שיחת משתמש:אנדרסן/ארכיון 6

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

ארכיון 6; ינואר - דצמבר 2020; משתמש:אנדרסן; נילס אנדרסן; שוודיה;

מחזות זמר בויקיפדיה העברית[עריכת קוד מקור]

הי אנדרסן, שמי רועי. שמתי לב בחודשים האחרונים לבעיה מאוד רצינית בויקיפדיה העברית, ואין לי מושג איך להתחיל לתקן אותה. ראיתי שאתה משתמש ותיק ופעיל, לכן אשמח לעצתך ועזרתך.

ועכשיו לבעיה: כל ערך שנוגע במחזות זמר בויקיפדיה העברית שגוי. זאת לא הגזמה, אני עברתי על כל הערכים בקטגוריה - כולם מכילים שגיאות חמורות. הרבה מהשגיאות חוזרות על עצמן בגלל תרגום לקוי מאנגלית. לדוגמה, כאשר אומרים באנגלית ״book״ על מחזמר, הכוונה היא לליברית (תסריט) שלו, אך בערכים העבריים ״book״ תורגם כ״ספר״, ובעקבות זה טוענים שמחזות זמר מקוריים לחלוטין התבססו על ספרים (לדוגמה - הדוויג והשארית העצבנית (מחזמר), ערך אשר מכיל כמות מרגיזה של מידע שגוי). מעבר לזה, יוצרים לא נכונים כתובים תחת קרדיטים שגוים על ימין ועל שמאל, חלק מהערכים מכילים סיפורי רקע חסרי בסיס על כתיבת המחזמר, עלילות שלמות בכלל לא תואמות את עלילות מחזות הזמר, וזה רק על קצה המזלג. בכנות, זה מחרפן אותי.

הייתי רוצה יותר מכל דבר לשבת ולתקן את הערכים האלה, אך זה לא ביכולתי. הידע שלי במחזות זמר רב (אני עובד בתחום בארצות הברית וישראל), אך היכולת שלי לשבת ולכתוב היא קטנה מאוד. אני מאוד מעריך את ויקיפדיה ואת התרומה של אנשים כמוך לעולם, ודווקא לכן צורם לי כל כך לראות סדרה של ערכים שמפיצים מידע שגוי ולפעמים אפילו שקרי.

מה עושים? איך אני יכול לעזור חוץ מאשר לערוך את הערכים? הלוואי והייתה לי את היכולת לעשות זאת.

מאוד אשמח לשמוע ממך ולעבוד ביחד בשביל לפתור את הבעיה הזאת. תודה מראש. PleaseLikeMe - שיחה 03:40, 4 בינואר 2020 (IST)

היי רועי. מצטער על הדיליי, אבל לא הייתי בקרבת טכנולוגיה כלשהי בשבוע האחרון.
לצערי אני לא מכיר את התיאטרון, ואני מנחש (ללא ידיעה, אך לאור התרשמותך) שהערכים המדוברים מתורגמים מאנגלית על ידי אנשים שלאו דווקא יודעים אנגלית ברמת תרגום. הדבר הזה כמובן יוצר תרגומים שאדם "תופס את הראש" כלא מאמין כשהוא קורא אותם, לא כל שכן בעלי ידע בנושאים אלו.
אני מציע שתעבור על הערכים הללו בזמנך הפנוי, ובכל פעם שאתה "תופס את הראש" בתדהמה, תתקן משפט פה משפט שם (עדיף עם המשתמש שלך מה שיקל על פעולת הניטור, אך גם כאנונימי זה בסדר, אפשר אפילו דרך הטלפון הנייד). אני יכול לנסות לעזור במקומות ספציפים שבהם התרגום שגוי (ולא דורשים ידע בתיאטרון), אבל אני לא בטוח שאדע להצביע, כמוך, על טעות כדוגמת השאלה האם המחזה נכתב בהתבסס על ספר, האם המילה "ספר" השתרבבה בטעות או שמדובר במחזה מקורי שספר נכתב עליו.
כל טוב, נילס אנדרסן - שיחה 20:46, 6 בינואר 2020 (IST)
תודה רבה על התשובה, אנדרסן, אני מעריך את זה. (ואל דאגה על הדיליי, ראיתי את ההודעה שהשארת על החתונה שלך -- מזל טוב!!)
אני מניח שבאמת הדרך למסע גדול חייבת להתחיל בצעד קטן. אתחיל לנסות לערוך קצת ואקווה שלא אעשה נזק בטעות. הפורמט הוויקי זר לי, אני מודה, אני בכלל לא בטוח שאני כותב את ההודעה הזאת בצורה הנכונה. אשאר מחובר כך שיהיה קל לנטר, ואני מתנצל מראש אם אטרטר בטעות את החבר׳ה הוותיקים פה.
זה אולי נשמע טיפשי, אבל התשובה שלך נתנה לי ביטחון שלא היה לי בשביל לנסות, כמו שאמרת, משפט פה משפט שם. תודה רבה על הזמן והיחס!
PleaseLikeMe - שיחה 01:49, 7 בינואר 2020 (IST)
רועי זה כלל לא טיפשי! אנשים נוטים לפחד מויקיפדיה (זה נקרא ויקיפוביה ). בנימה רצינית יותר, זה אחד הדברים הכי כייפים לעזור לעורכים חדשים ולצערי זה לא קורה הרבה, לפחות לא לי...
שים לב שליד כל כותרת בויקיפדיה יש "לחצן" כחול שכתוב בו "עריכת קוד מקור". אם תלחץ עליו תיכנס למין מסך מלבני לבן כזה (כמו IDLE או Notepad) שבו מופיעה הפיסקה הכתובה בערך, ושם ניתן לערוך את הטקסט. מתחת למלבן העריכה יש כותרת כזאת שכתוב בה "תקציר" עם סימן שאלה אדום למעלה. שם ניתן ורצוי לכתוב מה שינית בעריכה ("תרגום שגוי", "שמות שחקנים", "הגהה", "ניסוח", "עיצוב" וכו'). כדאי תמיד ללחוץ קודם על כפתור "תצוגה מקדימה" ואז אתה תראה את הפיסקה כפי שהיא תופיע כשתשמור (לפעמים אתה שם לב שכתבת בטעות "בץ" במקום "בת" וכל מני כאלה). לאחר שראית שזה נראה בסדר, אתה לוחץ על הכפתור הכחול "פרסום השינויים" ואז העריכה שלך נשמרת.
לאחר כל עריכה של כל עורך בויקיפדיה (ובפרט של עורכים "חדשים"), מופיע לנו (לאלו שמדוואים שהעריכות "טובות") רשימה של כל העריכות האחרונות, כשלצידן "תקציר העריכה" (ולכן הוא חשוב). כאשר אני רואה שם של משתמש שאני בדקתי כבר כמה פעמים וראיתי שהוא מבין במה שהוא עושה, זה מקל עליי מאוד (ולכן בהחלט עדיף "להיצמד" לשם משתמש ולא לערוך באופן אנונימי שמשתנה כל הזמן). אל תדאג "לטרטר" את "החבר'ה הותיקים" כולנו פה בשביל לעזור לעורכים חדשים, וכל עוד אתה לא כותב "אני המלך!", תמצא כאן אנשים נחמדים.
יכול להיות שמדי פעם ידרשו ממך להביא גיבוי לעריכה כזאת או אחרת. זה דבר רגיל לגמרי שנדרש לעיתים מכל עורך, מנוסה או חדש. הסיבה היא די ברורה - אנחנו אנשים שונים עם דעות שונות וערכים שונים, ומאחר וכל אדם שיודע קרוא וכתוב יכול להשתתף במיזם, לעיתים נדרש גיבוי חיצוני לכתוב. אני לא יודע אם תתקל בזה, אבל מזהיר מראש לא להיעלב :)
מלבד מה שכתבתי כאן, יש גם את המדריך לכותבים חדשים. הוא כתוב באופן ידידותי מאוד! חוץ מזה אתה כמובן תמיד יכול לפנות אליי או לכל עורך אחר בויקיפדיה לעזרה.
דבר אחרון אחרון, זו לא הייתה החתונה שלי אלא של חבר טוב שלי :P אחרי שראיתי מה כרוך ביום הזה הבנתי שאני עוד צעיר לדברים האלה.
כל טוב, ומוזמן לכאן תמיד! נילס אנדרסן - שיחה 12:46, 7 בינואר 2020 (IST)

תודה ולהתראות, נילס. מקומי לא בויקיפדיה. כל טוב. PleaseLikeMe - שיחה 23:08, 11 בפברואר 2020 (IST)

צר לי לשמוע. מקווה לראותך שוב בכל זאת בעתיד הקרוב :) ידידך נילס אנדרסן - שיחה 23:15, 11 בפברואר 2020 (IST)

כשלהדוויג יהיה אינץ׳ עצבני. PleaseLikeMe - שיחה 23:41, 11 בפברואר 2020 (IST)

טוב שמחקת את ההודעה הקודמת. כה קל להפוך הערכה לבוז. :( נילס אנדרסן - שיחה 23:43, 11 בפברואר 2020 (IST)

כן. מאוד, מאוד קל. PleaseLikeMe - שיחה 01:59, 12 בפברואר 2020 (IST)

Gilmeiri1 מחיקת שינויים[עריכת קוד מקור]

שלום אנחנו עובדים ביחד על פרק בערך אמנת וינה . בעמוד של Gilmeiri1 פה אנחנו כותבים את הטיוטא ולכן אבקש בכל לשון של בקשה לא למחוק. ברגע שנסיים נמחק ונעביר את זה לעמוד של אמנת וינה 1969 --Itafly - שיחה 18:37, 10 בינואר 2020 (IST) בברכה איתי

אתה לא מתבייש?[עריכת קוד מקור]

לאחר מותו של יונתן כרמון, אותו הכרתי אישית כרקדן, ערכתי את הערך שלו. קראת לי טרול במספר מקומות, ביקשת שאחסם מויקיפדיה. לפחות תבדוק את המידע שלך לפני שאתה מאשים אותי בהשחטה. תתבייש לך, מתחבא מאחורי מקלדת. תתבייש! הכאב על לכתו של יונתן גדול גם בלי עיסוק בטרולים כמוך אמיר72 - שיחה 01:21, 7 בפברואר 2020 (IST)

אתה ציינת שהאדם מת ביולי 2020, כלומר בעוד חצי שנה. אתה חולה. נילס אנדרסן - שיחה 01:24, 7 בפברואר 2020 (IST)
ראה את הקישור החיצוני שמדווח על מותו אתמול. ראוי שתמנע מביטויים פוגעניים כאלו כאשר חיפוש פשוט בגוגל היה מוכיח לך שאמיר72 צודק. --‏Yoavd‏ • שיחה 08:11, 7 בפברואר 2020 (IST)
למען הדורות הבאים (ו-Yoavd):
  1. לא אני זה ששיחזר את העריכה רגעים לאחר שבוצעה.
  2. הערך הכיל לא פחות מפעמיים את התאריך 6 ביולי 2020, לאחר 3 עריכות, מה שנראה הזוי כ"טעות".
  3. בחיפוש בגוגל (just in case) ראיתי לא מעט דברי הלל על האיש, אך לא יותר מזה.
  4. אם זה נראה לך עריכה נכונה, ... נילס אנדרסן - שיחה 12:15, 7 בפברואר 2020 (IST)
את כל טענותיך ניתן לנסח בצורה פחות פוגענית מאשר "אתה חולה." "התחלקת על השכל?? אתה הורג אנשים?? " ואיומים בחסימה. לכל הפחות הייתי מצפה ממך במקום לכתוב קטע לדורות הבאים מעלה, לכתוב התנצלות בדף השיחה של אמיר72 עליו איימת בחסימה וכתבת דברים פוגעניים. לולא הייתי מתכתב אתך בנושא, הייתי חוסם אותך על אמירות פוגעניות. --‏Yoavd‏ • שיחה 14:13, 7 בפברואר 2020 (IST)
אכן טעיתי בתאריך, אנא סלחו לי, השעה הייתה מאוחרת וקשה. אני גם בקושי עורך בויקיפדיה כך שהפורמט זר לי. אל נא תשכחו חבריי, שויקיפדיה היא פורמט פתוח לכולם, לא רק לויקיפדים מנוסים ומכובדים כמוכם. כך או כך, אין צורך לאיים בחסימה על כל אדם שאיננו מסכימים איתו או עם דרכיו, האין איזושהי דרך פשוטה לשלוח הודעה לאותו אדם שכביכול טעה? מבלי כל השרשורים הארוכים הללו שמזכירים פורומים בתפוז בשנות ה 90? זה כמובן המקום להודות לך יואב על התמיכה והגיבוי אמיר72 - שיחה 19:35, 7 בפברואר 2020 (IST)

