שיחת משתמש:Daniel123/ארכיון 33

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כנסיית סן פרנציסקוס

מזבח כנסיית סן פרנציסקוס
שברומא
הוא יצירתו של פייטרו פסלאקווא
בשנת 1728

כנסיית סן גרגוריו

נבנתה חזיתה של כנסיית סן גרגוריו
שבמסינה
על ידי פייטרו פסלאקווא
לפי תוכניותיו של פיליפו יוברה
בשנת 1743

כנסיית סן ספיריתו
קובץ:Church Messina.jpg

נבנתה כנסיית סן ספיריתו
שבמסינה
לפי תוכניותיו של פייטרו פסלאקווא


בזיליקת סנטה אנונצייטה

נבנתה בזיליקת סנטה אנונצייטה
שברומא
לפי תוכניותיו של פייטרו פסלאקווא
בשנת 1746


פייטרו פסלאקווא (איטלקית: Pietro Passalaqua ‏) ( 1690 -1748 ) היה אדריכל איטלקי, מגדולי אמני הסגנון אקלקטי (איטלקית Eclettismo).פסלאקווא הושפע מסגנון של פרנצסקו בורומיני .


פייטרו פסלאקווא נולד ב-1690 במסינה אשר בסיציליה שבאיטליה. הוא למד אצל פיליפו יוברה (איטלקית Filippo Juvarra). נבנתה החזית של כנסיית סן פרנציסקוס (Chiesa San Francesco) שברומא לפי תוכניותיו של פייטרו פסלאקווא (Pietro Passalacqua) בשנת 1728. הוא עבד על תכנון החזית של ארמון ספורצה צ'סריני (palazzo Sforza Cesarini) שברומא בשנת 1730. פסלאקווא תכנן מספר מבנים ומונומנטים ברומא ביניהם הבזיליקה סנטה קרוצ'ה אין ג'רוזלמה בשנת Santa Croce in Gerusalemme)1743) והבזיליקה סנטה אנונצייטה ( Oratorio della Santissima Annunziata) בשנת 1746.

חזיתה של כנסיית סן גרגוריו בנוייה בסגנון אקלקטי[עריכת קוד מקור]

פייטרו פסלאקווא עבד על תכנון החזית של כנסיית סן גרגוריו שהייתה אחד מהמונומנטים החשובים של העיר. נבנה המבנה של כנסיית סן גרגוריו לפי תוכניותיו של אנדראה קאלאמך (Andrea Calamech) בשנת 1591, נוספו לו שינויים לפי תוכניותיו של פיליפו יוברה (Filippo Juvarra) בשנת 1717 וחזיתו החצונית קיבלה גמלון, וולוטות, קרניז בצורת חצי מעגל ופילסטרים על ידי פייטרו פסלאקווא (Pietro Passalacqua) בשנת 1743. חזיתה של כנסיית סן גרגוריו בנוייה בסגנון אקלקטי.

הסגנון אקלקטי של פייטרו פסלאקווא[עריכת קוד מקור]

סגנון אקלקטי בארכיטקטורה הוא סגנון אדריכלות לקטני המערב כמה סגנונות שונים. הסגנון אקלקטי של פייטרו פסלאקווא הושפע מסגנון הרנסאנס בארכיטקטורה, מהסגנון המנייריסטי,כמו גם מאדריכלות הבארוק במיוחד מהמגדל של כנסיית סן איבו ספיינצה (San Ivo Sapienza) נבנתה לפי תוכניותיו של פרנצסקו בורומיני ברומא.

סגנון הרנסאנס בארכיטקטורה התחיל עם תחילת הרנסאנס במאה ה-15 ונמשך עד המאה ה-16 אז החל להתפתח הסגנון המנייריסטי. האמנות המנייריסטית באיטליה, התרכזה ברומא, פירנצה ומנטואה. תחילת אדריכלות הבארוק בשנותיה הראשונות של המאה ה-17 באיטליה, כתולדה מן הזרם האדריכלי המנייריסטי, שיש המייחסים את תחילתו למיכלאנג'לו. אדריכלים איטלקים מן התקופה הינם ג'ובאני לורנצו ברניני ופרנצסקו בורומיני .


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]



לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור]

  • Maria Accascina „Profilo dell’architettura a Messina dal 1600 al 1800“ Ateneo Verlag, Rom 1964