שיחת משתמש:עדי מ./ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוך בואך לוויקיפדיה![עריכת קוד מקור]

If you can't read Hebrew, click here.

שלום עדי מ./ארכיון 1, וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה.
ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, שיתופית ופתוחה שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לערוך אותה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר ערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך. לפני שמירת השינוי מומלץ ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי שעשית תקין. נא להסביר את מהות השינוי בתקציר העריכה, ובמקרה הצורך להוסיף פרטים בדף השיחה של הערך. למידע נוסף: איך לערוך דף, סיוע לגבי עריכות "נעלמות", איך לעצב דפים.

דפי שיחה: בראש כל דף מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף נושא חדש בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף. בדפי השיחה יש להקפיד על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה.

חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך חותמים בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~), אלו יהפכו אוטומטית בשמירה לחתימה הכוללת את שמך וקישור לדף המשתמש שלך, בתוספת השעה והתאריך.

דפי משתמש והודעות אישית: לכל משתמש רשום יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש, שאליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש, משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. בדף השיחה של המשתמש אפשר להשאיר לו הודעות. המשתמש יקבל חיווי על ההודעה הממתינה.

לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.

מומלץ לעיין במדריך הכתיבה המקוצר שמסביר את כללי הכתיבה הבסיסיים. אם ברצונך בעזרה נוספת, ניתן לקרוא את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכדומה), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק הייעוץ. אם ברצונך לבקש חונכות מוויקיפד בעל נסיון, תוכל למצוא עזרה בחממה.

אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

בהנאה!

חומרי גלם[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

הערך שערכת מפר זכויות יוצרים (ראו ויקיפדיה:זכויות יוצרים), שוויקיפדיה מקפידה מאוד על שמירתן. על פי מדיניות האתר אין להעתיק תוכן המופיע במקורות אחרים ולהעלותו לכאן, אלא אם קיבלת רשות מפורשת בכתב לעשות זאת, או שיצרת את התוכן בעצמך, ולך זכויות היוצרים.

המשך תרומה לוויקיפדיה על ידי העלאת חומרים מקוריים משלך הוא מוזמן ומבורך.

תודה, ערן 00:25, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. עם זאת, מחקנו את הערך שכתבת, כיוון שאינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה בשל נושאו, תוכנו או ניסוחו, או בשל היות הערך שכתבת קצר מדי מכדי להיות ערך אנציקלופדי. אם לדעתך הנושא ראוי לערך ובכוונתך להרחיבו, ניתן לפנות לדף בקשות ממפעילים כדי לבטל את המחיקה ולשחזר את הערך.
מומלץ לעבור על המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את הסגנון המקובל של ויקיפדיה. כדאי גם לקרוא מספר ערכים טובים כדי לראות דוגמאות לסגנון כתיבה המקובל בוויקיפדיה. בנוסף, אפשר להיעזר בחונך או חונכת המציעים את עזרתם בקליטת עורכים חדשים. אפשר לעיין גם במדריך המקוצר: ויקיפדיה:לאן נעלמה העריכה שלי?.

בברכה, סקרלטשיחה 00:34, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת בדף "איראן". הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.
כפי ששמת לב, היה באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. פעולותיך בוטלו, כך ששום נזק לא נגרם, אולם בעקבות זאת, הוחלט לחסום אותך.

*אם יהיו מקרים של השחתה חוזרת מצדך, אנחנו עשויים לפנות בתלונה לספק האינטרנט שלך.
*מעשיך עלולים להוות עבירה פלילית. עליך לדעת כי נשקול פנייה לרשויות החוק אם ההשחתה תימשך.
eytanarשיחהתרומות 00:53, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

לכבוד גברת סקרלט[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מאוד מתנצלת על מה שקרה, זה היה מעשה טיפשי....

אני אשמח לדעת עד מתי החסימה תקפה?

שוב מתנצלת ומתחננת שתחזירי אותי והטעות לא תחזור על עצמה.

בברכה, עדידס25 00:59, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

החסימה לתמיד, אלא אם כן סקרלט תשתכנע ממך. ‏eytanarשיחהתרומות 00:59, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
אגב, מהתרשמות שלי נרשמת לויקיפדיה כדי להזיק. אני טועה? ‏eytanarשיחהתרומות 01:03, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

אני נרשמתי במטרה לתרום את הידע שלי, אני רק רציתי להנות אני מבטיחה שמעכשיו אני רק אתרום ולא אכתוב שטויות, זה מאוד חשוב לי להיות פה.

