שיחת משתמש:אנדרסן/ארכיון מלחמת העריכה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ארכיון מלחמת העריכה; נובמבר 2021; משתמש:אנדרסן; נילס אנדרסן; שוודיה; מפאת חומרת האירוע, הוא אורכב בנפרד, כך שהגישה אליו תהיה פשוטה.

חילופי שלטון בשוודיה[עריכת קוד מקור]

שלום אנדרסן, תרצה לכתוב את הערך (Magdalena Andersson), על האישה הראשונה שתמלא את תפקיד ראש ממשלת שוודיה? ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 16:44, 24 בנובמבר 2021 (IST)

בהחלט, בהזדמנות. אם מישהו ירצה לקחת את זה כפרויקט עד שאצליח לגשת לזה, אשמח. אם איש לא ירים את הכפפה, אעשה זאת בעצמי כשאוכל. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 16:47, 24 בנובמבר 2021 (IST)
טוב... מסתבר שהיא התפטרה! 7 שעות בלבד אחרי! מפלגת הירוקים פרשה מהקואליציה בעקבות דחיית הצעת התקציב על ידי הפרלמנט ונפלה הממשלה. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 21:29, 24 בנובמבר 2021 (IST)
כן, אני יודע ערב עצוב ומדכא. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 22:01, 24 בנובמבר 2021 (IST)

פנייה להורדת הלהבות[עריכת קוד מקור]

שלום לך, רציתי להוריד את הלהבות. ראשית לפני הכל אני שמח לראות את החתימה שלך. אכן נושא חשוב במיוחד עכשיו עם הילדים. בקשר למלה טהרנות או גישה טהרנית, אני לא מוצא בה פגם, אולי אפילו שבח. כפי שהסברתי, יש מקרים שאני מסתייג מכתיבה על פי הגיית השפה המקומית. אבל בלי קשר לא הייתה לי כל כוונה להעליב. בקשר למקרה של מגדלנה אנדרסון, צריך לדון לפני שמשנים, ולכן הגרסה היציבה היא הנכונה. בברכה שיחת משתמש:Haparsi הפרסי 00:33, 26 בנובמבר 2021 (IST)

העניין הוא שאתה שואל שאלות שכבר באמת ובתמים נמאס לי לענות עליהם. רבים וטובים ממני עובדים במרץ רב למצוא את האיזון העדין שבין שני הצדדים הללו, ואני יכול רק לסייע בכך. זה גם לא חדש לאיש מממשתתפי הדיון, וזה בדיוק מה שמשה ונטע כתבו, איש-איש מהצד השני של הנהר. אתה יכול למצוא הסבר מעמיק לשוני (ולסיבה שבגינה גם השם הזה עתיד להשתנות, אם כך תקבע הקהילה) בין בני אנדרסון לבין מגדלנה אנדרסון בדף השיחה של גרטה טונברי, במיוחד בפסקה שיחה:גרטה טונברי#שינוי שם 2. אין לי כוונה וכוח לכתוב שוב דברים שכבר נכתבו. אתה מוזמן לא להסכים, אבל כמו שאני מוותר פעמים רבות גם כשאני לא מרוצה מהתוצאה, כי הדרך חשובה יותר, כך אני מאמין שגם אתה תמצא מקום להתנחם בו. לפחות מעז יצא מתוק, ואדם נוסף התעניין במה שקורה אצלנו במדינתנו הקפואה. לילה טוב. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 00:42, 26 בנובמבר 2021 (IST)

ספק־שאלתך בוק:במ[עריכת קוד מקור]

