שיחת משתמש:Ferenheit

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Ferenheit, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, דרור - שיחה 16:21, 25 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

תודה.Ferenheit - שיחה 16:25, 25 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]


טיוטות שלי[עריכת קוד מקור]

(הזכות להיות מיוצג)

חובת מינוי סנגור בהליכים פליליים[עריכת קוד מקור]

  • נאשם או חשוד בעבירות חמורות, שדינן מאסר 10 שנים או יותר, שנידונות בבית המשפט המחוזי.
  • נאשם או חשוד שהוא קטין מתחת לגיל 16.
  • נאשם הצפוי למאסר בפועל. מקרים אלה כוללים נאשם בעבירה שנקבע בגינה עונש מאסר בפועל חובה או עבירה שנקבע כי לא יוטל בה עונש מאסר שכולו על תנאי, בהעדר טעמים מיוחדים, וכן מקרה בו קיימת אפשרות יוטל עונש מאסר בפועל, לאור הודעת התביעה או לפי שיקול דעתו של בית המשפט.

סעד (משפט)

עיכוב יציאה מהארץ[עריכת קוד מקור]

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "ויקיפדיה:פרלמנט". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, איתי - שיחה 18:28, 29 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

שלום Ferenheit,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "חיפוש ותפיסה" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, עידושיחה 17:19, 18 בנובמבר 2008 (IST)[תגובה]

הל"ב במשפט[עריכת קוד מקור]

http://www.halev.org.il/

הל"ב במשפט הוא פרויקט סיוע משפטי התנדבותי למעוטי יכולת, אשר הוקם ומופעל על ידי התנועה למלחמה בעוני (ר"ת: הל"ב).

מטרות העל של "הל"ב במשפט" הן צדק לכל וייצוג לכל אדם במטרה להגיע למירב הנזקקים, שאלמלא הסיוע יוותרו בגפם מול המערכת; שינוי סדר העדיפויות הלאומי: הפניית משאבים גדולים לשכבות החלשות; וחיזוק הערבות ההדדית בישראל.

"צדק לכל אדם" צדק לכל אדם הינה מטרת העל הראשונה של הל"ב - התנועה למלחמה בעוני בישראל (ע.ר.), על מנת להגשים מטרה זו נוסד בשנת 1994 ביוזמתם של מקימי התנועה עורכי-הדין יורם סגי-זקס ודובי ארבל, פרוייקט הל"ב במשפט אשר במהלך השנים גדל להיות הפרויקט המשפטי ההתנדבותי הגדול בישראל.

פרויקט הל"ב במשפט במסגרת הפרויקט, מתנדבים מאות סטודנטיות וסטודנטים למשפטים מהפקולטות למשפטים (אוניברסיטאות ומכללות) בכל רחבי הארץ, וכן מתמחות ומתמחים ועורכי-דין. במתן סיוע ו"עזרה ראשונה" משפטית למיעוטי יכולת אשר נקלעו לבעיות משפטיות, אך בשל מצבם הכלכלי אינם יכולים להיעזר בשירותי עורך-דין למימוש זכויותיהם. המתנדבים פועלים בכל רחבי הארץ במרכזים קהילתיים, בלשכות הוצאה לפועל, בבתי דין לעבודה, בבתי חולים לחולי נפש ומקומות נוספים, והסיוע ניתן ללא תשלום. הסיוע הניתן על ידי הסטודנטים, מוגבל לתחומים שלא יוחדו לעורכי דין, לפי סעיף 20 לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א1961-. הנהגת הל"ב שוקדת ופועלת כל העת להרחבת הסיוע המשפטי למעוטי יכולת, הן באמצעות הוספת פרויקטים חדשים בתחומים נוספים והן באמצעות קידום הסיוע המשפטי שניתן על ידי גופים אחרים ושיפורו.

התחומים בהם ניתן הסיוע:

מוקדי סיוע קהילתיים - מרכזי הזכויות זהו הפרויקט הראשון והמייסד של "הל"ב במשפט". הסיוע ניתן במוקדים קהילתיים (מרכזי זכויות) בכל רחבי הארץ, כדוגמת מתנ"סים; לשכות רווחה; אגודת החירשים; מסיל"ה; מטה מאבק הנכים ועוד. הסיוע ניתן בתחומים מגוונים, כגון: הוצאה לפועל, דיני עבודה, הגנת הצרכן, חוזים, נזיקין, ביטוח לאומי, דיור ושיכון, תביעות קטנות, סכסוכי שכנים, משפט פלילי, חוקתי, מנהלי ועוד. הסטודנטים המתנדבים פועלים בדרך כלל בזוגות, בסיוע של עורכי דין, המתמחים בתחומים השונים, אליהם הם פונים בכל בעיה בה הם נתקלים.

