שיחת משתמש:Alosha38/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לאה גולדברג[עריכת קוד מקור]

האם תוכל לתרום לפענוח חידת מקום הולדתה של לאה גולדברג? ראה גם שיחה:לאה גולדברג. דוד שי 07:45, 11 אוגוסט 2005 (UTC)

אנא ראה את תשובתי לפנייתך בדף השיחה שלי. כמובן ששמתי לב לשיר עוד בטרם הגעתי למחשב, אבל הזדמנתי ליד מחשב רק כעת, וזו ההזדמנות הראשונה. אלמוג 15:03, 12 אוגוסט 2005 (UTC)

הפלת מטוס אל על בשמי בולגריה[עריכת קוד מקור]

שלום אלושה, לאחר כתיבת הערך המעניין על הרן בר דור, מתבקש שתכתוב את הערך הפלת מטוס אל על בשמי בולגריה. חוץ מזה העברתי את רוב דף השיחה שלך לארכיון, כדי שיהיה נוח יותר לעסוק בשוטף. קישור לארכיון מופיע בראש דף זה. דוד שי 07:15, 20 אוגוסט 2005 (UTC)

הרהורים על מה שכתבת במזנון[עריכת קוד מקור]

לא ממש הצלחתי להבין את הלוגיקה שלך, החבר אילושה.

כשנבחר משה קצב לנשיא המדינה רבים חשבו שזו היתה חרפה. אף אחד לא צפה שפרס יפסיד שוב. כל מיני אנשים התבטאו שבגלל הבחירה של קצב, מוסד הנשיאות הפחית ממעמדו. היו גם כאלה שהודיעו שהם לא יהיו מוכנים להיות נשיאי מדינת ישראל בגלל העבר מלא החרפה שירדוף מוסד זה בעתיד (בגלל בחירתו של קצב). הם לא היו מוכנים להשתייך לקבוצה מכובדת של אישים בגלל שלדעתם בחירתו של קצב הכתימה את כולם.

אני לא מסכים לדעתם. קצב אמנם אינו פרס אך לא מדובר בפושע נמלט. נזכרתי אז בבקשתו של לוט לחוס על סדום ועמורה אם ימצאו שם אך כמה צדיקים. אם נקבל את ההיפותזה שלך, הרי שאין מנוס להרהר מה היה קורה לו שבדיה לא היתה ניטראלית והיטלר היה מכריח את האקדמיה השבדית להעניק לו פרס נובל בכימיה. האם היה על שני הזוכים האחרונים לוותר על הפרס בגלל עובדה זו?

צריך להביט קדימה אל העתיד, כמו שפרס אומר. העבר שייך למתים. חלקם היו טובים וחלקם רעים, אבל הם כולם מתים. ברכות על הזכייה, עמוס עוז.

אגב, כולם מוזמנים לבקר בביתו של גיתה בפרנקפורט. מקום חביב למדי. המון נאצים דרכו שם על המרצפות. היזהרו כשאתם נשענים על מעקה המדרגות, כי אי אפשר לדעת מי נגע בו.

רק להזכיר לכולם: לא רק היטלר ולא רק עוזריו אשמים בשואה אלא העם הגרמני כולו. כדי להרוג ששה מיליון בני אדם באותם ימים נזקקו לשלושים מיליון אחרים ולא לשלושים אנשים בלבד. ניצולי השואה לא מקללים את היטלר. הם מקללים את השכנים שלהם בהמבורג ובמינכן.

בן הטבע 07:48, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

יונת ואלכסנדר סנד[עריכת קוד מקור]

שלום, אשמח לשמוע את התייחסותך לויקיפדיה:דלפק יעוץ#יונת ואלכסנדר סנד. בתודה, נדב 06:46, 18 ספטמבר 2005 (UTC)

קישורים לבית הספרים הלאומי[עריכת קוד מקור]

לאחר מעקב הגעתי למסקנה שאין טעם לתת קישורים לבית הספרים הלאומי, משום שקישורים אלה חדלים לתפקד כעבור זמן מה. לכן אני ממליץ שלא תיתן קישורים כאלה, ואם אתה נכנס לערך שיש בו קישור כזה - הסר אותו. שנה טובה, דוד שי 08:21, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה דוד ושנה טובה. נשארת השאלה אם כך, היאך והיכן להביא רשימה מלאה של יצירות המחברים? ונזכרתי עוד, שכנראה פנייתך למכון לתרגום או מי שהכין את האתר שלהם נשאה פרי. כעת אפשר למצוא כל דף לכל מחבר בכתובת נפרדת.Alosha38 12:23, 5 אוקטובר 2005 (UTC)
לא פניתי למכון לתרגום, אך כנראה התקיים בנו "צדיקים - מלאכתם נעשית בידי אחרים", ולוואי ונזכה שגם בבית הספרים הלאומי תיעשה המלאכה (אליהם, ליתר דיוק אל ספק התוכנה שלהם, פניתי, אך הוא לא טרח להשיב לי). בשלב זה לא נותר לנו אלא להעתיק בעצמנו את שמות היצירות לגוף הערך, אם כי מובן שרשימה כזו לא תהיה מקיפה כזו של בית הספרים הלאומי. דוד שי 12:50, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

מזל טוב! פתחתי את קטגוריה:יידיש. אם יש ערכים (כתובים או חסרים) שיש להוסיף לקטגוריה, אתה מוזמן לעשות זאת. נתנאל 07:34, 10 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה נתנאל, ייעשה.Alosha38 08:44, 10 אוקטובר 2005 (UTC)

שמתי לב שאתה כותב על יוצרים ביידיש. האם יש לך במקרה חומר על המשורר איציק מאנגר? כמו כן, אם אתה מעוניין, אשמח להתחלק בתרגום מויקי האנגלית ובכתיבה על תולדות תיאטראות היידיש בעולם, שכתוצאה מחוסר זמן אני דוחה זאת שוב ושוב. בברכה, אבירם 12:55, 18 אוקטובר 2005 (UTC)