הי ותודה :)[עריכת קוד מקור]

הי אנדרסן, ראיתי עכשיו את ההודעה שלך בעמוד שלי -- תודה רבה על העניין והתמיכה :) מוכרח להודות שעדיין לא פצחתי את סודות הויקיפדיה, אפילו לא הבנתי איך לענות לך ישירות בעמוד שיחה שלי. אני גרוע בזה, סורי. אבל לקחתי את מה שאמרת ורצתי עם זה - שורה אחת בכל פעם. מנסה לעזור בדרכי הקטנה. שוב תודה על הכל, זה משמח לדעת שיש אנשים טובים באינטרנט. עורך ומוסיף: רק עכשיו ראיתי גם את התגובה הנפלאה שלך בשרשור המקורי. בהחלט אסתכל על המדריך למתחילים, תודה! יש לי שאלה האמת -- אם עלתה הפקה של מחזמר כלשהו בארץ עם תרגום ששונה מתרגום הכותרת בערך הויקי, האם נכון להשאיר את הכותרת כפי שהייתה או לתקן? ואיך מתקנים כותרת? (שואל ספציפית על ״הדוויג והשארית העצבנית״, שעולה כעת בישראל בתור ״הדוויג והאינץ׳ העצבני״) שוב תודה! PleaseLikeMe - שיחה 19:09, 8 בפברואר 2020 (IST)

בשביל לשנות שם של ערך, צריך לגשת לדף השיחה של הערך, לפתוח נושא חדש כשבראש הפיסקה מופיע {{שינוי שם}}, ואז להסביר מדוע יש לדעתך לשנות את השם. לאחר 7 ימים (בכדי לאפשר לויקיפדים רבים ככל האפשר לשים לב להצעה) ובאם אין התנגדות (או יש רוב לשינוי), אפשר לשנות את השם. בשביל לשנות אותו (לאחר ש"מותר"), לוחצים על "עוד" בצד שמאל של הדפדפן (אחרי "קריאה", ... , "גרסאות קודמות") ושם יש אפשרות "שינוי שם הערך". אם אתה מסתבך, אולי כדאי לבקש מויקיפד אחר לבצע את השינוי עצמו.
לגבי הבחירה בין תרגום מדויק לתרגום מסחרי, אני לא בטוח אם יש לנו כללים או החלטות לגבי זה. אני באופן אישי תמיד מעדיף להיות מדויק ככל הניתן, במיוחד כאשר מדובר בשמות, אך יש גם את האנשים שמעדיפים להיצמד לתרגום עברי. מצד שני, במקרה כמו של מחזה, אני מניח שהשם שהמחזה מוכר בו הוא גם השם "הטבעי" יותר לשם הערך.
עוד דבר: שים לב (ראיתי את זה עכשיו) שיש 2 גרסאות לסיפור הזה, אחד כסרט והשני כמחזמר. אולי כדאי לשקול שוב האם כדאי לשנות את השם, ואם כן אז לשניהם.
ותודה רבה. תמיד נחמד לקבל תודות :) ואתה מוזמן לקרוא לי נילס, לא אנדרסן :) נילס אנדרסן - שיחה 21:04, 8 בפברואר 2020 (IST)
תודה נילס! PleaseLikeMe - שיחה 14:56, 10 בפברואר 2020 (IST)
חן חן :) נילס אנדרסן - שיחה 16:24, 10 בפברואר 2020 (IST)

הי אנדרסן, אני זקוק לעזרה דחופה,[עריכת קוד מקור]

אנדרסן שלום, מישהו החליט למחוק לי את הערך Innovation Starvation לחלוטין לא ידעתי שבכלל אפשר למחוק לי טיוטא מהחשבון שזו ממש גסות רוח. אם רוצים שאשנה שאערוך מחדש הכל לגיטימי אבל למה למחוק לחלוטין אשמח לקבל את עזרתך בנושא האם יש דרך למצוא את התוכן שכתבתי ומה לתקן כדי להעלות אותו חזרה לאוויר. מודה לך מראש על הסיוע והפרגון בכלל אלי ElkEli - שיחה 18:56, 9 בפברואר 2020 (IST)

ElkEli הערך לא נמחק. הוא הועבר לרעב בחדשנות (ויקיפדיה העברית מעדיפה תמיד שמות עבריים לערכים). נילס אנדרסן - שיחה 19:11, 9 בפברואר 2020 (IST)
אנדרסן יקר,
מעריך ומודה מאוד להבהרתך,
שמח מאוד שהערך לא נמחק
אני פתוח לביקורת ואשמח לקבל הערות והארות לגבי פסקאות או הערות שאתה מציע לי להוסיף לערך
רב תודות, אליElkEli - שיחה 19:13, 10 בפברואר 2020 (IST)
אני באופן אישי לא רואה מה החשיבות של הערך כערך נפרד מפסקה על השקפותיו של הסופר הזה היות ומדובר בדעה פרטית שלו. מתנהל דיון חשיבות בדף השיחה של הערך והוא ימשיך שם וודאי שלא כאן. נילס אנדרסן - שיחה 20:53, 10 בפברואר 2020 (IST)

תודה על הבדיקה לגבי העלייה הראשונה.

אתה יהודי? דן בוהארון (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

דן בוהארון חן חן. אני שוודי, התגוררתי בירושלים בעבר ושירתתי במסלול הנוער החלוצי הלוחם (גרעין נח"ל), ולפני מספר שנים חזרתי הביתה. אֵינֶנִּי משתייך לקהילה דתית. נילס אנדרסן - שיחה 20:36, 11 בפברואר 2020 (IST)

פתירה בעיניים עצומות[עריכת קוד מקור]

https://www.youtube.com/watch?v=y7vQLR7BC_4

It is not yet official but here is an example דן בוהארון (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

נראה כמעט בלתי אפשרי, אבל לפחות ראינו שהוא מתחיל בלבחון את הקובייה. אם לא מדובר ברמאות, זה בהחלט מרשים! נילס אנדרסן - שיחה 22:15, 11 בפברואר 2020 (IST)

טיפ שכדאי לדעת: כשמתרגמים דף בעזרת כלי התרגום, כתוב בהיסטוריית הגרסאות "יצירה באמצעות תרגום הדף X". לחיצה על שם הדף בתקציר העריכה תגלה מהיכן הדף תורגם – בנדון דנן ויקיפדיה הספרדית. לילה טוב, דגש חזק - שיחה 02:45, 12 בפברואר 2020 (IST)

תודה רבה. נילס אנדרסן - שיחה 02:51, 12 בפברואר 2020 (IST)

התכוונת שנדרש להוריד את הפיסקה של החיים האישיים ?[עריכת קוד מקור]

היי,

תוכל לעזור ? מדוע כתב שהערך אינו אנציקלופדי ? התכוונת שנדרש להוריד את הפיסקה של החיים האישיים ? --Albertishay - שיחה 21:10, 18 בפברואר 2020 (IST)

משתמש לא פעיל מאז פברואר. כשיחזור נוכל להבין שוב מה היו הבעיות :) נילס אנדרסן - שיחה 13:06, 14 במאי 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית גיליון 32[עריכת קוד מקור]

שלום רב. לאחר הפסקה קצרה, יצא גיליון חדש של העלון הוויקיפדי, "הטילדה הרביעית". אתם מוזמנים ליהנות ממנו ולעיין בו בויקיפדיה:הטילדה הרביעית. MediaWiki message delivery - שיחה 12:33, 6 במרץ 2020 (IST)

קלרה גריפאהן[עריכת קוד מקור]

אהלן, אני מנסה לתרגם ערך מויקיפדיה הגרמנית לאנגלית ועברית. הערך עוסק בד"ר קלרה גריפאהן, יהודיה שחיה בגרמניה בזמן השואה וברצוני שסיפורה יישמר בויקיפדיה גם בשפות עברית ואנגלית.

ביצעתי כבר את התרגום וניסיתי להעלות לאתרי הויקי השונים אך הסתבכתי. אשמח לסיוע! ניתן למצוא את התרגום שלי לעברית, כרגע, תחת הערך: "משתמש:Amir.Nakar/קלרה גריפאהן" אמיר Amir.Nakar - שיחה 11:02, 17 באפריל 2020 (IDT)

אמיר נראה שהסתדרת! כל הכבוד :) נילס אנדרסן - שיחה 13:07, 14 במאי 2020 (IDT)

עזרה בנושא כתיבה ועוד[עריכת קוד מקור]

שלום. אשמח שתעזור לי: 1.אין לי מושג איך, אך דף המשתמש שלי (וראיתי שגם של עוד כמה בודדים) מופיע בקטגוריית תיבות-משתמש (באות ת), כמובן בטעות. מה עושים בשביל שלא אופיע שם (ומדוע הופעתי שם מלכתחילה), וכן ששאר המשתמשים שנכנסו בטעות לקטגוריה זו- ימחקו משם??

2.התחלתי טיוטה על ערך חדש בויקיפדיה הערך הזה וכבר חילקתי לפרקים, אך אני רוצה לשנות את סדר הפרקים ואולי גם אצטרך להוסיף פרק נוסף. כיצד אני מגיע לעריכת קוד מקור של הדף כולו ולא רק של פרק מסויים??

תודה רבה על עזרתך ויום טוב, מנדל אסולין - שיחה 12:09, 13 במאי 2020 (IDT)מנדל אסולין

ראיתי שענו לך במקומות אחרים. אם זה לא יסתייע אשמח לנסות לעזור. נילס אנדרסן - שיחה 13:08, 14 במאי 2020 (IDT)

ארווינגרנה[עריכת קוד מקור]

למה שמת בדף הטיוטה תבנית של ארגז חול?. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

כי מדובר בטיוטה, וזהו התבנית שלה :) נילס אנדרסן - שיחה 23:58, 14 במאי 2020 (IDT)

מה שלומך? טוב לראות אותך כאן שוב. .Ronam20 - שיחה 14:56, 14 במאי 2020 (IDT)

תודה רבה Ronam20! כיף לדעת שיש מי ששמח בשובי :) נילס אנדרסן - שיחה 23:59, 14 במאי 2020 (IDT)
יש עוד מישהו ששמח בשובך קריצה. (אני). המלך הכחולשלח לי הודעה! 21:56, 17 במאי 2020 (IDT)
חן חן נילס אנדרסן - שיחה 21:57, 17 במאי 2020 (IDT)

אהלן, יש בערך של עומרי בן נתן פירוט מוגזם וקיצוני של כל חלטורה שהוא עבד בה. זה לא מתאים לאנציקלופדיה. אם אישיות כלשהי עבדה כמה חודשים בתור מוכר בקסטרו זה לא משהו שצריך להכנס לערך שלה. כל הערך הזה מראש נוצר בתשלום ונופח באופן שלא מתאים לויקיפדיה. החברות שמוזכרות בערך שלו הן כל כך זוטרות שאין עליהן שום איזכור בגוגל. נא להפסיק לנפח את הערך ללא צורך Barkinomter (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

Barkinomter הכל בסדר. יכול להיות שיש למחוק את הערך. אפשר לפתוח דיון חשיבות (כל עורך בעל זכות הצבעה בויקיפדיה - 100 עריכות ב-3 חודשים אחרונים וותק מסויים - ראשי להניח תבנית {{חשיבות}} בערך (תבנית:הבהרת חשיבות עם זמן)). אבל לערוך אותו כך לא באמת יוכל לעבור ניטור. נילס אנדרסן - שיחה 22:26, 17 במאי 2020 (IDT)

כוכב המורל![עריכת קוד מקור]

כוכב המורליסטים
תודה על שליחת התודות, זה מעלה את החשק להמשיך לתרום כאן, וממש מעלה את המורל. מה, באמת? 23:46, 17 במאי 2020 (IDT)
זה החלק הכי כיף בויקיפדיה, אין ספק! נילס אנדרסן - שיחה 23:47, 17 במאי 2020 (IDT)
בס"ד משתמש:אנדרסן, ברוך השב, גם אני משתמשת חוזרת. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 23:49, 17 במאי 2020 (IDT)
איזה כיף! מסתבר שאני פופולארי כאן :) ברוכה הבאה אם כך, גם לך! נילס אנדרסן - שיחה 23:51, 17 במאי 2020 (IDT)

