שיחת משתמש:דורית/ארכיון1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, דורית, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

eman 16:24, 5 יולי 2004 (UTC)

סוציולוגיה[עריכת קוד מקור]

דורית שלום. אני שם לב שיש לך ידע במדעי החברה (אנתרופולוגיה? סוציולוגיה?). האם תהיי מעוניינת לשתף איתי פעולה בפרויקט הסוציולוגיה? Felagund 18:04, 25 יולי 2004 (UTC)


כמובן, אשתדל לעזור ככל האפשר דורית 07:48, 26 יולי 2004 (UTC)

למה שינית ממדעי המדינה למדע המדינה? גילגמש 16:18, 17 אוג' 2004 (UTC)

ראשית וליתר ביטחון, שאלתי (והדגמתי) אם מותר לשנות בדף השיחה ולא נרשמה התנגדות. שנית, לא מקובל לכתוב מדעי המדינה אלא מדע המדינה. מדובר בנושא ספציפי בתוך מדעי החברה, כך שמדע המדינה צריך לבוא ביחיד בדומה נניח לסוציולוגיה דורית 17:14, 17 אוג' 2004 (UTC)

יחד עם זאת באונ' ת"א אין חוג ל"מדע המדינה" ויש ל"מדעי המדינה" היות ומדובר במכלול של מדעים ולא דווקא מדע אחד כמו סוציולוגיה. מה גם שינית את עריכת העמוד הראשי. הית צריכה לפחות לעלות את הנושא למזנון היות ולא כולם שמים לב לשינוים בדפי שיחה של ערך זה או אחר. כך שלא ממש היתה אפשרות להגיב. לגופו של ענין, אני בעד השם הקודם בשל הסיבה שנתתי. אם את עדיין איתנה בדעתך, אשמח לשמוע את הסיבה. גילגמש 17:48, 17 אוג' 2004 (UTC)

דווקא זכור לי שלמדתי בעברי בת"א בחוג למדע המדינה, תוכל לבדוק בעצמך -

ואם אתה עדיין איתן בדעתך, אתה מוזמן להעלות זאת כמובן למזנון, או לשנות. למרות שלדעתי זו טעות שנובעת מהשיבוש וחוסר ההיכרות עם המושגים פוליטיקה ומדע המדינה. שים לב שגם באנגלית כותבים political science ולא political scienceS דורית 18:44, 17 אוג' 2004 (UTC)

הצדק איתך. אני בדקתי רק בשנתון ולא הלכתי לאתר החוג עצמו. גילגמש 18:47, 17 אוג' 2004 (UTC)

זה עניין של היכרות עם המושגים, וכמובן חוסר ניסיון בכללי הויקי. במידה ויווצר מצב כזה בשנית, אשתדל להעלותו למזנון דורית 18:52, 17 אוג' 2004 (UTC)

תראי, העברת סתם דף אין איתו בעיה כלל וכלל. הדף הראשי הוא משהו שעמלנו עליו הרבה זמן. השינויים בו צריכים להיות זהירים ביותר. אם בעתיד תרצי להעביר ערך כלשהו מקום, אז אין שום צורך להעלות את זה במזנון. אם מדובר בשינוי מבני, אז כן. הכל בהתאם לאופי השינוי. כמובן שלא התכוונתי להטיל סירבול מיותר על עריכת מאמרים.


בברכה, גילגמש 18:56, 17 אוג' 2004 (UTC)

דורית בוקר טוב, אנא ראי הערתי בדף השיחה של 1984 (ספר). אלמוג 03:48, 22 ספט' 2004 (UTC)

וגם את ההערה שלי, מאיר מ 17:03, 22 ספט' 2004 (UTC)
היי דורית. ביני לבינך יצא ערך לא רע, אבל אני חושש שדורות של תלמידי תיכון לא יוכלו להחליט אם לכתוב בבחינה שגולדשטיין מייצג את טרוצקי או את היהודי הנודד. ברצינות - אני סתם בנאדם שקרא את הספר. הרקע האקדמי שלך ניכר יותר בהערות שלך. אלמוג 04:14, 23 ספט' 2004 (UTC)
וזה רע? בכל מקרה, מדובר בפרשנות של חוקרים שונים וידע אישי (למשל מה שהוספתי על פוקו). אני לא רואה נזק מהותי לתמידי תיכון מהקישור לנאציזם (רק כאב ראש למורים שלהם). נראה לי שזה יכול להפוך למאמר המומלץ, לא? :) דורית 09:13, 23 ספט' 2004 (UTC)