כתבת "זה מתחיל להיות מייאש. אני לא יודע איך להתמודד איתו בלי שזה יחשב למלחמת עריכה". באופן כללי במקרים כאלו אתה אמור לעשות אחת מהאפשרויות אלו: 1. לפתוח דיון בדף שיחה (ניתן גם לתייג בעלי ידע ולהפנות מלוח מודעות). 2. להציע גרסה חלופית בערך שלוקחת בחשבון את הנימוקים (כך זו לא מלחמת עריכה, אלא ניסיון להגיע לקונצנזוס, שזה הכי טוב). 3. בגדול באין פתרון מיידי אמורים להחזיר לגרסה יציבה עד שהמצב יוסדר באמצעות אחת משתי הדרכים הקודמות שכתבתי (או אם אין ברירה, הצבעת מחלוקת), אבל מאחר שגם החזרה חוזרת לגרסה יציבה נחשבת למלחמת עריכה, אם כבר החזרת פעם אחת לגרסה יציבה ומלחמת העריכה נמשכת, יש לבקש בוק:במ (ב"בקשות אחרות", בדרך כלל, אם לא נדרשת במקביל גם הגנה כי יש רק עורך אחד שחוזר על העריכות) שמפעילים יחזירו לגרסה יציבה הנכונה ויעשו סדר אם צריך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:08, 27 בנובמבר 2021 (IST)

