שיחת משתמש:אנאבל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, אנאבל, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

נ.ב. לא נהוג לחתום על ערכים.
גילגמש 21:29, 13 אוק' 2004 (UTC)

ברוכה הבאה - צעדים ראשונים[עריכת קוד מקור]

שלום וברוכה הבאה.

אם את מרגישה אבודה במרחבי הויקיפדיה, את מוזמנת לקרוא את דפי העזרה השונים (ראי קישור "עזרה" בצד ימין, חמישי מלמעלה). יש הרבה חומר. כמו כן כולם פה יישמחו לעזור לך, יש לנו דלפק יעוץ ומזנון, ואת מוזמנת לפנות לכל אחד בדף השיחה שלו.

אם את לא מרגישה לגמרי בטוחה, רצוי להתייעץ לפני שמתחילים בפרוייקטים גדולים שיצריכו אחר כך תיקונים ושינויים.

אני בטוח שתלמדי מהר. הויקיפדיה לא כל כך מסובכת. תוכלי למשל לראות את השינויים והעריכות שביצעתי במערכת הנשימה, וללמוד מהם מעט על עקרונות הכתיבה פה (הגם שהעריכה שלי הייתה קצת חפוזה, ויש עוד מה לעשות). למרות מה שכתבתי לעיל, את מוזמנת לתרום ולעזור - כל אחד פה היה פעם ויקיפד חדש, וכידוע "אין הביישן למד". את יכולה תמיד להשתעשע במשתמש:אנאבל/ארגז חול ("ערך" שלא קיים עדיין), ולבצע שם ניסיונות שונים לפני שאת ניגשת לעריכת ערכים ממש. גם ויקיפדים ותיקים מעלים לפעמים ערכים תחילה לארגז חול כזה. --Harel 21:49, 13 אוק' 2004 (UTC)

--Harel 21:49, 13 אוק' 2004 (UTC)

כמו שכבר אמרתי קודם, הוספתי את הערך לפני שנרשמתי... חיפשתי חומר בנושא מסוים, והגעתי לכאן בטעות. ראיתי שצריך להוסיף חומר בנושא, שמקרה יצא ואני יודעת עליו, ורציתי לתרום לאתר שממנו קראתי חומר.
עכשיו, כשנרשמתי, אני מבינה קצת יותר לגבי הוספת ערכים וכד', ואם וכאשר אני אוסיף ערך נוסף, אני אעשה קודם טיוטות ואוסיף קישורים כנדרש, למרות שעדיין לא בדיוק הבנתי מה בדיוק צריך לעשות ואיך.
נ.ב, לדעתי אין טעם להוסיף לכל ערך קיים קישור, כיוון שלא תמיד ההתיחסות לערך זה קשורה למידע שכתוב עליו- לדוג'- הקישור לערך 'ריק' ב מערכת הנשימה.
--אנאבל 22:23, 13 אוק' 2004 (UTC)
אין לך שום סיבה להתנצל, אנחנו מקבלים אותך בברכה. אני נוטה להסכים שלא כל דבר צריך לקשר, זה עניין די סובייקטיבי. אני נוהג לקשר למונחים שהם או רלוונטים לערך, או שהם לא-טריביאליים או מעניינים בזכות עצמם, ולאו דווקא מוכרים היטב לקורא. ריק (ואקום) עונה לקריטריון השני, לדעתי. בקיצור, De gustibus non est disputandum (ואת זה אני למדתי מויקיפדיה). --Harel 22:36, 13 אוק' 2004 (UTC)
גם לדעתי ריק בהחלט עונה על ההגדרה השניה:)
יש לי שאלה. שתיים, למעשה- איך אני יודעת אם מונח מסוים מופיע בתור ערך או לא? הרי אני לא יכולה לקשר מילים שאין עליהן ערכים... דבר שני, אם אני חושבת שאני יכולה לתרום בושא כלשהו(למשל אסטרונומיה), איך אני יכולה לברר אם כתבו על ערכים ספציפיים בנושא לפני? זאת אומרת, איך אני יכולה להוציא חתך של כל הערכים הקשורים לאותו נושא, בכדי לדעת אם ומה צריך להוסיף?
תודה, --אנאבל 22:55, 13 אוק' 2004 (UTC)