היי דורית, רציתי לדעת האם עשית משהו עם היוזמה המבורכת שלך לגבי רשימת אישים בעלי השפעה על התחום. אם תשובתך שלילית, ניתן ליצור רשימה של אישים במדע המדינה ולצרפה לCATEGORY:מדע המדינה. האם הרעיון מקובל עלייך? בברכה, SHIMONSHA

שלום שמעון, כבר התחלתי במלאכה ויצרתי את Category:תיאורטיקנים במדע המדינה. הרשימה אומנם מצומצמת, אך נקווה שתגדל בעתיד. הבעיה עם רשימה של אישים במדע המדינה היא שמדובר ברשימה רחבה מדי, יש שם פוליטיקאים ומדינאים, ואחרים שהתרומה שלהם לא ייחודית למדע המדינה (למשל בובר). לכן אני חושבת שעדיף רשימה מצומצת כמו שהתחלתי כדי ליצור תשתית טובה יותר לאלו המעדיפים להתמקד בתיאוריות. מה דעתך? דורית 09:02, 23 ספט' 2004 (UTC)
סליחה שאני מתערב, אך למה לא ליצור גם רשימה רחבה וגם רשימה מצומצמת? הרי זה מה שעושים עם הקטגוריות. ערכים שונים נמצאים ביותר מקטגוריה אחת. גילגמש 09:05, 23 ספט' 2004 (UTC)
אני לא רואה שום בעיה בזה דורית 09:57, 23 ספט' 2004 (UTC)

יש לי מעט הסתייגות עם הכינוי מדע המדינה. איפה בדיוק מסתתר המדע, כי אני לא מוצא אותו כבר 34 שנים. אולי מישהו יסייע לי. לדעתי יש להכניס הכל לתוך יחסים בינלאומיים. כך ראוי יותר, הואיל ואלה היו ערי-מדינה באותה ארץ לפני שהיו מדינה אחת. זו ההיסטוריה - אי אפשר לשנותה.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:16, 23 ספט' 2004 (UTC)

יחסים בינ"ל הם יחסים שבין מדינות, ונכללים במדע המדינה אשר הפך לשם כולל לחקר יחסים בתוך מדינות ומטבע הדברים עם סביבתן. אם אתה סובר אחרת, אתה מוזמן להעלות זאת במזנון להצבעה. בברכה, דורית 11:07, 23 ספט' 2004 (UTC)

אפליית נשים[עריכת קוד מקור]

אשמח להתייחסותך בשיחה:אפליית נשים#פיצול ופיזור הערך. נדב 13:00, 23 ספט' 2004 (UTC)

דטרמיניזם[עריכת קוד מקור]

קראתי בעניין רב את מה שכתבת בערך זה. שתי הערות:

  • נתקלתי (בעיקר בספרי סטיבן ג'יי גולד במושג "דטרמיניזם ביולוגי" במובן שאדם נולד עם מערכת של תכונות הקובעות את עתידו מבלי שלסביבתו יהיה תפקיד בכך (כמובן שהמדובר בדעה גזענית שנשללת על ידי גולד) את מכירה את הנושא מהכשרתך? את יכולה להרחיב?
  • באשר לדטרמיניזם סוציולוגי שעליו כתבת, הרי זה בדיוק מה שאייזק אסימוב כותב עליו בסדרת המוסד. את מכירה את הספר? המדובר ב"מדע" הפסיכוהיסטוריה שנועד לחזות מראש את כל ההתפתחויות החברתיות והכלכליות למרחק של אלפי שנים. כמובן שזה לא עובד בספר, אבל הרעיון שווה איזכור בערך. מה דעתך? אלמוג 18:55, 25 ספט' 2004 (UTC)


