שיחת משתמש:האזרח דרור/ארכיון 2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

האם אפשר לדעתך לבטל קטגורית נזירים בודהיסטים?

יש קטגוריה בודהיסטים, ובתוכה תת-קטגוריה (מיותרת לדעתי) של נזירים. קטגוריית נזירים בודהיסטים תכלול באופן טבעי רק מעט ערכים ואפשר לדעתי להעבירם לערך בודהיסטים.

האם יש לך התנגדות? חנה ק. 17:51, 31 בינואר 2007 (IST)

אין לי התנגדות כלל. תודה האזרח דרור 17:52, 31 בינואר 2007 (IST)

שלום לאזרח דרור, שותפי למאבק

ראשית, אני מקווה שהדרך המקובלת להשיב לפניה של משתמש היא בעמוד השיחה שלו, במידה ואני טועה, קבל את התנצלותי הכנה... במקור, כתבתי ערך תחת הכותרת 'חליבה'. בהתייעצות עם משתמש אחר, שקשור גם הוא לזב"ח, החלטנו לשלב את התכנים בתוך טקסט קיים. אני לא מכיר מספיק את המערכת כדי לאשר או לסתור את הנימוקים שלך או שלו. בכל אופן, אתה מוזמן להוסיף את הערך של חליבה, בהתבסס על הסיכום שלי... חתול תעלול

אתה\את יכול להשיב בדף השיחה שלך, אבל אם עבר זמן רב, יכול להיות שהמשתמש שכח, וטוב להשיב גם בדף השיחה שלו. על כל פנים, דף השיחה נועד לשיחה, ואתה \את יכול לכתוב בדף השיחה של כל ויקיפד ללא שזה יחשב לאי נימוס.
אפשר לשלב את הנושא של חליבה בתוך חלב, אבל היות וזה לא מוקד הערך זה מן הסתם יזכה להתקפות ובצדק - בערך חולצה, לא היינו רוצים לראות עמודים שלמים על כותנה למרות שחולצות רבות עשויות מכותנה. אפשר לתת הפניה בסוף הערך (ראו גם) ואפשר ורצוי לשלב פסקה קטנה בתוך הערך שתסכם את כל הערך של "חליבה" לתוך כמה פסקאות).
בינתיים זה לא כזה דחוף, נראה מה יהיה בעתיד. המשך שת"פ פורה. האזרח דרור 16:17, 1 בפברואר 2007 (IST)

גלובליזציה

אין צורך בקטגוריה:גלובליזציה בערך העוסק בתאגיד רב-לאומי, די בכך שהוא בקטגוריה:תאגידים רב-לאומיים, שאותה שייכת לקטגוריה:גלובליזציה. דוד שי 17:58, 2 בפברואר 2007 (IST)

ברכות על הקטגוריה החדשה. מה דעתך שנעביר את סחר בבני אדם לסחר בינלאומי מגלובליזציה? בהצדעה, ‏Colonel Clown22:44, 2 בפברואר 2007 (IST)
יש צורך בכך היות ותאגיד רב לאומי הוא אחד מהתפעות שמייחדות את הגלובליזציה, וגם אחד הכוחות העיקריים המקדמים אותה, ולכן לערך "תאגיד רב לאומי" יש משמעות מיוחדת הן בקטגוריה שלו, והן בקטגוריה גלובליזציה. באופן דומה לכך שארגון הסחר העולמי נכלל כבר בקטדגוריה של "ארגונים בינלאומיים", אבל "מוצף" כלפי מעלה בגלל החשיבות שלו לנושא האזרח דרור 12:27, 3 בפברואר 2007 (IST)

מבקשת עצה: אתר דומה לוויקיקריטיק

שלום לאזרח דרור.

אני וכמה חברים רוצות לעשות לקסיקון אזרחות אלטרנטיבי, עם מונחים מתחום האזרחות, האקטיביזם, ההיסטוריה, וכו'. אתר שמציג ביקורת, בדומה לוויקיקריטיק, אבל לא עוסק באותו נושא (אלא בתחום רחב יותר, כשהדגש אינו דווקא כלכלה). כנראה שהערכים יהיו מוטים לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

אני מבקשת את עצתך בעניין של למצוא hosting. ראיתי את wiki.co.il אבל נראה לי שהם במוקדם או במאוחר עלולים לשלוח דואל זבל למשתמשיהם. אתה חושב שמי שמספק הוסטינג לוויקיקריטיק עשוי לספק גם לפרויקט שלי? מישהו אחר עשוי? אולי יש לך עצות אחרות מניסיון חייך העשיר? מישהו אחר שאתה יכול להפנות אותי אליו לקבלת עצה?