בברכה, עדידס25 01:07, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

שלום, אני מבקשת שתחזירו, אני באמת מתנצלת על מה שעשיתי ואני מבטיחה שזה לא יחזור. אני הייתי בטוחה שתחסמו אותי לזמן מוגבל, אני רק רציתי להנות אבל עכשיו אני רואה שאני אהנה יותר לתרום לכם מהידע שלי ברצינות. ושוב אני מתנצלת.

בברכה, עדידס25 01:05, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

שלום. לבינתיים אני משאירה את החסימה. לילה טוב סקרלטשיחה 01:07, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
מזה את נהנית? מזה שאת הורסת לאחרים? הנאות מוזרות... בכל אופן, אני אציע לך פשרה: תכתבי כאן כל שינוי שתרצי לעשות בערך מסויים, ואני (או כל ויקיפד אחר) אעשה אותו. אם אראה שאת באמת השתנית ושאת רוצה לעזור לנו לשפר את ויקיפדיה, אני מבטיח לדבר עם סקרלט ולבקש לשחרר אותך. מה את אומרת? ‏eytanarשיחהתרומות 01:08, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

אין בעיה, תודה רבה.

בברכה, עדידס25 01:10, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

אנא עקוב אחרי הדף הזה כדי שתוכל לראות כשאני מבצעת שינויים. בברכה, עדידס25 01:30, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

אל תדאגי... ‏eytanarשיחהתרומות 01:30, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]
עכשיו אני אכתוב את הערך "סדר אלפביתי" שאני אתרגם מויקיפדיה בשפה simple english.

simple:Alphabetical order

סדר אלפביתי היא שיטה נפוצה לארגון שמות לרשימה.

היא מקלה על אופן ההתמצאות ובמציאת שם או כותרת ברשימה. המשמעות של סידור בשיטה זו היא ארגון פריטי הרשימה לפי סדר האותיות בשפה מסוימת. לשפות שונות קיימים חוקים שונים לגבי הסטנדרטים שלפיהם מסודרת הרשימה.

ברשימה של פריטים כגון: תפוח, אגס, ענבים ומנגו מסודרים לפי האות הראשונה של שמם. בסדר אלפביתי של השפה העברית האות א' במילה אגס באה לפני האות מ' במילה מנגו, האות מ' במילה מהגו באה לפני האות ע' במילה ענבים והאות ע' במילה ענבים באה לפני האות ת' במילה תפוח. לפיכך סדר המילים ברשימה אלפביתית יהיה מוצג כך:

  • אגס
  • מנגו
  • ענבים
  • תפוח

אם האות הראשונה במילים מסוימות ברשימה זהה, הפריטים יהיו מוצגים לפי האות השניה בשמם, והרשימה תהיה מסודרת כך:

  • תינוק
  • תמר
  • תנין
  • תפוח

כאשר האותיות הראשונה והשנייה במילים הנתונות ברשימה זהות, הפריטים יסודרו לפי האות השלישית, הרביעית וכן הלאה, עד שכל הפריטים יהיו מסודרים לפי השיטה. המצאות של ה' הידיעה בתחילת מילה מסוימת אינה משפיעה על מיקומה ברשימה, ולכן אם יופיעו המילים: הבננה וגמל, המילה "הבננה" תופיע לפני המילה "גמל". לרוב, שמות בני אדם מסודרים לפי שם המשפחה ולא לפי השם הפרטי:

  • אהוד אולמרט
  • גולדה מאיר
  • אייזיק ניוטון
  • בנימין נתניהו

בגלל עובדה זו, השמות בדרך כלל יכתבו כששם המשפחה יופיע לפני השם הפרטי:

  • אולמרט, אהוד
  • מאיר, גולדה
  • ניוטון, אייזיק
  • נתניהו, בנימין

סידור מספרים יכול להתבצע בשתי דרכים, הדרך האחת לפי גודל המספר והדרך השנייה לפי איות המספר באותה שפה. דרך א':

  • 1
  • 3
  • 5
  • 19

דרך ב':

  • אחד
  • חמש
  • שלוש
  • תשע-עשרה


הסוף.


אני מקווה שתאהב את הערך, או לפחות תעריך את המאמץ שהשקעתי בכתיבתו ובתרגומו, ותשנה את דעתך עליי. אני מצפה לפתיחת דף חדש עם ויקיפדיה, בברכה, עדידס25 02:41, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

באמת כל הכבוד על ההשקעה. אני מתכוון לשפר את זה טיפ-טיפה ולכתוב את הערך. ‏eytanarשיחהתרומות 12:53, 5 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]