שיחת משתמש:גילגמש/ארכיון ינואר 2005

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום גילגמש, אנא שים לב למיזם החדש שאני מנסה להרים. אני מנסה להפוך את רשימת הפירסומים (כמו זו ברפואה) למיזם מובנה יותר. אשמח אם תוכל לתרום בו (אם לא ברפואה בוודאי בהיסטוריה).

תודה, APH 06:06, 3 ינו' 2005 (UTC)

לדעתי זהו מיזם מיותר. אני לא חושב שויקיפדיה צריכה להפוך לדפי זהב. רשימת הפרסומים החשובים בכל תחום ותחום עולה על עשרות אלפים. אי אפשר לייצג את כולם בפרויקט זה. אולי זה יתאים יותר לויקי ספר. גילגמש 19:02, 5 ינו' 2005 (UTC)

אימפריות[עריכת קוד מקור]

האם שמת לב לשינוי שעשיתי בהגדרת אימפריה? מה דעתך?APH 06:06, 3 ינו' 2005 (UTC)

דינוזאורים[עריכת קוד מקור]

מה שיפה בויקיפדיה שיש פה את החלק המזערי שמחבר ערכים בתוך יום גדוש אירועים ומשחזר מהשחתות כמוני וכמוך, ואת החלק הארי שיושב כל היום בניחותא ומייצר קטגוריות חדשות.
חיברתי עד היום למעלה מאלף ערכים בויקיפדיה, מרביתם מכובדים למדי, ולעומת זאת לא יצרתי קטגוריה אחת. אתה הצלת עשרות רבות מערכיי בעבודת קודש של ממש והודיתי לך פעמים אחדות על כך.
חלילה לי מלזלזל בקטגוריזציה שהיא עניין חשוב מאין כמוהו ואני מסתייע בשיטתה כל העת, אולם, קטגוריית הדינוזאורים מיותרת.
אם לא תוסר קטגוריית הדינוזאורים לאלתר, לא אשלב יותר טבלאות מיון מדעי בערכים שאני יוצר על בעלי חיים. ביקשת ממני כל זאת על סמך ההסכמה שאני בעל המילה האחרונה בקטגוריית מיון עולם הטבע מתוקף ידיעותיי בתחום.
לפי הסיכום שלי איתך אפשריות רק שתי קטגוריות בעניין זה: קטגוריית בעלי אגן עוף וקטגוריית בעלי אגן לטאה. כל קטגוריה נוספת היא בלתי אפשרית ולא מקובלת עליי.
או שאנו עובדים ביחד או שתתחיל לעבוד לבד ותמצא בעצמך לאיזו משפחה וסדרה משתייך כל יצור ויצור.
אינני מציב אולטימטום, אלא מיישם את ההסכמות שהגענו אליהם יחדיו. אם ההסכמות מופרות על ידי צד אחד, כי אז יכול הצד השני לראות בהסכם כבטל ומבוטל.
בעוד אני הייתי ממקימי ויקיפדיה ותרמתי הכי הרבה ערכים למענה, יש פה מי שיושב בטל כל היום ומחפש דרכים עקלקלות להשחית את עבודתי.
ידע זה כוח, גילגמש, וצר לי שאני צריך להפעיל אותו במקרה חמור זה. כל רצוני הוא להמשיך ולתרום במפעל חשוב זה, אך בלי השלטת סדר לא אוכל להמשיך.
כפי שהבהרתי, אין מדובר באיום חלילה וכולי תקווה כי לא כך משתמע מדבריי. מדובר בהפרת הצד שלי בהסכם לאחר שהופר הצד האחר.
אגב, בעבר תמך החבר דוד שי בדרישתי להקים את קטגוריית שמירת הסביבה ובכך להביא לביטולה של קטגוריית איכות הסביבה, אם כי לדעתי הוא דרש יותר מדי הסברים כדי להשתכנע.
הפעם זו אינני צריך להסביר לך מהי חשיבות הדבר, כי כל עוד קיימת קטגוריה זו, הרי היא עובדה קיימת להפרת הסכם קיים.
אמנם לא אתה נתת ידך ליצירת החטא החמור הזה, אך אני פונה אליך כי אתה אחראי על הקטגוריות בתחום, ומן הסתם כל עבודתך מושתתת על הסיווג שאני מביא לידיעתך.
הרי לא דרשתי לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, ואז אם לא תיעתר פנייתי, אמנע מלחבר ערכים. אני רק רוצה לעבוד מול אדם אחד או קבוצת חברים המקובלת עליי, ולא אל מול כל מיני ויקיפדים שכל תרומתם הוא הורדת לחץ הדם שלי.
כרופא לעתיד, לבטח תשאל מדוע, כי מן המפורסמות שדווקא עלול לחץ הדם שלי לעלות. ובכן, בכל פעם שמישהו משחית ערך שחיברתי, אני יוצא מיד לעוד הקפה של הכיכר, וככל שיגבר קצב ההשחתות, כך קרב היום בו אקרא תיגר על מעמדו של אלוף ישראל בהקפת כיכרות.
עתה, הרשה לי להקדיש לך מתנה קטנה לרגל השנה החדשה. הרחבתי את הקצרמר הזמני אודות ז'וזף ליסטר. סברתי לתומי שאתה עלול להיבחן בנושא וחששתי שהידע המופגן בקצרמר לא יספק את דרישות המורים ההונגרים. כעת, תוכל להסתובב בגאון על גדות הדנובה ולקרוא בקול גדול: כך יעשה לאיש שהמלך חפץ ביקרו!
כי הרי ליסטר בכל זאת נעשה בארון.

בן הטבע 16:19, 4 ינו' 2005 (UTC)

חסרונך בימים האחרונים מורגש[עריכת קוד מקור]

מקווה שתשוב במהרה שש"ז 06:54, 5 ינו' 2005 (UTC)

הערך שמחקת[עריכת קוד מקור]

שלום. הטרול עדיין טרול, אבל לדעתי לערך פריס הילטון יש בהחלט מקום בוויקיפדיה. חבל שלא בחנת את הסטוריית העריכה שלו לפני שמחקת אותו, ולא העלת אותו להצבעה למחיקה (שבה אני הייתי כמובן מצביע בעד). בברכה, ערןב 12:01, 6 ינו' 2005 (UTC)

אין טעם להצביע על ערך של טרול. בנוסף הערך לא עונה על הקריטריונים של כתיבת ערכי אישים וריח רע של פורנוגרפיה נודף ממנו. גילגמש 12:06, 6 ינו' 2005 (UTC)
ברגע שאני תרמתי לערך (או כל ויקיפד אחר לצורך העניין) הערך כבר יוצא מההגדרה "ערך של טרול". לאחר שהערך יצא מההגדרה הזו הערך בהחלט עונה, לדעתי לפחות, על קריטריונים מסוימים של כתיבת ערכי אישים (ויקי באנגלית, גוגל), ואם לדעתך הוא אינו עומד בהם, אתה מוזמן להעמיד אותו להצבעה שבה יחליטו שאר הוויקיפדים אם הערך עומד בקריטריונים או לא. אני מבקש ממך להחזיר את הערך לקדמותו, ואם אתה חושב שיש להסירו, לעשות זאת בצורה מסודרת. בברכה, ערןב 12:17, 6 ינו' 2005 (UTC)
הצעתך לא מעשית. הרב המוחלט של הויקיפדים לא שם לב אם הערך הוא של טרול או לא. לפי הדיון וההצבעה במזנון עולה בבירור שיש למחוק את עררכיו של הטרול ללא דיוני סרק. גילגמש 12:32, 6 ינו' 2005 (UTC)
הקריאה שלך את ההצבעה במזנון היא סלקטיבית למדי. אני חושש שהדיאלוג הזה מוביל לשום מקום. אני הולך לשחזר את הערך, כערך שלי. אתה מוזמן להעלות אותו לדיון מחיקה. בברכה, ערןב 12:36, 6 ינו' 2005 (UTC)
בסדר, זה מקובל עלי. שלחתי לך מייל, האם קיבלת אותו? גילגמש 12:40, 6 ינו' 2005 (UTC)
המייל של הוויקיפדיה מגיע אלי הביתה. אם אתה לא רוצה להמתין עד מאוחר מאד בלילה לתשובה, שלח לי עותק ל-eranbe ב il.ibm.com (טריק שובב נגד ספאם). בברכה, ערןב 13:02, 6 ינו' 2005 (UTC)
זה לא דחוף. גילגמש 13:06, 6 ינו' 2005 (UTC)

המסמך החדש[עריכת קוד מקור]

היי, שכתבתי את מה שכתבת. אתה מוזמן להעיר ולשנות. בברכה, ערןב 11:33, 7 ינו' 2005 (UTC)

מצוין. גילגמש 11:37, 7 ינו' 2005 (UTC)


א. טענו באוזניי צמחוניים שגופו של האדם מותאם לצמחונות (מה שסביר לפי האבולוציה). מערכת השיניים בנויה לחיתוך וטחינת דברים צמחיים ולא לאכילת בשר נא, כמו גם, הקיבה שהינה ארוכה ולא קצרה כמו אצל טורפים. אם זה נכון, אולי יש לזה מקום בערך צמחונות בטענות של הצמחוניים.
ב. יש לי רעיון לשיפור קישורי ארכיון השיחה שלך. להעביר את כל רשימת המפתח לערך שיחת משתמש:גילגמש/ארכיון - מפתח ולשאוב אותה לכאן כמו בתבנית באמצעות הקישור {{:שיחת משתמש:גילגמש/ארכיון - מפתח}} --אפי ב. 11:41, 7 ינו' 2005 (UTC)

גופו של אדם איננו מותאם לצמחונות בלבד ולא לאכילת בשר בלבד. אם אדם אוכל רק בשר הוא ימות מחוסר ויטמנים מסוימים. אם הוא אוכל מזון מן הצומח ללא השלמה הוא ימות מחוסר ויטמין B12 וחומרים נוספים. מכאן שמערכת השיניים מורכבת משני סטים - הסט החותך כמו הניבים והשיניים החותכות מקדימה והסט של השיניים הטוחנות.
לגבי הקיבה - היא לא מותאמת לקילוגרמים של מזון, שזה מה שאוכלת הפרה. לא ראיתי אדם אחד שמסוגל לאכול כמויות כאלה, לכן כמות הקלוריות בהחלט לא מספיקה.
לגבי דך המתמש שלי, אנא תעשה זאת. אוריד את ההגנה לצורך הענין בתקווה שהטרול לא ישחית אותו בזמן שאתה עורך אותו. תודה רבה !!!
גילגמש 11:48, 7 ינו' 2005 (UTC)
השארתי את דף המשתמש שלך כמו שהיה. משום מה זה לא הולך. :=( הקישור לא נעשה כחול, אף שהדף קיים. אולי בעיית עדכון ואולי ישנו שם מתחם מיוחד למשתמש? קישור: שיחת משתמש:גילגמש/ארכיון - מפתח קישור שואב: שיחת משתמש:גילגמש/ארכיון - מפתח --אפי ב. 12:11, 7 ינו' 2005 (UTC)
מוזר ביותר. לא משנה. תודה רבה. אעביר את הדפים בעצמי. 12:15, 7 ינו' 2005 (UTC)
מצאתי את הדרך, חייבים ללא נקודותיים בהתחלה. --אפי ב. 12:24, 7 ינו' 2005 (UTC) ויקיפדיה מתייחס כבררת מחדל למשתמשים ושיחות כאילו היו תבניות ולא ערכים. --אפי ב. 12:27, 7 ינו' 2005 (UTC)

בדיקת הערך אתיקה רפואית[עריכת קוד מקור]

לגבי הערך אתיקה רפואית, שגולש טען שניתן לו אישור להעלאתו על ידי מכון פלק שלזינגר. ניתן לברר זאת בפורום של המכון בהייד פארק http://hydepark.co.il/hydepark/forum.asp?forum_id=11554 שש"ז 13:36, 7 ינו' 2005 (UTC)


מדיטציה טרנסנדנטלית[עריכת קוד מקור]

האם מחקרים שהופיעו במגזין Psychosomatic medicine או Alcohol treatment quortarly או Scientific american או Journal of conflicts resolution ועוד הרבה, אינם נחשבים מספיק אוביקטיביים ולא איזוטריים? כי אם לא אז אני באמת לא יודע מה נחשב מדעי ולא איזוטרי אצלך.

אין לי שום דרך לדעת אם זה אכן פורסם שם או לא. אנא ציין את הגליון, השנה ואת שם החוקר. אנא אל תפנה אותי לאתרים איזוטריים. גילגמש 21:43, 7 ינו' 2005 (UTC)

מתוך אותו אתר שאליו הפנתי אותך במקור, מבלי לחקור יותר: Psychosomatic medicine 46:267-276 1984

ביום ראשון אדאג להביא עוד מספר דוגמאות. --OriIdan 21:52, 7 ינו' 2005 (UTC)

בסדר. גילגמש 21:53, 7 ינו' 2005 (UTC)

עיון נוסף באותו אתר הראה גם: International journal of neuroscience 16 (1992) 53-58 כל זה ממש מבלי להתאמץ. אם הייתי מחפש עוד אפשר היה למצוא עוד מאות.

--OriIdan 21:56, 7 ינו' 2005 (UTC)
הכוונה בפרסום רציני היא שלא רק שיהיה ממקור מוסמך אלא אף מהשנים האחרונות. 12 שנה ברפואה ובמדע בכלל הם שנת דור. גילגמש 21:59, 7 ינו' 2005 (UTC)

זה כבר באמת מוגזם, לפי תפיסתך אם כך צריך לחזור על מחקר כל מספר שנים, מעולם לא שמעתי על תפיסה כזו. אם כך אז רוב המדע כבר ממש לא תקף מאחר ומשתמשים במחקרים שבוצעו בעבר. האם מה שהוכח בעבר לא תקף מאחר ועברו הרבה שנים? אם פורסם מחקר אחר השולל את זה אז אולי, אבל אם לא פורסם מחקר אחר אז המחקר עדיין בתוקף ולא משנה כמה שנים עברו. --OriIdan 22:06, 7 ינו' 2005 (UTC)

יתכן בקלות אם יש מחקר שסותר אותו. המחקר ברפואה לא נפסק ברגע שמגלים את התשובה לבעיה מסוימת, אלא הוא ממשיך ומשתכלל. אם האזכור היחיד לשיטה זו הוא משנת 1992 זה לא סימן חיובי במיוחד. נכון שיש מקרים חריגים, אך בד"כ מתיחסים למחקרים מהשנים האחרונות. ו12 שנה זה בהחלט פרק זמן רב. בכל אופן אני צריך להשיג את הגיליון ולקרוא את המחקר על מנת לדעת מה כתבו שם. אתענין בנושא זה בימים הקרובים אצל המורים שלי. גילגמש 22:09, 7 ינו' 2005 (UTC)

אם תמצא מחקר שסותר את זה אשמח לקבלו, אני לא מצאתי מחקרים שסותרים את זה. אם לא נעשה מחקר שסותר את המחקר המפורסם אז גם 50 שנה הם בסדר. נכון המדע מתקדם אבל לא חוזרים על מחקר שוב ושוב רק מאחר ועברו 10 שנים ממועד הפרסום שלו! במקרים רבים מפורסמים מחקרים שסותרים מחקר זה או אחר ואז המחקר הישן אינו רלוונטי אבל אם לא בוצע מחקר אחר המחקר עדיין רלוונטי. אני מאמין שתמצא לא מעט מהמורים שלך שמכירים את השיטה מאחר והיא מאד מוכרת בעולם.

בכל מקרה למה לנו לדון דיון פילוסופי, אני חושב שעצם זה שמדיטציות אחרות מוזכרות, אומר שכדאי שגם הטכניקה הזו תוזכר, אם אתה לא מרוצה מהניסוח שלי אנא תקן אותו לניסוח אחר (כל עוד לא יסטה מהאמת) אבל למחוק בצורה בוטה זה ממש בניגוד גמור לשיטה המדעית שאתה טוען שאתה אמון עליה. --OriIdan 22:16, 7 ינו' 2005 (UTC)

בקשה קטנה...[עריכת קוד מקור]

אתה יכול למחוק את הערך מקאו? מה שנכתב שמור אצלי בארגז חול. פשוט יקח לי לתרגם את כולו מהויקיפדיה האנגלית במשך הרבה זמן (אם תראה באיזה גודל הערך שם, תבין...)

תודה רבה, Matani2005 16:38, 9 ינו' 2005 (UTC)

אין צורך למחוק. זהו קצרמר נפלא. גילגמש 16:51, 9 ינו' 2005 (UTC)
אני לא בדיוק מסכים איתך. קצרמר זה בטוח שזה, אבל נפלא? אני לא בטוח. בכל מקרה, אני מעדיף שתמחק אותו, ובארגז החול שלי אני כבר אבנה אותו, ואנסה לעשות אותו לתפארת ויקיפדיה...

Matani200517:01, 9 ינו' 2005 (UTC)

איך שבא לך. מחקתי. גילגמש 17:03, 9 ינו' 2005 (UTC)

פרקליטו של השטן[עריכת קוד מקור]

היי, כתבתי ערך חדש אודות השילוש הקדוש, הייתי שמח אם תוכל לחוות דעתך בפרקליטו של השטן. תודה רבה, רועי אסולין\Keiser_Soze 21:04, 9 ינו' 2005 (UTC).

שלום רועי, אני מכיר את הנצרות רק מהספרות הכללית ולעולם לא נכנסתי לעומקם של דברים, לכן אני לא יכול לחוות דעה בנושא זה. גילגמש 07:01, 10 ינו' 2005 (UTC)

חיפושים בגוגול[עריכת קוד מקור]

חן,

כשאתה מחפש את המילה ויקיפדיה בגוגול אתה מקבל גם את כל הדפים של ויקיפדיה עצמה וכל פרוייקטי האחות שלה. החוכמה היא למדוד כמה אתרים אחרים מזכירים את ויקיפדיה ולכן אני מחסיר את אתרי ויקיפדיה באמצעות פרמטרי חיפוש: " ויקיפדיה -site:wikipedia.org -site:wikipedia.com" [1]

נ.ב. אני מאוד מתלהב מהרעיון לשים תמונות של איברים פנימיים בערכים כל עוד התמונות יהיו עדינות מספיק. אשתי לעומת זאת, שרואה איברים פנימיים על בסיס יום-יומי, חושבת שזה יתריע.

אתה נמצא בארץ ומגיע להרצה של ג'ימי ויילס היום?

מאיר מ 08:22, 10 ינו' 2005 (UTC)

לצערי לא אוכל להגיע כי אני בהונגריה. תודה על ההסבר. אני אעלה את תמונת הגולגולת ותנראה מה תיהיה התגובה. אם יחשבו שזה מגעיל ומרתיע, אמחק את זה. גילגמש 08:27, 10 ינו' 2005 (UTC)

פיצול אישיות - למה לא קצרמר?[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהורדת את הודעת הקצרמר מפיצול אישיות, ומיד הלכתי לבדוק בשנית את הערך, כדי לראות איך הוא נראה לאחר השינוי. חשבתי שהורדת את ההודעה בעקבות הוספה (שלך או של אחרים) לערך ששינתה את מצבו, אך ראיתי שלא השתנה דבר. רציתי להבין את השיקול שלך - מדוע לדעתך הערך אינו קצרמר? אני עדיין חושבת שזהו קצרמר, ואסביר את עצמי: קראתי את הערך, ונראה לי שהוא כתוב בראשי פרקים - כל משפט שם מסכם (מאד מאד בקצרה) נושא שניתן להרחיבו לפיסקה אחת לפחות. אני לא מדברת על הרחבה של 'ניפוח' אלא על הוספה של תוכן בעל משמעות. מכיוון שזהו אינו תחום ההתמחות שלי, אני לא יכולה לעשות זאת בעצמי מבלי ללמוד את הנושא לעומק (ולצערי אין לי זמן ללמוד את הנושא לעומק. למעשה קיויתי שמישהו יסכם אותו בצורה טובה, כך שאני אוכל לקרוא אותו בערך פיצול אישיות...). זאת הסיבה לכך שהוספתי את הערת הקצרמר לערך. אשמח לשמוע דיעות שונות בנושא. חשמלית 13:25, 10 ינו' 2005 (UTC)

המאמר הוא בהחלט לא קצרמר. קצרמר זאת הגדרה כמעט מילונית. המאמר הנ"ל בהחלט חורג מהגדרה זו. אם נלך לפי שיטתך, מחצית הערכים בויקיפדיה הם קצרמרים. גילגמש 18:40, 10 ינו' 2005 (UTC)
אם כך, הרי שישנם הרבה מאד ערכים שמסומנים כקצרמרים, אך לשיטתך אינם צריכים להיות כאלה. שתי שאלות עולות מכך:
  1. האם הגדרה זו של קצרמר המקובלת עליך (ואני מבינה שגם על שש"ז) היא ההגדרה שמקובלת גם על רוב הויקיפדים? יש לי רושם שלא כך הדבר, לפי העובדה הפשוטה שכרגע ישנם הרבה קצרמרים שלשיטתך לא צריכים להיות כאלה. יש כאן "הצבעה ברגליים" שמעידה על דיעה רווחת שהיא הפוכה לדעתך, לא?
  2. אם נחזור לדיון שיזמת במזנון לא מזמן בנושא קצרמרים (דיון שהסב את תשומת ליבי לעניין): אם ערכים כדוגמת פיצול אישיות הם לדעתך ערכים ראויים, שלא צריכים להיות קצרמרים, אזי מספר הקרצמרים שבאמת מציקים לך הוא קטן בהרבה מ-2800. נראה לי, אם כן, שהבעיה שהצגת במזנון, למעשה לא ממש קיימת, אלא רק קיימת לכאורה, בעיניך (בעיני למשל אין פה שום בעיה בכל צורה שנסתכל על כך)
אני מבקשת ממך, לשים לב לעובדה שהגדרת הקצרמר אינה לגמרי "סגורה" בויקיפדיה, ולבחון הוספות/הורדות של הערת קצרמר שלך ושל משתמשים אחרים באופן קצת יותר מרחיב, ולא רק לפי ההגדרות הנוקשות שלך. יש כאן מקום לקצת יותר גמישות, לדעתי. קובץ:Trolly icon.jpg חשמלית 17:51, 11 ינו' 2005 (UTC)
לא, המאמר המדובר איננו מאמר שלם, אך הוא בהחלט לא קצרמר. האם המאמר התפתחות ספינות המלחמה שאני די גאה בו, הוא שלם? התשובה היא שוב פעם לא. אין לנו אף מאמר שלם (פרט אולי לאי הפסחא ועוד אי אלו מאמרים). אי אפשר לשים הערת קצרמר על כל מאמר ומאמר שחסרים בו פרטים כאלה או אחרים כי אין לזה סוף. לגבי ענין הקצרמרים ודאגתי, את צודקת בהחלט, לא שיערתי בנפשי שיש לנו קצרמרים כמו הערך שהצגת. נרגעתי קצת אחרי שראיתי את זה ונדמה לי שמספר האמיתי של הקצרמרים לא עולה בהרבה על - 2000, למרות שגם זה מספר גבוה. גילגמש 18:13, 11 ינו' 2005 (UTC)
קצת הגזמת בהשוואה שלך! אכן יש לך מה להיות גאה בערך התפתחות ספינות המלחמה, וברור שהוא אינו קצרמר. אך עם זאת, יש הבדל גדול בין מצבו לבין המצב של פיצול אישיות, לא? עם כל הכבוד לשש"ז, שכנראה גאה בערך, ובצדק, אני עדיין חושבת שהערך אינו בשל מספיק כדי להקרא "מאמר". זהו לכל היותר אוסף של ראשי פרקים, שעליהם אפשר לבסס מאמר אנציקלופדי טוב. אך עדיין צריך לעשות את העבודה הזו של הרחבת הראשי פרקים לכדי פסקאות. שים לב למבנה הערך - כמעט כל משפט שני מתחיל בשורה נפרדת. זאת משום שכל 2 משפטים מדברים על נושא אחר הקשור לערך. כל נושא כזה ניתן וצריך להרחיב לפיסקה. משום כך אני טוענת שהערך הוא עדיין בחיתוליו, והודעת קצרמר היא מתבקשת. קובץ:Trolly icon.jpg חשמלית 20:54, 11 ינו' 2005 (UTC)
טוב, זהו ויכוח עקר. תעלי את הנושא לדיון במזנון. אגב, תעיפי מבט במזנון ותגידי אם התמונה שהראיתי היא מגעילה. גילגמש 20:56, 11 ינו' 2005 (UTC)

זמן מינימלי לדיון[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את הצעתי בנוגע לקביעת זמן מינימלי לדיון במזנון. בתודה אמיתי 13:51, 10 ינו' 2005 (UTC)

אתה צודק בזה שהעברת לטיבר, אבל למה באמצע שאני עורך?!? היית יכול לעשות את זה אחרי שהייתי גומר לערוך את הכול, וכלום לא היה קורה... Matani2005 19:31, 10 ינו' 2005 (UTC)

אני מצטער, אני לא חשבתי שזה יפריע לך. גילגמש 19:34, 10 ינו' 2005 (UTC)

הערה לגבי סדר השפות[עריכת קוד מקור]

כתבתי בדף השיחה שלי, אבל אני מניח שאתה לא רואה את זה סתם ככה. שם האנגלית לא היתה ראשונה, אלא שפה אחרת, בכל מקרה. אם אתה רוצה, שנה בחזרה.