היי. העריכה האחרונה של הערך היתה ניסיון להגיע לגרסה חלופית שלוקחת בחשבון את הנימוקים השונים. למשתמש ההוא היה חשוב (לא יודע למה) להשתמש במונח "מכהן" במקום "כיהן". הסיפור היה מייאש כי המשתמש הזה החל למחוק גם דברים לא קשורים, כמו שינוי שם בעלה המסכן של ראשת הממשלה הנבחרת, הסרת היותה ראשת המפלגה, תוך פיזור "שבחים", כהגדרתו, אליי ואל העורכים האחרים. אם תסתכל על דף השיחה של אנדשון, תראה שיש שם רוב מובהק, של עורכים שונים, לשינוי השם. הנימוקים בעד ונגד עולים כבר שנים, ושתי משתמשים שונים (נטע ומשה) העלו סיבות בעד ונגד מתקדימים שונים. כשהמשתמש הזה כתב שהוא מתנגד, לא היה לי הרבה מה לעשות, ולא היה לי חשק לכתוב שוב את הררי הנימוקים שעלו בעבר, ושלחתי אותו לקרוא את התקדימים. מסיבה שאינה ברורה לי על הסוף, הוא החליט שאני מתנשא עליו, או לפחות כך זה נראה לי. מאותו רגע והילך, הוא החל לשנות כל ערך שנגעתי בו שקשור לאירוע.
לאחר מכן, לפחות משתמש אחד נוסף התנגד לעריכתו, והוא שחזר אותו. עוד משתמש כתב שהוא מסכים איתי, והוא די סוג של איים עליו, או לפחות הטיף לו מוסר. ערכנו, מספר רב להפתיע של עורכים, את הערכים, ואיש מאיתנו לא צידד בעריכה שלו. ניכר שהשינוי היה למעשה שלו. בכל הקשור לערך של אנדשון, אם תסתכל בפסקה (או 2) מעל המקום הנוכחי, תראה שניב הציע לי לכתוב את הערך בעצמי, ודוד שי (לשמחתי הרבה) לקח את היוזמה, הקדים אותי וכתב את הערך בעצמו, וערכנו אותו ביחד. לקרוא לשינוי של המשתמש הזה גרסה יציבה זו הטעיית השכל הישר.
התחננתי אתמול בפני המפעילים שמישהו מבוגר ייקח אחריות על האירוע, כמעט ירדתי על ברכיי, משעות הבוקר ועד שעות הלילה. זה די פגע באמון שלי בנכונות של המפעילים להיכנס למקום שברור לי שהוא לא נעים, אבל כן דורש לקיחת אחריות. חשוב מאוד בעיניי שבנוסף להגנה מפני השחתות מובנות מאליהן, שככל שיכולתי סייעתי בניטורן עד היום, מי שמכהן כמפעיל יהיה בעל תחושת אחריות פנימית לנקיטת צעד, גם במקרים בהם הוא לא נעים או לא כיף או לא זוהר או לא פופולארי. חבל לי מאוד שזה לא קרה.
אציין שהרוב המוחלט של הדיונים שהשתתפתי בהם עד היום בויקי העברית היו עניינים, ונסבו סביב ההכרה ההדדית זה בזכותו של זה להחזקת דעתו. אני חושב שהדיון על גרטה, בה התקבלה הצעתי, והדיון על ביורק, בה לא התקבלה הצעתי, הם הדוגמה המובהקת לכך. כאן התחושה הכללית היא של מועקה, בה חוסר ההכרה בזכות הרוב, העוסק במלאכה כבר שנים, וחוסר רצון מופגן לקרוא את דיוני העבר, הוא לכל הפחות מניע נסתר ולא רציונאלי להתנהלות כולה. אין לי אלא להצטער על כך. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 16:38, 27 בנובמבר 2021 (IST)
מבין את התסכול שלך ומכיר את התחושה. אתה הרי זוכר שהייתי פעם תקוע זמן ממושך בדיון מייאש שהיה נראה שכל ניסיון עריכה משוחזר מיד וזה מאוד תסכל גם אותי בזמנו, אבל צמחתי ממנו ואימצתי עוד שיטות פעולה במחלוקות. לגבי המשפט "חבל לי מאוד שזה לא קרה", כמובן שזה קורה עכשיו, כן? הדיון הזה הוא חלק מהתעמקות הרוחבית שלי בכל הטקסט שלכם. אישית לקח לי בערך יום וחצי לעבור על הכל כמו שצריך (בקרוב משלים את זה ואסגור את הפנייה רשמית), כך שקשה לקבל מענה יסודי ומהיר, כי הם שני קצוות של אותו מקל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 21:13, 27 בנובמבר 2021 (IST)
HaShumai אני לא מאשים אותך, אני פגוע מהמפעילים שבחרו במודע או שלא במודע לא להגיב, שזו בחירה. אתה, הארי והבחור השלישי שלבושתי שכחתי את שמו (החייל), הגעתם לעמדת המפעילים בדיוק עבור העניין הזה, ואני מעריך את זה מאוד, אתה לא יודע עד כמה. אני לא בטוח אם הייתי יודע לתפקד טוב כמפעיל בעצמי. וכן, אני זוכר דברים שקרו אז, וזו הסיבה העיקרית שאני סומך על שיקול הדעת שלך, ומה שלא תהיה החלטתך, אני אקבל אותה, ודאי כשהתהליך לוקח זמן וניכר שאתה משקיע מאמץ רב. ויקי חשובה יותר מתרומתי הצנועה, ואני לא חולק על כך, ואם יגזר עלי לצאת להפסקה, אקבל זאת. יחד עם כל זה, אם אתה עובר על זה כבר מאתמול, זה היה נותן לי יותר מתחושה טובה אם היית מציין את זה, בדף המפעילים, כאן אצלי, בהודעה פרטית או בכל דרך אחרת. מחכה לתשובתך ולהחלטתך. נילס. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 21:35, 27 בנובמבר 2021 (IST)