אלמוג - אתחיל מהסוף, כחסידת סדרת הרובוטים, אין לי הרבה ידע לגבי המוסד של אסימוב. כעיקרון דטרמיניזם לא מדבר על חיזוי אלא על הכרח. לכן כדאי להזכיר את זה כהערת אגב אחרי בחינת האספקטים הדתיים אודות חופש הבחירה. לגבי גולד, שמעתי שמעו, אך לא באקדמיה. אבל לדעתי הרעיון שווה בהחלט אזכור ליד דטרמיניזם טכנולוגי והביקורת על הנושא.

כמובן שאת צודקת, ושם הערך המתוכנן צריך להיות ריבוד מגדרי. כעונש על כניעתי לשיח ההגמוני, לקחתי על עצמי לכתוב את שקיפות (סוציולוגיה) :-) נדב 13:12, 26 ספט' 2004 (UTC)

אכן, ריבוד מגדרי נשמע הרבה יותר מוצלח :)
ואגב שיח סוציולוגים, רציתי לומר שראיתי חלק מתרומותיך בערכים הסוציולוגיים, וזה מרשים מבחינת איכות והיקף. דורית 14:23, 26 ספט' 2004 (UTC)

יש לי בעיה עם ההגדרה שלך את עצמך. אבקש שתשני זאת לטובה. תודה. בן הטבע 18:51, 14 אוק' 2004 (UTC)

מה ז"א בדיוק? דורית 18:58, 14 אוק' 2004 (UTC)

תוכלי לספר היכן את גרה ובתכמה את? אולי יש כאלה שמעוניינים.

קראתי, נהניתי. כמובן שאפשר עוד להרחיב - אולי אעשה זאת בהמשך.

כמו שאולי שמת לב, אני בהפסקת ויקי כרגע, עקב עומס אקדמי גדול. אני מקווה לזמן פנוי החל מאוד שבועיים, ואז אוכל להתפנות לזה.

נדב 20:01, 21 אוק' 2004 (UTC)

נדב, אכן שמתי לב להעדרך, בהצלחה בלימודים!
לגבי המזרחים - תודה, וכל הרחבה, תבוא עליה הברכה דורית 21:58, 21 אוק' 2004 (UTC).

"ראה גם" או "ראו גם"?[עריכת קוד מקור]

מדוע שינית במדע המדינה את "ראו גם" ל"ראה גם"? ברירת-המחדל כאשר בוחרים את התבנית המוכנה-מראש של ויקיפדיה היא "ראו גם". בתור מי שמעדיף תמיד את הפנייה נטולת-המיגדר (אם כי אפשר "ראינה גם"...) זה נראה לי שינוי מיותר. --אייתלאדאר (שיחה) 12:35, 1 נוב' 2004 (UTC)

שלום אייתלאדאר, האמת היא שפשוט חשבתי שטעיתי כשכתבתי בתחילה ראו גם, לכן בדקתי בדפים אחרים וראיתי שההפניה היא "ראה גם". גם אני מעדיפה את ההפניה נטולת המגדר, אך הנחתי בהסתמך על ערכים אחרים שזו פניה שגויה דורית 13:04, 1 נוב' 2004 (UTC).
סליחה שאני מתפרץ לשיחה אליה לא הוזמנתי, אבל אני חייב לציין שגם אני משנה במקומות רבים מ"ראה גם" ל"ראו גם". העובדה שאת מצאת בעיקר, או אולי אך ורק דוגמאות ל"ראה גם" בדפים אחרים מהווה הוכחה (נוספת) לעובדה שעדיין נשאר המון מה לעשות כאן. אין ספק ש"ראו גם" היא הצורה הראויה יותר מבין השתיים. SHIMONSHA

ע"פ הוראות האקדמיה יש לכתוב "ראה גם". מאחר שדוד שי מעדיף לכתוב "ראו גם" ונימוקו הגיוני, בדרך כלל אני עצמי כותב כמוהו שן שש זעם