אני מזדהה מאוד עם דבריך. כתבתי לבסוף את הערך על איציק מאנגר ע"פ מעט החומר שהיה ברשותי. גם אני לא בעל ידע רב בתיאטרון ובטח שלא בזה היידי, אך חסר כאן מאוד ערך על התיאטרון היידי כמו המקביל לו באנגלית, Yiddish theatre. כרגע אין לי כ"כ זמן לכך, אך אשמח אם תוכל לעזור. בברכה, אבירם 14:02, 19 אוקטובר 2005 (UTC)

הוספת ההוצאה לאור[עריכת קוד מקור]

שלום, הוספת שם ההוצאה-לאור היא לא דבר כל כך חריג בויקיפדיה והיא כן מחוייבת באקדמיה בישראל (כולל כתיבה של עיר ההוצאה, כגון תל-אביב: עם-עובד). ערכי ויקיפדיה אינם מהווים עבודות אקדמיות ואם זה מנוגד למדיניות שלה אוריד את שם ההוצאות לאור. זה יכול רק להוסיף למי שמעוניין לקחת את הספרים מספרייה או לרכשם. ואפרופו הביצוע של משפחת בורנשטיין, חיפשתי עליהם פעם קצת חומר בעקבות צפייה בסרט התיעודי "הקומידיאנטים" ולא מצאתי דבר. גם עליהם צריך לכתוב ערך מתישהו. אבירם 13:49, 21 אוקטובר 2005 (UTC)

הוועד היהודי האנטי פשיסטי[עריכת קוד מקור]

ראה נא שאלתי בשיחה:הוועד היהודי האנטי פשיסטי. דוד שי 18:49, 13 נובמבר 2005 (UTC)

יונתן רטוש[עריכת קוד מקור]

לאלושה בוקר טוב. הוספתי את הערתך בדבר מקור השם רטוש לערך יונתן רטוש. אם אפשר לבקש ממך להוסיף עוד מעט תוכן לערך זה שהינו חסר מאוד ומטולא, וזקוק לאדם בעל ידע בשירה שיהפוך אותו לערך הראוי לשיעור קומתו של המשורר. אלמוג 03:53, 23 נובמבר 2005 (UTC)

בעניין מקור השם רטוש: ראו שיחה:יונתן רטוש. דוד שי 06:54, 23 נובמבר 2005 (UTC)

שירת יידיש וספרות יידיש[עריכת קוד מקור]

שלום אלושה, לאחר שסיפקת לנו מידע רב ערך על סופרי יידיש ומשוררי יידיש, אשמח אם תחבר את כל הפנינים הללו לשתי מחרוזות נאות, בדמות הערכים ספרות יידיש ושירת יידיש. זה אתגר גדול, אך אני מקווה שביכולתך להרים אותו. אפשר להציץ במה שכתב חנא שמרוק באנציקלופדיה העברית (כרך ט, עמ' 794 ואילך). דוגמה לערך ויקיפדי מקטגוריה זו הוא ספרות ערבית. תודה, דוד שי 11:07, 10 דצמבר 2005 (UTC

המצור על גבעת חיים[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

קיבלתי את המסר והוספתי את "המצור על גבעת חיים" לערך היישוב.

בברכה, אדר 20:22, 12 דצמבר 2005 (UTC)

זבולון זליג בלבן[עריכת קוד מקור]

הורדתי תבנית {עריכה} ששמת. אני מקווה שנהגתי נכון (לא ראיתי שום סיבה לקיומה של התבנית, אבל ערכתי ליתר ביטחון שוב). אחיה פ. 15:01, 14 דצמבר 2005 (UTC)

פורדהואס בן ציסי[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

בערך ה. ליויק, שהשתתפת בכתיבתו, נזכר שמו של המלחין פורדהאוס בן ציסי. האם ידועה לך שנת לידתו ? אודה על תשובתך בהקדם.

בברכה, אדר 18:36, 27 דצמבר 2005 (UTC)

באותו עניין[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

את שנת פטירתו ידעתי מתוך אתר "הבימה". יש לי גם מקור על תולדות חייו, אולם משום מה שנת לידתו לא נזכרת בו. אמשיך לחפש ואודה לך אם גם אתה תמשיך בכך.

בברכה, אדר 19:35, 27 דצמבר 2005 (UTC)

לאלושה ערב טוב,

תודה על המידע. ראה הערך שכתבתי. אודה לך על בירור נוסף: במקור על קורות חייו מצאתי כתוב כי הוא היה מנצח "הסימפוניה הארץ ישראלית" (תסא"י). לא מצאתי מקור כלשהו על התסא"י. אני משער כי זהו אחד מגלגוליה הקודמים של התזמורת הפילהרמונית הישראלית, אולם אינני בטוח בכך. התוכל למצוא מה הייתה התסא"י ?

בברכה, אדר 20:09, 1 ינואר 2006 (UTC)

באותו ענין[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום,

הצלחתי לברר, השם הוא גלגול של אחד משמותיה הקודמים של "התזמורת הפילהרמונית הישראלית". מייסודה ב 1936 היא נקראה "התזמורת הסימפונית הארצישראלית" מ 1946 היא נקראה " התזמורת הפילהרמונית הארץ ישראלית" ועם קום נמדינה קיבלה את שמה הנוכחי.

בברכה, אדר 19:14, 2 ינואר 2006 (UTC)

לאלושה שלום,

תשומת לבך לערך פלוגות השדה שכתבתי היום. נא ראה אם תוכל להוסיף בו משהו.

בברכה, אדר 09:59, 4 פברואר 2006 (UTC)

לאלושה שלום,

תשומת לבך לתמונות הנדירות שהוספתי לערכים פרידריך לובה ופורדהאוס בן ציסי.