אודה לך אם תחזור אלי במייל: strayblues אצל gmail נקודה קום.

בתודה מראש, הגר.

מיקום תבנית קצרמר

נהוג להוסיף את תבנית הקצרמר בסופו של הערך אחרי הקטגוריות ואחרי הבנויקי. סופר מריו 23:14, 3 בפברואר 2007 (IST)

אוקי, תודה, לא ידעתי. האזרח דרור 23:22, 3 בפברואר 2007 (IST)
כלל לא נכון, נהוג לפני הבינויקי (לא שזה משנה..) ‏Almighty ~ שיחה 23:10, 10 בפברואר 2007 (IST)

תריסר החוליות

מפאת חוסר זמן פנוי אצלי ואי רצון לוותר על עוד שנת צהריים, אתה מוזמן להוסיף תוכן לערך תריסר החוליות חנה ק. 00:43, 10 בפברואר 2007 (IST)

מיזם ערכים ראשיים - העבודה על הערך ביולוגיה יוצאת לדרך!

מאחר שהתקבצו שלושה ויקיפדים לעבודה על הערך 'ביולוגיה', נראה שהגיע הזמן להתחיל לעסוק בו בצורה מסודרת. אני מזמין אותך (ואותם) להצטרף לדיון בדף השיחה של הערך על הדרכים לשפרו. בינתיים נוסף אליו לא מעט מידע, תרומת משתמש:מרגריטה, אך לצערי זה רק בילגן עוד יותר את הערך, והעבודה עליו בצורה מסודרת חיונית יותר מתמיד. רונן א. קידר 11:43, 10 בפברואר 2007 (IST)

תבנית בודהיזם

שלום האזרח דרור,
תבנית הבודהיזם בארגז החול שלך מצויינת - תרתי משמע. אין שום פגם במונחים להוציא ליקויי כתיב שאינם בעוונך. כמו קרמה שצריך להיות קארמה, מנדלה - מאנדלה, בודהיסאטווה - בודהיסטווה.
הרושם הוא שליקויים אלה אינם כה אקוטיים, אולם יהיה כדאי לעדכנם מאחר ויהיו להם השלכות לעתיד מבחינת איחוד מונחים ויצירת שפה אחידה.
אעדכן את הכתיב מחר ואציין את הסיבה וההיגיון לכל עידכון. תודה
-גלגל האש 22:07, 13 בפברואר 2007 (IST)

תודה. בבקשה ותודה. שים\מי לב בבקשה לשיחת משתמש:חנה ק. בנושא בודהיזם , יש הפנייה לצעת תעתיק. אישית אני לא מבין בזה כלום, אז יש לך יד חופשית (רק עשה\י טובה ותיידע גם את חנה או מוטי כי חלק מהערכים הם יצרו, וכך מנומס יותר).
ויקיפדים עשויים להיות מנומסים יותר למשתמש שיש לו מעט תוכן בדף המשתמש שלו, משום שטרולים נוטים להשאיר דפי משתמש ריקים.
המשך שיתוף פעולה שמח לכולנו. האזרח דרור 22:46, 13 בפברואר 2007 (IST)

עיינתי בשיחת המשתמש של חנה ק. ולקחתי לתשומת הלב. אכתוב לשניהם כבר מחר.
נ"ב: מתנצל על דף המשתמש שלי... גם לשם נגיע. תנו לי ליהנות עוד קצת מהספק שיצירת ערכים ותרומת ידע לערכים קיימים בנושא הבודהיזם, תעורר השראה רבה יותר באחרים מאשר כתיבת האוטוביוגרפיה של גלגל האש.
תודה, גלגל האש 01:14, 14 בפברואר 2007 (IST)

עריכות לא תקינות בזמן מחלוקת

אני לא רואה לנכון לעשות את העריכות שביצעת בערך נזקי העישון לאחר פתיחת ההצבעה. במיוחד שינוי פסקת הפתיחה ומחיקה פזיזה של הפסקאות הבאות:

"העישון משפיע גם על הפוריות, אצל גברים ונשים כאחד, ויש לו השפעות מסוכנות ביותר על עוברים: בזמן הריון, הניקוטין מצליח לעבור דרך מחסום השליה (פלצנטה) של העובר ולפגוע גם בו, וזו הסיבה לאיסור לעשן בזמן הריון. עובר של אישה מעשנת סובל מעליית קצב הלב ולחץ הדם, הפחתה בתנועות הנשימה ופגיעה בהתפתחות ( ראו אמבריולוגיה). כאשר אישה מעשנת בזמן ההריון גדל הסיכון ללידות פג, ללידות של תינוקות במשקל נמוך באופן חריג, מוות עוברי ועוד.
בנוסף, הניקוטין גורם לכתמים צהובים על השיניים, על האצבעות ועל כל דבר נוסף שהוא בא איתו במגע (קירות, חלונות, בגדים וכו'). העשן מאיץ את תהליך ההזדקנות, העור מזדקן מהר יותר ויש קמטים מגיל צעיר יותר. המעשנים מתים בממוצע בין עשר לחמש עשרה שנה מוקדם יותר, כאשר ההערכה היא כי כל סיגריה מקצרת את חיי המעשן בחמש וחצי דקות{{מקור}}. בישראל מתים מדי שנה כ-5000 איש כתוצאה מהשפעות העישון, ובעולם כולו מתים מעישון יותר מ-3.6 מליון בני אדם בשנה."

אוי, העברת את זה. סליחה סליחה סליחה. ‏Almighty ~ שיחה 00:05, 15 בפברואר 2007 (IST)

שלום,
שחזרתי כרגע עריכות רבות שלך. הקטגוריה נקראת קטגוריה: צנזורה ולא קטגוריה: ערכים העוסקים בנושאים שהאזרח דרור מגדיר אותם כצנזורה, ולכן היא צריכה להכלל בערכים כלליים שאכן עוסקים בצנזורה, דוגמת צנזורה צבאית ולא במקרים פרטיים או פרשיות מסוימות. בברכה, ‏pacmanשיחה 21:09, 18 בפברואר 2007 (IST)

היית יכול לכותב את זה בדף השיחה של הערך. בקטגוריה מופיעים מקרים מרכזיים של צנזורה בישראל. אם יש לך בעיה נקודתית תגיד מהי . האזרח דרור 21:11, 18 בפברואר 2007 (IST)
הבעיה היא שבקטגוריה לא אמורים להיות מופיעים מקרים מרכזיים בהם לדעתך התבצעה צנזורה בישראל. זו קטגוריה כללית, כמו קטגוריה: צבא שלא נכליל בה כל ערך על טנק, מה גם שמדובר בנושא שנוי במחלוקת ויש אנשים שיראו בדברים מסוימים צנזורה - ויש שלא. ‏pacmanשיחה 21:13, 18 בפברואר 2007 (IST)
זה לא המקום לדבר על כך אלא בדף השיחה. מעביר לשם. האזרח דרור 21:14, 18 בפברואר 2007 (IST)
מחקתי שוב את הקטגוריה שיצרת על דעת עצמך בלבד, תוך התעלמות מוחלטת ומקוממת מכל האמור בשיחת קטגוריה: צנזורה: בדף השיחה הנ"ל כלל אין הסכמה על פתיחת הקטגוריה המדוברת. גם אלה התומכים בה (להוציא אותך) טוענים שהיא צריכה להקרא "קטגוריה: צנזורה בישראל:מקרים ידועים או שם דומה כדי להבהיר שלא מדובר בקטגוריה בה צריך להכלל כל ערך הנוגע באופן כלשהו לצנזורה בישראל, ואילו אתה הכנסת את הקטגוריה שיצרת גם לערכים כגון אינדימדיה ישראל - שם ברור שהיא לא צריכה להיות. ‏pacmanשיחה 10:26, 22 בפברואר 2007 (IST)
עניתי שם. אינך יכול להתעלם מדיון וגם לבצע את דעתך. האזרח דרור 10:35, 22 בפברואר 2007 (IST)

שלום. ראיתי את השינויים שעשית בערך. בדיוק התווכחנו בדף השיחה של הערך, האם ההגדרה צריכה לבוא לפני ציון החשיבות, או להיפך. האם ישנה מדיניות ברורה בויקיפדיה, לפיה נהגת? ג פ 18:49, 20 בפברואר 2007 (IST)

עניתי שם. האזרח דרור 09:01, 21 בפברואר 2007 (IST)

בתור מי שתירגם תירגום ראשוני את הפסקה הנ"ל מאנגלית, הייתי רוצה לשאול, במטותא ממך, מה זה רגולציה?
"...וכן בהבנה כיצד מבוצעת הרגולציה של אינטראקציות אלו." תודה, ואם אפשר להסביר גם בערך עצמו, לטובת בורים כדוגמתי שיגיעו בעתיד לקרוא פסקה זו. בברכת צהריים טובים, שמשיים וחסרי קרינה סלולרית, נעה 15:00, 22 בפברואר 2007 (IST)