היי,

הצבת תבנית לך בדף שיחת משתמש ללא כל הצדקה נראית לעין. מעבר לעובדה שזו העריכה הראשונה של המשתמש החדש, ובשים לב לעובדה שהוא עשה זאת במה שמכונה אצלינו ״ארגז חול״, לא הזהרת אותו ולא הבהרת מה לא בסדר, לטעמך, בעריכה זו. כמובן שאין כל פסול במה שהוא כתב שם - אלו מעשים שבכל יום ויום המפעילים והמנטרים מתמודדים איתם. בנוסף, אנא קרא את {{לך|ההנחיות}} להצבת התבנית בדפי שיחת משתמשים. eli - שיחה 00:51, 18 במאי 2020 (IDT)
ועוד הערה קטנה; הערך ציון נמני צייר לא היה הבל אלא לא אנציקלופדי, ומשכך הוא נמחק. עילת המחיקה משנה מאוד, ובמקרים שהיא מטעה או לא ברורה מספיק היא עשויה להעליב את היוצר, במקרה הרע, או להציג מצג שווא, במקרה הטוב. עד כאן ההערות להיום :)eli - שיחה 00:57, 18 במאי 2020 (IDT)
eli שלום. לגבי תבנית "לך", אני משתמש בה בדרך כלל במקרים שנראים לי קיצוניים, שהם כמעט תמיד אחד משניים: או שמדובר במשחית שחוזר על השחתה מספר רב של פעמים בזמן קצר, או שמדובר ביוצר ערך שנועד לפגוע באדם אחר, לרוב בילדים או בצעירים ("דני הוא ילד מפגר בן 13 מירושלים והוא הכי דפוק בכיתה ט3 בבית הספר שאננים!"). אני חושב שיש להחמיר במקרים כאלה: אם אנונימי כלשהו יכתוב את זה אצלי בדף אני פשוט אשחזר אותו כי אני אדם בוגר, אבל אם זה קורה בחברת צעירים זה עלול להיות פוגע מאוד.
לגבי המשתמש ההוא, אני פשוט לא זוכר מה בדיוק קרה שם, אבל אני מנחש שזה היה עוד פעם האפשרות השנייה. אני כמובן לא בעל הרשאה לראות את מה שנמחק, אבל כאמור זו הצורה שבה אני נוהג להשתמש בתבנית הזו, ונוכחתי שהיא עושה רושם על משחיתים מהסוג הזה. לאחר שקראתי שוב את ההנחיות אני עדיין חושב שהגישה הייתה נכונה, אבל כאמור אני לא יכול לערוב לזה ב-100% כי אין לי גישה לראות שוב על מה דיווחתי.
לגבי השני זו בהחלט כנראה טעות שלי ואקפיד עוד יותר על הדיווח הנכון :) יום טוב! נילס אנדרסן - שיחה 12:12, 18 במאי 2020 (IDT)
eli הנה דוגמה ל"ערך" בדיוק מהסוג שבגללו אני שולח מיד תבנית לך. תהילה אפרת מילר. גם לאחר שיימחק אתה בוודאי תוכל לראות את המלל שם. נילס אנדרסן - שיחה 14:54, 18 במאי 2020 (IDT)

אנדרסן שלום. ראיתי שמחקת הוספה של משתמש אלמוני בדבר זהותו של אחד ממפקדי פלחה"ן נח"ל. אני עדכנתי לפני שנים רבות את שמות מפקדי הפלחה"ן, לפי מה שהיה כתוב באותה העת באתר החטיבה, מחזקי מלאכי ועד ישראל שומר. בתוך הרשימה היה כלול מפקד בשם שי (לאחר אביב רשף, לפני אבי דהן), והיה היחיד שמשום מה לא הוזכר שם משפחתו. ב-5 בדצמבר 2014 (ניתן לבדוק בהיסטוריית הגרסאות של הערך) Tomtom מחק זאת (יתכן וחשב שאין טעם להשאיר רק שם פרטי של מפקד). יתכן ומדובר בשי סלחטר שאותו משתמש עדכן. בברכה, אודי - שיחה 09:28, 18 במאי 2020 (IDT)

לא יודע לשחזר למה מחקתי ב-2014, ייתכן מהסיבה שהזכרת/בהעדר מקור. בדקתי ואכן יש שי סלחטר שהיה מ"פ בגדוד 931 במחצית השנייה של שנות ה-90, אז כנראה שמדובר בו. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 10:51, 18 במאי 2020 (IDT)
אודי שלום. אני כמובן לא יודע מה קרה ב-2014, אני עוד הייתי בעצמי בנח"ל ולא בויקיפדיה. בכל אופן, חיפשתי את השם באינטרנט בהנחה שאם הוא מפקד, הוא יופיע באתר הנח"ל או משהו כזה. משלא מצאתי אותו, הסרתי את העריכה אך מייד גם פניתי לאנונימי והסברתי כך: "נאלצתי לבטל את עריכתך בדף חטיבת הנח"ל. הסיבה לכך היא: לא מצאתי אדם כזה, ודאי לא חייל. אם יש מקור לכך אשמח לראותו". מובן מאליו שאם הוא אכן פיקד הוא ראוי להיכלל ברשימת המפקדים. נילס אנדרסן - שיחה 12:20, 18 במאי 2020 (IDT)
כפי שאמרתי, אני לא יודע בוודאות שזה הוא, אני רק מקשר את 1) העובדה שהיה מפקד פלחה"ן נח"ל בשם שי, עם 2) העובדה שהיה מ"פ בנח"ל באותם שנים בשם שי סלחטר (בדקתי בגוגל תחת הכותרת סרן שי סלחטר, ומסתבר שיוסי אנטמן שהיה מג"ד 931 באמצע שנות התשעים, מזכיר אותו כמי שהיה מפקד פלוגת מסלול ופלחו"ד 931 תחתיו, וגם Tomtom אומר שהיה מ"פ בשם זה) 3) יחד עם עריכת האלמוני בדבר זהות מפקד הפלחה"ן, בנוסף לשנים החופפות (היה מ"פ מסלול ופלחו"ד אצל אנטמן בין השנים 98-96 והאלמוני כתב שהיה מפקד פלחה"ן בשנת 98), אי לכך נראה לי שאכן מדובר באותה דמות. בברכה, אודי - שיחה 15:38, 18 במאי 2020 (IDT)
הכל טוב ויפה אבל זו הליכה סביב-סביב. איך יכול להיות שהמידע המהימן היחיד שיש לנו הוא שמפקד אחר שאנחנו יודעים עליו הזכיר אותו באיזה מקום? מדוע השם שי מוזכר ב-2014 אבל אין למצוא את שי סלחטר? הרי סביר שמי שערך באותה תקופה והכיר את השם שי (ואולי גם אותו באופן אישי כמפקד/פקוד), היה מציין את שמו המלא כפי שכתובים שאר המפקדים. ודבר אחרון, מדוע אין קישור לאתר הנח"ל? יש בראשותי את "ספר גדוד 50 1948-2008" שקיבלתי בצבא, ושם מוזכרים כל המפקדים מהקמת גדוד 88 ועד היום. מדוע אין מידע פשוט שכזה בחיפוש פשוט באינטרנט?
אמרתי ואני חוזר ואומר, אין לי שום בעיה עם תוספת נכונה לערך. זו הסיבה שאנחנו כאן בויקיפדיה. פשוט במקרה כזה צריך שהיא תהיה נכונה ולא על בסיס ניחוש מושכל או הגיון בריא :) נילס אנדרסן - שיחה 15:48, 18 במאי 2020 (IDT)
אנדרסן היקר. חוששני שלא הבנת אותי כיאות. 1) אני מעולם לא מוסיף מידע בויקיפדיה על סמך השערה אלא על פי עובדות בלבד. 2) אני הוא שעדכנתי לפני כעשור ויותר, את רשימת מפקדי הפלחה"ן, הפלס"ר והפלנ"ט, על סמך רשימה שהופיעה באתר הנח"ל (לצערי אתר הנח"ל וכן האתרים של חטיבות כפיר צנחנים וגולני שהיו אז לא קיימים היום), ברשימה ההיא בין שמות המפקדים הופיע השם שי ללא שם משפחה, לא ברור לי למה, אולי בטעות. 3) לאחר שעדכנתי אז ברשימה את השם הפרטי, בא Tomtom בשנת 2014, והסיר את השם מהרשימה, מפני שלא ראה טעם בשם פרטי בלבד. 4) כפי שכתבתי, לא הייתי מוסיף את השם על סמך השערה, אולם לאחר שאותו אלמוני מעדכן זאת, וזה נשמע לי בהחלט הגיוני לאור מה שכתבתי, אני אישית לא הייתי מסיר זאת. כמובן שזכותך להחליט אחרת, שהרי בסופו של דבר אין לנו מקור ברור לכך. 5) כל כתיבתי אליך, הוא מפני שטענת לאלמוני שלא היה מפקד כזה, ולפחות הוכחתי שהוא היה מפקד בחטיבה, ורק אין מקור לגבי הפלחה"ן. בברכה, אודי - שיחה 16:51, 18 במאי 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני מקווה שהבנתי אותך . חלילה לא אמרתי ולא רמזתי ולא חשבתי לרגע שאתה (או כל ויקיפד אחר) מוסיף מידע על סמך השערה בלבד. התכוונתי שכשהשם נוסף (ולא הכרתי את הסיפור מ-2014) חיפשתי אותו בגוגל, וכשלא מצאתי אותו זה נראה לי מוזר מאוד, אבל מתוך הנחה שהאדם ששינה את הערך עשה זאת מתוך הכרה אישית כלשהי (הנחה לגיטימית, מתוך הדרגה הלא מאוד גבוהה או מוכרת של מפקד פלוגה/גדוד), כתבתי במקום היחיד שבוא קיוויתי שיש סיכוי שהאנונימי יראה, בדף השיחה שלו, שהוא מוזמן להביא מקור כלשהו לשינוי. באופן אישי אני מצטער לשמוע שהאתרים הללו לא פעילים, זה היה מקל על החיים של כולם :)

שוב, אם השינוי נכון אז מקומו בערך, ואם לא אז לא. זה עד כדי כך פשוט . אין לי שום בעיה לשחזר את העריכה שלי בעצמי, רק אעדיף קודם לראות מקור כלשהו בגלל הדרך שבה השם שלו הגיע והלך וחזר שוב לערך בתקופה של 6 שנים. נילס אנדרסן - שיחה 23:44, 18 במאי 2020 (IDT)

אנדרסן, לסיכומו של דבר אומר כך: מנקודת ראייתך אתה צודק לגמרי, כלומר, אני במקומך הייתי נוהג כמוך, ראית משתמש אנונימי שהוסיף מידע ללא מקור ותימוכין, ושחזרת אותו, כך גם אני הייתי נוהג. במקרה זה מכיון שאני מכיר חלק מהנתונים, והם הסתדרו לי עם הוספת האנונימי, אומנם לא הייתי מעדכן בעצמי על סמך זה, אך לא הייתי משחזר, אלא לכל היותר הייתי מציב דרישת מקור. מאחר ובסופו של דבר אין מקור, אני לא מוסיף חזרה את השם, ומקווה שמשתמש אחר יוסיף על סמך מקור/ידע ברור.
מן הסתם אתה מתפלא על הטררם שעשיתי מן העניין, מבחינתי זה חשוב, מאחר ואני ערכתי את כל רשימות המג"דים ומפקדי היח"טיות בכל חטיבות החי"ר, הנתונים נלקחו מהאתרים השונים (זכרונם לברכה, כמוך, צר לי על סגירתם) של חטיבות החי"ר, וממידע שקיבלתי מהעמותות השונות של חטיבות אלו, לצערי היו שמות שפוספסו פה ושם, בעיקר מדובר על מפקדי היח"טיות, ולכן אני בהחלט שמח על כל אחד שמעדכן שמות אלו על בסיס מקור/ידע ברור.
לסיום אומר, היה שווה כל המהומה, בשביל להכיר משתמש יקר כמוך, שאומנם יודע לעמוד על שלוקריצה, אבל עושה זאת בנועם ובחיוך :) תודה. בברכה, אודי - שיחה 16:37, 19 במאי 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית - גיליון חדש![עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת - תחרות כתיבת ערכים • ראיון עם מפעיל מערכת • פורטלים • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם יחסי החוץ • מיזם בית ספר ויקיפדיה • מפגש חורף 2020 • קרב איגרוף • טור אישי • ויקימימז • תפזורת • תמונות חדשות


הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 18:12, 31 במאי 2020 (IDT)
תודה רבה הארי! חביב מאוד נילס אנדרסן - שיחה 20:53, 31 במאי 2020 (IDT)
תודה גם לך על כל תרומותיךהסמקה הארי פוטר 73 - שיחה - הטילדה הרביעית - מיזם העיטור השבועי 21:20, 31 במאי 2020 (IDT)