אני מאוד מעריך את הרוח הספורטיבית, וההודעה שלך שאני קורא רק אחרי שכתבתי ופרסמתי את ההודעה הבאה, רק מחזקת את ההנחה שהייתה לי לגבי הכוונות הטובות שלך שם. העניין עם דף הבקשות המפעילים הוא טריקי, וזה מין משחק מסוים. חמישי־שישי בגדול עבדתי כמעט רצוף יומיים עד שישי בערב ואז לא הייתי זמין בנסיבות אחרות, והתחלתי לקרוא קצת היסטוריית גרסאות ויומני חסימות, אבל הייתי די בטוח שזה יטופל לפני שאגיע לזה (בעיקר כי זה מה שקרה ב־10 פעמים האחרונות שהיה מצב דומה, יש עכשיו מצבת מפעילים יעילה להחריד, יחסית). העניין הוא שאם הייתי כותב הודעה כלשהי, בעודי לא פנוי לטפל, אני יודע מנסיון שזה דבר שגורם למפעילים האחרים לראות את החתימה שלי ולהגיד לעצמם "אה, זה בטיפול, אני לא אתעמק", ואז אם מישהו אחר יכול היה להקדים אותי, הוא לא היה מטפל בפנייה, ולכן אני משתדל לא להגיב עד לשלב שבו אני חושב שיש לי סיכויים די טובים להשלים את הטיפול לפני אחרים. לכן אני באופן כללי בוחר מאוד בקפידה את התזמון של הודעות כאלו בדף וק:במ, מתוך מחשבה דווקא להגביר את היעילות (ואני בטוח שאני לא היחיד, אגב, שהיו לפחות עוד כמה שהציצו בפנייה, אבל הניחו שהם לא יספיקו להשלים טיפול. שמע, זה לקח לי כמה שעות במצטבר. מאחר שהיו הרבה הפרות, רציתי להיות מאוד יסודי כדי לוודא שאני מגיע להחלטה שאני הכי שלם איתה. בקשות חסימה של משתמשים ותיקים זה אולי הנושא הכי רגיש). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:37, 27 בנובמבר 2021 (IST)
ואגב, אני מנחש שהתכוונת ב"מפעיל השלישי" להיוריקס, ששם המשתמש שלו כתוב קצת לא אינטואיטיבי, ולכן די טבעי שהשם לא ייתפס בקלות איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:38, 27 בנובמבר 2021 (IST)
אכן, זה היה משהו עם Hy, אבל את התמונה זכרתי. אני חייב להגיד שהסמקתי שכתבת שזו הסיבה החמודה ביותר לעשות דבר כזה, ואני מרגיש ממש לא נעים עם כל הסיפור הזה. אני גם מבין יותר למה בעצם לא ראיתי התייחסות בוק:במ. אני נוהג לענות כמו שעניתי לניב למעלה, "אני אשמח לכתוב את הערך אבל אם מישהו יעשה את זה לפני כי אני לא יכול לגשת לה, זה יהיה מעולה". ברור לי שזה לא יכול להיכתב במקום כמו וק:במ, אבל אפילו שלוש מילים כמו "זה יטופל בהקדם" יעשה את העבודה, או הודעה פרטית כך שהמפעילים האחרים לא יראו, שאומרת "היי, ראיתי, אם אף אחד לא יפתור את זה עד יום ראשון, אני אגש לזה. חוץ מזה - אתה עושה דבר לא בסדר, עצור מיד". שום דבר מהאמור לעיל לא מוריד את הערכתי הרבה לכך שהקדשת שעות מזמנך. כפי שראינו, זה בכלל לא מובן מאליו. מקווה שיצא לנו לדבר בנסיבות חיוביות יותר. נילס. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 23:05, 27 בנובמבר 2021 (IST)
תודה על המילים הטובות ועל ההצעות, אשקול את עניין ההודעה הפרטית לפעמים הבאות איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:13, 27 בנובמבר 2021 (IST)
דרך אגב, לגבי ההתייחסות של המפעילים לכך. אני לא בטוח אם ניסית לתייג מפעילים כשכתבת "מפעילים?" בתקצירי עריכה, אבל למקרה שכן ושזה היה חלק מהאכזבה מאי המענה הממושך, מעדכן אותך שלא היה תיוג, מכיוון שתבניות לא עובדות בתקצירי עריכה אלא רק קישורים פנימיים (לכן אי אפשר לתייג עם { אבל אפשר עם [). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:10, 28 בנובמבר 2021 (IST)
HaShumai לא... אבל חשבתי, שאם במקרה כן יתמזל מזלי ויגיע לבסוף מפעיל מדף הבקשות ויסתכל על הסטוריית העריכה, הוא יראה אותי מצביע אליו, כמתחנן "כאן, כאן, תגיע לכאן", משהו בסגנון של "kom hit, välkommen hit"... נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 23:20, 28 בנובמבר 2021 (IST)

מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

אמ;לק – זה היה מסובך... ביצעת מלחמות עריכה, אבל אני חושב שאני מבין אותך (ומזדהה?).

שלום. עברתי עכשיו על כלללל שינויי הגרסאות שלך ושל הפרסי, ואני מוציא הודעות אישיות בהתאם. מאחר שהיו הרבה הפרות של הכללים ברמות שונות, היה חשוב לי לעבור מסודר עריכה־עריכה, וגם אם היו שלבים שמרוב בלגן שם הייתי בטוח שזה לא ייגמר בלי חסימה של מישהו או הגנה, תוך כדי מעבר יסודי הבנתי את הכוונות הטובות של כולכם. במקרה שלך, הרושם שלי היה שמרוב שבאופן כללי אתה נחמד ולא מתעסק במחלוקות, ולא רגיל למחלוקות, בעצם ברגע האמת לא ממש ידעת מה לעשות, אחז בך הייאוש וניסית בחוסר אונים להעביר מחדש את העמדה שהיית בטוח שהיא הנכונה. כאמור בדיון למעלה, אני מבין אותך, הייתי שם גם (גם אם אני אישית נקטתי בשיתוק על פני מלחמת עריכה...).

לצד זאת, ביצעת מספר מלחמות עריכה בימים האחרונים, ואני מבין שהן היו מתוך מקום של חוסר היכרות מעמיק מספיק עם מחלוקות (שזו הסיבה הכי חמודה שאני מכיר לעשות מלחמת עריכה), כך שראה בהודעה זו אזהרה בעניין זה, ובעיקר, הזדמנות להכיר את העניין יותר לעומק ולהוסיף לארגז הכלים שלך אפשרויות חלופיות לפעם הבאה. הכי הכי חשוב לי שתיקח מזה לפעם הבאה, שאם אתה מוצא את עצמך נדרש, מבחינתך, לחזור על עריכה שאתה בטוח שהיא נכונה, אז קודם כל לעצור, ושנית, מוזמן לפנות אלי או למישהו אחר שתרגיש איתו בנוח להתייעץ, *לפני* שתפעל (ברירת המחדל, כמו שהסברתי בדיון למעלה), היא לפנות לדף השיחה (בשילוב עם בעלי ידע זה יותר יעיל, לפעמים) או לנסות להציע גרסאות חלופיות בניסיון להגיע להסכמה, כפי שראיתי שאכן ניסית יפה מאוד מספר פעמים, כנראה לפני שהגיע השלב של הייאוש.

אני מצרף פה את כל הדוגמאות בתקווה שבעיקר תלמד מהן. כל שאלה שיש לך, אשמח מאוד אם תפנה אלי. אני מבין שאתה עושה את צעדיך הראשונים בעולם מלחמות העריכה, וסמוך עלי שיש עוד הרבה איפה לטעות שם (אם תרצה אתה יכול לראות בדף השיחה של הפרסי דוגמאות והסברים לגרסאות יותר חמקמקות של מלחמות עריכה). בקיצור, אחרי שנקלעתי פעמיים למחלוקות של יותר משנה(!) ויצאתי חי כדי לספר, אני לשירותך בכל הסבר שתצטרך בהקשר הזה. באופן כללי, אסור להחזיר ערך לגרסה לא־יציבה כלשהי שהובעה לה התנגדות, ובמיוחד אסור לחזור שוב ושוב על אותה עריכה, גם אם היא נכונה. להבא, במקרים שאתה מעוניין לעשות זאת אך לא יכול, פנה למפעילים. נעזור.