בד"כ הערכים קשורים לקטגוריות כך מקבלים את החתך. אם את לא בטוחה אם ערך כלשהו קיים, פשוט תנסי לחפש באיות אלטרנטיבי גילגמש 22:58, 13 אוק' 2004 (UTC)

תשובות: את תמיד יכולה ללכת ולחפש ערך או ביטוי מסויים בעזרת מנוע החיפוש של הויקיפדיה ("חפש" מימין). אבל כאשר את כותבת ערך, הרגישי חופשי ליצור קישורים לערכים שסביר בעינייך שיימצאו בויקיפדיה, תוך הקפדה על כללי נתינת השמות לערכים שאנחנו דבקים בהם. כאשר תלחצי על "הראה תצוגה מקדימה", ערכים קיימים יופיעו בכחול, וכאלו שעדיין לא קיימים - באדום. בהחלט יש מקום ליצור קישור לערך שברור לך שצריך להיות, גם אם הוא לא קיים. למעשה, ישנן בויקיפדיה אפילו רשימות של ערכים "מבוקשים", כאלו שיש אליהן הפניות, אבל טרם נכתבו.
אם את רוצה לתרום בנושא מסויים, קחי קצת זמן לקרוא מה שיש עליו בויקיפדיה. ישנן דרכים שונות לחפש בה - בחיפוש ישיר, בעזרת דפי קטגוריה (בתהליכי בנייה כל הזמן), בעזרת פורטלים לנושאים שונים (גם כן בבנייה) (למשל פורטל פיזיקה) וכו'. מהעמוד הראשי כל הדרכים השונות האלו נגישות לך. --Harel 23:01, 13 אוק' 2004 (UTC)
איך אני יכולה להגיע אל הרשימה של הערכים שטרם נכתבו? --אנאבל 23:05, 13 אוק' 2004 (UTC)
ראי מיוחד:Wantedpages. זו רשימה אוטומטית וקצת טפשית לעתים. לחלופין, קראי בויקיפדיה:מה נשאר עוד לעשות. את לא חייבת להיצמד לזה. בחרי לך נושא שקרוב ללבך, בידקי אם הוא קיים או שיש מה להוסיף, וכתבי כרצונך. --Harel 23:11, 13 אוק' 2004 (UTC)
תודה:), לילה טוב. --אנאבל 23:27, 13 אוק' 2004 (UTC)

אין דבר כזה יש רשימת הערכים המבוקשים בלבד. גילגמש 23:10, 13 אוק' 2004 (UTC)

את צודקת באופן כללי. הענין הוא שגוגל מציב את הערכים בתחילת הרשימה על פי הקישורים שמובילים לאותו ערך. לכן אני בד"כ שם את כל הקישורים שיש להם קשר לערך. גילגמש 22:40, 13 אוק' 2004 (UTC)
אבל אם אין קשר בין הערכים, לדעתי עדיין אין בזה טעם... --אנאבל 22:52, 13 אוק' 2004 (UTC)
כמובן גילגמש 22:52, 13 אוק' 2004 (UTC)

מחיקת ערך[עריכת קוד מקור]

אנחנו לא ממהרים כל כך למחוק ערכים. ניתן לשכתב את מה שכתבת ולהוסיף לו את התבניות של ויקי ויהיה מי שיעשה זאת. כמו שציין הראל, עדיף שתקראי קודם את דפי העזרה. בנוסף את תמיד יכולה לפנות לאחד ממפעילי המערכת שהם המשתמשים היותר ותיקים והם ישמחו לעזור לך.
נ.ב.
בד"כ נהוג להמשיך את הדיון בדף השיחה של משתמש שבו התחיל הדיון על מנת להקל על המעקב, אם כי יש כאלה שרושמים כל הודעה בדפו של הנמען. לכן תשימי לב בבקשה, אם פנית למישהו, רב הסיכויים שהוא יענה לך בדף שיחתו. גילגמש 22:05, 13 אוק' 2004 (UTC)