עמדות הסיוע בהוצאה לפועל זהו הפרויקט בעל ההיקף הרחב ביותר של הל"ב במשפט, במסגרתו מטופלות אלפי פניות בשנה. עמדות הסיוע של הל"ב בהוצאה לפועל פועלת באופן קבוע בצמוד ללשכות שבתל-אביב, חיפה, נתניה, ראשון לציון, רחובות ופתח תקווה, תוך תאום ובתמיכה של הנהלת בתי המשפט. הסטודנטים המתנדבים מסייעים לפונים בענייני הוצאה לפועל וכתיבת והגשת בקשות וכתבי בי-דין. כל זאת בהתייעצות עם עורכי-דין, בהנחייתם ובסיועם. חלק גדול מקהל הפונים להוצאה לפועל מתקשה להבין את ההליכים ולפעול כנדרש בתיקים שלהם, וחלקם אף אינם יודעים קרוא וכתוב, כך שהסיוע של הסטודנטים הינו חיוני עבורם.

סיוע לחולי נפש מטרתו העיקרית של פרויקט זה הנה לתת מענה ספציפי לאוכלוסייה חלשה זו, הסמויה מהעין. בנוסף מסייע הפרויקט להעלאת המודעות לזכויות המטופלים, ולהעמקת הקשר בין המערכת המשפטית לבין המערכת הפסיכיאטרית. הפרויקט פועל בבתי החולים פרדסיה, שלוותא, אברבנאל וגהה במרכז הארץ ובבתי החולים טירה ומזרע בצפונה. תפקידם של הסטודנטים המתנדבים בפרוייקט זה הוא לעבוד בשני מישורים, פנימי וחיצוני - במישור החיצוני הם מסייעים בבעיות משפטיות של המטופלים מחוץ לבית החולים; בפנימי - הם בוחנים האם נשמרות זכויותיהם המשפטיות של המטופלים בתוך בית החולים.

עמדות הסיוע בבתי הדין לעבודה הפרויקט פועל בבתי הדין לעבודה בתל-אביב, בחיפה ובבאר שבע. הסטודנטים המתנדבים מסייעים לעובדים מעוטי יכולת, שאין באפשרותם לשכור שירותי עורך דין, ובמקרים בהם מדובר בתביעות בסכומים קטנים יחסית (אך משמעותיים מבחינת העובד/ת), שעורכי דין אינם מעוניינים לטפל בהם. המתנדבים מסייעים בהגשת תביעות בבית הדין לעבודה, תוך שימת דגש מיוחד על מימוש הזכויות שנשללו על ידי המעביד כמו גם סיוע במימוש זכויות שנשללו על ידי המוסד לביטוח לאומי (דמי לידה, קצבת נכות, דמי מילואים, דמי אבטלה ועוד). המתנדבים מסתייעים בעורכי דין המתמחים בנושא.

סיוע כללי לבאי היכל המשפט בתל אביב הסיוע ניתן בהיכל המשפט בתל-אביב ועוסק בנושאים משפטים מגוונים, בהם: דיני חוזים, דיני נזיקין, דיני משפחה, הוצאה לפועל והליכים אל מול רשויות המדינה השונות. הסטודנטים מסייעים לפונים בעריכת כתבי בי-דין ומסמכים משפטיים אחרים. כל זאת בסיוע עורכי-דין, המתמחים בתחומים השונים.

לשכת הסיוע המשפטי לשכת הסיוע המשפטי הממלכתי מעניקה סיוע משפטי של עורכי דין מטעם המדינה למעוטי יכולת, אשר עומדים בקריטריונים מסוימים של מצוקה כלכלית ושל סיכויי ההצלחה משפטית של עניינם. הסטודנטים המתנדבים מתגברים את לשכת הסיוע המשפטי בתל-אביב, ומסייעים לעורכי הדין של הלשכה בקבלת הפונים, בבדיקת התאמתם לקריטריונים של לשכת הסיוע המשפטי ובטיפול בענייניהם של הפונים.

חינוך משפטי בקהילה פרויקט זה החל לפעול בשנת תשס"ה באזורי פריפריה ובקרב אוכלוסיות מוחלשות, במסגרתו מתנדבים סטודנטים למשפטים במתנ"סים, בבתי ספר, בפנימיות וכן במסגרות לנוער עבריין ברחבי הארץ. מתנדבי הפרויקט מעבירים באופן חווייתי שיעורים בנושאים משפט, זכויות וחובות לילדים ובני נוער. מטרות הפרויקט הן יצירת קשר בין סטודנטים למשפטים לבין נוער מאוכלוסיות שונות, קירוב הנוער לעולם המשפט ולזכויותיהם וחובותיהם כאזרחים במדינה וכן העצמת בני נוער מהפריפריה ומתן כלים בסיסיים לשם כניסה לעולם של מקצועות חופשיים.