טיוטה:מילטון אייברי[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי מה הוספת? אתם מתכוונים למחוק את הערך הזה? אני ממש ממש מתאמצת לכתוב על צייר מעולה שאין עליו כמעט חומר בעברית וללכת בין הטיפות על מה שקיים באנגלית כי יש כל מיני גרסאות.ולא סיימתי בכלל! Lg.eg.ag - שיחה 00:53, 1 ביוני 2020 (IDT)

כלל וכלל לא! מדובר בטיוטה, ולכן יש בתחילת הערך את התבנית {{טיוטה פרטית}}. בשום מקום לא אמרתי ולא רמזתי ולא התכוונתי למחוק את זה. חס וחלילה. נילס אנדרסן - שיחה 00:57, 1 ביוני 2020 (IDT)

🙏🏻 Lg.eg.ag - שיחה 01:01, 1 ביוני 2020 (IDT)

חן חן. נילס אנדרסן - שיחה 01:13, 1 ביוני 2020 (IDT)

השבתי לך בשיחת המשתמש שלי[עריכת קוד מקור]

Svgcreator - שיחה 00:59, 1 ביוני 2020 (IDT)

ראיתי. אין צורך לשלוח לי הודעה על כך. נילס אנדרסן - שיחה 01:12, 1 ביוני 2020 (IDT)
א) אני לא מודע לאיך עובדות פה התראות ואם אתה מקבל על הודעה שלא בדף השיחה שלך ב) אזכור להבא לא לעצבן אותך, כי נראה שבאת טעון עליי רק כי העזתי לטעון שישראל היא דיקטטורה ושממקום מושבך בחו"ל אתה לא ממש חווה את הדיקטטורה שיש כאן. מקווה שהתשובה שהשארתי עכשיו סיפקה התראה, אם לא אני מן הסתם כבר לא אבוא להודיע על כך. Svgcreator - שיחה 01:25, 1 ביוני 2020 (IDT)
אתה אדם מוזר. איך שלא יהיה, אני נוהג לא להתעצבן בגלל אנשים רנדומלים שאני לא מכיר. אני מתעצבן ונעלב רק מאנשים שאני מכיר ומעריך. נילס אנדרסן - שיחה 15:41, 1 ביוני 2020 (IDT)

יום הולדת שמח![עריכת קוד מקור]

מ ז ל ט ו ב ! הארי פוטר 73שיחההטילדה הרביעיתבית ספר ויקיפדיה 00:33, 12 ביולי 2020 (IDT)

נילס, מ ז ל ט ו ב ! פרח בשבילך. Ronam20 - שיחה 00:41, 12 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! הרבה הצלחה. קומפיוטר - שיחה 00:45, 12 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! Mbkv717שיחה • כ' בתמוז ה'תש"ף • 07:21, 12 ביולי 2020 (IDT)
יום הולדת שמח! TheDesertboy - יום טוב - שיחה 14:17, 12 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! פרח בשבילך אלדדשיחה 14:32, 12 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! מה, באמת? 14:47, 12 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! ”עד 120 שנה!” מָגָזִין יַהֲלוֹם - מֵיזַם הָעִטּוּר הַחָדְשִׁי - שִׂיחָה 14:49, 12 ביולי 2020 (IDT)
פרח בשבילךמזל טוב! פרח בשבילך אגב, לא עפת על מולי? קריצה המלך הכחוליצירת קשרמיזם ביכורים 14:51, 12 ביולי 2020 (IDT)
קצת באיחור, מ ז ל ט ו ב ! אלעדב. - שיחה 20:13, 13 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב !HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 22:19, 13 ביולי 2020 (IDT)
מ ז ל ט ו ב ! אופק כחול - ביבר הזכוכית 13:33, 14 ביולי 2020 (IDT)

ידידי, לכל לראש למה שעשית קוראים מלחמת עריכה אני מבקש שתבטל את הביטול שלך, דבר שני אין הצבעה היה דיון והוא נגמר--יאללה בלגןשיחה • ט"ז באב ה'תש"ף 14:18, 6 באוגוסט 2020 (IDT)

לכל משתמש בויקיפדיה בעל זכות הצבעה יש אפשרות לפתוח בהצבעה לאחר דיון חשיבות. ראה ויקיפדיה:מדיניות המחיקה וויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית#דיון עמידה בקריטריונים והצבעת מחיקה. יום טוב נילס אנדרסן - שיחה 14:21, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
הוא לא עשה את זה. זה המצב--יאללה בלגןשיחה • ט"ז באב ה'תש"ף 14:21, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
כאשר ערך עבר בהצלחה דיון עמידה בקריטריונים, אך יש ויקיפד בעל זכות הצבעה הסבור שראוי למחוק אותו, ניתן לפתוח בהצבעת מחיקה. רוב של 55% של תומכים (בעלי זכות הצבעה) במחיקת הערך יביא למחיקתו (בקישור השני שהבאתי לך).
מלבד זאת, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.. נילס אנדרסן - שיחה 14:24, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
משתמש בשם Sbl770 פתח את ההצבעה לאחר שהדיון כנראה הסתיים והוא בעל זכות הצבעה, ולכן המהלך נראה תקין. אם ישנה בעיה, אתה מוזמן לפנות אליו, ואם לדעתך ישנה בעיה מהותית, אתה מוזמן לפנות למפעיל מערכת בויקיפדיה:בקשות ממפעילים#בקשות אחרות (לא "המקום הקלאסי" אבל אני מניח שנסתפק בזה במקרה היוצא דופן הזה). נילס אנדרסן - שיחה 14:27, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
חיים שלי, אבל הוא לא פתח,, תסתכל ותראה--יאללה בלגןשיחה • ט"ז באב ה'תש"ף 14:34, 6 באוגוסט 2020 (IDT)
גרסה זו. נילס אנדרסן - שיחה 15:01, 6 באוגוסט 2020 (IDT)

שחזור עריכה[עריכת קוד מקור]

היי שלום, בצהריים ערכתי מהנייד עריכה זו, שכחתי להיכנס עם השם משתמש שלי, עכשיו נכנסתי מהמחשב, ושמתי לב ששיחזרת את העריכה. יש לזה הסבר מספק? (חוץ מזה שזה היה תחת אנונימי!) בנישיחה • י"ד באלול ה'תש"ף • 19:14, 2 בספטמבר 2020 (IDT)

sbl770 הסיבה פשוטה: מחקת 2 משפטים, והחלפת אותם במילה "היא" ללא הסבר. זה לא מקובל בויקי. לגבי עניין האנונימיות (בהנחה שזו כוונתך): אני מנטר לפי דף שינויים אחרונים של משתמשים חדשים, אנונימים ועריכות שהרובוט חושב שהן לא תקינות. אתה אמור לדעת את זה, כתוב שהיית מנטר פעם בעצמך. בכל אופן, אם העריכות שלך (בתוך החשבון) מסומנות כבדוקות אוטומטית, יש סיכוי נמוך יותר שאתקל בהן. לגבי חזרה על עריכה, זה עלול להיקרא מלחמת עריכה. אני לא אריב איתך על העריכה הזאת, אבל קח לתשומת לבך לעתיד שאם עריכה שוחזרה על ידי ויקיפד אחר, לא מחזירים אותה לפני שמבינים מה קרה. ערב טוב נילס אנדרסן - שיחה 22:28, 2 בספטמבר 2020 (IDT)
בוקר טוב! קראתי את תגובתך והמדהים הוא, שגם בפעם השניה שאתה מסתכל על זה אתה לא רואה מה הוספתי, ומה הורדתי! הוספתי משפט חדש, ומחקתי שני משפטים שמיותרים לערך זה (תסתכל שוב, ואולי הפעם יותר בעיון). בקשר למה שהרובוט חושב שזה לא תקין, אתה כמנטר צריך להכריע האם זה תקין או לא. לאיים עלי במלחמת עריכה זה ממש נבזה, ו"מודה לך מאוד" שהחלטת לא רליב איתי על זה. לסיום, מודה ועוזב ירוחם, תחליט להבא שתבדוק את העריכות האנונימיות יותר לעומק, כי אני במקרה שמתי לב לשחזור, וכדאי שתזכור, לא כל אנונימי הוא משחית! בנישיחה • י"ד באלול ה'תש"ף • 07:48, 3 בספטמבר 2020 (IDT)
בוא נעבור על זה רגע ביחד. במקור היה כתוב כך:

טיסה זו, מלבד היותה הראשונה שמבוצעת ע"י חברת תעופה ישראלית לאיחוד האמירויות, צפויה להיות הטיסה הראשונה של חברת תעופה ישראלית העוברת מעל שמי ערב הסעודית - זאת לאחר קבלת אישור חריג מהממשל הסעודי, אשר ניתן לבקשת הממשל האמריקאי. המטוס צפוי להמריא מאבו דאבי חזרה לישראל יום למחרת.

אתה שינית לזה:

טיסה זו, היא הטיסה הראשונה של חברת תעופה ישראלית העוברת מעל שמי ערב הסעודית - זאת לאחר קבלת אישור חריג מהממשל הסעודי, אשר ניתן לבקשת הממשל האמריקאי. יומיים לאחר מכן, ב-2 בספטמבר, הודיעו הרשויות הסעודיות על אישור מעבר אווירי מעל סעודיה של מטוסים בקו בין איחוד האמירויות לישראל.

למה בעצם לא שינית את זה למשהו בסגנון הזה:

טיסה זו, מלבד היותה הראשונה שבוצעה ע"י חברת תעופה ישראלית לאיחוד האמירויות, גם היתה הטיסה הראשונה של חברת תעופה ישראלית העוברת מעל שמי ערב הסעודית - זאת לאחר קבלת אישור חריג מהממשל הסעודי, אשר ניתן לבקשת הממשל האמריקאי. המטוס שב מאבו דאבי חזרה לישראל באותו נתיב יומיים לאחר מכן, וב-2 בספטמבר הודיעו הראשויות על אישור מעבר אווירי מעל סעודיה של מטוסים בקו בין איחוד האמירויות לישראל.

לעניין חליפת האיומים: אני לא אדם שמאיים. אם יש לי בעיה עם מישהו, אני פונה אליו, ואם הבעיה נשארת, אני פונה לדרג הבא (למשל, בקשות מפעילים או דף בירורים בעולם הויקיפדיה). אני לא רואה את מה שכתבתי כאיום. בוא נעבור גם על זה רגע:

לגבי חזרה על עריכה, זה עלול להיקרא מלחמת עריכה. אני לא אריב איתך על העריכה הזאת, אבל קח לתשומת לבך לעתיד שאם עריכה שוחזרה על ידי ויקיפד אחר, לא מחזירים אותה לפני שמבינים מה קרה.

מה שכתוב כאן זה שחזרה על עריכה (מה שטכנית ביצעת) עלולה להיחשב מלחמת עריכה לפי הגדרה. כשכתבתי שאני לא אריב איתך על זה, אבל שכך לא מתנהגים, כוונת המשפט היא חינוך: כך לא מתנהגים בויקיפדיה העברית. יותר מזה, אם תעיף מבט בדף הבירורים או בבקשות המפעילים, תיווכח שאנשים כאן רבים על מלחמות עריכה פשוטות מאלה. אני מגיע לכאן בהתנדבות כי אני מעריך מאוד את רוב האנשים שאני פוגש כאן, את המיזם כמיזם ידע וגם, אם יורשה לי, את ההזדמנות שלי לכתוב ולקרוא בשפה העברית שחסרה במקום שאני חי בו. אני לא מגיע לכאן בכוונה לריב עם אף אחד, ו-וודאי שלא לאיים על אף אחד.
נסיים בעניין האנונימיות: חשבתי שכמנטר לשעבר את יודע איך זה עובד, אבל אולי לא. אז בוא נחזור על מה שכתבתי בעניין זה:

לגבי עניין האנונימיות (בהנחה שזו כוונתך): אני מנטר לפי דף שינויים אחרונים של משתמשים חדשים, אנונימים ועריכות שהרובוט חושב שהן לא תקינות. אתה אמור לדעת את זה, כתוב שהיית מנטר פעם בעצמך. בכל אופן, אם העריכות שלך (בתוך החשבון) מסומנות כבדוקות אוטומטית, יש סיכוי נמוך יותר שאתקל בהן.

