שיחת טיוטה:רפורמת לוין/תומכים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המתווה איננו מיושם כעת, ללא הגבלת זמן.

המתווה (עריכה)
ערב טוב, עורכי ועורכות ויקיפדיה היקרים. להלן המתווה המוצע.

נוצרו שתי טיוטות, טיוטה:רפורמת לוין/תומכים וטיוטה:רפורמת לוין/מתנגדים, אשר לכל אחת מהן מצורף דף השיחה, אשר אחד מיועד לתומכים בלבד והשני מיועד למתנגדים בלבד. לכל קבוצה יינתן שבוע אחד לכתוב את הערך על פי השלד הקיים בדף הטיוטה לפי ראות עינייהם. עם זאת, יש לשמור על הכללים הבאים:

  1. עריכות אמינות. כמובן שלא כל שורה צריכה להכיל מספר הערות שוליים, אך יש להימנע לחלוטין מתוכן מקורי, או מתוכן שאינו יכול להיות מגובה במקורות אמינים כמקובל.
  2. עריכות חכמות. זכרו כי זהו רק השלב הראשון במתווה, שבהמשך יצטרך להשתלב עם עמדת הצד השני. החיים של כולנו יהיו קלים יותר ככל שהכתוב בטיוטה יהיה קיצוני פחות. זכרו גם שאתם יודעים פחות־או־יותר מה מפריע לצד השני, ועל כן מומלץ להימנע מעריכות שנועדו "למשוך אש".
  3. אי התערבות. כל עורך רשאי לערוך צד אחד בלבד. מרגע שביצע עריכה בצד מסוים, הוא חייב להמשיך לערוך רק בצד זה. מומלץ גם להימנע מדף השיחה של הצד הנגדי, אך אם בוחרים לערוך בו, יש לבצע זאת בְּשׂוֹם שֶׂכֶל וללא התגרות. תאו ואנוכי מפעילי מערכת, ואנו נאכוף יותר מהרגיל את האמור בדפי השיחה של הטיוטות.
  4. המנעות מדיונים של מאות ואלפי בתים. חלק נכבד מהכוונה היא שהערכים יוכלו לספק מידע אמין ופשוט לקורא העברי. בלתי אפשרי בעליל לעקוב אחר אלפי שורות דיון בדפי השיחה. הקדישו את הזמן לכתיבה של הטיוטה ולא לדיונים.
  5. התרכזו בעיקר והמנעו מהטפל. ציטוטים, עשרות הערות שוליים וכל דבר מהסוג הזה לא אמור להופיע בטיוטות. המטרה היא שתביאו את התוכן, ולא את דברי הפוליטיקאים.
  6. תום לב וסבלנות. אנחנו יודעים שזה קשה ומאתגר, ולא קשה לנחש את כמות האמוציות שפועמת כרגע בעורקי רוב המשתתפים. אנחנו יודעים שזה קשה, אך הסבלנות עשויה להשתלם לכולנו.

תאו ואני לא נתערב כלל בכתיבה והיא תהיה פתוחה ברמת העיקרון לכולם, אך היא כן תוגבל לעורכים רשומים בלבד, זאת בכדי להימנע מטרולים ו/או משחיתים בזדון. אנונימיים כן יוכלו לכתוב בדף השיחה, כל עוד זה נעשה באופן שאינו פוגע בתהליך. במהלך השבוע, בזמן שאתם תכתבו את טיוטת הצד שלכם, נכתוב תאו ואני טיוטה נפרדת, מוסתרת מעיני העורכים, שבה נעשה כמיטב יכולתנו להעביר את עיקרי הדברים שאתם כותבים בטיוטות. אנו לא נוסיף דברים שאינם מופיעים בטיוטות שלכם. ניתן לפנות אלינו עם הצעות וחידודים, אך המטרה היא להתמקד בטיוטה שלכם. הטיוטה שלנו תישאר מוסתרת מעיני שני הצדדים על מנת לא לגרום ללחץ חברתי או ללחץ פנים־קהילתי.

משתמש:אנדרסן/כתב מחוק כל צד יבחר נציג אחד, עורך או עורכת הבקיאים ביותר, והמייצגים ביותר את דעת הצד שלהם, בעוד תאו ואני נחשוף את הטיוטה שלנו בדף ייעודי. שני הנציגים ורק הם יוכלו לכתוב לנו הערות בדף השיחה של הטיוטה שלנו, ולכך יוקצו שלושה ימים. כל העורכים יוכלו לפנות לנציגים שלהם בכל דרך אפשרית (דואר, דף השיחה, דיסקורד וכדומה - לפני ומאחורי הקלעים), אך הם ורק הם יוכלו להעיר הערות. הטיוטה שלנו תשנתה לפי ההערות שלהם ובמידת האפשר בתמיכה של הצד השני (כאן ידרש תום לב, ועל כן יש לבחור את הנציג/ה המתאים ביותר).