אגב, איך אני מגיב בתוך אותו דף שיחה? לא הצלחתי להגיב שם כמו שצריך... נדב ס 18:35, 11 ינו' 2005 (UTC)

כמה דברים. נהוג להמשיך את הדיון בדף השיחה בו הוא החל, על מנת להקל על המעכב. על מנת להגיב בדף שיחת הערך לחץ על "שוחח על דף זה". גילגמש 18:41, 11 ינו' 2005 (UTC)
לא מצאתי את הקישור. אתה יכול להצביע על זה באופן יותר ספציפי? נדב ס 18:58, 11 ינו' 2005 (UTC)
בבקשה - שיחה:אקטואליה. גילגמש 19:06, 11 ינו' 2005 (UTC)

בקשת חסימה[עריכת קוד מקור]

תחסום בבקשה את 80.230.219.103 הוא החליט לדפוק את ויקיפדיה: עזרה.... טרול רפאים 19:04, 11 ינו' 2005 (UTC)

רגע. גילגמש 19:06, 11 ינו' 2005 (UTC)
תודה.טרול רפאים 19:14, 11 ינו' 2005 (UTC)

מדוע מחקת את מה שהוספתי, האין זה נכון? (נושא הדגדגן)

זה נכון, אך גובל בפורנוגרפיה. גילגמש 20:14, 11 ינו' 2005 (UTC)

פרויקט מונגוליה[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, רציתי להודות לך על ההערה בנוגע לקטגוריות, וכמו כן לבקש את עזרתך: יצרתי ערך על נשיא מונגוליה באגאבנדי וקישרתי אותו לקטגוריה מונגוליה, ועכשיו הוא מופיע בקטגוריה 6 פעמים. מלבד זאת, הקטגוריה מונגולים שיצרתי מופיעה ונעלמת: לעתים היא לא קיימת, ולעתים לא מופיעים בה מאמרים. כנ"ל לגבי המאמרים נטסגין באגאבנדי וטסקיאגיין אלבגדורג'. האם תוכל לעזור לי בבקשה? Liorerez 11:01, 12 ינו' 2005 (UTC)

אני אנסה. להבא בשאלות טכניות עדיף לפנות לדפלק יעוץ כי אני לא מבין יותר מדי בכל הצד הטכני של הויקיפדיה. גילגמש 11:06, 12 ינו' 2005 (UTC)

תמונת הגולגולת[עריכת קוד מקור]

אני כותב כאן מפני שהמזנון סגור כעת. (תארו לעצמכם שהיו סוגרים את המנזה, בגלל שיש ונדליסט אחד. המצב בלתי נסבל לדעתי וצריך לחשוב על פתרון, של עמודים שלא יהיו נגישים לעריכה למשתמשים אקראיים.)
לא רואה בתמונת הגולגולת שום בעיה. חוזר על דבריי, שבאמצעות עיבוד תמונה (באמצעות פיינט שופ פרו למשל) אפשרות לשנות מרקם תמונה, כך שאם תמונה תראה זוועה, יהיה אפשר לשפץ אותה למשהו נורא פחות. חשוב לדעתי גם ההקשר. תמונה שסתם כך יכולה להחשב פורנוגרפית או אירוטית, אם היא מוצגת בהקשר לערך במטרה להמחיש, היא יכולה להחשב לתמונה לימודית. מציע לך בעקבות קודמיי להתחיל להעלות תמונות לערכים. ואם יהיו תגובות נדון בכל מקרה לגופו (או לגופה). --אפי ב. 12:25, 12 ינו' 2005 (UTC)

תודה לך על הפניה האישית. המזנון פתוח. אתה יכול להגיב שם. גילגמש 12:26, 12 ינו' 2005 (UTC)

זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

שלום, בעבר עלה לדיון נושא של מי רשאי להשתתף בהצבעות. הסיבה שאני מעלה זאת כעת היא בעקבות הצבעה למחיקה של הערך לתור מוטור של משתמש "חיפושית" שפעולתו הראשונה עם ההרשמה היא בהצבעה, מה שנראה לי כאבסורד. בשיטה זו ניתן להטות בקלות הצבעה. צריכה להיות מגבלה כלשהי. בברכה John Doe 12:28, 12 ינו' 2005 (UTC)

כן מובן שצריכה להיות מגבלה כלשהי. בעבר הצעתי את המגבלה של שבועיים ו-50 עריכות, שהיא הגבלה מינימלית (מספר עריכות ממוצעות של ויקיפד פעיל ביממה עומד על כ-50). לצערי הייתה התנגדות חריפה למדי וההצעה לא התקבלה (16 נגד 17), על כן אני לא בטוח שניתן להתעלם מהצבעתה של חיפושית. אני לא בטוח שיש טעם לחזור על דיון זה מספר שבועות אחרי שהוא כבר התקיים. גילגמש 12:31, 12 ינו' 2005 (UTC)
תודה John Doe 12:33, 12 ינו' 2005 (UTC)

חשד להעתקה[עריכת קוד מקור]

שלום, ראה בבקשה את הערתי בשיחה:פלואוריד. תודה, אסף.צ 14:26, 12 ינו' 2005 (UTC)

ראיתי, תודה על התזכורת. גילגמש 14:29, 12 ינו' 2005 (UTC)
דרך אגב, מה עושים עם ערך כזה: הרכב הממשלה - על סגנונו והעובדה שחלקים גדולים ממנו מסוכמים מ-ראש ממשלה?
אסף.צ 14:36, 12 ינו' 2005 (UTC)
שאלה טובה. אפשר להציע אותו למחיקה או אפשר לערוך אותו. אין לי דעה נחרצת, אז לא עשיתי כלום, רק בדקתי שהוא לא מועתק. גילגמש 14:38, 12 ינו' 2005 (UTC)
לגבי הערך מהרישי - חלקים ממנו מופיעים בבלוג מסויים (הבלוג של אורי עידן), זה חשד להפרת זכויות יוצרים?אסף.צ 14:58, 12 ינו' 2005 (UTC)
כן, בהחלט, אך מכיוון שאותו אורי עידן היה בין הכותבים של הערך "מדיטציה טרנסנדנטלית", אני מניח שאין כאן פגיעה ושההעתקה היתה ברשות. גילגמש 15:06, 12 ינו' 2005 (UTC)
מי שהעלה את הטקסט קרא לעצמו "דניאל ג", ולכן עדיין מדובר בהפרת זכויות יוצרים. עד שאורי עידן עצמו יאשר את הטקסט, עלינו לראות בו העתקה. רועי שיחה 15:27, 12 ינו' 2005 (UTC)

חטאי בנים על אבות[עריכת קוד מקור]

היי, ראיתי את השיחה בערך באבא סאלי. גם לי נראה שציון מעשיו של הבן (הבאבא ברוך) בערך העוסק באב אינו "הגון". אולי כדאי ליצור ערך נפרד (שיהיה קצרמר אפילו) שיכיל את המידע הזה? מה דעתך? בברכה, ערןב 17:11, 12 ינו' 2005 (UTC)

דעתי היא שיש להמעיט ככל האפשר את מספר הערכים על "באבות", "מקובלים", "אדמורים" ושאר מירין בישין. לצרפם אל הבריאתנים, קוראים בקפה וברוח וכיוצא באלה ולהוציא אותם אל מחוץ לחוק יחד עם כל המרפאים באנרגיה, שדים, כוכבים, קלפים ושאר גרמי השמיים. מדובר בהונאה לשמה ועצוב לי שאנשים תמימים מאמינים לשטויות שכאלה. היות וקצרה ידי מלמחוק את ההבל, אני נאלץ להסכים לו. באשר לבאבא נוסף שצץ לו, הרי שאני מתנגד, אבל אם נפשך מדממת למראה מלחמת העריכה ואתה סבור שמוטב להוציא את הבאבא ברוך לערך נפרדר, שיהיה. היות אני לא מצוי בפרטי הביוגרפיה של האיש, פרט למה שנכתב בערך אז אני לא אערוך אותו. היות ואתה מפעיל מערכת בעצמך, אז תרגיש חופשי לערוך את המאמר. גילגמש 17:33, 12 ינו' 2005 (UTC)
עשיתי זאת. אני חושב שהתועלת גדולה מהנזק. כמובן שעלינו לתעד גם הונאות. ראה למשל תרמית הירח הגדולה. היתרון הוא שאנחנו יכולים לכתוב על כל אותם מקובלים/כוכבנים/מפורסמים-לרגע בצורה ביקורתית ולא כאחרון המעריצים. בברכה, ערןב 17:42, 12 ינו' 2005 (UTC)
אין לי מה להוסיף. חבל לי להשחית את זמני על הדבר הזה. מרב המעקב אחרי השינויים האחרונים ומלחמות עריכה לא נשאר לי זמן לחבר ערכים. גילגמש 17:43, 12 ינו' 2005 (UTC)

בראשית דבריי אבקש לאחל החלמה מהירה לנפגעי תאונות הדרכים.
גילגמש, הבחנתי שאתה פונה לדפי השיחה של חברים שהצביעו בניגוד לעמדתך ומנסה להשפיע עליהם לשנות את החלטתם. לדעתי, מדובר בתעמולה פסולה, הואיל ולא לכולם יש את משאבי הזמן לפעול בדרך דומה. אם יש בדעתך להשפיע על דעתם של חברים, אבקשך לעשות זאת בדף הדיון עצמו.
במידה שתמשיך כך, אצטרך לפעול כנגד התופעה הזו על פי הסמכויות.
אני רואה טעם לפגם בכל מעשיך בימים האחרונים. אתה עוסק כל היום בהצבעות מחיקה שלדעתי לא תורמות כליל לויקיפדיה ולגיבוש הקהילה.
גם לא אהבתי את הערתך שאתה יכול לעשות בערכים שחיברתי ככל העולה על דעתך בתואנה שזוהי אנציקלופדיה שיתופית.
אתה יודע שאני מעריך את פועלך עד מאד, אך אבקשך למתן את התנהגותך. את האנציקלופדיה הזו אתה לא הקמת, וכשייסדנו אותה קבענו כללים מסוימים ששום הצבעה עכשווית לא תוכל לשנותם. אחד הכללים הללו הוא לכבד את תרומתו של כל אחד, בין אם הוא אנונימי או משתמש מוכר. אני חש שאתה חוצה מעט את הגבול בימים האחרונים, ולראיה מאבקיך התמוהים כנגד ערכים מסוימים בויקיפדיה.
כמוך, גם אנוכי מתנגד לערכים של ערומות, אולם לתור מוטור בעקבות שיפורו על ידי דוד שי יכול להישאר לעת עתה.
אני לא רוצה להטיף לך מוסר, כי זה לא יאה, הואיל ואתה מפעיל מערכת, אולם משום שתיקתו של דוד שי בנידון, אני מרשה לעצמי להביע את דעתי.
אנא, רסן את עצמך ככל יכולתך. אתה הרי לא סבור באמת שאם תשיג רוב של חברים חדשים, כי אז דעתי אשר במיעוט תתבטל מאליה. אני מודיע זאת באופן הבהיר ביותר: אם לא תצליח לשכנעני בתפיסתך, כי אז לא אקבל שום תוצאת הצבעה. אני מחבר פה אנציקלופדיה ולא משחק בנדמה לי של חבר כנסת המנסה להפיל ממשלה. אם אינך מקבל את דבריי, אתה רשאי להקים לך אנציקלופדיה משלך. אני לא הצטרפתי להקמתה של ויקיפדיה רק כדי שאיזו הצבעה סהרורית תבטל את המפעל עליו אני שוקד מאז ימיה הראשונים.
אני מקווה שדוד שי יסכים עם חלק מדבריי, אולם גם אם לא, הרי אתה יודע שאת העצמאות שלי קניתי בזכות יותר מאלף ערכים. כאשר אתה ויתר המצביעים תגיעו לסכום הזה יחדיו, פנה נא אליי.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 19:10, 12 ינו' 2005 (UTC)

דעתך איננה מקובלת עלי. גילגמש 19:15, 12 ינו' 2005 (UTC)
עכשיו אני מצטער שהתנגדתי להענקת עיטורים. הייתי נותן לך את "עיטור התגובה המצטיינת". רועי שיחה 16:05, 13 ינו' 2005 (UTC)


אייקון לגילגמש[עריכת קוד מקור]

קיבלתי את דבריך כמחמאה אדירה (אייקון של חשמלית מסמיקה). יהיה נחמד אם עוד ויקיפדים יצתרפו ל'מועדון'. כמו שאתה מבין, אורי היה החלוץ בעניין, ואף התנדב לצייר איקונים לכל ויקיפד שיחפוץ בכך. ממידע פנימי אני יודעת שבקרוב יעלה עוד אייקון מבית היוצר של אורי לאויר (אני לא חושפת את שם המשתמש - זו הפתעה). כמו שאתה שם לב, יש הבדל מסויים בין הסגנון שלי לסגנון של אורי, ואתה מוזמן לבחור לפי טעמך. אכין לך אייקון בשמחה, ואם זה לא ימצא חן בעיניך, לא אעלב. הדבר היחיד שאני צריכה (חוץ מזמן - לקח לי שבועיים עד שהתישבתי לצייר לעצמי אחד), זה תמונה שלך שאוכל לעבוד לפיה (אלא אם כן אתה רוצה איקון בדמות חיה כלשהי או משהו אחר. בכל מקרה, תמונה תעזור לי מאד). חשמלית קובץ:Trolly icon.jpg 20:14, 12 ינו' 2005 (UTC)

משהו כזה:?
טוב, זה לא היה קשה. חששתי שתרצה אייקון של דב גריזלי או נמר ערבות או משהו ...
אם אתה רוצה שינויים/תוספות/הוראות שימוש אתה מוזמן לכתוב לי. חשמלית קובץ:Trolly icon.jpg 16:10, 13 ינו' 2005 (UTC)
איך זה:?
רוצה אולי באדום?? חשמלית 10:57, 16 ינו' 2005 (UTC)
תודה רבה. גילגמש שיחה 10:59, 16 ינו' 2005 (UTC)
מה נראה לך שאני בית דפוס?!
'צטערת, אבל במסגרת המגבלות (גודל הפיקסל, משך הזמן שיש לי להקדיש לעניין), הכי טוב שהצלחתי לעשות זה זה: חשמלית 12:55, 16 ינו' 2005 (UTC)

התחלתי בהצבעה בנושא של ההצבעות ודף הפרלמנט בויקיפדיה:מזנון. אנא הצבע שם.--אפי ב. 22:04, 12 ינו' 2005 (UTC)

לפעמים אני לא מסכימה עם מהירות מחיקותיך, אבל לפעמים לזריזותך יש יתרונות. תודה! דורית 23:03, 12 ינו' 2005 (UTC)

תודה רבה. :-). גילגמש 23:04, 12 ינו' 2005 (UTC)
למרבה הצער, יש גם חסרונות, אתה משאיר אחריך עקבות של קצרמרים בלתי מקושרים כי אין {{קצרמר מדע המדינה}}. טרול רפאים 23:07, 12 ינו' 2005 (UTC)
עכשיו כבר יש. טיפה סבלנות. גילגמש 23:12, 12 ינו' 2005 (UTC)

גלגמש, נדנוד אחד נוסף, תוכל למחוק גם את Category talk:קצרמר מדעי המדינה? הרי מדובר בשיחה של קטגוריה לא קיימת. תודה רבה, דורית 13:31, 13 ינו' 2005 (UTC)

ועוד אחד, שמתי לב שאני מצליחה להיכנס לקטגוריה למרות שהיא נמחקה אתמול. הכיצד? דורית 19:05, 13 ינו' 2005 (UTC)
אין לי מושג. טכנולוגית המחשבים זה הצד החלש אצלי. בשאלות מהסוג הזה עדיף לפנות לערן. גילגמש 19:11, 13 ינו' 2005 (UTC)
תודה על העצה, ונקווה שהפתרון המיוחל יגיע. דורית 19:15, 13 ינו' 2005 (UTC)

במקור היה ערך "פניקיה". העברתי אותו לערך פיניקים, כי כפי שאתה אומר, אף פעם לא הייתה מדינה כזו. בכלל זה היה ערך די עלוב קודם. בזמן האחרון אני לא יוצר ערכים חדשים אלא משתדל לשפץ ישנים.

Dudutal 00:44, 13 ינו' 2005 (UTC)

בקשר לתמונות[עריכת קוד מקור]

העניין הוא שראיתי את הבעיה הטכנית הזו בכמה מחשבים שונים במקומות שונים (ליתר דיוק, לא ראיתי את זה כמו שצריך באף מחשב, אבל אולי זה רק במקרה). אחרת לא הייתי משנה את זה. אבל בסדר.