בברכה, אדר 20:30, 6 פברואר 2006 (UTC)

קישור לבית הספרים[עריכת קוד מקור]

שלום אלושה, אני מורידה את הקישורים שהוספת לקטלוג בית הספרים כי אחרי זמן קצר הם מקושרים לדף החיפוש ולא לדף התוצאות. אין טעם להוסיף קישור כזה. בברכה, רחל 07:25, 24 פברואר 2006 (UTC)

שלמה ניצן[עריכת קוד מקור]

ערב טוב. נא שים לב לשאלתי בשיחה:שלמה ניצן לגבי שנת הולדתו. נתנאל 18:07, 26 פברואר 2006 (UTC)

ויקטור גרייבסקי[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

ראשית בשמי ובשם אלמוג תודה על ספרך.

כתבתי היום ערך על ויקטור גרייבסקי, העיתנואי היהודי מפולין שהעביר לשירותי המודיעין של ישראל את תדפיס הנאום הסודי, שנשא ניקיטה חרושצ'וב בדיוק לפני 50 שנה בפברואר 1956, בו הוקיע את פשעי סטלין. הערך עדיין בשלבי עריכה סופיים בארגז החול שלי, אך אני חושב שתמצא בו ענין ואשמח לקבל גם את הערותיך לפני שאוציאו מארגז החול.

בברכה, אדר 20:24, 26 פברואר 2006 (UTC)

מצטרף לתודה. הקריאה באנגלית אינה שוטפת כמו בעברית, ויש עוד כמה וכמה דברים בשידה שליד המיטה, אבל אשתדל להגיע בהקדם, ולהציע את התובנה הקטנה שלי, עד כמה שיהיה בה ערך. שוב תודה! אלמוג 18:10, 27 פברואר 2006 (UTC)

הוצא מארגז החול[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב. ויקטור גרייבסקי הועלה כבר מארגז החול. אשמח לשמוע את דעתך עליו. בענין שנות החמישים (באותו הקשר) אני מפנה אותך למאמר מאד מענין שהופיע היום ב"הארץ": "הסוד האמיתי של נאום חרושצ'וב". המאמר מובא מה"גרדיאן" הבריטי והוא מופיע בעמוד ב2 בעיתון.

בברכה, אדר 18:50, 27 פברואר 2006 (UTC)

כששכתבתי את הערך, העברתי שני קישורים לערך זמר עברי, שנראה לי שהם מתאימים יותר שם. בברכה, אבירם 16:16, 2 מרץ 2006 (UTC)

תודה, תבורך. הייתי רוצה לראות הרבה יותר ערכי זמר עבריים בויקי. הנושא מאד התפתח בשנים האחרונות ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונות הכתובה ובמסעות הרצאות וזמר בכל הארץ. חבל שאני לא בתחום.Alosha38 16:29, 2 מרץ 2006 (UTC)
אני מנסה לכתוב כמה שיותר בתחום הזה, אך אני מתמחה בעיקר בזמר העברי היותר חדש, משושנה דמארי והלאה. אם תוכל להוסיף על הזמר העברי הישן יותר, כמו שעשית עם המפעל האדיר שלך על סופרי היידיש, תתרום רבות לידע בנושא זה, שאינו מוכר לרבים. בברכה, אבירם 16:35, 2 מרץ 2006 (UTC)
ושוב תודה, אבל לעסקי הזמר אני מגיע אגב גררא. עסקתי בוילנה, שם נתקלתי באליקום צונזר, ואצלו נתקלתי בנח שפירא. אני אוהב לזמר במקלחת, אבל לא הרבה יותר. מהשירה בציבור אני מאד מסתייג. מרקידים למיניהם, מנהלי שירה בציבור ואחרים, שאוהבים לצעוק יאללה! כולם ביחד! - ממש מפחידים אותי...Alosha38 17:06, 2 מרץ 2006 (UTC)
ואני מוסיף: מה שדן אלמגור כבר הספיק לשכוח, אני עוד לא למדתי. ומה שיש בזרת הקטנה של אליהו הכהן, לא יהיה אצלי גם בחמישה אגרופים. אלה ענקים אלה, בתולדות הזמר העברי. ויש גם שורה שניה, כמו נחומי הר ציון ועוד. אגב מדוע עליהם אין עדיין ערכים?Alosha38 17:24, 2 מרץ 2006 (UTC)
יש ערכים על שני הראשונים, זה כבר משהו.. אולי נביא אותם כויקיפדים? אפשר להציע להם... אבירם 17:27, 2 מרץ 2006 (UTC)
אינני מכיר אותם אישית, ואני מניח שיש להם במות קבועות ומכובדות לפרסם בהן את הידע העצום שלהם בנושא הזמר העברי. דן אלמגור הוא גם אייטם קבוע בעיתונות, בהקשרים שונים. כך שלהערכתי הם אינם זקוקים לבמת הויקי.Alosha38 04:31, 3 מרץ 2006 (UTC)

"אחשוורוש" של יוזף רות[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב,

ראיתי שכתבת על הרומן "אחשוורוש" של יוזף רות. למיטב ידיעתי רק לשטפן היים יש רומן בשם הזה, בעוד שרות עסק במיתוס בספריו Flucht ohne Ende (ניתרגם עברית תחת "בריחה ללא קץ" בידי שלמה טנאי) ו-Juden auf Wanderschaft. לא ידוע לי על ספר בזה השם פרי עטו. התוכל לבדוק שוב? הדיוק חשוב, כמובן. Harel - שיחה 05:53, 4 אפריל 2006 (UTC)

אפשר שזה הספר המופיע באמזון כך: http://www.amazon.com/gp/product/039332270X/qid=1144131736/sr=1-10/ref=sr_1_10/103-9015266-3205430?s=books&v=glance&n=283155

אבל באמת ראוי לבדוק שוב.Alosha38 06:25, 4 אפריל 2006 (UTC)