כך, משתמש:אנדרסן/כתב מחוק, נפתח הצבעה מיוחדת בה יוכלו להשתתף כל בעלי זכות ההצבעה לפי זכות ההצבעה בפרלמנט, כשהאפשרויות יהיו "לקבל את הטיוטה" או "לדחות את הטיוטה". אם הטיוטה הזו תקבל רוב מיוחס של 60% (לא רוב מוחלט, אך כן כזה המאפשר וטו), היא תוכר כגרסה היציבה של הערך, ותחליף את הערך הקודם, לטוב ולרע. אם היא לא תזכה לרוב של 60%, נאפשר שבוע נוסף בו כל צד יוכל לערוך את הטיוטה בנפרד (כלומר, היא תועתק לשני דפים נפרדים). במהלך השבוע הזה תתאפשר עריכה אחת ביום לכל עורך, כשכל עורך יערוך רק את הצד בו ערך בפעם הראשונה, זאת במטרה להוריד כמה שאפשר את חילוקי הדעות ו/או שינויים מרחיקי לכת.

בתום השבוע הנוסף תיערך הצבעה של שלושה ימים, שתתקיים מיום ראשון בחצות (בין שבת לראשון) ועד יום שלישי בחצות (בין שלישי לרביעי), בין שלושת הגרסאות (כלומר זו שהצבענו עליה בפעם שעברה, ושני המתוקנות) בשיטת שולצה. גם הפעם ההצבעה תתקיים לפי זכות ההצבעה בפרלמנט. ההצעה שתזכה ברוב קולות היא זו שתיהפך לגרסה היציבה בערך.

הערה זהו בעצם פיילוט שניתן יהיה להשתמש בו גם בעתיד בערכים שבהם מגיעים למצב בו הערך ננעל למפעילים בלבד, ומטרתו למצוא את מירב המידע ששני הצדדים מסכימים עליו, או לכל הפחות לא מתנגדים לו באופן גורף, באופן כזה שהוא גם יהיה קריא ונהיר. אם זאת, הפיילוט הזה לא יצליח אם לא נגיע לעריכות בתום לב. אנו שוב מזכירים ומפצירים בכם לא להכניס מלל שאתם יודעים שיעורר מהומה. הסיכוי שמידע מהסוג הזה יזכה להגיע לגרסה הסופית בעוד כשבוע־וחצי הוא אפסי, ורק יעורר תחושות לא טובות וריבים.

היתרון הגדול של פרויקט כזה הוא שמצד אחד שני הצדדים יכולים להציג את המידע כפי שהם רואים אותו, מה שיאפשר גם לי באופן אישי לקרוא ולהבין אותו טוב יותר, והוא גם עשוי לגרום לכם תחושה טובה יותר של שותפות־גורל, הווה אומר "אם אני אכתוב משהו קיצוני כל הקבוצה שתומכת בי תיפגע מזה, אז אני אמנע מכך בכדי להגדיל משמעותית את הסיכוי שהמידע שאני מעוניין בו יופיע בערך", או משהו מעין זה.

שימו לב: תחילת העבודה על הטיוטות תתאפשר מרגע זה ואילך, ותימשך עד משתמש:אנדרסן/כתב מחוק, בשעה 12:00 בצהריים. בזמן הכתיבה והעבודה על הטיוטות אתם מתבקשים למעט להגיע לדף שיחה זה ככל הניתן. אנו נקדיש את היומיים הראשונים לקריאתו של הדף, ואם תמשיכו לערוך כאן, זה רק יקשה עלינו. יש כאן אלפי בתים, כך שאנו מבקשים שתהיו סבלניים. הסיבה שההצעה מפורסמת בשעת הלילה היא על מנת לאפשר לה להיות מוצגת ולא להיבלע בתוך הדיונים.

הערה נקודה אחרונה לגבי כל עניין הקרדיט למי שזה חשוב לו - אל דאגה. אנחנו נסדר את העניין בסוף התהליך. כל ההיסטוריה רשומה.

בהצלחה לשני הצדדים!

לוח זמנים מעודכן (עריכה)
לוח הזמנים מוקפא ללא הגבלת זמן כעת.