היי חן, אודה לך על שיחזור מאמר זה אותו כתבתי, שיחזור שמוצדק בשל העובדה כי המאמר הינו אינפורמטיבי וקצר ומבוסס על עובדות המופיעות כולן באתר הכנסת. בתודה, SHIMONSHA 18:04, 13 ינו' 2005 (UTC)

שיחזתי. להבא עדיף שתפנה למישהו אחר בבקשות. איבדת אצלי את כל נקודות הזכות שהיו לך. למען האמת לא ברורה לי התעקשותך להשאר בויקיפדיה. במקומך הייתי פורש. בכל אופן, אבקש ממך לא לפנות אלי יותר בבקשות, טענות ומענות. תודה. גילגמש 18:15, 13 ינו' 2005 (UTC)


יש לי הערה[עריכת קוד מקור]

שלום לך שוב חן. אם אתה כזה אוהב להעיר אז אולי שכדאי שתעזור קצת. אולי לא ראית אך התקדמתי עוד. אם אתה רוצה להעיר או לעזור לי בכתיבת הלוח אנא השאר לי הודעות מדויקות יותר/הנחיות/אם יש לך זמן פנוי אולי תוכל לתקן דברים בתוך העבודה ישירות (אופציה לא הכי טובה כי זה יכול להתנגש בכתיבה שלי). 0ftal

שלום, אני לא אוהב להעיר, אלא מעיר למורת רוחי. לצערי אין לי זמן לעריכת הלוח כי אני עוסק בפרויקטים אחרים (מיון עולם הטבע, הרחבת ערך סטלין, השלמת המאמרים אודות המהפכה הצרפתית, פתיחת פרויקט וורמאכט ורבים אחרים). אם יש לך שאלה ספציפית לגבי אירוע זה או אחר, אשמח לענות, אך כאמור אין ביכולתי להגדיש זמן רב כל כך לכתיבתו של המאמר.
נ.ב. נהוג לענות בדף שיחה, בו התחיל הדיון על מנת להקל על המעקב. תודה.
גילגמש 12:45, 14 ינו' 2005 (UTC)
שלום לך ורק שתדע אני רק בן 13 וחצי אז שתדע שזה קצת קשה לי ואני מנסה לעשות כמיטב יכולתי.
אין שום משמעות לגילך בעיני. אני מתנהג לכל הויקיפדים כשווים ללא הבדל דת, מין או גיל. עבדתי בשותפות מלאה עם ויקיפדים צעירים ומבוגרים. גילגמש 22:18, 14 ינו' 2005 (UTC)
אם תוכל לעזור אז אני אשמח. אפשר לדעת בין איזה שנים התקיימה המלחמה בעירק? --0ftal 13:44, 15 ינו' 2005 (UTC)
כן, אשמח לעזור. איזו מלחמה בדיוק? היו מלא מלחמות בעירק? אם התכוונת למלחמת המפרץ אז ב91. אתה יכול לבדוק בחיפוש של האתר מלחמות נוספות שהיו בעירק. גילגמש 13:47, 15 ינו' 2005 (UTC)
התכונתי אל המלחמה שהייתה לפני כמה זמן. עם האמריקאים.--0ftal 14:36, 15 ינו' 2005 (UTC)
2003. אולי עדיף שתמנע מעריכת הלוח אם אינך יודע מתי קרו האירועים המרכזיים. כבר כעת יש מספר בעיות בלוח שאתה עורך. אולי עדיף שתתחיל במשהו יותר פשוט כמו כתיבת ערך קטן יותר. גילגמש 16:53, 15 ינו' 2005 (UTC)
לא ידעתי בדיוק באיזה שנה כי הייתי מספר שנים בחוץ לארץ.0ftal 17:09, 15 ינו' 2005 (UTC)
אני לא יכול כמובן למנוע ממך לכתוב על כל נושא שתבחר, אך עדיף שתתרכז בנושאים, אותם אתה מכיר היטב. גילגמש 17:12, 15 ינו' 2005 (UTC)

שלום גילגמש, בקשר לערך לעיל, לאחר ששמת לו הערת שיכתוב, ניסיתי לתקן אותו כמיטב יכולתי. אשמח לשמוע את הערותיך. ואם עדיין הוא לוקה בחסר לדעתך, אשמח לשמוע מה התיקון הנדרש ואיפה הבעיה נעוצה, בברכה, --אפי ב. 20:46, 15 ינו' 2005 (UTC)

תודה רבה לך שהפנת את תשומת לבי לערך. להבא תרגיש חופשי להסיר את הערות השכתוב ששמתי אחרי ששיפרת את הערך. לגופו של ענין, לדעתי אין בעיות מיוחדות בערך והוא שלם בעיני. כמובן שיש אי אלו הרחבות שתמיד אפשר לבצע, אך כאמור זה לא מצריך הערת שכתוב ואפילו לא הערת קצרמר. גילגמש 20:55, 15 ינו' 2005 (UTC)

ראה שיחת משתמש:132.66.16.12. אם יש צורך בהמשך דיון אבקש לעשות זאת בדף השיחה שלי. בברכה, רועי שיחה 18:28, 16 ינו' 2005 (UTC)

כן ראיתי. תודה. אגב, איפה אתה לומד, אם זה לא סוד גדול. גילגמש שיחה 18:30, 16 ינו' 2005 (UTC)
לא הבנתי. מה הקשר? רועי שיחה 18:36, 16 ינו' 2005 (UTC)
אין שום קשר, פשוט נדמה לי ש-132 זאת התחלה של שרת אוניברסיטאי. אולי אני טועה. גילגמש שיחה 18:38, 16 ינו' 2005 (UTC)
כן, של אוניברסיטת ת"א והטכניון. הבית שלי מחובר דרך אוניברסיטת ת"א. רועי שיחה 18:42, 16 ינו' 2005 (UTC)
כן אני יודע את זה, אני משתדל לא לחסום כתובות אלו על מנת לא לחסום תווך רחב של כתובות, גם אם יש מקרים של השחתה חוזרת. גילגמש שיחה 18:44, 16 ינו' 2005 (UTC)
זה די נדיר שיש השחתות מהכתובת הספיציפית הזו, כי כמעט תמיד אני מקבל אותה (או אחת מאוד דומה לה, רק עם .34 בסוף). ובכל זאת, פעם אחת יצא לי לחלוק את הכתובת עם משחית, וחסמת אותי, זוכר? :-) רועי שיחה 18:53, 16 ינו' 2005 (UTC)
כן, זכור לי. בכל אופן, תרגיש חופשי לשנות את התבנית ולהורידה. גילגמש שיחה 19:02, 16 ינו' 2005 (UTC)

התעקשות תמוהה[עריכת קוד מקור]

אני לא מביו את ההתעקשות התמוהה שלכם לגבי כיתוב חסימת דרכו של ויצמן למשרת הרמטכ"ל הרי ידוע לכל בר דעת שדבר זה נעשה בשל סיבות פוליטיות גרידא כיוון שוייצמן בזמנו החזיק בדעות ימניות קיצוניות כמו א"י השלמה, אי פשרה עם הערבים וכולי בגירסא השניה אומנם ריככתי את הדברים ורק ציינתי שנחסמה דרכו בשל "השקפותיו הפוליטיות" ולא כמו שכתבתי לפני כן(בשל דעות ימניות קיצוניות) אנא מכם אל תמחקו או תשכתבו את ההיסטוריה זה מעשה שמתאים למשטרים חשוכים(סליחה על ההקבלה...)ולא לאנשים נאורים כמונו. בברכה 81.218.111.94

שלום לך, אמנם יש הגיון בטענתך, אך אנו לא נוהגים לשפוט אנשים. לא אנחנו קובעים מדוע גנרלים מסוימים מתמנים למשרת הרמטכ"ל ואחרים לא הקורא צריך להחליט בעצמו מדוע וייצמן לא התמנה למשרה זו. אנחנו משתדלים לשמור על נייטרליות בכתיבת הערכים. אנא קבל זאת. גילגמש שיחה 07:04, 17 ינו' 2005 (UTC)

שלום שלום(בפעם הראשונה לא בירכתי אותך לשלום כיוון שהייתי קצת בעידנא דרתיחא), במחילה מכבודו אך תשובתו לביקורת תמוהה אף יותר מהתעקשותו אין בקביעת עובדה זו שום הבעת דעה זוהי ציון עובדה פשוטה ואמנם אתה צודק שאין זה מתפקידנו להחליט מדוע אין הוא נתמנה למשרה זו אלא רק מתפקידו של וייצמן שאומנם עשה כן!!! וכפי שהוא בדרך כלל מצטיין בכך חשף את לשונו החדה בציבור ונימק את החלטתו לפרוש בשל כך ... בברכה --81.218.111.94 07:15, 17 ינו' 2005 (UTC)

כן, אבל זה מה שהוא אומר. אולי מישהו אחר יגיד שהוא לא התמנה כי הוא לא כשיר לתפקיד. ויקיפדיה איננה פורום שכל אחד מציג בו את דעתיו. אנחנו לא אמורים לקבוע את הדברים האלה. אם הקורא חושב שווייצמן לא התמנה כי איננו ראוי לתפקיד כי לא שירת בחילות הירוקים, זכותו. אם הוא חושב שלא התמנה לתפקיד כי הוא טיפש גם כן זכותו. זכותו לחשוב גם שמניעים פוליטיים עמדו מאחורי ההחלטה. אנחנו לא נקבע בשביל הקורא איזו דעה היא הנכונה.
גילגמש שיחה 07:19, 17 ינו' 2005 (UTC)

לאחר דברייך אני מוצא מעט הגיון בדברייך אבל בכל זאת דעתי היא שלפחות יש לציין שטענה זה הושמעה בקרב חוגים מסויימים(בלי ציון שמו של ויצמן כדי להגן על כבודו)שהרי זו בוודאי עובדה היסטורית שאין עלייה עוררין... שוב בברכה 81.218.111.94

כן, זה בודאי ובודאי כדאי לציין. כל עוד אינך קובע שזאת היתה הסיבה, אלא רק אחת הסיבות האפשריות, כמובן שאין בכך בעיה, אלא להפך זאת הדרך הנכונה להציג את הדברים. פשוט בתור מפעיל מערכת אני לא יכול לשכתב בעצמי את כל הטקסטים שאני משחזר, אז לא הוספתי את זה בעצמי.
גילגמש שיחה 07:29, 17 ינו' 2005 (UTC)

עיין שם ובתקווה ש"ובא לציון גואל..." 81.218.111.94

ערך ראשי בקטגוריה[עריכת קוד מקור]

היי. ראיתית ששינית את איי מרשל וערכים אחרים. שים לב שהכוכבית בתור שם הערך בקטגוריה נועדה כדי שהערך הראשי (הערך על המדינה) יופיע ראשון בקטגוריית המדינה. זו הקונבנציה בה אנחנו משתמשים, והיא נראית לנו הגיונית. בברכה, ערןב 08:03, 17 ינו' 2005 (UTC)

כן, ידוע לי. אם שיניתי הרי זה בטעות. אני פשוט מצרף את האיים השונים לאוקיינוסים ולימים במקביל לקט' "איים".
גילגמש שיחה 08:05, 17 ינו' 2005 (UTC)

קריאות לסדר[עריכת קוד מקור]

אני פונה אליך כמפעיל מערכת, שתקרא את המשתמש משתמש:ramiy לסדר. צורת ההתבטאות שלו, והצורה שהוא פנה אלי בדף השיחה שלי לא מקובלת עלי. ויקיפדיה אמורה להיות יוזמה יפה, ולא במה להשתלחויות מכוערות כאלו. תרומתי שלי לויקיפדיה היא גדולה ומוכחת.

Dudutal 08:42, 17 ינו' 2005 (UTC)

אפשר לדעת במה מדובר ולמה אתה חושב שצריך לקרוא אותו לסדר? כעקרון מפעילי המערכת לא שונים כהוא זה ממשתמשים רגילים וכל יחודם בא להם מכך שהם נלחמים בהשחתות כך שגם אתה יכול לקרוא אותו לסדר?
גילגמש שיחה 08:44, 17 ינו' 2005 (UTC)

שלחתי לו הערה קצרה ועיניינית בקaר לערך ניגריה. ההערה השתחלה בטעות לדף המשתמש שלו במקום לדף השיחה שלו. ממש אסון גדול.

Dudutal 08:48, 17 ינו' 2005 (UTC)

לא לשחזר בבקשה[עריכת קוד מקור]

אני רק מחליף את הלינקים מYnet לאתרים אחרים בחינם - זה לא השחתה

החלפת לינקים היא השחתה לשמה. אני לא חושב שיש לך זכות דיבור בענין זה. אני ממתין לרגע, בו תסתלק מכאן לתמיד.
גילגמש שיחה 10:07, 17 ינו' 2005 (UTC)

גילגמש, בבודה או בפסט יש מסילת רכבת תחתית שבה פועלת רכבת תחתית עתיקה לצורכי תיירות. אם נוסעים בה עד סוף המסלול, מגיעים לטירה שנבנתה גם כן רק לצורכי תיירות. אני רוצה לדעת אם לטירה הזו יש שם רשמי. אני מנסה לחבר ערך אודות טירות לצורכי תיירות כמו בדיסני, גני טיבולי וכדומה. תודה, בן הטבע 10:15, 17 ינו' 2005 (UTC)

יש לך מידע נוסף? יש פה 3 קוי רכבת תחתית אומנם אני יכול לחשוב רק על 2 מהם שובילים לאתרי תיירות. יש לך שם כלשהו לטירה ההיא? אפילו השם התיירותי שלה? גילגמש שיחה 10:17, 17 ינו' 2005 (UTC)
אני חושב שבן הטבע מתכוון ל"רכבל" (יש לזה שם אחר, אני לא זוכר מהו) שמוביל לטירת בודה. ראו: [2]. בברכה, ערןב 10:58, 17 ינו' 2005 (UTC)
אה כן. זאת באמת טירה מפורסמת מאוד. אני אבדוק את השם המדויק, כי אני לא זוכר אותו בעל פה. גילגמש שיחה 10:59, 17 ינו' 2005 (UTC)

יא ברעכען![עריכת קוד מקור]

בקשר להערה על יצירות מופת/אהובות: אני מעדיף שיכנסו בי וישנו בפראיות פה ושם את הערך. זה טוב לי וטוב לרשימה. קצת בלאגאן ו"חיים" אף פעם לא מזיקים, לדעתי. אורי 12:49, 17 ינו' 2005 (UTC)

נהל את הרשימות כפי שאתה רואה לנכון. לא אתערב יותר. אני סומך עליך במאה אחוז, רק אל תזניח דברים נוספים שעבדת עליהם. גילגמש שיחה 14:14, 17 ינו' 2005 (UTC)

ווסטמינסטר[עריכת קוד מקור]

לא מסכים איתך. אומרים את זה כ- W ולא כ-V Deroravi 20:12, 17 ינו' 2005 (UTC)

בויקיפדיה נהוג לכתוב בו' אחת. לכן ויקיפדיה ולא וויקיפדיה. יש אפילו מדריך באיזה מקום. נראה לי זה נקרא "מדריך לעיצוב בעברית" או משהו כזה. צריך לחפש בדפי העזרה. בכל אופן, אנו נוהגים לאיית מילים המתחילות ב-W עם ו אחת בלבד. גילגמש שיחה 23:16, 17 ינו' 2005 (UTC)
כללי הכתיב המלא של האדמיה קובעים שאין הבחנה בין W ל V. בתחילת מילה שניהם נכתבים עם ו' אחת (אלא אים כן יש תנועת O או U), ובאמצע מילה שניהם נכתבים עם 2 ווים. eman 23:23, 17 ינו' 2005 (UTC)

משפט הרופאים[עריכת קוד מקור]

אודה לך אם תעיין בערך משפט הרופאים שערכתי הערב להרחבת הקצרמר. אלמוג דורש בשלומך. עקב תקלה טכנית הוא מנותק זמנית מן האינטרנט. בברכה, אדר 20:50, 17 ינו' 2005 (UTC)

לצערי, מירב השכלתי בנושא נוגעת לתקופות שקדמו ל-1945. בבקשה תמסור ד"ש בחזרה לאלמוג. גילגמש שיחה 23:18, 17 ינו' 2005 (UTC)

מחקתי את הביטויים שהתשמשתי בהם בלהט הויכוח במזנון, ואני מתנצל עליהם.
לילה טוב eman 01:23, 18 ינו' 2005 (UTC)

זה בסדר, לא נפגעתי אני מודע לסגנונך הבוטה. אני מעריך מאוד את פועלך ואתה צריך לעשות משהו הרבה יותר קיצוני מאשר לכנותני שוטר מקוף על מנת שהערכה רבה זו תפגע. גילגמש שיחה 07:29, 18 ינו' 2005 (UTC)

מלחמת יום הכיפורים[עריכת קוד מקור]

ההסבר שכתבתי בשורת השיחה נשמט - הקיטלוג שהוספת הוא קיטלוג כפול, קיים קישור למלחמות דרך מלחמות ישראל. Apollo 11 11:32, 18 ינו' 2005 (UTC)

תודה, הנחתי שזאת הסיבה מאחורי מחיקת ההפניה. גילגמש שיחה 11:34, 18 ינו' 2005 (UTC)

הגנת על אלעזר מנחם מן שך אבל לא כתבת כלום בדף השיחה על הסיבה לכך. אם יש הפניה מתבנית ההגנה לדף השיחה, אז נראה לי שכדאי שיהיה כתוב בו למה הגנו על הערך... טרול רפאים 11:54, 18 ינו' 2005 (UTC)

כתבתי בתקציר כשהגנתי. לצערי זה מאמר שמוגן לעתים קרובות. משום מה יש המבקשים להשחית דווקא את הערך הזה. מקריאת הערך לא ברורה לי הסיבה לשנאה עזה זו דווקא כלפי רב זה. אם אתה מתכוון להרחיב את הערך, אסיר את ההגנה. גילגמש שיחה 11:57, 18 ינו' 2005 (UTC)

פניה של היהודי[עריכת קוד מקור]

גילגמש. אני לחלוטין לא יודע איך אני כותב לך משהו, אם תוכל לכתוב לי אודה לך מאוד. קיבלתי קורס מזורז מ-A&D, ואני עדיין לא יודע הכל. בנוסף סתם ככה אני גם יהודי רק ששכחתי את הסיסמה ולפיכך יש לי שם חדש היהודי. בקשר למה שכתבתי לי על יהודה אני סבור שאם כותביעם על אברהם אבינו ע"ה זיע"א יש גם לכתוב על נינו ושאר צאצאים. אומנה, לא בטוח שיש לכתוב על זבולון, יששכר וכדו', אבל יהודה, יוסף, לוי, שמעון, בנימין וראובן בהחלט נדרשים. תודה על ההערה בכל מקרה. תזכהנ למצוות. היהודי. 15:30, ח' שבט ה'תשס"ה (18 לינואר 2005 למניינם + 4 למניין הולדת יש"ו). (UTC)(אני לא יודע מה זה אומר אבל כולם כותבים ככה בסוף).

נהוג לכתוב בסוף דף השיחה. לא אמרתי שאנחנו לא צריכים ערך על יהודה, אלא רק הצעתי להחליף את שם המאמר. גילגמש שיחה 13:18, 18 ינו' 2005 (UTC)

הערך מדיטציה טרנסנדנטלית.[עריכת קוד מקור]

גילגמש שלום הכנסתי ובצעתי כמה פעמים שדרוגים בערך "מדיטציה טרנסנדנטלית" (TM) שהוא ערך מאוד משמעותי וחשוב. ההערה שלך: "עריכתך איננה מקובלת בויקיפדיה. ויקיפדיה היא לא המקום לפרסם תורות שונות ומשונות. אם תמשיך לפרסם את השיטה הזאת הערך ינעל." מאוד לא ברורה. גוף רציני כויקיפדיה, איננו יכול להיחשב מהימן, ללא ערך אובייקטיבי על המדיטציה הטרנסנדנטלית, שבודאי איננה "תורה שונה ומשונה." היא נחשבת בעולם כיום 'Mainstream' בעולם הרפואה. ממשלת ארצות הברית מקדישה בשנים האחרונות מיליונים רבים של דולרים, למשל, לחקר ההשפעה הברוכה ביותר של TM בהורדת יתר לחץ-דם. קשה לי להבין את התנגדותך לכל שינוי כמעט. כולל תיקון שגיאות כתיבה ופסקאות. האם צרוף סימוכין למחקר רפואי אובייקטיבי בו השתתפו למעלה מ-600,000 (!!!) אישה ואיש אינו אובייקטיבי? האם הוא מהווה פרסום? משום שהערך מאוד נוגע ללבי ומאוד חשוב שלקהל קוראי ויקיפדיה תהיה גישה אליו, אשמח אם תכתוב לי תחת אילו תנאים אוכל לעדכן אותו. בתודה ד"ר דניאל גליקר – מורה מוסמך למדיטציה הטרנסנדנטלית – מרכז הפעילות במרכז הארץ.

שלום לך ד"ר גליקר, הערך כפי שאתה מנסה לכתוב אותו מהווה פרסום פסול לשיטה ספיציפית זו. אין לי בעיה עם קיום הערך, אך הוא צריך להיות נייטרלי. לגבי נכונות התוכן, אז אני עדיין בודק את הענין.
נ.ב. הערות חדשות מקובל לכתוב בסוף דף השיחה.
גילגמש שיחה 17:40, 18 ינו' 2005 (UTC)


שלום גילגמש ראשית, דניאל מספיק לי. לא צריך להיכנס לתארים. צר לי שכתבתי במקום לא מקובל בשיחה זו, אני חדש בעניין הויקיפדיה. אשמח לשמוע את הממצאים שאליהם הגעת. בינתיים. האם אוכל לבצע מספר קישורים למלים קיימות בערך? תיקונים "קוסמטיים", מבלי להחשד בפרסום? תודה ויום טוב לך.

הערך איננו מוגן. אתה יכול לערוך אותו, רק בבקשה אל תהלל את השיטה הספציפית הזאת על פני השיטות האחרות. משפטים בנוסח "השיטה הוכחה כיעילה בעשרות מחקרים נייטרליים" "כך וכך אנשים הבריאו בעזרת השיטה" וכו' מהווים פרסומת, כי הם מהללים את השיטה על פני השיטות האחרות. אם אתה רוצה, תן לינק לפרסומים אלו. זה דווקא כן מקובל. אם אלו פרסומים כתובים תערוך אותם תחת הפרק "לקריאה נוספת" אם אלו פרסומים ברשת תערוך אותם תחת הכותרת "קישורים חיצונים" עם מתן לינק לפרסומים אלו. גם כאן אין להגזים ואין להביא עשרות מראי מקום. 3-4 לינקים ו3-4 ספרים הם מספר סביר. כמו כן, האתרים שאתה מפנה אליהם צריכים להיות אינפורמטיביים וברמה גבוהה. לינקים לאתרים מסחריים יכולים להיות בעייתים. אם יש לך לינק המסביר מדוע השיטה לא טובה, כדאי להביא אותו למען האיזון.
גילגמש שיחה 07:27, 19 ינו' 2005 (UTC)

תודה רבה.

כנראה אתה צודק, אני לא יודע. בלימודי התיכוניים עדיין (כאילו אני רוצה או יכול ללמוד...) לא למדנו תורכית, כך שאם אתה אומר, אני מניח שזה נכון. מתן 18:41, 18 ינו' 2005 (UTC)

שאלתי בדף שיחת הערך ורחל ענתה לי שזה התעתיק הנכון. אי אפשר להכניס ערכים שכתובים באותיות לא סטנדרטיות לויקי כי מנוע החיפוש של האתר לא מוצא אותם. גילגמש שיחה 19:11, 18 ינו' 2005 (UTC)

כל הכבוד על קידום הפרלמנט, אני שמח שיש פעילות ענפה בתחום ההצבעות.

בהצלחה בהמשך!