אכן, רוב הערכים שראיתי היו "ראה גם", אני שמחה על התיקון של אייתלאדאר ואמשיך ואנסה לתקן היכן שאוכל דורית 15:27, 1 נוב' 2004 (UTC)

היי דורית, אני מזמין אותך לערוך, להרחיב ולשפר את המאמר הנ"ל. בברכה SHIMONSHA

המשך פעילות[עריכת קוד מקור]

שלום שמעון,
אני אומנם עדיין ממשיכה לעקוב ולהתעניין בויקי, אך איני רואה עוד טעם להמשיך לכתוב.
הויכוחים על חלק מהערכים שכתבתי הבהירו לי כי מוטב שאפרוש.
בהצלחה עם הערך ושאר פועלך הויקפדי, דורית.
היי דורית, אני זוכר מקרה שאירע לפני כחודש או מעט פחות, אז הגעתי למצב שמאסתי לחלוטין בכל מלחמות הערכיה והיחס הקטנוני ולעיתים אף הפוגעני של חלק מהכותבים כאן.

את היית זו שכתבה לי שתרומתי ניכרת ושחבל למהר ולפרוש. ועתה אני מבקש להפנות את הדברים אלייך; התרשמתי מאד, בניגוד לכמה מהחברים כאן, מהעבודות היפות שעשית, בין היתר, בערכים אשכנזים ומזרחים. אין לי ספק שיש ביכולתך לתרום עוד הרבה. אני פשוט מבין שלעיתים קשה לסבול את היחס המזלזל, את הבורות ואת גסות הרוח שמאפיינת כמה מהפעילים כאן.

עם זאת, אני חושב שחבל, לשני הצדדים, לאבד את האפשרות להנות מהמשך פעילותך כאן.
אני מפציר בך לשקול שנית את החלטתך זו.

בברכה, SHIMONSHA

הי דורית,
הרשי לי להצטרף לקריאתו של שמעון - תרומותיך מבורכות. אנא המשיכי.
נדב 21:42, 17 נוב' 2004 (UTC)

כבר פלוגתא שלך בכמה ערכים מרכזיים אני מצטער לראות שאינך כותבת עוד. היה לי בזמנו פולמוס קשה הרבה יותר עם נריה הרואה ובסופו של דבר יצאו מהמחלוקת ערכים טובים לדעתי ולדעתו. שן שש זעם

"אין סכין מתחדדת אלא בירך של חברתה" - הוויכוחים, כל זמן שהם נעשים בצורה עניינית, תורמים להשבחתם של הערכים, ולכן יש בהם ברכה (אם כי יש להשגיח שלא יגלשו לפסים אישיים). אני מצטרף לקריאה לחזרתך לויקיפדיה. דוד שי 06:25, 18 נוב' 2004 (UTC)

תודה על התגובות, נראה כי אין מנוס אלא להמשיך.
ובכל זאת הערה קטנה, היחס בויקי למדעי החברה הוא בעייתי. יש נטייה לשלול טענות של העוסקים בערכים אלו למרות שהן מעוגנות בידע וניסיון של הכותבים. וזאת, עקב חוסר היכרות עם התחום או מתוך הנחה מוטעת כי מדובר בהטייה מכוונת. זו לא מטרתנו דורית.

והרי לך הבמה לשנות יחס זה. אני בטוח שתצליחי להגן על תחום חשוב זה. גילגמש 18:06, 18 נוב' 2004 (UTC)

למה את מצרפת את כל הערכים בתת-הקטיגןריות לקטיגוריה? 14:41, 26 נוב' 2004 (UTC)

נראה לי ראוי שמאמרים מומלצים בפורטל של מדה"ח, ובכלל מאמרים ששיכים ליותר מקטגוריה אחת (נניח סוציו ומדע המדינה וכד') יכללו קישור לפורטל. דורית 16:13, 26 נוב' 2004 (UTC)
מצטער שאני מתפרץ לשיחה שלא הוזמנתי אליה, אך מה שאת עושה נראה לי כשגיאה גדולה! אני חושב שיש להימנע משיוכים כפולים לקטגוריות כשהדבר אינו הכרחי. SHIMONSHA 16:16, 26 נוב' 2004 (UTC)
הוספתי רק את המאמרים המומלצים, אבל אם זה כ"כ קריטי אפשר להוריד. זו לא נראת לי טעות או שיוך כפול, הרי יש נושאים בין תחומיים ולכן ניתן להגדירם כנושאים של מדעי החברה.