רגלוציה הינה שילוב של פיקוח ושליטה. בקרה. תקנון, הסדרה. כיצד מבוצע ניטור של פעולות גומלין אלה, וכיצד הן מקבלות הוראות להתחיל, להאיץ, להאט או לעצור. האזרח דרור 15:23, 22 בפברואר 2007 (IST)
טנקיו ורי מאץ'. נעה 17:43, 22 בפברואר 2007 (IST)

מזל טוב

על שינוי השם מוויקי-קריטיק לאקו-ויקי. אבל, אינני מצליח להיכנס לשני האתרים. אשמח אם תבדוק האם הכתובת נכונה או שאולי יש בעיה בשרת. תודה, תומאס 10:10, 27 בפברואר 2007 (IST)

תודה, גם לי יש לפעמים בעיות בכניסה. האזרח דרור 11:28, 27 בפברואר 2007 (IST)

פרימו לוי

עדכנתי מעט על השואה ממידע אישי. יש לי חומר על יחסו ליהדות, לציונות ולמדינת ישראל. שמתי אותו בינתיים בדף השיחה עד שאקבל רשות להשתמש בו.Daniel Ventura 23:23, 28 בפברואר 2007 (IST)

רעיון מעולה. איך זה עלה על דעתך. Daniel Ventura 21:39, 1 במרץ 2007 (IST)
תודה (-: האזרח דרור 21:40, 1 במרץ 2007 (IST)

NPOV?

שלום דרור, שכחת את הנטרליות בערך בילעין חביבתי? בברכה מתניה שיחה 00:42, 9 במרץ 2007 (IST)

לא. קשה לי לראות איך אפשר להגדיר אחרת לקיחה של משהו בכוח, ללא בקשת רשות, בלי תשלום פיצוי. זה נקרא גזל או שוד. האזרח דרור 00:45, 9 במרץ 2007 (IST)
אין לי כח להכנס לפוליטיקה אבל בכל אופן זה מעוגן בחוק למיטב ידיעתי. תקן אותי אם אני טועה. מתניה שיחה 00:47, 9 במרץ 2007 (IST)
אני לא מספיק מודע לדקויות בחוק. גזל או שוד לא חייבים להיות לא חוקיים - הם מהוים גם חלק מהגדרה כלכלית מסויימת. המשך שיחה ראוי שיהיה בערך (בטח מחר, אני הולך לישון). ליל מנוחה. האזרח דרור 00:52, 9 במרץ 2007 (IST)
לילה טוב. מתניה שיחה 00:54, 9 במרץ 2007 (IST)

ביולוגיה

סילקתי מהערך את המלל הטיפשי שכתבת תחת הכותרת "סביבתנות וקיימות - אקולוגיה בספרה החברתית". פעם נוספת ותנסה להכניס את האידיאולוגיה שלך לערכים לא קשורים תחת מסווה אנציקלופדי תחסם. ‏pacmanשיחה 13:15, 9 במרץ 2007 (IST)

כשותף בעבודה על הערך ביולוגיה, אינני מסכים למחיקה בוטה זו (לבטח עם האיום בחסימה). הטקסט אולי אינו מושלם ואינו לגמרי NPOV, אבל הוא בפירוש בעך ערך ויש לדון בו בדף השיחה ולא למחוק אוטומטית. רונן א. קידר 14:34, 9 במרץ 2007 (IST)
הי דרור, הייתי רוצה את התייחסותך להצעה שהעליתי להעביר את הטקסט שכתבת בערך ביולוגיה לדף חדש בשם סביבתנות או לשלבו בערך איכות הסביבה, ולהותיר בערך רק משפט-שניים והפניה לערך מורחב. כמו-כן הועלו שאלות לגבי הפיסקה (מי כתב את הספר וכו') שראוי לענות עליהן. רונן א. קידר 01:45, 10 במרץ 2007 (IST)

מרד

נראה לי: א. באמת המקום הוא במילון. ב. בעברית באמת נוהגים להשתמש במונח מרד גם בשביל "התקוממות עממית" ולכן אפשר ליצור הפניה, ולכתוב תת ערך, כמו שכותבים "מרד על כלי שיט" גם תת ערך כמו "התקוממות עממית" כמו מרד החשמונאים, בר כוכבא, מרד ההולנדים וההונגרים, וכו' וכו'. יאשיהו 00:35, 15 במרץ 2007 (IST)

לא בדיוק הבנתי. נראה לי שהביקורת היא על כך שהערך קצר מידי - ולכן יש להרחיבו. המשך השיחה הזאת צריך להיות בערך. בברכה האזרח דרור 09:16, 15 במרץ 2007 (IST)

למה?