Ramiy 20:21, 18 ינו' 2005 (UTC)

תודה. אתה מוזמן להשתתף בעיצובו. החלטות שיתקבלו עכשיו יהיו בעלות משקל רב ואם משהו לא מוצא חן בעיניך, כדאי שתגיד את זה עכשיו כי יהיה קשה לשנות אחר כך.
בכל מקרה, אני חושב שנעלה להצבעה את הסעיפים העיקריים. גילגמש שיחה 20:24, 18 ינו' 2005 (UTC)
יופי. משהו התקדם. נראה לי שבד בבד עם "כינון" הפרלמנט, כדאי לשקול איזשהו מנגנון שיעכב העלאות פזיזות של הצבעות. בסך הכל הויקי כבר קיימת תקופה לא קצרה ונערכו בה מספר מועט יחסית של הצבעות, ועלולה להיות בהם אינפלציה, שחלק חוששים מהם. ולכן חשבתי שצריך שיהיו "שלשה ימי הגבלה" בטרם הכרזה על הצבעה, שהכל יתלבן בהם ואולי גם ירגעו הרוחות ויחליטו שאפשר לוותר על ההצבעה. כמו כן, חשבתי שאם מישהו מעלה הצבעה ויש התנגדות בקרב הרבה ויקיפדים לעצם קיום ההצבעה, צריך שתהיה אפשרות להסיר הצבעה מסדר היום, או לפחות לדחות אותה ולא לקיים אותה.
אני גם לא בטוח שהצבעות הם הפיתרון לכל דבר. דוגמא טובה לכך היא הויכוח בין דוד לאורי, האם יש להגות חלונות או Windows, גם אם יחליטו על אופן אחד, לדעתי לדבר יהיה מקום של המלצת מערכת ולא חיוב מוחלט שכל מי שיכתוב בכל מקום בויקיפדיה יהיה חייב לכתוב דוקא בצורה שהוחלטה, מכיוון ששתי הצורות לגיטימיות ונפוצות בעברית. (נ.ב. בפרלמנט, ישנה חזרה משולשת על כוחו של הביורוקרט, צריך לצמצם קצת)--אפי ב. 23:15, 18 ינו' 2005 (UTC)
לגבי אינפלציה בהצבעות, אני לא חושב שהסכנה הזאת קיימת. אם זה בכל זאת יתרחש, אפשר להגביל, אך לא על ידי מספר משתתפים מינימלי אלא בהפרש בין הצעה להצעה. למשל לא יותר מהצעה אחת בשבועיים או בחודש (לא כולל מקרים דחופים כמו מה שקרה לנו עם כניסתה של פריס הילטון והצורך לשנות את הכללים לכתיבת ערכי אישים).
לגבי כוחו של הבירוקרט, אז ציינתי את זה רק בנוגע למקרים שבהם קולו יהיה שובר שוויון. אם זה כל כך מפריע, אפשר להוריד.
גילגמש שיחה 23:19, 18 ינו' 2005 (UTC)
השארתי את הכלל של הבירוקרט רק בפעם הראשונה שמציינת את כוחו. (זו הפעם הראשונה שנתקלתי בכלל הזה) נראה לי שזה יובן לגבי המקרים האחרים. לגבי ויקיפדיה:מזנון/מיסוד ההצבעות אולי צריך שדיונים והצבעות יהיו תת ערך של הפרלמנט. ויקיפדיה:פרלמנט/מיסוד ההצבעות? --אפי ב. 23:36, 18 ינו' 2005 (UTC)
הכלל של קול שובר שוויון לבירוקרט לא קיים. יצרתי אותו יש מאין כי חשבתי שהוא טוב. אם מפריע לך תוריד אותו. לגבי השאלה השניה, הרי ההצבעה התחילה לפני שהוקם הפרלמנט. אולי בעתיד נעביר את כל הדיונים לארכיון הפרלמנט. אני אף משתעשע ברעיון ריכוז כל החוקים והנהלים בערך אחד אשר יקבל את השם הבומבסטי "חוקת הויקיפדיה העברית"
גילגמש שיחה 23:39, 18 ינו' 2005 (UTC)

תודה על תשומת לבך. הדבר נגרם כתוצאה מתקלה ומיד (אתמול בערב) הודעתי על כך לאלמוג והבטיח לתקן בבוקר, אך אתה הקדמת אותו. בברכה, אדר 06:00, 19 ינו' 2005 (UTC)

אין בעיה. שמחתי לתקן. גילגמש שיחה 07:08, 19 ינו' 2005 (UTC)

הוספת לינק[עריכת קוד מקור]

תודה על העריכה שהכנסת בערכים של עיטורי צה"ל כיוון שאין לי עוד ניסין רב אשמח אם גם תכניס לערכים אלה גם לינק לאתר צה"ל בנושא זה (עיין בערך נתן אלבז ששם יש הפנייה כמעט מדוייקת לעינייננו]]) בתודה מראש Shayakir

תודה...Shayakir

בבקשה. גילגמש שיחה 07:33, 19 ינו' 2005 (UTC)

ממלכות הלניסטיות[עריכת קוד מקור]

ועוד איך היו להם פילים, ולדעתי גם כמה עשרות פילים זה לא רע (תחשוב כמה אוכל הם צורכים), ובקשר לסורים ולסלבקים, אז בסדר, צודק, אין לכלול את אלו באלו Matani2005Matani2005 08:38, 19 ינו' 2005 (UTC)

יש בעיה עם הפילים ובמינוי "מפקד חיל הפילים" בעקבות קרב מגנסיה (186 לפנה"ס אם אני לא טועה) והסכם השלום שהוכתב להם נאסר עליהם השימוש בפילים. אמנם כמה עשרות שנים לאחר מכן הם הקימו עדרי פילים חדשים, אך הם היו קטנים בהרבה וכל הענין לא ברור. החלפתי את התואר "מפקד חיל הפילים" ל"גנרל בכיר" כי מפקד 30 פילים הוא מפקד זוטר יחסית ולא עולה בהרבה על מפקד של אחד מגדודי הפלנקס. גילגמש שיחה 08:42, 19 ינו' 2005 (UTC)
אתה לא צודק בהכל. מה שאמרת על קרב מגנסיה, זה נכון (לפי הידוע לי), וזה לא משנה אם הוא מפקד זוטר או לא, כי לפי המקורות ההיסטוריים ("מלחמות היהודים" וכו'), הוא היה מפקד חיל הפילים, וגם המפקד הראשי של הקרב נגד יהודה המכבי

Matani2005 08:47, 19 ינו' 2005 (UTC)

כן, השארתי את היותו המפקד הראשי נגד יהודה המכבי. יש לך מקור נוסף פרט ליוספוס פלאביוס? אם אתה מתעקש, אתה יכול לשנות בחזרה אבל תביא בבקשה סייג אני מציע את הנוסח הבא: "ניקנור היה גנרל בצבא הסלווקי, ככל הנראה היה מפקד חיל הפילים". האם זה נראה לך נוסח מתאים? גילגמש שיחה 08:49, 19 ינו' 2005 (UTC)
כן, זה נראה בסדר, הניסוח הזה. מקורות היסטוריים אחרים (חרשתי על הספרייה): דיודורוס, מקבים א', מקבים ב', הספר (לא יודע את השם) של ביקרמן (באנגלית), ועוד הרבה מקורות... שלא תחשוב שאין מקורות באנגלית. יש ועוד איך יש... מתן
גם דיודורוס מזכיר את היותו מפקד חיל הפילים? טוב נו.. שיהיה מפקד חיל הפילים ללא סייג. גילגמש שיחה 09:22, 19 ינו' 2005 (UTC)

היי חן. לקח לי איזה רבע שעה להיאבק עם ההתקנה של הצ'ט (אני עד כדי כך גרוע) וכשהגעתי לא היית. אחכה שם בלובי עד 21:30 ושמי ויקיאלמוג. אם גרמתי לך סתם לעיכוב ולהשהיה - אני מתנצל. אלמוג 19:20, 19 ינו' 2005 (UTC)

יש אפשרות פשוטה מאוד לצ'אט דרך ויקיפדיה:חדר IRC, שמשום מה מעולם לא הייתה בשימוש. שש"ז 12:44, 20 ינו' 2005 (UTC)
כי אף אחד לא נכנס לחדר של הויקיפדיה העברית ואין טעם לשבת שם לבד. גילגמש שיחה 13:36, 20 ינו' 2005 (UTC)

נחוץ רופא לעתיד[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש, תוכל לשים לב לשיחה:דלקת גרון? תודה, דורית 09:33, 20 ינו' 2005 (UTC)

לצערי אני בשנים הפרה-קליניות כך שהידע שלי במחלות לא גדול ואולי אפילו קטן משלך. גילגמש שיחה 10:26, 20 ינו' 2005 (UTC)
צניעות היא דבר חשוב (בטח לרופאים לעתיד), אבל אין צורך להגזים. דורית 11:13, 20 ינו' 2005 (UTC)

ככה עושים את זה ?[עריכת קוד מקור]

שלום עליך קוראים לי איטה, אני כרגע לומדת למבחן מחר בבוקר על חסרי חוליות, אז בהתלחה חיפשתי חומר נוסף על מנה שיש לי במחברת באתר וכשלא מצאתי החלטתי לכתוב את מה שכן כתוב לי במחברת - נראה אם זה יעבוד בתור נוסחה לזיכרון שלי... וחוץ מזה שרק אשמח אם זה יוסיף ידע לאנשים. אז כרגע אני ממש לא פנויה להרשם כמשתמשת, אבל בהקדם האפשרי אני אשמח. דרך אגב - זה המחשב שלי או שהאתר הזה עובד לאט ? הלוואי שלכולם יהיה סבבה איטה

שלום איטה,
אשמח אם תרשמי לכשיהיה לך הזמן הפנוי לכך. המחשב שלך בסדר גמור, זה האתר מקרטע קלות.
גילגמש שיחה 20:34, 20 ינו' 2005 (UTC)

אתה יכול להשכיל אותי למה מחקת תעודת זהות ותעודת בגרות? אולי הערכים הללו לא היו כל כך מוצלחים (אני לא כתבתי אותם...), אבל זה לא סיבה למחוק אותם, יש המון מה לספר עליהם. בבקשה תשחזר את תעודת בגרות (את תעודת זהות הצלחתי להציל, יש גם יתרונות לאיטיות של ויקיפדיה).

מחקתי אותם כי הם היו תת רמה. במיוחד השורה על תעודת הבגרות. זה אפילו לא הגדרה מילונית. אם אתה רוצה, אתה מוזמן לכתוב על התועודות השונות שמחלקת מדינת ישראל. גילגמש שיחה 21:42, 20 ינו' 2005 (UTC)
את תעודת זהות הפכתי לקצרמר, אין לי מושג איפה כתוב על מיהו יהודי בויקיפדיה (אני לפחות מקווה שכתוב את זה איפשהו), ואני מטפל כרגע בתעודת בגרות. בכל מקרה, אין תועלת במחיקת הערכים הללו כי המשתמש האנונימי מעלה אותם שוב, כך שכדאי שלפחות יהיה כתוב במקום לריב איתו. טרול רפאים 21:46, 20 ינו' 2005 (UTC)

השחתה בערך בג"צ[עריכת קוד מקור]

לתשומת ליבך ישנה השחתה בערך זה לטיפולך... Shayakir 06:57, 21 ינו' 2005 (UTC)

למה לשלוף ציפורניים???[עריכת קוד מקור]

כמדומני שהתבלבלת אך במעט, מעולם לא הוספתי את הערך לרשימה אלא "החטא" היחיד שלי היה בכך שהעלתי אותו לדיון שלא במקומו הראוי(עקב חוסר ידיעה אודות הדף גאים להציג). יתרה מכך הדגשתי את היותי המחבר כדי למנוע הטייה אנא גלה סבלנות לפעם הבאה. צר לי לבשר לך זאת אך התנהגות פטרונית ו"בעל הבתית" מעין זו שאתה נוקט מוציאה רוח מהמפרשים בברכה Shayakir 07:39, 21 ינו' 2005 (UTC)

שלום, לא העברתי ביקורת אלא רק הפנתי את תשומת לבך לנוהל הקיים. עכשיו כמובן אין טעפ לשנות ותשאיר את המאמר במקומו הנוכחי. גילגמש שיחה 07:42, 21 ינו' 2005 (UTC)

יש לי תחושה שיש יותר מדי שינויים בבת אחת ויש פה אולי קצת פזיזות. הייתי מעדיף שהדברים יבנו בהדרגה. אני מתחיל להבין שאנחנו מתחילים להכנס לביורוקרטיה רבה, וזה מתחיל להעיק עליי. הדבר יכול להתחיל לפתוח מחזור אינסופי של דיוניים וההצבעות וויכוחים חוצמזה לא הייתי רוצה שתהיה פה נוקשות יתירה שויקיפדים עתידיים יהיו חייבים להכנס לתוכה. לעת עתה הייתי מוריד את ההצעה לתת שני קולות לבירוקרט, יש בה להאפיל על העקרון השיויוני של ויקיפדיה. הייתי מסתפק בכך שההצבעות אם ישנן, יעברו לפרלמנט ועל קביעת זמן מינימום להצבעה. ולתת לדברים להבנות לאט אט, תוך כדי. --אפי ב. 08:14, 21 ינו' 2005 (UTC)

אני בעיה מבחינתי לביטול שני קולות לבירוקרט ברגע של שוויון. אני לא חשתי נוקשות מיוחדת. רק ענין של רב מיוחד לשינוי מדיניות קיימת, אבל זה נועד בראש ובראשונה למנוע עומס בדיונים. אם אתה חושש שקיימת אפשרות למבול של הצעות, דיונים וכו' אפשר להציע סייג נוסף - לא יעלה דיון מהותי להצבעה, אם לא חלף חודש מההצבעה החוזרת. גילגמש שיחה 08:19, 21 ינו' 2005 (UTC)
הייתי רוצה מאוד להוסיף איזו אופציה לווטו על קיום ההצבעה, מה שנקרא "הסרה מסדר היום". אולי אפשרות שאם מישהו מציע להצביע על משהו, ויש מספר רב של אנשים שמתנגד לעצם ההצבעה מכל סיבה שהיא, (יהיה צריך לראות מה המספר) אז היא פשוט לא תתחיל. והדבר ימנע הצבעות סרק. זה גם מה שעמד ביסוד הצעתי אז שכל ההצבעה תהיה ברצון של 3 ויקיפדים לפחות. המצב כיום שכל אחד יכול להתחיל הצבעה מתי שבא לו, ויתכן מצבים בעתיד שיהיו כאלו שישתמשו במנגנון הזה יותר מדי. --אפי ב. 09:20, 21 ינו' 2005 (UTC)
רעיון נהדר. מה דעתך לוטו של דוד שי? חבל לבזבז זמן על הצבעות ודיוני שווא. גילגמש שיחה 10:06, 21 ינו' 2005 (UTC)


בקשר לגלגלים המרובעים, ראיתי זה פעם בטלוויזיה.

זה לא נשמע הגיוני כל כך. מה הטעם בגלגל מרובע ולמה רק אחרי זה התחילו להשתמש בגלילי עץ? עץ עגול באופן טבעי, לכן הגיוני שישתמשו בגלילי עץ ולא במשהו מרובע. אפשר לדעת באיזה ערוץ זה היה? גילגמש שיחה 11:35, 21 ינו' 2005 (UTC)

חחח, לא שמתי לב לה' הידיעה

איפה דלפק היעוץ[עריכת קוד מקור]

איך מגיעים לדלפק היעוץ אני מחפש כבר 5 דקות והתייאשתי

Dudutal 19:23, 21 ינו' 2005 (UTC)

זה דווקא קל - יש קישור מהשינויים האחרונים. גילגמש שיחה 19:25, 21 ינו' 2005 (UTC)

ביצוע צעדים קיצוניים בלי דיון[עריכת קוד מקור]

עד כמה שאני יודע לא הוחלט לבטל למשתמש:SHIMONSHA את הזכות לדף משתמש, וזאת בניגוד למשתמש: חכם חנוכה. זהו צעד קיצוני ורצוי לא לנקוט אותו על דעת עצמך. במקרה ואתה חושב שזה מה שמגיע לו, תעביר החלטה כזאת (אני אתמוך בך), אבל אל תעשה את זה בצורה כזאת! טרול רפאים 21:55, 21 ינו' 2005 (UTC)

אני חושב שעשית טעות חמורה. היית צריך להביא זאת לידי קונצנזוס, או לפחות לקבל את תמיכתו של דוד שי. כרגע, אתה רק תיצור פרשייה חדשה, לא נעימה, ומיותרת. בנוסף, אתה תתן לו תירוצים נוספים ליילל עליך. אני חושב שעדיף יהיה לשחזר את הדף שלו, מהר ככל שאפשר, כדי למזער את הנזקים. אני אמנם תומך, באופן חלקי ומסויג, בביצוע שינויים מטעם הקהילה בדף שלו (למחוק מהרשימה מאמרים מועתקים, אבל בוא נעזוב את זה לרגע), אך אני חושש שהמהלך שבוצע בפועל היה חפוז. ;-) רועי שיחה 22:00, 21 ינו' 2005 (UTC)
בסדר, בסדר. אבל היתכן שהמעתיקן הזה יזכה לדף משתמש? פגיעתו בוויקיפדיה חמורה בהרבה מפגיעתו של חנוכה. אני חושב שיש לצנזר את דף המשתמש שלו. למה שיהיו לו זכויות כמו לכל היתר? היתכן שהמעשה המתועב ישאר ללא עונש והוא ימשיך לחגוג ולהצהיר תחת כל עץ רענן "כתבתי 150 ערכים כשרים"? ומה עם 20 הלא כשרים? (בדקתי בגרסאות קודמות בדף המשתמש שלו והמספר הערכים הגבוה ביותר היה 170).
גילגמש שיחה 22:08, 21 ינו' 2005 (UTC)
כפי שצייניתי, לא בהכרח הרעיון גרוע, אלא הביצוע. מחיקת דף משתמש זאת אחת הסנקציות הכי חמורות שנוקטים בויקיפדיה. אף אחד, אפילו לא דוד שי רשאי לנקוט אותה על דעת עצמו. אם אתה רוצה תעלה את ההצעה להצבעה במזנון. טרול רפאים 22:13, 21 ינו' 2005 (UTC)
זהו דיון על כלום. עצם הרעיון שיש לו זכויות כלשהן מפריע לי. יש לו רק זכות אחת - לפרוש. כל הזכויות האחרות בטלות הלכה למעשה. חבל להשחית שעות בדיונים מיותרים. גילגמש שיחה 22:17, 21 ינו' 2005 (UTC)
תאמין לי שלפני שנרשמתי קראתי מספר פעמים את פרשת שמעון ואין בשום מקום החלטה כזאת! (מומלץ שתעבור על הדיון שוב ותראה זאת). גם בכללים של הויקיפדיה ואפילו באזהרה של {{copyvio}} כתוב הפוך, משתמש שמעתיק ערכים לא נזרק אוטומטית מהויקיפדיה (וזה מה שאומרת מחיקת דף המשתמש) אלא יש צורך בהחלטה ספציפית על כך, כפי שהדבר נעשה במקרה החכם. כמובן שאתה רשאי לבקשה החלטה (רטרואקטיבית!) של שינוי המדיניות אבל אני בספק רב אם תצליח להעביר אותה... טרול רפאים 22:22, 21 ינו' 2005 (UTC)
זה מקרה מיוחד. לא מדובר במעתיקן שהעתיק פעם אחת, אלא בבית חרושת להונאה. אני בספק אם הרב המכריע חפץ בהשארותו בויקי. בכל אופן אמתין מעט עם הענין. גילגמש שיחה 22:24, 21 ינו' 2005 (UTC)
ראה את דברי כהמלצה בלבד, כי הם די נוגדים את עמדתך (הלגיטימית): אין שום סיבה לגעת בדף של שמעון ונגיעה כזו היא בבחינת תקיפה אישית שלו, דבר שלא יאה לא לויקיפדיה ולא לשום מקום אחר. בדף של חנוכה היה צורך לגעת שכן הוא השתמש בדף כדי לגרום נזקים (רשימת המילים הידועה לשמצה שלו וערכי כוכבניות הפורנו). שמעון, עד כמה שראיתי, לא עושה זאת, אלא מקשר לערכים שאותם יצר. לא ברור לי מה הנזק שנגרם מכך (ולמעשה, כך אפשר לעקוב אחרי הערכים ה"בעייתיים" שאותם הוא יצר, ולראות איזה ערכים צריך לכתוב מחדש, מבין אלו שמופיעים אצלו אבל הקישור אליהם אדום), ומחיקה של דף היוצר שלו היא נקמנות פשוטה. תגיד (ובצדק) שהוא הביא את זה על עצמו ושהמעשים שלו מצדיקים זאת - אבל זה עדיין לא אומר שאנו צריכים לעשות זאת. אני לא בא להגן עליו, אלא לשאול מה יוצא לנו מהנקמנות הזאת. אני מתקשה לראות תועלת לויקיפדיה, ולעומת זאת נזק אני כן מסוגל לראות, כי לטעמי כל פעולה אלימה נגד משתמש אחר (ואפילו אם הביא זאת על עצמו) מעכירה את האווירה ומקלה את היד על ההדק. אנו צריכים למחוק דפי משתמש רק כי הם מכריחים אותנו לעשות זאת, שכן הם גורמים נזק רציני לויקיפדיה באמצעות הדפים - לא כי הם עשו סדום ועמורה בויקיפדיה ועכשיו בא לנו לנקום בהם ולנדות אותם. אם יותר לי להעיר הערה אישית קטנה לסיום: אני לא מכיר את שמעון ולא הייתי מעורה בנבכי הפרשה שלו, אבל מציקה לי הרגשה לא נעימה שאם היינו ניגשים לזה אחרת, זה לא היה נגמר כפי שנגמר, ואולי לא היינו מתקוטטים עם שמעון גם עכשיו (נכון, הוא האחרון שנגיד עליו שהוא חף מאשמה, אבל לא עליו מדובר). עדיף להיות חכמים מאשר צודקים, בעיקר כי אין ספק כאן לאף אחד שאנחנו צודקים. גדי אלכסנדרוביץ' 10:44, 22 ינו' 2005 (UTC)
בסדר, בסדר, שיחזרתי את הדף של החצוף הזה. לדעתי אין לתת במה לאנשים כמוהו. הוא הרבה יותר גרוע מחנוכה. אם ההשחתה של חנוכה הייתה ברורה, השחתתו של זה הייתה חשאית ומסוכנת פי כמה. זה כמו רעל שהורג אותך לאט, אבל בטוח. אני רואה במעשהו של שמעון בגידה ברוח של ויקי ובאמון הויקיפדים. רחשתי לו הערכה רבה עד פיצוץ הפרשה וכיום הוא משול בעיני לסרטן שהויקיפדיה הצליחה להרפא ממנו. גילגמש שיחה 11:22, 22 ינו' 2005 (UTC)
יש לתת במה לכל אחד. גם לחנוכה צריך לתת לקשקש (אם כי ראוי להתעלם מקשקושיו) וגם לשמעון יש לתת במה. מה שלא צריך לתת הוא כלים לאנשים לעבוד על מנועי החיפוש, להעלות תמונות פורנו, להפר זכויות יוצרים וכו'. כל עוד דברים כאלו לא נעשים - יש לאנשים זכות דיבור (ולא ניתן לשלול אותה בטיעון של "הוא עבר על החוק"), ואין שום סיבה למנוע זאת מהם. לדעתי שלילת זכויות דיבור ממישהו, ובכלל הפיכתנו לשופטים ותליינים, היא היא הרעל שהורג אותנו לאט. נראה לי שבנסיון להרוג גידול שפיר אתה הורס את כל הגוף בטיפולי כימותרפיה מיותרים. גדי אלכסנדרוביץ' 12:34, 22 ינו' 2005 (UTC)
בסדר, בסדר הבנתי את דעתך. דעתי על הנושא לא תשתנה. אני לא אוהב את החנוכות למינהם ולדעתי אין לדבר איתם, אין לקבל אותם ואין להראות להם שהם רצוים. הדרך היחידה היא מחיקה, חסימה ושחזור. בינתיים זה עבד והוא הסתלק לשמחתי הרבה. אני מקווה ששמעון ילמד ממנו ויסתלק גם הוא. גילגמש שיחה 12:38, 22 ינו' 2005 (UTC)

שלום,
בעקבות ההתקדמות עם כתיבת עקרנות הפרלמנט ביצעתי פיילוט במסגרתו קיבלת הודעה לתיבת הדואר. הפיילוט אמור לבדוק את ההענות להצעה שהעלתי לפני אפי - כל מי שרוצה לעלות לדיון הצעה לשינוי מדניות חייב להודיע על כך לויקיפדים, שיסכימו מראש להכלל ברשימת תפוצה (ע"י חתימה בדף מתאים). משיקבל הויקיפד את התשובות, ידע אם להצעתו יש סיכוי לעבור. ההצעה הזאת תמנע כמעט לחלוטין דיוני סרק.
נ.ב. אין צורך להודיע במכתב על הצבעת מחיקה היות ומדובר בענין שולי.
תודה על ההשתפות,
גילגמש שיחה 23:00, 21 ינו' 2005 (UTC)

לא הבנתי את כוונתך - אשמח להשתתף / לבדוק / לעזור אם תפרט או תכוון אותי לדיון או התוכן המתאים. ^^ דּוֹד1 04:47, 22 ינו' 2005 (UTC)
שלום דוד1, לפני כשבועיים הוחלט לרכז את ההצבעות בדף מיוחד על מנת לא ללכת לאיבוד בין ההצבעות השונות. על מנת לא להרבות בדיונים מיותרים, הצעתי שכל ויקיפד שרוצה להציע דיון יבדוק אם יש להצעתו סיכוי לעבור וכך יחסך דיון מיותר. בקשר לשאלה ששלאתי אותתך במכתב, הרי שעדיין אין דיון ואני רוצה לראות אם יש רב להצעתי או שחבל לעורר את הויכוח.
גילגמש שיחה 06:46, 22 ינו' 2005 (UTC)

אם כוונתך הייתה לערך תוכנית לובלין, אלמוג שם בו את התבנית המראה כי הערך בשלבי עבודה. בינתיים השלמתי את הערך ואודה לך אם תעיין בו. בברכה, אדר 08:11, 22 ינו' 2005 (UTC)

תודה. גילגמש שיחה 08:13, 22 ינו' 2005 (UTC)

משפחת סימפסון[עריכת קוד מקור]

גילגמש, יש גם את הארי פוטר עם כמה וכמה קטגוריות. אז למה אתה מוחק את מארג" סימפסון? תתקן, תוסיף, אבל אל תחבל.

