שיחת משתמש:אברהם משה כהן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אברהם משה כהן, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, נרו יאירשיחה • כ"ג באדר ה'תשפ"א • 00:48, 7 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

תעצור בבקשה[עריכת קוד מקור]

רוב גדול של ההוספות שלך בערך של הרב שלום כהן (רב) הוא פירוט יתר קיצוני ביחס למה שמקובל אצלנו. גם ממה שהכנסת צריך להוריד. מבקש שלא תמשיך בהוספות האלה לפני שתבין את הסטנדרטים המקובלים אצלנו. נרו יאירשיחה • כ"ג באדר ה'תשפ"א • 00:48, 7 במרץ 2021 (IST)[תגובה]

אעצור בשמחה
אין לי ענין וזמן להיות עורך בויקיפדיה
הפריע לי מאוד שהדף בויקיפידה מסכם 90 שנות פעילות של אדם אך ורק בהתבטאויות "קיצוניות" שלו. ניתן לכתוב הכל על אדם, אך לא רק את מה שמועבר לקורא כביקרות שלילית. על כן, לא נגעתי בחלק ההתבטאויות, אך בזמן שמלכתחילה 80% מהערך על הרב שלום כהן עסק אך ורק ה"התבטאויותיו הקיצוניות", הרי שלאחר הוספותיי יש תיאום בין מפעלות חייו להתבטאויותיו. ישנן דמויות שוליות שהערכים בויקפידיה מפרטים את כל מפעלותיהם, אצל רב זה מדובר בעיקר בפירוט אמירותיו הקיצונויות. אם חשוב לכתוב שאמר על הכיפות הסרוגות עמלק, חשוב גם לכתוב שסירב ליטול על עצמו את תפקיד נשיאות המועצת. שני אלו צדדים חשובים באישיותו של אדם שמנהיג ציבור ענק במדינת ישראל. צר לי שמחקת מה שמחקת, בשלב זה אפרוש, עיסוקיי רבים מכדי להתקוטט בזה. אברהם משה כהן - שיחה 11:15, 7 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
אני בהחלט בעד הוספת פרטים ביוגרפיים רלוונטיים, ככל שישנם, אבל זה לא כולל סיפורי צדיקים חסרי מקור, או תולדות אחיו וכדומה. לגבי נשיאות המועצת - זה לא מאוד משמעותי בעיניי כי כעבור כמה חודשים כן קיבל, אבל אם תביא מקור אמין אפשר לציין בקצרה. אגב, עושה רושם שפרט אחד דווקא הסרת - שמדובר בנישואים שניים שלו. אם זו טעות אנא אמור זאת בפירוש, ואם לא - צר לי. זה אינו אתר יחסי ציבור. נרו יאירשיחה • כ"ג באדר ה'תשפ"א • 13:02, 7 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
אין דרכי בסיפורי צדיקים. אבל אם אתה כבר רוצה רק דברים שיש להם מקורות, הבה ונלך על זה. מה שכתבתי שסירב לקבלת נשיאות המועצת, אביא לך מקור עיתונאי ראשון ומהימן שנכח במקום, מיד לאחר מכן תביא לי אתה מקור שאלו נישואיו השניים ומי הייתה אשתו הראשונה (אגב, אני יודע משמועות שאלו נישואיו השניים, לכן מחתקי זאת, אשמח לדעת מקור!!!, אחרי המקור תשאיר את בדיוק כמו שמחקת מה שאני כתבתי בלי מקור), גם בהקשר למה שסיפרתי על הקמת ישיבת פורת יוסף קטמון על ידי הרב בעדני ולאחר מכן העברת ההנהגה אליו, מנהג שנוהג בין שניהם עד היום על המפגש בימי רביעי, קטע חשוב בביוגרפיה של אדם שמחקת אותו, זהו דבר שסיפר הרב בעדני עצמו בראיון לעיתון החרדי משפחה בפסח תש"פ. ניחא למחוק על המפש ביניהם כי זה אולי לא רלוונטי לויקיפדיה אבל לא עצם הקמת המוסדות והמפגש הראשוני ביניהם.
כעת, למקור קבלת נשיאות המועצת, מתוך הפייסבוק של ד"ר אבישי בן חיים בי"ח ניסן התשע"ד / 18.04.2014, פורסם גם באתר חרדים 10 של שרי רוט באותו יום:
"מופע ענווה והכנסה לפרופורציות כמו זה של המרן החדש של ש”ס חכם שלום כהן, לא ראיתי אצל אף דמות רבנית או מנהיגותית בסדר גודל כזה.
הוא הוכתר רשמית ל”מרן ראש הישיבה” ולמנהיגה של תנועה פוליטית חזקה. חבר מועצת החכמים הרב בעדני הכריז עליו “נשיא אלוקים אתה בתוכנו”, הרב דוד יוסף חבר המועצת ובן הרב עובדיה הכריז: “נשיא מועצת חכמי התורה מרן רבי שלום הכהן”, והפליג בתיאורים על הערכתו הגדולה של הרב עובדיה לחכם שלום (ולאביו הרב אפרים כהן, מחכמי פורת יוסף המיתולוגיים ומי שהחזיק בתואר “זקן המקובלים” לפני הרב כדורי).
גם כוכב הזמר המזרחי-חרדי מידד טסה הבהיר (באשכנזית) שבפס הקול של ש”ס, הולך לככב בשנים הקרובות הלהיט הקצבי: “אמת מה נהדר היה כהן גדול”.
ואז, אז עלה חכם שלום כהן והסביר עד כמה אי אפשר למלא את מקומו של מרן הרב עובדיה יוסף.
בהשראת ההשוואה בין פני חמה של משה רבינו לפני לבנה של יהושע בן נון, הוא הסביר כי מי שראה את אור השמש הגדול של הרב עובדיה, כבר לא יכול להסתפק באור הירח, וכי המינוי הנוכחי הזה (שלו עצמו) ביחס לרב עובדיה איננו אפילו של לבנה לעומת חמה, אפילו לא כוכב, אפילו לא ראש גפרור".
הלאה...
ב- י"ג חשון התשע"ט / 21.10.2018, מעלה אריה ריבקינד באתר חרדים 10 קטע וידאו קצר בן 1:36 שניות בו מספר אריה דרעי בקולו את הויכוח בין חכם שלום לרב בעדני בנושא קבלת המינוי, תוכל להיכנס לאתר ולצפות בקטע הוידאו, אצוטט לך: "במהלך נאומו סיפר דרעי על ‘המחלוקת’ בין חכם שלום להגר”ש בעדני – מי יהיה נשיא ‘המועצת’: “נכנסנו לרכב, ישן מאד, אפילו מזגן לא היה שם. אמר לי: רבי אריה, אני שומע כל מיני שמועות שאתם רוצים להכתיר אותי ולשים אותי נשיא מועצת חכמי התורה. תדע לך – אמר לי בתקיפות – אני לא אסכים בשום אופן שבעולם. מי שצריך להיות זה הרב שמעון בעדני, הוא יותר מבוגר ממני והוא מתאים לו יותר, והוא צריך להיות.
“לא נתן לי לדבר. ואז נסעתי לרב בעדני להגיד לו. אוי מה שחטפתי שם. בשום אופן שבעולם. חכם שלום הוא הכהן הגדול, הוא ראש הישיבה הגדולה – והוא יהיה. וככה לקח לי הרבה זמן בין אחד לשני. תגידו לי, איפה ראיתם דבר כזה ששני גדולי הדור רבים ביניהם, לא מי ימלוך, אלא שהשני ימלוך? אשרינו שזכינו שאלו רבותינו.
“ואלו עומדים על הרשימה שלנו, על התנועה שלנו, אלו מוסרים את נפשם, אלו עושים את הכל, וראיתם באיזה פשטות וצניעות הם חיים. באיזה ענווה. אין לאף אחד מהם רכב ושום דבר. הכל בפשטות, לא גבאים ולא שמשים. הכל למען כבודו יתברך”.
אני מחכה למקור שלך בענין הנישואין השניים, אם אין לך תמחוק את זה ותוסיף את הדברים שהבאתי להם מקורות. אברהם משה כהן - שיחה 16:14, 7 במרץ 2021 (IST)[תגובה]
אנא הבא את המקור בערך. לגבי נישואים השניים, ככל שאני מבין - אין ויכוח שזה נכון, ולכן לא ברור מדוע מחקת. גם אין היגיון או הצדקה לשים תבנית מקור על מה שאתה יודע שהוא נכון, וזה נראה גרוע כשאתה מוריד תוכן שאתה יודע שהוא נכון ואז מוצא תירוצים. את הקמת המוסדות שהקים הרב בעדני צריך לתאר בערך של המוסדות ושל הרב בעדני. אם יש מקור למפגש כל יום רביעי - אין לי התנגדות. אין צורך שתעתיק דברים שנמצאים ברשת. במקום זה אנא תן קישור. נרו יאירשיחה • כ"ג באדר ה'תשפ"א • 17:21, 7 במרץ 2021 (IST)[תגובה]