להלן תקציר לוח הזמנים המוצע למתווה[א][ב][ג]:
חלק ראשון

  • 15 בפברואר - 20 במרץ: כתיבת הטיוטות טיוטה:רפורמת לוין/תומכים וטיוטה:רפורמת לוין/מתנגדים.
  • 20 במרץ: הצגת הצעת הטיוטה המשותפת.
  • 20 במרץ - 22 במרץ: דיון סביב הטיוטה המשותפת, במטרה להגיע לנוסח המוסכם על שני הצדדים. הדיון פתוח לנציג אחד מכל צד, אליו ניתן לפנות בכל דרך ובכל מקום מלבד בדף הדיון עצמו.
  • 23 במרץ - 30 במרץ: הצבעה על הטיוטה הראשונה. במידה שקיבלה רוב של 60% + הצבעה של לפחות 10 עורכים כולל לפחות 5 מכל צד מוצהר[ד] + זכות הצבעה לפי הצבעת הפרלמנט[ה], היא תחליף את רפורמת לוין הנוכחית, תיקבע כגרסה יציבה וההגנה תשונמך.

חלק שני (אופציונאלי)

  • 31 במרץ - 1 באפריל: הפסקה.[ו]
  • 2 באפריל - 9 באפריל: שבוע נוסף, עבודה בנפרד על תיקון של הטיוטה ברוח המתווה.[ז]
  • 9 באפריל - 16 באפריל: הצבעה בשיטת שולצה על אחת משלושת האפשרויות.

ביאורים

  1. ^ מעודכן ל־13 במרץ 2023
  2. ^ כל הזמנים הם לפי שעון ישראל
  3. ^ הזמן שבו אנו נמצאים כעת הוא הזמן המדוגש
  4. ^ הדבר נעשה בכדי לתת תוקף של קונצנזוס סביב ההחלטה
  5. ^ לבקשת הקהילה, זכות ההצבעה נספרת לפי זכות הצבעה ב-15 בפברואר בחצות
  6. ^ קצת סידור עניינים טכניים, קצת להוריד להבות, ויקיפדיה:עצבנות-ויקי, לחכות ליום ראשון
  7. ^ תום לב, לא לבצע עריכות גדולות מדי, לא לבצע שינויים דרסטיים, עריכה אחת ביום, ...
הערות נוספות (עריכה)
הערה מוזמנים לענות על סקר קצר, זה אמור לסייע לי. לא חייבים כמובן. הקישור אליו מצוי בדפי השיחה.

הערה מוזמנים לקרוא את הדיון בשיחת_טיוטה:רפורמת_לוין/מתנגדים#סתירה_בין_תבנית_מתווה_ראשונה_לתבנית_מתווה_שנייה, בו דובר על לוח הזמנים העדכני.
הערה מעדכן כי ביקשתי את הגנת הטיוטה + דף השיחה לרמת בדוקי עריכות אוטומטיות (המינימום שבין הנציגים ואני). נכון למה שידוע לי:

איומים באלימות[עריכת קוד מקור]

מגבל, יושב אוהל, נתן טוביאס, יצחק צבי, דגן דיגן, יאיר דב, לנתיבות, Yyy774, אפי ב., שמש מרפא, צור החלמיש, Yehud830, ואם שכחתי מישהו אני מתנצל.

ברוכים הבאים ובהצלחה לכולנו!

להלן פיסקא שלטעמי יש להכניס לערך. כעת אין לי הזמן להוסיפה, לצערי. כמובן שאין צורך שהיא תהיה בניסוח זה, אלא שהתוכן צריך להשתקף, לדעתי. היא גם לא מעודכנת - נכתבה לפני כשבוע וחצי ומאז עברו מים רבים בירדן:

בכנס החורף הארצי של לשכת עורכי הדין לשנת 2023,[1] אמר עו"ד דוד חודק: "הם לא מבינים את רמת ההתנגדות לתכנית החקיקה ההרסנית הזאת. אנשים מוכנים להילחם עם נשק [...] אם נצטרך להגיע לזה, ואם יגררו אותי לשם, זה מה שאני אעשה".[2] המשטרה המליצה לפתוח בחקירת האירוע.[3] בהמשך, התפרסמה הודעה מטעם הפרקליטות, בה נאמר כי היא אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה במספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירות של הסתה לאלימות.


אל"מ במיל' זאב רז פירסם פוסט בפייסבוק, בו כתב כי חודק התנסח בצורה מתונה מדי, וכי ראש ממשלה שמנהיג באופן לא דמוקרטי - חובה להורגו מדין רודף. לאחר מכן, מחק רז את הפוסט, וכתב כי היה זה ציטוט מאדם אחר, וכי אינו מזדהה עם תוכנו. המשטרה פתחה בחקירה נגדו בחשד להסתה ואיומים, ביחידת הסייבר להב 443.[4]

לכך יש להוסיף את המידע על איומי אולמרט וחולדאי, את הקריאות 'ביבי בוגד' בהפגנה, ולפרט את תגובת (או ליתר דיוק אי-תגובת) ראשי האופוזיציה; ובטח עוד דברים ששכחתי.