אין בעיה שיהיה ערך משפחת סימפסון, אך אנחנו לא נותנים ערך לכל דמות ודמות. אם תשים לב גם בהארי פוטר כל הדמיות מכונסות תחת ערך אחד. גילגמש שיחה 15:33, 22 ינו' 2005 (UTC)
אני מסכים איתך לחלוטין בנושא זה, אבל רציתי לציין בפנייך שהערך הומר סימפסון קיים דווקא.
אגב, חילקתי את החלק העוסק בדמויות הראשיות לתתי פרקים שניתן להרחיב כל אחד מהם בנפרד (במקום לפתוח ערך חדש) - להוסיף מדובב, תמונה ואולי פרטים נוספים. יובל מדר
אז זה לא תקין. יש להעביר את הערך הומר סימפסון לערך הראשי משפחת סימפסון. אני לא מתנגד לקיומם של הערכים העצמאיים, אבל כל עוד החלטנו על מדניות מסוימת יש ללכת לפיה. גילגמש שיחה 15:44, 22 ינו' 2005 (UTC)
העף מבט לרגע בערך המקביל על הומר סימפסון בויקיפדיה האנגלית: Homer Simpson. האם לדעתך גם ערך מסדר גודל והשקעה שכזה צריך להיות משולב בערך הראשי של משפחת סימפסון בשל "מדיניות" זו או אחרת של "כינוס דמויות"? אני מסכים איתך שהערך הנוכחי של הומר סימפסון בויקיפדיה העברית רחוק מלהיות כזה, אני סתם רוצה להבטיח שאם יבוא יום והחלק שמוקדש להומר יגדל לסדר גודל שכזה, לא נחזיק אותו בכוח בערך שקטן עליו. גדי אלכסנדרוביץ' 05:10, 23 ינו' 2005 (UTC)
לא. אני בכלל בעד פיזור הערכים, לדעתי ככה יש להם סיכוי טוב יותר להתפתח, אבל אני נצמד למדניות הקיימת. חייב להיות סדר בדברים. ברגע שנחליט לפזר את הערכים, אשמח לעשות את זה. גילגמש שיחה 08:14, 23 ינו' 2005 (UTC)

חשד להפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תחווה דעתך על החשד שהעליתי בשיחה:עששת
אסף.צ 16:12, 22 ינו' 2005 (UTC)

מה אתה רוצה ממני???[עריכת קוד מקור]

מה אתה סתם נטפל אלי עוף מפה נמאס ממך.

לגבי האצ"ל והלח"י אז בויקיפדיה האנגלית הם נמצאים בקטגוריה "ארגוני טרור יהודים", מה עשיתי לא בסדר??

לגבי היטלר תיקנת כמה שגיאות חמורות בערך.

זה שלא נרשמתי לא הופך אותי למשחית.

עריכתך הייתה בגדר השחתה. אל תוסיף ותוריד קט' על דעת עצמך בנושאים רגישים ללא דיון מוקדם. אם תמשיך להתעלל בערכים הם ינעלו ואתה תחסם. גילגמש שיחה 16:45, 22 ינו' 2005 (UTC)
אני לא מוסיף קט' בעצמי אני מתרגם אותם מהויקיפדיה האנגלית. אתה אדיוט...
כל עוד הערך אצ"ל מופיע באנגלית בקטגוריה אירגוני טרור יהודיים, הבחור צודק. אבל גם הויקיפדיה האנגלית טועה פה ושם (והרבה...) - אז מותר לנו לתקן אותם. אבל! עם כל הכאב והצער, האצ"ל מקיים את המופיע תחת הערך "טרור" בעברית - אז למה לחטוא בחוסר אובייקטיביות? או שנשנה את ההגדרה של טרור, או שנודה שהאצ"ל היה אירגון טרוריסטי, או שנוכיח שפעולות של האצ"ל שפגעו באזרחים ללא הבחנה לא היו מכוונות או חלק מהמדיניות שלו (ונראה לי שזו האפשרות היחידה שבאה בחשבון).עמית אבידן 07:34, 23 ינו' 2005 (UTC)
התשובה פשוטה - התוספת של האלמוני היא פרובוקציה. היא לא נועדה לשפר, אלא להרוס. אחרי דיון ענייני, לא תיהיה לי התנגדות להחזרת הקטגוריה. גילגמש שיחה 08:41, 23 ינו' 2005 (UTC)

קרב בית זכריה[עריכת קוד מקור]

ראה בבקשה את הערותי בערך שיחה:קרב בית זכריה. אני מקווה שהערות אלו יניחו את דעתך. מתן Matani2005 03:40, 23 ינו' 2005 (UTC)

תיקוני ערכים[עריכת קוד מקור]

בעקבות פניותיך ופניית דוד שי אלי להפסיק לבקר ולהתחיל לתקן ערכים: אני כרגע לקחתי על עצמי כמקרה מבחן ערך מסוים, וכשאסיים אותו אני אפרט בדף המשתמש שלי מה קרה ומה מסקנותי. אבל מסקנת ביניים אחת כבר יש לי: לא רצוי שאנשים יכתבו על נושאים שהם לא מבינים בהם. התוצאה של זה רעה. עמית אבידן 07:02, 23 ינו' 2005 (UTC)

לא הבנתי כל כך מה אתה רוצה להגיד בזה, אם טעיתי במשהו אתה מוזמן לתקן. גילגמש שיחה 08:15, 23 ינו' 2005 (UTC)
לא משהו אישי נגדך. משהו הרבה יותר כללי, אבל שוב, אני אפיץ את זה כשזה יהיה יותר מבושל.עמית אבידן 10:12, 23 ינו' 2005 (UTC)

איזוטריות[עריכת קוד מקור]

שלום גילגמש. ראיתי את הודעתך בדף השיחה של המשתמשת שכתבה את הערך שעוסק בסדרה סטארגייט. רציתי להעיר שהשימוש שלך במלה "איזוטרי" על נגזרותיה הוא פוגעני ופטרנליסטי משהו. מה שנראה בעיניך איזוטרי נראה בעיני אחרים חשוב מאד, ומה שנראה בעיניך חשוב עשוי להראות בעיני אחרים איזוטרי. אני ממליץ שתמנע מהשימוש בשם תואר זה. ראה כיצד אני הגבתי בדף השיחה של אותה משתמשת למשל. (כן, אני יודע שגם הערה זו מצדי כלפיך היא פטרנליסטית משהו, אבל אני חושב שיש בה טעם רב). בברכה, ערןב 10:13, 23 ינו' 2005 (UTC)

אין בעיה, אבל איזו מילה אתה מציע? האם ערך על סדרת טלוויזיה איננו איזוטרי? גילגמש שיחה 10:16, 23 ינו' 2005 (UTC)
מדוע צריך להשתמש כלל במלה? ראה מה שאני כתבתי למשל בשיחת משתמש:Chelnak (אגב, עשיתי זאת במקביל אליך, זה לא שראיתי את תגובתך ואז הוספתי את שלי). המטרה שלי באותה תגובה היתה להגיע לקונצנזוס עם הכותבת ולא "להטיל" עליה את הכללים שלנו, כך שהיא תסכים בעצמה שפתיחת ערך נוסף היא מיותרת במקרה זה ואף תבצע את השינוי בעצמה.
בחרתי להעיר לך כאן כי חבל לי לראות אותך נכנס לעימותים בכל פעם מחדש עם משתמשים שונים, ותגובתך שם נראתה לי כמו פוטנציאל לעימות שכזה. "עצה סמכותית" במקום "הנחתה" נראית לי דרך נעימה הרבה יותר כמו גם אפקטיבית הרבה יותר כדי להסביר ולכפות מדיניות.
בברכה, ערןב 10:41, 23 ינו' 2005 (UTC)
יש בזה משהו. להבא אפעל לפי עצתך. גילגמש שיחה 10:49, 23 ינו' 2005 (UTC)


לוח ההיסטוריה העולמית[עריכת קוד מקור]

ראיתי בלוח השינויים שעשית שינויים אך כשהסתקלתי בעבודה לא ראיתי שום שינויים. אם תוכל להפנות אותי אליהם אני אשמח.0ftal 11:26, 24 ינו' 2005 (UTC)

לא הבנתי את השאלה שלך. אתה יכול לבדוק את השינויים בעזרת "גרסאות קודמות" או "היסטוריית הדף" אפשר למצוא את הלינק בראש העמוד. גילגמש שיחה 11:30, 24 ינו' 2005 (UTC)
תודה על העזרה.0ftal 11:34, 24 ינו' 2005 (UTC)

כללים לתעתיק מערבית[עריכת קוד מקור]

שים לב ששחזרתי את השחזור. במקרה הזה, האנונימי צדק. רועי שיחה 14:23, 24 ינו' 2005 (UTC)

כן, ראיתי. תודה. תגיב בבקשה במזנון בדיון שיזמתי. דעתך חשובה. גילגמש שיחה 14:27, 24 ינו' 2005 (UTC)

אלכסנדר והיהודים[עריכת קוד מקור]

אשמח אם תבחן את הערך אלכסנדר הגדול באגדות היהודיות תעיר את הערותיך, וכן תחווה את דעתך אם צריך להיות ערך נפרד או שהערך צריך להיכלל בערל של אגדתות אלכסנדר בתודה מראש--יום טוב 15:06, 24 ינו' 2005 (UTC)

תודה על הענות המהירה. זהו ערך גדול ומקיף. אין טעם לאחדו עם הערך "אגדות על אלכסנדר". הערך אגדות של אלכסנדר צריך להיות כללי ומקיף ויכלול את כל האגדות שלא קשורות ליהדות. למשל האגדות הפרסיות עם האיסקנדר וכו'. לגבי עריכה - טרם עברתי על הערך ואני אעשה את זה בזמן הקרוב. בינתיים צירפתי לקטגוריות. גילגמש שיחה 15:11, 24 ינו' 2005 (UTC)
בסדר גמור תודה. --יום טוב 15:12, 24 ינו' 2005 (UTC)

ברית המילה[עריכת קוד מקור]

אני שונא להעיק עליך, אבל אתה ממש לא מותיר לי ברירה. אז א. כפי שאמרתי - אני אכין קצרמר, ומבחינתי בעניין הזה כפיתם עלי הר כגיגית. ב. אתה ממש לא מבין לאיזה שטח אש אנחנו ניכנס כאן. מדובר בנושא סופר טעון ממש כמו נושא ההפלות: יש אנשים רבים מאוד שרואים במילה אקט ברברי שפוגע בתינוקות חפים מפשע (תסתכל בערך האנגלי ותבין), ואני צועד כאן בינהם לבין תומכי המילה כמו יחף על זכוכיות. אז עד שהקצרמר יהיה מוכן אני לא אגיב בדף השיחה ועמך(ם) הסליחה. עכשיו סבלנות. עמית אבידן 15:16, 24 ינו' 2005 (UTC)

תרגיש חופשי לפנות אלי, זה לא מעיק. וכן, ידועה לי הביקורת על המנהג הזה. זה עדיין לא אומר שצריך לפצל את המאמר ל-4 או 5 מאמרי משנה. גילגמש שיחה 15:19, 24 ינו' 2005 (UTC)

שלום, הסיבה שלא שמתי כבר בבוקר קישור לאנגלית זה משום שהערך לא עוסק בקרמיקה אלא בכדרות. צרפתי קישורים לויקי בהתאם. ראה דף שיחה של הערך עם הערה שלי לאורי. בברכה John Doe 16:30, 24 ינו' 2005 (UTC)

אם כך תשנה. גילגמש שיחה 16:32, 24 ינו' 2005 (UTC)

נרשמתי והרוב סבבה :) לא הבנתי איך חותמים על בית השיטה. הלוואי שלכולם יהיה סבבה Ittapitta 12:17, 25 ינו' 2005 (UTC)

בדיוק כמו שחתמת עכשיו. גילגמש שיחה 12:18, 25 ינו' 2005 (UTC)


שלום, אני אשמח אם תוכל לבוא ולראות את הערך ציור שהרחבתי (עדיין לא גמרתי פשוט יש לי גם דברים אחרים לעשות) ואם אתה שואל מאיפה כל החומר אז זה מהמורה לאומנות שלי (שונא אותה, אבל תרמה ערך אז לא חשוב) ואשמח סוף סוף לשמוע תגובות טובות ממך. 0ftal 12:21, 25 ינו' 2005 (UTC)

כן, ראיתי. תודה. יחסי אליך לא שונה מיחסי לכל ויקיפד אחר. גילגמש שיחה 12:23, 25 ינו' 2005 (UTC)

האם יש דרך להעביר את החשבון משתמש הישן שלי לחשבון החדש שלי? F 12:25, 25 ינו' 2005 (UTC)

לא הבנתי כל כך. את יכולה לעשות הפניה. אבל את לא יכולה לקבל את הקרדיט על עבודתך הקודמת בסטטיסטיקה, כי מבחינת השרת את משתמשת חדשה. גילגמש שיחה 12:27, 25 ינו' 2005 (UTC)
טוב לא נורא... נישאר F זה פחות מילטריסטי :) F 12:30, 25 ינו' 2005 (UTC)
זאת שאלה טובה, מי הוא המיליטריסט, זה שיש לו F-16 ובעזרתו שומר על עצמו או זה שאין לו את המטוס וכתוצאה מכך מכים אותו :-)
גילגמש שיחה 12:32, 25 ינו' 2005 (UTC)

סליחה על שאני מתערב - דווקא יש דרך. ראי m:Changing username. בברכה, רועי שיחה 12:33, 25 ינו' 2005 (UTC)

אה. לא ידעתי. חשבתי שאין דרך. גילגמש שיחה 12:40, 25 ינו' 2005 (UTC)

קיבלתי, תודה על ההערה. איטה

בסדר בסדר[עריכת קוד מקור]

הפסקתי כבר לפני זמן רב, ומחקתי את מה שכתבתי, אל תכעס! בנוגע לויקי באנגלית, עצה מאוד נחמדה, רק שלא מצאתי שם מילה בנושא - יכול להיות שטעיתי בחיפוש, אני לא יודעת. שנית, אני לומדת בלימודיי נושא שקוראים לו ביולוגיה של התא, ואם טעיתי (מה שבהחלט יכול לקרות) אז זה הולך הרבה יותר אחורה מאשר אני - המרצה טעתה. מצטערת שהכעסתי אותך. לא התכוונתי לטעות. הלוואי שלכולם יהיה סבבה !!!!! :)Ittapitta 14:01, 25 ינו' 2005 (UTC)

ההצבעות מסורבלות[עריכת קוד מקור]

עשית הצבעה בתוך הצבעה, וסך הכל ניסיתי לסדר את זה ככה שהכותרות יהיו יותר נוחות.

אגב, בשחזור שלך מחקת את ההצבעות שלי.

Ramiy 17:56, 25 ינו' 2005 (UTC)

אופס. סליחה. רציתי ללחוץ על כפתור "חזור" לחצתי בטעות על שחזר. אני מצטער. השחזור היה ללא כוונה ושחזרתי בחזרה לגרסתך, כששמתי לב ששיחזרתי בטעות. אנא תבציע שוב. גילגמש שיחה 17:59, 25 ינו' 2005 (UTC)


תאשר בבקשה את השינוי שלי, בהצבעה האחרונה, פיצלתי לשני הצבעות כדי למנוע סרבול.
Ramiy 18:05, 25 ינו' 2005 (UTC)
לא הבנתי אותך. מה הכוונה "תאשר"? הדף איננו מוגן. אני לא יכול "לאשר" או "לשלול" שום דבר. קולי לא שווה יותר מקולך. לגופו של ענין, נראה לי שאין הבדל עקרוני בין הנוסח שלי לנוסח שלך. אם אתה חושב שזה נח יותר, תשאיר את זה. גילגמש שיחה 18:07, 25 ינו' 2005 (UTC)

למה תוקף?[עריכת קוד מקור]

אני מספר על קבוצת אומנות לא נאצים ולא כלום ולא פוליטקאים

כי עריכה ראשונה הייתה ג'יבריש, ולכן ראיתי בה השחתה. אני מצטער על היחס העוין. גילגמש שיחה 00:35, 26 ינו' 2005 (UTC)

התלהבות מוגזמת מהגנות[עריכת קוד מקור]

אתה לא חושב שזה מוגזם במקצת להפעיל הגנה על ארגז החול שלך. מי כבר יגרום לו נזק? טרול רפאים 09:01, 26 ינו' 2005 (UTC)

חח.. תתפלא. גילגמש שיחה 09:02, 26 ינו' 2005 (UTC)
זה נראה לי מופרך. בכל מקרה, אם כבר יעשו את זה, תפעיל הגנה. זה נראה אבסורדי ביותר. טרול רפאים 10:11, 26 ינו' 2005 (UTC)
שמתי לב שאתה מרבה בכתיבת דפי שיחה ולא ערכים. בד"כ הוויקיפדים צוברים קרדיט ומוניטין בתכיבת ערכים ולא דפי שיחה, הצעות לסדר, ניסיונות לתקן סדרי עולם בויקי וכו. אתה לא רוצה להגן על ארגז החול שלך, אל תגן. גילגמש שיחה 10:14, 26 ינו' 2005 (UTC)
הבעיה העיקרית שלי, היא שאני לא מבין גדול ברוב הדברים שיש כאן, ואי לכך ברוב הדברים אני לא נוגע בערך אלא כותב שלדעתי יש לעשות X. אני לא מאמין בתיקון משהו שאתה לא מבין בו, זה בדרך כלל גורם נזק. במה שאני מבין, למשל לולאה, אני מתקן. טרול רפאים 10:22, 26 ינו' 2005 (UTC)
ברכותי. אך כתיבת דפי שיחה איננה הפעילות המועדפת. אין חוק שאוסר עליך לכתוב דפי שיחה, אבל אתה הוויקיפד הראשון שאני פוגש שהיחס בין כתיבתו בדפי שיחה לבין כתיבתו בערכים הוא 10:1 לטובת דפי השיחה. גילגמש שיחה 10:24, 26 ינו' 2005 (UTC)
אני חושב שבנושא הזה עדיף לשתוק, מה שיהיה לי להגיד יהיה מאוד לא נחמד. טרול רפאים 11:10, 26 ינו' 2005 (UTC)
גילגמש ודאי התכוון לכך שאתה יוצא דופן על רקע זה שהיחס המקובל בקרב הויקיפדים הוותיקים הוא 30:1 לטובת דפי השיחה, 40:1, ויש שאף 100:1. שש"ז 11:20, 26 ינו' 2005 (UTC)
אני לא התרגשתי מהאמירה הזאת, אני ידוע בתור נודניק מקצועי (זה מה יש). עד היום רוב האנשים התעצבנו מזה שבלבלתי להם את השכל ובסוף הסכימו שמה שהצעתי היה יותר טוב. אם גילגמש חושב שאני מפריע לויקיפדיה, שיגיד את זה ואפסיק להטריד את ויקיפדיה. טרול רפאים 11:28, 26 ינו' 2005 (UTC)

גילגמש, אתה יכול למחוק את ארגז החול שלך מדי פעם כדי למחות כל זכר לגרסאות הקודמות. גם אני עושה זאת לפעמים. הרי אין ראוי מארגז החול לזכות בניקיון מפעם לפעם. אם כי הפעלת הגנה על ארגז החול נראית מיותרת מה. נאלצתי להגן על דף המשתמש שלי לאחר שאיזה מטורף היה ממלא אותו בקללות רומניות פעם אחר פעם. רק לאחר כמה חודשים הבנתי מה רצה זה: הוצאתי מהעמוד הראשי את הקישור לוויקיפדיה הרומנית ביחד עם כל מיני קישורים זוטרים. מסתבר שהרומנים רגישים למדי בכל הנוגע לאנציקלופדיה שלהם, והאמן לי שעדיף בעיניי כי תמונת אחת הדוגמניות של חנוכה תעטר את דף המשתמש שלי מאשר קובץ קללות ברומנית.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 11:05, 26 ינו' 2005 (UTC)