לדעתי הספר הזה הוא תרגום לאנגלית של Juden auf Wanderschaft, ובכל מקרה שמו לא "אחשוורוש" אלא "יהודים בנדודים" (אמובן שיש פה אלוזיה ליהודי הנודד...) Harel - שיחה 13:29, 4 אפריל 2006 (UTC)
יפה, תודה, הסרתי את יוזף רות. אפשר והערך אחשוורוש מופיע בתוך הספר, אך לא זכור לי.Alosha38 13:31, 4 אפריל 2006 (UTC)

מתקפת איכות: הקולנוע הישראלי[עריכת קוד מקור]

בימים האחרונים עלה רעיון "ויקיפדיה: מתקפת איכות. אני הצעתי את ויקיפדיה:מתקפת איכות/הקולנוע הישראלי. נראה לי שתוכל להרחיב את אריה להולה ולהפכו לערך הראוי להופיע בעמוד הראשון כערך מומלץ (מכל הסיבות הידועות, אין מתאים ממך לעבודה זו). כן אשמח לראות כל תרומה נוספת שלך לנושא חשוב זה. בברכה ובידידות אלמוג 13:36, 22 אפריל 2006 (IDT)

לקסיקון הספרות העברית החדשה[עריכת קוד מקור]

שלום,
רחל הפנתה אותי אליך בעניין מעמדם (מבחינת רשיון) של הטקסט והתמונות בלקסיקון הספרות העברית החדשה. האם אתה יודע משהו בעניין, או שיהיה עלי לכתוב לעורך הלקסיקון? תודה, הא? 20:09, 23 אפריל 2006 (IDT)

שלום רב לך נכבדי, ראית שפתחת את הערך הנ"ל ואז מחקת את תוכנו. אשמח לדעת מה ברצונך לעשות בו. בברכה, Shayakir 01:18, 28 אפריל 2006 (IDT)

היי, הסרתי את התוספות שהכנסת לערך מהנימוקים שהעליתי בדף השיחה. כתבתי לך את דברי ההסבר בכדי שלא תראה בכך פעולה שרירותית אלא עניינית.נריה 23:20, 3 מאי 2006 (IDT) תודה נריה, ראה בבקשה תשובתי בערך.Alosha38 06:04, 4 מאי 2006 (IDT)

הוצאות ספרים בתקופת היישוב[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב,

מזמן לא השתמענו. אני מקווה שהזמנתך עומדת בעינה. עתה כשהסתיימה תקופת החגים והמועדים אבקש מאלמוג לתאם עמך שוב את הביקור.

אם יש בידך פרטים על הוצאות "אמנות" ו"שטיבל" ותולדותיהן, אודה לך אם תשגר לי אותם.

בברכה, אדר 22:19, 4 מאי 2006 (IDT)

אברהם סולומיאק[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום רב,

השם אינו מוכר לי, אך למדתי מהודעתך כי רספוטין ביקר בארץ ישראל. אוסיף זאת לערך אודותיו.

לענין משפחת ילין - בנטויץ': העיתונאי ארי שביט מ"הארץ". הינו נכד אחיו של נורמן בנטויץ'. אולי דרכו תוכל לקבל את הפרטים.

לענין הוצאות "אמנות" ו"שטיבל": אולי אתה יודע היכן או אצל מי אוכל לברר פרטים ?

בברכה, אדר 11:34, 6 מאי 2006 (IDT)

באותו ענין[עריכת קוד מקור]

במנוע החיפוש העברי של גוגול מופעים 4 אתרים ובהם פרטים מלאים אודות אברהם סולומיאק. אדר 11:38, 6 מאי 2006 (IDT)

תבנית עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום

למה אתה שם תבנית: עריכה על ערך שאתה כתבת (תלמה ילין)?! אם הוא לא מושלם, והוא בעבודה, אז שים תבנית:בעבודה.

בכל מקרה, אני לא רואה סיבה שתהיה שם התבנית וישר כוח על הערך. emanשיחה 16:38, 10 מאי 2006 (IDT)

לוטפי משעור במזנון[עריכת קוד מקור]

המזנון איננו המקום לבקשות כאלו ולכן מחקתי את הודעתך, אתה יכול להוסיף את הערך לתבנית: לטיפול דחוף. טרול רפאים 15:53, 13 מאי 2006 (IDT)

תיקונים בדף משתמש שלי[עריכת קוד מקור]

שיחקת אותה עם התיקונים.

בקשר לאאהב - באמת לא ידעתי בוודאות מה נכון. עכשיו סוף סוף בדקתי - הצורות הנכונות לפי אבן שושן זה אאהב (eehav) ואֹהב (ohav). משום-מה חולם חסר אף פעם לא נראה טוב במחשבים, אז אני מוכן להשאיר את הגירסה שלך.

תודה! --אמיר א. אהרוני 14:48, 4 יוני 2006 (IDT)

שלום אלושה,
ראה בבקשה את הערתי בשיחה:גריגורי רספוטין#לא ידעתי שהשובב המתחזה הזה היה צליין בארץ. גילגמש שיחה 16:29, 9 יוני 2006 (IDT)

תודה גילגמש, שחידדת את העניין. האם תשובתי שם מניחה את דעתך?Alosha38 17:30, 9 יוני 2006 (IDT)

פרס ירושלים[עריכת קוד מקור]

שלום רב, ראה נא שיחה:פרס ירושלים לספרות על שם ש"י עגנון. דוד שי 00:18, 10 יוני 2006 (IDT)

מה הטעם ביצירת ערך על כתב עת שיצא פעם אחת בדיוק ועוד אין לו השפעה ניכרת, מלבד לצרכי פרסום? DGtal 10:09, 9 יולי 2006 (IDT)