למה להוסיף את הקטגוריה מיניות לכ"כ הרבה ערכים? נראה לי שגם מדובר בקטלוג כפול, מיניות היא תת קטגוריה של מגדר. והיו לנו כ"כ הרבה ויכוחים על כך בעבר, שרצוי לא להתחיל לבלגן מחדש. דורית 18:37, 15 במרץ 2007 (IST)

שחזרתי שוב שתי עריכות קטגוריזציה שלך, מכיוון שאתה מפגין חוסר ידע (ככל הנראה מרצון) בנושא הקטגור בוויקיפדיה אני מבקש שתמנע מלעסוק בו עד שתפנים את הנהלים הנהוגים בעניין זה בוויקיפדיה. ‏pacmanשיחה 18:39, 15 במרץ 2007 (IST)
הוספתי רק לדברים שנראו לי מתאימים להיות תחת קטגוריה זו. יש ערכים מרכזיים שראויים להיות בקטלוג כפול. משתמש לא צריך להיות מומחה למיון מקצועות אוניברסיטאי כדי להבין איפה הדברים נמצאים. ממשק אמור להיות אינטואיטיבי. האזרח דרור 21:21, 15 במרץ 2007 (IST)

המהפכה המקסיקנית - תעתיקי שמות

שלום,

התחלתי לעבוד על הערך המהפכה המקסיקנית וראיתי כי תיקנת את שמו של אמיליאנו ספאטה (כפי שאני סבור שיש לכתבו) מ"סאספטה" (כפי שהיה כתוב) ל "זאפאטה". אציין כי אני מעדיף את ה"ס" על ה"ז" משום שזה הצליל בו מבטאים את האות, למיטב ידיעתי.

שנית, בכתיבתי אני נעזר רבות בספר מקסיקו לאחר המהפכה בעריכת רענן ריין וצבי מדין - שניהם פרופסורים להיסטוריה של אמריקה הלטינית. הספר ראה אור לאחר עריכה לשונית של אדם הבקיא בתעתיקי ספרדית לעברית ועל כן אני הולך בעקבותיו בבחרו לתעתק את השם "ספאטה".

בברכה, --אורי שיחה 19:36, 19 במרץ 2007 (IST)

בסדר גמור, אני בור בזה. הצרה היחידה היא שזו כנראה טעות רווחת (אולי מקורה באנגלית, שם כותבים ב Z ?). אפשר אולי לתת הערת שוליים בתחילת הערכים הרלוונטים. האזרח דרור 21:08, 19 במרץ 2007 (IST)
אכן כותבים Zapata, אבל בספרדית אין צליל "ז", וה-ז מבוטאת כ"ס". יש שגיאות שהשתרשו בעברית, למשל "גונזלס" שצריך להיות "גונסאלס" (לאחרונה רואים גם את הצורה הנכונה יותר). אתה באמת חושב שיש צורך בהערת שולים בכל הערכים בהם יעשה תעתיק שכזה מספרדית? נראה לי קצת מוגזם, לא? --אורי שיחה 21:14, 19 במרץ 2007 (IST)
אם זה לא הרבה, למה לא? לדעתי יש תפקיד לאנצקלופדיה להוציא לגמלאות כל מיני טעויות כאלה. אם אתה לא רוצה שבעתיד אחרים יחזרו על השגיאה שלי, ועוד להסביר לאנשים מדוע כותבים כך ולא אחרת, אז כדאי. אני חושב שזה מוסיף. האזרח דרור 21:19, 19 במרץ 2007 (IST)

הכרת תודה

רציתי להביע את הערכתי להשקעה שלך בויקיפדיה בזמן האחרון, בערכי האנרכיזם בפרט ובשאר הערכים בכלל. אני חושב שאנחנו עושים כאן עבודה חשובה.
בנוסף, רציתי לבקר את כל הערכים שקשורים למרד בצ'יאפס. הם כתובים ממש בצורה בלתי-קריאה, וזה בעיקר גורם לאנשים לא לרצות לקרוא אותם.. כבר כתבתי שלדעתי צריך להתחיל אותם ממש מהתחלה. הערך האנגלי על הEZLN למשל, מסכם בצורה טובה יותר וקריאה את כל מה שקרה שם. Odonian 08:39, 21 במרץ 2007 (IST)