אז ככה:

זו מלחמת עריכה. במהלך הדיון יש לשמור על גרסה יציבה, היא זו שהייתה לפני תחילת המחלוקת.

גם זו מלחמת עריכה, ופה במיוחד חסר לי גם נימוק וגם דיון בדף שיחה. הדיון בדף השיחה חשוב במיוחד, קודם כל, כי אולי תגלה שמסכימים אתך ושיש לך רוב, וכל העניין כבר פתור לטובתך, ושנית – כדי למנוע את מלחמת העריכה שהלכה והתחוללה. אם צריך, להביא, אתה גם יכול לכתוב שנפתח דיון דומה בערך אחר ולהפנות את מי שעוקב אחר הערך הזה לשם.

גם זו מלחמת עריכה – קלאסית – החזרה חוזרת של עריכה שבוטלה באופן חוזר. המקרה קלאסי עוד יותר (ובעייתי עוד יותר) כאשר חזרת פעם נוספת על אותה עריכה.

גם זו מלחמת עריכה קלאסית נוספת, וכנ"ל זו, וגם זו.

גם זו גרסה יותר קלה יותר של מלחמת עריכה, ובעיקר אני כותב לך כ"מידע להעשרה" שבאופן כללי עצם ההחזרה לגרסה לא־יציבה שהייתה לה התנגדות, ושאין לה רוב יציב, היא בפני עצמה מלחמת עריכה.

לבסוף גם ההערה הזו לא הוסיפה טעם טוב לדיון, ואפשר היה בלעדיה.

אני מקווה שהכללים של מלחמות עריכה ברורים לך יותר עכשיו, ובעיקר האפשרויות האלטרנטיביות. אני מבין אותך, את הרגע הזה של חוסר האונים, שבו חזרת שוב ושוב על העריכה. מקווה שהמידע שנתתי יספיק כדי שבפעם הבאה שזה יקרה לך לא תחוש חסר אונים אלא תיזכר שיש אפשרויות אחרות ותפנה אליהן ותרגיש פרודוקטיבי ומשמעותי גם במחלוקות. בברכה, איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:28, 27 בנובמבר 2021 (IST)

אכן נהגתי לא בסדר ואני מתבייש ומאוכזב מעצמי. לא חשבתי שאגיע ליום הזה, בו יש כותרת של מלחמת עריכה בדף המשתמש שלי. קראתי מה שכתבת, ואני מתנצל בפני הקהילה הויקיפדית על הפעולות שבצעתי. נילס. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 22:51, 27 בנובמבר 2021 (IST)
מעריך את ההוגנות והרוח הספורטיבית, יש דפי שיחה שיש בעברם כתם מלפני שנתיים שבמרחק הזמן מעיד שטעויות קורות ושאלו אינן אופייניות ושמאז למדנו והתקדמנו. עכשיו כל מה שנשאר זה לחכות שנתיים קריצה. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:55, 27 בנובמבר 2021 (IST)
אתה צודק כמובן, אבל יש דברים שגם פעם אחת היא הרבה יותר מדי. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 23:34, 27 בנובמבר 2021 (IST)

מגדלנה אנדרשון[עריכת קוד מקור]

סקרן לגבי משהו שראיתי בעודי עובר אחת־אחת על כל ההיסטוריה. בעריכה הזו שינית ל"נאלצה להתפטר". אני סקרן – הייתה חייבת לפנות את מקומה ללוון בעצם? עם כל העניינים בישראל עם ראש ממשלה זמני, זה נשמע לי לא אינטואיטיבי, ואם בא לך להסביר לי בקצרה, זה יהיה נחמד מצדך. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 22:30, 27 בנובמבר 2021 (IST)