לטעמי, אם ההפגנות מוצגות, אין סיבה שמידע זה לא יוצג - פה זה לא ויקי-פראבדה.

בברכת הצלחה מרובה! דוגדוגוש - שיחה 10:53, 15 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]

חברים, מגבל, יושב אוהל, נתן טוביאס, יצחק צבי, דגן דיגן, לנתיבות, Yyy774, אפי ב, שמש מרפא, צור החלמיש, Yehud830, בניתי את השלד של הערך לפי השלד של הערך הנוכחי, עם עריכות פה ושם. מוזמנים לערוך אותו. לא נשאר הרבה זמן... יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג • 10:34, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
שכויח עצום יאיר דב! מה עם טירקל? דוגדוגוש - שיחה 10:43, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
האמת שבעודנו מדברים התחדש משהו שחייב להיות מאוזכר לטעמי בפיסקא הנ"ל, יאיר דב, ושוב תודה על השקעתך העצומה! דוגדוגוש - שיחה 11:28, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
כעת אני רואה, יאיר דב, שאנדרסן הקפיא את המתווה... דוגדוגוש - שיחה 11:30, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
תודה דוגדוגוש. איפה ראית שהוא הקפיא? יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג • 11:43, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
כאן (אולי בשבדיה כבר יצאה אז השבת...) דוגדוגוש - שיחה 12:11, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
הבנתי. תודה! בכל אופן, כדאי לעבוד כעת על הטיוטה, ולא לבנות על כך שהמתנגדים ימשיכו את המצב הקיים לעד... יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג • 13:27, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
איך שלא יהיה, כדאי לבקש הארכת זמן מאנדרסן. אולי הארכת זמן של עוד שבוע מהיעד המקורי. יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג • 13:30, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
מסכים. אני רואה שהמתנגדים עובדים במרץ מתוך תפיסה שבמוקדם או במאוחר זה מה שיקבע את תוכן הערך. אסור לנו לישון! דוגדוגוש - שיחה 13:43, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
דוגדוגוש, מסכים אתך לגמרי. נותר זמן קצר לתיקון והוספת פרטים חיוניים. כדאי לעבור על דפי השיחה של רפורמת לוין (כולל אלו שבארכיון) ולראות אם ישנן נקודות חשובות שהועלו ע"י התומכים ולא נוספו בערך. בנוסף, כדאי להציץ לטיוטה של המתנגדים ולהכין תגובות מתאימות. --נתן טוביאס - שיחה 23:18, 27 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
מגבל, דוגדוגוש, יושב אוהל, יצחק צבי, דגן דיגן, יאיר דב, לנתיבות, Yyy774, אפי ב., שמש מרפא, צור החלמיש, Yehud830. השתדלתי לערוך את הטיוטה עד כמה שיכולתי. אך לצערי, בעקבות חוסר זמן, לא הצלחתי להכניס לערך את כל מה שלדעתי היה נכון להכניס אליו. כמו למשל - סיקור האלימות והחסימות של המפגינים, קריאות ההמרדה ("דמוקרטיה או מרד" וכו') ומיצג השפחות בהשראת סיפורה של שפחה; הביקורת על המשטרה על אי אכיפה מספקת בשטח ואי הגשת כתבי אישום נגד פורעי החוק, וכן הביקורת על התגובה הרופסת של ראשי הצבא לאיומים באי התייצבות במילואים ובסירוב פקודה, וההשוואה להתייחסות המשטרה והצבא לפעולות דומות של הימין בתקופת הגירוש מגוש קטיף (יש להזכיר בקצרה גם את העימות של השר בן-גביר עם היועמשי"ת בהרב-מיארה, וכעת גם עם המפכ"ל שבתאי - בהקשר של סמכותו להתערב בהפגנות בכלל ובהעברת עמי אשד מתפקידו בפרט); ריסוס כתובות מחאה על דלת בית-כנסת בהוד-השרון; כתובות הנאצה שרוססו על ביתו של השר יריב לוין