תודה, חלק מהסיבה שלא עשיתי זאת עד כה היתה העיסוק סביב אוקוויקי ודברים דומים. הצטערתי מאוד לראות שבויקי האנגלי אין ערך על בולו בולו !. וגם הערכים החדשים ששמתי על מלטוסטה ועל אקו אנרכיזם הם די גרועים, אתה יכול לתרום להם (מלטוסטה כדאי אולי לסכם קצת הגות שלו מאנאנ, כי כרגע ממש הוא נראה מתהלם דביל). לגבי צ'יאפס, ראיתי ואני מסכים שהערכים גרועים וניסתי קצת לשפר אחד מהם. אני נגד מחיקות כמעט תמיד - אפשר לכתוב משהו בארגז החול, ולהכניס פנימה לתוך הערכים, (יש גם אופציה של הסתרת הטקטס, ואז לשמור אותו "מאוחרי הקלעים", כך שיווצרו קצמרים בעלי איכות בינונית, עם קישורים לערך האנגלי וחיצוניים) ואז לראות אם בגרסה הישנה יש איזהו מידע מועיל, אם כן לנסות לשלב פנימה ואם לא אז למחוק. אני גם אשמח אם תוכל להרחיב ולשפר את פאראקון ואת כלכלה אנרכיסטית, ואנסה לתרום לזה בעצמי. האזרח דרור 09:27, 21 במרץ 2007 (IST)

אין להצביע על ערך כאשר הוא ברשימת ההמתנה, ראה את הנהלים בראש הדף. Nir90911:37, 22 במרץ 2007 (IST)

כן סליחה, ראיתי זאת רק בסוף, הצביעו לפני וחשבתי שכך נהוג. האזרח דרור 11:44, 22 במרץ 2007 (IST)
הרעיון הוא שיתקיים דיון בדף השיחה של הערך, ובעיות שונות ילובנו במשך תקופת ההמתנה. מלמד כץ 13:28, 22 במרץ 2007 (IST)

שלום לאזרח דרור. בעקבות ההערות שלך העברתי את הדיון לדף השיחה של הערך. אני מקווה שתוכל לשפרו. ‏Gridge ۩ שיחה 14:17, 22 במרץ 2007 (IST).

אני יכול בעיקר לשפר את הנושא של ביקורת של סטיב קין ופיירו סראפה, יש אנשים אחרים - כמו רדלר לדוגמה שיכולים לתת יותר בצדדים ההיסטורים, ואולי אחרים שיתנו היבטים אחרים. האזרח דרור 14:28, 22 במרץ 2007 (IST)

מן הערך:

מן הערך מדינת רווחה: "כמוזכר לעיל, מטרתה העיקרית של מדינת הרווחה היא צמצום פערים סוציו-אקונומיים בין השכבות השונות בחברה." למיטב ידיעתי מטרתה העיקרית של מדינת הרווחה היא סיפוק רשת הגנה חברתית והבטחתם של שירותים דוגמת בריאות, חינוך ורווחה לכלל התושבים. דעתך. ‏Gridge ۩ שיחה 00:35, 23 במרץ 2007 (IST).