כן, אני מוחק מדי פעם. היות ואני פעיל מאוד במעקב אחרי השינויים האחרונים ארגזי החול, דף המשתמש ודף השיחה שלי הושחתו אין ספור פעמים. אני מעדיף להגן ולחסוך לעצמי את כאב הראש. ההגנה לא פוגעת באף אחד היות ובלאו הכי זהו "שטח פרטי". גילגמש שיחה 11:07, 26 ינו' 2005 (UTC)

בקשת עזרה - מרוץ מרתון[עריכת קוד מקור]

תיכנס בבקשה למרוץ מרתון ותראה מה שקרה שם עם הגרסאות הקודמות. אני מבין שזה בגלל שהשתמשתי בארגז חול. איפה טעיתי?עמית אבידן 11:05, 26 ינו' 2005 (UTC)

לא הבנתי את השאלה שלך. מה קרה עם הגרסאות הקודמות ומה אמור היה לקרות עם גרסאות אלו? גילגמש שיחה 11:09, 26 ינו' 2005 (UTC)
מכיוון שביצעתי את כל העריכה בארגז חול, הערך "זוכר" את כל הגירסאות של ארגז החול ומציג אותם כגירסאות קודמות של הערך (שזה המון ג'יבריש), מעבר לעובדה שכשבדקתי קודם ראיתי שויקי לא הכירה בו כערך חדש.עמית אבידן 13:04, 26 ינו' 2005 (UTC)
מה מפריע לך שישארו גרסאות הג'יבריש? כעקרון אני יכול למחוק את הערך ואז תוכל לעלות אותו מחדש והקרדיט ישמר לך, אבל זה באמת מיותר ואנחנו לא עושים את זה בד"כ. למעשה אם אעשה את זה, זאת תיהיה הפעם הראשונה. גילגמש שיחה 13:06, 26 ינו' 2005 (UTC)
בסדר, בדקתי את מה שהפריע לי וזה כבר לא שם. קרדיט מעניין את הסבתא שלי.עמית אבידן 13:24, 26 ינו' 2005 (UTC)

שים לב שערכתי את הערך. ניסיתי לאזן בין עמדתי לזו שלך. נדב 12:54, 26 ינו' 2005 (UTC)

הערך עדיין סובל מפוליטיזציה. קל לראות שכותב הערך מזדהה עם מאבקם של הפועלים. ויקיפדיה לא אמורה להזדהות עם אף צד. הערך מבקר את השיטה הקפיטליסטית ואף מצר על כך שהשגי העובדים נשחקים. למה שנביע צער? זה לא מתפקידנו. את זה שיעשו באקדמיה, בטלוויזיה, רריו, עיתונות, הפגנות וכו'. אני חסר השכלה סוצ' מתאימה ולכן אני לא משכתב את המאמר בעצמי. גילגמש שיחה 13:07, 26 ינו' 2005 (UTC)
לא תימצא הרבה סוציולוגים ימניים שיעשו את זה... אז כנראה שאני אאלץ. כשאני אמצא זמן (זה כנראה לא יהיה מאוד בקרוב). אודה לך אם בינתיים תוכל להצביע על הנקודות הבעייתיות לדעתך בדף השיחה. נדב 13:18, 26 ינו' 2005 (UTC)
הצרה היא שהבעיה היא ככל הנראה עמוקה יותר. לא עברתי על ערכים אחרים, אך סביר להניח שהבעיה נמצאת גם שם. אני מתקשה להצביע על משהו מסוים, היות ואין טעויות בערך, אך רוח הערך היא שמאלנית. אני אעבור שוב על הערך ואנסה להצביע על דברים ספציפיים יותר. גילגמש שיחה 13:21, 26 ינו' 2005 (UTC)
יחסך לקרדיט יפה בעיני. אני לא מנכס לעצמי את ערכי ואף לא מציין אילו ערכים כתבתי, פרט לבודדים. האמת היא שכבר היו פה זעקות שבר בדבר גניבת הקרדיט. ראה את דף השיחה של הוויקיפד הזה לדוגמא. גילגמש שיחה 13:33, 26 ינו' 2005 (UTC)
ההערה הזו מופנית אלי? כי אם כן, לא מאוד הבנתי את ההקשר... נדב 21:40, 27 ינו' 2005 (UTC)

מיון עולם הטבע[עריכת קוד מקור]

כידוע לך, החבר גילגמש, אני נמצא כעת בחופשת ויקי במלונות שרתון, ולכן אין באפשרותי לערוך ערכים עד אשר תשוב ותשתרר אווירה אנטי-הילטונית בויקיפדיה. לפיכך, ארשה לי להסתייע בך על מנת לערוך את השינויים הבאים:

בן הטבע היקר, אולי תשוב לפעילות בערכים במקום בדיונים? אני חושב שהבקשה הזו מגילגמש היא קצת טרחנית וחוצפנית. אתה יכול לתקן בעצמך, למחול על כבודך הרב ולסיים את החופשה שלך. מבט בתרומות המשתמש שלך מראה שאתה רק כותב בדפי שיחה ובמזנון. אני לא חושב שזה מועיל הרבה. שוב לפעילות של ויקיפד נורמלי, אנא. --Harel 14:56, 27 ינו' 2005 (UTC)
אני חייב לציין שאני מסתייג מגישה זו. לבן טבע זכויות רבות מספור ואל למישהו להטיף לו מוסר בדבר עריכות מועטות מדי. די במבט בסטטיסטיקה על מנת לראות שבן טבע הוא מהפעילים בויקיפדים. אני מסתייג מאוד מהטחת האשמות שווא בוויקיפד ותיק ומוערך מאוד על ידי משתמשים רבים בכלל ועל ידי בפרט. גילגמש שיחה 17:44, 27 ינו' 2005 (UTC)
מתוך כבודו הרב הפצרתי בו לשוב לפעילות ממש ולא רק למטא-פעילות (בעיקר במחלקת החקירות). הרי מיעוט עריכותיו הממשיות הוא מבחירה מודעת, שמקורה בהיעלבות כלשהי. חבל שיטריח אותך בבקשות לתיקונים שונים במקום לעשות זאת בעצמו. כך הוא גורע גם מזמנך, היקר מאוד לכולנו. --Harel 19:24, 28 ינו' 2005 (UTC)

אני מבקש שתיכנס לערך ראשתן ותכניס לשם את #REDIRECT ראשתן גדול ראש. מדובר במין יחיד בסוג, על כן יש ליצור קישור מראשתן אל השם המלא. אל תמחק חלילה את ראשתן. גם דודו מוביל לדודו אפור ופרת ים לפרת הים שטלר.

אני מבקש שתיכנס לסמוריים ותמחק במהירות יתרה את כל התוספת הזדונית האפורה מתחת לסימול הקצרמר.

אני מבקש שתיכנס לדינגו ותחליף את ההשחתה בשורה הראשונה ל- דינגו הוא כלב הבר של אוסטרליה אשר הובא ליבשת זו על ידי האדם ושם התפרא.

יש למחוק את - הדינגו הוא סוג של זאב כנראה שהדינגו הוא צאצא של הזאבים האינדיאנים – במהירות האפשרית.

לשם ידיעתך הכללית, הזאב המוכר לך הוא מין בסוג כלב.

אני מבקש שתשנה את כל הויליאמים לו'יליאמים. המצב הקיים הוא בלתי אפשרי.

תודה, בן הטבע 13:31, 26 ינו' 2005 (UTC)

בסדר, אעשה את זה בהקדם האפשרי אחרי שאסיים את עריכת ערכי הימים לקראת הפעלתו הקרובה של בוט השנים (הוא צפוי לפעול בסוף שבוע זה). בינתיים ביצעתי כ-100 עריכות. אני עדיין סורק את דפיהם של העצלנים. גילגמש שיחה 13:36, 26 ינו' 2005 (UTC)

תודה, שים לב לכתוב: כלב הבית|כלב הבר וכדומה. אני הולך לסטימצקי לקנות ספר על צמחי גינה. בן הטבע 13:59, 26 ינו' 2005 (UTC)

רועי שיחה 13:40, 26 ינו' 2005 (UTC)

?
גילגמש שיחה
שלחתי לך מייל. צריך לפרט? רועי שיחה 13:47, 26 ינו' 2005 (UTC)
שלחתי לך תשובה. גילגמש שיחה 13:51, 26 ינו' 2005 (UTC)
עניתי. תחשוב על זה ברצינות. רועי שיחה 14:00, 26 ינו' 2005 (UTC)
שלחתי עוד הודעה. אני מציע שהיום תעקוב אחרי ההודעות, כדי שאני לא אצטרך לשגע אותך כל הזמן :-) רועי שיחה 14:26, 26 ינו' 2005 (UTC)
בסדר, בסדר. אני בכלל לא חושב שיש צורך בעוד ועוד מפעילי מערכת. כרגע יש כ-20, נכון שלא כולם נלחמים בהשחתות, אבל המספר הזה מספיק לדעתי. גילגמש שיחה 14:28, 26 ינו' 2005 (UTC)

חסימת משתמש[עריכת קוד מקור]

גילגמש, אתה מצחיק אותי עם ההערות השנונות שלך. חסמת משתמש כי "הוא מפריע לשוולת חייך"!!

Ramiy 09:22, 27 ינו' 2005 (UTC)

המ... כן. הוא באמת הפריע לשלוות חיי. הכניס לינקים לאתרי פורנו בערך זנות. אם יעשה את זה עוד פעם אני מגן על הערך. אני לא אוהב להתווכח עם משחיתים. עם משחיתים יש רק דרך אחת - מחיקה, שחזור וחסימה. גילגמש שיחה 09:25, 27 ינו' 2005 (UTC)

יתכן שמדובר באפרת ולכן אינני רוצה להאשים אף אחד לעת עתה בהתחזות.
חשדי עלה משום שלאחר שכתבתי דבר מה בדף השיחה המקורי שלה, מיד צצה משתמשת הטוענת שזו היא, אם כי בזהות אחרת.
מה הסיבה שאפרת לא יכולה להיכנס כאף 16? היא לא אמרה זאת בשום מקום. אם איבדה את הסיסמה הרי היא יכולה לשלוח סיסמה חדשה לאי מייל שלה. אם איבדה גם את הסיסמה לאי מייל, אפשר לפנות לבריון ויבר שישנה בתוך מסד הנתונים את האי מייל החדש. הוא יכול לעשות זאת.
למה לחבר בקהילה לשנות את שם המשתמש, אלא אם הוא רנן אדר שלא רוצה שידעו את שמו חלילה?

ראה נא, היא כתבה בדף המשתמש של F שהיא F16 אך לא עשתה דבר בדף המקורי שלה. שום אזכור או הפניה.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:23, 27 ינו' 2005 (UTC)

אם אכן מדובר בחנוכה ולא באפרת כי אז יש לתת את הדעת ביתר שימת לב לגבי המתחזים למיניהם. יתכן שחנוכה אינו רק wikiwiki אלא משתמש אחר שתורם באופן מכובד בעצם ימים אלה, ואנו לא חושדים בו כלל וכלל לעת עתה.

לדעתי, אין צורך במפעילי מערכת נוספים, אולם אם דוד שי סבור שזו פריבילגיה למשתמש בעל תרומות רבות, כי אז טוב יהיה אם יתייעץ עם כמה מאיתנו דרך האי-מייל. אין כוונתי לכך שנגזול מסמכות הבירוקרט אלא רק כדי שישמע חוות דעת אחת: אם זהו כנראה מתחזה או שזהו משתמש אמיתי. רק זאת ולא יותר מכך. שבע עיניים תמיד עדיפות על שתיים.

זה עלול להיות בוקר עצוב אם נתעורר יום אחד לגלות שאיזה חנוכה מחק לנו מאות ערכים בלילה אחד. אני איתן בדעתי שלחנוכה יש פה לפחות זהות אחת נוספת שעדיין איננו חושדים בה. אני מתעב את היצור הזה מכל וכל ומבחינתי כולם חשודים מלבדי, מלבדך ומלבד רועי ודוד שי. איננו חשודים כי חסמנו את חכם חנוכה ב-real time. האמן לי שאם לא היית, ביחד עם אחרים, נוכח בחוסמי את המנוול הזה כמה פעמים, אפילו את עצמי לא הייתי מסיר מטבלת החשודים. חייבים לפתוח בחקירה מוקדמת ככל האפשר. האמן לי, אינני פרנואיד אלא רואה את הדברים באופן ענייני יותר. הרי מדובר בחיה מתועבת שכל יום מעלה לפה קישורים לאתרי פורנו והנה היום גם למכוני ליווי למיניהם. אני כמובן סבור שיש למחוק את הערך זנות, כי למה זה טוב שישאר? אל לנו לעודד הפקרות מסוג כזה באנציקלופדיה. הנה, אתמול קראתי את מכתבה של בחורה צעירה שהתאבדה בגלל התעללות מינית. היא טוענת שהמדינה לא מספקת הגנה ראויה והאמן לי, היא צדקה. חייבים להכניס למאסר עולם את כל האנסים הברוטאליים הללו. לא כל הבנות הן פאריס הילטון שמשווקת את גופה כאילו היתה היפה בנשים. ישנן פרוצות שמועסקות בעבודה זו כי הן מכורות לסמים. אתה לבטח יודע זאת היטב. חובה על המדינה להקים מוסדות שיקום לאותן בנות כדי להשיב להן צלם אנוש. את מעסיקיהן המשלמים להן עבור עבודתן תמורת מנות סם יש להשאיר מאחורי סוגר ובריח למשך שנים ארוכות. אי אפשר שיביאו לפה נערות תמימות ממזרח אירופה ויכלאו אותן בעל כורחן כדי לספק שירותי מין. מדובר בחטיפה לשמה ועל מערכת המשפט לראות בכך את העבירה החמורה ביותר שאפשר למצוא בחוק: גזילת חירותו של אדם.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:58, 27 ינו' 2005 (UTC)

השעה שתיים וחצי עוד מעט. חסמתי את חנוכה כמה פעמים, אם כי כל פעם הוא שב מחדש. כעת עליי ללכת. בתקווה שמיד תגיח או מפעיל מערכת נוסף, בן הטבע 12:25, 27 ינו' 2005 (UTC)

משעשע שמחקת את התוספת שהכנסתי ל"אודות". נראה שכשלת בהבנת הרצינות שייחסתי לפסקה שהוספתי. ייתכן שאתה רציני מדי בשביל הויקיפדיה.

מדינות העולם[עריכת קוד מקור]

אגב בנושא מדינות העולם, יש שם טבלה של צפיפות אוכלוסין - מיותר לחלוטין!!!

מה שמעניין אנשים זה שטח של מדינה והאוכלוסיה שלה, הצפיפות היא פעולה מתמטית של חילוק בין שני הערכים האלה והיא לא נותנת ערך אינפורמטיבי לקורא המאמר.

היה עוד ויקיפד שדן איתי בעניין ולמיטב זכרוני גם לדעתו זה היה מיותר. בכל מקרה אפשר להעלות זאת לדיון לפני המחיקה.

Ramiy 23:22, 27 ינו' 2005 (UTC)

תעלה, אבל לא בלילה. ואם נחליט למחוק, אתה מתנדב להוריד את הקישור המיותר מכל ערכי המדינות? גילגמש שיחה 23:25, 27 ינו' 2005 (UTC)

שלום גילגמש,

עניתי לך בדף השיחה שלי, ואז הועברה התגובה לשיחת ויקיפדיה:פורטל. תעקוב אחרי התגובות שם.

דבר נוסף - אני חושש שיש כאן היסחפות והתלהבות יתר. מתנהלים שלושה דיונים שונים בשלושה דפי שיחה שונים (הצלחתי למצוא את דורית, רמי ואותי, אולי יש עוד), וחוסר תיאום מוחלט ביניהם. לא ברור מה כל אחד רוצה לעשות, למה, איך, מי, ולמה החלטות כאלה (ועוד יצירת דפי הדרכה ועקרונות על פיהן) מתקבלות על סמך דעתם של ארבעה ויקיפדים (עכשיו גם דוד שי הצטרף, אז חמישה, אבל זה עדיין לא מספיק).

ביטולם המוחלט של הפורטלים, כפי שעניתי בדף השיחה שלי, הוא תוצר של כמה דיונים שיצאו מכלל שליטה: שכנעת אותי לגבי הצורך לשנות את הפורטלים כך שיפנו לקטגוריות במקום לערכים, ואני תומך בצמצום מספרם (או הגבלת המספר שיופיע בעמוד הראשי, מן הטעמים הטכניים של אתמול), אך אני מתקשה להבין את הרצון הפתאומי שקם כאן לשכתב אותם (לפי מה שאני יודע, שכתוב פירושו מחיקה וכתיבה מאפס, מה שלא נראה שצריך בשביל להחליף קישורים), לעצב אותם מחדש מבחינה חיצונית (העיצוב הנוכחי של הלימון מעולה ואין צורך לשנותו), ובוודאי שלא את הצורך לבטל אותם באופן מוחלט.

אני לא יודע מה איתך, אבל אני, באופן אישי, מתקשה לנהל את שני הדיונים בו זמנית: גם על העמוד הראשי וגם על הפורטלים. השיקולים לגבי העמוד הראשי שונים מאלו של הפורטלים, והערבוב ביניהם לא טוב. אני חושש שהסמיכות בין האירועים היא שגורמת לכל ההמולה בשעות האחרונות.

אני מקווה שעם התנגדותו של דוד שי ירד מהפרק רעיון ביטולם המוחלט של הפורטלים, ואני מבקש (אם זה לא קשה) שיתר הדיונים עם דורית ורמי וכל מי שירצה להשתתף יתנהלו בדף השיחה שציינתי בשורה הראשונה, ולא בדפי שיחה פרטיים, כי כבר אי אפשר לעקוב אחרי מה שקורה.

בתודה, רועי שיחה 05:28, 28 ינו' 2005 (UTC)

היסטוריה של מדינות[עריכת קוד מקור]

יש לך התנגדות שאסיר את הקישור הישיר לקטגוריית העל היסטוריה של מדינות בקטגוריות ההיסטוריה השונות? בכל שיצרת חלוקה ליבשות תוך כדי השארת הקישור הנ"ל יצרת קיטלוג כפול בכולן. Apollo 11 08:23, 28 ינו' 2005 (UTC)

כן, יש לי התנגדות. לעתים הקורא לא יודע באיזו יבשת נמצאת מדינה מסוימת. אני מודה שבדקתי איפה בדיוק נמצאת בורקינה פאסו. האם זה אי נידח באוקיינוס השקט או שמא מדינה איזוטרית באפריקה כי לא זכרתי בדיוק. אני תומך בקטלוג הכפול כל פעם שזה משרת את הקורא. גילגמש שיחה 08:25, 28 ינו' 2005 (UTC)
אני מבין את התועלת המסויימת שבכך, אבל לטעמי שמירת הקטגוריות בצורה מסודרת והיררכית על מנת שניתן
יהיה ליצור אינדקס גרפי חשובה יותר, אם אני לא טועה זהו גם הנוהג בכל שאר הקטגוריות.
בכל מקרה אם אתה רוצה לשנות זאת, אשמח אם תעלה את הנושא להצבעה. זאת תהיה הזדמנות מצוינת לחנוך את הפרלמנט... Apollo 11 08:37, 28 ינו' 2005 (UTC)
הפרלמנט עדיין לא פעיל. מתקיימת שם הצבעה לגבי קביעת הנוהל - ימי מינימום, מינימום משתתפים ועוד. אני חושב שהאינקדס הגרפי הזה איננו נחוץ. אני בספק אם הוא מתעדכן בתדירות המתאימה. בנוסף לכך, אני מזמין אותך לעיין בשיחת משתמש:דורית#פורטלים ובפורטל המשוכתב פורטל:היסטוריה. אשמח לשמוע את דעתך. גילגמש שיחה 08:40, 28 ינו' 2005 (UTC)

בנוגע לפורטלים, אין לי השגות מיוחדות...
מלבד אולי הסתייגות מסוימת מהניתוק בינם לבין הקטגוריות, הרי במתכונתם החדשה כמראי מקום לקטגוריות השונות שבפורטל, החיבור הזה הוא טבעי עוד יותר ממקודם.
אבל אם כבר החלטתם על "החוט המשולש", כפי שהגדיר זאת דוד שי, אני לא מתנגד... Apollo 11 08:57, 28 ינו' 2005 (UTC)

בסדר. תודה על תשובתך. גילגמש שיחה 08:59, 28 ינו' 2005 (UTC)

רצון לעזור(או: אין לי מושג איך כל זה עובד)[עריכת קוד מקור]

טוב, אז אחרי כמה חודשי קריאה בלבד באינציקלופדיה החלטתי גם קצת לתרום(למרות גילי), למרות שלא ציפיתי שד'יזראלי יהיה הראשון. בכל מקרה, במה אני יכול לבוא לעזר? כמויות המידע פה הן עצומות ולכן אני מניח שאתה תדע יותר טוב ממני איזה ערכים זקוקים לעריכה הנואשה ביותר. תחומיי העניין שלי הם בעיקר היסטוריה מודרנית ופוליטיקה. אני מניח שגם בספורט אמריקאי אני יכול לתרום(הוספתי איזה 3 מילים לערך פוטבול לפני כמה שבועות). מקווה להמשך כתיבה מהנה..

