שיחת משתמש:Dkldav

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Dkldav, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

מיכל יהודה[עריכת קוד מקור]

תוכל לספק עליו פרטים נוספים? האם שנת לידתו אכן 1913? שם אמו אכן חיה? האם אתה מאשר את הפרטים שכתובים בספר "וולוז'ין: ספרה של העיר ושל ישיבת עץ חיים" של אליעזר לאוני ולפיהם אביו משה דוד הפעיל בביתו בוולוז'ין סניף של תנועת "החלוץ"? יחסיות האמת • כ"ו בשבט ה'תשס"ט 22:28:47

שם אמו חיה ז"ל זה בטוח זאת סבתי והיא גרה בביתינו אצל בנה אריה לייב כ-20שנה. לגבי שנת לידתו אבדוק ליתר בטחון אצל אחותו.אבל אני בטוח שהוא נולד מאוחר יותר ולא אכנס פה לפרטים!! לגבי "החלוץ" אבי אריה היה בחלוץ ועלה לארץ בעליה הרביעית, ואילו שאר בני הבית היו (חוץ מאחות אחת)היו בית"רים!!

כלומר מיכל יהודה היה פעיל בבית"ר בנעוריו? תשמע, אם יש לך פרטים נוספים אתה יותר ממוזמן להוסיפם לערך, משום שיחסית קשה למצוא עליו מידע. וכמובן מאוד יעזרו לנו תמונות באיכות קצת יותר טובה מזו שיש לנו כעת ואולי גם מתקופות שונות בחייו ובחיי המשפחה. יחסיות האמת • כ"ח בשבט ה'תשס"ט 00:56:47

לא אמרתי שהוא היה ביתרי!!!! אבל חלק ממשפחתו המורחבת היו ביתרים והמשיכו פעילותם בארץ אחר שאבי דאג להביאם לארץ בשנת 1936 .אאסוף עוד פרטים מחוץ ממה שידוע לי מדודתי שהיא אחותו וגרה בירושלים.בספר וולוזין כתוב בביתו של משה דוד ליפקוביץ אבל לא כתוב שהוא זה שהיה בקבוצת החלוץ, מה שבטוח שזה היה אבי ואחותו ליבה(אהובה)שהמפגשים היו בביתם בית משה דוד!המשפחה המורחבת משפחת לאוויט ראה בספר עמוד398 וגם בעמוד413 דב לאוויט בתמונה שורה שלישית שהוא בן דוד של אבי מצד סבתי חיה אם מיכל יהודה שהיו בתחילה בחלוץ ויותר מאוחר הצטרפו לביתר חוץ מאבי ואחותו ליבה. האחות השניה דודתי שגרה בירושלים היתה ביתרית! ונשואה לחסיד סלונים(סלונימר). ברגע שאדע עוד פרטים מדודתי אמסור אותם ברצון.

יש באפשרותך להוריד תמונה מהמפגש של מיכל יהודה עם אנשי חבד ,ראה היסטוריה: מפגש אנשי חבד עם הרבנים הליטאים בבני ברק כ' כסלו תשס"ט תמונות מאד טובות בהצלחה.

בשמחה, כל פרט שתוסיף יתקבל בברכה. לגבי תמונה, השאלה היא כזו - האם יש ברשותך תמונה משפחתית של הרב ואם כן אז האם אתה מוכן לסרוק אותה ולהעלותה לוויקיפדיה (יש לנו אפשרות כזו בתפריט). ודאי שיש באינטרנט תמונות רבות של הרב אבל הן כמובן תמונות מוגנות בזכויות יוצרים שאסור לנו להכניס לוויקיפדיה. כך שכדי להוסיף תמונות לערך נצטרך לקבל אישור מבעלי הזכויות לשחררן ברשיון חופשי לציבור הרחב. כך שאם נגיד אבא שלך צילם את מיכל יהודה ויש לך את התמונה אז אתה תוכל לסרוק אותה ולהעלותה לוויקיפדיה ברשיון חופשי.
כמובן שאם יש לך קשרים בבית הרב ותוכל לשכנעם לשחרר תמונה עדכנית אז זה יהיה נחמד, אבל לאור העובדה שדרושה הסכמה מפורשת להעלאת התמונה לאינטרנט, קשה לי להאמין שזה אפשרי.
אגב, איך השם נהגה? lefkowitz או levkovitch? ץ או ץ'? יחסיות האמת • כ"ח בשבט ה'תשס"ט 02:54:51
בנוסף, הוספתי לך במעלה הדף את תבנית "ברוכים הבאים" שנותנת קישורים להסברים כיצד לכתוב בוויקיפדיה, וכמובן אשמח אם תתרום ערכים חדשים ותרחיב קיימים בכל תחום שרק מעניין אותך. יחסיות האמת • כ"ח בשבט ה'תשס"ט 03:02:27