אני לא בדיוק מבין את השאלה. כלכלנים נאו קאלסיים מבחינים בין כמה תפקידים שונים של התערבות המדינה במשק - 1. תשלומי העברה (לשם צמצום פערים) 2. הספקה של מוצרים ציבוריים 3. פתרון של כשלי שוק (כמו פיקוח\מנעית קרטלים, פיקוח על מזון) 4. כפיית ביטוח לאומי - (ביטוח עבודה, פנסיה, דמי אבטלה, ביטוחי בריאות) - כדי למנוע מצב של תת חסכון (אם כי זו פרשנות די מאוחרת לדעתי, אני לא יודע בדיוק איך התפתח ביטוח לאומי ומה הסיבות). נראה לי שהתשובה היא לפי נקודת הראות. קפיטליסטים יגידו שמדינת הרווחה נועדה כדי לתת פרוטקציה לחברים בממשל ולתושבי המדינה. אנרכיסטים אולי יסכימו, ויחד עם סוציאליסטים יגידו שתפקיד מדינת הרווחה למנוע מהפכה - במיוחד בזמן שהסויצאיליזם נראה פתרון מפתה - וזו אחת הסיבות שיש נסיגה שלה כיום (מלבד סיבות אחרות כמו "מרוץ לתחתית עקב גלובליזציה". ואחרים - לדוגמה היסטוריונים אולי יגידו שזה התפתח באופן שונה במדינות שונות - כללים שונים בתקופות שונות מנימוקים שונים (שלאו דווקא היו הסיבות האמיתיות). אפשר לתת סיבה נוספת והיא של תפקוד - שמדינות בעלות אי שווין גבוה מידי ובעלות ביזור כלכלי נמוך מתפקדות פחות טוב (ראה "אי שווין כלכלי בערך האנגלי או באתר שלי, יש מחקרים משווים על אי שוויון כדבר שמפריע לצמיחה כלכלית). מקווה שהתשובה לא ארוכה מידי. לסיכום - נראה לי שבמקום לנסות לענות על השאלה, יש לתת דעות שונות לגבי התשובה האזרח דרור 00:50, 23 במרץ 2007 (IST)
חתיכת תשובה. אולי ארוכה מדי לשעה מאוחרת זו. בכול אופן, הרעיון העיקרי שעומד מאחורי מדינת הרווחה הוא הבטחת "מינימום לכול". ‏Gridge ۩ שיחה 00:56, 23 במרץ 2007 (IST).
אני חושש שתצטרך סימוכין סוציאל דמוקרטיים לזה (אם כי ברור שזה יהיה רעיון די נפוץ). סוציאליסטים כאמור עלולים להגיד שהרעיון העיקרי הוא "תן להם מעט לחם, שהעוגה תישאר אצלך" וכן הלאה. "מינמום לכל" היה יכול להיות על ידי סבסוד מזון, אבל בדברים כמו מוצר ציבורי של חינוך, יש יותר מכך - הספקה יעילה יותר של מוצר לדוגמה, ונסיון להביא לצמיחה מהירה יותר של המשק. האזרח דרור 01:02, 23 במרץ 2007 (IST)
אוקיי. ביקרתי באתר שלך כבר לפני זמן מה - אני מאחל לכם בהצלחה. ‏Gridge ۩ שיחה 01:36, 23 במרץ 2007 (IST).
תודה רבה, כאמור במאמר "אי שווויון כלכלי" יש דברים מעניינים כמו הקשר בינו לבין תוחלת חיים. האזרח דרור 14:58, 23 במרץ 2007 (IST)

דרור, דבר ראשון תודה שהוספת מקורות, אבל זה לא מה שאני רציתי. הערך עצמו דן על "מסה קריטית" - כלומר "רכיבה קבוצתית באופניים, הנערכת לרוב ביום שישי אחרון של כל חודש בערים שונות מסביב לעולם". בערך כתוב: "בעקבות המסה הקריטית וכן פעילויות אחרות של פעילי "תאב"א" ושל ארגונים אחרים כמו 'מגמה ירוקה' ו'פעולה ירוקה' הושגו מספר תוצאות". כלומר, שלוש התוצאות ששמתי להן תבנית דרוש מקור נגרמו בעקבות מסה קריטית. כל המקורות שהבאת מראים שהתוצאות האלה אכן התרחשו, אבל אף אחד מהם לא מראה שזה קשור איכשהו למסה קריטית. לכן המקורות האלה טובים אם התוצאות האלה יהיו בערך רכיבה על אופניים או משהו בסגנון, אבל לא בערך מסה קריטית. צהוב עולה 16:41, 27 במרץ 2007 (IST)

הי

הי דרור, שמחתי ונהנתי לפגוש אותך במפגש. דרור 03:24, 1 באפריל 2007 (IDT)

תודה רבה, גם אני. תסתכל בבקשה במשתמש:Carny/ויקיפדיה:פתרון מחלוקות, לדעתי זה יכולה להיות יוזמה חשובה האזרח דרור 09:29, 1 באפריל 2007 (IDT)

משהו קטן

היי דרור, תוכל להסביר את השינוי הזה? נראה לי שהקט' שהסרת דווקא רלוונטית (מצב שימור, שימור הסביבה)... בברכה, ירוןשיחה 01:12, 2 באפריל 2007 (IDT)