במודיעין; ההפגנות האנרכיסטיות בבני-ברק (מול ביתו של גפני, והקמת לשכת-גיוס מדומה מול ישיבת פוניבז'); השלכת האבן לעבר ניר ברקת, העוזרת שלו שנפצעה בידי מפגינים ופונתה לבית-חולים והתגובה הרופסת של המשטרה; ניסיון המפגינים לחסום את נתניהו מלטוס לאיטליה ולברלין וסירוב טייסי אל-על להטיסו; התמיכה החלקית ברפורמה של אישי שמאל מובהקים כמו העיתונאים אלדד יניב וגדעון לוי; הסתייגות מההתנגדות של עו"ד אלן דרשוביץ לרפורמה [1. הרזומה הארוך שלו של תמיכה אבסולוטית במערכת המשפט הישראלית והתבטאותו בעבר שאילו היה גר בישראל היה מן הסתם שייך לגוש השמאל והתבטאויות נוספות (כמופיע בערך עליו). 2. אמירתו ש"גם אם הרפורמה תעבור היא תהפוך את ישראל במובנים מסויימים ליותר דמוקרטית. ישראל תהיה דומה למדינות כמו קנדה, ניו-זילנד ואוסטרליה, ולא לפולין"]; הצגת מתווה הנשיא(ה)-מתווה ה"עם", והתגובות אליו מימין ומשמאל, וכן התבטאויותיו ששיקפו את תפיסתו התומכת כמעט לחלוטין בעמדת מתנגדי הרפורמה [כמו אמירתו בשבוע שקדם להצגת המתווה ("מכלול החקיקה שנידון כעת בוועדה צריך לעבור מהעולם ומהר. הוא שגוי, הוא דורסני, הוא מערער את יסודותינו הדמוקרטיים")]. כן יש להביא את אמירותיו בנאום שבו הציג את המתווה ("מי שחושב שמלחמת אחים של ממש היא גבול שלא נגיע אליו - אין לו מושג"), וביום שאחרי הצגתו ("מצע לדיון שעל בסיסו ניתן לעבוד, לשנות, ולדייק - זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו"); תגובת נתניהו לביקורת של קנצלר גרמניה (כגון ""בגרמניה שופטים נבחרים על ידי נבחרי ציבור"); מתווה פרידמן-אלבשן; השבתת ההסתדרות הכללית על ידי ארנון בר דוד ורשות שדות התעופה על ידי פנחס עידן וחוסר החוקיות שלהן בגלל שנקבעו ללא התראה מוקדמת, וכן על רקע של מאבק פוליטי ולא על רקע של מאבק למען העובדים; ועוד ועוד ועוד.
אגב, שיהיה ברור: אני די סקפטי לגבי המתכונת הסופית של הערך. מי שרוצה להבין איך נראית ציניות של עורכים בעלי תפיסה פוליטית מובהקת, מומלץ שיציץ בהצבעה שמתנהלת כרגע על החשיבות של עו"ד עמית חדד לקבלת ערך, הצעה שנדחתה (!) מספר פעמים בעבר על-ידי עורכים דוגמת דוד שי (שכמובן, מייצג את העורכים שמתנגדים לרפורמת לוין - במתווה של אנדרסן).
אך אני חושב, שבכל אופן כדאי לכולנו להשקיע מאמץ שהערך יקבל אופי טיפה מאוזן, רגע לפני שאנדרסן יציג (ב-19.3 - יום ראשון הקרוב בבוקר!) את נוסח הטיוטה שגיבש על בסיס הטיוטות של התומכים ושל המתנגדים. אני מאוד מקווה שלא יושג בסוף נוסח "פשרה" מהסוג של "מתווה ה(הרבה פחות מחצי) עם"... לתשומת ליבם של העורכים היקרים משה כוכבי ונילס אנדרסן. תודה רבה לכולם. --נתן טוביאס - שיחה 14:02, 30 במרץ 2023 (IDT)[תגובה]
אני כמובן לא אביע את דעתי. אם דוד שי יסכים לדחייה של כמה ימים בשביל שתספיקו, מבחינתי כמובן זה בסדר. אם לא, אני גם אבין (בכל זאת, זה כבר קרוב לחודש ימים). אמשיך לעקוב כאן בכל מקרה, ואציין שיש עוד יומיים שלמים שאתם מוזמנים להרחיב בהם את הצד שלכם. בהצלחה. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 18:13, 17 במרץ 2023 (IST)[תגובה]
לי אין התנגדות לדחייה. אעיר בהזדמנות זו שהעיסוק באלימות (בשני הצדדים) הוא בזבוז זמן גמור של עיסוק בזוטות, והמלצתי היא שהערך הסופי לא יעסוק בכך, למעט אירועים שבהם יש פצוע בינוני או חמור מכך. ועוד הערה: כאשר נתן טוביאס ייחס (לפני שורות אחדות) ציניות לעורכים שדעתם שונה מדעתו, הוא חרג מכללי ההתנהגות. דוד שי - שיחה 18:20, 17 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

