שיחת משתמש:אי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוך בואך לוויקיפדיה![עריכת קוד מקור]

If you can't read Hebrew, click here.

שלום אי וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית והדמוקרטית. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית ופתוחה שכולם יכולים לא רק לקרוא ולהיעזר בה, אלא גם לערוך ולנהל אותה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר בערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך. לפני שמירת השינוי מומלץ ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי שעשית תקין. לפרטים נוספים: איך לערוך דף, סיוע לגבי עריכות "נעלמות", איך לעצב דפים.

דפי משתמש: למרבית המשתמשים הרשומים בוויקיפדיה יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש (אליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש) משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. דף השיחה של המשתמש נועד כדי להשאיר למשתמש הודעות אישיות.

דפי שיחה: בראש כל דף בוויקיפדיה, מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף הערה בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף.

חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך רצוי לחתום בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא, tilde) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~). בזמן השמירה יהפכו סימנים אלו אוטומטית לחתימה הכוללת את שמך, קישור לדף המשתמש שלך, השעה והתאריך.

הודעה אישית: כדי לכתוב הודעה למשתמש מסוים יש להיכנס לדף השיחה של אותו משתמש (בלחיצה על שמו, ולאחר מכן מעבר ללשונית השיחה), לערוך אותו ולהשאיר בו הודעה. לאחר הוספת הודעה בדף השיחה יקבל המשתמש חיווי על ההודעה הממתינה.

לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. מעשה כזה מהווה עבירה פלילית ופגיעה במדיניות ויקיפדיה. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אסור להעלות לוויקיפדיה תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר מי אוחז בזכויות היוצרים עליהן והאם הוא מרשה את השימוש בהן. במקרה ספק ניתן לפנות לדלפק היעוץ.


אם ברצונך בעזרה נוספת, ניתן לקרוא את מדריך הכתיבה המקוצר או את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכד'), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק היעוץ. אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

בהנאה!

(התנצלות: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, אנו משתמשים בלשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה!)
רוני 20:27, 24 מאי 2006 (IDT)