אתה אולי צודק, כדאי אולי שהערך יהיה ב 2 הקטגוריות. אולי בא לך לעזור? נראה לי שחסרה קטגוריה "שמירת טבע". המקבילה לקטגוריה Category:Conservation. האזרח דרור 01:18, 2 באפריל 2007 (IDT)
בשמחה אעזור, אם רק אבין את ההבדל בין שימור סביבה לשמירת טבע (או ספציפי יותר - ההבדל בין סביבה לטבע) האם אין חפיפה גדולה בין השניים? ירוןשיחה 01:19, 2 באפריל 2007 (IDT)
לא, יש הכלה (והיסטורית שמירת סביבה התפתחה מתוך שמירת טבע). שימור טבע מתמקד היום בבעלי חיים ובגורמים המיידיים להכחדתם, לעומת זאת שימור סביבה מכיל גם נושאים אחרים כמו התחממות עולמית. האזרח דרור 01:24, 2 באפריל 2007 (IDT)
התבלבלתי. מה מוכל במה? ירוןשיחה 01:25, 2 באפריל 2007 (IDT)
שמירת טבע בתוך שמירת סביבה. לדוגמה ארגון שמירת טבע כמו רשות הטבע והגנים לא תעסוק בזיהום, קרינה גרעינית, ייצור ירוק, PCB וכו'. דוגמה אחרת היא תקינה נגד אזבסט או בנזן שמשפיעה בעיקר על בני אדם. אפשר להגיד שבגדול שמירת סביבה = שמירת טבע + דאגות לבריאות + דאגה לדורות הבאים (של בני האדם בעיקר). האזרח דרור 01:28, 2 באפריל 2007 (IDT)
הבנתי. כעת השאלה המתבקשת היא, אלו ערכים צריכים הופיע בקט':שמירת סביבה למעט קט':שמירת טבע? ירוןשיחה 01:30, 2 באפריל 2007 (IDT)
מחר, רחמים. יש סדר על הראש. תסתכל באנגלית הרוב שם בסדר. בעיקר דברים הקשורים בשמירה על הסביבה. (זה לא עוזר הרבה מה?). האזרח דרור 01:32, 2 באפריל 2007 (IDT)
נו, טוב, חג אז נרחם. בויקינגליש הם מפרידים בין שמירת הסביבה לשמירת טבע? ירוןשיחה 01:36, 2 באפריל 2007 (IDT)
הרבה יותר טוב לדבר בבוקר. ברור. ולא רק שם. Conservation לשימור (כשהמונח העברי הוא שימור טבע), Environmentalism לסביבתנות (מה שנקרא אצלנו כרגע שמירת הסביבה וצריך לבצע בוט החלפה), Environment לסביבה. האזרח דרור 09:10, 2 באפריל 2007 (IDT)
ממה שאני רואה שם, קט':סביבתנות נמצאת בתוך קט':סביבה, וגם קט':שימור (טבע) נמצאת בקט':סביבה. היכן מתבטאת ההכלה? ירוןשיחה 09:20, 2 באפריל 2007 (IDT)
א. אמרתי שהמיון שם לא מושלם (לדוגמה יש שם פתאום את "הסביבה של גרינלנד"). ובאופן כללי יש לדון כאן עם אנשים רבים מהתחום מהי דרך המיון הכי טובה. ב. אין טעם לבצע שימור אם אתה לא סביבתן או לפחות מחזיק בדעות שמהוות חלק מהרציונל הסביבתני. שימור נובע מראיית עולם מסויימת, שיש אנשים שמתנגדים לה. האזרח דרור 09:30, 2 באפריל 2007 (IDT)

ערך שכתבתי מועמד להיות ערך מומלץ

תראה :). אתה מוזמן לקרוא את הערך, לשפר, לתקן ולהוסיף אם אתה רואה שיש צורך ולהגיד את דעתך הכנה בדף הרלוונטי. (מקווה שמותר לי לשלוח לך ולתומאס את ההזמנה הזאת..) Odonian 23:20, 6 באפריל 2007 (IDT)

שלום. תרגמתי את הערך הנ"ל. בינתיים הוא טעון שיפור אבל בכל זאת זה ערך חשוב ואין לי כל-כך ידע אישי להוסיף עליו. תראה אם תוכל לשפר את הערך. ראה גם בדף השיחה. חג שמח, ג פ 05:27, 8 באפריל 2007 (IDT).

אם היית מועיל בטובך להעיף מבט בתבנית שבטח שמת לב אליה הנמצאת בראש הערך, היית מתוודע לעובדה שאין לך רשות לערוך את הערך כל עוד התבנית מונחת עליו, קל וחומר לא להכניס אליו הבלים מוטים. ‏pacmanשיחה 22:12, 10 באפריל 2007 (IDT)

אם היית מועיל בטובך לתת כבוד לאנשים אחרים הם בוודאי היו נותנים אותו גם אליך בחזרה. האזרח דרור 23:20, 10 באפריל 2007 (IDT)