ולשאלה יותר חשובה: מתחשק לך לכתוב על "הספרייה הלאומית ליידיש" (אולי "מרכז ספרי היידיש הלאומי" יותר מתאים) אתר הספרייה? ראיתי כתבות על המקום, אבל אין ערך (גם לא בויקיאנגלית כנראה). אם לא בא לך, אני אשים את זה ברשימות שלי (לא שאני דובר אידיש דגול). 82.166.129.235 10:28, 9 יולי 2006 (IDT)
זה היה אני. כנראה עפתי מהחשבון. DGtal 10:29, 9 יולי 2006 (IDT)
טעויות שלי. הערך קיים en:National Yiddish Book Center ואפילו יש כתבה בהארץ. DGtal 10:34, 9 יולי 2006 (IDT)

שלום אלושה, מאחר ומדובר בערך שלך, התוכל להתייחס לשאלתי באשר לשם הערך בשיחה:פונותיקה? תודה, דורית 15:27, 10 יולי 2006 (IDT)

סיפור ויקי[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום. אנא הבט בקישור הבא משתמש: אדר / סיפור. המדובר בסיפור שכתבתי, המנסה לבדוק היסטוריה אלטרנטיבית. דעתך, כמי שהתקופה קרובה לליבו, וכמי שידוע כאיש הספר, חשובה לי מאוד. אדר 11:56, 12 יולי 2006 (IDT)

ולדימיר מאיאקובסקי[עריכת קוד מקור]

אם אתה דובר רוסית, אבקש שתבדוק האם מה שכתבתי כאן מדויק. פניתי, לפי עצתך, לאריה אהרוני ואתמול קיבלתי ממנו מכתב עם הערך מוגה ומתוקן (מתברר שבאנציקלופדיה העברית יש טעויות ואי דיוקים). תודה רבה לך, אחיה פ. 14:59, 20 יולי 2006 (IDT)

בבדיקה שלי ב-ULS היו רשומות חוברות רק עד (מס' 141) 1995, ואילו בערך כתוב שזה נמשך עד 1998. את יכולה לבדוק את זה שוב? DGtal 16:57, 31 יולי 2006 (IDT)

(צ"ל: אתה יכול.) נתנאל 17:15, 31 יולי 2006 (IDT)
אופס סליחה. DGtal 19:02, 31 יולי 2006 (IDT)

תודה, אתה צודק, בבית הספרים הרשומות הן עד 1995. אבל בערכים על אברהם סוצקבר שליט"א, כתוב במפורש שהוא ערך את כתב העת עד 1998!Alosha38 08:57, 1 אוגוסט 2006 (IDT)

ה-ULS מביא את מצאי כתבי העת מכמעט כל הספריות האקדמיות ועוד כמה נוספות, ובכל הספריות שציינו "תאריך סגירה" (תאריך שבו הפסיקו לקבל את כתב העת) צויין 1995, לא רק בביהס"ל. קשה לי להאמין שיצאו חוברות אחרי 95 והם פשוט לא הגיעו לאף אחד מהמנויים המוסדיים. הרבה יותר סביר שזה טעות בערך של סוצקבר. בברכה, DGtal 09:39, 1 אוגוסט 2006 (IDT)
תודה, אפשר שאתה צודק, אבל הנה הציטט: ב- 1947 עלה לישראל, בה ייסד וערך (מ- 1949 ועד 1998) רבעון תרבותי וספרותי ביידיש, 'די גאלדענע קייט' ('שרשרת הזהב'). . הדברים נמצאים כאן [1] Alosha38 11:01, 1 אוגוסט 2006 (IDT)

וכאן [2] ויש עוד.Alosha38 11:04, 1 אוגוסט 2006 (IDT)

וינדהם דידס[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טוב, הצלחתי לברר על וינדהם דידס את הפרטים הבאים בלבד: נולד ב 1883. נפטר ב 1965. איש צבא ומדינאי בריטי. מזכיר כללי של ממשלת המנדט, בתקופת ראשיתו של שלטון המנדט בארץ ישראל. לא הצלחתי לאתרו במנועי חיפוש באנגלית. אם תמסור לי את האיות המדוייק של שמו באנגלית אוכל לנסות שוב.

בברכה, אדר 22:45, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תודה אדר, המיסתורין כביכול, או חוסר האינפורמציה הגלויה, הוא כנראה בעוכרי וינדהם דידס. אשתדל להשיג פרטים נוספים.Alosha38 08:42, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

וינדהאם דידס[עריכת קוד מקור]

לאלושה ערב טב,

יגעתי ומצאתי, האיות הנכון הוא Deedes ויש עליו חומר. אשתדל להתפנות ולכתוב. בצוק העתים פניתי לתחום הענין שלי הקל יותר-ספרות בלשית. ראה הרקול פוארו, עשרה כושים קטנים, כלבם של בני בסקרוויל.

בברכה, אדר 22:30, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

תודה אדר. ותראה איך דברים מתגלגלים: יש בירושלים רחוב קטן ויפה על שמו. במושבה הגרמנית, עמק רפאים. שברתי את הראש כמה ימים מי זה לכל הרוחות הוינדהם דידס הזה? עד שלגמרי באקראי נתקלתי באיזו ציטטה שבה טען המחבר שתרומתו של דידס למשטר המנדט הבריטי בפלשתינה היתה גדולה יותר משל כל הגנרלים והנציבים גם יחד! עד כאן אמרתי לעצמי, הוא חייב להיכנס מייד לויקיפדיה...Alosha38 06:49, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הי, תוכל לשנות ולבדוק את הערך בהתאם לדף השיחה? אנ פשוט לא מוצא את הזמן. בברכה A&D - עדי 20:40, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום, התוכל בבקשה לבחון את השאלה שהועלתה בדף שיחה זה? בברכה, דורית 01:37, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לאלושה שלום,

ראה בבקשה את הערך שהשלמתי כתיבתו זה עתה.