הארכת זמן[עריכת קוד מקור]

אני מצטער שאני "משגע" אתכם קיבלתי את התיוג וראיתי שיש התפתחות והתקדמות עם הטיוטה. קודם כל, אני מברך על כך. כדי לא להמשיך "לשגע" את כולם, אני פשוט כותב ישירות כאן (וכן בשיחה של "הצד השני").

אני נותן לכם כמובן שבוע נוסף (עד סוף פברואר). כל לוחות הזמנים שהוצבו במתווה המקורי פשוט מתקדמים שבוע אחד קדימה. אם אראה שאכן ישנו שיתוף פעולה (כפי שלא היה בתחילה אך נראה שהתחיל ביומיים האחרונים), אשחרר הודעה מסודרת על כך גם בדף השיחה הראשי, בלוח המודעות וכדומה. אם עד יום שבת, 25 בפברואר, נראה שיש עוד התקדמות, אבקש גם להוסיף הזמנה לשלושת הימים "האחרונים" בהודעה השבועית של הארי לכל העורכים במיזם ("חדשופדיה").

מזכיר שכל המידע צריך להיות אמין ושניתן יהיה לקבל אשרור לגביו, במידה ויתעורר ספק אצל הצד השני. בנוסף, מזכיר לחשוב על נציג/ה, מי יכול/ה לייצג במידה הטובה ביותר (ויש לו/לה זמן לכך). בהצלחה! נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 16:55, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]

תודה אנדרסן על תוספת הזמן. נשתדל לעמוד ביעד. יאיר דבשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"ג • 17:11, 19 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
הטיוטה מזעזעת וחד-צדדית. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 21:13, 25 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]
באמת הטיוטה של המתנגדים היא סמל לאיזון ולהגינות... לא ראיתי שם מתיחת ביקורת מצדך. --נתן טוביאס - שיחה 21:59, 27 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]

הארכת זמן עקב אירוע אישי[עריכת קוד מקור]

שלום ולילה טוב לכם. אני מצטער, אך עקב אילוצים אישיים, אני נאלץ לדחות את העבודה בשבועיים. אם עורך נטרלי אחר רוצה לנסות לקחת על זה אחריות (בהסכמת הצדדים), ניתן לבחון זאת. אם לא, תמשיכו לעבוד במרץ, ואני אעדכן כשאחזור לפעילות. סליחה ובהצלחה! נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 01:04, 28 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]

הקפאה או גניזת המתווה[עריכת קוד מקור]

היי לכולם.

לאור הנסיבות וההתנהלות שלי כמפעיל מערכת, ביקשתי אחר הצהריים את הסרת ההרשאות. אי לכך, אני גם אהיה מנוע מלהתערב ולקדם את המתווה.

אם יש מפעיל מערכת שאינו מזוהה פוליטית עם אף צד ושירצה לקחת על עצמו את האחריות הזאת, אשמח שיפנה אליי ואעביר לו את מה שיש אצלי בשלב זה. אם אין כזה, נאלץ למצוא דרך אחרת לקדם את המתווה, או לגנוז אותו. היות שאין לי אישית את אמון הקהילה, לא אוכל להמשיך לקחת זאת על עצמי...

אמשיך לעקוב כאן בימים הקרובים לראות אם יש מועמד כזה. מאחל לכם בהצלחה בהמשך. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 19:19, 11 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

סקר עורכים[עריכת קוד מקור]

טוב, אז עלו מספר שאלות מהותיות במהלך העבודה, וניסיתי לצמצם אותן למספר שאלות קצר, כדי לקבל איזושהי סטטיסטיקה שאולי תסייע לי (ואולי גם לא). אתם מוזמנים (רק אם בא לכם) לענות על הסקר כאן:
forms.gle/YsdLFidSfkYQiSUw6
המענה הוא אנונימי, ללא דרישת הזדהות וללא צורך התחברות לגוגל, והוא כמובן פתוח לכולם. היות שכך, אנא המנעו מהצבעה כפולה או מהטרלה מכוונת, זה רק יקשה עליי. תודה על תשומת הלב ויום חביב לכולם. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 17:54, 13 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

בחירת נציג?[עריכת קוד מקור]

לאור חזרתו של מתווה אנדרסן לחיים, האם מי מעוקבי הדף מעוניין לשמש כנציג במתווה אנדרסן?
אם לא - אני (מובך קצת אבל) מציע את עצמי כנציג.
גילוי נאות: אני לא תומך ברפורמה המוצעת במלוא מובן המילה. אך המתווה הזה בינארי אז אני יותר נוטה לתמיכה מאשר להתנגדות.
אה, וגם לא לקחתי חלק משמעותי בכתיבת הטיוטה, אז ברור שהזכות שמורה למי שעמל על כתיבתה.
בברכה, משה כוכבי - שיחה 01:10, 13 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