באנגלית נכתב lefkowitz וזה שם משפחתו הרשומה!לא לצטוט!!! בגלל היידיש הליטאית שמדברים בלשון רפה (וכבר דברנו לגבי שמו)שם המשפחה למעשה ליבקוביץ(בן אריה) וכמו שאמרתי השם הרשמי הוא ליפקוביץ ולא לפקוביץ(ליב-אריה)ושוב פעם רק לידיעתך ולא לצטוט.לגבי גילו דודתי אחותו אמרה לי שהוא גדול ממנה בחמש או שש שנים כך שהוא נולד ב1920 הכי מוקדם.ובטוח לא 1913 !!ביום שלישי זה אני אבקר בבית דודתי והיא תברר יותר לעומק.לגבי תמונות הסיכויים לבקש את הסכמת המשפחה הם קלושים לפי דבריה של אחותו היות והגלישה באינטרנט אסורה!! והמבין יבין.

ראה למשל את הקישור הזה, בו צלם מטעם אתר בחדרי חרדים צילם את הרב בווידאו בעת הדלקת נרות חנוכה, מן הסתם בהסכמת בני הבית. כך שיש תקווה. יחסיות האמת • כ"ח בשבט ה'תשס"ט 23:58:49

תודה !כבר ראיתי את הדלקת הנרות.בודאי שמעת את העברית האשכנזית ליטאית!מכאן כידוע לך שמהברה אשכנזית זו קוראים לדתיים דוסים.אגב ביאליק שלמד בישיבת וולוזין כתב בהברה אשכנזית וכך גם שרים את שיריו. ולא הברה ספרדית לפי בן יהודה. אגב מחר בערב אני הולך לצפות בסרט על הרב פירר שיכלול גם פגישה עם יוצר הסרט!אחיו של הרב פירר, העשיל פירר הוא גיסו של אחי!

אז אם יש לך מה להוסיף לערך הרב פירר אז אתה יותר ממוזמן. אגב, אתה חרדי? אפשר להתייעץ בענייני ערכי חרדים בוויקיפדיה? יחסיות האמת • ל' בשבט ה'תשס"ט 02:03:36

לגבי שנת לידתו של מיכעל יהודה לפי אחותו הוא נולד בשנת 1921 היות והיא נולדה בשנת1926 והוא צעיר ממנה בחמש שנים.הוא נולד בשנת תשפ"!!! יום טוב וחודש טוב!!

שנת תשפא שים לב

תודה! יחסיות האמת • א' באדר ה'תשס"ט 06:55:11

שנת לידתו של מיכל יהודה[עריכת קוד מקור]

==הערות שוליים==שנת לידתו אינה נכונה היות ואמו(סבתי)התאלמנה כשאבי היה בן 15 .ואבי נולד בטוח 1905 כך שנגיד 1920 התאמנה ומיכל יהודה נולד מבעלה השני.וכבר מסרתי לכם בשעתו שנת הלידה המשוער.בדיעבד יכול להיות שאבי פיברק את גיל אחיו כדי שייקל עליו להעלותו ארצה ב-1936.


שנת לידתו של מיכל יהודה[עריכת קוד מקור]

אין סכוי שנולד ב-1913 היות ואמו התאלמנה ב-1920 כשאבי אריה לייב היה בן 15 בערך ואחות אבי מאותו אבא היתה בערך בת 9 והיא נולדה ב-1911.ואחר כך היא נישאה למשה דוד.וכבר אמרתי לכם שלפי אחותו שתחיה הוא נולד כנראה ב-1921 .כמו כן אם בתו הבכורה טובה היא בת 70 בערך לא מתקבל על הדעת שהוא התחתן בגיל 27. כך שאל תמהרו לציין תאריך ללא בדיקה.צר לי שאיני יכול לזהות עצמי אבל תונתו של אבי תמצאו בספר וולוזין עמוד 402 ראשוני החלוץ בארץ ישראל.

תמונת אבי[עריכת קוד מקור]

תמונת אבי בספר וולוזין עמוד 402.

גילו של מיכל יהודה ליפקוביץ[עריכת קוד מקור]

בע"ה שלום רב. יום ששי 26.3.2010 שוחחתי רבות עם דודתי שגרה בירושלים ליד מאה שערים והיא אחותו של מיכל יהודה,שוחחנו על גילו של אחיה והיא אמרה שלא יתכן שהוא יליד 1913 הנכון הוא שהוא יליד 1920 או 1921 היות ודודתי היא ילידת 1926 ומיכל יהודה גדול ממנה בין חמש לשש שנים .התאריך 1913 נובע מכך שאבי ז"ל זייף תאריך לידתו אחרת לא היה מקבל אשור עליה מהשלטון הבריטי.ומה שאמרה לי זה מאשר את שכתבתי לך פעם.וכזכור גם סופר על סבתי שהתאלמנה ונישאה למשה דוד ליפקוביץ!אגב בתו הבכירה של מיכל יהודה בת דודי טובה קורלנסקי היא בערך בת שבעים כך שלא יתכן שמיכל יהודה נישא בגיל 27 בערך עשה חשבון!!!! על הכתוב אני חותם בכל לבי .בברכת חג כשר ושמח.