היי דורית, רציתי לשאול: את לא רוצה להפוך גם את הקטגוריה הנ"ל לפורטל? היא בהחלט מחזיקה מספיק קטגוריות משנה ומאמרים וכבר יש הסכמה רחבה למדי שניתן להפכה לפורטל. בברכה SHIMONSHA 20:53, 26 נוב' 2004 (UTC)

כמובן, אבל חשבתי שאתה תדאג לזה. דורית 20:55, 26 נוב' 2004 (UTC)
האמת שאני לא ממש יודע איך לטפל בכל הצד הטכני של העניין... SHIMONSHA 20:57, 26 נוב' 2004 (UTC)
גם אני לא ידעתי, אבל זה מאד פשוט. כל מה שצריך זה לבחון אחד מהפורטלים הקיימים שנראה לך ראוי ומתאים. מעתיקים את המבנה שלו, ומשנים את התוכן בהתאם. מלבד זאת, יהיו מספיק אנשים שיעזרו אם תתקל בבעיה. דורית 21:00, 26 נוב' 2004 (UTC)
עזבי, אני מסתבך עם דברים כאלה... אני מאד אשמח אם תוכלי לקחת את זה על עצמך, עשית עבודה מאד יפה עם פורטל מדעי החברה. אני בטוח שתעשי גם כאן עבודה מצוינת. SHIMONSHA 08:24, 27 נוב' 2004 (UTC)
זה באמת מאד פשוט, הבעיה שלי יש קצת פחות זמן עכשיו ואני לא יודעת מתי אספיק. בטוח שאתה לא רוצה לעשות את זה?דורית 08:49, 27 נוב' 2004 (UTC)
שיהיה, אני אתחיל את המבנה, מקסימום אתה תמשיך להוסיף ערכים אח"כ. דורית 16:17, 27 נוב' 2004 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי במזנון

גילגמש

הפורטל בארגז החול[עריכת קוד מקור]

מה עם ארגז החול של הפורטל מדעי החברה? אפשר למחוק אותו? האמת הייתי בטוח שהוא כבר נמחק, אבל עכשיו ראיתי שהוא עוד חי ובועט... SHIMONSHA 13:34, 28 נוב' 2004 (UTC)

ארגז החול למדה"ח נמחק, ארגז החול שאתה רוצה למחוק הוא המקום שבו אני מאכסנת ערכים זמניים! במקרה זה, הפורטל למדע המדינה שביקשת ממני. אנא שים לב לבקשתי בדף השיחה שלך באשר לפורטל זה. דורית 14:23, 28 נוב' 2004 (UTC)
אני לא מדבר על הפורטל של מדע המדינה. אני מדבר על פורטל מדעי החברה! הוא מופיע כמאמר בכל הקטגוריות של מדעי החברה. SHIMONSHA 14:40, 28 נוב' 2004 (UTC)
OK, טעיתי. אבל אין לי מושג למה זה מופיע, מאחר ואתה מחקת אותו. אני לא מפעילת מערכת ולא בקיאה בחוקי המחיקה של ערכים. דורית 14:43, 28 נוב' 2004 (UTC)
אז אין מניעה מבחינתך שאנסה למחוק אותו שוב, נכון? SHIMONSHA 14:57, 28 נוב' 2004 (UTC)

השאלה היא מה אתה מוחק, אם זה משתמש:דורית/ארגז חול/פורטל מדעי החברה אזי שאין בעיה (וזה גם נמחק). לעומת זאת לפי מה שראיתי בפורטל הקיים של מדעי החברה, מופיע שם משתמש:דורית/ארגז חול - ושם אני מאכסנת את הפורטל למדע המדינה, ולכן אין למחוק אותו. הורדתי את הקטגוריה של מד"ח מארגז החול, אולי זה ענין של זמן עד שיתעדכן.