מה שכתוב כאן זה שיש 3 סוגים של עריכות שמופיעות ברשימה שאני עוקב אחריה: משתמשים אנונימים, משתמשים חדשים, עריכות שכנראה לא טובות. זה לא שילוב שלהם, אלא פשוט 3 קבוצות שבחרתי לעקוב אחריהם. העריכה שלך נפלה תחת הכותרת של "משתמשים אנונימים", לא "עריכות שכנראה לא טובות". לכן אמירתך זו:

לסיום, מודה ועוזב ירוחם, תחליט להבא שתבדוק את העריכות האנונימיות יותר לעומק, כי אני במקרה שמתי לב לשחזור, וכדאי שתזכור, לא כל אנונימי הוא משחית!

אינה מבוססת על משהו שכתבתי. כמובן שאם יש לך בעיה כלשהי לגבי אופן הפעילות שלי בויקיפדיה, אתה תמיד מוזמן לפנות. לצערי (כמו שיונה כתב לי לפני הרבה שנים), מרגע שמכירים אותך, ו-וודאי מרגע שאתה מקבל על עצמך תפקידים בתפעול השוטף, אתה מקבל פחות פידבקים ןהערות מויקיפדים אחרים, וזה כל כך נכון. הייתי שמח להתשפר בכך שכשאני עושה טעות (וכל אדם עושה טעות מדי פעם), יעירו לי על זה. אבל, מצד שני, אני מקבל רק פידבקים לא רלוונטים לצערי. מישהו אחד כתב לי שאני שוודי אז מה אני מתערב בכלל. מישהו אחר כתב שאני סתם נטפל אליו. אתה עכשיו כותב שאני לא בודק עריכות. הערות מהסוג הזה לא עוזרים לי להשתפר, וחבל. התבונן על העריכות שלי אמש ועל מה שכתבתי בדף של אנונימי שערך מחדש (ובאופן מרשים למדי, חייב לציין) את הערך של שודדי הקאריבים, וערכי המשנה. הסתכל גם על העריכה שלי בדף השיחה של אחד הערכים מאמש: ויקיפד ביקש ממני לחוות דעתי על איחוד של ערך מסויים (שוב, הוא עשה עבודה ממש יפה), וכתבתי לו את זה, אבל בעניין האיחוד אני לא יכול להביע את דעתי כי אני לא מבין מספיק בנושא שעליו הערך נכתב.
כפי שאתה רואה, אני ממש אשמח לקבל הערות והארות, אך הן חייבות להיות לגופו של עניין. ברגע שאתה כותב שאני אדם אכזר ומרושע, אני פשוט לא יכול לקחת את דבריך ברצינות, וחבל.
מקווה שתבין את גישתי ושניפגש שוב ברחבי ויקי. בהצלחה וכל טוב. נילס נילס אנדרסן - שיחה 13:59, 3 בספטמבר 2020 (IDT)
היי, לא כתבתי בשום מקום שאתה אדם אכזר ומרושע, ואין לי עניין לאיים, הצעתך הראשונית היא מקסימה, אבל לא לערך הזה, בערך אל על זה מופיע! בערך שמדבר על היחסים בין ערב הסעודית לישראל הדגש אינו צריך להיות על זה שזו הפעם הראשונה שמטוס ישראלי נחת באיחוד האמיריות, וזו הסיבה שמחקתי את זה! בנישיחה • י"ד באלול ה'תש"ף •
והיית עושה לכולנו חיים קלים יותר אם היית מציין זאת בתקציר העריכה, שכן לשם כך הוא נועד נילס אנדרסן - שיחה 18:00, 3 בספטמבר 2020 (IDT)

מרים סליפקין[עריכת קוד מקור]

אנדרסון שלום, ב-31/8 שינינו אחותי ואני את הערך על סבתי מרים סליפקין. עדכנו שהיא נפטרה והוספנו קישור אל ההספד שלה כמו כן עשינו תיקונים מינורים כמו בשמות של ילדיה (הדודות שלנו) כדי שלא יהיו כינויים אלא שמות פרטיים כמו גם הוספנו קישורים למספר דפים חיצוניים. בבקשה בטל את העריכה שלך שמבטלת את שלנו - חשוב לנו שהמידע שמופיע בערך יהיה נכון כמו גם שתאריך פטירתה וההספד יהיו זמינים. בימים אלו עובדת מתרגמת מקצועית כדי לתרגם את הדף שלה לאנגלית.

בתודה, מעין ורבקה (הנכדות של מרים)

147.234.38.35 20:16, 2 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום לכן,
דבר ראשון, אני משתתף כמובן בצערכן. חשוב לי להדגיש שאין כל כוונה לפגוע באף אחד, ודאי שלא בתקופה קשה זו. (המשך הכתוב מכאן מתייחס נטו לעבודתי כמנטר בויקיפדיה ואני בורר כל מילה)
העריכה שלכן (אני מנחש מהכתוב כאן שאתן עומדות מאחורי Rebecca Eisenstadt) היתה בעייתית (מבחינה ויקיפדית) והסברתי זאת באופן מיידי בדף השיחה של המשתמשת (ראו כאן). בהנחה שנרשמתן עם כתובת אי-מייל, הייתן אמורות לקבל הודעה על כך. אחזור על כך:

אנא לא למחוק את השם באנגלית (מדובר באישיות שנולדה וגרה בארצות הברית). כמו כן, לא נהוג לקשר מתוך הטקסט בויקיפדיה לערכים חיצוניים (בשביל זה יש את הקישורים החיצוניים). באופן כללי, בימים הראשונים עדיף לערוך עריכות קטנות פה ושם, ללמוד את הממשק ולא לערוך עריכות גדולות שמקשות על תיקונים שלהם. תודה רבה ובהצלחה (וברוכה הבאה!)

מכיוון שמדובר באנציקלופדיה ולא בדף זכרון פרטי, יש לעמוד בסטנדרטים הנהוגים בויקיפדיה. למשל, מרים נולד וגרה בארצות הברית (כך נכתב בערך), ולכן שמה נכתב גם בסוגריים באנגלית. קישורים חיצוניים בגוף הערך לא מקובלים גם הם; כשהקורא לוחץ על קישור כחול בגוף הערך, הוא צריך להגיע לערך אחר בתוך ויקיפדיה. לכן, אם ישנו קישור שהוא מקור לטענה, מקשרים אותו כהערה (ואז הוא מופיע תחת "הערות שוליים" בתחתית הערך), ואם ישנו קישור שהוא הרחבה, יש לו מקום בסוף הערך כ"קישור חיצוני". לגבי התבנית שהוספתי (ומחקתן), גם היא עניין של ויקיפדיה, ומטרתה לתת נתונים בסיסיים על מושא הערך.
לגבי תאריך הפטירה, עדכנתי אותו כעת.
מאחל לכן כל טוב ושלא תדעו עוד צער. נילס. נילס אנדרסן - שיחה 22:54, 2 בספטמבר 2020 (IDT)

שמחתי שכתבת לי ב"שיחה" Jpaulx (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) ‏ 13:37, 5 בספטמבר 2020

בכיף. נילס אנדרסן - שיחה 15:06, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום נילס![עריכת קוד מקור]

גילויי נאות: מאוד כיף לראות משתמש בויקיפדיה שהוא דובר שוודית! אני בעצמי מתחיל עכשיו ללמוד את השפה, ומוצא בה עניין רב מאוד! הכל התחיל מעיון בערך על ההמנון (המהמם!) של שוודיה- אני פשוט מגלה עניין רב מאוד בשוודיה, בתרבות, בשפה וכו'. כל הכבוד לך, ןבהצלחה!--Muhallebi - שיחה 19:23, 5 בספטמבר 2020 (IDT)

איזה יופי! אכן, הוספתי בזמנו (ב-2015) תווים ותעתיק וכל מני כאלה, למרות שאם הייתי עושה את זה היום הייתי מרים אותו באוקטבה אחת. מה מושך אותך בתרבות השוודית? זה נשמע מרתק. אם תשלוט בשפה (לפחות בשפה הכתובה), אשמח לשתף פעולה בתרגום ערכים שקשורים לשוודיה ובכללי, אשמח שנדבר. אתה מוזמן לשלוח לי אי-מייל אם תרצה. נילס. נילס אנדרסן - שיחה 15:05, 6 בספטמבר 2020 (IDT)

הטילדה הרביעית - גיליון 34[עריכת קוד מקור]

טילדה חדשה יצאה ממכבש הדפוס! הטילדה הרביעית חוזרת עם שאלות, מפגשים ותובנות חדשות
דבר העורך • ויקישטעטל • פיצ'רים חדשים למשתמשים חדשים • מיזם צילום אישים • Wiki Talk • סודוקו • תשבץ • קצרמרי אקטואליה • מיזם חודש אסיה • מתקפת איכות על הכניסה ללבנון • הפרלמנט • מפגש קיץ 2020 • קרב איגרוף • תמונות חדשות

תודה רבה! נילס אנדרסן - שיחה 16:57, 7 בספטמבר 2020 (IDT)

תבנית לשיפור כללי התנהגות[עריכת קוד מקור]

בהמשך לדיון במזנון, חשבתי שעדיף לנסות ללטש פה כיוון ספציפי יותר של התבנית, ואז להציע אותה באולם דיונים.
מה לדעתך יהיה מתאים לכתוב בתבנית כזו? אולי משהו בסגנון של "לא נהוג להתייחס להודעות שלדעתי מפרות את כללי ההתנהגות של הקהילה. אשמח להתייחס להודעות ענייניות"?
אני תוהה איזה שם יכול להיות לתבנית, אולי "הפרת וקכה" או "התעלמות", או אולי "התעלמות וקכה".
אשמח לדעות איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 22:17, 7 בספטמבר 2020 (IDT)

אני חשבתי יותר לכיוון של התעלמות לשם ההתעלמות. כתבנית, אולי משהו בסגנון של
כתבתי לפני אד הומינם:
או משהו בסגנון הזה (להתייחס לזה כאילו זו פשוט הפרעה). קצר, ברור ושלא פוגע ברצף השיחה. נילס אנדרסן - שיחה 23:56, 7 בספטמבר 2020 (IDT)
יכול להיות שהכיוון הזה יהיה טוב, אבל אני לא לגמרי בטוח איך הניסוח שהצעת ייושם. נניח מישהו כתב משהו לא לעניין ואני רוצה שיובן שאני מתעלם ממנו כי הפר כללי התנהגות, אז על פניו אי אפשר להשאיר את התבנית שהצעת בלי להוסיף אחריה תגובה, לא? או שהבנתי לא נכון?
בנוסף מה שאתה רואה בעיני רוחך זה פרמטר שאפשר להכניס בו ידנית את סוג ההפרה כמו "הד הומניזם"? נראה לי רעיון מגניב, כי המשוב ספציפי יותר ומעמיד במקום טוב יותר את מי שהפר את הכללים.
אשמח לתגובתך, יכול להיות שייצא מפה משהו מועיל. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 22:27, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
אני חשבתי (ועדיין חושב, אם כי זו רק דעתי כמובן) שהוספה של שטויות פוגעניות לדף שיחה מתבצעת במטרה לפגוע בשטף של הדיון ולהסית אותו למקומות לא טובים (ולמשוך תשומת לב), ולכן הצעתי (ואני עדיין מציע) להתעלם וליצור תרבות שבה אנחנו כקהילה לא מאפשרים את זה. התעלמות מסיבית מאנשים כאלה אמורה לעודד אותם לבחור בין השתתפות בדיון באופן מכבד, או ללכת לחפש צרות ותשומת לב במקום אחר. ... ולכן אם ניצור תבנית מושקעת אבל שתעודד את המסית להמשיך בפעולתו, לא עשינו בזה בעצם שום דבר חוץ מאשר לטפוח לעצמנו על הכתף, כי בכך הוא יצליח במזימתו להסית את הדיון.
אני מסכים שבהחלט אפשר להוסיף פרמטר כאפשרות להסבר ל"מדוע לדעתי יש להמשיך הלאה בדיון ולא להגיב לאיש הזה על האמירה הזאת", וזה באמת עשוי לעודד את שאר המשתמשים (גם אלו שלא מסכימים איתי בנושא שבו אני דן) לא להתייחס לאדם שמפריע, עם פרמטר ברירת-מחדל (default) של "הד הומניזם", כי סביר שהיא תונח מול תגובות מסוג "אתה מטומטם", "אם אתה עם עיניים כחולות אז אין לך מה להיות כאן", "איך אתה יכול להגיד את השטויות האלה" וכל מני כאלה, תגובות שלא תוקפות את הטענה אלא את הטוען.
התקווה הגדולה שלי היא שלאחר מספר דיונים כאלו, כשמספיק אנשים יראו את הגישה הזו ויראו שהיא עובדת, נוכל לחדול מכך כי חוסר ההתחשבות במסיתים תהיה מקובלת כאן. נילס אנדרסן - שיחה 00:51, 9 בספטמבר 2020 (IDT)