בעד מועמדותו של כוכבי, לצד התומך ברפורמה. מקצועי וישר, אין ראוי ממנו. מגבל - שיחה 07:35, 13 במרץ 2023 (IST)[תגובה]
בעד. מוכיח מקצועיות וקור רוח. בהצלחה! יאיר דבשיחה • כ' באדר ה'תשפ"ג • 10:20, 13 במרץ 2023 (IST)[תגובה]
בעד חזק. בכל מקרה, טיוטת המתנגדים נראית זוועה לדעתי (מניפיסט כפשוטו), אמליץ לכוכבי להכין עצמו בהצלחה! בברכה -עורך לו- - שיחה 13:02, 13 במרץ 2023 (IST)[תגובה]
בעד משה כוכבי, בהצלחה! דגן דיגן - שיחה 20:44, 18 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

עדכונון בלוח הזמנים[עריכת קוד מקור]

היי. אנא שימו לב לעדכונון שנערך בלוח הזמנים. אתם כמובן יכולים להעיר לי כאן (עדיף באופן ציבורי ושקוף) אם התעוררה בעיה. כל מה שעשיתי היה לעדכן את "חלק ב", בתקווה שלא נגיע אליו. בנוסף, ראו את הערתו הנכונה של מי-נהר. בהצלחה. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 00:12, 14 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

ביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור]

אשמח לביקורת עמיתים על עריכותיי מהלילה. כמו כן אשמח לשמוע שלא איחרתי את המועד. לצערי הרב לא הייתי פנוי בשבועיים האחרונים לעשות עבודה יסודית יותר. חלק מהעריכות שעשיתי נחוצות ממש, כמו הוספת פרטי הצעת החוק השניה שעברה בקריאה ראשונה. משה כוכבי, אשמח אם תפנה את תשומת ליבו של אנדרסן לעריכות שביצעתי, ובפרט להוספת המקורות מהמאמרים האקדמיים, ובייחוד בעריכה זו, בה הבאתי מקור חשוב לטענה על ירידת האמון בביהמ"ש, שעלולה להישמע קצת פופוליסטית. יחיאל הלוי - שיחה 03:28, 20 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

כעת הוספתי גם נימוקים לכל ההצעות לשינויים, לאחר שראיתי בטיוטת המתנגדים דברי הסבר נגד כל ההצעות. כעת לפחות יהיה ניתן להביא את שני הצדדים... יחיאל הלוי - שיחה 04:20, 20 במרץ 2023 (IST)[תגובה]
@יחיאל הלוי יישר כח על העריכות המועילות, ובייחוד על אותה עריכה שהזכרת. אכן אפנה את תשומת ליבו. בברכה, משה כוכבי - שיחה 09:22, 20 במרץ 2023 (IST)[תגובה]
כעת הוספתי את המתווה החדש מהיום. היות ואנדרסן פרש לכמה ימים כפי שניתן לראות בדף שיחתו, זה הזמן לעשות מאמץ אחרון. כל חלקי המחאה והתמיכה נראים לי ממש לא חשובים, ועדיף להתמקד בהתחלה: בהצעות לשינויים ובהסברתם. (שלא לדבר על ההטיה בטיוטת המתנגדים. אנחנו יצרנו ערך נורמלי, והם - מניפסט תעמולתי). יחיאל הלוי - שיחה 23:16, 20 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

'גירוש גוש-קטיף' ו'הרפורמה המשפטית'[עריכת קוד מקור]

בעיניי, רפורמת לוין מזכירה בכמה מובנים את תוכנית ההתנתקות, לא כולל החשיפה התקשורתית הרחבה והמחבקת כמובן, למרות שבעיני מתנגדי גירוש גוש קטיף, בוודאי אלו שגורשו בעצמם מבתיהם ומיישוביהם, התוכנית שהפעילה ממשלת ישראל הייתה איומה ונוראה הרבה יותר מאשר הרפורמה בעיני מתנגדיה: ויתור על חלקי ארץ וגירוש יהודים מבתיהם; פעולה שבוצעה בניגוד מוחלט להתחייבויות הממשלה בבחירות ולמשאל המתפקדים שאחריהן; אי ויתור של הממשלה על אף סעיף מן התוכנית המקורית; פעולות המחאה דוכאו באלימות רבה בסיוע לגיטימציה משפטית ותקשורתית; כמעט ולא נשמעו מצד המוחים איומים כמו 'סירוב פקודה', וגם הבודדים שנשמעו היו בעיקר ביחס לפעולה הספציפית של גירוש המתיישבים והרס בתיהם; לא נרשמו ניסיונות לפגוע בכלכלת ישראל וביחסי החוץ שלה - בדמות הוצאת כספים מהמדינה, ולא נוהל קמפיין תבהלה ותעמולה מבחיל - בדמות "ישראל חדלה מלהיות דמוקרטיה", "בראשות ממשלת ישראל עומדים אישים ימניים-קיצוניים-לאומניים-פאשיסטיים-דתיים-פרימיטיביים-חשוכים-דיקטטורים", "כלכלת ישראל תקרוס בעקבות הרפורמה"; ועוד.