מרכזי למידה פרויקט זה החל בשנת תשס"ו, מתוך הרצון להעניק נקודת זינוק שווה לתלמידי בית הספר, ללא קשר למצבם הסוציו-אקונומי. הפרויקט פועל באזורים מוחלשים מבחינה סוציו-אקונומית ובקשר עם מוסדות החינוך באזורים אלה. במסגרת פרויקט זה, סטודנטים מרחבי הארץ מדריכים ילדים ובני נוער ועוזרים להם בהכנת שיעורי בית והעברת חומר הנלמד בכיתה. אל כל סטודנט מוצמדים כשישה ילדים, אותם הוא מלווה במהלך השנה ועוזר להם להתקדם בחומר הלימודי. כן, מהווה הסטודנט מודל לחיקוי ודמות חיובית בחיי הנער.

מחלקת ייעוץ וחקיקה - "שינוי סדר העדיפויות הלאומי" מטרתו של פרויקט זה הינה הקמת מערך משפטנים לגיבוש חקיקה חברתית בכנסת ולגיבוש תקציב חברתי חלופי לתקציב המדינה. לפרויקט יעוץ וחקיקה שתי מטרות-משנה: מחד גיסא, גיבוש וניסוח תגובות להצעות חוק המועלות בכנסת. במסגרת זו משמיעים המשפטנים של "הל"ב במשפט" את קולם של הנזקקים בעשרות דיונים בוועדות השונות של הכנסת והם מביאים לתמורות רבות משמעות בחוקים (דוגמת חוק ההגנה לנוטלי משכנתאות, אגרות בגין ייצוג בבתי משפט, הצעת התקציב ועוד); מאידך גיסא, גיבוש יוזמות חקיקתיות חדשות, מרביתן ללא עלות תקציבית כלשהי. הרעיון המרכזי הוא שימוש בחקיקה ובתקציב ככלי חברתי רב עוצמה לתיקון עיוותים בחברה הישראלית. בנוסף, מהווה פרוייקט זה עמוד התווך של התנועה בכל הנוגע להגשת עתירות לבג"ץ (כדוגמת בג"ץ מאסר חייבים, בג"ץ אגרת הליך פשיטת רגל, בג"ץ המים ועוד).


פרויקט "הל"ב במשפט", שהקימה "התנועה למלחמה בעוני בישראל", נוסד בשנת 1994 ביוזמת עורכי הדין יורם סגי-זקס ודובי ארבל, וגדל להיות הפרויקט המשפטי ההתנדבותי הגדול בישראל. היום עומדים בראש הארגון עורכי הדין עמית מור וגיא בייגל. מאז ועד היום, כל המעורבים בפרויקט פועלים בהתנדבות וללא שכר.

מטרות העל של "הל"ב במשפט" הן צדק לכל וייצוג לכל אדם במטרה להגיע למירב הנזקקים, שאלמלא הסיוע יוותרו בגפם מול המערכת; שינוי סדר העדיפויות הלאומי: הפניית משאבים גדולים לשכבות החלשות; וחיזוק הערבות ההדדית בישראל.

במסגרת הפרויקט מתנדבים מאות סטודנטיות וסטודנטים למשפטים מאוניברסיטאות ומכללות בכל רחבי הארץ, וכן מתמחות ומתמחים בעריכת דין. הם מסייעים לפונים שנקלעו לבעיות משפטיות, אך בשל מצבם הכלכלי אינם יכולים להיעזר בשירותי עורך דין למימוש זכויותיהם. המתנדבים פועלים בכל רחבי הארץ במרכזים קהילתיים, בלשכות הוצאה לפועל, בבתי דין לעבודה, בבתי חולים לחולי נפש ועוד.

מעבר לניסיונות לסייע במקרים יחידים, פונים המתנדבים לגופים קובעי המדיניות בישראל על-מנת לקדם שינויים מערכתיים. כמו-כן הם משתתפים דרך קבע בוועדות הכנסת ומשמיעים את קולם של הנזקקים. מתנדבי הפרויקט פועלים, בין השאר, לקידומן של הצעות חוק שונות שעניינן טיפול בעוני הקיים בישראל בכלל, ובשיפור מערכת הסיוע המשפטי הממסדית וההתנדבותית בפרט. המתנדבים פועלים גם בדרך של הגשת עתירות לבג"ץ במקרים חמורים המצדיקים התערבות של בית המשפט העליון.