הצעות ראשוניות[עריכת קוד מקור]

אפשרות ראשונה, על בסיס {{לפני התנגשות}}, דומה להצעתי הראשונה:

{{התעלמות}}: משתמש:אנדרסן/תבנית:התעלמות {{התעלמות|סיבה=סיבה אחרת כלשהי}}: משתמש:אנדרסן/תבנית:התעלמות

אפשרות שנייה (גדולה יותר), על בסיס {{הבהרה רפואית}}. היא באופן מכוון קצת "תוקפת" ("תגובה זו הפרה" ולא "תגובה זו עשויה להפר") מתוך הנחה שהיא מונחת רק במקרה קיצון:

{{התעלמות2}}: משתמש:אנדרסן/תבנית:התעלמות2 {{התעלמות2|סיבה=סיבה אחרת כלשהי}}: משתמש:אנדרסן/תבנית:התעלמות2

המשך דיון[עריכת קוד מקור]

כמובן שאפשר לעדן את זה. קטן מדי? בסדר? עדיף משהו אחר, גדול יותר? מה דעתך? נילס אנדרסן - שיחה 01:01, 9 בספטמבר 2020 (IDT)
(לאחר עריכה) נילס אנדרסן - שיחה 01:35, 9 בספטמבר 2020 (IDT)
איש השום ראיתי שאתה מחובר, חשבתי אולי תרצה להעיף מבט :) נילס אנדרסן - שיחה 00:09, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
ממבט מהיר הדוגמאות האחרונות הן כיוון מעולה, אבל נגמר לי הלילה אתעמק קצת יותר בימי הסופ"ש הבאים עלינו לטובה. איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 00:15, 10 בספטמבר 2020 (IDT)
2 הדוגמאות האחרונות מאוד מצאו חן בעיני. עם זאת, אני לא שותף להנחה שלך שהשימוש בהן יהיה רק במקרי קיצון, ואני בטוח שיהיו הרבה מקרים שהם מאוד סובייקטיביים ותלויי פרשנות אישית. אני חוכך מבחינת הצעות לניסוח ועלתה לי שאלה שאני רוצה לחלוק אתך - אם לדעתך, כמו תרחיש די נפוץ, ישנה תגובה שבחלקה מפרה את כללי הקהילה ובחלקה כן מעלה נימוק רלוונטי - האם אלו נסיבות שגם מצדיקות שימוש בתבנית לדעתך, או שלתפיסתך התבנית צריכה לפסול רק תגובות שהן 100% לא ענייניות? איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 00:15, 11 בספטמבר 2020 (IDT)
לדעתי אין מקום לפגיעה באדם אחר, בשום צורה, נקודה. זה רק גורם לאווירה רעילה. נכון שהסף התחתון יכול להיות גמיש קצת וסובייקטיבי, אבל בעיני רוחי אם אני חלילה הייתי פוגע במישהו ללא כוונה והוא היה מניח את התבנית, הייתי דבר ראשון מתנצל ומסביר שזו לא היתה כוונתי, ומול אותו משתמש לא הייתי חוזר על המילה, הניסוח או הסגנון שפגעו בו. אולי אני תמים קצת אבל זה נראה לי אלמנטרי לגמרי . עדיף לשנות את הניסוח ל"ייתכן שתגובה זו הפרה את ..."? אני מסתייג מזה כי אני לא רוצה שהיא תהפוך לעניין של מה בכך, אלא רק במקרים שמפרים את הכללים (גם אם זה עניין סובייקטיבי וגם אם זה "אידיוט!...המשך רלוונטי"). וגם אני מפחד שניסוח עדין ומסתייג מדי עשוי להשיג את התוצאה ההפוכה: המשתמש הפוגע יראה בזה פרצה לפרובוקציה ויתחיל להתנהל דיון רדוד על "כן אמרתי לא אמרתי". נילס אנדרסן - שיחה 00:34, 11 בספטמבר 2020 (IDT)
הממ... אני לא בטוח מה יהיה הכי מתאים, אבל אולי זה גם פחות משנה בשלב זה. אני מציע שתציג את הדוגמאות האחרונות באולם דיונים, ותתייג אותי שאפרגן נראה איך זה יתקדם משם, לא? איש השום (Theshumai) - שיחה - מחשבות על ייעול דיונים 16:17, 12 בספטמבר 2020 (IDT)
העלתי את זה מחדש במזנון, אני לא משוכנע אם ניסחתי את זה בדיוק כמו שצריך. אני מעדיף לראות שיש לזה בכלל תמיכה קהילתית במזנון לפני שנפנה לאולם הדיונים שבו פחות ויקיפדים מבקרים. נילס אנדרסן - שיחה 19:09, 12 בספטמבר 2020 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני רואה שאין כל כך רצון להשתמש בתבנית כזו, ובאופן כללי כנראה ש don't feed the troll (=התעלמות) זה בהחלט הכיוון. אני מקווה שאנשים ינהגו כך ולא יענו לפרובוקציות, אבל בסוף זו החלטה של הקהילה איך היא נוהגת... נילס אנדרסן - שיחה 16:24, 19 בספטמבר 2020 (IDT)

קליטת חניך[עריכת קוד מקור]

היי. בהמשך לקליטתך את מגזין יהלום, מוזמן לרשום אותו כחניך שלך במיוחד:קליטת חניך (לפיצ'רים של דף הבית החדש ויומן החונכים. כרגע הוא כתוב כחניך שלי).המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 00:36, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

היי המקיסט. ניסיתי להוסיף את מגזין יהלום וקיבלתי הודעה שזה כבר שונה. לחצתי על "כן, אני רוצה לשנות" וקיבלתי את ההודעה: "שינית את החונך של מגזין יהלום ועכשיו החונך הוא אנדרסן". אני ממש מקווה שזה בסדר עכשיו. בכל אופן, ציינתי את זה גם בויקיפדיה:חממה/עורכים תחת חניכה. נילס אנדרסן - שיחה 17:52, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
ועכשיו אני רואה שזה מופיע במיוחד:יומנים/growthexperiments בשורה הראשונה. נילס אנדרסן - שיחה 17:55, 8 בספטמבר 2020 (IDT)
היי, נשמע שזה יצא סבבה (גם על סמך ההודעה שקיבלת וגם בגלל שזה ביומן). מעולה, תודה.המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 18:17, 8 בספטמבר 2020 (IDT)

היי נילס אנדרסן ראיתי בעמוד המשתמש שלך שיש לך ידע בקודים ואלגוריתמים וכמו שאפשר לראות בדף המשתמש שלי גם אני מתעניין בזה תוכל אוליי ללמד אותי קצת בדברים האלה? 2547119nirniki - שיחה 12:14, 9 בספטמבר 2020 (IDT)

ודאי! תצטרך להיות קצת יותר ספציפי. מה אתה מתכנן ללמוד? נילס אנדרסן - שיחה 13:22, 9 בספטמבר 2020 (IDT)

שאלה של Adialmagor (16:34, 10 בספטמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

Hi, I need to rename the entry I created how can I do it? --Adialmagor - שיחה 16:34, 10 בספטמבר 2020 (IDT)

היי Adialmagor. לצערי, העריכה שביצעת היוותה פרסומת ולכן הוסרה מויקיפדיה העברית. אם ברצונך לתרום, אתה חופשי כמובן לעשות זאת, כל עוד העריכות נעשות ללא פעילות פרסומית.
לשאלתך הספציפית, האפשרות לשנות את שם הדף זמינה רק למשתמשים שרשומים 4 ימים ומעלה. בבוא הזמן האפשרות תופיע בצד שמאל למעלה של המסך (ליד אפשרויות ה"קריאה", וה"עריכה").
לשאלות נוספות, אתה מוזמן לשאול אותי כאן או בויקיפדיה:חממה. תודה ובהצלחה! נילס אנדרסן - שיחה 18:25, 10 בספטמבר 2020 (IDT)

שאלה של Shak w yaqeen (01:07, 15 בספטמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

Hi --Shak w yaqeen - שיחה 01:07, 15 בספטמבר 2020 (IDT)

היי. נילס אנדרסן - שיחה 12:17, 15 בספטמבר 2020 (IDT)

שנה טובה ומתוקה חג שמח שנה טובה ומתוקה Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 11:57, 18 בספטמבר 2020 (IDT)

חן חן. חג שמח. נילס אנדרסן - שיחה 16:00, 19 בספטמבר 2020 (IDT)

הי, משוב לגבי תגובתך בהכה את המומחה[עריכת קוד מקור]

החלטתי לכתוב לכתוב לך באופן אישי, כדי לא להאריך שם; אשמח לתת משוב ותודה לך על הרמיזה הנדיבה שתשמח לקבלו; הנה מספר נקודות טובות מדעתי:

  1. אני ממליץ להחליף את במתמטיקה (פורמלית) פשוט ל"במתמטיקה" כי למיטב ידיעתי במתמטיקה הכל פורמלי או לפחות אמור להיות מוגדר "פורמלי".
  2. המשפט הראשון לא ברור לי; מה זה קופסא שחורה עם ארגומנט? אני יודע מה זה פונקציה שמקבלת פרמטר וארגומנט בדרך כל שהיא (למשל, פרמטר בסאב רוטינה וארגומנט בקריאה) אבל אני לא יודע מה זה קופסה שחורה שמקבלת ארגומנט.
  3. לפי דעתי, "(לפי הפעולה שהפונקציה מבצעת)" מובן מאליו ולכן מוטב למחוק את הערת הסוגריים (נאמר בנועם מוחלט, זה פשוט יהפוך את התשובה לנגישה יותר)
  4. לגבי החלק שמתחיל ב"דוגמה אחרת יכולה להיות קו פשוט ליניארי:" ולגבי החלק העוקב שמתחיל ב"דוגמה מסובכת יותר תהיה למשל"; אולי שווה להסיר את שניהם בגלל שזה לא בסיסי; אני מצטער שלא ציינתי מראש שאני מחפש הסבר בסיסי אך למען הדידקטיות והנגשת התשובה למי שלא מכירים את ההבדל בין שתי הסוגים הכלליים של פונקציות, לדעתי מוטב למחוק חלקים אלה.

שפע ברכות. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

  1. הסיבה שכתבתי שמדובר בעניין פורמלי היא שלפחות בעיניי, יש הבדל בין "מתמטיקה פורמלית" (הגדרות, אקסיומות וכו') לבין "מתמטיקה" שהיא דבר הרבה יותר חביב (אלגברה, לוגיקה וכו').
  2. הכוונה היא למהות פונקציה באופן כללי. בדרך כלל אתה לא באמת יודע (ולרוב גם לא באמת משנה לך) "איך זה עובד". למשל, אם אתה רוצה להדפיס למסך סטרינג כלשהו, אתה תשתמש בוריאציה זו או אחרת של פקודת print (השם משתנה משפה לשפה, אבל זו בסופו של דבר אותה פונקציה). מכיוון שמבחינתך לא באמת משנה איך הפונקציה לקחה את ההודעה שביקשת להדפיס והדפיסה אותה למסך, מכנים את זה "קופסה שחורה (Black box)". יש אנשים שמעניין אותם איך פונקציות פועלות, ויש אנשים שזה תחום ההתעסקות שלהם, אבל רוב האנשים "מדלגים" על השלב הזה הן בעת למידה של שפה חדשה והן בעת העבודה עצמה.
  3. העברית שלי אינה שפת אם, ולכן אני עדיין מסביר לעצמי מה כתבתי ולכן אני מוסיף הערות פה ושם. מקבל, ואשדתל להפחית אותן בדף זה.
  4. 2 החלקים הללו הם בסך הכל נסיון להראות שלפעמים פונקציה יכולה להיראות "מפחידה", עם מספר ארגומנטים/פרמטרים/איך-שלא-תקרא-לזה, אבל הן יכולות להיות כמעט מובנות מאליהם. אני מניח שכל מי שקורא את התשובה יודע שהממוצע הוא סכום האיברים חלקי מספר האיברים, שהממוצע של 1 ו-3 זה 2. לכן חשבתי שזוהי דוגמה פשוטה. לגבי הדוגמה הליניארית, שוב הנחתי שזוהי הפונקציה הראשונה שאנשים לומדים בבית הספר, ולי היא נראית טריוויאלית. יתכן שאני טועה, ואשתדל להימנע בדף זה משמות שעלולים להיות לא טריוויאלים.
הערת אגב: השאלה נשאלה על ידי אדם שציין שהוא מבין מעט בשפת JS ולכן ההנחה שלי היא שהוא גם יודע מתמטיקה ברמה מסויימת. באופן כללי, אני משתדל לענות על דברים שאני מכיר ומתעניין בהן, ואני תמיד מתייחס לנוסח השאלה כדי "לנחש" מה רמת הידע של השואל, ולרוב אני מנסה "למשוך טיפל'ה למעלה", כלומר לתת הצצה לעולם שעוד אפשר להתפתח אליו, ולסקרן בכך את הקורא להמשיך ללמוד, במיוחד כשזה נוגע למתמטיקה, היסטוריה או מדעי-המחשב.
חג שמח ושנה טובה. נילס אנדרסן - שיחה 16:20, 19 בספטמבר 2020 (IDT)
הי; אכן אני יודע מתמטיקה ברמות מסוימות אם כי לא כמו של רוב המשתמשים הפעילים במדור; לחשב ממוצע למדתי לפני שנים אך בעיקר דרך הזיכרון שעלי לסכום גורמים ולחלקם במספר הגורמים עצמו; אולי בגלל שהצגת נוסחאות פורמליות בלי אינטרפטציה שאני אישית מכיר ו\או מבין אז לא הבנתי שהתכוונת לחישוב ממוצע רגיל (אולי להוסיף מעט LaTeX ולהסביר שהפסיק בין x ו y מייצג טווח יהפכו את המידע לברור יותר). אכן גם מעט JavaScript אני מכיר; אני לומד כל הזמן;
אני אישית חושב ששלושה דוגמאות זה מעט יותר מדי ל"חדשים" בלמידה על ההבדל בין שתי הסוגים הכלליים הללו של פונקציות ("מתמטית" ו"תכנותית") ואכן עדיף שתיים ועם כמה שפחות גורמים רק בכדי להבטיח פחות אכזבה (ומכאן גם פחות הטיות קוגניטיביות) אם מישהו מכל סיבה שהיא לא הבין משהו ולכן התקדמות נוחה יותר.
מעריך את הזמן והאנרגיה שנתת עד כה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

