריכים להחליט על כל דבר לגבי אחרים. וכבודו, מר דוד שי, לצערי אני לא יכול שלא לראות באנשים שמעדיפים להגביל את חופש הביטוי, אנשים טפשים ורדודים שלא חשבו מעולם על ההשלכות של מעשיהם! מזכיר אנשים עם השקפות עולם מעוותות שמאמינים שהסתרת דברים תגרום להיעלמותם... ובין כה וכה אני לא חושב שצריך להעלים אותם גם ככה. אתם חוטאים בדיוק למה שראשוני האנציקלופדיסטים ניסו לעשות! ועוד בהתחלה חשבתי לנסות לתרום! אבל אני לא אשתף פעולה עם סתימת הפיות! אולי כדאי שמישהו יעיין בערך של דני דידרו (או בגירסה האנגליתhttp://en.wikipedia.org/wiki/Diderot) כי כנראה שמשהו עמוק חסר פה...

הדיון פה חוזר על הדיון שהיה בשיחת ויקיפדיה:עקרונות חופש הביטוי, אני מציע שתעיין בו. טרול רפאים 18:34, 20 מרץ 2005 (UTC)

אין לי כל צורך לעיין במקומות אחרים כדי לקבל את "נימוקיכם" למיסודו של ה"חופש".. הם בזויים ובדויים מלכתחילה! וכמו שאמר גדול ממני... אני מנסה לתת נימוקים של טעם לאנשים שלא יודעים מהו טעם. לכן אפסיק להתווכח אתכם עד אשר תסורו מדרכם העקלקלה!

כבודו מתבקש להפסיק לקלל, זה לא בריא. טרול רפאים 20:05, 20 מרץ 2005 (UTC)

מספר דברים -

  • ויקיפדיה היא "אנציקלופדיה חופשית" - ולכן יונקת הרבה מהדמוקרטיה, שהחופש הוא אחד מערכיה הבסיסיים. אבל - בתור מסגרת חופשית היא ניחנת במידה רבה של אנרכיה, על מנת לגשר בין האנרכיה לדמוקרטיה בויקיפדיה מונהגת מעט בירוקרטיה שמטרתה להביא, עד כמה שניתן, לקונצנזוס בין הויקיפדים השונים בכל נושא השנוי במחלוקת. חופש הוא חשוב - אבל כפי שאתה שולל את החופש מרוצחים על מנת להגן על שאר האוכלוסיה - כך נשלל החופש בויקיפדיה ממשחיתים.
  • אנציקלופדיה לא אמורה להקיף את כל הידע האנושי! אנציקלופדיה היא לא ספר לימוד, ספר בישול, יומן, עיתון, במה להבעת דעות וכו'... אנציקלופדיה גם לא אמורה להכיל את כל הידע האנושי העובדתי - למשל אין שום סיבה שאנציקלופדיה תכיל ערך בנושא הציפורן בזרת הימנית שלי - למרות שאני יכול להביא מידע מדוייק על אורכה, רוכבה, קצב הגדילה שלה, ההרכב הכימי שלה וכו'...
  • נכוונו. לפני מספר חודשים הגיע לויקיפדיה האדון חכם חנוכה, חלק גדול מתרומותיו עסק בכוכבות פורנו בצורה שמרבית הויקיפדים חשבו שאינו הולם את ויקיפדיה. אותו ויקיפד נקט בשפה גסה כלפי ויקיפדים והצליח להמאיס עצמו על כל מי שבא בדברים איתו. גם כיום, מידי כמה ימים תוכל למצא אותו "מבקר" בויקיפדיה, יוצר ערכים בגנותם של ויקיפדים שונים ומשחית דפים אחרים. בהתאם לאופי הערכים ואופי האדם הוחלט בזמנו שבויקיפדיה העברית אין מקום לערכים על כוכבות פורנו.
  • אני מאמין, שאם יצטרף לויקיפדיה ויקיפד חדש, שידגים כי ניתן לכתוב על כוכבות פורנו ערכים ראויים, וינהל דיון ענייני ובוגר עם הויקיפדים השונים על חשיבותה של הפורנוגרפיה בעולם כיום, מבלי להכנס להשמצות אישיות ניתן יהיה בהחלט לשנות את ההחלטה. ויקיפד כזה יאלץ, לצערנו, לספוג תחילה את תוצרי הכוויות שחווינו מאדון חכם חנוכה. עד היום, לא נמצא ויקיפד בעל עניין בכתיבת ערכים על כוכבות פורנו שמסוגל לנהל דיון שכזה, והדיון לעיל מוכיח שגם אתה, כנראה, לא המושיע.
  • העובדה שקיימים בויקיפדיה ערכים גרועים איננה עילה להוסיף לה עוד כאלו! אם מצאת ערך גרוע אתה מוזמן להצמיד לו תבנית שכתוב או מחיקה.

בברכה, Costello 20:29, 20 מרץ 2005 (UTC)