אני כרגע מדבר עם המפתחים בנוגע לפתיחת מרחב פורטלים חדש. אז עד שזה לא עובד אסור שיהיה דף שיקראו לו "פורטל:"___... אז עוד שנייה אני מתחיל להעביר את הפורטלים לשמות זמניים... איזה פורטלים חוץ מפורטל מתמטיקה נושאים שמות כאלו? ערן http://he.wikipedia.org/style/monobook/user.gif 20:11, 28 ינו' 2005 (UTC)

ידוע לי רק על פורטל:היסטוריה. לא העברתי פורטלים אחרים. גילגמש שיחה 20:13, 28 ינו' 2005 (UTC)
תודה. נראה לי שעכשיו השדרוג עובד... ערן http://he.wikipedia.org/style/monobook/user.gif 21:08, 28 ינו' 2005 (UTC)
או קיי. תודה רבה. גילגמש שיחה 21:11, 28 ינו' 2005 (UTC)

איסר הראל[עריכת קוד מקור]

ראה תשובתי בדף נשיחה של איסר הראל. בברכה, אדר 20:28, 28 ינו' 2005 (UTC)

תודה רבה על תגובתך והודעתך בדף שיחתי. ראה את תגובתי בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 20:32, 28 ינו' 2005 (UTC)

הסר דאגה מלבך, לו היית אתה אלוף במיל או ראש השב"כ בדימוס היה נמצא כבר מי שמוצא לנכון כי אתה "שווה סכומים כאלה". בענין המשנה הכלכלית: עלי משום מה מקובלת הסוציאל-דמוקרטיה המערבית יותר מאשר משנת איין ראנד ומרגרט טאצ'ר. בברכה, אדר 20:45, 28 ינו' 2005 (UTC)

וזה כל היופי בדמוקרטיה ששני אנשים בעלי דעות שונות ואף סותרות יכולים לחיות האחד לצד השני ולא האחד במקום השני.
לגבי סכומי העתק, אני מקווה למצוא דרך מהפכנית לריפויו של חולי כלשהו ולזכות בזכות הגילוי במיליונים :-).
גילגמש שיחה 20:49, 28 ינו' 2005 (UTC)

איך מתקדמת העבודה[עריכת קוד מקור]

אני עובד כל היום, והצלחתי לעשות משהו שעובד (ועוד על כל הדפדפנים). הבעיה היא שניסיתי לבדוק את זה בתוך המבנה של ויקיפדיה (עם סרגל הניווט וכל שאר הדברים), ופתאום הכל נהרס. ב-IE הכל מתעופף בכל מיני מקומות, ובפיירפוקס המצב קצת יותר נסבל, אבל עדיין לא מספיק. עכשיו אני מנסה לתקן את כל הבעיות. רועי שיחה 21:26, 28 ינו' 2005 (UTC)

או קיי. מצוין. אני בינתיים שכתבתי את פורטל ההיסטוריה והוספתי קט' להיסטוריה לפי יבשות בשביל הפורטל. יש צורך דחוף לקטגוריות לפי תקופות היסטוריות ומאות. אני אבצע את זה בימים הקרובים והפורטל יהיה מוכן. בנוסף על כך עבדתי בבוקר על מיון עולם הטבע ופניתי לבן טבע על עם בקשה להקדים את כתיבת הערכים המרכזיים על מנת שאוכל לבנות את הפורטל המתאים. מהתרשמות כללית עולה שיש צורך בכמה אלפי עריכות על מנת לסיים את המהלך בהצלחה. בינתיים עשיתי כ-100 עד 150 עריכות. אני אמשיך עם המיון לפי קטגוריות מחר בתקווה להגיע לכמה מאות עריכות במיון עולם הטבע על מנת לזרז את בניית הפורטל. גילגמש שיחה 21:33, 28 ינו' 2005 (UTC)

אנגינה פקטוריס במאה ה-19[עריכת קוד מקור]

שני עניינים לי אליך. ראשית, האם בכוונתך לקטלג כל ערך ביוגרפי בקטגוריית "מאה" מתאימה? זהו פרוייקט דרקוני.

שנית, במהלך הרחבת הערך פרנץ ורפל נתקלתי במחלה Angina pectoris שהיא כלל לא אנגינה אלא תעוקת לב מסוג כלשהו. ובכן הידוע לך שמה העברי? המשך שיתוף פעולה פורה. --Harel 22:23, 28 ינו' 2005 (UTC)

בתשובה לשאלה ראשונה - לא. אני מתכוון להוסיף את כל האישים, האירועים וכל מה שקשור לכל מאה ולכל תקופה כהכנה להשקתו של פורטל ההיסטוריה ועמוד הראשי החדש. הדבר יעזור בניווט.
בתשובה לשאלה השניה - לא, אני לא יודע על כך דבר. אני עדיין בשנים הפרה-קליניות והידע שלי במחלות לא שונה מידע כללי שיש לכל אדם.
גילגמש שיחה 22:29, 28 ינו' 2005 (UTC)
הסתדרתי בינתיים לבד, זו אכן פשוט תעוקת לב או תעוקת חזה. באותה הזדמנות אני מוריד בפניך את הכובע על עבודת הקודש הסיזיפית שאתה עושה פה בויקיפדיה. --Harel 22:33, 28 ינו' 2005 (UTC)
תודה. בעקבות הדיון במזנון רועי לקח על עצמו את מלאכת העיצוב של העמוד הראשי. אני לקחתי על עצמי את בניית הפורטלים ועדכון הקטגוריות על מנת להתאימן לפורטלים החדשים. בעקבות המלאכה הזאת הניווט בויקיפדיה אמור להתצבע על פי הפורטלים והקטגוריות בלבד ללא תלות ברשימות או מפתח הנושאים. הקטגוריות המרובות אמורות לעזור לקורא למצוא את דרכו בויקי. גילגמש שיחה 22:38, 28 ינו' 2005 (UTC)
כך נהוג בויקי הגרמנית. שם לכל ערך ממוצע יש המון קטגוריות, כמעט לפי כל חתך אפשרי. יש לנו הרבה מה ללמוד מהויקי הגרמנית לגבי ארגון הויקי. רעיון חביב עלי משם הוא "מתקפת איכות": בכל שבועיים הם בוחרים נושא (למשל "ערי בירה בעולם") וכולם מקדישים לו תשומת לב מירבית בפרק הזמן הזה. תהליך בחירת הנושא הוא שיתופי. הייתי שמח לראות רעיון כזה כאן, אבל מרוב יוזמנות ורעיונות כבר לא רואים פה את האנציקלופדיה. --Harel 22:46, 28 ינו' 2005 (UTC)
הצרה העיקרית שלנו היא לא איכות הערכים, אלא מיעוט הכותבים. עשיתי השוואה מעמיקה בין הויקי העברית לבין הויקיפדיות האחרות ולפי גודל המאמרים ומספר עריכות למאמר אנחנו צועדים בראש הטבלה וזה מה שקובע את איכות הויקיפדיה. מה שאנחנו צריכים הוא גלי הגירה של ויקיפדים חדשים. אני ניסיתי לעורר את הענין בפתיחתו של פורום, אך הנושא לא הלהיב את יתרת הויקיפדים. אולי צריך להפעיל את השפעתנו בקמפוסים - למשל לתלות מודעות בלוח, לקיים מפגשים ועוד. אם הרעיון נראה לך, אני אשמח מאוד אם תעשה משהו בענין או תיזום דיון בענין זה. לי אין את הזמן לקיומו של הדיון היות ואני עסוק בזמן האחרון בכתיבה, עריכה ומעקב אחרי השינויים האחרונים. בעקבות ביקורו של ג'ימבו מספר העריכות הוכפל ויחד איתן מספר ההשחתות. גילגמש שיחה 22:52, 28 ינו' 2005 (UTC)
רעיון המפגשים בקמפוסים של האוניברסיטאות הוא לא חדש (העליתי אותו במזנון לפני מספר חודשים). הבעייה היא לתרגם אותו לשפת המעשה. It's easier said than done. אני הייתי שמח לראות את הויקיפדים הקיימים כותבים יותר ערכים ולא רק צועקים אחד על השני במזנון, וכן הייתי שמח לראות יותר מגוון מבחינת נושאי הכתיבה. משום מה, יש לויקי העברית חיבה יתרה להיסטוריה צבאית, בעיקר של העולם העתיק, לנאציזם, למיון עולם החי, לנהרות בדרום אמריקה, למתמטיקה ולאירלנד. תחומים כמו מוסיקה קלאסית, אמנות על כל גווניה, יהדות וציונות ואחרים לא זוכים פה כמעט לכתיבה. --Harel 23:00, 28 ינו' 2005 (UTC)
זאת הבעיה של מיעוט הכותבים. למרות שאני נהנה לשמוע מוזיקה קלאסית, אעדיף לכתוב עוד ערך מיותר בהיסטוריה צבאית על קרב עלום שם שאיש מלבד משוגעים לדבר לא ידע דבר על קיומו. לכן חשוב כל כך הגיוון במספר הכותבים. צריכים להתחיל את גיבוש הקהילה עם הקמת תאים באוניברסיטאות, החלפת מסנג'רים וכו'. בלי זה נמשיך לדשדש ולגדול בקצב איטי ביותר של כ-40 עד 50 מאמרים ביום, מחציתם לא ראויים אפילו לתואר קצרמר ואם הצעותי בדבר הגבלתם של מספר הקצרמרים היו מתקבלות, היו נמחקים ברגע בו נוצרו והכותבים היו מקבלים חסימה כי כתיבה גרועה היא השחתה לשמה. אני לצערי לא לומד בארץ, אחרת הייתי פוצח כבר בפעילות זו. גילגמש שיחה 23:06, 28 ינו' 2005 (UTC)

שלום, במסגרת השיחזורים השתבש השיחזור של ערך זה ואיני מצליח לשחזרו. ראה באם תוכל לתקנו. בתודה John Doe 14:51, 29 ינו' 2005 (UTC)

פורטל ספורט[עריכת קוד מקור]

לא ברור לי למה שמת תבנית שכתוב על פורטל:ספורט. מה רע בו? דוד שי 16:49, 29 ינו' 2005 (UTC)

בערך הכל. הוא מפנה למאמרים סטטיים במקום לקט' ועוד בעיות. אני בונה מחדש את מערכת הפורטלים בהתאם לעיצוב פורטל ההיסטוריה עם חריגים בודדים לפורטלים קטנים שלא מצדיקים הפניה לקטגוריות. פורטל הספורט בהחלט לא מצדיק חריג זה. בנוסף לכך כדורגל וכדורסל מקבלים משקל גדול מדי על חשבון הדברים האחרים. אני מבקש ממך לעיין בפורטל:היסטוריה בתור פורטל לדוגמא ובמשתמש:גילגמש/ארגז חול מיוחד על מנת להתרשם מהטיוטה. גילגמש שיחה 16:53, 29 ינו' 2005 (UTC)
זה שיש לך תוכניות לשנות אותו אינו מצריך הערת שכתוב. הערת שכתוב שמים על ערך שפסול לשימוש. פורטל הספורט כמו שהוא עכשיו הוא בסדר מבחינת המשתמש, ולא צריך להבהיל אותו עם הערת שכתוב. דוד שי 17:03, 29 ינו' 2005 (UTC)
התבלבתי. רציתי לשים תבנית עריכה. תודה על תשומת הלב. גילגמש שיחה 17:05, 29 ינו' 2005 (UTC)


שאלה לגילגמש[עריכת קוד מקור]

לא יודע אם קיבלת את האימייל שלי, אז אני כותב כאן. לא הייתה לי שום כוונה להשחית, נהפוך הוא. אני חושש שלא הבנתי משהו בתחביר של ויקי ואשמח להסברים. Nightslice 18:18, 29 ינו' 2005 (UTC)

סלח לי, אך אינני זוכר את המקרה שלך. אני חוסם כל יום עשרות משתמשים אם פעלת בתום לב, קבל את התנצלותי. גילגמש שיחה 21:38, 29 ינו' 2005 (UTC)
אשמח להסברים נוספים, אני חושב שיש לי מה לתרום לאתר ואני מעוניין לעשות כן. Nightslice 20:27, 30 ינו' 2005 (UTC)
אני אשמח לעזור. אני לא זוכר מה הייתה הסיבה לחסימתך. יכול להיות שנחסמת בטעות. האתר נתון בזמן האחרון במתקפת השחתות עם הכנסתן של תמונות פורנו לעמוד הראשי ולדפי השיחה של מפעילי המערכת. תכתוב בנושאים שמענינים אותך ובמידת הצורך תבקש עזרה בדלפק היעוץ (יש קישור מהשינויים האחרונים). אתה יכול לשאול אותי כל שאלה בנוגע לנהלים בויקיפדים או בנושאים שאני מבין בהם (מפורטים בדף המשתמש שלי). בתקווה לשיתוף פעולה פורה,
גילגמש שיחה 20:32, 30 ינו' 2005 (UTC)

למה אתה נטפל לאנונימים[עריכת קוד מקור]

אותו משתמש לא השחית שום דבר הוא רק תיקן שגיאות בערכים. אני ישחזר לגירסא שלו.

אני לא חייב דין וחשבון למשתמשים חשודים במיוחד לחבוים שבהם. גילגמש שיחה 10:18, 30 ינו' 2005 (UTC)

כך נילחם במשחית. איך שאתה מזהה אותו, מיד תבצע עליו את כל החסימות האפשריות. לא ניכנע. בן הטבע 10:34, 30 ינו' 2005 (UTC)

לתומי הוספתי את הבקשה לערך בקלה לרשימה הזו משום שלא ידעתי שהרשימה השניה מיועדת גם לערכים שאינם קיימים (היא נקראת "ערכים לטיפול דחוף" ולכן הבנתי שהיא מיועדת לערכים בעייתיים, כמו התבנית {{REW}}) אם יורשה לי להציע אלטרנטיבה להגנה על התבנית בדמות דף הסבר כדוגמת ויקיפדיה:ערכים לטיפול דחוף. --המממ (שיחה) 14:26, 30 ינו' 2005 (UTC)

זה בלתי אפשרי כי אף אחד לא יקרא את ההוראות וכולם יוסיפו לתבנית הלא נכונה. ראה לדוגמא מה קורה עם ערכי השנים. בהתחלה מוסיפים אחר כך בוכים למה הבוט דורס להם את העריכה, למרות שההוראות נמצאות במקום בולט מאוד. הנעילה היא אדמיניסטרטיבית ולא נועדה למנוע את החופש של הויקיפדים, אלא נועדה להדריך אותם בשימוש בתבניות. התבנית השנייה נועדה לכל המאמרים, כתובים או לא כתובים שמשום מה בא לך שהם יקבלו הרחבה. פרק הזמן שנקבע להמצאותו של המאמר בתבנית ההיא הוא שבוע. ראה דיונים במזנון. (היה לפני שבוע או שבועיים). גילגמש שיחה 14:29, 30 ינו' 2005 (UTC)

עינייני קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום

אנא ראה את שאלתי והערתי כאן. אני חושב שבכל מקרה לא כדאי לעשות משהו בנידון, עד שנחליט בדיוק מה אנחנו עושים. eman 20:42, 30 ינו' 2005 (UTC)

תודה על ההפניה. ראיתי והגבתי. גילגמש שיחה 20:44, 30 ינו' 2005 (UTC)

ההתפרעות של חנוכה בפאי[עריכת קוד מקור]

אני מבין את הזעם המוצדק שלך על חנוכה, וגם את מדיניות אפס הסובלנות שלך נגדו, אבל כדאי לבדוק אם זה לא גורם נזק לויקיפדיה בסופו של דבר. הפעם חנוכה, שמנסה להראות שהוא גם "תורם" לויקיפדיה, באמת תרם. אמנם, התרגום שלו היה טיפה עילג והיו מקומות שהוא סתם השאיר את האנגלית, אבל זה טוב שמישהו לוקח יוזמה. בפעם הבאה שאתה רואה שהוא עושה משהו כזה, אל תמחק ישר- אם אין לך כוח לבדוק (ואני לא מאשים אותך, כאמור) פנה למישהו שלדעתך מבין בעניין ובקש ממנו לבדוק את התוספות. בסופו של דבר אני חושב שויקיפדיה תצא נשכרת, ושגם ממכה כמו חנוכה אפשר להפיק תועלת אם משתמשים בו בחוכמה. כדאי שתזכור גם שטרולים ניזונים מעימותים שכאלו - אם הוא יעלה תרומות ואף אחד לא יתייחס לזה כמו משהו מיוחד, לדעתי זה רק ידכא את המוטיבציה שלו להזיק. גדי אלכסנדרוביץ' 21:02, 30 ינו' 2005 (UTC)