דוגמה קטנה לדמיון שאמור להיות בין שני הערכים:

השורה הפותחת את הערך תוכנית ההתנתקות מתחילה כך: "תוכנית ההתנתקות היא תוכנית שבוצעה על ידי ממשלת ישראל בקיץ 2005 וכו'". בשורה זו אין אזכור לשם שלה בפי המתנגדים: "גירוש גוש קטיף". בהמשך הערך יש 'כותרת משנה' בשם "הדיון הציבורי על אודות תוכנית ההתנתקות" (שנפתח כך: "בתוכנית ההתנתקות תמכו אנשים בעלי עמדות אידאולוגיות שונות - החל בשמאל דרך המרכז ועד הימין המתון. ההתנגדות לה, אף שבתחילה הובעה גם בחוגי שמאל, בעיקר בשל אופיה החד צדדי, הפכה עם הזמן לנחלתם העיקרית של הציונות הדתית ושל חוגי ימין מובהקים"). רק בסוף המקטע העוסק ב"דיון הציבורי" מופיע הנושא של "שמות חלופיים" לתוכנית. הנה: "הוויכוח העז על התוכנית וסיבות נוספות הולידו שמות חלופיים. השם "תוכנית ההתנתקות" הוא שאומץ בחוק הכנסת, אולם בכמה מקרים השתמשו הממשלה ובג"ץ גם בשם "הינתקות", המעידים על פעולה חד-צדדית ולא הדדית. מתנגדי התוכנית הביעו מחאה גם על כך ששמה הרשמי אינו מביע את מלוא משמעותה ועל כן העדיפו לכנותה "הגירוש" או "העקירה". המהלך כונה גם "הנסיגה מעזה"".

גם בערך על הרפורמה כל השמות החלופיים של 'הרפורמה המשפטית' צריכים להופיע בהמשך הערך (ולא בשורות הפותחות שלו) תחת כותרת המשנה "הדיון הציבורי על אודות הרפורמה המשפטית".

כמובן שגם האופי של הערך המחאה נגד ממשלת ישראל השלושים ושבע צריך להזכיר את אופי הערך של המחאה נגד תוכנית ההתנתקות.

לתשומת ליבם של עורכינו הנכבדים נילס אנדרסן, משה כוכבי ודוד שי. נתן טוביאס - שיחה 17:03, 23 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

מסכים שיש דמיון רב. לדעתי הליקוי הוא דווקא בערך על תכנית ההתנתקות. אפשר לנסות להכניס שם ”(נקראת בפי מתנגדיה: הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון)” בברכה, משה כוכבי - שיחה 17:36, 23 במרץ 2023 (IST)[תגובה]

אוביטר ורציו[עריכת קוד מקור]

@יחיאל הלוי היקר. אכן ההבחנה בין אוביטר לרציו ניטשטשה מאוד לאורך השנים בישראל, אבל לא נכון לומר שהיא איננה קיימת. חוקר משפט עדיין מבחינים בין הלכה משפוטית לאמרות אגב. חשוב גם לשים לב שבשונה מבנק המזרחי שם הייתה הסכמה רחבה על האוביטר, הגם שהוא אוביטר, במקרה של פסילת חוקי יסוד אין בכלל הסכמה. פ. קהלת - שיחה 15:27, 29 במרץ 2023 (IDT)[תגובה]

התמיכה ברפורמה המשפטית[עריכת קוד מקור]

בערך על התמיכה ברפורמה המשפטית יש צורך בהוספת מידע רב. תודה רבה. נתן טוביאס - שיחה 13:54, 5 באפריל 2023 (IDT)[תגובה]

הודעה בנוגע למתווה[עריכת קוד מקור]

ראו שיחה:רפורמת לוין#הודעה בנוגע למתווה הפשרה. פעמי-עליון - שיחה 20:16, 6 במאי 2023 (IDT)[תגובה]

האם ראוי שפורום קהלת יערוך את הערך הזה כאשא הוא (במידה רבה) אחראי עליו?[עריכת קוד מקור]

האם ראוי שפורום קהלת, ארגון המנסה לקדם את רפורמת לוין ואף אחראי במידה רבה על יצירתה, יהיה זה שיזין את התוכן לפרק ״התומכים״? לטעמי ממש לא, מדובר בניגוד אינטרסים והטעייה של הציבור, הדבר עלול להחליש את אמינות כל הערך. לדעתכם הודה Jahoneaway - שיחה 14:41, 27 במאי 2023 (IDT)[תגובה]