בברכה, אדר 18:53, 25 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

יישר כוחך, איזה ערך עשיר! ראה מה שכתבתי בדף השיחה של הערך. בתחילה חשבתי להעיר על הוספת שמו באנגלית, אבל ראיתי למטה, בציון ספריו, שהשם מופיע. כמה נשכח הידיד הזה!Alosha38 11:40, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שלום! אני רואה שמצאת באורח פלא את המצרך המבוקש. הערך נראה מסורבל בצורתו הנוכחית עם שני תרגומים + שליש תרגום. מוטב נסיר את "קינה" מהערך. רק עכשיו, אגב, שמתי לב שהשמטתי בטעות את מילת היחס בבית האחרון של השיר. בברכה, HansCastorp 04:42, 1 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אני רוצה להודות שאני חובב את ערכיך ונהנה לקוראם. דע לך כי יש לך קורא נאמן לערכים אותם הנך כותב ועורך, וכי לבטח ישנם עוד רבים כמוני. בהצלחה! מיכאלי 17:13, 11 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

שלום! זכור לי שבנעורי קראתי את הספר "איזה מין אנחנו" של אסתר קל, שהיה ספר בנושא מין לבני-עשרה (ובמונחים של היום ייחשב מאוד נאיווי ותמים). ראיתי שהוא לא מופיע ברשימה שבערך - האם ידוע לך משהו על הספר והשנה בה הופיע? אביעד המקורי 22:52, 15 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

מרדכי שלו[עריכת קוד מקור]

שלום אלושה,

אולי אתה האיש המתאים לכתיבת מרדכי שלו? דומני שמגיע לו ערך. Harel - שיחה 09:23, 16 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אין צל של ספק, שמגיע לו, ועוד איזה ערך! מרדכי שלו הוא מן הגדולים הצנועים הללו, שאפילו לא פרסם ספר משלו, תחת שמו המלא, במשך כל חייו! מחמת חתירתו המתמדת לשלימות, אני מניח. מי שינסה להתמודד עם ערכו, ייאלץ לאתר ולמצוא את כל עשרות ואולי מאות מאמריו. הוא איש שתורתו ניתנה במאמרים, ומעולם לא כונסה בספר. ואני מניח שגם את תולדות חייו יהיה קשה לברר. אלא אם כן מישהו מהמשפחה, או מן המקורבים, ישתף פעולה.Alosha38 10:55, 16 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
בהוצאת "שדמות" יצאה מסכת על "שמחת עניים" לאלתרמן, שהיא בעצם עיבוד לספר של מאמריו "מי מפחד משמחת עניים". בקשר לבירור תולדות חייו - ייתכן שאצליח דרך בנו, המתמטיקאי. Harel - שיחה 11:03, 16 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אתה לא מדייק, הנה הכותרת:נתן אלתרמן, שמחת עניים, מסכת, עורכים: עלי אלון, יריב בן אהרון. ובדף הראשון נוסף: מבוא: מי מפחד משמחת עניים? מרדכי שלו. כלומר, אפילו במחברת שדמות הזו, שהנה כמובן ספר לכל דבר, מרדכי שלו מתחמק או נרתע, מלשאת בעומסו של כל הספר! ראה ביקורתי על המסכת, בהארץ ספרים, מזמן.Alosha38 11:19, 16 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

רק בארכיון (שבתשלום) מצאתיה, אבל הנה לפחות נודעה לי זהותך, ובאה חידה ישנה על פתרונה. Harel - שיחה 11:34, 16 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אם נתעלם מהחלק הבלשי שבדבריך, הרי זו שערוריה שאין כמוה, גביית התשלום של הארץ על המידע שבגנזיו. אבל הנוסחה שלהם פשוטה - מהדורה אלקטרונית בחינם, מידע שהתיישן, בתשלום. אחד היתרונות של הויקי, ואחת הסיבות שאני כאן, היא להפקיע את המידע ממסתיריו, וממי שמרוויח עליו.Alosha38 12:19, 16 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

השתכנעתי מדבריכם, אז עשיתי תיקון קטן בעולם - ראו את הערך החדש מרדכי שלו. עמיר רהט - שיחה 04:13, 4 ביוני 2011 (IDT)[תגובה]

קראתי הבוקר שיר יפה באיגרת של בן עזר, ורציתי לציין שהתרגשתי. מי שכתב את השיר הצליח לתאר בצורה די מדוייקת את תחושותי לקראת השנה החדשה. אלמוג 06:42, 21 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

תודה אלמוג, אנא העבר אותו לאביך הנכבד, סבורני שגם הוא יודע מה פירוש לב מזדקן המקדים אותנו בכמה פסיעות. הפרופ' אבינועם דנין צירף את השיר לאתר הצמחים החדש הענק שלו. "בשביל הנשמה", כמו שכתב.Alosha38 11:03, 21 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

קיבלתי והגבתי בדף שיחתי[עריכת קוד מקור]

שנה טובה! HansCastorp 11:12, 21 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

רשין ז"י לתמונה[עריכת קוד מקור]

שלום! אני מקווה שאתה האדם הנכון לפנות אליו. בתמונה:Kadya-molodowsky.JPG אין רשיון ז"י. התרשמתי שאתה קשור להעלתה. אנא הוסף רשיון. תוכל למצוא עזרה בעזרה:איך להוסיף רשיון לתמונה שכבר העליתי ובקישורים שם. בברכה, איתמר ק. 22:59, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

תודה על הפנייה, אפשר שבכתיבת הערך נתתי יד, אבל באשר להעלאת תמונות, אני מצטער, עד לכך כישוריי הטכניים אינם מגיעים...Alosha38 06:49, 3 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
הוספתי תבנית {{תמונה חשודה}} בדף התמונה. אם יש לך מידע אודות זכויות היוצרים עליה, אנא הוסף אותו (או בקש ממני לעשות זאת, אשמח לעזור). חבל שהתמונה תימחק מפאת חשד להפרת שכויות יוצרים והערך קדיה מולודובסקי ישאר ללא תמונה. איתמר ק. 23:45, 16 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