כל הסיפור הפוליטי מאוד מבלבל ולא ברור. מאופוריה של "הידד! יש לנו ראשת ממשלה!" ל"אויש, מה בדיוק קורה כאן??". אל תשאל, אנחנו מנסים להבין בעצמנו מה בדיוק ההליך הנכון. הבעיה היתה שהירוקים (מפלגת שמאל) פרשו, ואז בעצם הממשלה "נופלת" אוטומטית, ולכן אנדשון נאלצה להתפטר (ולמעשה להחזיר את המנדט ליושב-ראש הבית). במצב הזה נוצר ואקום שעוד לא נתלקנו בו, לפחות עד כמה שאני יודע, בהיסטוריה המודרנית בשוודיה. מפה לשם, אם היא (אנדשון) לא נכנסה למשרד כמצופה ביום שישי, לווין המסכן, ש"מת" לצאת לפנסיה ולהיות עם הנכדים, נאלץ להישאר במשרד עוד כמה ימים כי, טוב, מישהו צריך להיות ראש ממשלה, והוא האחרון שכיהן. אני מכיר קצת מחבר מה קורה או קרה בישראל, אבל אני לא מעורה בפוליטיקה באופן כללי, כך שאני לא יכול להגיד מה קורה בישראל עם ראש ממשלה זמני. אני באמת לא יודע. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 23:17, 27 בנובמבר 2021 (IST)
תודה על ההסבר. אחרי הבלגן שהיה יש מין הנחמה כשדברים דומים קורים גם במדינות אחרות כמו שוודיה או בלגיה אמשיך להמתין בסבלנות לאלוף שימציא את דמוקרטיה2.0. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:20, 27 בנובמבר 2021 (IST)
אני מעדיף את הדמוקרטיה כפי שהיא, על מגרעותיה, או כפי שאמר צ'רצ'יל: "נאמר כי דמוקרטיה היא שיטת הממשל הגרועה ביותר, למעט כל יתר שיטות הממשל שבני-האדם ניסו לייסד מעת לעת". אף אחד לא מושלם, וזה הכי טוב שהיה לנו עד היום. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 23:31, 27 בנובמבר 2021 (IST)
אני מסכים אתך לחלוטין. עם זאת, אני מתאר לעצמי שבמוקדם או במאוחר יגיע הדבר הבא שיהיה טוב יותר (אני עוקב בעניין אחרי הקונספט של דמוקרטיה דינמית למשל, או גרסה מסוימת של זה), או לכל הפחות יפותחו שיטות לשכלל את המנגנון ולהימנע מנקודות כשל מסוימות (תכלס אפשר לומר שהדמוקרטיה המודרנית בעצמה כבר הייתה 2.0, ומאז עברו כבר כמה שכלולי מנגנון, כך שיכול להיות שאנחנו כבר כיום, נניח, ב־2.2, ושיום אחד נגיע ל־2.3 וזה יהיה טוב יותר). בתור אחד שמתעניין בהיסטוריה אני ער לכך שנושא המנהל מתפתח ומשתכלל באופן כללי, כמגמה היסטורית. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:39, 27 בנובמבר 2021 (IST)
זה כבר באמת עניין של דעות. הייתי מסכים איתך, אבל השנה האחרונה הראתה לי, יושב הצפון הקפוא והרחוק, שבני-אדם באשר הם לא יכולים, מנטלית, להוות שלטון בפני עצמו. יכול להיות ששיטת המפלגות היא מיושנת או בעייתית, אבל מדמוקרטיה ישירה לא יכול לצאת שום דבר טוב. אנשים חסרי השכלה, חסרי ניסיון וחסרי אחריות מסוכנים יותר מפוליטיקאים עם שם ופנים שניתן להחליף בבחירות. הדוגמה המובהקת היא "השוודים-הדמוקרטים", אבל כאן אני נכנס למקום שאני לא יכול לכתוב בויקיפדיה, אפילו לא בדף שיחה, כי זו כבר באמת-באמת דעה שלילית שלי. נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 23:54, 27 בנובמבר 2021 (IST)