We sent you an e-mail שאלה[עריכת קוד מקור]

היי מה שלומך?

ראיתי שקיבלת גם הודעה כזו של We sent you an e-mail.. ומחקת אותה בטענה שזוהי הודעה של הבל. גם אני קיבלתי את ההודעה הזו אבל לא קיבלתי שום מייל יש לך מושג מה זו ההודעה הזו? חברסודי - שיחה 15:52, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
זו בדיוק הסיבה שמחקתי את זה. לא קיבלתי שום אי-מייל, ובאופן כללי יותר נראה שרובוט שלח את זה, ולא מויקי העברית. אם יש למישהו משהו חשוב להגיד לי, שיגידו לי כאן. אי-מייל מיועד לשיחה "בארבע עיניים" וזה לגיטימי לעורכים בשר ודם, אבל רובוט? נו, באמת... נילס אנדרסן - שיחה 16:01, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
אה חשבתי שזו בעייה אצלי שלא קיבלתי את המייל וכל השאר כן קיבלו, גם אני חושבת שההודעה הזו נשלחה לויקיפדיה רנדומלים כי חלק קיבלו את ההודעה וחלק לא. תודה על התשובה חברסודי - שיחה 16:03, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
בכיף. תודה שבאת לבקר. יום טוב! נילס אנדרסן - שיחה 16:04, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
ממליץ לכם לבדוק אולי זה הגיע בטעות לספאם. אני ראיתי את המייל ועניתי על הסקר בערך כששלחו לי את זה לראשונה, ומהסיבה הזו אני חושב שלא קיבלתי את התזכורת בוויקי' עצמה. Mbkv717שיחה • י' בתשרי ה'תשפ"א • 21:32, 28 בספטמבר 2020 (IDT)
הסתכלתי שוב ולא קיבלתי. נילס אנדרסן - שיחה 23:49, 28 בספטמבר 2020 (IDT)

אני מקווה שראית את האימייל ששלחתי לך חחח. מו סיזלאקהטברנה 15:07, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

ראיתי. הכל בהומור כמובן . בלי קשר, כולכם מוזמנים תמיד. נילס אנדרסן - שיחה 15:13, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אני יוצא להתחמם בריצה בערב, אעבור ליד הבית שלך ואומר שלום? מו סיזלאקהטברנה 15:18, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
והגבתי על המייל שם בחזרה. מו סיזלאקהטברנה 15:18, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
השאלה אם אפשר לרוץ מהר מספיק. נילס אנדרסן - שיחה 15:33, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
גם אני בא לבקר אותך בערב. באתי עם שוברת קרח. Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:38, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
מצטער מגזין - היית בדנמרק. נילס אנדרסן - שיחה 15:39, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
מתי? אני בשוודיה. Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:41, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אני כבר בדרך לישראל עם האלפא רומיאו, אחזור עד הערב לפיקה שאנדרסן הבטיח לי. מו סיזלאקהטברנה 15:43, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אז למה לנסוע לישראל קודם? מה יש שם שאין כאן? נילס אנדרסן - שיחה 15:48, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: כל מי שמגיע מהדרום הוא חשוד במגע עם דני מאומת, עד אשר יעבור בדיקה שתוכיח אחרת. חוק זה חוק. lagen är lika för alla. נילס אנדרסן - שיחה 15:46, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

אתה אוהב קור?. Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:46, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
מגזין אני לא שונא קור, זה גם משהו נילס אנדרסן - שיחה 15:50, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אני מאוד אוהב קור. Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 15:52, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
תגדיר קור נילס אנדרסן - שיחה 16:04, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אני יכול להיות במינוס 5 בלבוש קצר. Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎
לפני או אחרי שתחלה בשפעת? נילס אנדרסן - שיחה 16:17, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אני עשיתי את זה כבר כמה פעמים, אני גם מתקלח באמבטיות קרח. Diamond Magazine מגזין יהלום שיחה ☎ 16:35, 30 בספטמבר 2020 (IDT)
אני מניח שזה לא כלל רוח. מעטים האנשים שלא חולים לאחר רחצה במי-קרח. שלא נדבר על החבר'ה מפינלנד, שרצים הלוך ושוב מהסאונה לקרח וחזרה חחח. נילס אנדרסן - שיחה 18:10, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

עזרת לי מאוד אבל אני נאלץ לעזוב.[עריכת קוד מקור]

היי נילס

תודה על העזרה שלך, אין לך אפילו מושג עד כמה אתה עזרת לי. אבל למרות הכל רצה הגורל ונאלצתי לפרוש מוויקיפדיה, מקווה שאתה מבין.

בהצלחה בהמשך 2547119nirniki - שיחה 13:49, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

מצטער לשמוע . בהצלחה לך! אולי עוד נפגוש בך כאן שוב בהמשך מתישהו. נילס. נילס אנדרסן - שיחה 18:12, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

שאלה של Live on your name (08:03, 28 בספטמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

שלום אתה תוכל לעזור לי ללמוד לערוך? --Live on your name - שיחה 08:03, 28 בספטמבר 2020 (IDT)

Live on your name ודאי. על מה תרצה לעבוד? נילס אנדרסן - שיחה 15:49, 28 בספטמבר 2020 (IDT)

שאלה של סהר פדידה (19:53, 30 בספטמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

היי אנדרסן מה שלומך? --סהר פדידה - שיחה 19:53, 30 בספטמבר 2020 (IDT)

שלום סהר פדידה, איך אוכל לעזור? נילס אנדרסן - שיחה 18:11, 1 באוקטובר 2020 (IDT)

היי שלחתי לך מייל --חברסודי - שיחה 23:56, 2 באוקטובר 2020 (IDT)

היי תודה, עניתי לך. נילס אנדרסן - שיחה 00:04, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

תודה על לייק.[עריכת קוד מקור]

תודה אחי למדו אותי! Jlironx - שיחה 14:58, 3 באוקטובר 2020 (IDT)

חן חן . נילס אנדרסן - שיחה 15:01, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
אתה נראה לי אחלה של בן אדם.
לא מחפש אנשים על קטנות וכו
(מאחל לך שתמשיך להיות בויקיפדיה ונתנראה הרבה פעמיים עוד :) Jlironx - שיחה 19:31, 3 באוקטובר 2020 (IDT)
כיף מאוד לקרוא! תודה הסמקה נילס אנדרסן - שיחה 02:23, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

שאלה של אלעדאבייה23 (15:13, 4 באוקטובר 2020)[עריכת קוד מקור]

אנדרסן שלום אשמח אם תוכל ללמד אותי לערוך דפים כמו שצריך --אלעדאבייה23 - שיחה 15:13, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

אלעדאבייה23 ודאי. על מה תרצה לעבוד? נילס אנדרסן - שיחה 17:08, 4 באוקטובר 2020 (IDT)

שלום רב. במקרה נתקלתי בשורה הידועה "det är inte över förrän den feta damen sjunger!", שניצבת כאן בדף המשתמש שלך. תהיתי לעצמי האם לערך הזה תהיה חשיבות כאן. מה דעתך? Hello513 - שיחה 00:57, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

האמת שאני לא יודע אם אף אחד לא היה מניח תבנית חשיבות. לדעתי בכל אופן מדובר בערך לגיטימי לחלוטין ואני הייתי מצביע בעדו בנימוק שאינו שונה משאר הערכים שמסבירים ניבים (ראה קטגוריה:ביטויים), למשל להרוג טורקי ולנוח (שהוחלט להשאיר אותו בדיון שנערך לפני שנות דור) או שירת הברבור. נילס אנדרסן - שיחה 01:13, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

היי, מה שלומך?
כמה ימים עמוסים מנעו ממני למצוא זמן פנוי, ורציתי להתייחס לדוא"ל רק בתשומת לב מלאה ובקשב. חיפשתי אותו עכשיו כדי לענות לך בחזרה, אבל הוא נאבד לי ואני לא מוצא אותו בכלל. מה הסיכוי שתוכל לשלוח לי פעם נוספת את הודעתך האחרונה? רציתי מאד להגיב לה . מו סיזלאקהטברנה 14:06, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

היי שלחתי מחדש. נילס אנדרסן - שיחה 14:36, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
מו סיזלאק קיבלת הפעם? נילס אנדרסן - שיחה 22:05, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
קיבלתי גם בפעם הקודמת, אבל זה נעלם משום מה ולא הצלחתי למצוא את זה בשום מקום. עכשיו קיבלתי, אגיב לך כבר מחר בבוקר. מצטער על הדילאיי המטורף :/ מו סיזלאקהטברנה 22:09, 14 באוקטובר 2020 (IDT)
בכיף, בלי לחץ :) נילס אנדרסן - שיחה 22:12, 14 באוקטובר 2020 (IDT)

שאלה של My name is tevel (14:13, 31 באוקטובר 2020)[עריכת קוד מקור]

היי איך עורכים? --My name is tevel - שיחה 14:13, 31 באוקטובר 2020 (IST)

תעבירו את זה הלאה
סיבת העיטור: גם אם אני לא תמיד מסכימה עם דעתך בנושא תעתיקים, תודה על כל ההשקעה והתרומה שלך.
העיטור מוענק במסגרת המיזם "תעבירו את זה הלאה". נשמח אם תצטרף לשרשרת הפרגונים, ותעביר הלאה את התבנית לשני עורכים נוספים (או יותר) שאתה מעריך, באמצעות העתקת טקסט זה לדף השיחה שלהם והוספת סיבה: {{תעבירו את זה הלאה|סיבה=*יש להזין סיבה כאן*}}

Kershatz - שיחה 16:46, 1 בנובמבר 2020 (IST)

תודה רבה על כל תרומותייך והשקעתך! הסמקה נילס אנדרסן - שיחה 13:16, 20 בנובמבר 2020 (IST)

שאלה של צבי בן-צור (19:27, 13 בנובמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

אנדרסן שלום, אני מנסה להוסיף הערת שוליים בערך על אוניית המעפילם אקסודוס. כאשר צץ החלון להכנסת פרטי העריכה (לפני הקשה על אישור, שלא ביצעתי לאור הבא) קורים דברים מוזרים שאולי מצביעים על באג בתוכנה: המספר של הערת השוליים מופיע "[1]" למרות שזאת לא אמורה להיות הערת השוליים מס' 1 בערך; רשימת הערות השוליים בתחתית הדף נקטעת ומראה רק מספר בודד מהערות השוליים הקודמות. גם בחלון הכנסת פרטי הערת השוליים החדשה, אם אני רוצה להשתמש בהערה קיימת, ניתן לבחור רק מהרשימה המקוצצת הנ"ל ולא מהרשימה המלאה של הערות שוליים קיימות. מה עושים במקרה זה? האם לתת אישור להכנסת ההערה החדשה ואז המערכת תסדר את העניינים? --צבי בן-צור - שיחה 19:27, 13 בנובמבר 2020 (IST)