יצרתי את הקטגוריה עפ"י דבריך שהיו במזנון (הם הועברו לדף השיחה של הקטגוריה). אתה מוזמן להוסיף שמות נוספים לרשימת המבוקשים. טרול רפאים 09:44, 2 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה נכבדי, זה בהחלט בתכנית, אם רק יזכני זה הנותן ליעף כוח. Alosha38 15:27, 2 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

ע. א. סימון[עריכת קוד מקור]

ראיתי את התוספות שלך לפרק לקריאה נוספת. אם ברשותך המאמרים יהיה רעיון טוב אם תוכל להרחיב על הגותו כיוון שעדיין לא מצאתי זמן להגיע לספריה. --שנילישיחה 21:01, 2 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה על פנייתך, חוץ ממאמרו של אברהם שפירא (פצ'י) אין כרגע בידי עליו ומשלו. אבל - ראיתי מרחוק את נכדו כמובן, כך טענו ידידיי, בדיוק לפני שבוע, במנחה לכבוד מוקי צור, באפעל. כך שאתה יכול לפנות אליו ובוודאי גם להסתייע בו.Alosha38 06:38, 3 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
פניתי למשפחתו והם הפנו אותי לספר עיצוב ושיקום בעריכת צבי לם, תשנ"ו בהוצאת מגנס. אם יש באפשרותך לשלוח לי את המאמר של אברהם שפירא (סרוק במייל או באמצעי פרמיטיבי יותר) אוכל לעשות בו שמוש. תודה שנילישיחה 10:00, 3 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

בוקר טוב ושבת שלום - הבט בתמונות בערך קול ירושלים. עולה מהן ניחוח של תקופה תמימה יותר... אגב, המייל ששלחת לי אתמול בנוגע ל"אנא בכוח" התקבל בברכה. הקץ לבלבול, ודי לתרגיל - כולם פה אחד - אלמוג למפעיל! 07:31, 22 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה אלמוג, ערך יפה וחשוב. אגב ב"הגלגל" נדפסו יצירות ראשונות של סופרים עבריים מתחילים, שלימים קנו להם שם בספרותנו. חסר לי כמובן אפרים די-זהב המיתולוגי, שה"שבוע טוב" שלו עדיין מתגלגל ברדיו! ובאשר ל"אנא בכוח", אפשר להאזין במעריב nrg וזו לא פרסומת, לביצוע הנהדר של המנטרה הכובשת הזו. אהוד בנאי ועובדיה חממה. הנה כאן [3]שבת שלום,Alosha38 15:16, 22 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

שחקני שנות ה-30[עריכת קוד מקור]

לאלושה שלום. התגלגלה לידי חוברת של סיגריות מספרו מסוף שנות ה-30 עם תמונות נפלאות של שחקני תיאטרון ורקדנים. לרוב המופיעים שם אין עדיין ערך. המדובר מחד בעמודי תווך כמנחם גנסין ומאידך באנשים ששמם נשכח מעט עם הדורות. ראשית, ערכתי רשימה של השחקנים ושל ההצגות כדי לראות מי דורש ערך ומי לא (משתמש: אלמוג / שונית האלמוגים. שנית, כתבתי כמה ערכים. את תאריכי הלידה והפטירה לקחתי ממסד הנתונים של ת"א על מאה שנות תיאטרון, אבל איני יכול להשתמש יותר מדי במידע שם בשל עניין זכויות יוצרים. כך כתבתי מה שידעתי על השחקנים, וזה לא הרבה. אנא עיין ביעקב איינשטיין, בצלאל לונדון, ניורה שיין, מנחם גנסין, משה חורגל, שמחה צחובל, ו-לאה דגנית. האם תוכל להוסיף עליהם מידע שיגאל אותם מקצרמרותם? ועל איזה מהשחקנים והרקדנים הנוספים המופיעים ברשימה תוכל לסייע לי בכתיבה? אני בטוח שמכל אנשי הוויקיפדיה, רק אתה בעל היכולת להפוך את הרשימות הביוגרפיות הקצרצרות שאני יוצר לערך אמיתי, בעל תוכן ועניין, שישמר פיסה חשובה זו של המסורת התרבותית שלנו. בברכה משתמש: אלמוג

תודה אלמוג, אך בשל אילוצים כאלה ואחרים אוכל להתפנות רק בעוד כמה ימים. אילו היית יכול להגיע לתיקים של שמעון לב-ארי, מנהל ארכיון התיאטרון - או כמו שהוא נקרא היום מילא"ה - המרכז לתיעוד אמנויות הבמה, היה אפשר להרחיב בהמון. יש לו תיקים מלאים על כל שחקן ושחקנית. הארכיון הייחודי הזה נמצא בקומת המרתף של ספריית סוראסקי באונ' תל אביב. שוכב שם עושר עצום שאין לו דורשים. הנה כאן: [4] יש בידי הכתובות של שמעון לב-ארי, כולל הדוא'ל.Alosha38 15:36, 29 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

יצחק אוורבוך-אורפז[עריכת קוד מקור]

שלום אלישע, קיבלתי את הלקסיקון של אגודת הסופרים - עלי לציין עבודה לא רעה - אך היתה יכולה להיות טובה יותר אילו הייתה עוברת הגהה. ניתקלתי בערכו של אוורבוך-אורפז. לפי הלקסיקון של האגודה, נולד ב-1921; על פי המקורות שלי - ב1923 ולפי ה'ויקיפדיה' והספריה הלאומית - 1927. אז מתי נולד? יוסי גלרון 18:41, 30 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