הארגון פועל בברכת נשיא המדינה, לשכת עורכי הדין והעומד בראשה, הנהלת בתי המשפט, האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים, הסניגוריה הציבורית ודקאני הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ.

תחומי פעילות ופרויקטים

מוקדי סיוע קהילתיים: הסיוע המשפטי ניתן במוקדים ברחבי הארץ, כדוגמת מתנ"סים ולשכות רווחה, ובמגוון תחומים בהם הוצאה לפועל, דיני עבודה, הגנת הצרכן, חוזים, ביטוח לאומי, דיור ושיכון. פרויקט ההוצאה לפועל: הסיוע ניתן בלשכות ההוצאה לפועל בתל אביב, חיפה, נתניה, ראשון לציון ורחובות. ההתנדבות נעשית באופן קבוע בעמדות שהוכנו על-ידי הנהלת בית המשפט הצמוד ללשכות. סיוע לחולי נפש: הפרויקט פועל בבתי החולים פרדסיה, שלוותא, אברבנאל, גהה, טירה ומזרע. מטרתו היא מתן מענה משפטי לאוכלוסייה החלשה והפגיעה המגיעה לבתי החולים לחולי נפש. בנוסף, מסייע הפרויקט להעלאת המודעות לזכויות החולים ולהעמקת הקשר בין המערכות המשפטית והפסיכיאטרית. סיוע כללי בהיכל המשפט בתל אביב: סיוע באמצעות עורך דין בנושאים משפטים מגוונים, בהם חוזים, נזיקין, משפחה והליכים מול הרשויות. לשכת הסיוע המשפטי: הלשכה הממשלתית מספקת סיוע משפטי מטעם המדינה למעוטי יכולת שעומדים בקריטריונים מסוימים. הסטודנטים המתנדבים מסייעים לעורכי הדין בלשכות בתל אביב ובחיפה. ייעוץ וחקיקה: מערך משפטנים לגיבוש חקיקה חברתית ותקציב חברתי חלופי לתקציב המדינה וכן להגשת עתירות לבג"ץ. בית הדין לעבודה: הפרויקט פועל בבית הדין לעבודה בתל אביב ובחיפה. מטרתו היא לסייע לעובדים מעוטי יכולת בניסוח תביעות ובהגשתן, בדגש על מימוש זכויות שנשללו על-ידי המעביד והביטוח הלאומי. חינוך משפטי בקהילה: פרויקט הנערך באזורי פריפריה ובקרב אוכלוסיות מוחלשות, במסגרתו סטודנטים למשפטים מעבירים שיעורים לבני נוער בנושאים משפט, זכויות וחובות. מטרותיו הן קירוב הנוער לעולם המשפט, לזכויותיו וחובותיו וכן העצמת בני נוער מהפריפריה.

כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.
  • אם ברצונך לבצע ניסויי עריכה, ניתן לעשותם בארגז החול של ויקיפדיה.
  • אם חיפשת ערך ולא מצאת, באפשרותך להוסיף בקשה לכתיבתו בדף ויקיפדיה:בקשת ערך, שם יש הסבר כיצד לעשות זאת או ליצור אותו.
  • אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך.

בכל מקרה, במצב של חילוקי דעות נשארת הגרסה היציבה וניסיון חוזר ונשנה לשנותה ללא הסכמה היא כניסה למלחמת עריכה. בברכה. ליש - שיחה 11:39, 6 בספטמבר 2018 (IDT) כפי שציינתי, הניסוח אינו ויקיפדי והוא שיפוטי שלא לצורך. אין לי עניין אישי בערך. תודה על תרומתך. אודה אם תשקול ניסוח עדין יותר ללא הערות מיותרות. שנה טובה ובהצלחה. --Ferenheit - שיחה 00:28, 7 בספטמבר 2018 (IDT)משתמש:Ferenheit - שיחה 11:39, 6 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

שלום לך,
בוויקיפדיה אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף נדבנות אינו עומד בסטנדרטים אלה.
אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, ולהסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה.

לעת עתה השינוי בוטל עד למתן סימוכין מתאימים.

בברכה, שמזן (שיחה) • ערכי בראבו14:10, 23 באוקטובר 2019 (IDT)[תגובה]

כתוב על עצמך[עריכת קוד מקור]

שלום Ferenheit,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:Ferenheit". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, Chenspec - שיחה 21:42, 7 במאי 2020 (IDT)[תגובה]