גילו של מיכל יהודה ליפקוביץ[עריכת קוד מקור]

ראיתי השבוע את הדרכון הפולני של אחות אבי ליבע שנת לידה 1912 כך שטענותי על גילו של מיכל יהודה הן נכונות.ועלי לציין שוב שאביה ואב אבי הוא לא אביו של מיכל יהודה!!!!!! וסבתי התאלמנה כנראה קרוב ל-1920!!!

אחיין יקר! תעיין בלינק המצורף, תראה את תאריך הלידה של יהודית רוזובסקי ואת מה שטוענים שם![עריכת קוד מקור]

http://www.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=19&t=5409 שם מופיע תאריך מדוייק שהיא נולדה בטו בשבט תרפ"ב! וכן טוענים שדברו איתה בימי השבעה והיא אומרת שהיא בקרוב בת 90 ואחיה מבוגר ממנה ב-5-6 שנים.

יהודית רוזובסקי דודתי[עריכת קוד מקור]

ישנם אי דיוקים בפרטים דודתי היא אם לשישה ילדים ביתה הבכורה עטרה(קריינדל)דומני שהיא נולדה ב-1945 ובן דודי בנה משה דוד שנולד נדמה לי ב-1947 לפני המצור בירושלים.ולא אמשיך להתווכח בושא הגילים כי אני בטוח!!!וגם אתמול דברתי אם אחי והוא מחזק את דברי,איני יודע אם משהו דיבר אם דודתי בנוגע לגילה אבל ניחא.אני יודע גם שדודתי גדולה ממני ב-13 שנים ואני בן 73 יליד תרצ"ח.ב-כד תמוז מתחתן נכדה של דודתי של מרדכי (מוטי)בן דודי ושם אברר עוד כמה דברים משורשי המשפחה.אגב אני בעבודתי חוקר שורשי שמות משפחה ועוזר בהתנדבות לילדים בבתי הספר לבנות עבודות שורשים.אני בשורשי מצד אמי דור חמישי בארץ ושייך בעקיפין למשפחת פריצקי ולנדנר אם מוכר לכם .וכן למשפחת חויליו.אמי היתה בילדותה מאלה שגורשו למצרים מיפו על ידי התורכים.ושמואל בס המשורר היה בן דוד סבתי מצד אמי.סבא וסבתא של אמי קבורים בהר הזיתים.ואני עצמי היתי ממפתחי מערכות נשק כבד למערכת הביטחון .שבת שלום !

תודה שהפנתה אותי ללינק!כאשר התחלנו לתקשר בינינו זה היה על בסיס של שאלות ותשובות .התשובות לא ניתנו מיד היות ורציתי לתת תשובות מבוססות!נכון?כמו כן לא פגעתי באף אחד וכל התכתובת התבססה ללא שמות וללא התייחסות לאורח חייו של זה או אחר.בהינסי ללינק ותודה לך על כך ,נתקלתי בדבר שפגע לי בצנעת הפרט ,והוא שמי ,אורח חיי, ועוד שלא הייתי בהלוויה ,זה גובל ברכילות ופגיעה בשמי!!!והצטוט שאין לי קשר עם משפחתי זה לא עניינ של אף אחד.שדרך אגב הניתוק לא בא ממני!!!עלי לציין שאני בקשר הדוק עם דודתי יהודית וכן עם בניה וביתה שמזמינים אותי לכל האירועים המשפחתיים.כפי שצינתי בשיחתי הקודמת.אני יליד הארץ שנלחמתי בשש מלחמות .תרמתי למדינה את מיטב שנותי במערכת הבטחון בפתוח אמצאי הלחימה של טנק המרכבה ועוד שאיני יכול לפרט. אז אורח חיי אינו עסקו של אף אחד ביחוד לאלה שביטחון המדינה אינו מעניינם.אגלוש מעט ל"רכילות" נכון אבי אריה נפטר ערב יום כיפור ובזכות היישל פירר (אחיו של אלימלך) שהוא גיסו של אחי הובא אבי למנוחת עולם בנחלת יצחק.ולמה אני מציין זאת היות וכל יורצייט רק אני ובני ביתי פוקדים את קברו ואומרים קדיש!ולדעתי על הצלת משפחתו מציפורני הגרמנים מגיע לו שיפקדו את קיברו.אבקשך איך שהוא בדרך כל שהיא לידע מה שפורסם עלי ותגובתי וביחוד ליעקב 135 בדוד מראש ושוב שבוע טוב,

תמונת מיכאל ליפקוביץ[עריכת קוד מקור]

ראה ספר וולוז'ין עמוד 450 משנת 1933 ושפוט בעצמך