תודה יוסי, בהחלט חידה מעניינת, אשתדל בימים הקרובים לסייע - בלי נדר! - בפתירתה. אני טרם קיבלתי את הלקסיקון, אבל ראיתי הודעות עליו בניירת של הסופרים בארץ.Alosha38 21:05, 30 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
בינתיים ביקרתי בארכיון 'גנזים' בתל-אביב ולפי הכרטסת שם נולד בה' בחשון תרפ"ד, 15 באוקטובר 1923. יוסי גלרון 02:44, 31 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
רציתי לכתוב לך שתעדיף את התאריך האמצעי, בין המקדימים למאחרים... אבל אתה הקדמת ומצאת, כל הכבוד! האם אתה כאן במקרה בביקור מולדת?Alosha38 06:05, 31 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
לא (הביקור ב'גנזים' היה וירטואלי): אני קבור ליד המחשב במרתף הבית ומנסה לעשות סדר בבלגן. כל טוב ודרישת שלום יוסי גלרון 21:22, 31 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אנונימי ערך את יעל דן והצעיר אותה במה שנים. מדף השיחה אני מבין שיש לך ידע אישי בנושא. Mort 04:11, 31 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

לא באשר לתאריך הולדתה.Alosha38 06:02, 31 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

שני שירים[עריכת קוד מקור]

שקראתי בגליון החדש של חדשות בן עזר המתיקו לי את הבוקר. תודה! אלמוג 06:58, 4 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה אלמוג, והרשה לי לצטט את המשורר נתן זך: במה להמתיק ימים, אם לא בשירים?!Alosha38 07:04, 4 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

אני רוצה לכתוב ערך על יותם ראובני, אבל חסר לי מידע ביוגרפי בסיסי ובעיקר רשימת ספריו. היות שזכור לי שאתה לעיתים קרובות כותב ערכים מפוארים ומפורטים על אנשי העט שלנו, תהיתי אם יש לך במקרה גישה לרשימה כזו? תודה, אביעד המקורי 23:56, 6 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה, בעניין הביוגרפי לא אוכל לסייעך, אבל בטוחני שיש הרבה מידע ברשת העברי. תעלה את הערך, ואם תודיע לי, אשלים בשמחה את רשימות ספריו, מאמרים על יצירתו וכיוב'.Alosha38 08:58, 7 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום אלושה,
בערך ישראל קושטא נכתב כי הוא נולד ב-1819, ובסופו רשום כי הוא פרסם קובץ סיפורים בשנת 1815, מה שלא ייתכן. כנראה שטעית במספר. בברכה, ירוןשיחה 13:48, 3 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה, צריך להיות כמובן 1851. ובהזכרת סופרי איטליה הנשכחים ננוחם.Alosha38 13:55, 3 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום אלושה,

אלמוני העלה את הערך על פסח מילין בצורה שגרמה למנטרים את השינויים האחרונים לחשוב שמדובר בערך הבל והוא כמעט נמחק. כנראה מדובר במישהו שמכיר את מילין ובנוסף לפרטים אמיתיים הוסיף עוד מהתלות קטנות שמחקתי על כך שנשים נמשכות אליו. תוכל לעבור על הערך ולהשלים את החסר?

תודה, אביהושיחה 07:40, 12 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה אביהו, שהסבת תשומת לבי. פסח מילין הוא משורר מאד מוכר ותיק וידוע. חבל שרק עכשיו מועלה ערך עליו. אנסה להוסיף קישורים ואבדוק את רשימת ספריו. ובאשר לחייו הפרטיים, אין לי כל מושג.Alosha38 15:33, 13 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום,

יהיה נחמד אם תאחד את המידע שם לערך פתחיה מרגנסבורג.

כל טוב, הללשיחה תיבת נאצות 00:41, 15 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

צודק בהחלט, רק שאני לא יודע לעשות זאת...Alosha38 11:18, 15 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

‏אהרון ירושלמי[עריכת קוד מקור]

נהניתי לקרוא את הערך שכתבת. מעיון בדף השיחה אני רואה שאני צפוי להתקל בעוד ערכים רבים מרתקים... --Yoavd 10:37, 20 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום Alosha38,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "פרס ברנר" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה,הידרו 23:35, 20 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה מכובדי הידרו, "שיחררתי" את הערך. צר לי שהוא התעכב כה הרבה. ועוד צר לי שלא מצאתי במה להשלימו. בברכה,Alosha38 06:24, 21 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום , ראה בבקשה שיחה:אנא בכח. בברכה, גברת תרדשיחה 10:28, 21 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

שלום אלושה,
בערך משה ולין חסרה שנת הפטירה, האם תוכל להשלים זאת? בברכה, רחל 21:27, 22 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אכן נכון, אך לא מצאתיה עדיין. ואני רוצה לדייק. אם יש מי שיודע אשמח לסיוע.Alosha38 09:57, 23 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הושמה תבנית חשיבות על הערך, ומאחר שאתה יצרת אותו, חשבתי שמוטב שאיידע אותך על כך. אייל בארי 19:50, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה אייל, לצערי לא מצאתי עדיין השלמות למידע הבסיסי. אבל נראה לי, ואל ייחשב לי הדבר לחטא, שכל יוצר יידיש הוא בחזקת ניצול. ואנו כאן, בויקי, חייבים לסייע בהצלת הנשכחים הללו, שנשכחו פעמיים: פעם ראשונה, משנשכחה לשון היידיש, ופעם שניה, משום ששום מוסד או ארגון או אנציקלופדיה אחרת, לא הציבו להם זכר.Alosha38 20:59, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]
אתה מוזמן לכתוב את דבריך בדף השיחה של הערך (לא אני שמתי את תבנית החשיבות בערך). אייל בארי 22:25, 25 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

תודה אייל, הוספתי זה עתה כמה דברים בשיחת הערך, אבל אינני בטוח שהם ימצאו חן בעיני המבקרים.Alosha38 12:44, 26 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

נהפוך הוא! ברכותיי. אבינעם 00:47, 4 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

תודה אבינעם, היו הרבה טלפונים וגם ברכות בדוא'ל. משום מה, זה דיבר לרבים. שבוע טוב.Alosha38 06:19, 4 במרץ 2007 (IST)[תגובה]