אחרי התמונות הפורנוגפיות, הקללות, העלבונות האישיים והשחתה כללית נמאס לי. אני רודף אחריו חצי שנה. כל עוד אני מפעיל מערכת הוא לא יכתוב פה יותר מילה. לא אכפת לי אם הוא תורם או לא. מצידי שיתלה את עצמו. נמאס לי ממנו, פשוט נמאס. פניתי לדוד שי שיבקש שיעשו עליו BAN. המצב הזה לא יכול להמשך. שיתנו פתרונות בויקיפדיה האנגלית. ראה את יומן המחיקות. ראה את תקצירי השיחה. כמה פעמים אפשר לרדוף אחריו? סבלנותי פקעה. גילגמש שיחה 21:05, 30 ינו' 2005 (UTC)
אני מסכים. מספיק. אולי כדאי שתפסיק לרדוף אחריו לזמן מה, ונראה מה יקרה. אני מקווה שיש מספיק מפעילי מערכת אחראיים שישמרו על ויקיפדיה מהשחתות של ממש שלו גם אם אתה תיתן לעצמך פסק זמן מוצדק. אני מציע לך להיות חכם במקום צודק - הרי ההליכה עם הראש בקיר לא עזרה, ולעתים היא ממש פוגעת. גדי אלכסנדרוביץ' 21:12, 30 ינו' 2005 (UTC)
אני מציע לכם לקרוא גם את שיחה:פאי#האם העתקה (ממוחשבת) של נוסחאות היא הפרת זכויות יוצרים?, זה הסבר יותר טוב למטרותיו של חנוכה בנושא. טרול רפאים 21:08, 30 ינו' 2005 (UTC)
אני בספק. זה גובל בפרנואידיות. גדי אלכסנדרוביץ' 21:12, 30 ינו' 2005 (UTC)
כן, גם אני מסכים שזה לא סביר, אבל אין להכשיר את השרץ. זה כמו לקבל נדבה מטרקוומדה, האינקוויזטור שיזם את גירוש יהודי ספרד. אני לא צריך ממנו ערכים גם אם הוא היחיד שיכול לכתוב על הנושא.
אני לא אוהב את הנימות האישיות שהולכות כאן. צריך לשפוט תרומה לויקיפדיה על פי איכות התרומה, לא זהות התורם. אם מחר אני אעלה ערך על כוכבנית פורנו, אני מקווה שתתייחסו אליו באותה החומרה שאליה הייתם מתייחסים אליו אם חנוכה היה מעלה אותו - אבל אם חנוכה מעלה ערך על מתמטיקה ומה שכתוב שם הוא רציני, אני מקווה שתתנו לו את אותו הקרדיט כפי שאתם נותנים לי. אם אתם לא יודעים האם הערך שווה משהו או לא - בדיוק בשביל זה מבקשים מאחרים שיבדקו. בכל מקרה, אני אהיה מאוד מרוצה אם חנוכה יכתוב את הערך של נוסחת סטירלינג (מי יודע, אולי גם כולל הוכחה). חנוכה, אתה שומע? גדי אלכסנדרוביץ' 21:24, 30 ינו' 2005 (UTC)
כמה תמימות אפשר לגלות. לא משנה בכמה פטישים הוא יכה אותנו על קודקודנו, עוד יהיו כאלו שיקוו שהוא מעוניין לשפר את דרכיו לטובה. מזכיר לי את יחסי השמאל הישראלי עם הפלסטינים. אני מציע לעיין בפסק הדין הזה. על עבירות שחומרתן פחותה בהרבה מעבירותיו של חנוכה קיבל הנאשם (שמחק איזשהו קובץ חסר תועלת) מאסר בפועל (לא בעבודות שירות!). שש"ז 21:51, 30 ינו' 2005 (UTC)
שש"ז, ייתכן שלא הבנת. אני לא חושב שאפשר "לתקן את דרכיו" של חנוכה - הוא חסר תקנה. אני פשוט מנסה למצוא את הדרך היעילה ביותר להתמודד איתו. אם אפשר להתמודד איתו ותוך כדי כך לגרום לו לתרום תרומות אמיתיות לויקיפדיה - מה טוב. זה עדיף, לדעתי, על גישתו של גילגמש שגם אוכל את הדגים, גם חוטף את המלקות וגם מגורש מהעיר - גם הולך איתו ראש בראש והופך בעצם לאיזה משרת שהולך אחריו ומנקה לו את החרא, גם מוחק תרומות של חנוכה שבאמת יש בהן ערך לויקיפדיה ובכך גורם נזק לויקיפדיה, וגם לא מצליח בשיט למנוע מחנוכה להמשיך לכתוב כאן. אני חושב על מה שטוב בשבילנו, לא בשביל חנוכה - ולדעתי, הכי טוב עבור כולנו זה לעשות בדיוק ההפך ממה שגילגמש (וברמה גבוהה והיסטרית הרבה יותר, בן הטבע) עושה, דהיינו להפסיק לקחת את הנודניק הקטן ברצינות. גדי אלכסנדרוביץ' 06:17, 31 ינו' 2005 (UTC)
בדיוק. כמה פעמים אפשר לסלוח ולסלוח ולסלוח? עד מתי זה ימשך? יופי החכם כתב כמה מילים בערך על פאי. אז מה? זה מכשיר את השרץ? וכן, יש פה יחס אישי. אחרי השחתות רבות מספור, אחרי שהוא העלה עשרות פעמים תמונות פורנו לעמוד הראשי, גרם לכך שאני צריך לנעול אפילו את ארגזי החול ואת דף המשתמש שלי, קללות וגידופים על בסיס קבוע ועוד כהנה וכהנה. כמה עוד אפשר לסבול? מה אני התגייסתי למסדר המזוכיסטים? אני מצפה מדוד שי שיטפל בענין במלוא החומרה. ההפקרות הזאת נמאסה עלי. כמי שלא עוקב אחרי השינויים האחרונים ולא משחזר מאות השחתות של היצור המתועב, אני לא חושב שלך, גדי, יש זכות ללמד עליו סניגוריה. אפילו היה קם אלכסנדר הגדול מקברו לבקש ממני להניח לו, לא היתי נענה. ההתנהגדות הזאת פשוט מקוממת. הגיעו מים עד נפש. גילגמש שיחה 21:59, 30 ינו' 2005 (UTC)
אני מצטער להודיע לך, אבל BAN (לפחות לפי מה שכתוב שם) פשוט לא יועיל בנושא חנוכה. הבן אדם מחליף IP בלי שום בעיה, אין תועלת בהכרזתו ככזה (למעשה מה שכתוב בדף המשתמש שלו הוא הכרזה כ-BAN). טרול רפאים 21:16, 30 ינו' 2005 (UTC)
הם חוסמים טווח של IP ב-BAN. חוץ מזה הפרת באן זה כבר משהו רציני. עם זה לפחות אפשר ללכת למשטרה. לפחות יהיה לנו מה להגיד. גילגמש שיחה 21:17, 30 ינו' 2005 (UTC)
אי אפשר לחסום טווח של IP בבאן כי יש יותר סיכויים שהוא ייכנס דרך ISP כלשהו, ואז תחסום המון ויקיפדים.
על העניין של המשטרה לא חשבתי, אבל אתה צודק. חובה להכריז עליו כבאן לפני שניתן יהיה לעשות משהו, לפי מה שכתוב בנושא, הכרזה כבאן פירושה הכרזה רשמית של קרן ויקימדיה על זריקתו של המשתמש.
טרול רפאים 21:22, 30 ינו' 2005 (UTC)
כן, אם הוא לא שומע להוראת הבאן זה כבר חמור. זאת הוכחה לכך שהוא משחית. עם זה נוכל לבוא למשטרה. כי סתם ככה לבוא לא יתייחסו אלינו. ככה אולי גם לא יתייחסו אלינו, אבל לפחות זה יהיה יותר רציני. חוץ מזה, אולי יש להם שיטות לתת באן כזה שלא כל כך לשבור אותו. סך הכל מהתרשמותי הויקיפדיה האנגלית כבר חוותה תופעת טרולים. גילגמש שיחה 21:27, 30 ינו' 2005 (UTC)
הבאן לא יעלה ולא יוריד, וחבל על כל טיפת אנרגיה שתושקע בו. לשים תמונה פורונוגרפית בעמוד הראשי של ויקיפדיה במשך כמה שעות זה מספיק רציני, ולא צריך שום דבר נוסף.
לגבי אופני ההתמודדות של של ויקיפדיה האנגלית, עם 350 מפעילי המערכת שלה, הרבה יותר קל להתמודד מול טרול יחיד.
אני מצטרף להצעתו של גדי ומציע לך לעזוב את חנוכה לנפשו. שאחרים ידאגו לו. תכתוב על היסטוריה של האומות העתיקות. זה הרבה יותר מעניין והרבה יותר פרודוקטיבי. שש"ז 21:56, 30 ינו' 2005 (UTC)
אני לא יכול לכתוב על היסטוריה של אומות עתיקות כשזה מה שקורה. תמונה פורנוגפרית בעמוד הראשי מפריעה לי עד כדי כך שאינני מסוגל לכתוב שום דבר אחר. המחשיתים הם היצורים המתועבים ביותר שאני יכול לעלות על הדעת. הם משחיתים את הויקיפדים, הם משחיתים את התרבות בפוצצם את פסלי בודה באפגניסטן, הם משחיתים את התרבות בשרפת הספרים, הם משחיתים את הנוער בעזרת משרד הבורות והם משחיתים את זמני במחיקת ההבל. צריך להעביר את הכותבים החדשים מבחן IQ מינימלי לפני שנותנים להם להתקרב לויקי. אני מבזבז יותר זמן על מחיקה, שחזור וניפוי שטויות מאשר על כתיבת ערכים או בנייתם של הפורטלים. אני רוצה שהענין הזה יטופל. גילגמש שיחה 22:08, 30 ינו' 2005 (UTC)
חבל מאוד אם נאבד את התרומות שלך רק בגלל שאתה הופך למנקה הרשמי של ויקיפדיה. האם לדעתך אתה מהווה את "הילד עם האצבע בסכר" ובלעדייך ויקיפדיה תטבע בים של זבל? זכור, לא מדובר על תמונת פורנו בעמוד הראשי - אותה יורידו בין אם תתלהם נגד חנוכה ובין אם לא. אני מציע שתעשה ניסוי - תפסיק למשך שבוע לתקן השחתות ותעסוק רק בכתיבת ערכים, ונראה מה יקרה. גדי אלכסנדרוביץ' 06:19, 31 ינו' 2005 (UTC)
דעתך לא מקובלת עלי. אני לא אתן לו לכתוב כאן ולו מילה אחת נוספת. הענין פוגע בי אישית. גישתך מטומטמת, סלח לי הביטוי. אתה נותן לו אפשרות "לתרום"? לתרום זה פרס. והוא לא ראוי לפרס זה. אני חושב שהוא נהנה מהכתיבה בויקי לכן העונש צריך לשלול ממנו את ההנאה הזאת. ויקי תסתדר בלי ההבל שלו. אני מודה שאם הייתי יכול לגרום לכך שחנוכה לא יתקרב יותר אל המחשב ולו לרגע אחד בחייו, הייתי עושה את זה. לצערי אין לי לא את הזמן ולא את הכסף לענינים משפטיים, אחרת באמת הייתי פועל בכיוון. אני מוכן לעלות את זה להצעה. גילגמש שיחה 07:56, 31 ינו' 2005 (UTC)
גילגמש. חבל על הבריאות שלך ועל הזמן של כולנו. הרי גם BAN לא יעזור נגד טרול המחליף כתובות IP כמו גרביים ולא מכבד את ההחלטות הקולקטיביות. חשבתי שכבר סיכמנו שהטרול לא נמצא כאן כדי "לתרום" לוויקיפדיה אלא כדי לשגע אותנו, כך ששלילה זמנית ולא אפקטיבית של זכויות הכתיבה לא ממש תזיז לו, ואין בהשארת תרומות שלו משום פרס. שהרי לא זה מה שהוא מחפש, אלא את האפשרות לעצבן אותך, ואתה, כשאתה מתעצבן, נותן לו את ה"פרס" הזה הרבה יותר מאשר גדי נותן בהשארת תוכן שהוא השאיר. הרדיפה שלך אחרי הטרול רק מבזבזת את זמנך, ואתה, במקום לכתוב ערכים, משחית את זמנך בשיחות עקרות איתנו. קח שבוע או שבועיים, עזוב את הטרול, ותן לאחרים לטפל בו. כמו שכבר נכתב פה, אתה לא הילד היחיד עם האצבע בחור בסכר, אבל אתה (ובן הטבע) בהחלט הילד שמרוב עצבים תוקע את האצבע כל כך חזק, עד כדי שאתה עושה בסכר חורים נוספים. אנא - תנשום עמוק, תרגע, והנח לאחרים לטפל בזה. בברכה, ערןב 08:05, 31 ינו' 2005 (UTC)
המדריך שלך להתמודדות עם הפגע, יעיל כמו דלי מחורר להעברת מים, וסלח לי על המילים הקשות. אני לא יכול לנשום בשקט כשהמפגע הזה כאן. חבורת יפי נפש מנסה למצוא תירוצים להתנהגותו. יש רק דרך פעולה אחת במקרה זה - תלונה במשטרה והכנסתו לכלא, אני מקווה ששם הוא יתפרע מול איזה בריון, והבריון כבר יטפל בו. אני לא שונא את חנוכ, אני מתעב את חנוכה. אני מתעב אותו בדיוק כמו שאני מתעב את האנסים וגנבים. הם לא ראוים בעיני לתואר רם המעלה "אדם". חנוכה איננו אדם, חנוכה הוא טרול. כל התייחסות אחרת אל היצור איננה נכונה מבחינתי. גילגמש שיחה 08:13, 31 ינו' 2005 (UTC)
המדריך יעיל כשאנשים כמוך וכמו בן הטבע שומרים על השורה ולא מתפרצים בכל פעם מחדש. שניכם הורסים את אחדות השורה ומספקים לטרול את מה שהוא רוצה - תשומת לב. אני לא יודע איך להסביר את זה יותר טוב - אין לך את מי להאשים אלא את עצמך ואת בן הטבע על כך שאינכם מסוגלים להתנהג באיפוק ובקור רוח, ולהבין שמדובר במאבק ארוך טווח שאי אפשר לפותרו על ידי פנייה למשטרה (שתתייק את זה תחת "נטפל בזה אחרי שנגמור לטפל במצב הבטחוני") או על ידי הצבעה בפרלמנט הוויקיפדי. הטרול משחק בך כמו בבובה על חוט, ואתה פשוט לא מבין את זה. אם אתה לא מסוגל לשמור על קור רוח, אני שב ומפציר בך - עוזב אותו, והנח לאחרים לטפל בו. אתה לא לבד כאן, והזעם הקדוש שלך, כמו גם הגרפומניה של בן הטבע, לא עוזרים - הם רק מקלקלים את השורה. בברכה, ערןב 08:19, 31 ינו' 2005 (UTC)
בסדר, בסדר. היות ואין שום דבר אחר, נפעל לפי המדריך. הלוואי שחנוכה ישבור את הרגל בדרכו אל המחשב ויתאשפז לחודש - חודשיים. גילגמש שיחה 08:22, 31 ינו' 2005 (UTC)
מי יתן ולא יגיע הנ"ל בעתיד אליך, ואתה תאלץ להיות בדילמה בשל שבועת היפוקרטס :) ערןב 08:24, 31 ינו' 2005 (UTC)
(-:

אני מסכים עם כך שכל מחיקת דברי ההבל של הטרול מעודדת אותו להמשיך במשימתו, והיא לחבל בויקיפדיה ככל האפשר, אולם מסתבר שהטרול מתוחכם למדי, וכמעט כמעט קיבל סמכויות מפעיל. בכל אופן, אם זה היה תלוי בגילגמש אזי משתמש F כבר היה מוחק פה את כל האנציקלופדיה בלילה אחד. לא רק שגילגמש, הלוחם המובהק בטרול לא זיהה אותו, אלא הוא מצא עצמו מעדכן את הטרול המחופש, כי חנוכה עדיין עמנו. אני מוכן למשוך ידיי במלחמה בטרול לעת עתה ולהעביר לאחרים את כובד האחריות, אם כי סוף דבר במחשבה תחילה ולדעתי, דבר לא יסייע מלבד התקווה שברק ירד משמיים ויפגע בו בצורה אנושה. בכל אופן, במידה שמישהו מזהה את הטרול כמשתמש מכובד לכאורה, יהא עליו להתריע כפי שעשיתי זאת לא פעם. אסור להתעלם ממנו ויש לדווח לבירוקרט מי מסתתר מאחורי הדמות הבדיונית, לבל ינצל את סמכויותיו של דוד שי ויגזול ממנו תקן של מפעיל מערכת. כל שנותר לי הוא לאחל לכם הצלחה אל מול הפסולת האנושית הדחויה הזו.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 09:14, 31 ינו' 2005 (UTC)

הודעה מוזרה[עריכת קוד מקור]

קיבלתי הודעה שנחסמתי על ידך בכתובת 10.0.0.29, יש לך מושג למה? טרול רפאים

מה היה כתוב בהודעת החסימה ומתי נחמסת? גילגמש שיחה 21:08, 30 ינו' 2005 (UTC)
לדקה (שניה לפני שכתבתי את ההודעה), כתוב היה שהשחתתי (לא שאני יודע :-)). טרול רפאים 21:10, 30 ינו' 2005 (UTC)
אין לי מושג מדוע נחסמת. ככל הנראה חלקת IP עם משחית. גילגמש שיחה 21:13, 30 ינו' 2005 (UTC)

פונדמנטליזם[עריכת קוד מקור]

יש לך מקור טוב על פונדמנטליזם יהודי? מה שכתוב באנגלית זה בבל"ת טוטאלי. טרול רפאים 22:41, 30 ינו' 2005 (UTC)

לא. אבל זה לא משהו שקשה לאתרו ברשת. אתרי החדשות מוצפים בידיעות על פונדמנטליסטים יהודים. די להזכיר חלק מהמתנחלים הקיצוניים או את יגאל עמיר. אני מתעסק יותר בהיסטוריה שקדמה לקום המדינה, כך שלצערי, אני לא יכול לעזור יותר מזה. גילגמש שיחה 22:45, 30 ינו' 2005 (UTC)

אם הבנתי נכון, דוד שי אינו מתכוון להפריע למי שחושבים אחרת (שזה לפחות אני ואתה, נראה לי), כך שאנחנו יכולים להמשיך. אשמח אם תחל בעבודה על ערכי השנים (או המאות- נראה לי עדיף מבחינת כמות התוכן), כיוון שיש לי גישה לאינטרנט וזמן רק פעם בכמה ימים. אם נראה לך שיש צורך, תפתח הצבעה על העניין. --אריה א 09:45, 31 ינו' 2005 (UTC) נ.ב. הערות לדף המשתמש- א) נראה לי שזה סלווקים ולא סלבקים ב) לשמחתי היהדות איננה "נאורה" (כמו שאהרן ברק למשל "נאור"), אך אם כוונתך למוסרית- ברגע שאחשוב שדת אחרת (כולל דת האתאיזם) מוסרית יותר, אהיה חלק מדת זו. לגבי ניסים, אולי נדון בהזדמנות אחרת. אריה א 09:45, 31 ינו' 2005 (UTC)

אין צורך לפתוח את הענין להצבעה. אנחנו עומדים להשיק את העמוד הראשי החדש בעוד כשבוע, לכן חשוב מאוד ליצור את הלוח בהקדם האפשרי. לפי החלטה ראשונית, הלוח העברי יכנס לעמוד הראשי החדש לצידו של הלוח הכללי. רועי 95, מעצב העמוד החדש, הסכים לתוספת זו. אחרי שהתגברנו על התנגדותו של דוד שי אפשר להתחיל לפעול. אם אתה חושב שהלוח העברי צריך להתנהל לפי מאות - אין לי בעיה. זה אומר 58 ערכים. תעשה לפחות את את הרשימה ההתחלתית כי אין לי מושג מי נולד מתי ולמען האמת אני לא זוכר גם את סדר החודשים העבריים. תבנה בינתיים רשימה של מאה אחת, אחרי זה נראה איך זה מתקדם.
לגבי הערות לדף המשתמש, קודם כל תודה. אפשר גם סלבקים וגם סלווקים היות וזאת מילה לועזית. טל כהן בחר בכתיב "סלבקים" כשכתב את ערכי האנטיוכוסים, נצמדתי לאיות שהוא בחר. לגבי המוסריות - כל הדתות מוסריות באותה המידה לפי דעתי. יהדות לא מוסרית יותר ולא מוסרית פחות מדתם של האינדיאנים בברזיל או מהדת הנוצרית. כולן טועות באותה המידה בדיוק. גילגמש שיחה 09:53, 31 ינו' 2005 (UTC)
איך הלוח אמור להיות בעמוד הראשי החדש? ע"פ חודשים כמו היום? אשתדל לעשות את רשימת המאות בימים הקרובים.אריה א 10:17, 31 ינו' 2005 (UTC)
זה תלוי מה יהיה מבנה הלוח. אני באמת לא יודע. מה אתה מציע? והעיקר, נדמה לי שדוד שי הסכים רק להכנסתם של אירועים הקשורים ביהדות ללוח. השאלה, איך אתה רוצה שזה יהיה, נניח י"ג בכסל"ו התר"ב נולד X. האם זה מה שאתה רוצה? השאלה כמה יהודים כבר יש, שנולדו בתאריך זה. אולי באמת עדיף ללכת לפי חודשים. נניח בחודש אלול נולד X Y וZ וקרה A, B, C השאלה כמה אירועים יש בכל חודש. אשמח לשמוע רעיונות. גילגמש שיחה 10:22, 31 ינו' 2005 (UTC)
קודם כל תודה שהזכרת בדוגמתך את יום ההולדת שלי (אמנם "מעט" שנים אח"כ), ולעניין:
א. ציטוט של דוד שי מתוך שיחה:אירועים בלוח העברי: "לדעתי הכנסת תאריכים לא רלבנטיים לערך אירועים בלוח העברי רק תפגום בערך, אבל לא אפריע למי שחושב אחרת".
ב. כרגע לדעתי עדיף ללכת לפי חודשים (או שבועות?), אבל אני מאמין ומקווה שבעתיד יתווספו תאריכים ללוח. אריה א 10:35, 31 ינו' 2005 (UTC)
מה פתאום שבועות. זה או ימים או חודשים. נראה לי עדיף לפי חודשים. אבל איך יראה הערך של המאה ה17 נניח? תבנה בבקשה ערך אחד לדוגמא, שאני אבין יותר למה אתה מתכוון ואחרי זה נחליט בדיוק לפי מה נלך בתבנית של העמוד הראשי. גילגמש שיחה 10:37, 31 ינו' 2005 (UTC)
יש קשר בין התבנית בעמוד הראשי לבין הערך של המאות? אריה א 10:49, 31 ינו' 2005 (UTC)
לא קשר ישיר, אבל זה יתן לפחות כיוון. נראה למשל כמה אירועים יש בכל מאה ועל בסיס זה נחליט מה יופיע בתבנית בעמוד הראשי. גילגמש שיחה 10:51, 31 ינו' 2005 (UTC)
בסדר, אז אני אעבוד על כך אריה א 10:56, 31 ינו' 2005 (UTC)
בסדר. תרכיב מאה ממוצעת לפי כמות האירועים, נניח, המאה הקודמת, הת"ר לפי זה נראה. כמה זמן אתה חושב יקח לך להרכיב את ערכי המאות וערכי החודשים? לפי דעתי יש צורך בשני לוחות - לוח אחד של המאות שהוא יהיה כמו לוח השנים הלועזי ולוח החודשים שיהיה כמו לוח הימים הלועזי. ואז נבקש מקוסטלו לכתוב בוט מיוחד שיעדכן את הלוח של המאות לפי הלוח של החודשים כפי שהבוט עושה את זה ללוח השנה הלועזי. נפעיל אותו בתדירות נמוכה יותר. נניח, פעם בחודשיים. גילגמש שיחה 11:00, 31 ינו' 2005 (UTC)

אפשר להבים על מה אתם מדברים? eman 11:12, 31 ינו' 2005 (UTC)

כן. נכון יש את הלוח הלועזי? נניח מלחמת העולם השנייה התחילה ב-1 בספטמבר 1939. יופי. אז אנחנו רוצים את אותו הדבר ללוח העברי, כמובן לא לפי ימים כי אין מספיק אירועים אלא לפי חודשים. נניח מלחמת העולם השנייה התחילה בחודש תשרי (תשרי?) שנה כזאת וכזאת. לא קמה כל התנגדות, למעט התנגדותו של דוד שי, שהוא הסיר. גילגמש שיחה 13:27, 31 ינו' 2005 (UTC)
איפה זה נדון?
מה ההבדל בין זה לבין מה שיש היום העמוד הראשי?
ובכלל מה אתם מתכננים לעמדו הראשי? בפעם הקודמת קודם בנו דוגמה לאיך הוא צריך להראות, ורק אחרי דיונים ואחרי שכולם ראו זה הוכנס לשימוש. eman 13:42, 31 ינו' 2005 (UTC)
זה לא שונה. זה יתעכן על פי תבנית. אנחנו פשוט מסדרים את זה. אני לא יכול להגיד לך איך יראה העמוד הראשי כי הוא טרם הוקם. תמתין כמה ימים. גילגמש שיחה 13:46, 31 ינו' 2005 (UTC)
מזותומרת יתעדכן על פי תבנית? הרי אי אפשר לעשות תבנית אוטומאית ללוח העברי, או שיש חידושים שאני לא יודע עליהם?
בסופו של דבר אני מניח צריך לעשות 12 תבניות לחודשים השונים, על ידי העתקה מההיסטוריה של התבנית היחידה הקיימת, ויהיה צריך להחליף בין התבניות ידנית.
אני לא כל כך מאמין בלהחליף כל שבוע, כי מי ייזכור מתי צריך להחליף. ראש חודש עוד אפשר לזכור. אבל לזכור שבח' בחודש צריך להחליף? לא נראה לי. eman 15:39, 31 ינו' 2005 (UTC)
כרגע מדובר על חידושים חודשיים. אחרי פרק זמן מסוים אם נראה שזה מוצלח נדביר את קצב השינויים. גילגמש שיחה 19:00, 31 ינו' 2005 (UTC)

הבהרה[עריכת קוד מקור]

הבהרה: בהסכמתי המצוטטת לעיל התייחסתי רק לערך אירועים בלוח העברי, ולא התייחסתי כלל לעמוד הראשי. בניגוד לוותרנותי ביחס לערך אירועים בלוח העברי, ברור לי שבעמוד הראשי יש לשים אך ורק אירועים שבהם התאריך העברי הוא הדומיננטי, אחרת זה יראה מגוחך ביותר שאנחנו מציינים אירועים (תחילת מבצע סיני, למשל) במועד שרחוק לעתים חודש שלם מהמועד המקובל. בוודאי שאשמח כשיהיו קצת יותר אירועים (רלבנטיים) בפינת הלוח העברי שבעמוד הראשי, כך שהיא תשתנה במהלך החודש, למשל מדי שבוע (כפי שאולי חשב גם אריה א). עניין נוסף: כאשר לא ידועה (פחות או יותר) השעה שבה התרחש אירוע מסוים אי אפשר לתרגם תאריך מהלוח הגרגוריאני ללוח העברי, כי התאריך העברי מתחלף עם שקיעת החמה, ולכן התרגום עלול לתת סטייה של יום. זה אומר שאי אפשר לתרגם תאריכי לידה (כי בדרך כלל לא ידוע לנו באיזה שעה האיש נולד), אבל אפשר לתרגם את תאריך פריצתה של מלחמת ששת הימים (היא פרצה בבוקר, שעה שאינה מעוררת ספק בעת תרגום התאריך). דוד שי 14:25, 31 ינו' 2005 (UTC)

כן, זה מובן מעליו. התבנית לא תשתנה. אנחנו רק מסדרים את הלוח העברי על מנת שיקבל קצת נפח. כרגע הוחלט ללכת לפי מאות שזה 58 ערכים ואולי גם לפי חודשים. אנחנו לא הולכים להציף את ויקי ב5,000-6,000 ערכים. מדובר במיזם צנוע של לא יותר מ-100 ערכים, שיהוו פחות מאחוז אחד מכלל המאמרים בויקיפדיה. גילגמש שיחה 14:29, 31 ינו' 2005 (UTC)

אני שולח לך את הגרסא האחרונה, ובה רק שתי התיבות העליונות. הן עושות לי קצת צרות, במיוחד אם מכניסים תקציר עם תמונה, אבל אני אמצא דרך לסדר את זה. קודם תראה אם זה מה שהתכוונת בכלל. אני שולח במייל כי המסנג'ר שלך סגור. רועי שיחה 14:32, 31 ינו' 2005 (UTC)

רגע. פתחתי אותו. גילגמש שיחה 14:33, 31 ינו' 2005 (UTC)