היי צבי בן-צור. אני לא כל כך בטוח למה הכוונה. אתה נמצא בתצוגה מקדימה של עריכת פסקה בודדת ומקבל הערה [1]? ההערות מופיעות לפי סדר ההופעות שלהן שלהן בערך (לא לפי תאריך הכנסתן, סדר אלפבתי או כל סדר אחר), ולכן יכול להיות שהכנסת את ההערה "לפני" ההערות האחרות (ואז היא "עוקפת" אותן בתור). אשמח שתצרף את הקישור (כלומר את ההערה) כאן (אחרי ההודעה שלי) ונראה מה הבעיה. נדבר מחר. לילה טוב. נילס אנדרסן - שיחה 01:59, 14 בנובמבר 2020 (IST)
היי אנדרסן, הערת שוליים שאני רוצה להוסיף לא אמורה להיות [1] כי היא לא הראשונה המופיעה כשקוראים את הערך, אבל בתצוגה לפני לחיצת הכפתור על שמירת השינויים (שלא לחצתי כי לא ברור לי מה עתיד לקרות) היא מוצגת (ליד המילה בתוכן שאליה אני רוצה להצמיד אותה) עם [1] וכך גם ברשימת הערות השוליים, שבנוסף לכך גם "איבדה" עשרות הערות שוליים ומוצגת לי עם שאריות של כ-5 בלבד... השינוי בערך שאני רוצה לעשות זה להוסיף שם של מתנדב באונייה לצד השם המוזכר שם של סם שולמן. לסם שולמן יש ערך בויקיפדיה ולשם שאני רוצה להוסיף אין, אבל סיפורו האישי נמצא באניטרנט ואני רוצה להוסיף בהערת שוליים את הקישור לסיפור שלו. להתראות. צבי בן-צור - שיחה 06:50, 14 בנובמבר 2020 (IST)
צבי בן-צור. זהו זה באמת מוזר. יש כל מני דברים שיכולים להשתבש בדרך, למשל שימוש לא נכון בתבנית או בעיה טכנית אחרת. לכן ביקשתי שתציג כאן את הקישור שניסית לכתוב בערך, וכך אוכל לראות מה אפשר לעשות. בכל אופן, נחמד שלא ניסית לשמור את השינוי כשלא היית בטוח בו. אם תוסיף אותו כאן, אראה מה אפשר לעשות, ולאחר מכן אסביר מה עשיתי בכדי שהוא יעבוד כמו שצריך. יום טוב! נילס אנדרסן - שיחה 13:20, 15 בנובמבר 2020 (IST)
אנדרסן, הצלחתי להכניס את השינויים באמצעות עריכת קוד מקור. זה מחזק אצלי את הדעה שבכלי העריכה שלא באמצעות קוד מקור יש באג. אם תסתכל על השינוי האחרון שביצעתי תראה שזאת הוספה של מספר שמות ברשימה (מתחילה עם השם טדי ורדי) עם הערת שוליים צמודה לכל שם. רק לצורך ניסוי, אם תנסה להוסיף לרשימה איזשהו שם ולצידו הערת שוליים עם כלי העריכה, אני מניח שתראה איך העסק משתבש. בברכה, צבי בן-צור - שיחה 03:37, 16 בנובמבר 2020 (IST)
אכן, ייתכן שיש באג. אני באופן אישי לא משתמש בעריכה מחוץ לקוד מקור בעיקר שהיא פשוט לא נוחה לי (דברים קופצים אצלי כל הזמן מכל הכיוונים וגם יש אצלי תמיד בעיה עם שימוש בעברית) ולכן אני לא בטוח. כן אני יודע שיש בעיה לפעמים עם קישורים בגלל "ויקי-נתונים" ("מסד נתונים של ויקיפדיה") אבל זה כנראה לא העניין כאן... בכל אופן, אני שמח שהסתדרת, ומתנצל על הדיליי בתשובות שלי . ברוך בואך לויקיפדיה, ובהצלחה! וכמובן שאתה מוזמן לפנות לכל שאלה וכו'. נילס אנדרסן - שיחה 14:40, 16 בנובמבר 2020 (IST)

תעתיק שמות משוודית לעברית[עריכת קוד מקור]

היי, אנדרסון אני מצרף מספר שמות פרטיים ומשפחה בשוודית שעל שמם יש פרסים הניתנים על ידי האקדמיה המלכותית השוודית למדעים. תודה. Nova Stella - שיחה 23:54, 19 בנובמבר 2020 (IST)

  • Bengt Sjöberg . Ingemar Sjöberg שני אחים ; בנגט ח'וברי. יינימר ח'וברי (זה יכול גם להיות שוברי, תלוי מאיפה הם)
  • Tobias Stiftelsen ; טוביאס סטיפלסן
  • Göran Gustafsson ; ייְֹראן גוסטבסון
  • Torsten and Wanja Söderberg שני אחים  ; טושטן ו- וואניה סדרברי
  • Ingvar Lindqvist ; יינגוואר לינדקוויסט
Nova Stella כתבתי אחרי הסימן ";". בהצלחה. נילס אנדרסן - שיחה 13:15, 20 בנובמבר 2020 (IST)

היי, אנדרסון. תודה רבה עבור התרגומים. אני מצרף עוד כמה :-)

  • Bengt Sjöberg affärsman הוא מישוב בשם Bro socken, Bohuslän מ- Lysekils kommun מפרובינציה Bohuslän ביטאלנד -

( ח'וברי או שוברי )  ; ח'וברי אם הם מיטלנד.

  • The Beijer Foundation  ; קרן ביֵיר
  • מקום בשם Musikaliska ; מקום שאוהבים בו מוסיקה (סיומת ska היא פשוט "מוסיקלי" או משהו כזה)
  • מוזיאון בעיר גטבורג Röhsska Museum ; מוזיאון רְֹסקה
  • Ragnar Söderberg זה נשמע כמו רגנאר מסדרת הטלוויזיה "ויקינגים" ; אפשר להישאר עם "רגנאר", למרות שזה רֲנר, שם המשפחה הוא כמו שכבר כתבתי למעלה, סדרברי
  • משפחת Röhss מהעיר גטבורג ; רְֹס
  • מוזיאון בעיר גטבורג Göteborgs Konsthall - יטבוריס קונסהאל (אבל עדיף לא לתעתק, אלא פשוט לתרגם ל"תערוכת האומנות של יטבורי" או "גלריית יטבורי" או משהו כזה)
  • כיכר ציבורית בעיר גטבורג Korsvägen ; קוֹשוֶוגֵן
  • Arnbergska priset - פרס ; אנבריסקה פריסט (שוב סיומת ska, כלומר "הפרס על של אנברי")
  • Söderbergska priset - פרס ; כמו הקודם, "הפרס על שם סדרברי" או "פרס סדרברי"

Nova Stella - שיחה 00:48, 22 בנובמבר 2020 (IST)

שמח לעזור, נילס אנדרסן - שיחה 01:07, 22 בנובמבר 2020 (IST)

שאלה של Eliyau1234 (09:12, 3 בדצמבר 2020)[עריכת קוד מקור]

לתמונה יש כעת מסגרת
כוכב הלכת הגדול במערכת השמש

שלום, אשמח לדעת איך אני מחליף תמונה בערך - כולל התיאור מתחתיה. (התמונה כבר קיימת בוויקישיתוף) --Eliyau1234 - שיחה 09:12, 3 בדצמבר 2020 (IST)

שלום Eliyau1234, וברוך בואך לויקיפדיה.
דבר ראשון, הייתי ממליץ לך לעיין בעזרה:הוספת תמונה לערך ובעזרה:עיצוב תמונות. מודבר בשני מדריכים המיועדים למשתמשים חדשים, ושם תמצא מידע רב, כולל דוגמאות.
באופן כללי, כל תמונה בויקיפדיה מופיעה כך: [[קובץ:שם התמונה|גודל|צד|כיתוב]], למשל עבור
  • [[קובץ:Wikipedesketch.png|ממוזער|200px|לתמונה יש כעת מסגרת]] תתקבל התמונה הראשונה.
אם הייתי רוצה להחליף את התוכי הזה בתמונה אחרת, למשל את כוכב הלכת צדק, כל שאני צריך לעשות הוא לשנות את הטקסט לטקסט הבא:
  • [[קובץ:Pioneer 10 jup.jpg|ממוזער|200px|כוכב הלכת הגדול במערכת השמש]] ואקבל את התמונה הבאה.
אני הייתי מייעץ לך לעיין בשני המדריכים קודם. אם תסתבך, אתה מוזמן לפנות אליי שוב כמובן. יום טוב נילס אנדרסן - שיחה 12:17, 3 בדצמבר 2020 (IST)

סדנה לגרפיקה[עריכת קוד מקור]

היי נילס, בהמשך לכתיבת הערך בירקה, הנחתי בקשה לתעתיק של המפה בויקיפדיה:סדנה לגרפיקה. אשמח אם תוכל לבדוק את התעתיקים המבוקשים של השמות השבדיים. Ori - שיחה. חבר לחיים, אמץ כלב! 17:04, 16 בדצמבר 2020 (IST)

היי אורי, נראה מעולה, תודה. תיקנתי רק אחד, כי אם כבר אז כבר: Borgshage - בוריסהאגה. שוב תודה לך על תרומותך! נילס אנדרסן - שיחה 11:47, 17 בדצמבר 2020 (IST)
יופי, הרבה תודה Ori - שיחה. חבר לחיים, אמץ כלב! 16:09, 17 בדצמבר 2020 (IST)

בקשה לבדיקת תעתיקים[עריכת קוד מקור]

הי נילס,

תוכל לבדוק את התעתיקים שלי בערך קריסטינה בונווייה. היא אומנם נורווגית, אבל אני מקווה שהשכנות לשוודיה עוזרת. אביהו - שיחה 18:17, 19 בדצמבר 2020 (IST)

היי אביהו, כל הכבוד על הערך! אשתדל לעבור עליו בסוף השבוע הקרוב. מצטער על העיקוב בתשובתי. נילס אנדרסן - שיחה 15:44, 22 בינואר 2021 (IST)
בהזדמנות זו, מה התעתיק הנכון של Arne Skjølsvold,‏ Øystein Koch Johansen ו-Egil Mikkelsen (כולם מהערך שאני מרחיב על תור היירדאל), תודה, אביהו - שיחה 20:00, 22 בינואר 2021 (IST)
היי אעבור על זה כעת! נילס אנדרסן - שיחה 11:33, 29 בינואר 2021 (IST)
* Arne Skjølsvold - אָּרְנֱה שֶלְסְווֹל
* Øystein Koch Johansen - אֶיִיסְטָּיין קּוֹקּ יוהאנסן
* Egil Mikkelsen - אֵגִּיל מיקלסֱּן
תודה רבה על תרומתך, וסליחה שוב על האיחור :) נילס אנדרסן - שיחה 11:57, 29 בינואר 2021 (IST)
תודה רבה. אביהו - שיחה 06:42, 31 בינואר 2021 (IST)

הוספתי מפה נוספת של המחוז שם רואים יותר בפירוט. האם זה נותן מענה לבעיה שהעלת במזנון? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:39, 20 בדצמבר 2020 (IST)

זה נראה מעולה, כן, תודה! (וסליחה על העיקוב בתשובה) נילס אנדרסן - שיחה 15:33, 22 בינואר 2021 (IST)

היי, מזכיר לך את מה שדיברנו עליו בעבר. שלחתי מייל. הארי פוטר 73 ~ שיחה ~ ויקיפדיה חוגגת 300,000 ערכים 19:35, 31 בדצמבר 2020 (IST)

היי אני מצטער כל כך! לא הייתי מחובר למחשב בשבועות האחרונים . אני מצטער מעומק ליבי. נילס אנדרסן - שיחה 15:34, 22 בינואר 2021 (IST)
היי, אתה עדיין מעוניין במה שהצעת לי בזמנו? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 11:40, 29 בינואר 2021 (IST)
כן מאוד! אם עוד תרצה שאכתוב... נילס אנדרסן - שיחה - צאו להתחסן - הבריאות לפני הכל! 17:28, 29 בינואר 2021 (IST)
כמובן! אשמח אם תכתוב! תוכל לשלוח לי במייל בחודשים הקרובים? הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:27, 29 בינואר 2021 (IST)